coingram
کوینگرام

نوسان

قیمت

نام ارز

0.6%

66,586 $

3,842,012,200 تومان

Bitcoin

Bitcoin

btc

1.7%

3,063 $

176,731,061 تومان

Ethereum

Ethereum

eth

0%

0.9998 $

57,688 تومان

Tether

Tether

usdt

0.7%

573.7 $

33,100,182 تومان

Binance Coin

Binance Coin

bnb

1.6%

168.67 $

9,732,259 تومان

Solana

Solana

sol

0.1%

0.9991 $

57,648 تومان

USD Coin

USD Coin

usdc

1.7%

3,064 $

176,792,800 تومان

Staked Ether

Staked Ether

steth

2.2%

0.5103 $

29,444 تومان

XRP

XRP

xrp

2.1%

6.35 $

366,395 تومان

TonCoin

TonCoin

ton

2%

0.1496 $

8,632 تومان

Dogecoin

Dogecoin

doge

افزایش نرخ بهره چه تاثیری بر قیمت بیت کوین می‌گذارد؟

14/بهمن/1400
افزودن به نشان شده ها
افزایش نرخ بهره چه تاثیری بر قیمت بیت کوین می‌گذارد؟
Bitcoin
BTC
آموزش
تحلیل
2561
3 دقیقه

اوایل هفته جاری نشانه‌هایی از بازیابی تدریجی و مستمر قیمت بیت کوین نمایان شده است و سرمایه‌گذاران به دلیل داده‌های اقتصادی آمریکا که ضعیف‌تر از حد انتظار ظاهر شده‌اند از دلار آمریکا به سمت سایر دارایی‌ها متمایل شده‌اند.

به نقل از کوین تلگراف، کاهش قیمت بیت کوین به کمتر از ۳۳,۰۰۰ دلار با احساس خرید سالم در بازار مصادف شد و قیمت این رمزارز برتر را در تاریخ ۱ فوریه (۱۲ بهمن) به ۳۹,۳۰۰ دلار رساند. روز سه‌شنبه، قیمت Bitcoin به کمتر از ۳۷,۰۰۰ دلار کاهش یافت اما هم‌چنان ۱۳٪ بیشتر از کف قیمت مقطعی اخیر است.

در این بین، شاخص دلار آمریکا (DXY) که قدرت این پول در مقابل سبد ارزهای برتر خارجی را می‌سنجد، جمعه هفته گذشته به ۹۷.۴۴۱ افزایش یافت که بهترین سطح از ماه جولای ۲۰۲۰ تاکنون محسوب می‌شود. هرچند، این شاخص در تاریخ ۳ فوریه (۱۴ بهمن) تقریبا ۱.۵۰٪ اصلاح شد و به ۹۶.۰۰ رسید.

[

مقایسه شاخص دلار آمریکا و قیمت بیت کوین

بعضی از تحلیلگران بازار، کاهش مجدد ارزش دلار را نشانه‌ای از ترس ناشی از افزایش نرخ بهره می‌دانند.

برای مثال، لین آلدن (Lyn Alden) موسس شرکت Lyn Alden Investment Strategy در توییتر نوشته است که فدرال رزرو هفته گذشته به اوج سناریوی سیاست سختگیرانه دست یافته بود. وی خاطرنشان کرد با توجه به اطلاعات PMI ضعیف اقتصادی، ممکن است بانک مرکزی موضع محافظه‌کارانه اتخاذ کند.

فعالیت کارخانه‌های آمریکا و افزایش نرخ بیکاری

آلدن به رشد ساخت و تولید در آمریکا اشاره کرده است که طبق اطلاعات منتشرشده در روز سه‌شنبه، در ماه ژانویه ۲۰۲۲ برای سومین ماه متوالی کاهش داشته است. نکته قابل ذکر این است که نرخ فعالیت کارخانه‌ها که توسط سازمان مدیریت عرضه اعلام می‌شود به ۵۷.۶۰ رسیده است. این مقدار، بدترین سطح معیار مذکور از ماه نوامبر ۲۰۲۰ تاکنون بوده است. گفتنی است مقدار این شاخص در ماه گذشته ۵۸.۸۰ بود.

نمودار ساخت و تولید در آمریکا

علاوه بر این، اطلاعات سازمان تحقیقاتی ADP نیز شکافی در بازیابی روبه‌رشد اقتصاد آمریکا را نشان می‌دهد. این سازمان اعلام کرده است که اشتغال به کار در کارخانه‌های منطقه‌ای در ماه دسامبر ۲۰۲۱ به میزان ۳۰۱,۰۰۰ شغل کاهش یافته است که بیشترین مقدار از روزهای اولیه شیوع ویروس کرونا تاکنون محسوب می‌شود.

این اطلاعات که کمتر از حد انتظار ظاهر شده‌اند، یک هفته پس از کنفرانس مطبوعاتی جروم پاول رییس فدرال رزرو منتشر شده است. صحبت‌های وی باعث شد پیش‌بینی‌هایی در خصوص این موضوع به وجود آید که نرخ بهره در سال ۲۰۲۲ طی سه نوبت افزایش می‌یابد تا افزایش نرخ تورم را مهار کند.

تغییر موضع پاول موجب کاهش قیمت بیتکوین و افزایش ارزش دلار شد.

در حال حاضر، به نظر می‌رسد که در سال ۲۰۲۲ شاهد ۴ الی ۵ نوبت افزایش نرخ بهره باشیم. جیمز بولارد (James Bullard) رییس شعبه سنت لوییز فدرال رزرو به ترس‌های ناشی از سیاست اقتصادی سختگیرانه اشاره کرد و اوایل هفته جاری بیان کرده است که افزایش نرخ بهره طی ۵ نوبت آنچنان هم شرایط بدی نیست.

اظهارنظر بولارد با بازیابی بازار بیت کوین و افزایش قیمت این رمزارز مصادف شده است. این موضوع باعث شده است که آلدن و سایر تحلیلگران بیان کنند که ممکن است بازار به چشم‌انداز سختگیرانه پاول بیش از حد واکنش نشان داده است.

موضع تندرو مقامات فدرال رزرو

یکی از محرک‌های اصلی برنامه‌های فدرال رزرو مبنی بر افزایش نرخ بهره، بازیابی مستمر بازار کار آمریکا بوده است. اما با توجه به مقدار کمتر از حد انتظار ADP، ممکن است بانک مرکزی آمریکا به برنامه‌های سختگیرانه خود بازگردد.

پرستون پایش (Preston Pysh) موسس شرکت Pylon Holding Company گفته است:

فدرال رزرو تقریبا از تمام صحبت‌ها و اندک اقداماتی که انجام می‌داد به سمت حرف‌های بیهوده که فقط برای تحت تاثیر قرار دادن سایرین گفته می‌شود تغییر موضع داده است.

بعضی از مقامات و مسئولان فدرال رزرو نیز خاطرنشان کرده‌اند که افزایش نرخ بهره توسط بانک مرکزی آمریکا آنطور که انتظار می‌رود شدید نباشد.

برای مثال، استر جورج (Esther George) رییس فدرال رزرو کانزاس سیتی گفته است تغییر و افزایش غیرمنتظره نرخ بهره ممکن است به نفع هیچکس نباشد. مری دالی (Mary Daly) رییس فدرال رزرو سان فرانسیسکو نیز در خصوص سیاست سختگیرانه فدرال رزرو، محتاطانه عمل می‌کند.

تدی والی (Teddy Vallee) موسس صندوق پوشش ریسک Parvelle Global گفته است:

نرخ بهره افزایش می‌یابد اما نه در حدی که انتظار می‌رود. در این بین، افزایش نرخ بهره بدترین تاثیر را بر روی عرصه رمزارزها خواهد گذاشت.

منبع:

میهن بلاکچین


امتیاز دادن به خبر

با لایک کردن هر خبر شما می توانید کوین بیشتر جایزه بگیرید


مطالب مرتبط با این موضوع

اندرو تیت:بیت کوین، تنها گزینه پولی قابل اعتماد

اندرو تیت:بیت کوین، تنها گزینه پولی قابل اعتماد

آیا کاهش ذخیره در صرافی‌ها نقطه عطفی برای انفجار قیمت است؟

آیا کاهش ذخیره در صرافی‌ها نقطه عطفی برای انفجار قیمت است؟

رقص صعودی بیت‌کوین در پاسخ به گزارش تورم؛ قیمت از سقف ۶۶ هزار دلاری فراتر رفت!

رقص صعودی بیت‌کوین در پاسخ به گزارش تورم؛ قیمت از سقف ۶۶ هزار دلاری فراتر رفت!

عنوان: بیتکوین 1 میلیون دلاری: آینده‌ای واقعی یا توهم؟

عنوان: بیتکوین 1 میلیون دلاری: آینده‌ای واقعی یا توهم؟

پای بیت کوین به معاملات بازار مسکن در ایران باز شد!

پای بیت کوین به معاملات بازار مسکن در ایران باز شد!


تحلیل کاربران

تاثیر منفی

alirezaroohi

15/بهمن/1400

طبیعتا افزایش نرخ بهره باعث کاهش قیمت بیت کوین و ارزهای دیجیتال میشود کسانی که ریسک گریز هستن پول خود را در بانک میگذارند با افزایش نرخ بهره بانکها و در نتیجه پولاز کریپتو تا حد کمی خارج میشود ولی بیشتر بار روانی منفی آن باعث کاهش قیمت میشود.

14

بیت کوین

mohammad1611

15/بهمن/1400

بیت‌کوین بازه‌های ۴ ساله دارد. هر ۲۱۰ هزار بلاک در طول ۴ سال ساخته می‌شود (هر بلاک به طور متوسط در ۱۰ دقیقه تشکیل می‌شود) و پس از آن هاوینگ رخ می‌دهد و پاداش‌ها نصف می‌شود. در این بازه چهار ساله، واکنش بیت‌کوین معمولا به این صورت بوده که در طول سال نخست روندی تقریبا ثابت یا حتی ریزشی داشته، یک سال و نیم تا دو سال بعد رشد می‌کند

14

تاثیرنرخ بهره

hassanmohammadi

14/بهمن/1400

تاثیر اخیرسیاست های فدرال رزرو بربازارهای مالی کاملا مشهود بوده وبازار ارزهای دیجیتال نیز ازاین قافله مستثنانبوده است،تصمیم دولت آمریکابرای افزایش نرخ بهره مهارتورم،یکی از عوامل اصلی تاثیرگذار بر ریزش اخیر بازار رمزارزها بوده .

21

نرخ بهره

hamai

14/بهمن/1400

طی هفته های گذشته دلار آمریکا ارزش خودش ازدست داد که این خودش باعث تورم میشه وقرار است آمریکا در طی سال جاری سه مرحله نرخ بهره را بالا ببره

20

نرخ‌ بهره

mtpanah

14/بهمن/1400

نرخ بهره عبارت است از نرخی که بابت جلوگیری از کاهش ارزش پول پرداختی در امروز و دریافتی در آینده (به دلیل ارزش زمانی پول و نرخ تورم) از وام‌گیرنده دریافت می‌شود

34

افزایش بیت کوین

HossainJadidi

18/بهمن/1400

با افزایش بيت کوین ارزش ارزهای دیجیتال افزایش پیدا خواهد کرد و امیدوارم رشد کندو با رشد ارزهای دیجیتال بازار ترقی کند و قیمت بیت گوین تا پایان سال به بالای ۷۰ هزار دلار برسد

4

نرخ بهره

shahrzad1400

15/بهمن/1400

مطمئنا نرخ بهره تاثیر بسزایی برروی ارزهای دیجیتال میگذارد وهرچقدر نرخ بهره بالاتر رود بالبع نوسان ارز دیجیتال غیرقابل پیش بینی خواهدبود

5

نرخ‌ بحره

musictop

14/بهمن/1400

اگر با فرآیند دریافت وام از بانک آشنا باشید، می‌دانید که بانک، بابت وامی که به شما می‌دهد، در موعدهای مقرر، مبلغی را دریافت می‌کند. این مبلغ همان نرخ بهره است

25

نرخ بهره

maziyartayebi72

14/بهمن/1400

امریکا اگه نرخ بهره بانکی رو زیاد کنه ریزش بیت کوین بیشتر میشه و تا الانم اگه بیت کوین رشد نکرده به همین خاطر بوده

42

تاثیرنرخ افزایش بهره درامریکا

زارع

14/بهمن/1400

بافزایش نرخ بهره وضعيت ارزهای دیجیتال بخصوص بیت کوین ودیگر ارزهانگران کننده‌ است وهمچنین کاهش وافزایش دلاررا تحت تاثیر گذاشته ونرخ بیکاری بالا می رود

24

افزایش نرخ بهره

hamidrz77

15/بهمن/1400

با افزایش پیدا کردن نرخ بهره. سبب. ریزش ارزای دیجیتالی میشه که این کار. شرکتهای ارزای دیجیتالی را نگران کرده بیشتر از همه کاربران. دلگرم به اینکه سرمایه زیادکنن برا خرید دست نگهمیدارن .

16

بهره

۰۹۹۲۵۹۰۵۵۰۷

14/بهمن/1400

سلام دوستان بالا بردن سودبانکی درتمام کشورها باعث خروح ازبازدرهای دیگه ودریافت سودبدون ریسک است ته فقط بیت دربورس طلا وغیرا زبازارها جمع ومتفی وبه بانکها سرازیر نیشود

22

رابطه نرخ بهره و بیت کوین

minister

14/بهمن/1400

افزایش نرخ بهره در آمریکا سبب میشود که مردم تمایل بیشتری به ارز فیات(دلار )نسبت به ارز دیجیتال(بیت کوین) داشته باشند.بطور کلی رابط نرخ بهره و قیمت ارزهای دیجیتال رابط ای الاکلنگی است.یعنی اگر نرخ بهره در آمریکا افزایش پیدا کند قیمت ارزهای دیجیتال کاهش می یابد و اگر نرخ بهره پایین بیاید قیمت ارزهای دیجیتال افزایش پیدا می کنند.

17

نرخ بهره

09173378538

14/بهمن/1400

هرجا قدم می گذاریم و اوضاع خراب میشه اول بورس خودمان و اکنون ارز دیجیتال ..... ابتدا در کشور خودمان جیب مان را زدند و حالا نوبت خارجی ها شده که جیب مان از ریشه بکَنند

19

افزایش نرخ بهره

aylin6

14/بهمن/1400

بانک اگه نرخ بهره رو زیاد کنه برای اینکه پول رو از بانک وارد ارزهای دیجیتال کنی ضرر زیاد میشه و مجبور میشی با بانک کنار بیای

39

فری......امریکا

farejoon

16/بهمن/1400

با این نرخی که امریکای لعنتی گذاشته بود تا حال بیت کویین نتونسته بود حرکتی کنه همچین بهره امد پایین بیت کویین رفت بالا هر بلایی سر بیت کویین میاد ختم میشه به امریکا و چین این دو تا چشم پیشرفت بیت کویین را ندارند .......

8

دیجیتال

erfan.m.m

15/بهمن/1400

ارزهای دیجیتال کلا باید جایگزین پول های نقد بشوند تا در بعضی از کارها کمک های مختصری را برای امنیت کاربران انجام دهند

13

نرخ بهره

ماهور

14/بهمن/1400

افزایش نرخ بهره باعث میشه که بیت کوین ریزش کنه و بانک ها بیشتر در دسترس قرار بگیرند و مردم به سمت بانک بروند

44

افزایش نرخ بهره و کاهش ارزش بیت کوین

mosayebQanbari

15/بهمن/1400

دولت ها برای جذب سرمایه بیشتر دست به افزایش نرخ بهره می‌زنند (برای مثال دولت آمریکا با هدف تامین منابع مالی برای افزایش بهره‌وری تولید و ثبات در بازار کار اقدام به افزایش نرخ بهره نموده است) با این توصیف صاحبان سرمایه ترجیح می‌دهند پول خود را در جایی سرمایه‌گذاری کنند که سود تضمین شده و حاشیه امنیت بیشتری داشته باشد تا رمز ارزهایی چون بیت کوین که هر لحظه در حال فراز و فرود هستند از این روی بازخورد روانی این خبر برای ارزهای دیجیتالی جون بیت کوین کاهش ارزش بوده است

12

دانلود اپلیکیشن موبایل کوینگرام

با اپلیکیشن اندروید کوینگرام از آخرین مطالب بازارهای مالی و رمزارز ها با خبر باشید، قیمت تمامی رمزارز ها در لحظه چک کنید و نرخ آنها را با مبدل ارز کوینگرام به یکدیگر تبدیل کنید، با دیگر افراد در مورد تحلیل ها و مطالب گفت و گو کنید، سبد دارایی ارزهای دیجیتال خودتان را بسازید و از سود و زیان خود در بازه های زمانی مختلف با خبر باشید و با شرکت رایگان در مسابقات پیش بینی رمزارز جایزه ببرید.
coingram
coingram
کوینگرام

استارتاپ کوینگرام به عنوان یک رسانه تخصصی در حوزه بازار های مالی وارز های دیجیتال ، فعالیت خود را از تیر 1398 شروع کرد. هدف ما از ابتدا آموزش وآشنایی مردم با علم و فناوری آینده یعنی بلاک چین بوده است. آشنایی با انواع ارز های دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، آدا کاردانو و بقیه رمزارز ها میتواند ما را در انتخاب خرید و سرمایه گذاری در این حوزه بسیار بیشتر کمک کند. همان طور که سرمایه گذاری ها و ورود پول به این حوزه روز به روز بیشتر می شود، مسئولیت ما برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی بیشتر می شود تا کسی درگیر پروژه های کلاه برداری و طرح های پانزی نشود.

برگزیده ها

درآمد از کوینگرام

شرایط و قوانین

مفاهیم پایه

آشنایی با بلاکچین

آشنایی با بیتکوین

آشنایی با اتریوم

کوینگرام

درباره ما

ارتباط با ما

شبکه های اجتماعی

اینستاگرامتلگرام

کلیه ی حقوق این سایت نزد کوینگرام محفوظ بوده و بازنشر محتوای اختصاصی با ذکر منبع بلامانع است.