coingram
کوینگرام

نوسان

قیمت

نام ارز

2.5%

60,408 $

3,696,969,600 تومان

Bitcoin

Bitcoin

btc

3.5%

2,895 $

177,169,104 تومان

Ethereum

Ethereum

eth

0.1%

0.9984 $

61,102 تومان

Tether

Tether

usdt

1.6%

583.4 $

35,701,632 تومان

Binance Coin

Binance Coin

bnb

0%

146.62 $

8,973,144 تومان

Solana

Solana

sol

0.1%

0.9996 $

61,176 تومان

USD Coin

USD Coin

usdc

3.1%

0.4999 $

30,594 تومان

XRP

XRP

xrp

3.4%

2,897 $

177,284,160 تومان

Staked Ether

Staked Ether

steth

8%

6.7 $

410,040 تومان

TonCoin

TonCoin

ton

3.5%

0.1432 $

8,764 تومان

Dogecoin

Dogecoin

doge

طرح دولت برای ساماندهی ارزهای دیجیتال؛ چه محدودیت‌های جدیدی اعمال می‌شود؟

05/بهمن/1400
افزودن به نشان شده ها
طرح دولت برای ساماندهی ارزهای دیجیتال؛ چه محدودیت‌های جدیدی اعمال می‌شود؟
اخبار داخلی
رمزارز
ارز دیجیتال
قوانین
4081
4 دقیقه

به‌تازگی نسخه‌ای غیررسمی از پیش‌نویس ستاد تحول دولت سیزدهم برای ساماندهی وضعیت ارزهای دیجیتال در کشور، منتشر شده است. در این پیش‌نویس که هنوز هیچ نهاد رسمی‌ای آن را تأیید نکرده است، مقررات سفت و سختی برای معاملات و نگهداری از ارزهای دیجیتال در نظر گرفته شده است که در صورت اجرایی‌شدن، می‌تواند فعالیت معامله‌گران و کسب‌وکارهای این حوزه را بیش از هر زمان دیگری با محدودیت مواجه کند.

به نقل از دیجیاتو، یک ماه پس از آنکه محسن رضایی متولی رمزارزها در دولت شد، پیش‌نویس مصوبه‌ای از سوی کارگروه رمزارزش‌ها در ستاد تحول دولت سیزدهم، برای ارائه به هیئت وزیران آماده شده است. این نسخه، ویرایش هشتم و مربوط به ۲۵ دی ۱۴۰۰ است. در حال حاضر مشخص نیست ویرایش‌های جدیدی قرار است از این مصوبه هیئت وزیران آماده شود یا نسخه‌ای که به دست دیجیاتو رسیده برای تصویب در هیئت وزیران مطرح خواهد شد. با این حال، نکات بسیار قابل‌تأملی در این طرح دیده می‌شود که می‌تواند آغاز محدودیت‌های جدیدی در فضای رمزارز ایران باشد.

اگرچه نکات مثبتی در این طرح دیده می‌شود، به نظر می‌رسد دولت کنترل کامل بازار رمزارزها در کشور را به ساماندهی آن ترجیح داده است. طبق این پیش‌نویس بایستی سامانه و شرکتی راه‌اندازی شود که مبادلات رمزارزی افراد را زیر نظر می‌گیرد؛ همچنین سقف ریالی برای افراد حقیقی تعیین شده که بیش از آن اجازه نگه‌داری رمزارز را در کیف پول شخصی خود ندارند.

کارگروه رمزارزش‌ها زیر نظر ستاد تحول دولت سیزدهم، اواخر دی ماه امسال «سیاست‌ها و احکام پیشنهادی جامع ساماندهی زیست‌بوم رمزارزش‌ها» را جهت تصویب هیئت وزیران ارائه کرده است. طرح مذکور در 5 فصل و ۳۰ ماده تنظیم شده که به مضامینی همچون تعیین ساختار ساماندهی، بحث استخراج و ایجاد رمزارز، تبادل و نگهداری رمزارزها و بحث پرداخت با استفاده از این ارزهای دیجیتال می‌پردازد.

نگاه کلی به این طرح نشان می‌دهد دولت بدون توجه به ماهیت رمزارزها و غیرمتمرکز بودن آنها، به‌دنبال راهی است تا کاملاً این بازار را در ایران زیرنظر بگیرد و مانع خروج ارز از کشور، پول‌شویی و نگرانی‌هایی از این دست شود. علاوه‌بر این بحث توانایی پیاده‌سازی سامانه کنترلی مد نظر دولت نیز مورد سؤال است.

راه‌اندازی سامانه‌ای برای رصد و کنترل بازار ارزهای دیجیتال

در بخش اول طرح پیشنهادی کارگروه رمزارزش به تعاریف و ساختار ساماندهی اشاره شده است. طبق آن رمزارزش نمایش دیجیتالی ارزش یا حقوقی است که می‌تواند با استفاده از فناوری دفترکل توزیع شده یا فناوری مشابه، به‌صورت الکترونیکی منتقل و ذخیره شود.

مهم‌ترین قسمت بخش اول، بحث راه‌اندازی «سامانه هوشمند رکن» و «شرکت مرکزی هوشمند رمزارزش مهر» است. طبق ماده 6-1 سامانه رکن جهت رصد، کنترل و نظارت بر بازار رمزارزها است که کارکردهایی همچون احراز هویت، ثبت آدرس‌های رمزارز، حسابرسی مالی خودکار، ثبت شماره کارت و حساب‌های بانکی هویت‌های احراز شده است.

این سامانه همچنین به کلیه نهادهای مجاز برای شناسایی آدرس‌ها و تراکنش‌های مشکوک خدمات ارائه می‌کند. موضوعی که اگرچه رفع‌کننده نگرانی دولت بوده، اما متضاد با ساختار بلاک چین و ماهیت رمزارزها است. علاوه بر این با توجه به بحث تحریم‌ها و در صورت دسترسی غیر به این سامانه، به‌راحتی کاربران ایرانی این حوزه شناسایی می‌شوند و تبعات جبران‌ناپذیری به همراه خواهد داشت.

شرکت مرکزی هوشمند رمزارزش مهر نیز بر اساس مجوز و آیین‌نامه‌های وزارت اقتصاد با سرمایه‌گذاری فعالان بخش خصوصی تشکیل خواهد شد. این شرکت زیرساخت لازم سامانه رکن، اتصال سکوهای تبادل (صرافی‌های ارز دیجیتال) و صندوق‌های نگهداری امن رمزارزها را فراهم می‌کند.

طبق ماده ۳، وزارت اقتصاد موظف است با همکاری بانک مرکزی و وزارت فناوری اطلاعات ظرف ۲ ماه از زمان ابلاغ این مصوبه، اقدامات لازم را برای تأسیس شرکت رمزارزش مهر و در راستای آن راه‌اندازی سامانه هوشمند رکن انجام دهد.

ستاد ملی رمزارزها برای هماهنگی در این حوزه نیز با مسئولیت معاون اقتصادی رئیس جمهور و متشکل از نمایندگان شورای عالی فضای مجازی، بانک مرکزی، وزارتخانه‌های اقتصاد، وزارت اطلاعات، صمت، نفت، نیرو، ارتباطات، کشور و معاونت علمی ریاست جمهوری بایستی تشکیل شود.

تنظیم قوانین سفت و سخت برای نگهداری ارزهای دیجیتال

سازمان بورس طبق طرح پیشنهادی کارگروه رمزارزش ملزم به ایجاد و نظارت بر صندوق‌های حضانتی رمزارزها ظرف مدت ۶ ماه از تاریخ ابلاغ آن شده است. اشخاص حقوقی ایرانی بایستی تمامی رمزارزهای خود را در این صندوق نگه‌داری کنند. همچنین کلیه صرافی‌ها موظف‌اند تا حداقل ۹۰ درصد رمزارز موجود خود را در یکی از صندوق‌های فوق‌الذکر نگهداری کنند.

اما عجیب‌ترین بخش مربوط به ماده ۲۳ است. طبق این ماده کلیه اشخاص حقیقی ایرانی حداکثر می‌توانند تا 4 برابر وجه نقد مجاز تعیین‌شده در آیین‌نامه اجرایی مبارزه با پولشویی را در کیف پول‌های شخصی خود نگه‌داری کنند. بیش از مبلغ تعیین‌شده بایستی به صندوق‌های حضانتی منتقل و در آنجا نگه‌داری شود.

تعیین سقف نقدی باعث می‌شود تا با نوسان قیمتی رمزارزها و افزایش قیمت آن‌ها، هر بار بایستی تعداد رمزارز بیشتری به این صندوق منتقل شود. موضوعی که احتمالاً بسیار دردسرزا خواهد شد.

رعایت‌نکردن این موارد باعث برخورد با فرد متخلف طبق قانون مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم خواهد شد.

راه‌اندازی بازار عمده فروشی برای ارزهای دیجیتال

بخشی از طرح پیشنهادی کارگروه رمزارزش به بحث خرید و فروش رمزارزها می‌پردازد. طبق ماده ۲۵ سکوهای تبادل (صرافی‌های رمزارز) بایستی حداکثر ظرف ۳ ماه از بهره‌برداری سامانه هوشمند رکن، فعالیت خود را با این سامانه و شرکت مهر منطبق کنند؛ در غیر این صورت غیرمجاز محسوب شده، از خدمات بانکی و پرداخت محروم و با آن‌ها برخورد خواهد شد.

یکی از بخش‌های قابل تأمل طرح پیشنهادی، لزوم توقف برخی فعالیت‌های صرافی‌ها تا زمان تأسیس شرکت مهر و راه‌اندازی سامانه رکن است. طبق ماده ۲۶ هرگونه جابه‌جایی ریالی بین کاربران حقیقی و حقوقی غیرمجاز است و برداشت و واریز بایستی از حساب بانکی خود شخص صورت گیرد. همچنین در این بازه زمانی تنها امکان برداشت ریالی وجود داشته باشد و هیچکس نبایست رمزارز خریداری شده را به والت خود منتقل کند.

پرداخت‌یارها نیز در کنار صرافی‌ها، تا زمان راه‌اندازی سامانه رکن، ملزم به احراز هویت کلیه کاربران در هنگام واریز و برداشت و ذخیره داده‌های آن‌ها شده‌اند.

صرافی‌ها نیز از آن زمان به بعد بایستی رمزارز مورد نیاز خود را از این بازار تأمین کنند. سکوهای تبادل تا زمان راه‌اندازی بازار عمده فروشی بایستی نحوه تأمین رمزارز خود را مستند و به دستگاه‌های ذی‌ربط اعلام کنند.

از ارائه تخفیف تا وضع مالیات بر ماینینگ

فصل دیگر طرح پیشنهادی کارگروه رمزارزش به دو بحث استخراج و تولید رمزارزها می‌پردازد. نگاه کلی به مواد این بخش نشان می‌دهد دولت نگاه واقع‌بینانه‌تری نسبت به این صنعت داشته و معتدل‌تر از سند پیشنهادی وزارت نیرو است.

طبق ماده ۴، وزارت صمت موظف شده است با همکاری وزارتخانه‌های نیرو و نفت زیرساخت‌های لازم برای فعال‌سازی تمام ظرفیت کشور و بخش خصوصی جهت ماینینگ رمزارزها را فراهم کند. هدف از این موضوع، پاسخ به افزایش تقاضای رمزارزها در داخل و جلوگیری خروج ارز از کشور است.

آن‌طور که در ماده ۵ نوشته شده است وزارت صمت همچنین بایستی مناطق مناسب استخراج رمزارز را تعیین کند و به مراکزی که در این مناطق فعال شوند، تخفیف در نرخ انرژی و مالیات اعطا شود.

طبق این سند برنامه‌های حمایتی از مراکز استخراج رمزارز که از منابع انرژی تجدیدپذیر استفاده می‌کنند، نقش در افزایش بهره‌وری و کاهش تلفات برق تولیدی در شبکه داشته یا نیروگاه گازی مستقل ایجاد کرده‌اند، در نظر گرفته خواهد شد.

طبق تبصره ۲ ماده 6 تعرفه‌گذاری انرژی بایستی به گونه‌ای باشد که باعث خروج سرمایه یا افزایش ماینینگ زیرزمینی نشود.

اما با توجه به قطعی‌های اخیر برق در کشور، مراکز خودتأمین استخراج رمزارز موظف می‌شوند در ساعات پیک مصرف ۵۰ درصد برق تولیدی خود را در اختیار وزارت نیرو قرار دهند، در مقابل نیز وزارت نیرو بایستی سوبسیدی به آن‌ها ارائه کند. همچنین برق سایر مراکز در ساعات اوج مصرف، قطع خواهد شد.

بخش قابل توجه دیگر، لزوم تأمین تقاضای داخلی رمزارزها از سوی مراکز استخراج است. این مراکز بایستی طبق ماده ۱۲ به ازای هر کیلووات سال مصرف انرژی، مقدار ارزی را که ستاد ملی رمزارزش‌ها تعیین می‌کند در بازار و صرافی‌های مورد تأیید به فروش برساند.

همچنین طبق ماده ۱۳ مراکز ماینینگ به‌عنوان واحد تولید صنعتی شناخته شده و مشمول مقررات مالیاتی خواهند شد، به جز آن‌هایی که ماده ۵ و ۱۲ را رعایت می‌کنند.

در این بخش همچنین به بحث ایجاد ارز دیجیتال ملی از سوی بانک مرکزی و رمزارزهای مشترک با سایر کشورها برای برقراری تبادلات تجاری اشاره شده است.

در بخش دیگر سند تهیه‌شده، استفاده از انواع رمزارز را به جز رمزپول به‌عنوان ابزار پرداخت در کشور ممنوع شده است. اما بانک مرکزی برای مبادلات بین‌المللی بایستی ظرف مدت ۴ ماه از ابلاغ این مصوبه، درگاه‌های پرداخت رمزارزی را ایجاد کند تا پذیرندگان دارای مشتری خارجی از آن استفاده کنند.

منبع:

ارز دیجیتال


امتیاز دادن به خبر

با لایک کردن هر خبر شما می توانید کوین بیشتر جایزه بگیرید


مطالب مرتبط با این موضوع

یک حامی ارز دیجیتال موقتا رئیس مجلس نمایندگان آمریکا شد!

یک حامی ارز دیجیتال موقتا رئیس مجلس نمایندگان آمریکا شد!

تحقیقات درباره رونالدینیو به دلیل مشارکت در یک کلاهبرداری کریپتویی!

تحقیقات درباره رونالدینیو به دلیل مشارکت در یک کلاهبرداری کریپتویی!

اخبار مهم بازار رمزارزها در این هفته!

اخبار مهم بازار رمزارزها در این هفته!

ایلان ماسک از نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری طرفدار بیت‌کوین، حمایت کرد.

ایلان ماسک از نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری طرفدار بیت‌کوین، حمایت کرد.

بازار کریپتو در سال ۲۰۲۴ چگونه است؟

بازار کریپتو در سال ۲۰۲۴ چگونه است؟


تحلیل کاربران

فری.......چه خواهد شد

farejoon

06/بهمن/1400

نمیدونم چی بگم اگه اینجور بشه دیگه بازار هزارویک تبصره به میان میاد اون موقع اول کارت بعد طوری دستگاه میارن که توی اون بفهمند هر کس چی داره چی نداره خلاصه بگم که بقیه رو هم خودتون میدونید ختم کلام

13

دولت

Amirreza88

05/بهمن/1400

کم تو بورس خوردن از همه الانم میخوان کاری کنن که مردم از ارز دیجیتال هم سودی نبرن به نظرمن دولت خیلی سنگین وسنگین دخالت نکنه بزاره مردم به یه نونی برسن

30

تکلیف رمز ارزها

[email protected]

05/بهمن/1400

واقعا دستشان درد نکند فقط همین را کم داشتیم ایجاد اشتغالزایی،کارآفرینی و غیره برای جوانها لطف کردند همه چیز را به اینا بدهیم ما بریم.

27

بی اعتمادی

pouyan.a

07/بهمن/1400

ورود دولت به حوزه رمز ارز موجب بی اعتمادی مردم میشه .... دقیقا مثل بازار بورس و اوراق بهادار. هرکسی را بهر کاری ساختند.

6

طرح دولت

alitayebi

06/بهمن/1400

دولت طرحی رو داره انجام میده که امیدوارم به نفع مردم باشه و ضرری به بیت کوین و ارزهای دیگه نرسونه باید نشست

18

ستاد کنترل رمز ارز

mehdi272

05/بهمن/1400

نمیدونم بخندم گریه کنم واقعا نمیشه چیزی بگی اینا فقط به فکر خالی کردن جیب مردمن نه چیز دیگه تا دیدن یه روزنه درست شده برا تلکه مردم سفت چسبیدن بهش

18

طرح دولت

۰۹۹۲۵۹۰۵۵۰۷

05/بهمن/1400

سلام دوستان طرحهای پشت سرهن دولت درخصوص ارزهای دیجیتالی باتوجه به بی اعتمادی مردم ازطرحهای دولت وعدم هبچ حرکتی درده سال گذشته که حتی بیشترکشورها ازاین بازارخبرنداشتن وهیچ منبع ندارن اینها فقط حرف طرح وابطال الان اونها ازکشورما صدهابرابرجلوترن ارزدیجیتال ایران سال قبل شکست خورد چون تحرین هستیم چون ارزپول ماصفرلست چون مردم اعتنادندارن زمانی ارزی مشهوروارزنده میشود که ملت اون کشورخریدارومشارکت دران باشن

17

عرفان

erfan.m.m

11/بهمن/1400

بیت امسال اصلا به خودش زحمت نداده که حرکتی بکنه روز به روز فقط می ریزه پایین . امسال ریزش بیت کوین خیلی بالاست

7

قوانین جدید دولت

امینکوین

06/بهمن/1400

با توجه به اینکه شرایط اقتصادی ایران و درآمدهای دولت روزبروز محدودتر میشه کاملا قابل تصوره که دولت به دنبال راه های جدید کسب درآمد میگرده. با این وضعیتی که برای بورس بوجود آمده مردم پولشان رو بردن تو رمز ارز و دولت حالا میخواد هر طور شده به این پول دسترسی داشته باشه

13

ارزای دیجیتالی

hamidrz77

05/بهمن/1400

سندیکه به تصویب رسید. استفاده. از انواع ارز ذا به جز رمز پول. به عنوان. ارز پرداخت. در کشور ممنوع. کردن. اما بانک مرکزی. برای مبادلات. بین المللی. بایستی. ظرف 4 ماه از ابلاغ مصوبه. درگاههای پرداخت. رمز ارزی را ایجاد کند تا مشتریهای خارجی. از آن استفاده کنند

21

امیو

shilhak

05/بهمن/1400

امیدم گشته نا امید آه و واویلا آه و واویلا ما خیلی وقته مُردیم.خدا رحمتمون نکنه. خدا حافظ بیبی دوج .بیبی دوج نمادش یه سگه.یعنی راضی نمیشن ما یه توله سگ هم داشته باشیم.توله سگ رو هم ازمون گرفتن

12

مقررات/ایران/ارز دیجیتال

hoseinseify

06/بهمن/1400

اخیرا یک نخسه از قوانین مربوط به ارز دیجیتال که هنوز هم هیچ نهادی تایید نکرده منتشر شد که در آن گفته میشود قوانین سفت و سختی برایه ارز دیجیتال مطرح کردن که اگر اینطور باشد زمینه برایه معامله گران و دارندگان ارز خیلی سختتر میشود.

15

جوانان بیشترین کاربران ارزهای دیجیتالی

mosayebQanbari

05/بهمن/1400

متأسفانه آخرین روزنه امید و کور سوی پیش روی جوانان ایرانی برای دستیابی به زندگی بهتر کار در زمینه ارز رمزهاست با مانع تراشی کارشکنی و محدودیت های ساختگی برای جوانان فعال در این حوزه جوانان دیگر نقطه امید و تکیه گاهی برایشان باقی نمی‌ماند به هر حال این واقعیت را باید پذیرف فقر پیش از این که یک معضلف اقتصادی باشد یک سلاح سياسی میباشد

20

اجرای طرح تحول درصنعت ارزدیجیتال

زارع

05/بهمن/1400

دولت با تشکیل کارگروهی دررابطه بارمزارزها وقوانین نسبتا سختی وهدف عدم خروج ارز از کشور وسامان دهی به صرافی های ارز دیجیتال وسرمایه گذاران اینگونه ارزها خواهد بود وهمچنین نکات مثبت و سازنده ای هم دراین طرح که به نفع اقتصاد کشور وکاربران می باشد به چشم می خورد

21

طرح

bahram72

05/بهمن/1400

صددرصد یه طرحی برای ارزهای دیجیتال میریزند که نمیشه کوچکترین حرکتی رو اجرا کرد و کار رو سخت میکنند ولی بازم باید بگیم امیدواریم درست پیش ببرنش و سختش نکنن

37

موانع پیش روی رمزارزها

minister

05/بهمن/1400

اکثر کشورهایی که قوانین سفت و سختی برای ارزهای دیجیتال وضع کردند یا در حال وضع قوانین هستند برای جلوگیری از پولشویی و تامین مالی تروریسم است ولی قوانین ایران جوری داره وضع میشه که جیب دولت رو پر کنه

18

.

abolfazl_021aa

06/بهمن/1400

به نظر من این کشوری که ما داریم تا میبینن یه چیزی توش خوب پول داره سریع برای یه لایه براش میزنن بعد میکنن به نام خودشون

12

طرح دولت

hastiiii

05/بهمن/1400

طرح دولت باید ببینیم باعث میشه که سخت گیری بیشتر شه یا اینکه زمینه ایجاد یه بستر راحت برای ارزهای دیجیتال فراهم شه

44

اصل

M202020g

05/بهمن/1400

اینا برن مشکل بورس راحل کنن 18ماه پولو مردم خوردن الانم به فکر خوردن پولومردم ازطریق ارز همه مسولین با هم هستن فقط به فکر خودشن نه اینکه فکر مردم

19

ملت ک تاریخ را نداند محکوم به تکرار است

GolehAlghasi

05/بهمن/1400

دقیقا میخوان به همون شکلی که از بورس پولهای مردم رو دزدیدن. اینجا هم دست ببرن توی جیب مردم. چندوقت دیگه هم می بینید میان پیشنهاد ورود به ارزهای دیجیتال رو میدن. بعدش هم الکی میگن هک شدیم. سایتا خراب شد یا پولا گم شد

32

طرح دولت

amin74

06/بهمن/1400

هیچ حکومتی در دنیا وجود نداره که بتونه جلوی رمز ارز ها رو بگیره و صد در صد هر طرحی بزارن که بخان فقط کار رو برای مردم سخت تر کنه،بدونه شک راه های دور زدنش هم بسیار خواهد بود

14

طرح دولت

09307914482

06/بهمن/1400

در طرح دولت سه برنامه وجود دارد؛ ایجاد قوانین سفت وسخت برای نگهداری ارزهای دیجیتال دوم ایجاد بازار عمده فروشی رمز ارز وسوم تخفیف واخذ مالیات از ماینینگ

16

داریک‌

میرداود

06/بهمن/1400

سلام اگرمیخوان به نفع مردم کاری بکنن یه رمز ارز غیرمتمرکز مثل داریک رو سنگ اندازی نکنن جلوی راهش که مردم بتونن معامله کنن وسودکنن ولی غیراز ارز غیرمتمرکز هرارزی بیادمطمعنا یه کلکلی پشتت پنهونه

12

رمز ارز درایران

shahrzad1400

05/بهمن/1400

متاسفانه دولت برهرچیزی دست گذاشت بدترشد مثل بورس... وبعید کاری را کنند تا مردم بااشتیاق کار کنند انشاالله بخیر بگذره

17

ورود دولت

1754208169

05/بهمن/1400

اگر دولت وارد این حوزه بشه قطعا برای خودش خاهد بود نه نفع مردم در نتیجه بازهم باعث نابودی سرمایه مردم میشود

14

طرحی که به هر دلیلی که ذکر شده شکست داره

alimalek642

05/بهمن/1400

چون کسانیکه که در حوزه رمز ارزها فعالیت دارن می‌دونن که به عنوان مثال من توی کیف پولم ارز دوج کوین داره حالا این ارز رشد کنه و من میخواهم اینو نقد کند باید مثلا به bnb تبدیل کنم وقتی تبدیل کنم میتونم به راحتی دلار باینس سواپ کنم و هر مقدار که دولت تعیین کرده به صرافی بریزم و ریال کنم حالا دولت از کجا میخواد بدونه که توی کیف پول من چقدر دلار هستش، برو دنبال پرتقال فروش

17

نشدنی

AB1988

05/بهمن/1400

درآمدهای نفت را رصد کنند بهتره پولهای که از معادن هست یه مصوبه برای اونا میخواد نه رمز ارزها واقعا کار بسیار سختی است

22

ایران

mahdi007837

05/بهمن/1400

ایران بیا. تو بازار ارزدیجیتالم مثل بازار بورس میکنه حالا منتظر خرابکاری جدید دوستان باید باشیم تا ببینم چکار میخوام بمنن

14

ارز دیجیتال

fighter3000

05/بهمن/1400

اینا آخر خودشون رو به زور وارد این مسائل میکنن ، که در اون صورت قطعا هیچ سودی داخل این بازار برای ایرانیان نخواهد بود . انتظاری جز این نیست واقعا این دولت هرکاری رو انجام خواهد داد تا مردم از نظر روانی و فیزیکی همون ۵۰ سال پیش باقی بمونن .

19

طرح دولت

asalii

05/بهمن/1400

دولت برای اینکه ارزهای دیجیتال قانون مند شه میخواد یه راهکار بده تا ببینیم چه اتفاقاتی بعدش رخ خواهد داد

37

دولت

[email protected]

03/فروردین/1401

نگاه کلی به این طرح نشان می‌دهد دولت بدون توجه به ماهیت رمزارزها و غیرمتمرکز بودن آنها، به‌دنبال راهی است تا کاملاً این بازار را در ایران زیرنظر بگیرد و مانع خروج ارز از کشور، پول‌شویی و نگرانی‌هایی از این دست شود. علاوه‌بر این بحث توانایی پیاده‌سازی سامانه کنترلی مد نظر دولت نیز مورد سؤال است

2

طرح دولت

aylin6

06/بهمن/1400

دولت ما برای آسایش ملتش هیچ کاری نمیکنه و دنبال پس رفت کشور مون هست و مطمعنا قصد داره ارزها رو ازبین ببره که این کار هم غیر ممکنه

13

دولت‌ ایران

mtpanah

05/بهمن/1400

همین‌ کم‌ بود‌ که‌ دولت‌ ایران‌ بخواد‌ بیاد‌ وسط‌ ماجرا‌ دوستان‌ باورکنید‌ دیگه‌ این ارزهای‌ دیجیتال‌ فایده‌ نداره‌ دیگه

38

ارز اسلامی

AAE

05/بهمن/1400

احتمالا می‌خوام یه سیستم بانکداری دیجیتال اسلامی مثل همین بانکداری اسلامی که در کشور هست راه بندازن و بعد از یه مدتی با کنترل و وام‌های بدون ربا مردم رو به خاک سیاه بشونن

20

دانلود اپلیکیشن موبایل کوینگرام

با اپلیکیشن اندروید کوینگرام از آخرین مطالب بازارهای مالی و رمزارز ها با خبر باشید، قیمت تمامی رمزارز ها در لحظه چک کنید و نرخ آنها را با مبدل ارز کوینگرام به یکدیگر تبدیل کنید، با دیگر افراد در مورد تحلیل ها و مطالب گفت و گو کنید، سبد دارایی ارزهای دیجیتال خودتان را بسازید و از سود و زیان خود در بازه های زمانی مختلف با خبر باشید و با شرکت رایگان در مسابقات پیش بینی رمزارز جایزه ببرید.
coingram
coingram
کوینگرام

استارتاپ کوینگرام به عنوان یک رسانه تخصصی در حوزه بازار های مالی وارز های دیجیتال ، فعالیت خود را از تیر 1398 شروع کرد. هدف ما از ابتدا آموزش وآشنایی مردم با علم و فناوری آینده یعنی بلاک چین بوده است. آشنایی با انواع ارز های دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، آدا کاردانو و بقیه رمزارز ها میتواند ما را در انتخاب خرید و سرمایه گذاری در این حوزه بسیار بیشتر کمک کند. همان طور که سرمایه گذاری ها و ورود پول به این حوزه روز به روز بیشتر می شود، مسئولیت ما برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی بیشتر می شود تا کسی درگیر پروژه های کلاه برداری و طرح های پانزی نشود.

برگزیده ها

درآمد از کوینگرام

شرایط و قوانین

مفاهیم پایه

آشنایی با بلاکچین

آشنایی با بیتکوین

آشنایی با اتریوم

کوینگرام

درباره ما

ارتباط با ما

شبکه های اجتماعی

اینستاگرامتلگرام

کلیه ی حقوق این سایت نزد کوینگرام محفوظ بوده و بازنشر محتوای اختصاصی با ذکر منبع بلامانع است.