coingram
کوینگرام

نوسان

قیمت

نام ارز

1.9%

63,157 $

3,903,102,600 تومان

Bitcoin

Bitcoin

btc

0.1%

3,143 $

194,246,670 تومان

Ethereum

Ethereum

eth

0.1%

0.9988 $

61,726 تومان

Tether

Tether

usdt

1.9%

591.3 $

36,541,104 تومان

Binance Coin

Binance Coin

bnb

3.8%

138.42 $

8,554,356 تومان

Solana

Solana

sol

0.2%

1 $

61,800 تومان

USD Coin

USD Coin

usdc

0%

3,141 $

194,092,788 تومان

Staked Ether

Staked Ether

steth

1.5%

0.516 $

31,889 تومان

XRP

XRP

xrp

2.5%

0.1461 $

9,029 تومان

Dogecoin

Dogecoin

doge

2.7%

5.28 $

326,304 تومان

TonCoin

TonCoin

ton

یک الگوی نزولی که می‌تواند قیمت پالیگان را نصف کند!

24/بهمن/1400
افزودن به نشان شده ها
یک الگوی نزولی که می‌تواند قیمت پالیگان را نصف کند!
Polygon
Matic
تحلیل
ترید
1605
4 دقیقه

قیمت پالیگان از اوج ۲.۹۲ دلاری که در ۲۷ دسامبر (۶ دی) به ثبت رسیده بود، ۴۰ درصد فاصله گرفته است. اکنون اگر قرار باشد الگوی نزولی روی نمودار این ارز دیجیتال درست عمل کند،‌ این احتمال وجود دارد که پالیگان ۵۰ درصد از ارزش خود را از دست بدهد.

به گزارش کوین تلگراف،‌ چرخش اخیر پالیگان که وضعیت بازار را از صعودی به نزولی تغییر داد،‌ در ادامه با یک حرکت صعودی همراه شد و همین حرکت رو به بالا باعث تشکیل الگوی نزولی‌ای شد که تحلیلگران به آن «فنجان و دسته معکوس الگوی فنجان و دسته (cup,جهت صعودی ادامه خواهد یافت.)» می‌گویند. این الگو متشکل از یک نیم دایره یا بخش هلالی‌شکل بزرگ (فنجان) است که مانند تصویر زیر با یک بازگشت رو به بالای محدود (دسته) همراه می‌شود.

نمودار قیمت پالیگان؛ الگوی فنجان و دسته معکوس در نمای ۳ روزه بازار.

اگر الگوی فنجان و دسته بی‌نقص اجرا شود،‌ باید منتظر سقوط بیشتر قیمت پالیگان بود. تکمیل‌شدن این الگو می‌تواند قیمت را پس از شکسته‌شدن حمایت دسته،‌ به‌اندازه فاصله بین سقف و کف فنجان پایین بکشد.

در نتیجه اگر کندل قیمت پالیگان از محدوده‌ای که به‌عنوان دسته در نظر گرفته شده است خارج شود،‌ کاهش قیمت به‌ همراه افزایش حجم معاملات می‌تواند پالیگان را به نزدیکی ۰.۸۶ دلار برساند؛ سطحی که تقریباً ۵۰ درصد پایین‌تر از قیمت‌های فعلی است.

سناریوی صعودی برای پالیگان

چشم‌انداز کاملاً نزولی پالیگان که در ابتدای این مطلب به آن اشاره شد،‌ در حالی نمایان شده که بازار ارز دیجیتال با شروع سال ۲۰۲۲ درگیر یک اصلاح گسترده شده است.

بیت کوین و اتریوم از ابتدای سال تا به امروز به‌ترتیب ۱۱ و ۲۲ درصد از ارزش خود را از دست داده‌اند و سقوط قیمت آنها باعث شده است تا سایر ارزهای دیجیتال هم نوسانات مشابهی را تجربه کنند؛‌ ریزش فراگیری که ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال را از ۲.۱۹۰ تریلیون دلارِ ابتدای سال میلادی جدید به ۱.۸۷۸ تریلیون دلار رسانده است.

ارزش بازار پالیگان هم از ابتدای ۲۰۲۲ از ۱۸.۱۰ به ۱۲.۹۶ میلیارد دلار کاهش یافته است. این در حالی است که قیمت این ارز دیجیتال نیز با کاهشی ۳۰ درصدی اکنون به ۱.۷۰ دلار سقوط کرده است. با وجود تمام این مسائل،‌ تلاقی حمایت‌های قیمت امید معالمه‌گران را برای رشد دوباره پالیگان زنده نگه داشته است.

حمایت‌هایی که درباره آنها صحبت می‌کردیم،‌ [میانگین متحرک نمایی EMA۲۰۰ روزه و خط روند صعودی موجود در نمودار زیر است که تا به اینجا برای چند ماه از سقوط گسترده قیمت این ارز دیجیتال پیشگیری کرده‌اند.

نمودار قیمت پالیگان؛ تلاقی حمایت‌های قیمت در نمای ۱ روزه بازار.

بازار پالیگان اکنون یک بار دیگر در حال آزمایش این سطوح حمایتی است و اگر خریداران قیمت را در این سطح حمایت کنند،‌ باید منتظر یک بازگشت صعودی بود. با شروع این بازگشت صعودی، کندل قیمت با یک مقاومت نزدیک مواجه خواهد شد که در قالب یک خط روند نزولی روی نمودار بالا دیده می‌شود.

بنابراین تنها در صورتی می‌توان به صعودی‌شدن وضعیت کلی بازار پالیگان امیدوار بود که شاهد یک بازگشت رو به بالای بی‌چون و چرا باشیم؛ یعنی افزایش هم‌زمان قیمت و حجم معاملات.

در غیر این صورت، احتمال شکل‌گیری الگوی فنجان و دسته معکوس بیشتری می‌شود؛ الگوی نزولی‌ای که به گفته تام بولکوفسکی (Tom Bulkowski)، تحلیلگر ارزهای دیجیتال،‌ ۶۲ درصد شانس موفقیت دارد.

وضعیت داده‌های درون‌زنجیره‌ای همچنان صعودی است

ارز دیجیتال متیک (MATIC) که پیش‌تر وضعیت نمودار قیمت آن را با هم مرور کردیم،‌ در واقع توکن اصلی شبکه پالیگان است که از آن برای فعالیت‌های مختلفی نظیر سهام‌گذاری و پرداخت کارمزد تراکنش‌ها استفاده می‌شود. کاربران پالیگان این شبکه را به خاطر قابلیتی که در پردازش سریع‌تر و ارزان‌تر تراکنش‌های اتریومی دارد،‌ انتخاب کرده‌اند.

به همین خاطر است که متوسط تعداد آدرس‌های فعال روزانه پالیگان از ابتدای سال ۲۰۲۱ میلادی از ۷۵۹ به ۳۰۰٬۰۰۰ تا افزایش یافته است.

نمودار تعداد آدرس‌های فعال شبکه پالیگان

تحلیلگران مجموعه پانتر ریسرچ (Panther Research) معتقدند که رشد متوسط تعداد آدرس‌های فعال روزانه شبکه پالیگان، یک نشانه صعودی برای قیمت این ارز دیجیتال است. مرجع آنها برای چنین استدلالی هم‌بستگی بین افزایش قیمت و رشد متوسط تعداد آدرس‌های فعال روزانه شبکه اتریوم است.

مقایسه قیمت و تعداد آدرس‌های فعال روزانه شبکه اتریوم

تحلیلگران پانتر ریسرچ گفته‌اند:

با توجه به این موضوع که رشد پذیرش شبکه اتریوم بر پالیگان هم تأثیر می‌گذارد و البته در نظر گرفتن این واقعیت که زنجیره جانبی (Sidechain) و مبتنی بر اثبات سهام پالیگان پیوسته در حال پیشرفت است و روزبه‌روز راهکارهای مقیاس‌پذیری بیشتری برای شبکه‌های لایه اول ساخته می‌شود،‌ منطقی به نظر می‌رسد که انتظار داشته باشیم قیمت توکن متیک در آینده بیشتر شود.

منبع:

ارز دیجیتال


امتیاز دادن به خبر

با لایک کردن هر خبر شما می توانید کوین بیشتر جایزه بگیرید


مطالب مرتبط با این موضوع

چشم‌انداز قیمت بیت کوین پیش از هاوینگ: آماده‌سازی برای یک رشد جدید

چشم‌انداز قیمت بیت کوین پیش از هاوینگ: آماده‌سازی برای یک رشد جدید

فرصت‌های جدید معاملاتی در بازار: آماده‌باش برای سودآوری!

فرصت‌های جدید معاملاتی در بازار: آماده‌باش برای سودآوری!

تحلیل دقیق بازار بیت کوین در آستانه هوینگ: آیا تاریخ دوباره خود را تکرار می‌کند؟

تحلیل دقیق بازار بیت کوین در آستانه هوینگ: آیا تاریخ دوباره خود را تکرار می‌کند؟

پیشتازی اتریوم و پالیگان در جذب کاربران جدید در سه ماهه اول سال 2024

پیشتازی اتریوم و پالیگان در جذب کاربران جدید در سه ماهه اول سال 2024

دورخیز قیمت سولانا به سمت ۵۰ دلار!

دورخیز قیمت سولانا به سمت ۵۰ دلار!


تحلیل کاربران

پالیکان

shahrzad1400

24/بهمن/1400

بازار ارزهای دیجیتال روز به روز و بدون وقفه در حال رشد و همه گیری در سراسر جهان است. در ایران نیز تعداد معامله گران ارزهای دیجیتال در حال افزایش است و به همین علت نیاز به کسب اطلاعات در مورد ارزهای کمتر شناخته شده پیش می آید

5

قیمت پالیگان

marwan

16/مرداد/1402

این رمزارز در واقع همان توکن بومی شبکه بلاک چین پالیگان است که البته در گذشته نام این شبکه همان MATIC نام داشت. پالی گان اولین پلتفرم قابل استفاده برای مقیاس پذیری شبکه اتریوم و توسعه زیرساخت های آن است. جز اصلی آن Polygon SDK است که یک چارچوب مدولار و انعطاف پذیر است که از ساخت انواع مختلف برنامه ها بر روی شبکه بلاک چین پشتیبانی می کند.

3

پلیگان

musictop

24/بهمن/1400

هدف از ایجاد توکن ماتیک، افزایش مقیاس پذیری اتریوم بوده است. توکن ماتیک در توسعه زیرساخت اتریوم نقش مهمی ایفا کرده است

13

پالیگان

hastiiii

24/بهمن/1400

ارز متیک اگه نصف شه میتونه بهتذین گزینه برای خرید به حساب بیاد و با اطمینان روی این ارز میشه سرمایه گذاری کرد

31

پالیگان توسعه

peymanlvr

24/بهمن/1400

گوگل کلود یکی از بخش‌های مجموعه بزرگ گوگل، قصد دارد تیمی از کارشناسان بلاک چین را با هدف حرکت به سمت برنامه‌های غیرمتمرکز مبتنی بر وب ۳.۰ استخدام کند. این شرکت در حال حاضر ابزارهایی برای توسعه‌دهندگان در سرویس ابری محبوب خود ارائه کرده است که می‌توان از آنها برای ایجاد شبکه‌های بلاک چینی استفاده کرد. گوگل به‌تازگی همکاری‌ای هم با شبکه پالیگان داشته است تا توسعه‌دهندگان بتوانند راحت‌تر داده‌های درون‌زنجیره‌ای را تجزیه‌وتحلیل کنند. با این حال، شرکت گوگل تاکنون صحبتی از تعداد نفرات حاضر در این تیم نکرده و تنها برنامه‌های احتمالی خود را برای آینده مطرح کرده

24

ارزدیجیتال پالیگان

زارع

24/بهمن/1400

پالیگان ارزی که درسهام گذاری وسرمایه نقش بسزایی دارد ازاوایل سال جدید دستخوش یک روند نزولی شده است که اگر ادامه داشته باشد وحمایت نشودحتما قیمت آن به نصف می رسد

14

پالیگان

[email protected]

24/بهمن/1400

پالی‌گان یا ماتیک سابق، در حقیقت یک فناوری نوظهور مبتنی بر بلاکچین اتریوم است که افزایش مقیاس‌پذیری را از طریق برخی راهکارهای لایه دوم ارایه می‌دهد و با اتکا به سیستم چند زنجیره‌ای خود، امکان ادغام بسیاری از بلاکچین‌ها و شبکه‌ها را ممکن می‌سازد. هرچند این پروژه در ابتدا با عنوان شبکه ماتیک آغاز به کار کرد اما پس از گذشت مدتی با گسترش دامنه فعالیتش، به پالی‌گان (Polygon) تغییر نام داد

28

ماتیک

mtpanah

24/بهمن/1400

پلیگان‌ واقعا‌ ارز‌ خوبیه‌ و‌ محکم‌ و‌ قوی‌ عمل‌ کرده‌ و‌ اینجوری‌ پیش‌ بره‌ تا‌ سال‌ دیگه‌ ب‌ راحتی‌ شاید‌ 20دلار‌ روهم‌ ببینه

20

بازارهای نزولی

09179120432AsAsAs33

01/اردیبهشت/1401

این بازارهای نزولی عین ساعقه وقت ناشناس به همه جا سرک می‌کشد تا هرجا که سود وصعود به منافع اش است بغرد وبارزیادی را از میان بردارد .

4

پالیگان

bahram72

24/بهمن/1400

ارز متیک خیلی عالیه وحتی اگه واقعا قیمتش نصف شه باید قدر فرصت رو خیلی غنیمت شمرد و خرید کرد چون شبکه خوبی داره

34

ارز

Plang.moh

25/بهمن/1400

اگ دنیای ارز ها بخاد همینجوری غیر قابل پیشبینی و یهویی بمونه دیگه جای دو لبی میشه هم سود زیاد ممکنه هم ضرر زیاد کاملا ریکسی میشه.

8

بازار

09334913126

24/بهمن/1400

اون بازاری که بخاد به دست هرکس و ناکسی بچرخه و اداره بشه باید اون بازار رو خداحافظی کرد و گذاشت کنار چون دیگه سودی نداره

17

متیک

alirezaroohi

25/بهمن/1400

کمی سخت بنظر میرسد که متیک پنجاه درصد افت کند ولی در هر صورت چه افت کند و چه صعود، برای دارندگان خوب است چون اگه بالا بره سود میکنن افت قابل توجهی بکنه اضافه میکنن در هر دو صورت ضرر نخواهند کرد.

9

پالیگان

asalii

24/بهمن/1400

پالیگان شبکه خوب و محکمی داره و در این ریزش قیمت ارز متیک به هر چقدر هم که برسه یه برگشت صعودی عالی ای خواهد داشت

35

دانلود اپلیکیشن موبایل کوینگرام

با اپلیکیشن اندروید کوینگرام از آخرین مطالب بازارهای مالی و رمزارز ها با خبر باشید، قیمت تمامی رمزارز ها در لحظه چک کنید و نرخ آنها را با مبدل ارز کوینگرام به یکدیگر تبدیل کنید، با دیگر افراد در مورد تحلیل ها و مطالب گفت و گو کنید، سبد دارایی ارزهای دیجیتال خودتان را بسازید و از سود و زیان خود در بازه های زمانی مختلف با خبر باشید و با شرکت رایگان در مسابقات پیش بینی رمزارز جایزه ببرید.
coingram
coingram
کوینگرام

استارتاپ کوینگرام به عنوان یک رسانه تخصصی در حوزه بازار های مالی وارز های دیجیتال ، فعالیت خود را از تیر 1398 شروع کرد. هدف ما از ابتدا آموزش وآشنایی مردم با علم و فناوری آینده یعنی بلاک چین بوده است. آشنایی با انواع ارز های دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، آدا کاردانو و بقیه رمزارز ها میتواند ما را در انتخاب خرید و سرمایه گذاری در این حوزه بسیار بیشتر کمک کند. همان طور که سرمایه گذاری ها و ورود پول به این حوزه روز به روز بیشتر می شود، مسئولیت ما برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی بیشتر می شود تا کسی درگیر پروژه های کلاه برداری و طرح های پانزی نشود.

برگزیده ها

درآمد از کوینگرام

شرایط و قوانین

مفاهیم پایه

آشنایی با بلاکچین

آشنایی با بیتکوین

آشنایی با اتریوم

کوینگرام

درباره ما

ارتباط با ما

شبکه های اجتماعی

اینستاگرامتلگرام

کلیه ی حقوق این سایت نزد کوینگرام محفوظ بوده و بازنشر محتوای اختصاصی با ذکر منبع بلامانع است.