coingram
کوینگرام

نوسان

قیمت

نام ارز

4.8%

62,924 $

4,102,644,800 تومان

Bitcoin

Bitcoin

btc

5.1%

3,092 $

201,618,612 تومان

Ethereum

Ethereum

eth

0.2%

0.998 $

65,070 تومان

Tether

Tether

usdt

0.9%

601.9 $

39,241,272 تومان

Binance Coin

Binance Coin

bnb

9.3%

142.51 $

9,291,652 تومان

Solana

Solana

sol

0.1%

0.9991 $

65,141 تومان

USD Coin

USD Coin

usdc

5%

3,091 $

201,530,592 تومان

Staked Ether

Staked Ether

steth

4.7%

0.5147 $

33,558 تومان

XRP

XRP

xrp

7.8%

0.1479 $

9,643 تومان

Dogecoin

Dogecoin

doge

9.6%

5.17 $

337,084 تومان

TonCoin

TonCoin

ton

نقص فنی در بازار اوپن‌سی؛ هکرها NFTهای مشهور را با قیمت‌های بسیار پایین می‌خرند

06/بهمن/1400
افزودن به نشان شده ها
نقص فنی در بازار اوپن‌سی؛ هکرها NFTهای مشهور را با قیمت‌های بسیار پایین می‌خرند
Opensea
NFT
امنیت
هک
2679
2 دقیقه

اخیراً گزارش‌هایی منتشر شده است مبنی بر اینکه برخی از توکن‌های غیرمثلی (NFT) موجود در بازار اوپن‌سی (OpenSea) با قیمت‌هایی بسیار پایین و غیرواقعی به فروش رسیده‌اند. در حالی که این مشکل به یک ایراد فنی نسبت داده شده است، کارشناسان می‌گویند برخی از آدرس‌های فعال در این بازار، همچنان در معرض خطر قرار دارند.

به گزارش کوین دسک، تاکنون حداقل سه مهاجم از نقص فنی بازار اوپن‌سی سوء‌استفاده کرده‌اند. آنها با استفاده از این باگ توانسته‌اند چند NFT را با تخفیف‌های هنگفت و پایین‌تر از قیمت‌های واقعی خریداری کرده و سود زیادی به‌ دست بیاورند. این مهاجمان NFTهای موردنظرشان را با قیمت‌های قدیمی‌تر و در نتیجه پایین‌تر خریده و سپس با سود بسیار زیادی به دیگر کاربران اوپن‌سی فروخته‌اند. گفتنی است که این باگ اولین بار ۳۱ دسامبر ۲۰۲۱ (۱۰ دی) کشف شده بود.

طبق گفته‌های شرکت تحلیلی الیپتیک (Elliptic)، یکی از این مهاجم‌ها با نام مستعار «jpegdegenlove»، برای هفت NFT مشهور تنها ۱۳۳,۰۰۰ دلار پرداخت کرده و کمی بعد آنها را به قیمت ۹۳۴,۰۰۰ دلار فروخته است. او NFTهای خود را با استفاده از اتریوم به فروش رسانده و پنج ساعت بعد ارز خود را از طریق پروتکل تورنادو کش (Tornado Cash) منتقل کرده است. تورنادو کش برنامه‌ای است که با استفاده از آن می‌توان در شبکه اتریوم تراکنش ناشناس انجام داد؛ بدون اینکه کسی از آدرس مبدأ تراکنش مطلع شود.

NFTها دارایی‌های دیجیتالی هستند که روی بلاک چین ساخته می‌شوند و مالکیت یک شیء مجازی یا فیزیکی را نشان می‌دهند. اوپن‌سی هم بزرگترین بازار خریدوفروش NFTهاست.

طبق ارزیابی شرکت الیپتیک، ارزش NFTهایی که در جریان این حملات با قیمت‌های غیرواقعی معامله شده‌اند، بیش از ۱ میلیون دلار بوده است. این شرکت گفته است Jpegdegenlove تاکنون بخشی از وجوه قربانیان را پس داده و روز دوشنبه برای آنها ۷۵,۰۰۰ دلار فرستاده است.

مؤسس انجمن کلکسیونرهای توکن‌های غیرمثلی به اسم «Freshdrops.io» پیشتر در توییتر خود اعلام کرده بود:

بعضی از کاربران در حال انتقال دارایی‌های خود به کیف پول‌های دیگر هستند و می‌خواهند در عین حال برای حذف لیست فروششان هزینه‌ای پرداخت نکنند.

این دارایی‌ها پس از انتقال، دیگر در فرانت‌اِند وب‌سایت بازار اوپن‌سی دیده نمی‌شوند اما همچنان از طریق APIهای مربوط به این پلتفرم و بازار رَریبل (Rarible) در دسترس هستند.

تال بری (Tal Be’ery) مدیر ارشد فناوری کیف پول ارز دیجیتال زنگو (ZenGo)، در توییتر گفته است که یکی از NFTهای مجموعه بورد ایپ یات کلاب (Bored Ape Yacht Club) هم به‌ خاطر این نقص فنی به سرقت رفته است. او گفته است چندی پیش، این NFT با قیمت معامله خود در ژوییه ۲۰۲۱ (خرداد)، یعنی ۲۳ اتریوم، برای فروش گذاشته شده بود. درنهایت هم مهاجم توانسته است آن را به قیمت ۱۳۵ اتریوم بفروشد و بیش از ۱۰۰ اتریوم سود کند.

حساب کاربری رسمی اوپن‌سی در شبکه اجتماعی دیسکورد (Discord)، گفته است:

اگر کسی سفارش فروش فعالی در بازار اوپن‌سی دارد و هیچ‌وقت آن را لغو نکرده یا تاریخ آن منقضی نشده است، یعنی سفارش او همچنان وجود دارد و از بین نرفته است.

اینفلوئنسری به نام جو ورگاس (Joe Vargas)، که خود در حال حاضر روی مجموعه NFTهایی به نام «SavePlanetEarth» کار می‌کند، گفته است:

این سارق قطعاً با استفاده از یک ربات شبکه را اسکن کرده و بعد از پیداکردن تراکنش‌های معلق، آنها را خریده است.

بعضی از NFTهای مجموعه‌های مشهوری مثل بورد ایپ یات کلاب، میوتنت ایپ یات کلاب (Mutant Ape Yacht Club)، سایبر کانگز (CyberKongz) و کول کتس (Cool Cats) به‌ خاطر این نقص فنی به سرقت رفته‌اند. برای مثال، در ۲۴ ژانویه (۴ بهمن)، شخصی در توییتر متوجه شده بود یکی از NFTهایی که از مجموعه بورد ایپ یات کلاب داشته، به قیمت ۰.۷۷ اتریوم به فروش رفته است.

سخنگوی بازار اوپن‌سی گفته است مشکلی که برای برخی از NFT‌های موجود در این پلتفرم به وجود آمده است، به‌عنوان حمله هکری یا باگ برنامه این بازار در نظر گرفته نمی‌شود؛ بلکه مربوط به ماهیت و ساختار شبکه‌های بلاک چینی است.

توسعه‌دهندگان اوپن‌سی برای پیش‌گیری از بروز موارد مشابه، صبح امروز داشبوردی را به سیستم مدیرت حساب کاربران اضافه کردند که در آن تمام درخواست‌های فروش غیرفعال کاربر نمایش داده شده است و می‌‌توان با یک کلیک درخواست‌های فعال را لغو کرد.

از سوی دیگر اما، مدیر ارشد فناوری کیف پول ارز دیجیتال زنگو، گفته است:

این اصلاح تنها مشکل کاربران جدید را حل می‌کند، چراکه با حذف هر درخواست تنها بخش ظاهری تغییر کرده و خود قرارداد همچنان آسیب‌پذیر خواهد بود. آن دسته از کاربران اوپن‌سی که در گذشته NFTهای خود را مجدداً در این بازار عرضه کرده‌اند، [یعنی در سابقه خود برای یک NFT مشخص، یک سفارش قدیمی و یک سفارش جدید با دو قیمت متفاوت دارند]، همچنان در معرض چنین حملاتی قرار دارند. این در حالی است که کاربران جدید نمی‌توانند پیش از حذف سفارش‌های قدیمی خود، برای یک NFT سفارش فروش جدید ثبت کنند.

منبع:

ارز دیجیتال


امتیاز دادن به خبر

با لایک کردن هر خبر شما می توانید کوین بیشتر جایزه بگیرید


مطالب مرتبط با این موضوع

تحلیلگر مطرح بازار ارز دیجیتال رویایی از قله‌های جدید برای بیت‌کوین، اتریوم و سولانا می‌کشد!

تحلیلگر مطرح بازار ارز دیجیتال رویایی از قله‌های جدید برای بیت‌کوین، اتریوم و سولانا می‌کشد!

ایلان ماسک با زبان طنز به نوسانات بازار کریپتو واکنش نشان می‌دهد!

ایلان ماسک با زبان طنز به نوسانات بازار کریپتو واکنش نشان می‌دهد!

کیف پولی که از 757 دلار به 880 هزار دلار رسید!

کیف پولی که از 757 دلار به 880 هزار دلار رسید!

ارزهای در خطر SEC کدام ها هستند؟

ارزهای در خطر SEC کدام ها هستند؟

تغییر راهبرد آرک در ETF خود

تغییر راهبرد آرک در ETF خود


تحلیل کاربران

فری...... NFT.

farejoon

07/بهمن/1400

من با مطالبی که از کشور یکی از دوستانم تلفنی رسید گفت این چندمین بار هست که یا میگن نقص فنی یا دزدی هکرها یا مشکلات کاربری این ارز قابل اطمینان نیست چون تازه وارده وهنوز نتونسته مشکلاتش را حل کنه زیاد گفت روش حساب باز نکن همون قدیمیها بهترند و امتحانش رو پس دادن رو جدیدا اصلا حساب باز نکن البته این شخص ۱۸ ساله در کشور خارج کارمند بانک و مدیر خوبیست منم همیشه به حرفاش گوش دادم بد ندیدم ..........

25

خرید NFT با قیمت پایین

hastiiii

06/بهمن/1400

این نقص فنی باعث شد تا ضرر زیادی به همه وارد بشه و چند نفر بتونن با خرید NFT های مشهور به قیمت خیلی پایین و بعد با فروش با قیمت چندین برابر پول زیادی کسب کنن

47

بازار اوپن سی

asalii

06/بهمن/1400

بازار اوپن سی هم مورد حمله قرار گرفت تا هکرها تقریبا به همه حمله کرده باشن و الان فقط باید منتظر ماند و دید این مشکل فنی قابل درست شدن هست

49

nft

shahrzad1400

06/بهمن/1400

باز یک اتفاق برای nftکه باعث شده به آینده این ارز رمز جالب ونو شک کنیم هکرها که وارد هرموضوعی شوند خطرات حاصله جای ابهام دارد

27

هکر

Amirreza88

07/بهمن/1400

والا این نقص فنی فقط به ضرر ما تموم شد این هکرها هم به نحو احسنت از فرصت استفاده کردن قطعا سود کلانی بردن

18

سود هکرها.

hamidrz77

06/بهمن/1400

با این نقص فنی که ایجاد شد تنها به نفع هکرها شد و تو این آشفته بازار. با هک کردن. پول خوبی به سرقت بردن و حالا با این نقص فنی. شروع به خرید. ان اف. کردن به قیمت پایین و با فروش. به قیمت بالاتر پول خوبی به جیب زدن

25

نقص فنی

bahram72

06/بهمن/1400

این نقص فنی بیشتر یه هک بوده و هکرها خیلی سود کردن و سرمایه های زیادی رو بالا کشیدن و حالا باید دید راه حلی برای جلوگیری از بیشتر شدن هک ها هست یا خیر

46

نقص فنی

marwan

11/تیر/1402

مجموعه NFT مبتنی بر اتریوم، آزوکی، روز جمعه پس از حذف تصادفی از فهرست اوپن سی، با مشکلاتی روبرو شد که باید این نقص فنی ومشکلات را برطرف کنن

2

خرید NFTهای مشهورباقیمت پایین

زارع

06/بهمن/1400

هکرها با سوءاستفاده از نقص فنی توانستند مشهورترین NFTهای غیر مثلی را باقیمت کمی خریداری کنند وموجب زیان وضرر سرمایه گذاران دراین حوزه شوند با گسترش‌ ورشد حداکثری بازار توکن های غیرمثلی وفروش NFTها هکران هم ازاین موقعیت سودآور حداکثر سود را بردند

26

بازار ارزهای دیجیتال

minister

07/بهمن/1400

یکی از مشکلات اصلی بازار رمزارزها،مسٱله امنیت است که تاکنون بسیاری از سرمایه شرکتها توسط هکرها به سرقت رفته است

20

nft

musictop

06/بهمن/1400

من‌ اعتقادی‌ ب‌ nft ندارم‌ این‌ پروژهای‌ جدید‌ اصن‌ قابل‌ اعتماد‌ نیستن‌ تا‌ ارزهای‌ قدیمی‌ هست‌ این‌ جدیدا‌ بدرد نمیخورن

34

باز هم هک سیستم NFT

shabshekan

06/بهمن/1400

با سلام و وقت بخیر و ارزوی سلامتی برای کاربران عزیز،،،به نقل از سایتهای مختلف یک باگ بسیار مهم در سیستم خرید و فروش توک های مثلی یا NFT کشف شده است که چندین هک از این باگ سواستفاده کرده و این توک ها را با قیمت پایین خریده و سپس با قیمت بالا فروخته اند،،،،با توجه به اینکه حوزه مارس یا توک های مثلی جدید هستند با این حملات باعث دلسردی مخاطبان میشوند،،،،با تشکر

26

دانلود اپلیکیشن موبایل کوینگرام

با اپلیکیشن اندروید کوینگرام از آخرین مطالب بازارهای مالی و رمزارز ها با خبر باشید، قیمت تمامی رمزارز ها در لحظه چک کنید و نرخ آنها را با مبدل ارز کوینگرام به یکدیگر تبدیل کنید، با دیگر افراد در مورد تحلیل ها و مطالب گفت و گو کنید، سبد دارایی ارزهای دیجیتال خودتان را بسازید و از سود و زیان خود در بازه های زمانی مختلف با خبر باشید و با شرکت رایگان در مسابقات پیش بینی رمزارز جایزه ببرید.
coingram
coingram
کوینگرام

استارتاپ کوینگرام به عنوان یک رسانه تخصصی در حوزه بازار های مالی وارز های دیجیتال ، فعالیت خود را از تیر 1398 شروع کرد. هدف ما از ابتدا آموزش وآشنایی مردم با علم و فناوری آینده یعنی بلاک چین بوده است. آشنایی با انواع ارز های دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، آدا کاردانو و بقیه رمزارز ها میتواند ما را در انتخاب خرید و سرمایه گذاری در این حوزه بسیار بیشتر کمک کند. همان طور که سرمایه گذاری ها و ورود پول به این حوزه روز به روز بیشتر می شود، مسئولیت ما برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی بیشتر می شود تا کسی درگیر پروژه های کلاه برداری و طرح های پانزی نشود.

برگزیده ها

درآمد از کوینگرام

شرایط و قوانین

مفاهیم پایه

آشنایی با بلاکچین

آشنایی با بیتکوین

آشنایی با اتریوم

کوینگرام

درباره ما

ارتباط با ما

شبکه های اجتماعی

اینستاگرامتلگرام

کلیه ی حقوق این سایت نزد کوینگرام محفوظ بوده و بازنشر محتوای اختصاصی با ذکر منبع بلامانع است.