coingram
کوینگرام

نوسان

قیمت

نام ارز

1.9%

62,486 $

3,817,894,600 تومان

Bitcoin

Bitcoin

btc

3.9%

3,176 $

194,083,539 تومان

Ethereum

Ethereum

eth

0%

0.9994 $

61,063 تومان

Tether

Tether

usdt

2.4%

587.9 $

35,923,134 تومان

Binance Coin

Binance Coin

bnb

4.9%

135.53 $

8,280,883 تومان

Solana

Solana

sol

0%

0.9999 $

61,094 تومان

USD Coin

USD Coin

usdc

3.9%

3,176 $

194,076,818 تومان

Staked Ether

Staked Ether

steth

2.8%

0.5058 $

30,904 تومان

XRP

XRP

xrp

4.9%

0.1417 $

8,658 تومان

Dogecoin

Dogecoin

doge

4.2%

5.26 $

321,386 تومان

TonCoin

TonCoin

ton

دلیل کاهش قیمت لونا چیست؟ + تحلیل تکنیکال قیمت LUNA

09/بهمن/1400
افزودن به نشان شده ها
دلیل کاهش قیمت لونا چیست؟ + تحلیل تکنیکال قیمت LUNA
LUNA
Terra
تحلیل
ترید
2052
3 دقیقه

در حالیکه قیمت بیت کوین، اتریوم و سایر رمز ارزهای بزرگ همچنان در حال نوسانات محدود هستند، افت قیمت محسوس لونا (LUNA) بیش از همه به چشم می‌آید. یکی از دلایل کاهش قیمت LUNA را می‌توان به عملکرد ناپایدار پلتفرم Anchor مرتبط دانست.

به نقل از یوتودی، پس از ریزش گسترده بازار در هفته گذشته، اکثر رمز ارزها حمایت‌های خود را پیدا کردند و نوسانات محدودی را از سر گرفته‌اند. قیمت بیت کوین پس از آنکه روز چهارشنبه تا ۳۸،۹۱۹ دلار بالا رفت، اندکی کاهش یافته و امروز در محدوده ۳۷٬۷۰۰ دلار در حال نوسان است.

اما لونا (LUNA) رمز ارز بومی شبکه ترا بدترین عملکرد را در بین ۱۰۰ رمز ارز برتر داشته است. این کاهش قیمت به دنبال نگرانی‌های در مورد Anchor پلتفرم وام‌دهی و وام‌گیری این شبکه به وجود آمده است. هجوم تعداد زیاد سرمایه‌گذارانی که به دنبال کسب سود در این پلتفرم هستند و دارایی خود را در انکر سپرده گذاری کرده‌اند به همراه کمبود تعداد وام گیرنده‌ها، موجب شده است نرخ بهره این پلتفرم ناپایدار باشد.

پروتکل Anchor به عنوان یک بازار پول بین وام‌گیرنده‌ها و وام‌دهندگان استیبل‌کوین‌ها عمل می‌کند. وام‌دهندگان می‌توانند Stablecoinهای خود را در پلتفرم واریز کنند و به نسبت مبلغ واریزی خود، سود دریافت کنند. وام‌گیرندگان نیز می‌توانند استیبل‌کوین‌ها را با وثیقه‌گذاری دارایی‌های قابل سپرده‌گذاری، قرض کنند. پروتکل انکر نیز با سپرده‌گذاری این وثیقه‌ها درآمد تولید می‌کند.

هر زمان که درآمد حاصله از پرداخت بهره وام‌گیرنده‌ها و سپرده‌گذاری وثیقه‌ها، با سودی که باید به وام‌دهنده‌ها تعلق بگیرد متفاوت باشد، این پلتفرم به صندوق رزرو خود رجوع کرده تا سود سپرده‌گذاران را پرداخت کند. در جولای سال گذشته بنیان‌گذار این پلتفرم، ۷۰ میلیون UST را به این صندوق واریز کرده است.

حال در ۶۰ روز گذشته میزان سرمایه واریزی از ۲.۳ میلیارد دلار به ۶.۱ میلیارد دلار افزایش یافته است درحالیکه میزان دارایی وام گرفته شده از ۱.۲ میلیارد دلار به ۱.۵ میلیارد دلار افزایش یافته است. این اختلاف باعث شده است تا حجم این صندوق ۷۰ میلیارد دلاری به سرعت با ۳۵.۷٪ کاهش روبه‌رو شود. اگر بازار خرسی همچنان ادامه داشته باشد، موجودی این صندوق تا چند ماه آینده به اتمام می‌رسد و آزمایشگاه Terraform باید یک بار دیگر نقدینگی UST این صندوق را تامین کند یا نرخ سود ۲۰٪ پلتفرم Anchor را بسیار کاهش دهد. این نگرانی‌ها باعث شده است تا فشار فروش لونا (LUNA) افزایش یابد. قیمت لونا اکنون بیش از ۵۰٪ از سقف قیمتی خود در ۱۰۳ دلار فاصله گرفته است و اگر سناریوی زیر نیز رخ دهد احتمال کاهش ۵۰٪ دیگر تا قیمت ۲۶ دلار وجود دارد.

تحلیل تکنیکال قیمت لونا

[

نمودار قیمت لونا؛ تایم فریم روزانه

قیمت لونا اکنون با ۴.۲٪ کاهش نسبت به روز گذشته به ۵۲ دلار رسیده است. میانگین متحرک نمایی ۲۰۰ روزه که با رنگ آبی در نمودار فوق نشان داده شده است بیانگر سطح حمایتی است که اکنون در محدوده ۵۰.۰۱۹ دلار قرار دارد و می‌تواند باعث بازیابی قیمت شود.

از طرف دیگر از دست رفتن این حمایت می‌تواند الگو سر و شانه را شکل دهد و با توجه به تصویر زیر، منجر به سقوط قیمت لونا تا ۲۶ دلار شود.

نمودار قیمت لونا؛ تایم فریم روزانه

منبع:

میهن بلاکچین


امتیاز دادن به خبر

با لایک کردن هر خبر شما می توانید کوین بیشتر جایزه بگیرید


مطالب مرتبط با این موضوع

چشم‌انداز قیمت بیت کوین پیش از هاوینگ: آماده‌سازی برای یک رشد جدید

چشم‌انداز قیمت بیت کوین پیش از هاوینگ: آماده‌سازی برای یک رشد جدید

فرصت‌های جدید معاملاتی در بازار: آماده‌باش برای سودآوری!

فرصت‌های جدید معاملاتی در بازار: آماده‌باش برای سودآوری!

تحلیل دقیق بازار بیت کوین در آستانه هوینگ: آیا تاریخ دوباره خود را تکرار می‌کند؟

تحلیل دقیق بازار بیت کوین در آستانه هوینگ: آیا تاریخ دوباره خود را تکرار می‌کند؟

تحلیلگر مطرح بازار ارز دیجیتال رویایی از قله‌های جدید برای بیت‌کوین، اتریوم و سولانا می‌کشد!

تحلیلگر مطرح بازار ارز دیجیتال رویایی از قله‌های جدید برای بیت‌کوین، اتریوم و سولانا می‌کشد!

ایلان ماسک با زبان طنز به نوسانات بازار کریپتو واکنش نشان می‌دهد!

ایلان ماسک با زبان طنز به نوسانات بازار کریپتو واکنش نشان می‌دهد!


تحلیل کاربران

لونا

maziyartayebi72

09/بهمن/1400

لونا در این شرایط که بازار ریزش زیادی داره خیلی کاهش قیمت خورده و حالا میشه برای سرمایه گذاری روش حسابکرد

32

لونا

musictop

09/بهمن/1400

لونا‌ ارز‌ خیلی‌ خوبیه‌ و‌ انتظار‌ میره‌ درسالهای‌ آینده به 400 دلارهم‌ برسه‌ اما‌ باید‌ فقط منتظر‌ بود‌ و‌ در‌ شرایط‌ مناسب‌ ورود‌ کرد

23

لونا

09179120432AsAsAs33

01/اردیبهشت/1401

لونا ترجیها با نوسانات و کاهش ها زیاد تا آشنا نیست در کل انتقاد درباره این ارز نسبی است .نه زیاد خوب ونه بد .در کل معاملات سنگین پاشایی ندارد .در پایه خرد ونامهم معامله میگردد .

4

کاهش چشمگیر لونا

زارع

09/بهمن/1400

رمزارز شبکه ترابا روند کاهش قیمت مواجه شده درصورتی که قیمت ارزهای دیجیتال کمی بهبود یافته به نظر می‌رسد که قیمت لونا هنوز کاهشی است منشا این کاهش پلتفرم سرمایه گذاری و ام دهی انکر است که نسبت واریزی به وام دهی بیشتر است این اختلاف سبب شده که قیمت این ارزدیجیتال کاهش زیادی پیدا کند

16

بونا

aylin6

09/بهمن/1400

قیمتلونا خیلی ریزش کرد و اون اوج تاریخی که داشت خیلی زود زیر سوال رفت و حالا باید تلاش کنه جلوی ریزش بیشتر رو بگیره

32

لونا

mtpanah

09/بهمن/1400

لونا دومین ارز دیجیتالی است که توسط اکوسیستم ترا صادر می‌شود. دارندگان ارز لونا از کارمزدهای تولید شده توسط شبکه پرداخت ترا پاداش می‌گیرند

27

فرصت

alirezaroohi

09/بهمن/1400

واقعا طبق تحلیل فوق اگر به ۲۶دلار برسه بنظر من یک فرصت عالی در اختیار همه قرار خواهد داد تا بتونند از آن استفاده کنند.

13

لونا

محمدرضااکبریان

10/بهمن/1400

ریزش این ارز چیز عجیبی نیست به هر حال( هر سر بالایی یک سرپایینی هم داره) ولی از قبل پیش بینی شده بود که این ارز ریزش داشته و نود و نه درصد پیش بینی ها درسته

9

.

majidsoltsni

09/بهمن/1400

درختان به من آموختند پایبندے هــرکس به اندازه ریشه اوست.. به هــر درختــے نمےتوان تکیه کــرد... خخخ

14

لونا

ماهور

09/بهمن/1400

قیمت لونا ریزش زیادی رو متحمل شده و بعد از رشد زیاد و رکوردشکنی حالا می بینیم که کاهش چشم گیری داشته و برای خرید مناسبه

34

لونا

۰۹۹۲۵۹۰۵۵۰۷

09/بهمن/1400

سلام دوستان دربعضی ازپلتفرم ارزها بعلت کم شدن دارای یاکم رغبتی خرید وفروش نسبت به گذشته این ارز اکبپ سازندا وسرمایه گزاران اینارزها را واداربه یک سری اقدامات نیکند تابیشتتر مورد توجه قرارگیرند انایک نکته نهم ارزی که متعلق به یک منطقه است قدرریسک زیادی دارد پس مواظب باشید

16

دانلود اپلیکیشن موبایل کوینگرام

با اپلیکیشن اندروید کوینگرام از آخرین مطالب بازارهای مالی و رمزارز ها با خبر باشید، قیمت تمامی رمزارز ها در لحظه چک کنید و نرخ آنها را با مبدل ارز کوینگرام به یکدیگر تبدیل کنید، با دیگر افراد در مورد تحلیل ها و مطالب گفت و گو کنید، سبد دارایی ارزهای دیجیتال خودتان را بسازید و از سود و زیان خود در بازه های زمانی مختلف با خبر باشید و با شرکت رایگان در مسابقات پیش بینی رمزارز جایزه ببرید.
coingram
coingram
کوینگرام

استارتاپ کوینگرام به عنوان یک رسانه تخصصی در حوزه بازار های مالی وارز های دیجیتال ، فعالیت خود را از تیر 1398 شروع کرد. هدف ما از ابتدا آموزش وآشنایی مردم با علم و فناوری آینده یعنی بلاک چین بوده است. آشنایی با انواع ارز های دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، آدا کاردانو و بقیه رمزارز ها میتواند ما را در انتخاب خرید و سرمایه گذاری در این حوزه بسیار بیشتر کمک کند. همان طور که سرمایه گذاری ها و ورود پول به این حوزه روز به روز بیشتر می شود، مسئولیت ما برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی بیشتر می شود تا کسی درگیر پروژه های کلاه برداری و طرح های پانزی نشود.

برگزیده ها

درآمد از کوینگرام

شرایط و قوانین

مفاهیم پایه

آشنایی با بلاکچین

آشنایی با بیتکوین

آشنایی با اتریوم

کوینگرام

درباره ما

ارتباط با ما

شبکه های اجتماعی

اینستاگرامتلگرام

کلیه ی حقوق این سایت نزد کوینگرام محفوظ بوده و بازنشر محتوای اختصاصی با ذکر منبع بلامانع است.