coingram
کوینگرام

نوسان

قیمت

نام ارز

2.9%

59,412 $

3,701,367,600 تومان

Bitcoin

Bitcoin

btc

2.1%

2,990 $

186,256,441 تومان

Ethereum

Ethereum

eth

0.1%

1 $

62,300 تومان

Tether

Tether

usdt

2.6%

563.7 $

35,117,264 تومان

Binance Coin

Binance Coin

bnb

5.1%

138.81 $

8,647,863 تومان

Solana

Solana

sol

0.1%

1 $

62,300 تومان

USD Coin

USD Coin

usdc

1.5%

0.5201 $

32,402 تومان

XRP

XRP

xrp

2%

2,987 $

186,096,953 تومان

Staked Ether

Staked Ether

steth

4.7%

0.1332 $

8,298 تومان

Dogecoin

Dogecoin

doge

11.5%

5.31 $

330,813 تومان

TonCoin

TonCoin

ton

فدرال رزرو در گزارش جدید خود به خطرات استیبل کوین‌ها اشاره کرد

12/بهمن/1400
افزودن به نشان شده ها
فدرال رزرو در گزارش جدید خود به خطرات استیبل کوین‌ها اشاره کرد
فدرال رزرو
بانکداری
استیبل کوین
USA
1969
4 دقیقه

فدرال رزرو امروز گزارش تحقیقات جدیدی در خصوص استیبل کوین ها منتشر و به خطرات و پتانسیل این رمزارزها اشاره کرده است.

به نقل از The Block، در این گزارش، محققان گوردون لیائو (Gordon Liao) و جان کارامایکل (John Caramichael) به بررسی اکوسیستم کنونی استیبل کوین هاو تاثیر آن‌ها بر مداخله اعتباری و ترازنامه بانک مرکزی پرداختند. در این گزارش، تهدیدات بالقوه برای ثبات سیاست پولی فدرال رزرو شناسایی شده و روش هایی که این تهدیدات را می‌توان کاهش داد بررسی شده است.

دارایی های ایمن

در این گزارش بیان شده است که استیبل کوین هایی با پشتوانه دلار در مقایسه با سایر رمزارزها دارای ویژگی های «دارایی های امن» هستند. قیمت استیبل کوین ها گاهی اوقات در شرایط نامساعد بازار بیشتر از پشتوانه های خود می‌شود و مطابقتی با آن ندارد. این موضوع باعث می‌شود که استیبل کوین ها در مقایسه با سایر رمزارزهایی که با کاهش قیمت مواجه می‌شوند، بیشتر صادر شوند. اساسا هنگامی که قیمت رمزارزهایی نظیر بیت کوین کاهش می‌یابد، معامله‌گران به دنبال امنیت موجود در استیبل کوین ها برمی‌آیند.

در این گزارش آمده است:

این رویدادها، پتانسیل استیبل کوین ها به عنوان یک دارایی امن دیجیتال طی سقوط بازار را نشان می‌دهند.

اما انتشار زیاد این دارایی های امن می‌تواند در بازارها اختلال ایجاد کند. نویسندگان این گزارش پیشنهاد حسابرسی و الزامات نقدینگی را مطرح کرده‌اند تا انتشار زیاد استیبل کوین ها کاهش یابد. تتر بزرگترین استیبل کوین بازار تاکنون از ارائه حسابرسی کامل اجتناب کرده است.

در این خصوص گفته شده است:

به نظر ما، این نوع از عدم ثبات با دستورالعمل های قانونی و سازمانی مناسب نظیر حسابرسی شفاف مالی و الزامات مناسب در خصوص نقدینگی و کیفیت ذخایر استیبل کوین، قابل رسیدگی و برطرف شدن است.

سیستم های ایجاد ثبات

در گزارش فدرال رزرو، میانجی‌گری اعتباری و اساسا اینکه پذیرش گسترده استیل کوین ها چگونه می‌توانند بر ترازنامه‌های سازمان مالی تاثیرگذار باشد و این موضوع چه تاثیری بر تعامل مشتریان و بانک‌ها می‌گذارد به طور دقیق بررسی شده است. در این گزارش، نحوه بانکداری محدود استیبل کوین‌ها که طی آن، پول فیزیکی به صورت توکن درمی‌آید و پشتوانه این توکن، ذخایر موجود در بانک مرکزی است، با میانجی‌گری دوسطحی که طی آن، پشتوانه استیبل کوین‌ها همان سپرده‌هایی است که صادرکنندگان در بانک‌ها نگهداری می‌کنند مقایسه شده است.

در این گزارش آمده است:

در بین سناریوهای مختلف، سیستم بانکداری دوگانه (two-tiered banking) می‌تواند از صدور استیبل کوین ها و حفظ شکل سنتی ایجاد اعتبار پشتیبانی کند. در مقابل، چارچوب بانکداری محدود (narrow banking) استیبل کوین ها می‌تواند بیشترین ثبات را به همراه داشته باشد اما ممکن است به بهای حذف و خروج اعتبار باشد.

محققان دریافته‌اند که سیستم بانکداری دوگانه، ریسک کمتری برای ثبات مالی آمریکا به همراه دارد. رویکرد بانکداری محدود این موضوع را تضمین می‌کند که پشتوانه استیبل کوین بدون تغییر باقی بماند، اما فشارهای مالی ممکن است شرایطی ایجاد کند که طی آن، طیف گسترده‌ای از مردم، سرمایه خود را از سپرده های بانکی به سمت استیبل کوین های ایمن انتقال دهند. این موضوع، سیستم مالی را در معرض خطر قرار می‌دهد.

در این گزارش گفته شده است:

اگرچه این اثر اختلال اعتباری را می‌توان با محدودسازی دارایی های استیبل کوین و نرخ بهره متغیر کاهش داد، اما ساختار کلی رویکرد بانکداری محدود برای ذخایر استیبل کوین ها، پتانسیل عدم ثبات سیستم بانکداری را به همراه دارد. به علاوه، رویکرد بانکداری محدود می‌تواند به بسط ترازنامه بانک مرکزی منجر شود تا متناسب با تقاضا برای موجودی ذخیره‌شده از جانب صادرکنندگان استیبل کوین ها باشد.

در گزارش فدرال رزرو خاطرنشان شده است که استیبل کوین‌ها در آینده می‌توانند کاربردهای بیشتری به غیر از انجام معاملات داشته باشند.

در این گزارش آمده است:

در پایان می‌توان گفت که کاربرد کنونی استیبل کوین ها عمدتا در معاملات رمزارزها، پرداخت های محدود همتا به همتا و حوزه دیفای است. استیبل کوین ها در آینده با تسهیل پرداخت ها و سیستم های مالی، می‌توانند رشد بیشتری داشته باشند.

چند روز پس از آنکه مجلس نمایندگان آمریکا، قانونگذاری استیبل کوین‌ها را مورد بررسی قرار داد، مجلس سنا نیز به این مسأله رسیدگی کرده است.

کمیته بانکداری سنا، برگزاری جلسه‌ای در تاریخ ۱۵ فوریه (۲۵ بهمن) با عنوان «بررسی گزارش کارگروه بازارهای مالی رییس جمهور در خصوص استیبل کوین‌ها» برنامه‌ریزی کرده است. این تاریخ، یک هفته پس از برگزاری جلسه کمیته سرویس مالی مجلس با عنوان «رمزارزها و آینده امور مالی: گزارش کارگروه بازارهای مالی رییس جمهور در خصوص استیبل کوین‌ها» است.

فهرست شاهدان برای جلسه مجلس نمایندگان شامل مدیران عامل چند شرکت برجسته کریپتو نظیر جرمی آلیر (Jeremy Allaire) از شرکت سرکل (Circle)، سم بنکمن فراید از صرافی FTX، آلسیا جین هاس (Alesia Jeanne Haas) از کوین‌بیس و برایان بروکز از بیت‌فیوری است. فهرست شاهدان جلسه سنا هنوز اعلام نشده است.

هر دو جلسه وعده داده‌اند که به بررسی گزارش کارگروه بازارهای مالی رییس جمهور در خصوص استیبل کوین‌ها می‌پردازند. این گزارش در ماه نوامبر سال گذشته منتشر شده است. در این گزارش، کارگروه مذکور، کنگره آمریکا را ملزم به محدود کردن صدور استیبل کوین‌ها به سازمان‌های معتبر کرده است. در این بین، شورای نظارت بر ثبات مالی، استیبل کوین‌ها را خطری سیستمی خوانده است.

منبع:

میهن بلاکچین


امتیاز دادن به خبر

با لایک کردن هر خبر شما می توانید کوین بیشتر جایزه بگیرید


مطالب مرتبط با این موضوع

واکنش بازار به تصمیم جدید فدرال رزرو: بیت کوین افزایش قیمت را تجربه کرد!

واکنش بازار به تصمیم جدید فدرال رزرو: بیت کوین افزایش قیمت را تجربه کرد!

کاهش محسوس قیمت بیت کوین در پیش از جلسه فدرال رزرو!

کاهش محسوس قیمت بیت کوین در پیش از جلسه فدرال رزرو!

 مشارکت جدید ریپل برای تقویت پذیرش استیبل‌کوین

مشارکت جدید ریپل برای تقویت پذیرش استیبل‌کوین

استیبل کوین BUSD در بین استیبل کوین ها به جایگاه چهارم سقوط کرد

استیبل کوین BUSD در بین استیبل کوین ها به جایگاه چهارم سقوط کرد

بیش از 50 درصد بیتکوین‌های موجود در صرافی‌های آمریکایی از این کشور خارج شده

بیش از 50 درصد بیتکوین‌های موجود در صرافی‌های آمریکایی از این کشور خارج شده


تحلیل کاربران

استیبل کوین

ali.fh.313

12/بهمن/1400

خطرات در استیبل کوین به نفع برخی و به ضرر برخی است ولی ۹۰ درصد کاربران به ضرر ان ها است هرچه خطرات و ضرر ها کمتر باشد شاهد رشد و پیشرف بسیار بالایی در این زمینه خواهیم بود.

21

استیبل‌ کوین

musictop

12/بهمن/1400

یکی دیگر از ارزهای دیجیتال که این بار با ساختاری کاملاً متفاوت از نمونه‌هایی که تاکنون می‌شناختیم روانه بازار شده، استیبل کوین است. سیر رشد ارزهای دیجیتال در سال‌های اخیر به‌قدری صعودی بوده که هر روز شاهد تولد یکی از آن‌ها هستیم

27

فدرال‌ رزرو

mtpanah

12/بهمن/1400

فدرال‌ رزرو‌ همان‌ بانک‌ مرکزی‌ آمریکاست‌ که‌ برای‌ نظارت‌ بر‌ عملیات‌ بانکی‌ این‌ کشور‌ تائسیس شدکه‌ کلیه‌ فعالیتهای‌ بانکی‌ باید‌ زیر‌ نظر‌ فدرال‌ رزرو‌ باشد

28

فری.........استیل کویین

farejoon

14/بهمن/1400

کسانیکه جانب احتیاط را در نظر میگیرن مخصوصا روی بیت کویین و اتریوم سرمایه گذاری روی استیل کویین شما را از خطرات ناشی از نوسانات قیمت حفظ میکنه .

7

استیبل کوین

maziyartayebi72

12/بهمن/1400

استیبل کوین ها کارها رو آسونتر کردن چون ارزش ثابت دارند و حالا فدرال رزرو به این ارزها گیر داده و تا ببینیم بالاخره چی میکنخ

34

استیبل کوین ها

زارع

12/بهمن/1400

با کاهش قیمت بیت کوین قیمت استیبل کوین ها با کمی افزایش روبه رو می شوند وچون دلار پشتوانه استیبل کوین ها ست درنتیجه درترازنامه بانک مرکزی تداخل وگاهی بیشتر به دلار فشار واردمی آید که بیشتر سرمایه گذاران استیبل کوین ها سرمایه خودرا می فروشند

18

فدرال رزرو

mohammad1611

13/بهمن/1400

فدرال رزرو بانک مرکزی ایالات متحده آمریکا است که در سال ۱۹۱۳ با هدف نظارت بر عملیات بانکی در این کشور تأسیس شد. این بانک با تصویب لایحه فدرال رزرو در سال ۱۹۱۳۳ در پاسخ به رشته بحران‌های مالی ای تشکیل شد که نیاز به کنترل مرکزی سیستم پولی را نشان داد. این نهاد متشکل از ۱۲ بانک مرکزی به عنوان حامیان فدرال رزرو و از نظر قانون ایالات متحده آمریکا، خصوصی و مستقل محسوب می‌شود اما بخشی از تصمیمات دولتی بر فعالیت آن‌ها دخالت دارد. فدرال رزرو مسئول تدوین سیاست‌های پولی، پیگیری رسیدن به اشتغال کامل، تثبیت قیمت‌ها و رشد اقتصادی در آمریکا است.

12

فدرال رزرو

ماهور

12/بهمن/1400

این روزها نقش فدرال رزرو توی بازار ارز اینقدر پر رنگ شده و حالا به سراغ استیبل کوین ها رفته و گفته که خطرناک هستن

37

استیبل کوین

aylin6

12/بهمن/1400

استیبل کوین ها فکر نکنم بتونن خطرآفرین باشنچون قیمتشون تغیری نمی کنه و برای خرید و فروش فقط مورد اشتفاده قرار میگیرن

35

دانلود اپلیکیشن موبایل کوینگرام

با اپلیکیشن اندروید کوینگرام از آخرین مطالب بازارهای مالی و رمزارز ها با خبر باشید، قیمت تمامی رمزارز ها در لحظه چک کنید و نرخ آنها را با مبدل ارز کوینگرام به یکدیگر تبدیل کنید، با دیگر افراد در مورد تحلیل ها و مطالب گفت و گو کنید، سبد دارایی ارزهای دیجیتال خودتان را بسازید و از سود و زیان خود در بازه های زمانی مختلف با خبر باشید و با شرکت رایگان در مسابقات پیش بینی رمزارز جایزه ببرید.
coingram
coingram
کوینگرام

استارتاپ کوینگرام به عنوان یک رسانه تخصصی در حوزه بازار های مالی وارز های دیجیتال ، فعالیت خود را از تیر 1398 شروع کرد. هدف ما از ابتدا آموزش وآشنایی مردم با علم و فناوری آینده یعنی بلاک چین بوده است. آشنایی با انواع ارز های دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، آدا کاردانو و بقیه رمزارز ها میتواند ما را در انتخاب خرید و سرمایه گذاری در این حوزه بسیار بیشتر کمک کند. همان طور که سرمایه گذاری ها و ورود پول به این حوزه روز به روز بیشتر می شود، مسئولیت ما برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی بیشتر می شود تا کسی درگیر پروژه های کلاه برداری و طرح های پانزی نشود.

برگزیده ها

درآمد از کوینگرام

شرایط و قوانین

مفاهیم پایه

آشنایی با بلاکچین

آشنایی با بیتکوین

آشنایی با اتریوم

کوینگرام

درباره ما

ارتباط با ما

شبکه های اجتماعی

اینستاگرامتلگرام

کلیه ی حقوق این سایت نزد کوینگرام محفوظ بوده و بازنشر محتوای اختصاصی با ذکر منبع بلامانع است.