coingram
کوینگرام

نوسان

قیمت

نام ارز

1%

63,945 $

4,169,214,000 تومان

Bitcoin

Bitcoin

btc

1.1%

3,147 $

205,211,132 تومان

Ethereum

Ethereum

eth

0%

0.9995 $

65,167 تومان

Tether

Tether

usdt

1.7%

610 $

39,773,304 تومان

Binance Coin

Binance Coin

bnb

3.1%

147.08 $

9,589,616 تومان

Solana

Solana

sol

0%

0.9994 $

65,161 تومان

USD Coin

USD Coin

usdc

1.1%

3,144 $

205,016,184 تومان

Staked Ether

Staked Ether

steth

0.7%

0.5235 $

34,132 تومان

XRP

XRP

xrp

1.2%

0.1512 $

9,858 تومان

Dogecoin

Dogecoin

doge

2.4%

5.4 $

352,080 تومان

TonCoin

TonCoin

ton

آیا کاربران ایرانی همچنان می‌توانند از پنکیک سواپ استفاده کنند؟

29/بهمن/1400
افزودن به نشان شده ها
آیا کاربران ایرانی همچنان می‌توانند از پنکیک سواپ استفاده کنند؟
PancakeSwap
CAKE
DEX
آموزش
2899
7 دقیقه

صرافی پنکیک سواپ (PancakeSwap) بزرگترین صرافی غیرمتمرکز است که بر بستر شبکه بایننس اسمارت چین (BSC) ساخته شده است. این صرافی بواسطه خدمات و امکاناتش به یکی از محبوب‌ترین صرافی‌های غیرمتمرکز در دنیا تبدیل شده است. کاربران ایرانی نیز استقبال بسیار خوبی از این صرافی داشته‌اند و بسیاری از فعالان حوزه رمز‌ارزها در ایران از سرویس‌های مختلف این صرافی استفاده می‌کنند؛ اما این صرافی در پیامی که در صفحه اول آن نمایش داده می‌شود، اعلام داشته که از تاریخ ۹ مارس ۲۰۲۲ (۱۸ اسفند ۱۴۰۰) دسترسی به صرافی پنکیک سواپ از طریق IP‌های کشورهای ایران، عراق، بلاروس، کوبا، جمهوری کنگو، کره شمالی، سودان، سوریه، زیمباوه و شبه جزیره کریمه امکان‌پذیر نخواهد بود؛ اما با قطع شدن دسترسی به این صرافی، استفاده از پنکیک سواپ برای کاربران ایرانی همچنان امکان‌پذیر است؟ آیا می‌توان با استفاده از VPN همچنان از خدمات پنکیک سواپ بهره‌مند شد؟ در صورت استفاده کاربران ایرانی چه خطراتی متوجه آن‌ها خواهد بود؟ در ادامه مقاله به این سوالات پاسخ داده خواهد شد. سواپ چیست؟

صرافی PancakeSwap در سال ۲۰۲۰ فعالیت خود را آغاز کرد و می‌توان گفت کدهای استفاده شده در این صرافی به نوعی همان کدهای استفاده شده در نسخه دوم یونی سواپ است. پنکیک سواپ یکی از بزرگترین صرافی‌های غیر‌متمرکز ساخته شده بر بستر زنجیره هوشمند بایننس است.

این صرافی برای قیمت‌گذاری از مدل بازارسازهای خودکار (AMM) استفاده می‌کند. نقدینگی موجود در این صرافی از طریق سپرده‌گذاری کاربران تامین می‌شود و پنکیک سواپ تنها به صورت غیر‌حضانتی اداره اموال کاربران را طبق قرارداد هوشمندی که برای این صرافی اجرایی شده، بر عهده دارد.

همچنین تمامی تصمیمات از جمله سود استخر‌های مختلف، نحوه توزیع توکن‌های CAKE و غیره توسط جامعه حاکمیتی این پلتفرم گرفته می‌شود. هدف صرافی پنکیک سواپ ایجاد یک موسسه مالی غیرمتمرکز بدون نیاز به یک نهاد ناظر و واسطه بوده است که از ویژگی‌های شبکه BSC از جمله کارمزد پایین تراکنش‌ها، نسبت به شبکه اتریوم بهره می‌برد.

توکن CAKE رمزارز حاکمیتی پلتفرم پنکیک سواپ است، که بر اساس استاندارد BEP20 و بر بستر زنجیره هوشمند بایننس ساخته شده است. از توکن CAKE علاوه بر مشارکت در فرایندهای حاکمیتی برای پرداخت پاداش کاربران نیز استفاده می‌شود. پلتفرم پنکیک خدمات مختلفی را به کاربران خود ارائه می‌دهد که به شرح زیر است:

  • مبادله (Swap)

کاربران در این سرویس می‌توانند توکن‌های BEP20 خود را به یکدیگر تبدیل کنند.

  • تامین نقدینگی (Liquidity)

در این سرویس کاربران با سپرده‌گذاری (Stake) توکن‌های خود به صورت جفت ارز، با تامین نقدینگی استخرهای پنکیک سواپ از این پلتفرم پاداش دریافت می‌کنند.

  • مزارع کشت سود (Farms)

در این بخش کاربران می‌توانند با کشت توکن‌های نقدینگی (Yield Farming) خود، از پاداش مضاعف بهره ببرند.

  • استخرهای سایروپ (Syrup Pools)

در این استخرها کاربران می‌توانند با استیک کردن تنها یک توکن از پنکیک سواپ پاداش بگیرند و کسب درآمد کنند.

  • اطلاعات (INFO)

در این قسمت کاربران می‌توانند اطلاعات مختلف از جمله حجم معاملات، میزان موجودی توکن‌ها و اطلاعات تراکنش‌ها را در هر کدام از استخرهای پنکیک سواپ مشاهده کنند.

  • مسابقات (Win)

در این قسمت کاربران می‌توانند در سرویس‌های اختصاصی پنکیک سواپ از جمله پیش‌بینی قیمت ارزهای دیجیتال شرکت در لاتاری و رقابت با تیم‌های دیگر، شرکت کرده و بخت خود را برای برنده شدن جوایز پنکیک سواپ امتحان کنند.

  • توکن‌های بی‌همتا

در این قسمت کاربران می‌توانند به خرید و فروش توکن‌های بی‌همتا (NFT) بپردازند و در فاز ۲ برنامه‌های پنکیک سواپ، این امکان به کاربران داده می‌شود تا توکن‌ها بی‌همتای خود را در پنکیک سواپ لیست کرده و به فروش برسانند.

به گزارش سایت دیفای لیما صرافی غیرمتمرکز PancakeSwap از لحاظ ارزش کل قفل شده (TVL) در شبکه BSC رتبه نخست و در بین تمامی پلتفرم‌های دیفای رتبه ۱۲‌ام را با ۴.۶۶ میلیارد دلار سرمایه قفل شده، داراست.

علت تحریم برخی کشورها توسط پنکیک سواپ چیست؟

طبق اعلام اعضای پروژه پنکیک سواپ دلیل اصلی عدم ارائه خدمات به کشورهای نامبرده شده توسط پنکیک سواپ چنین اعلام شده است:

از آنجایی که PancakeSwap مانند سایر پلتفرم‌های تجاری در حال رشد و گسترش است، به منظور ارائه خدمات خود باید الزامات قانونی را رعایت کند.

دلیل اعمال تحریم علیه برخی کشورها توسط پنکیک سواپ

همانطور که می‌دانید با گسترش استفاده از بلاک چین و کاربردی‌تر شدن آن، اعمال قوانین بر پلتفرم‌ها و پروژه‌های مختلف این حوزه روز‌به‌روز بیشتر و سخت‌گیرانه‌تر می‌شود. تا پیش از رسیدن دامنه قانون‌گذاری‌ها به صرافی‌های غیر‌متمرکز بسیاری از صرافی‌های متمرکز نظیر بایننس، بیترکس، FTX و غیره، احراز هویت را برای کاربران خود اجباری کرده‌اند و بسیاری از آن‌ها خدمات خود را به کشورهای تحت تحریم‌های ایالات متحده آمریکا قطع کرده‌اند.

این اولین موردی نیست که پلتفرم‌های غیرمتمرکز اقدام به انجام چنین محدودیت‌هایی کرده‌اند و پیش از این پلتفرم گیت کوین که پلتفرمی غیر‌متمرکز برای ایجاد ارتباط بین برنامه‌نویسان، توسعه‌دهندگان و پروژه‌های مختلف است، اقدام به تحریم ایرانیان کرده بود.

همچنین صرافی غیر‌متمرکز یونی‌ سواپ که خدمات خود را در شبکه اتریوم به کاربران ارائه می‌دهد، پیش‌تر به صورت غیر رسمی اعلام کرده بود که به کشورهایی مانند بلاروس، کوبا، ایران، عراق، ساحل عاج، لیبریا، کره شمالی، سودان، سوریه و زیمبابوه خدمات نمی‌دهد و حتی مدتی دسترسی به سایت یونی سواپ با IP ایران امکان‌پذیر نبود؛ البته در حال حاضر دسترسی به آن برای IP ایران آزاد است، ولی به کاربران توصیه می‌شود به‌منظور حفظ ایمنی بیشتر از دارایی‌هایشان، حتما با VPN به این صرافی وارد شوند.

کشورهای تحت تحریم یونی سواپ

قانونی شدن صرافی‌های غیرمتمرکز چگونه اتفاق می‌افتد؟

با استفاده روزافزون از پلتفرم‌های دیفای و صرافی‌های غیر‌متمرکز، اقدامات غیرقانونی در این صرافی‌ها نیز افزایش داشته است و از آنجایی که نهاد واسطه‌ای همچون صرافی‌های متمرکز برای کنترل اقدامات غیرقانونی در این صرافی‌ها وجود نداشته است، دکس‌ها توجه بسیاری از قانون‌گذاران را به خود جلب کرده‌اند.

به طور کلی صرافی‌های ارزهای دیجیتال باید به عنوان یک بورس اوراق بهادار ملی در کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) ثبت نام کنند. این فرایند بسیار زمان‌بر است و نیاز به هزینه بسیار بالایی دارد و بسیاری از استارت‌آپ‌ها پیش از ثبت صرافی‌های خود، اقدام به ساخت آن‌ها می‌کنند؛ اما بر خلاف صرافی‌های متمرکز، صرافی‌های غیرمتمرکز از دفتر سفارش (Order Book) در ساختار خود استفاده نمی‌کنند و معاملات بدون نیاز به یک سرور توسط کاربران در یک قرارداد هوشمند و به صورت همتا‌به‌همتا صورت می‌پذیرد. وجوه کاربران در یک قرارداد هوشمند نگهداری می‌شود و صرافی حق دسترسی به معاملات کاربران را ندارد؛ اما اگر یک DEX به این میزان غیرمتمرکز باشد، چگونه باید از قوانین تبعیت کند؟ پاسخ این سوال این است که اگر یک صرافی غیر‌متمرکز مطابق با قوانین اوراق بهادار باشد، علیرغم ماهیت غیرمتمرکز بودن مشمول پیروی و انطباق با قوانین است.

در همین زمینه رابرت کوهن (Robert A. Cohen) رئیس بخش سایبری SEC گفت:

استفاده از بلاک چین‌های مختلف برای ساخت صرافی‌های غیرمتمرکز، مسئولیت را از سازنده اصلی سلب نمی‌کند. تمرکز روی برچسبی که روی چیزی می‌گذارید یا فناوری مورد استفاده شما نیست. تمرکز روی عملکرد و کاری است، که پلتفرم شما انجام می‌دهد. چه غیرمتمرکز باشد چه نباشد، چه در یک قرارداد هوشمند انجام شود یا نشود، مهم این است که این پلتفرم یک صرافی باشد.

تعریف صرافی از نظر SEC چیست؟

به طور کلی هر پلتفرمی که از قانون زیر طبیعت کند، در ایالات متحده آمریکا به عنوان بورس اوراق بهادار ملی شناخته می‌شود. در ادامه تعریف صرافی از نظر SEC را تشریح می‌کنیم:

پیشنهاد معاملات اوراق بهادار + عملکرد به عنوان صرافی = بورس اوراق بهادار ملی

هر پلتفرمی که از قانون بالا تبعیت می‌کند، باید در SEC به عنوان بورس اوراق بهادار ملی ثبت شود. به همین علت و به دلیل ماهیت بیشتر توکن‌ها که به عنوان اوراق بهادار شناخته می‌شوند و طبق قانون (3b-16(a صرافی‌ها ملزم به رعایت قوانین SEC هستند.

به طور کلی اگر هر پلتفرمی شرایط زیر را دارا باشد، به عنوان یک صرافی تلقی می‌شود:

  • سفارشات در این پلتفرم‌ها خریداران و فروشندگان اوراق بهادار را گرد هم آورد.
  • از روش‌های تعیین شده مثل ارائه تسهیلات معاملاتی یا تعیین قوانین استفاده کنند، که بر اساس این قوانین سفارش‌ها با هم تعامل دارند و خریداران و فروشندگان که این سفارش‌ها را وارد می‌کنند، با شرایط معامله موافقت کرده‌اند.

به همین دلیل یک صرافی غیرمتمرکز که معاملات اوراق بهادار را ارائه می‌کند، سفارش‌ها را جمع‌آوری کرده و از روش‌های ثابت برای تعامل سفارش‌ها استفاده می‌کند، صرف نظر از اینکه سفارش‌ها در یک بلاک چین قرار می‌گیرند یا خیر، به عنوان یک صرافی شناخته می‌شود.

اولین صرافی غیرمتمرکزی که درگیر قوانین صرافی‌ها با SEC شد، EtherDelta نام دارد. SEC در ۸ نوامبر سال ۲۰۱۸ (۱۷ آبان ۱۳۹۷) زاخاری کوبرن (Zachary Coburn) بنیان‌گذار اتردلتا را به دلیل راه‌اندازی یک بورس اوراق بهادار ملی که ثبت نشده است، متهم شناخت.

سازمان SEC به این نتیجه رسید که اتردلتا یک صرافی است و طبق قوانین این سازمان مشمول رعایت مقررات سازمان بورس و اوراق بهادار می‌شود. شایان ذکر است که اتهامات SEC علیه صرافی اتردلتا نبود، بلکه این اتهامات متوجه شخص زاخاری کوبرن بوده و او باید پاسخگوی تمامی اتهامات باشد.

از همین رو و به دلایل گفته شده صرافی پنکیک سواپ نیز به عنوان یک صرافی شناخته می‌شود و برای اینکه بتواند به فعالیت خود به صورت قانونی ادامه دهد باید از قوانین SEC پیروی کند. یکی از قوانین SEC عدم ارائه خدمات به کشورهای تحت تحریم‌های ایالات متحده است که صرافی پنکیک سواپ نیز به منظور اجرای این قوانین، مجبور به تبعیت از آن است.

با شرایط فعلی آیا استفاده از پنکیک سواپ برای کاربران ایرانی امکان‌پذیر است؟

با توجه به اینکه صرافی پنکیک سواپ به صورت رسمی خبری مبنی‌بر عدم ارائه خدمات به کشورهای مختلف از جمله ایران در شبکه‌های اجتماعی خود بیان نکرده است و این پیغام به صورت پاپ‌آپ در صفحه اول این صرافی برای کاربران به نمایش درآمده است، آیا کاربران کشورهای تحت تحریم پنکیک سواپ همچنان می‌توانند از خدمات این پلتفرم استفاده کنند؟

ابتدا توضیحی در مورد قراردادهای هوشمند می‌دهیم و سپس به طور کامل تشریح می‌کنیم که آیا استفاده از پنکیک سواپ برای کاربران ایرانی همچنان امکان‌پذیر است یا خیر:

به طور کلی دو نوع قرارداد هوشمند برای ساخت و راه‌اندازی پلتفرم‌ها و توکن‌های مختلف، استفاده می‌شود. نوع اول قراردادهای هوشمند امکان اضافه کردن تغییرات، قابلیت‌های مختلف و غیره را نداشته و تیم سازنده به هیچ وجه نمی‌تواند این نوع قراردادها را دستکاری کند. نوع دوم قراردادهای هوشمند که Proxy Contract نام دارند، قابلیت اعمال تغییرات را داشته و تیم سازنده می‌تواند بدون اطلاع کاربران قابلیت‌هایی از جمله بلک لیست (BlackList) را به آن اضافه کند. بلک لیست از جمله قابلیت‌هایی است که تیم سازنده برای قفل کردن دارایی‌های افراد استفاده می‌کند؛ به طور مثال قرار داد هوشمند استیبل کوین‌های تتر و USDC هم از نوع Proxy Contract هستند و هم در قرارداد هوشمند آن‌ها قابلیت بلک لیست وجود دارد. به همین علت است که هر‌ از چند‌گاهی خبری مبنی‌بر بلوکه شدن تعدادی تتر در شبکه USDT به گوش می‌رسد؛ زیرا تیم سازنده آن این قابلیت را در قرارداد هوشمند آن قرار داده و همچنین می‌تواند قابلیت‌های جدیدی را نیز به آن اضافه کند.

با بررسی قرارداد هوشمند پنکیک سواپ توسط تیم میهن بلاکچین و با توجه به شباهت آن به قرارداد هوشمند نسخه دوم یونی سواپ، دریافتیم که در Smart Contract صرافی پنکیک سواپ هیچ‌گونه امکانی برای اعمال تغییرات در قراداد‌های هوشمند این صرافی توسط تیم آن امکان‌پذیر نیست. از این رو قراردادهای هوشمند پنکیک سواپ از نوع Proxy نیست و تیم سازنده نمی‌توانند این قراردادها را تغییر دهند.

از سوی دیگر در نسخه فعلی قرارداد هوشمند پنکیک سواپ، قابلیت Black List نیز وجود نداشته و در نتیجه آن‌ها نمی‌توانند دارایی‌های افراد را بلوکه یا فریز کنند. بنابراین استفاده از پنکیک سواپ همچنان برای کاربران ایرانی امکان‌پذیر است و با استفاده از این دکس محبوب خطری متوجه دارایی آن‌ها نخواهد بود. تحریم فعلی پنکیک سواپ صرفا برای IP کشور ایران بوده و با استفاده از فیلترشکن، دسترسی به سایت پنکیک سواپ هیچگونه خطری برای دارایی افراد نخواهد داشت.

نکته‌ای که کاربران ایرانی باید به آن توجه داشته باشند این است، که اگر از یونی سواپ و پنکیک سواپ استفاده می‌کنید با آی پی ایران به این صرافی ها متصل نشوید. و از وی‌پی‌ان یا وی پی اس آی‌پی ثابت (VPS) استفاده و تمام نکات امنیتی را رعایت کنید.

جمع بندی

با توجه به امکانات و قابلیت‌های متعدد، صرافی غیرمتمرکز پنکیک سواپ به سرعت توانست به اولین دکس محبوب با بیشترین ارزش کل قفل شده در شبکه بایننس اسمارت چین تبدیل شود. همچنین کاربران ایرانی با توجه به امکانات این صرافی و عدم نیاز به احراز هویت علاقه زیادی به آن نشان داده و پنکیک سواپ به یکی از کاربردی‌ترین برنامه‌های غیرمتمرکز در بین کاربران ایرانی نیز تبدیل شد. کاربران ایرانی چند روز گذشته با باز کردن سایت این صرافی با پیغامی از سمت آن رو‌به‌رو شدند که به آن‌ها بیان می‌کرد از تاریخ ۱۸ اسفند سال ۱۴۰۱، صرافی پنکیک سواپ به آن‌ها خدمات ارائه نخواهد داد. این موضوع باعث سردرگرمی و نگرانی بسیاری از هموطنان به منظور استفاده از این صرافی شد. از این رو در این مقاله به این پرداختیم که با قطع شدن دسترسی به این صرافی، استفاده از پنکیک سواپ برای کاربران ایرانی همچنان امکان‌پذیر است؟ آیا می‌توان با استفاده از VPN همچنان از خدمات پنکیک سواپ بهره‌مند شد؟ و در صورت استفاده کاربران ایرانی چه خطراتی متوجه آن‌ها خواهد بود؟ نظر شما درباره تحریم کشورها توسط صرافی‌های غیرمتمرکز چیست؟ آیا این تحریم‌ها به ذات غیرمتمرکز بودن حوزه دیفای صدمه وارد خواهد کرد؟ آیا پس از تحریم ایران توسط پنکیک سواپ همچنان از این صرافی استفاده خواهید کرد؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع:

میهن بلاکچین


امتیاز دادن به خبر

با لایک کردن هر خبر شما می توانید کوین بیشتر جایزه بگیرید


مطالب مرتبط با این موضوع

تحلیلگر مطرح بازار ارز دیجیتال رویایی از قله‌های جدید برای بیت‌کوین، اتریوم و سولانا می‌کشد!

تحلیلگر مطرح بازار ارز دیجیتال رویایی از قله‌های جدید برای بیت‌کوین، اتریوم و سولانا می‌کشد!

ایلان ماسک با زبان طنز به نوسانات بازار کریپتو واکنش نشان می‌دهد!

ایلان ماسک با زبان طنز به نوسانات بازار کریپتو واکنش نشان می‌دهد!

دلیل رشد قیمت CAKE چه بود؟

دلیل رشد قیمت CAKE چه بود؟

کیف پولی که از 757 دلار به 880 هزار دلار رسید!

کیف پولی که از 757 دلار به 880 هزار دلار رسید!

ارزهای در خطر SEC کدام ها هستند؟

ارزهای در خطر SEC کدام ها هستند؟


تحلیل کاربران

تحریم کاربران ایرانی درپنکیک سوآپ

زارع

29/بهمن/1400

این تحریم برای کاربران ایرانی دراصل مشکل ای پی کاربران است که با استفاده ازفیلتر شکن می توان به دارایی خود دست پیدا کرد وهیچوقت با توجه به قوانین این صرافی بلوکه نمی شوند زیرا یکی از بهترین صرافی های غیر متمرکز است که بربستر هوشمند بایننس اسمارت چین ساخته شده ومزایای خوبی برای کاربران دارد

23

پنکک سو اپ.........fare

farejoon

29/بهمن/1400

نه نمیشه چون پنکک سوآپ کاربران ایرانی را تحریم کردن فقط به یه طریق اونهم با استفاده از فیلتر شکن و ip کشورهای دیگر استفاده کرد در ان صورت میشه از خدمات این صرافی بهرهمند شد .

20

سواپ

peymanlvr

29/بهمن/1400

کاربران ایرانی سود دهی زیادی به سواپ و بقیه ارزها میدن به نظرم نمیشع صاحب شرکت، این ارز رو راحت روی کاربرای ایرانی ببنده

22

صرافی پنکیک سواپ

mohd askari

29/بهمن/1400

صرافی پنکیک سواپ (PancakeSwap) بزرگترین صرافی غیرمتمرکز است که بر بستر شبکه بایننس اسمارت چین (BSC) ساخته شده است. این صرافی بواسطه خدمات و امکاناتش به یکی از محبوب‌ترین صرافی‌های غیرمتمرکز در دنیا تبدیل شده است. کاربران ایرانی نیز استقبال بسیار خوبی از این صرافی داشته‌اند

23

پنکک

reza137711

29/بهمن/1400

پنکک سواپ کاربران ایرانی را تحریم کرده وکار بران ایرانی برای استفاده از این صرافی باید پا ipیا فیلتر شکن کشور های دیگر وارد شوند و در این صورت میتوانند از این خدمات بهرمند شوند

27

بایننس

[email protected]

18/اسفند/1400

بااینکه تحریم هستیم باز شرایطش مناسبه برای ماایرانیها که توش فعالیت کنیم ممنون که شرایط رو برای ایرانیها هم فراهم میکنین ماهمیشه شانسی نداریم توایران از بس تحریم هست

3

موفق

erfan.m.m

29/بهمن/1400

اگر می خواهید موفق شوید باید به یک قانون احترام بگذارید: هرگز به خودتان دروغ نگویید. “پائولو کوئیلو”.................. ـــ

17

ایرانیها

۰۹۹۲۵۹۰۵۵۰۷

29/بهمن/1400

سلام دوستان درحالی مردم ایران ازپیشرفت امکانات ونیازمندیها محروم میشوند وروزبه روز این محرومیت ازحککمت خودی وبیگانه درحال افزایش است مقامات تمام امکانات رادراختیاردارن وفشاربرنردم عادی

26

پنکیک

hastiiii

29/بهمن/1400

صرافی پنکیک سواپ یکی از بهترین صرافی هاست و حیف شد که تحریم شدیم ولی بازم هنوز جای شکر داره که میشه ازش استفاده کرد

45

تحریم بی مورد

mamad.ghahremani6

29/بهمن/1400

سلام همیشه پر سود باشید صرافی غیر متمرکز پنکیک سواپ با تحریم عجیب ایران در وقتی که ایران با توافق برجام موافقت کرده عجیب بود و حتما با vpn دائم وارد شوید که وسط معامله آی پی تو لو نره ممنون

14

کوین

09334913126

29/بهمن/1400

برای به دست آوردن کوین هیچ حسی، بدتر از این نیست فکر کنی قبلا بیشتر دوست داشت .....................

23

شدیم طعمه خارجی ها

یاسین محمدی

01/اسفند/1400

این دفعه بریم uniswapرا معروف کنیم بعد دید بر بازید شده این دفعه اون هم ما رو تحریم کنه ما حقمونه هر چی بر سرمون میاد

8

تاثیر تعطیلات سال نو میلادی

hojatrezaei

01/اسفند/1400

بازار ارزهای دیجیتال چند روزی است که روند خاصی نداشته است. تعطیلات سال نو میلادی باعث شده این بازار فعلا جهت خاصی نداشته باشد و مدتی است که شاهد نوسانات شدید در این بازار نیستیم.

8

درغگوی غیرمتمرکز

[email protected]

30/بهمن/1400

وقتی که بایننس ایران رو تحریم کرد، صرافی های غیرمتمرکز توجه همه رو جلب کرد و همه رفتن تو این صرافی کار کنن،اما وقتی که گفت از قانون تبعیت می کنه، دیگه ثابت شد که یه صرافی دولتی هست و غیرمتمرکز بودنش کلا دروغه و قلابی هست

5

موفقیت

Darmin

01/اسفند/1400

در هر فعالیت موفقیت شرط است اگر پشتکار داشته باشیم به هر ناشدنی توان شدن می‌دهیم و هر آرزوی را به حقیقت می‌رسانیم

8

پنکیک

علیرضادوست

17/اسفند/1401

تحليل تکنيکال اصولا براي پيش بيني در کوتاه مدت مورد استفاده قرار مي گيرد و براي بلند مدت نتيجه قابل اطميناني ارائه نمي دهد از اين رو اين تحليل بيشتر مورد استفاده افرادي است که قصد سرمايه گذاري هاي کوتاه مدت و نوسان گيري در بازار ارز ديجيتال را دارند .

4

پنکیک سوا غیر متمرکز نیست!

amirkhosrofeizi

30/بهمن/1400

سلام دوستان، بایننس که یک صرافی متمرکز هست الزامیه که قوانین رو رعایت بکنه چون به وسیله بایننس مثلا گروهکها میتونن مبالغ بالا پولشویی بکنن اما یه صرافی غیر متمرکز مثل پنکیک که فقط برای ما ایرانیا حکم یک تبدیلگر داره اصلا قابلیت پولشویی داخلش به اون شکل مهیا نیست و در کل ماهیت غیر متمرکز بودن این وسط بی معنیه به نظر من و پنکیک یه صرافی کاملا متمرکزه!

6

پنکیک سوان

amiralipor

29/بهمن/1400

صرافی پنکیک یکی از صرافی های معتبره جهان هستش که به تمام ایرانیان امتیاز خاصی می‌دهد امیدوارم با این صرافی پر سود باشید

22

تحریم

saeed.astereki

02/دی/1402

از همه جا داریم تحریم میشیم هر روز داره این عرصه تنگتر میشه و همینطور پیش بره باید با صرافی های ایرانی کار کنیم که اونا هم با این کارمزد بالا اصلا بصرفه نیست.

1

تخم گذاری

mosljv

04/دی/1402

هجفط؟نل؟لحاظ I have been سلام دوستان من به عنوان یک شاگرد اول و تحلیل فاندامنتال و منطقی به استراتژی‌های سلام که هر کدام در

1

آرزوی دست یافتنی

dariush25156

29/بهمن/1400

ای کاش زمانی برسه با ای پی کشور خودمون بدون محدودیت و با خاطری آسوده به این صرافی ها دسترسی داشته باشیم

16

پنکیک سواپ

asalii

29/بهمن/1400

بازم خوبه با اینکه تحریم شدیم میتونیم با وی پی ان داخل این صرافی کار کرد و از مزایای این صرافی استفاده برد

47

تحریم صرافی

EarthBoy

29/بهمن/1400

دوستان باید یادمون باشه که تکنولوژی بلاکچین در حال تکامل هست و غیر متمرکز شدن به مرور بیشتر خواهد شد، یقیین داشته باشید به مرور حتی همین قابلیت تحریم برای آی پی ایران یا هر جای دیگری هم از بین میره، چون در شبکه دیجیتال غیر متمرکز که دنیا داره سمتش میره دیگه هیچکس نمیتونه قدرتش رو به رخ بکشه و عدالت برقرار میشه.

27

پنکیک سواپ

musictop

29/بهمن/1400

یک پلتفرم صرافی غیرمتمرکز است که بر بستر شبکه بایننس اسمارت چین توسعه داده شده و یکی از بزرگ‌ترین پلتفرم‌های دیفای در اکوسیستم بایننس به شمار می‌رود

22

توجه

ali.fh.313

29/بهمن/1400

کاربران ایرانی هنوز میتوانند از این صرافی استفاده کنند ولی باید توجه داشته باشند که با فیلتر شکن ای پی سابت وارد بشن

21

Pancake Swap

shahrzad1400

29/بهمن/1400

در صرافی Pancake Swap به عنوان یک صرافی غیرمتمرکز از دفتر سفارشات خرید و فروش خبری نیست. به علاوه معاملات بین خریداران و فروشندگان در این پلتفرم به صورت همتا به همتا صورت نمی پذیرد. پنکیک سواپ هم مثل یونی سواپ جهت مدیریت معاملات، از استخرهای نقدینگی و مکانسیم بازارساز خودکار بهره می گیرد

7

اراده قوی و یک سویی

mdinar82

30/بهمن/1400

باقبولی طاعات و عبادات هم میهنان گرامی دوستان من یه قریه نشینم و برنامه رو مراحل رو واسه دریافت درآمدم اصلا نمیدونم و خدایی من اصلا تحلیل‌های رو نمیدونم چرا لایک نمیکنین فدای قلبهاتون بشم من آدم دلپاک ام کمک کنین خالق دستگیرتان هم صددرصد هست

10

دانلود اپلیکیشن موبایل کوینگرام

با اپلیکیشن اندروید کوینگرام از آخرین مطالب بازارهای مالی و رمزارز ها با خبر باشید، قیمت تمامی رمزارز ها در لحظه چک کنید و نرخ آنها را با مبدل ارز کوینگرام به یکدیگر تبدیل کنید، با دیگر افراد در مورد تحلیل ها و مطالب گفت و گو کنید، سبد دارایی ارزهای دیجیتال خودتان را بسازید و از سود و زیان خود در بازه های زمانی مختلف با خبر باشید و با شرکت رایگان در مسابقات پیش بینی رمزارز جایزه ببرید.
coingram
coingram
کوینگرام

استارتاپ کوینگرام به عنوان یک رسانه تخصصی در حوزه بازار های مالی وارز های دیجیتال ، فعالیت خود را از تیر 1398 شروع کرد. هدف ما از ابتدا آموزش وآشنایی مردم با علم و فناوری آینده یعنی بلاک چین بوده است. آشنایی با انواع ارز های دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، آدا کاردانو و بقیه رمزارز ها میتواند ما را در انتخاب خرید و سرمایه گذاری در این حوزه بسیار بیشتر کمک کند. همان طور که سرمایه گذاری ها و ورود پول به این حوزه روز به روز بیشتر می شود، مسئولیت ما برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی بیشتر می شود تا کسی درگیر پروژه های کلاه برداری و طرح های پانزی نشود.

برگزیده ها

درآمد از کوینگرام

شرایط و قوانین

مفاهیم پایه

آشنایی با بلاکچین

آشنایی با بیتکوین

آشنایی با اتریوم

کوینگرام

درباره ما

ارتباط با ما

شبکه های اجتماعی

اینستاگرامتلگرام

کلیه ی حقوق این سایت نزد کوینگرام محفوظ بوده و بازنشر محتوای اختصاصی با ذکر منبع بلامانع است.