coingram
کوینگرام

نوسان

قیمت

نام ارز

1.3%

64,157 $

3,996,981,100 تومان

Bitcoin

Bitcoin

btc

2.8%

3,175 $

197,779,449 تومان

Ethereum

Ethereum

eth

0.1%

0.9999 $

62,294 تومان

Tether

Tether

usdt

2%

593.8 $

36,991,871 تومان

Binance Coin

Binance Coin

bnb

2.8%

148.72 $

9,265,256 تومان

Solana

Solana

sol

0%

1 $

62,300 تومان

USD Coin

USD Coin

usdc

3%

3,179 $

198,064,783 تومان

Staked Ether

Staked Ether

steth

1.3%

0.5343 $

33,287 تومان

XRP

XRP

xrp

1.5%

0.1626 $

10,130 تومان

Dogecoin

Dogecoin

doge

6%

5.95 $

370,685 تومان

TonCoin

TonCoin

ton

وزارت دادگستری آمریکا ۹۴٬۰۰۰ بیت کوین مربوط به هک صرافی بیتفینکس را توقیف کرد

20/بهمن/1400
افزودن به نشان شده ها
وزارت دادگستری آمریکا ۹۴٬۰۰۰ بیت کوین مربوط به هک صرافی بیتفینکس را توقیف کرد
USA
Bitfinex
هک
صرافی
2341
4 دقیقه

مقامات فدرال روز سه شنبه در نیویورک دو نفر را به اتهام دست داشتن در پولشویی هک صرافی بیتفینکس دستگیر و حدود ۳.۶ میلیارد دلار بیت کوین مرتبط با هک این صرافی در سال ۲۰۱۶ را توقیف کردند.

به نقل از کوین دسک، در سال ۲۰۱۶ صرافی بیتفینکس مورد حمله هکرها قرار گرفت و طی آن حدود ۱۲۰٬۰۰۰ واحد بیت کوین که در آن زمان حدود ۶۰ میلیون دلار ارزش داشت و حدود یک ششم از حجم کل معاملات این ارز را تشکیل می‌داد به سرقت رفت.

 

با قیمت‌های امروزی، ارزش بیت کوین‌های مسروقه بالغ بر ۴.۵ میلیارد دلار است اما وزارت دادگستری آمریکا تنها ۹۴۰۰۰ واحد آن معادل با ۳.۶ میلیارد دلار را کشف و توقیف کرده است. بر اساس بیانیه وزارت دادگستری، دو نفر دستگیر شده در پولشویی بیت کوین‌ها دست داشته‌اند و لزوماً هکرهای اصلی نبوده‌اند.

بیت کوین‌های مسروقه طی تراکنش‌هایی به کیف پول ایلیا لیختن اشتاین منتقل شده است و در طول ۵ سال گذشته، حدود ۲۵۰۰۰ واحد آن از این کیف به جای دیگر انتقال داده شده‌اند و تنها ۹۴۰۰۰ واحد بیت کوین در این کیف پول باقی مانده است.

شرکت امنیت بلاکچین PeckShield با انتشار این تصویر اعلام کرده است اکنون ۹۴٬۶۴۳ BTC در آدرس «bc1qazcm763858nkj2dj986etajv6wquslv8uxwczt» متعلق به وزارت دادگستری آمریکا قرار دارد. حال این کیف پول، به یکی از بزرگ‌ترین آدرس‌های نگه‌دارنده بیت کوین تبدیل شده است.

در بیانیه وزارت دادگستری آمریکا آمده است:

پس از اخذ حکم و جستجو در حساب‌های آنلاین لیختن اشتاین و مورگان، ماموران به فایل‌های یکی از حساب‌های لیختن اشتاین دسترسی پیدا کردند. این فایل‌ها حاوی کلیدهای خصوصی کیف پولی بود که وجوه مسروقه در آن قرار داشت و این امکان را فراهم کرد تا بیش از ۹۴۰۰۰ واحد بیت کوین مسروقه با ارزشی بالغ بر ۳.۶ میلیارد دلار از صرافی بیتفینکس به طور قانونی توقیف شود.

هفته گذشته اخباری مبنی بر انتقال بیش از ۹۴۰۰۰ واحد از بیت کوین‌های صرافی بیتفینکس منتشر شد. به نظر می‌رسد این انتقال، همان توقیفی بوده که توسط ماموران فدرال انجام شده است. لیزا موناکو، معاون دادستان کل آمریکا نیز در واکنش به این خبر اظهار داشت بزرگترین توقیف مالی وزارت دادگستری آمریکا رخ داده است.

بر اساس متن پیوست شده به بیانیه وزارت دادگستری، مقامات وجوه دزدیده شده را در بلاکچین بیت کوین از کیف پول دریافت کننده اولیه به کیف پول‌های لیختن اشتاین و مورگان ردیابی کرده‌اند.

پس از آن ماموران با رمزگشایی یک فایل ذخیره‌شده در حساب ذخیره‌سازی ابری لیختن اشتاین، به ۲۰۰۰ آدرس کیف پول و کلید خصوصی آنها دست پیدا کرده و بدین شکل توانستند به کیف پول دریافت کننده اولیه با نام Wallet 1CGA4s دسترسی پیدا کنند.

به گفته وزارت دادگستری، تحلیل بلاکچینی این کیف پول‌ها تایید کرد که تقریباً همه آنها به طور مستقیم با هک بیت فینکس در ارتباط بوده‌اند.

گفتنی است متهمان، از تکنیک‌های متعددی اعم از تقسیم تراکنش‌ها به هزاران تراکنش کوچکتر، استفاده از بازارهای دارک وب و تبدیل آن به سایر رمز ارزها مانند مونرو برای پولشویی بیت کوین‌های به سرقت رفته استفاده کرده‌اند. به عنوان مثال بازار دارک وب آلفابی (AlphaBay) یکی از پلتفرم‌های مورد استفاده بوده است.

وزارت دادگستری آمریکا همچنین مدعی است برخی از این وجوه به حسابی وابسته به شرکتی با نام سیلز فوک (SalesFolk) که متعلق به مورگان بوده رفته است. جالب است بدانید اطلاعات موجود در حساب کاربری لینکدین مورگان و لیختن اشتاین نشان می‌دهد این دو به ترتیب از سال‌های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۴ در این شرکت مشغول به کار بوده‌اند.

صرافی بیتفینکس ر بیانیه‌ای در واکنش به این خبر اعلام کرد با وزارت دادگستری برای بازیابی بیت کوین‌های توقیف شده همکاری خواهد کرد و دارایی سرمایه‌گذاران به جای بیت کوین، با توکن لئو (UNUS SED LEO) بازپرداخت خواهد شد. این توکن پس از آنکه یک پردازنده پرداختی مورد استفاده توسط صرافی بیت فینکس توسط مقامات سه کشور مختلف توقیف شد برای جلوگیری از حفره مالی ایجاد شده، ساخته و عرضه شد.

 

در صورتی که بازپرداخت وجوه با توکن لئو صورت گیرد، بر اساس وایت پیپر این توکن، بیتفینکس موظف خواهد بود ظرف ۱۸ ماه مبلغی معادل با ۸۰٪ از وجوه پرداختی را دوباره برای خرید مجدد آنها استفاده کند و آنها را بسوزاند. به گفته بیتفینکس خرید توکن‌ها می‌تواند در بازار آزاد و یا حتی بازارهای OTC صورت گیرد.

پس از انتشار این خبر، قیمت لئو شروع به افزایش کرد و در عرض یک ساعت از ۴.۹۷ دلار به بیش از ۷ دلار رسید.

تا ۲۰ سال زندان در انتظار متهمان

دادستان‌ها در جلسه روز گذشته خواستار بازداشت موقت لیختن اشتاین و مورگان شدند. قاضی دبرا فریمن از ناحیه قضایی جنوبی نیویورک لیختن اشتاین را تا مشخص شدن وضعیت به حبس خانگی و قراردادن وثیقه‌ای ۵ میلیون دلاری محکوم و او را موظف کرد یک جی پی اس به همراه خود داشته باشد. در طرف مقابل، مورگان به قرار دادن ۳ میلیون دلار وثیقه محکوم شد.

علاوه بر این، اولیای هر دو متهم ملزم شدند خانه‌های خود را به عنوان وثیقه قرار دهند. شایان ذکر است این زوج حداقل یک شب را در زندان و در انتظار تحقیقات سپری خواهند کرد.

گفتنی است دولت ابتدا خواستار قرار دادن وثیقه‌ای صد میلیون دلاری شد اما این درخواست رد شد. علاوه بر این، متهمان نیز خواستار وثیقه یک میلیون دلاری شدند که آن هم با مخالفت مواجه شد. علاوه بر این، قاضی دستور داد وثیقه لیختن اشتاین توسط پنج نفر و وثیقه مورگان توسط دو نفر امضا شود.

همانطور که گفته شد، لیختن اشتاین و همسرش به اتهام پولشویی و توطئه برای کلاهبرداری از آمریکا دستگیر شده‌اند و متهم اصلی انجام این هک نیستند.

به گفته موسسه اطلاعات حقوقی دانشکده حقوق کرنل، اتهام اول برای این دو حدود ۲۰ سال و اتهام دوم حداکثر ۵ سال زندان و یا پرداخت جریمه در بر خواهد داشت. البته بسته به اینکه پرونده چگونه پیش می‌رود، مجازات کمتری نیز می‌تواند در انتظار این افراد باشد.

منبع:

میهن بلاکچین


امتیاز دادن به خبر

با لایک کردن هر خبر شما می توانید کوین بیشتر جایزه بگیرید


مطالب مرتبط با این موضوع

با ماموریت هاوینگ آبان تتر تا 30 میلیون تومان بیت کوین به دست بیار

با ماموریت هاوینگ آبان تتر تا 30 میلیون تومان بیت کوین به دست بیار

2 ارز جدید Dione و Nosana در کوینکس لیست شدند

2 ارز جدید Dione و Nosana در کوینکس لیست شدند

آموزش ثبت نام و احراز هویت در صرافی بیت۲۴ + ۵۰۰ میلیون بیبی دوج هدیه!

آموزش ثبت نام و احراز هویت در صرافی بیت۲۴ + ۵۰۰ میلیون بیبی دوج هدیه!

لیست شدن ارز Archway در کوینکس

لیست شدن ارز Archway در کوینکس

ارزهای دجیتال جدید چطور در کوینکس لیست می شوند؟

ارزهای دجیتال جدید چطور در کوینکس لیست می شوند؟


تحلیل کاربران

هکرهای بد

alirezaroohi

21/بهمن/1400

هکر های بد که سرقت انجام میدن رو باید اعدام کنن و به هکرهای خوب که باگ ها رو شناسایی میکنن و همکاری میکنن باید پاداش دهند.

7

دادگستری

erfan.m.m

21/بهمن/1400

کوین در حقیقت ارز مجازی شده بین مخاطبان وطرفداران که باید از آن استفاده های لازم رو برد لیکن برا این منظور باید گذشت

11

سازمان مالیاتی کشور برای شکستن رمز کیف

[email protected]

20/بهمن/1400

بخش اجرایی سازمان مالیاتی آمریکا، که مسئولیت جمع‌آوری مالیات را بر عهده دارد، در حال استخدام پیمانکارانی است که قادر باشند به کیف پول‌های ارزهای دیجیتال نفوذ کنند. البته طبق این گزارش، قرار است از این هکرها تنها در شرایط خاص استفاده شود؛ به‌عنوان مثال، زمانی که دسترسی به کیف پول موردنظر برای انجام بررسی‌های مالیاتی یا جرایم مالی لازم باشد.

14

آمریکا

bahram72

20/بهمن/1400

وزارت دادگستری امریکا دستور توقیف بیت کوین هایی که از هک صرافی بیتفینیکس بوده رو داده و بهترین کار ممکن رو انجام دادن

32

توقیف

[email protected]

20/بهمن/1400

همونطور که گفتن ۹۴۰۰۰ بیتکوین که توقیف شده زیاد نیست روزانه صد ها هزار بیتکو ین بین خلاف کار ها ومجرمان دست به دست میشه این خلافکار ها بیشتر از هر شرکتی با بیتکو ین کار میکنن چون قابل ره گیری نیست

14

دزد که از دزد بزنه شاه دزد

mosllm

20/بهمن/1400

سال 2016 چون ارزش بیت کوین اینقدر نبود برای هم خود هکرها و هم خود آمریکا بعد 6 سال فکر نمی کردن روزی قیمت بیت کوین این قدر ارزش داشته باشه حالا هم آمریکا کل بیت کوین بالا کشیده پس میشه این ضرب‌المثل به کار برد،،، که دزد که از دزد بزنه شاه دزد هست

14

بیتفینکس

09192110430

20/بهمن/1400

خزانه داری امریکل فدرال رزرو در پی هک صرافی بیتفینکس ‌مقدار ۹۲۰۰۰هزار واحد بیت کوین سرثت رفته توسط هکرهارو توقیف کرد

9

صرافی

musictop

20/بهمن/1400

در سال های اخیر، صرافی ها فعالیت های خود را در زمینه های داد و ستد مسکوکات طلا و نقره، ارز های خارجی و اعطای وام گسترش داده اند

32

بیتفینیکس

dors@1

20/بهمن/1400

هک بیتفینیکس خیلی وقت پیش انجام شد و حالا بیت کوین هایی که مربوط به این هک بوده اند رو توقیف کردن و کار درستی بود

38

توقیف۹۴هزارواحد بیت کوین سرقت شده

زارع

20/بهمن/1400

با گذشتن ۵سال از سرقت۱۲۰هزارواحد بیت کوین ازیک صرافی با دستگیری ۲نفر که درارتباط بااین هک سرقتی بودند و۹۴هزار واحد بیت کوین کشف شدپیگردهای قانونی درهر کشور اگر سالها هم بگذرد بالاخره جواب می گیرند واز کارهای خلاف قانون چه درمورد رمز ارزها ویا هرکارخلاف دیگر جلوگیری وپیگیری می شود

19

بیت کوین

mohammad1611

20/بهمن/1400

تو این ۶سال که بیت کوین ها رو دزده بودن فقط تبدیل به دلار میکردن و خرج میکردند، به گفته خبر نزدیک به یک میلیارد دلار از کل بیت کوین به سرقت رفته رو نتونستن کشف کنن

20

توقیف

alitayebi

20/بهمن/1400

شاناسایی بیت کوین های صرافی بیتفینیکس که هک شده بود یکی از بهترین کارهایی بود که انجام شده و حالا با توقیف شدن این بیت کوین ها بهترم شد

34

صرافی‌

mtpanah

20/بهمن/1400

صرافی کسب‌وکاری است که اجازهٔ قانونی تبدیل یک ارز به ارزهای دیگر برای مشتریانش را دارا می‌باشدصرافی‌ ها‌ پولهای‌ فیزیکی‌ رابه‌ یک‌ دیگر‌ تبدیل‌ میکنند

24

هکر ها

nimatardid

21/بهمن/1400

دیگه این هکر ها نمیزارن هیچ جا امن باشه برای رمز گذاری های بزرگ هر لحظه تصمیم به هک یه شرکت بزرگ میکنن

6

ارزها

hamidrz77

20/بهمن/1400

ترس کشورها. و بخصوص آمریکا ترسش اینه که. خلافکارها یا تروریستها برا جابجایی پول از این ارزها استفاده کنن. و با این ارزها میشود تحریمها را دور زد

15

هک در صرافی

shahrzad1400

20/بهمن/1400

هرروز یک اتفاق ویک مصوبه ازامریکا بگوش ما میرسه واین خود سیاسی شدن ارزرمزها را به ما گوشزد میشود سیاست های مالی همیشه گریبانگیر کشورهای ضعیف تر میشود وقحطی،کثافت بازیها را بیشتر وبیشتر میکنند خدا نسل این کاپیتالیسم را منقرض کند همه دنیا رنگ خوبی میگیرد

12

سازمان مالیاتی امریکا برای شکستن رمز کیف

[email protected]

20/بهمن/1400

بخش اجرایی سازمان مالیاتی آمریکا، که مسئولیت جمع‌آوری مالیات را بر عهده دارد، در حال استخدام پیمانکارانی است که قادر باشند به کیف پول‌های ارزهای دیجیتال نفوذ کنند. البته طبق این گزارش، قرار است از این هکرها تنها در شرایط خاص استفاده شود؛ به‌عنوان مثال، زمانی که دسترسی به کیف پول موردنظر برای انجام بررسی‌های مالیاتی یا جرایم مالی لازم باشد.

31

سرقت از هکرها

hassanmohammadi

20/بهمن/1400

وزارت دادگستری پیگیری کرده ودزدایی که 6 سال پیش ارزدیجیتال رابصورت هک سرقت کرده بودند را دستگیر کرد، اماپیگیر نشدببینه مال پیداشده برای کیه و زده بحساب خودش، واین یعنی دزد،دزد رو زده

8

فری ........بیت کویین

farejoon

20/بهمن/1400

خداییش دنیا از دست این هکرها چکار باید کنه این همه سرقت ۹۴۰۰۰دلار به زبان اسونه وقتی همچین کشوری به قول مردم با این قدرت چرا ؟؟؟البته گرفتن اینها بازم فایده نداره دوباره چند وقت دیگه یه ارز دیگه تا کی تو استرس و اضطراب باشیم باید یه فکر اساسی برای این دزدای بازار مجازی کرد

17

دانلود اپلیکیشن موبایل کوینگرام

با اپلیکیشن اندروید کوینگرام از آخرین مطالب بازارهای مالی و رمزارز ها با خبر باشید، قیمت تمامی رمزارز ها در لحظه چک کنید و نرخ آنها را با مبدل ارز کوینگرام به یکدیگر تبدیل کنید، با دیگر افراد در مورد تحلیل ها و مطالب گفت و گو کنید، سبد دارایی ارزهای دیجیتال خودتان را بسازید و از سود و زیان خود در بازه های زمانی مختلف با خبر باشید و با شرکت رایگان در مسابقات پیش بینی رمزارز جایزه ببرید.
coingram
coingram
کوینگرام

استارتاپ کوینگرام به عنوان یک رسانه تخصصی در حوزه بازار های مالی وارز های دیجیتال ، فعالیت خود را از تیر 1398 شروع کرد. هدف ما از ابتدا آموزش وآشنایی مردم با علم و فناوری آینده یعنی بلاک چین بوده است. آشنایی با انواع ارز های دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، آدا کاردانو و بقیه رمزارز ها میتواند ما را در انتخاب خرید و سرمایه گذاری در این حوزه بسیار بیشتر کمک کند. همان طور که سرمایه گذاری ها و ورود پول به این حوزه روز به روز بیشتر می شود، مسئولیت ما برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی بیشتر می شود تا کسی درگیر پروژه های کلاه برداری و طرح های پانزی نشود.

برگزیده ها

درآمد از کوینگرام

شرایط و قوانین

مفاهیم پایه

آشنایی با بلاکچین

آشنایی با بیتکوین

آشنایی با اتریوم

کوینگرام

درباره ما

ارتباط با ما

شبکه های اجتماعی

اینستاگرامتلگرام

کلیه ی حقوق این سایت نزد کوینگرام محفوظ بوده و بازنشر محتوای اختصاصی با ذکر منبع بلامانع است.