coingram
کوینگرام

۱۱ پروژه متاورسی و بازی‌های درآمدزا در سال ۲۰۲۲ که باید زیر نظر بگیرید

15/بهمن/1400
افزودن به نشان شده ها
۱۱ پروژه متاورسی و بازی‌های درآمدزا در سال ۲۰۲۲ که باید زیر نظر بگیرید
آموزش
درآمد
Game
معرفی
3787
زمان مطالعه: 10 دقیقه

بازی‌های ‌رایانه‌ای یکی از صنایع پرطرف‌دار، محبوب و در عین حال پول‌ساز جهان به‌شمار می‌رود. این غول چند‌ین میلیارد دلاری تقریباً در هر زمینه‌ای وارد شده است؛ از ماشین‌های تسلا تا یخچال‌های هوشمند سامسونگ.

این صنعت بزرگ آرام‌آرام در حال گسترش‌ ریشه‌های خود به دنیای ارزهای دیجیتال، شبکه‌های بلاک چینی و پروژه‌های مرتبط با امور مالی غیرمتمرکز یا دیفای (DeFi) است. با نگاه به سال ۲۰۲۱ به‌وضوح می‌توان دید بازی‌های رایانه‌ای یکی از بخش‌های مهم و سودآور در در عرصه دارایی‌های دیجیتال بوده و پیدایش عناوینی مانند اکسی اینفینیتی (Axie Infinity) نیز شاهدی بر این ادعا است. پروژه‌های نو‌ظهور بازی‌سازیِ مبتنی بر بلاک چین هنوز در ابتدای راه خود هستند و انتظار می‌رود سال‌های آتی زمان به بار نشستن این نهال جوان باشد.

دلایل مختلفی برای محبوبیت این دسته از بازی‌ها عنوان می‌شود اما مهم‌ترین آن را می‌توان در سودآور‌بودن این سرگرمی‌ها برای بازیکنان دانست؛ بازی‌هایی که پلیر‌ها با مشارکت و انجام مراحل و مأموریت‌ها می‌توانند ارزهای دیجیتال و آیتم‌هایی مانند توکن‌های غیرمثلی (NFT) دریافت کنند.

اکسی اینفینیتی، سندباکس (Sandbox)، گادزآنچین (Gods Unchained) و … از جمله بازی‌های موفق در سال ۲۰۲۱ بودند. اکنون با ورود به سال ۲۰۲۲ و داغ‌شدن مجدد بازار ‌NFTها و متاورس (Metaverse)، زمینهٔ مناسبی برای ظهور عناوین جدید به‌وجود آمده است.

ما هم از فرصت استفاده کردیم و در این مقاله قصد داریم با کمک مطلبی از وب‌سایت دیلی کوین (Dailycoin) شما را با ۱۱ پروژه جدید متاورسی و بازی‌های P۲E آشنا کنیم، پس تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید.

توجه داشته باشید مطالب این مقاله صرفاً جهت معرفی و آشنایی با بازی‌های درآمدزار سال ۲۰۲۲ بوده است و نباید این مقاله به‌عنوان توصیه مالی یا سرمایه‌گذاری تلقی شود.

مای نیبور آلیس (My Neighbor Alice)

اگر شما هم از دنبال‌کنندگان پروپاقرص بازی‌های رایانه‌ای باشید حتماً نام بازی اَنیمال کراسینگ (Animal Crossing) و استاردو ولی (Stardew Valley) را شنیده‌اید. دو بازی محبوب و سرگرم‌کننده که شما را در دنیایی فانتزی با حال‌وهوایی روستایی قرار می‌دهند؛ دنیایی که علاوه بر تعامل با دیگران باید کسب‌و‌کار خود را گسترش دهید؛ مزرعه درست کنید، کشاورزی کنید و محصولات‌تان را به دیگران بفروشید. بازی مای نیبور آلیس هم به‌نوعی میراث‌دار این سبک بوده و از چهارچوب این ۲ بازی محبوب الهام گرفته است.

این بازی چندنفره و رایگان (Free-To-Play) مبتنی بر بلاک چین بوده و شما در این شبیه‌ساز زندگی می‌توانید با خرید زمین، ساخت مزرعه و کشت‌وپرورش محصولات کشاورزی با دیگران رقابت کنید. زمین‌های این بازی به‌دلیل خاص و یکتا‌بودن به‌شکل NFT فروخته می‌شود. این بازی دارای توکن بومی با نام آلیس (ALICE) است که با استفاده از آن می‌توانید علاوه بر خرید آیتم‌های بازی، در رویدادها و تورنمنت‌ها هم شرکت کنید.

توکن آلیس در میان ۱۸۰ ارز دیجیتال مطرح بازار قرار دارد و پیش‌بینی می‌شود با عرضه نسخه نهایی این بازی در ماه‌های میانی سال ۲۰۲۲، قیمت این توکن افزایش یابد. در حال حاضر نسخه دمو (Demo) مای نیبور آلیس برای رایانه‌های خانگی در دسترس کاربران قرار دارد.

لایت نایت (Light Nite)

لایت نایت یکی از معدود بازی‌هایی است که از بیت کوین به‌عنوان واحد پولی استفاده می‌کند. شما برای خرید بازی به ۲۰ دلار بیت کوین نیاز دارید. البته پاداشی که در بازی دریافت می‌کنید هم برحسب ساتوشی (Satoshi) محاسبه می‌شود. بازیکنان می‌توانند پس از اتمام بازی ساتوشی‌های دریافت کرده را از طریق شبکه لایتنینگ به کیف پول خود منتقل کنند.

از آنجا که لایت نایت یک بازی بتل رویال (Battle Royal) است از جهات مختلفی با بازی فورت نایت (Fortnite) شباهت دارد.

سلاح‌ها گوناگون، اسکین‌های (Skins) خاص، لوت‌باکس‌های (Loot Boxes) متنوع، بخشی از امکاناتی است که این بازی در اختیار بازیکنان قرار می‌دهد. هدف اصلی در این بازی، زنده‌ماندن در برابر رقبا است؛ آخرین نفری که بتواند در میدان نبرد زنده بماند پاداش بیت کوینی دریافت می‌کند، البته این بازی تنها محدود به نبردهای رو‌ در‌ رو نشده و بازیکنان می‌توانند با انجام مأموریت‌ها و چالش‌ها هم پاداش دریافت کنند.

این بازی در سال ۲۰۲۲ و برای رایانه‌های خانگی، سیستم‌عامل‌های موبایل و کنسول‌های بازی منتشر خواهد شد.

گرس‌هاپرفارم (Grasshopper Farm)

بازی‌های رایانه‌ای مختلفی با محوریت کنترل حیوانات مانند شبیه‌ساز بز (Goat Simulator) یا شبیه‌ساز کبوتر (Pigeon Simulator) ساخته شده است. اگر شما هم طرف‌دار این دسته از بازی‌ها هستید و تمایل دارید ‌این‌بار در نقش یک ملخ! با بازیکنان دیگر رقابت کنید، گراس‌هاپرفارم عنوانی است که باید آن را حتماً امتحان کنید.

گراس‌هاپرفارم یکی از عناوینی است که از اکوسیستم انجین (Enjin) استفاده می‌کند و تا حدودی با سایر بازی‌های بلاک چینی متفاوت است. دلیل این تفاوت در نحوه اجرای این بازی است. گراس‌هاپرفارم از شبکه اجتماعی و پیام‌رسان تلگرام به‌عنوان بستر خود برای اجرای بازی و مشارکت بازیکنان استفاده می‌کند.

با آنکه از نظر برخی منتقدان اجرای این بازی از طریق پیام‌رسان موجب می‌شود بازیکنان توجه و اهمیت کمتری برای آن قائل باشند اما تیم سازنده این بازی با این نظر موافق نبود و از دیدگاه آنها اجرا بازی روی شبکه‌های پیام‌رسان موجب جذب بیشتر مخاطبان شده و نیاز به یک سخت‌افزار یا دستگاه خاص برای اجرای بازی با این روش از میان می‌رود.

گراس‌هاپرفارم از بات اِی‌پی‌آی (Bot API) تلگرام برای اجرا استفاده می‌کند. بازیکنان می‌توانند با به‌دست آوردن منابع بیشتر و ساخت گروه‌های هم‌پیمان (Guild) با سایر بازیکنان رقابت کنند، در عین حال مبارزات با غول‌های نهایی (Boss Battle) هر مرحله یکی از بخش‌های سرگرم‌کننده این بازی به‌شمار می‌رود. انجین کوین (ENJ) پاداشی است که به بازیکنان فعال در بازی اهدا می‌شود. ENJ در حال حاضر در رتبه ۶۲‌ام برترین ارزهای دیجیتال قرار دارد.

پروژه‌های گالا (Gala Projects)

اکوسیستم گالا یکی از بسترهای مناسب برای توسعه بازی‌های مبتنی بر بلاک چین بوده و قرار است در سال جاری میلادی دو عنوان محبوب دیگر از این اکوسیستم در اختیار کاربران قرار بگیرد.

اسپایدر تانکس (Spider Tanks)

در این بازی مهیج شما با خرید یک تانک به‌شکل NFT کار خود را در هیاهوی جنگ میان تانک‌ها آغاز می‌کنید. برای شروع این بازی باید یک تانک خریداری کنید که البته قیمت پایهٔ این تانک‌ها به بیش از ۲۰۰ دلار یا ۱۲۰۰ گالا (GALA) می‌رسد.

این قیمت‌گذاری بر اساس نوع و ویژگی‌ هر تانک به‌ترتیب زیر دسته‌بندی می‌شوند:

  • متداول (Common)
  • غیرمتداول (Uncommon)
  • حماسی یا ویژه (Epic)
  • کمیاب (Rare)
  • افسانه‌ای (Legendry)
  • باستانی (Ancient)

تانک‌هایی که در دسته باستانی قرار دارند گرانترین نوع هستند و داشتن آنها احتمال پیروزی‌شدن را بالاتر می‌برد. علاوه بر نوع تانک‌ها بازیکنان می‌توانند سلاح‌ها و بدنه تانک خود را تغییر دهند و آن را با دیگران مبادله کنند.

این بازی جنگی چندنفره محصول شرکت هلندی گیمدیا (GAMEDIA) بوده و مراحل ساخت و توسعه آن در فاز بتا به‌سر می‌برد. زمان عرضه نسخه نهایی اسپایدر تانکز برای ‌رایانه‌های خانگی و سیستم عامل مک‌او‌اس (MacOS) هنوز مشخص نیست، اما به‌نظر می‌رسد این بازی در سال جاری میلادی منتشر شود.

میراندوس (Mirandus)

بازی فانتزی و چند‌نفرهٔ میراندوس در سبک نقش‌آفرینی (Role Playing) را می‌توان ترکیبی از عناوین بزرگی مانند اسکایریم (Skyrim) و ماینکرفت (Minecraft) دانست. این بازی به بازیکنان اجازه می‌دهد تا با ظاهر و ویژگی‌های دلخواه به‌نبرد با هیولاها و دشمنان بروند، دهکده‌ها را از شر دزدان و غارتگران نجات دهند و آیتم‌هایی را که در طول بازی به‌دست می‌آورند با یکدیگر مبادله کنند.

سرزمین میراندوس از بخش‌های گوناگونی تشکیل شده است. مِیخانه‌ها، دهکده‌های بزرگ‌وکوچک و کاخ‌ها (Citadel) چهارچوب کلی این سرزمین را تشکیل می‌دهند. با آنکه ورود به این بازی رایگان است اما بازیکنان برای زندگی و ادامه فعالیت نیاز به خرید یک خانه دارند که کمترین آن قیمتی حدود ۵۰ تا ۱۰۰ دلار دارد. البته اگر موضوعِ پول برای شما چندان اهمیتی نداشته باشد می‌توانید با پرداخت ۵۰۰ هزار دلار پادشاه این سرزمین شوید!

در حال حاضر ۱۵۰۰ قطعه زمین، خانه، املاک و مستغلات مختلف برای فروش وجود دارد. یکی از راه‌های کسب درآمد از بازی خرید زمین و املاک و اجاره‌دادن آنهاست.

این بازی برای عرضه در سال ۲۰۲۱ برنامه‌ریزی شده بود اما به دلایلی نامعلوم زمان عرضه آن به سال ۲۰۲۲ موکول شد و هنوز هم تاریخ دقیقی برای عرضه این بازی مشخص نشده است.

شروم کینگدام (Shroom Kingdom)

بازی بعدی ما در این لیست ۱۱ تایی، شروم کینگدام است. بازی که از فناوری وب استفاده می‌کند و روی پروتکل بلاک چینی نیر (NEAR) توسعه داده شده است. سبک و گیم‌پلی این بازی را می‌توان الهام‌گرفته از عنوان محبوب و سرگرم‌کننده سوپرماریو (Super Mario) یا همان قارچ‌خور معروف دانست.

این بازی سازو‌کاری مشابه سوپرماریو میکر ۲ (Super Mario Maker ۲) دارد به این معنی که شما می‌توانید با استفاده از امکانات مختلفی که در اختیارتان قرار داده‌شده مراحل و دنیاهای جدید بسازید و آن را با دیگران به‌شتراک بگذارید. کاربران می‌توانند مراحلی که در بازی‌های مشابه ساخته‌اند و در عین حال با شروم کینگدام هم سازگاری دارند را از سایت گیم‌بنانا (Gamebanana) دانلود کنند و به این بازی انتقال دهند.

از آنجا که صاحب‌امتیاز شخصیت دوست‌داشتنی ماریو شرکت نینتندو (Nintendo) بوده و شروم کینگدام هم آن را خریدار نکرده است بنابراین شاهد حضور این شخصیت در بازی نخواهیم بود.

مراحل این بازی در قالب NFT قابل خرید‌و‌فروش است البته نباید فراموش کرد که برای خرید این توکن‌های غیرمثلی باید از ارز دیجیتال SHRM استفاده کرد.

ایلوویوم (Illuvium)

برای به‌دست آوردن اِتر مبارزه کن! این شعارِ ایلوویوم، یکی از مطرح‌ترین بازی‌های مبتنی بر شبکه بلاک چینی اتریوم است. این عنوان محبوب که طرف‌دارانش برای آن لحظه‌شماری می‌کنند در سبک نقش‌آفرینی بوده و توسط یک سازمان خودگران غیرمتمرکز یا دائو (DAO) با نام ایلوویوم دائو ساخته شده است.

بازیکنان در ایلوویوم با دنیایی جهان‌باز و فانتزی روبه‌رو هستند که می‌توانند در آن گشت‌و‌گذار کنند و موجودات افسانه‌ای به نام ایلوویال (Illuvial) را به‌دام بیندازند. موجوداتی که در این بازی حضور دارند از نظر ظاهر، ویژگی و حتی نحوه به‌دام‌انداختن بسیار شبیه شخصیت‌های بازی‌ پوکمون (Pokemon) هستند.

ایلوویال‌ها ماهیتی غیرمثلی دارند، بازیکنانی که موفق شوند این موجودات را به‌دام بیندازند درحقیقت NFT این موجودات را به‌دست آورده‌اند و می‌توانند آنها را در صرافی غیرمتمرکز ایلوی دکس (IlluviDEX) بدون کارمزد خرید‌و‌فروش کنند.

کاربران با پیداکردن موجودات قدرتمند می‌توانند در نبردهای گوناگون شرکت کنند و پیروز میدان در نهایت ارز‌های بومی این بازی را به‌عنوان پاداش دریافت می‌کند.

ایلوویوم دارای ۲ توکن ERC-20 با نام‌های ILV و sILV است. ILV ارز حاکمیتی این بازی بوده و امکان سهام‌گذاری آن وجود دارد. با آنکه هنوز این بازی منتشر نشده است اما ILV توانست به‌دلیل هیاهوی زیادی که پیرامون این بازی شکل گرفت رشد بی‌سابقه‌ای را تجربه کرد و قیمت آن از ۵۰ دلار به ۱,۸۰۰ دلار رسید.

بازیکنانی که این توکن را در اختیار داشته‌ باشند می‌توانند از آن برای سهام‌گذاری و مشارکت در فرآیند کشت سود (Yield Farming) استفاده کنند. البته یکی از ایرادات این مشارکت، قفل‌شدن ILV‌‌های سهام‌گذاری شده به‌مدت یک سال است.

sILV توکنی دیگر این بازی است که برای خرید آیتم‌های درونِ بازی از آن استفاده می‌شود، البته باید به این موضوع اشاره کنیم که دارندگان ILV این امکان را دارند تا دارایی خود را به sILV تبدیل کرده و به‌جای سهام‌گذاری، آیتم‌های داخل بازی را خریداری کنند.

بنابر اظهارات تیم سازنده قرار است ایلوویوم در چهارماههٔ ابتدایی سال ۲۰۲۲ منتشر شود.

آوی‌گوچی (Aavegotchi)

بازی‌هایی با محوریت نگهداری و مراقبت از حیوانات مجازی یا پِت گیم (Pet Game) یکی از سبک‌های محبوب در میان سرگرمی‌های بلاک چینی است. یکی از اولین عناوینی که در این سبک به‌محبوبیت فراوانی رسید، کریپتو کیتیز (CryptoKitties) بود. اکنون بازی آوی‌گوچی با استفاده از خلق روح‌های پیکسلی در تلاش است تا این سبک از بازی‌ها را به سطح دیگری ببرد.

با آنکه در ظاهر آوی‌گوچی یک بازی ساده به‌نظر می‌رسد اما می‌توان آن را تعاملی جدید با دنیای دیفای و موضوع سهام‌گذاری توکن‌ها از طریق یک سرگرمی دانست.

این بازی روی پروتکل آوی (Aave) توسعه پیدا کرده است و از سازو‌کار توکن‌های غیرمثلی استفاده می‌کند. به عبارت دیگر روح‌های پیکسلی موجود در این بازی غیرمثلی هستند و می‌توان آنها را با شکارکردن یا احضار به‌وسیله پورتال (Portal) به‌دست آورد.

این بازی از توکن بومی با نام GHST استفاده می‌کند که با آن می‌توان آیتم‌ها‌ی درونِ بازی و پورتال‌های احضار آوی‌گوچی را خریدار کرد. برخلاف سایر بازی‌های مبتنی بر NFT که هدف تنها به‌دست‌آوردن یک آیتم خاص است، در این بازی با خریدن یک آوی‌گوچی شما تازه در ابتدای مسیر قرار می‌گیرید.

بعد از آنکه یک آوی‌گوچی را به‌دست آوردید باید با انتخاب نام‌های خاص، تغییر ظاهر و سهام‌گذاری ارز GHST آن را ارزشمند‌تر کنید. علاوه بر بازار مخصوصِ این بازی شما می‌توانید این روح‌‌های بامزه را در بازرهای ثانویه NFT مانند اوپن‌سی (OpeanSea) و رَریبل (Rarible) هم خرید‌و‌فروش کنید.

بمب کریپتو (Bomb Crypto)

مردبُمبی یا بُمبرمن (Boomberman) یکی از خاطر‌انگیزترین بازی‌های رایانه‌ای است. این بازی قدیمی اما سرگرم‌کننده سبک‌وسیاقی مانند سوپرماریو دارد و بسیاری از آن زمان تلاش‌ کردند تا بتوانند محبویت آن را به‌دست آورند. اکنون پس از چندین سال به‌نظر می‌رسد عنوان بمب کریپتو با استفاده از شاخص‌های مردبُمبی به‌دنبال ساخت یک بازی مدرن‌، متاورسی و مبتنی بر بلاک چین است.

بازی بمب کریپتو با گرافیکی پیکسلی یادآور عناوین ۸ بیتی و ۱۶ بیتی کنسول‌های آتاری و میکرو است. چهارچوب کلی این بازی پر‌طرف‌دار تنها معطوف به مبارزات رودررو نبوده و بازیکنان می‌توانند با کامل‌کردن مأموریت‌ها، خرید لباس و خانه برای قهرمان بازی، در بخش‌های مختلف این عنوان مشارکت کنند.

این بازی که با مرورگر قابل اجراست بر بستر بایننس اسمارت چین توسعه داده‌ شده است و به‌همین دلیل از نظر کارمزد و موارد ایمنی نسبت به پروژه‌های دیگر از جایگاه بهتری برخوردار است. برای آنکه آیتم‌های درون بازی را خریداری کنید به ارزی با نام BCOIN نیاز دارید که از نظر اسم و ظاهر بی‌شباهت به بیت کوین نیست.

بمب کریپتو دارای بخش‌های شکار گنجینه (Treasure Hunt)، داستانی (Story Mode) و نبرد تن‌به‌تن (PvP) است. در شکار گنجینه بازیکنان قهرمان‌های خود را به معادن استخراج BCOIN می‌فرستند تا با کارگذاشتن بمب و انفجار معادن به گنجینه BCOIN برسند.

در قسمت داستانی هم بازیکنان با دشمنان و هیولاها مبارزه می‌کنند و با پیروز در برابر غول‌های هر مرحله آیتم‌های با ارزشی را دریافت می‌کنند. در بخش مبارزات تن‌به‌تن بازیکنان رُودررُوی هم قرار می‌گیرند و پیروز میدان NFT‌های ارزشمند بازی را دریافت می‌کند.

بیگ تایم (Big Time)

یکی دیگر از عناوین لیست ۱۱ تایی ما، بیگ تایم است؛ بازی چندنفره و در سبک نقش‌آفرینی اکشن که البته رنگ‌وبویی فضایی دارد. یکی از تفاوت‌های این بازی با سایر عناوین مشابه سبک، روند و محیط‌های آن است. بیگ تایم مانند جدیدترین بازی انحصاری کنسول پلی‌استیشن ۵ (Playstation ۵) یعنی رَچت اَند کِلنک ریفت اِپارت (Ratchet & Clank: Rift Apart)، پیرامون جست‌وجو و سفر در زمان و رفتن به مکان‌های مختلف است.

بیگ تایم با بودجه ۲۱ میلیون دلاری ساخته شده و یکی از پروژه‌های بزرگ بازی‌های بلاک چینی P۲E با محوریت توکن‌های غیرمثلی محسوب می‌شود. برخی از اعضای توسعه‌دهنده این بازی سابقه همکاری با کمپانی‌های مطرح بازی‌سازی را در کارنامه‌کاری خود دارند.

با آنکه در بسیاری از بازی‌های مبتنی بر بلاک چین موضوع داستان اهمیت کمتری دارد اما در بیگ تایم این مورد پررنگ‌تر بوده و شما باید راز به‌وجود‌آمدن یک شکاف در دیوارهٔ زمان و تهدید‌های مرتبط با این حادثه را حل‌و‌فصل کنید.

با از میان‌بردن دشمنان و غول‌های هر مرحله، بازی به شما یک NFT ارزشمند می‌دهد که آن را می‌توانید به‌آسانی به ارز دیجیتال یا پول نقد تبدیل کنید. شاید یکی از تفاوت‌های این بازی با سایر همتایان خود وجود آیتم‌های غیرقابل‌معاوضه باشد. این آیتم‌ها در افزایش قدرت هر بازیکن مؤثر هستند و برای آنکه تعادل میان بازیکنان دچار اختلال نشود، سازندگان تصمیم گرفتند امکان خرید‌وفروش و معاوضه این دسته از آیتم‌ها را از بازی حذف کنند.

براساس داده‌ها منتشر شده به‌نظر می‌رسد این بازی قرار نیست از توکن بومی خاصی پشتیبانی کند و اقتصاد بیگ تایم پیرامون NFT‌ها و ارز دیجیتال اِتر خواهد بود. عرضه این بازی برای سال ۲۰۲۲ در نظر گرفته شده است و ‌رایانه‌های خانگی تنها پلتفرم برای تجربه این بازی خواهد بود.

آروری (Aurory)

آروری یکی دیگر از عناوین با محوریت پِت گیم است. این بازی که سبک نقش‌آفرینی ژاپنی یا به‌اصطلاح جی‌آر‌پی‌جی (JRPG) دارد روی اکوسیستم سولانا توسعه یافته است. بازی آروری از نظر کلی شباهت بسیاری به رقیب خود اکسی اینفینیتی دارد با این تفاوت که در اکسی شما به‌دنبال مبارزه، یافتن آیتم‌ها و پرورش موجودات درون بازی هستید اما در آروری ماجراجویی بخش عمده بازی را تشکیل می‌دهد.

بازی در دنیایی فانتزی با موجودات جادویی شکل‌ می‌گیرد. هلیوس (Helios) نام شخصیتی گربه‌مانند است که شما هدایت آن را بر‌عهده دارید. صحبت‌کردن با شخصیت‌های غیرقابل بازی (NPC)، دریافت مأموریت‌های گوناگون، مبارزه با دشمنان و … چهارچوب کلی ماجراجویی این بازی را شکل می‌دهد.

در آروری با شکست‌دادن دشمنان NFT دریافت می‌کنید که علاوه بر تبادل آن با سایر بازیکنان می‌توانید از آن در بخش چندنفره بازی هم استفاده کنید. توکن‌های غیرمثلی این بازی به‌شکل کارت بوده و می‌توان آنها را سهام‌گذاری کرد یا در بازار توکن‌های غیرمثلی خریدوفروش کنید.

این بازی از توکن بومی به نام AURY استفاده می‌کند. با آنکه کاربرد این توکن در بازی چندان مشخص نیست اما به‌نظر می‌رسد با داشتن توکن AURY می‌توان آیتم‌های داخل بازی را خریدار کرد یا از آن برای سهام‌گذاری و مشارکت در فرایند کشت سود بهره برد.

بنابر اظهارات تیم توسعه‌دهنده بازی، آروری قرار است تا اواسط سال جاری میلادی و برای رایانه‌های خانگی عرضه شود.

استورم‌رایت (Stormrite)

آخرین عنوان در لیست بازی‌های متاورسی، استورم‌رایت است. این بازی را می‌توان ترکیبی از ویچر ۳ (The Witcher ۳) و اسکایریم دانست. استورم‌رایت در سبک اکشن نقش‌آفرینی بوده و روی اکوسیستم Enjin توسعه یافته است.

این پروژه استارت‌آپی توانست ۵۵ هزار دلار بودجه جمع‌آوری کند. استورم‌رایت حال‌وهوایی قرون وسطایی داشته و سرزمین ردریچ (Redreach) قلمرویی است که داستان و وقایع بازی در آن جریان دارد. بازیکنان در استورم‌رایت با انبوهی از مأموریت‌های فرعی و انتخاب‌ها روبه‌رو هستند و عملکرد آنها بر پایان بازی مؤثر خواهد بود.

در این بازی برای نجات ردریچ و نابودی دشمنان می‌توانید از جادو استفاده کنید، هدایت یک ارتش بزرگ را برعهده بگیرید یا در شکلِ یک آدم‌کش (Assassin) ظاهر شوید.

استورم‌رایت از توکن‌های غیرمثلی پشتیبانی می‌کند و به‌نظر می‌رسد با عرضه این عنوان در سال ۲۰۲۲ شاهد استقبال فراوان کاربران و افزایش قیمت‌ NFT‌های این بازی باشیم.

استورم رایت قرار است برای رایانه‌های خانگی و کنسول ایکس‌باکس (Xbox) عرضه شود.

جمع‌بندی

بازی‌های رایانه‌ای بخش جدانشدنی از زندگی ما شده‌اند و روز‌به‌روز هم بر محبوبیت آن افزوده می‌شود. از آنجا که این چرخهٔ پول‌ساز کاربران فراوانی دارد؛ بنابراین ورود دارایی‌های دیجیتال به دنیای بازی‌ها می‌تواند به گسترش و پذیرش بیشتر این فناوری کمک کند.

سرگرمی‌های مبتنی بر بلاک چین و ارزهای دیجیتال همچنان در ابتدای راه خود هستند و هنوز کمپانی‌های بزرگ بازی‌سازی وارد این عرصه نشده‌اند، اما با روند روبه‌رشدی که شاهد آن هستیم این احتمال وجود دارد که تا چند سال آینده بخش قابل‌توجهی از این شرکت‌ها هم به این جمع ملحق شوند و جامعه کاربران ارزهای دیجیتال را گسترش دهند.

منبع:

ارز دیجیتال


امتیاز دادن به خبر

با لایک کردن هر خبر شما می توانید کوین بیشتر جایزه بگیرید


مطالب مرتبط با این موضوع

آموزش ثبت نام و احراز هویت در صرافی بیت۲۴ + ۵۰۰ میلیون بیبی دوج هدیه!

آموزش ثبت نام و احراز هویت در صرافی بیت۲۴ + ۵۰۰ میلیون بیبی دوج هدیه!

کدام صرافی خارجی مناسب ترید است و چرا⁉️

کدام صرافی خارجی مناسب ترید است و چرا⁉️

کدام پروژه‌ها میتوانند هایپ بعدی بازار باشند و رشد چند صددرصدی را داشته باشند!

کدام پروژه‌ها میتوانند هایپ بعدی بازار باشند و رشد چند صددرصدی را داشته باشند!

آموزش گام به گام فیوچرز صرافی مکسی(Mexc) به همراه 200 هزار شیبا هدیه

آموزش گام به گام فیوچرز صرافی مکسی(Mexc) به همراه 200 هزار شیبا هدیه

انواع صرافی در دنیای رمزارزها

انواع صرافی در دنیای رمزارزها


تحلیل کاربران

پیشرفت فناوری

[email protected]

15/بهمن/1400

از آنجایی که بازی‌های رایانه توانسته به لحاظ پولسازی جای خوبی را در بین کاربران خود ایجاد کنه و ورود دارایی های دیجیتال نیز به این فناوری میتونه در کمک پیشرفت ای بازی‌ها کمک شایانی را ایفا کنه

24

متاورس

maziyartayebi72

15/بهمن/1400

متاورس پیشرفت زیادی خواهد کرد و میشه روی توکن های این پروژه سرمایه گذاری کرد و شاهد رشد این توکن ها بود

46

متاورس

۰۹۹۲۵۹۰۵۵۰۷

15/بهمن/1400

سلام دوستان متاورس یک پروژه بسیار عالی بابرنامهای جدید ودنبال کردن وپیشرفت درخیلی برنامهای روزنره ومالی وتحاری ونیازمندیهااست که درسال گذشته کلیدخورد وتادوسال اینده بنابه قولی که تیمهای ان دادن به بهره برداری پنجاه درصدی مسرسد اما یک چیز درایران تبلیغات فیک وکلاهبرداری ومعرفی بعضی ارزها ویابرنامها بانام متاورس درکانالها نرتب وهرروز بیشتر میشود تحققیق کتید علت به وجود امدن وهدف ونیاز این پروژه چیه یا چه کارای داره

30

متاروس

mtpanah

15/بهمن/1400

واژه متاورس از دو قسمت متا به معنای ماورا و ورس به معنای دنیا تشکیل شده و معنای تحت الفظی این واژه دنیای ماورا است

36

پیشرفت لحظه به لحظه رابطه ارزها و بازیها

vahid.kaveh

20/بهمن/1400

بازیها بر اساس همهء اخباری مثل محبوبیتشون در بین‌گیمرها و تمام شرایط ساخت و حتی تاریخ ارائه دادنشون و ....؛ رو بعنوان یک گزینه قوی در پیشبینی اوضاع بازار ارزهای دیجتال ازش کمک گرفت.

19

متاورس

mohammad40

16/بهمن/1400

متاورس یا معنای تحت اللفظی آن دنیای ماورا، پروژه ای خواهد بود که در سال 2022 از آن بسیار خواهید شنید.

21

بیت کوین جایگزین پول جهانی

hakim_768

09/آبان/1402

لایت نایت ازمعدود بازی هایی است که بیت کوین را به عنوان واخدپولی خود انتخاب کرده برای بازی باید بیست کوین استفاده کنید

2

توکن متاورسی گیمینگ پرطرفدار

alirezaroohi

15/بهمن/1400

در تحلیل نوشته شده اسم دوتا از بازیها بنظرم جا افتاده و اون موباکس و تی ال ام هست که tlm در بین بازیها بیشترین کاربر را بعنوان بازیکن دارد.

24

بازی های رایانه ای پولساز

marwan

26/تیر/1402

کسب درآمد از بازی های متاورسی هم به دو صورت انجام می شود؛ یا شما می توانید محتوای گیم تولید کنید و آنها را به فروش برسانید و یا اینکه آیتم هایی که در طول بازی به دست می آورید را با سایرین مبادله کرده و بفروشید. اما چطور چنین چیزی ممکن است؟

3

متاورس

ماهور

15/بهمن/1400

امسال همه نگاه ها به سمت متاورس خواهد بود و میتونه سالی خوب برای این حوزه رقم بخوره و حتما تمامی این پروژه ها موفق خواهند شد

54

متاورس

mohammad1611

15/بهمن/1400

متاورس شبکه‌ای گسترده از جهان‌ها و شبیه سازی‌های سه بعدی پایدار است که به صورت آنی و لحظه به لحظه پردازش می‌شوند و در آن هویت اشخاص، اشیای فیزیکی، تاریخ بشر و حتی سیستم‌های پرداختی پیوستگی خودشان را حفظ و همزمان تعداد زیادی از افراد را به صورت مجازی در خود جای دهد.

26

بازی ها

shahrzad1400

15/بهمن/1400

بازیهای ارز دیجیتال خیلی مشتاق داره وبهمین منظور کمپانی های بزرگ درپی درآمد بااین بازیها هستند وبرای کاربران هم جالب است چون از آن درآمدکسب میکنند هرچند درآمد زیادی نیست اما چون توهم با سرگرمی است ارزشمنداست

15

غایب بزگ

jalal69

16/بهمن/1400

duck wars رو بعنوان غایب بزرگ این لیست باید معرفی کرد که چند توکن بسیار با ارزش در حد چند صد دلار و اردک‌های آن آف تی چند میلیون دلاری واقعا هم جذابه و هم برای درآمد و سرمایه گذاری میشه ازش استفاده کرد

19

کوین

erfan.m.m

15/بهمن/1400

بعضی ها براین باورند که ارزهای دیجیتال کلا باید جایگزین پول های نقد بشوند تا در بعضی از کارها کمک های مختصری را برای امنیت کاربران انجام دهند

26

متاورس

aylin6

15/بهمن/1400

متاورس امسال میتونه بترکونه و کاربران بیشتر به سمت متاورس خواهند رفت و میشه روی پروژه های این حوزه تمرکز کرد

51

.fare joon.........

farejoon

15/بهمن/1400

بازیهای رایانه ای بسیار جذاب و جالبیست و کار ساز ان عجب مخی داره ولی چون مشکلات از اینکه هیچ سودی ندارد زیاد به صرفه نیست .

32

متاورس

Samran1384

02/اسفند/1400

متاورس امسال حتما توکن خوبی میگیره و امید واردم سود زیادی داشته باشه نصبت به سال های اخیر خدم و رفقام از متاورس درآمد زایی می کنیم درسته 10 دلار واسه یه اروپای در یک روز چیزه ناچیزیه ولی واسه ما خیلی خوبه تو یه ماه حساب کن چقد درآمد داره!

15

کوین

09334913126

20/بهمن/1400

ار مفید بوده و در برابر بسیاری از سایر ارزهای دیجیتال کارایی فوق العاده بالایی رو داشته وهمیشه موفق بوده است appv6060

15

متاروس

musictop

15/بهمن/1400

متاورس فرضیه‌ای از نسل بعدی اینترنت است که از محیط‌های مجازی سه بعدی آنلاین غیرمتمرکز و پایدار تشکیل می‌شود. این دنیای مجازی از طریق هدست‌های واقعیت مجازی، عینک‌های واقعیت افزوده، گوشی‌های هوشمند، رایانه‌های شخصی و کنسول‌های بازی قابل دسترسی خواهد بود

22

متاورس

amiralipor

17/بهمن/1400

متاورس از سال ۲۰۲۱ خوب جای خود را پر وپاقرص کرده درسته دوستانم در اروپا ده دلار برایشان چیزی نیست ولی برعکس با بالا بودن قیمت دلار برای ما ایرانیان خوبه امیدوارم که پر سود باشید

17

متاورس

hamidrz77

16/بهمن/1400

بازیهاییکه متاورس برا عموم. در قالب در آمد با این بازیها. افراد زیادی جذب متاورس میشن و. بهتره اگه وقت فراغت داشته باشیم از این بازیها در آمد کسب کنیم که در آینده قیمت افزایسی که داشتن. منافع حوبی ببریم

19

متاورس

EHSAN.15

14/اسفند/1400

متاورس از ترکیب دو کلمه «Meta به‌معنی فراتر» و «Universe به‌معنی جهان» تشکیل شده است. این کلمه برگرفته از کتاب «سقوط برفی نوشته نیل استفنسون» است. در این کتاب قهرمان داستان به شکل یک آواتار در جهان متاورس زندگی می‌کند. متاورس، همه‌چیز، ازجمله منِ نویسنده و شمای خواننده را، شبیه‌سازی می‌کند و ما را وارد یک دنیای موازی می‌کند.

13

درامد از طریق بازی

mr.abani

15/بهمن/1400

رفقا الان هم خیلی از دوستای من دارن از بازی فیفا درامد کسب میکنن و ارز بدست میارن. خیلی ایده عالی و درامد زایی برای ما ایرانیا هیت بخصوص با توجه ب قیمت بیش از حد دلار. مثلا برا ی شخص تو اروپا درامد 10دلار از بازی روزانه چیز ناچیزی هست ولی برای ما ی پول خیلی خوبه

24

توسعه بازی های یارانه ای

زارع

15/بهمن/1400

با باداغ شدن بازی های بلاک چینی ودرصدر آنها بازی اکسی اینفینیتی درسال۲۰۲۱ و راباز سال میلادی جاری بازی های بلاک چینی متاورسی وNFTهاتوسعه زیادی یافتند وبا داشتن توکن کاربران علاقه مند می توانند باخرید توکن وارداین بازی ها شده وبه جذب سرمایه بپردازد دراوایل سال میلادی این بازی ها سبب جذب کاربران زیادی درسطح جهان شده است

26

دانلود اپلیکیشن موبایل کوینگرام

با اپلیکیشن اندروید کوینگرام از آخرین مطالب بازارهای مالی و رمزارز ها با خبر باشید، قیمت تمامی رمزارز ها در لحظه چک کنید و نرخ آنها را با مبدل ارز کوینگرام به یکدیگر تبدیل کنید، با دیگر افراد در مورد تحلیل ها و مطالب گفت و گو کنید، سبد دارایی ارزهای دیجیتال خودتان را بسازید و از سود و زیان خود در بازه های زمانی مختلف با خبر باشید و با شرکت رایگان در مسابقات پیش بینی رمزارز جایزه ببرید.
coingram
coingram
کوینگرام

استارتاپ کوینگرام به عنوان یک رسانه تخصصی در حوزه بازار های مالی وارز های دیجیتال ، فعالیت خود را از تیر 1398 شروع کرد. هدف ما از ابتدا آموزش وآشنایی مردم با علم و فناوری آینده یعنی بلاک چین بوده است. آشنایی با انواع ارز های دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، آدا کاردانو و بقیه رمزارز ها میتواند ما را در انتخاب خرید و سرمایه گذاری در این حوزه بسیار بیشتر کمک کند. همان طور که سرمایه گذاری ها و ورود پول به این حوزه روز به روز بیشتر می شود، مسئولیت ما برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی بیشتر می شود تا کسی درگیر پروژه های کلاه برداری و طرح های پانزی نشود.

برگزیده ها

درآمد از کوینگرام

شرایط و قوانین

مفاهیم پایه

آشنایی با بلاکچین

آشنایی با بیتکوین

آشنایی با اتریوم

کوینگرام

درباره ما

ارتباط با ما

شبکه های اجتماعی

اینستاگرامتلگرام

کلیه ی حقوق این سایت نزد کوینگرام محفوظ بوده و بازنشر محتوای اختصاصی با ذکر منبع بلامانع است.