coingram
کوینگرام

نوسان

قیمت

نام ارز

5.3%

62,795 $

3,912,128,500 تومان

Bitcoin

Bitcoin

btc

2.9%

3,104 $

193,364,871 تومان

Ethereum

Ethereum

eth

0%

1 $

62,300 تومان

Tether

Tether

usdt

3.5%

585.4 $

36,467,928 تومان

Binance Coin

Binance Coin

bnb

2.2%

143.26 $

8,925,098 تومان

Solana

Solana

sol

0%

1 $

62,300 تومان

USD Coin

USD Coin

usdc

1.5%

0.5295 $

32,988 تومان

XRP

XRP

xrp

2.9%

3,103 $

193,293,849 تومان

Staked Ether

Staked Ether

steth

11.5%

0.1498 $

9,333 تومان

Dogecoin

Dogecoin

doge

7.9%

5.69 $

354,487 تومان

TonCoin

TonCoin

ton

پشت پرده مقاومت دلار ۲۸ هزار تومانی/ پای بورس در میان است؟

10/بهمن/1400
افزودن به نشان شده ها
پشت پرده مقاومت دلار ۲۸ هزار تومانی/ پای بورس در میان است؟
بورس
دلار
اخبار داخلی
بازار ایران
3722
2 دقیقه

با انتشار اخبار سیاسی، انتظار می‌رفت قیمت دلار وارد کانال‌ قیمتی پایین‌تر بشود. اما قیمت دلار در معاملات پشت خطی شب گذشته افزایش داشت و انتظار می‌رود که قیمت دلار امروز نهم بهمن به کانال ۲۸ هزار تومان برگردد. برخی می‌گویند رد پای دولت در مقاومت قیمت دلار مشهود است. آیا دولت طرفدار دلار گران است؟

قیمت دلار روز پنج شنبه و جمعه، هفتم و هشتم بهمن ماه وارد کانال ۲۷ هزار تومان شد و با قیمت ۲۷ هزار و ۷۷۰ تومان معامله شد. اما ناگهان در آخرین ساعت روز جمعه، قیمت دلار در معاملات پشت خطی گران شد و قیمت دلار فردایی در برخی از کانال ها به بالای ۲۸ هزار تومان رسید.

در حالی معامله‌گران، قیمت دلار امروز را صعودی پیش‌بینی کرده‌اند که اخبار مذاکرات مثبت ارزیابی می‌شود.

اخبار سیاسی موثر بر قیمت دلار امروز

اخباری که از مذاکرات وین شنیده می شود می گوید توافق هسته‌ای** نزدیک است. نماینده اتحادیه اروپا در مذاکرات رفع تحریم ها گفت «مذاکرات به مرحله تصمیم‌گیری‌های سیاسی رسیده است.»

همچنین هماهنگ‌کننده خاورمیانه کاخ سفید اعلام کرد که «ایران و آمریکا در آستانه بازگشت به توافق هسته‌ای هستند.» از طرف دیگر وزیر امور خارجه ایران هم گفت: «روند مذاکرات وین مثبت است و ایران می خواهد در کوتاه ترین زمان به یک توافق خوب برسد.»

هفته گذشته هم موضوع مذاکره مستقیم میان دو کشور مطرح شد و رئیس جمهور، وزیر امور خارجه و دبیر شورای عالی امنیت ملی، از موافقت ایران با مذاکره مستقیم با آمریکا خبر دادند مشروط به اینکه توافق خوبی در دسترس باشد.

انتظار می رفت مجموع این اخبار بتواند بر قیمت دلار اثر بگذارد و قیمت دلار را نزولی کند. اما در هفته گذشته قیمت دلار نه تنها کاهش پیدا نکرد که وارد کانال ۲۸ هزار تومان شد و حتی مرز حساس ۲۸ هزار و ۲۰۰ تومان را هم پشت سر گذاشت.

قیمت دلار امروز نهم بهمن ماه

در دو روز پایانی هفته قیمت دلار بازار آزاد مجددا کانال عوض کرد و به ۲۷ هزار و ۷۷۰ تومان رسید. اما قیمت دلار امروز نهم بهمن ماه، صعودی پیش بینی شده است.

چون در معاملات فردایی، قیمت دلار روند صعودی داشت و تا مرز ۲۸ هزار و ۲۰۰ تومان هم پیش رفت. این مساله نشان می دهد که معامله‌گران منتظرند که قیمت دلار امروز نهم بهمن ماه روند صعودی داشته باشد. اما دلیل این مساله چیست و چرا قیمت دلار در کانال ۲۸ هزار تومان مقاومت می کند؟

اولین دلیل مقاومت قیمت دلار، دلایل سیاسی است. بسیاری از معامله‌گران می‌گویند از زمان آغاز مذاکرات وین، دو ماه گذشته و در این مدت مدام تاکید شده که اخبار مذاکرات مثبت است و طرفین بر اراده خود برای رفع تحریم ها و رسیدن به توافق هسته‌ای خبر داده‌اند.

اما طولانی شدن روند مذاکرات نشان می‌دهد که توافق هنوز در دسترس نیست و بازار این بار برای کاهش قیمت دلار، منتظر یک خبر قطعی است نه گمانه زنی.

دلیل دیگر این است که از امروز نهم بهمن ماه، مذاکرات وین برای چند روز متوقف شد تا مذاکره‌کنندگان برای رایزنی و دریافت دستورالعمل‌ به پایتخت‌های خود باز ‌گردند. آنگونه که انریکه مورا اعلام کرده اکنون زمان تصمیمات سیاسی است. یعنی موارد فنی تمام شده و کشورها باید تصمیم سیاسی بگیرند. تا زمان مشخص شدن این تصمیم ممکن است قیمت دلار افزایش پیدا کند.

پای دولت و بورس در میان است؟

اما برخی دیگر از کارشناسان می‌گویند اخبار سیاسی اخیر می‌توانست قیمت دلار را نزولی کند و در کانال ۲۷ هزار تومان نگه دارد. اما دولت در حمایت از بازار سرمایه، مانع افت قیمت دلار شده است. به عبارتی عده‌ای از بازیگران بازار ارز به ردپای حمایتی دولت از بورس اشاره می‌کنند و می‌گویند دلار به خاطر کمک به بازار سهام افت نمی کند.

این به آن معناست که دولت در یکی دو هفته گذشته سعی کرده مانع افت و یا ریزش قیمت دلار شود. چون افت قیمت دلار، در این شرایط به ضرر بازار سرمایه است. آن هم در شرایطی که سهامداران در هفته گذشته در مقابل بورس تجمع کردند. مجلس درخواست استیضاح وزیر اقتصاد را مطرح کرده و شاخص کل بورس، کانال یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی را هم به خود دیده و نگرانی از افت بیشتر آن وجود دارد.

دو هفته قبل، زمانی که قیمت دلار در بازار آزاد به ۲۶ هزار تومان هم رسید، معامله گران اعلام کردند که دولت دلارهای موجود در بازار را جمع کرده که مانع ریزش بیشتر قیمت دلار شود.

آن گفته با این تحلیل جدید نشان می دهد که دولت بر سر یک دو راهی مانده. اینکه دلار ارزان شود و بورس بریزد یا اینکه دلار را در محدوده مشخصی نگه دارد و حداقل مانع افت بیشتر بورس از محل کاهش قیمت دلار شود. احتمالا در این شرایط، دولت هوادار بورس است.

منبع:

تجارت نیوز


امتیاز دادن به خبر

با لایک کردن هر خبر شما می توانید کوین بیشتر جایزه بگیرید


مطالب مرتبط با این موضوع

رابرت کیوساکی سقوط دلار آمریکا را پیش‌بینی می‌کند!

رابرت کیوساکی سقوط دلار آمریکا را پیش‌بینی می‌کند!

 تتر در سال 2023 تقریباً 5 میلیارد دلار دارایی خود را از بانک ها خارج کرده است

تتر در سال 2023 تقریباً 5 میلیارد دلار دارایی خود را از بانک ها خارج کرده است

مالیات بر عایدی سرمایه در انتظار رمزارزها!

مالیات بر عایدی سرمایه در انتظار رمزارزها!

نسخه نقشه و فهرست اکوسیستم بلاکچینی کشور منتشر شد! حضور کوینگرام در لیست.

نسخه نقشه و فهرست اکوسیستم بلاکچینی کشور منتشر شد! حضور کوینگرام در لیست.

قدرت خرید دلار ۹۸ درصد کاهش داشته است!

قدرت خرید دلار ۹۸ درصد کاهش داشته است!


تحلیل کاربران

وضعیت بازار دلار وارز

[email protected]

10/اردیبهشت/1401

وضعیت انتظاری بازار ارز را می توان از سطح معاملات تا حدی مشاهده کرد. بر اساس صحبت های فعالان حجم خرید و فروش ها بسیار پایین آمده است و به نظر می رسد که بازیگران بزرگ در انتظار آشکار شدن نتایج دور هشتم مذاکرات هسته ای هستند. 

4

قیمت دلار

[email protected]

14/اردیبهشت/1401

در دو روز پایانی هفته قیمت دلار بازار مجدداً کانال عوض کرد و به 27هزار و 770 تومان رسید اما قیمت دلار امروز نهم بهمن ماه صعودی پیش بینی شده است

2

دلار

maziyartayebi72

10/بهمن/1400

دلار خیلی سخته ریزش به زیر ۲۸ هزار تومن داشته باشه و خیلیا اجازه پایین اومدن قسمت دلار رو نمیدن و بالا نگهش میدارن

59

دلار

mohsen74528

29/اسفند/1400

همه این ها دست خودشونه میتونن میارن پایین یا یهویی ببرن بالا .همه اینا سیاسته به نوعی اختیار دست خودشونه

23

تتر

musictop

10/بهمن/1400

بعضی‌ از‌ سایتهای‌ خبری‌ گفتن‌ دلار‌ شاید‌ تا‌ 20 سنت‌ هم‌ پایین‌ بیاد‌ و‌ این‌ میتونه‌ خطری‌ برای‌ تتر‌ باشه

51

بورس

afshin1385

03/خرداد/1401

با سلام به نظرم دلار کاملا با بورس با هم مرتبط هستند و هرچی دلار افزایش پیدا می کنه و بورس ایران هم بد تر میشه

3

دلار

ماهور

10/بهمن/1400

دلار برای بالا و پایین شدن خیلی چیزا نیاز داره و به راحتی اجازه نمیدن که از مقاومت ۲۸ هزار تومانی پایین تر بیاد

65

دلار

09179120432AsAsAs33

30/فروردین/1401

کشور دارای ارز وپول دلار در بالا و پایین آمدن قیمت بسیارنقش بزرگی دارد .اما معامله گران فقط نقش پول را میبینند و جوانب ومحیط ارزی وجنبش را در نظر نمی گیرند . تا در درجات تعادل ارز دلار را خرید و فروش نماین

7

پایین آمدن دلار

leila.m15

30/فروردین/1401

اگه این خبر درست باشه و دلار پایین بیاد پس روی خیلی ازارزها تاثیر میزاره ازجمله تتر .بنابراین باید چیکار کرد

11

دلار

aylin6

10/بهمن/1400

برای اینکه قیمت دلار به زیر ۲۸ هزار تومن برسه باید خیلی مراحل طی بشه و کسایی که کارشون خرید و فروش دلار هست اجازه نمیدن به راحتی قیمتش ریزش کنه

60

چراقیمت دلارافزایش یافت

زارع

10/بهمن/1400

قیمت دلار به مرز ۲۸۲۰۰تومان رسید چه عواملی درافزایش قیمت دلار موثرند حمایت دولت از بورس، متوقف شدن روند مذاکرات، درصورتی که روند مذاکرات مثبت ارزیابی شده وقسمتهای فنی آن تمام وبه تصميم گیریهای سیاسی رسیده بازهم قیمت دلار ثابت نیست دلار ۱۰۰۰ تومانی حالا به ۲۸ هزار تومان رسید

46

نظراز دلار از جناب آقای: بنیامین صالحی

denyamin

24/اسفند/1400

اگر بخواهیم درباره ی دلار بگوئیم این است نظرم که همه چیز به دست مسئولین ساخته میشود و مسئولین هم اشتباهی که دارند از کسب و کار حمایت نمیکنند به همین دلیل محتاج بازار خارج میشویم و دلار هم بالا میرود.

25

پایین آمدن دلار

hamidrz77

23/بهمن/1400

دلار هیچ نقشی البته تو کشور ما که تورم سه رقمیه کم. دو رقمی پیدا میشه. فقط همه چیزو انداختن به گردن دلار. اگر بخواهیم. اجناس دیگه از قبیل خوراکی. دارویی و...... دلار را با اینها مقایسه کنیم. این اجناس با قیمت دلار. پنجاه شصت تومنه ولی. فکر مردمو سر گرم دلار میکنن. بله دلار بشه پنجاه تومن ولی ارزاق مصرفی مردم که از احتیاجات واجبه ارزون بشه خوبه.

32

فری..........تتر

farejoon

10/بهمن/1400

خواهش میکنم این حرف منو با خودتون نگیرید گذشته از تتر من برای دلار که پایین بیاد خوشحالم چون فکر قیمت داروی خیلیها که براشون سخت بود که برای کسانیکه از اینجا براشون ب رای تحصیل میفرستادن یا خیلی چیزهای دیگه که خودتون بهتر میدونین ولی خوب تتر میاد پایین و خیلیها ضرر میکنن ناراحتم امیدوارم هیچکس مشکلی براش پیش نیاد

45

تتر

mtpanah

10/بهمن/1400

تتر‌ یه‌ ارز‌ دیجیتال‌ و‌ پشتیبانش‌ هم‌ دلار‌ هستش اما‌ دلار‌ بکشه‌ پایین‌ این‌ ارزهم‌ پایین‌ میاد‌ و‌ فعلا‌ هیچی‌ مشخص‌ نیست

55

سفره معیشت مردم

shabshekan

10/بهمن/1400

با سلام و وقت بخیر خدمت دوستان گرامی،،،با امیدبخش شدن مذاکرات ایران و کشورهای اروپایی و امریکا امروز مانند این چند هفته دلار امریکا قیمت ثابتی را گذراند،،که روی قیمت ر رمزارز تتر هم تاثیر میگزارد ،،،امیدوارم تیم اقتصادی دولت به فکر سفره های مردم هم باشد و ان تصمیم که به نفع قشر اسیب پذیر جامعه است را اتخاذ کند،،،،با تشکر

40

دانلود اپلیکیشن موبایل کوینگرام

با اپلیکیشن اندروید کوینگرام از آخرین مطالب بازارهای مالی و رمزارز ها با خبر باشید، قیمت تمامی رمزارز ها در لحظه چک کنید و نرخ آنها را با مبدل ارز کوینگرام به یکدیگر تبدیل کنید، با دیگر افراد در مورد تحلیل ها و مطالب گفت و گو کنید، سبد دارایی ارزهای دیجیتال خودتان را بسازید و از سود و زیان خود در بازه های زمانی مختلف با خبر باشید و با شرکت رایگان در مسابقات پیش بینی رمزارز جایزه ببرید.
coingram
coingram
کوینگرام

استارتاپ کوینگرام به عنوان یک رسانه تخصصی در حوزه بازار های مالی وارز های دیجیتال ، فعالیت خود را از تیر 1398 شروع کرد. هدف ما از ابتدا آموزش وآشنایی مردم با علم و فناوری آینده یعنی بلاک چین بوده است. آشنایی با انواع ارز های دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، آدا کاردانو و بقیه رمزارز ها میتواند ما را در انتخاب خرید و سرمایه گذاری در این حوزه بسیار بیشتر کمک کند. همان طور که سرمایه گذاری ها و ورود پول به این حوزه روز به روز بیشتر می شود، مسئولیت ما برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی بیشتر می شود تا کسی درگیر پروژه های کلاه برداری و طرح های پانزی نشود.

برگزیده ها

درآمد از کوینگرام

شرایط و قوانین

مفاهیم پایه

آشنایی با بلاکچین

آشنایی با بیتکوین

آشنایی با اتریوم

کوینگرام

درباره ما

ارتباط با ما

شبکه های اجتماعی

اینستاگرامتلگرام

کلیه ی حقوق این سایت نزد کوینگرام محفوظ بوده و بازنشر محتوای اختصاصی با ذکر منبع بلامانع است.