coingram
کوینگرام

نوسان

قیمت

نام ارز

5.4%

70,865 $

4,088,910,500 تومان

Bitcoin

Bitcoin

btc

16.6%

3,651 $

210,654,622 تومان

Ethereum

Ethereum

eth

0%

0.9999 $

57,694 تومان

Tether

Tether

usdt

2.7%

595.3 $

34,346,502 تومان

Binance Coin

Binance Coin

bnb

2.4%

181.82 $

10,491,014 تومان

Solana

Solana

sol

16.7%

3,652 $

210,703,090 تومان

Staked Ether

Staked Ether

steth

0.1%

0.9997 $

57,683 تومان

USD Coin

USD Coin

usdc

3.1%

0.5336 $

30,789 تومان

XRP

XRP

xrp

5.5%

0.1614 $

9,313 تومان

Dogecoin

Dogecoin

doge

2.2%

6.56 $

378,512 تومان

TonCoin

TonCoin

ton

اوکراین لایحه قانونی شدن بیت کوین و رمزارزها را تصویب کرد

29/بهمن/1400
افزودن به نشان شده ها
اوکراین لایحه قانونی شدن بیت کوین و رمزارزها را تصویب کرد
Ukraine
Bitcoin
BTC
رمزارز
1976
2 دقیقه

اوکراین پنجمین کشوری است که طی هفته‌های اخیر، قوانین منسجمی برای بازار رمزارزها تصویب می‌کند. این موضوع، نشانه‌ای است که دولت‌های سراسر جهان متوجه شده‌اند که بیت کوین در صدد بقا و ادامه فعالیت خود است و به قانونگذاری آن می‌پردازند.

به نقل از CNBC، پارلمان اوکراین طی یک رای‌گیری متفق‌القول قانونی را تصویب کردند که به موجب آن، رمزارزها به صورت قانونی درمی‌آیند و قانونگذاری می‌شوند. این لایحه در سال ۲۰۲۰ در دستور کار قرار گرفت و به ولودیمیر زلنسکی (Volodymyr Zelenskyy) رییس جمهور اوکراین ارائه شد.

تاکنون، عرصه رمزارزها در کشور اوکراین در منطقه خاکستری قرار داشته است. تا به امروز، شهروندان اوکراینی می‌توانستند به خرید و تبادل ارزهای مجازی بپردازند، اما شرکت‌ها و صرافی‌های حاضر در عرصه کریپتو اغلب تحت نظارت دقیق مجریان قانون بودند. طبق گزارش کیِف پست، مقامات و مسئولان موضع مخالف در قبال پول مجازی اتخاذ می‌کردند، آن را کلاهبرداری می‌خواندند، به کسب‌وکارهای مرتبط با کریپتو هجوم می‌آورند و اغلب اوقات تجهیزات گران قیمت را بدون دلیل مصادره می‌کردند.

اکنون افراد می‌توانند درآمد خود را از محل دارایی‌های دیجیتال اعلام کنند، بانک‌ها برای شرکت‌های رمزارزی حساب باز می‌کنند و صرافی‌های ارز دیجیتال به صورت قانونی فعالیت می‌کنند.

قانونگذاری بیت کوین و دیگر رمزارزها

برای مثال، در ماه آگوست، سرویس امنیتی اوکراین (SBU)، شبکه‌ای به اسم صرافی‌های مخفی رمزارز که در کیِف، پایتخت این کشور فعالیت می‌کرد را مسدود کرد. SBU مدعی شده است که این صرافی‌ها، پولشویی و ارائه تراکنش‌های ناشناس را امکان‌پذیر می‌ساختند.

در این قانونگذاری جدید به محافظت از دارندگان بیت کوین و سایر رمزارزها در مقابل کلاهبرداری می‌پردازد. هم‌چنین برای اولین بار در پارلمان اوکراین، قانونگذاران به بررسی مفاهیم و اصطلاحات عرصه کریپتو پرداختند. در صورتی که این قانون به امضای رییس جمهور برسد، رمزارزها، کیف پول‌های دیجیتال و کلیدهای خصوصی تحت قانون اوکراین قرار می‌گیرند.

برخلاف اقدام کشور السالوادور در خصوص پذیرش بیت کوین به عنوان پول قانونی، قانون کریپتوی اوکراین استفاده از بیت کوین به عنوان ابزار پرداخت را امکان‌پذیر نمی‌سازد و آن را در جایگاه برابر با هریونیا، ارز اصلی و رسمی این کشور قرار نمی‌دهد.

هرچند، رای‌گیری روز پنج‌شنبه بخشی از اقدامات گسترده‌تر کشور اوکراین برای ورود و حضور بیشتر در عرصه بیت کوین به شمار می‌آید.

طبق گزارش کیِف پست، کشور اوکراین تا سال ۲۰۲۲ در صدد ایجاد بازار رمزارز برای کسب‌وکارها و سرمایه‌گذاران بوده است. مقامات ارشد دولتی نیز به پذیرش عرصه کریپتو در میان سرمایه‌گذاران و صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر حاضر در سیلیکون ولی اشاره کرده‌اند.

زلنسکی طی سفر رسمی که سال گذشته به آمریکا داشت، در خصوص بازار نوظهور رمزارزها در اوکراین به عنوان بازاری جذاب برای سرمایه‌گذاری صحبت کرد و میخایلو فدوروف (Mykhailo Fedorov) وزیر تحول دیجیتال اوکراین گفته است که این کشور در حال مدرن‌سازی بازار پرداخت خود است تا بانک ملی اوکراین بتواند ارز دیجیتال صادر کند.

اما به نظر طرفداران بیت کوین نظیر جرمی روبین (Jeremy Rubin)، قانون جدید و وعده‌های سیاسی اوکراین نظیر قانون اخیر، اهمیت چندانی ندارند و تاثیر بسزایی بر این عرصه نمی‌گذارد.

جرمی روبین مدیرعامل بخش تحقیق و توسعه شرکت Judica گفت:

بهبود وضعیت حقوقی و قانونگذاری بیت کوین در کشور اوکراین، اقدامی نمادین و تحسین‌برانگیز در خصوص این موضوع است که در مسیری پیش می‌رویم که به حقوق تمام افراد احترام گذاشته می‌شود. اما این اقدامات صرفا نمادین هستند. بیت کوین در رسالت خود برای محافظت از جامعه‌ها در مقابل دولت‌های ناعادل به هیچگونه اجازه یا بخششی نیاز ندارد.

آخرین قطعه دومینو

اوکراین به فهرست کشورهایی ملحق می‌شود که بیت کوین را به قانون ملی کشور خود وارد کرده‌اند. در سال جاری، السالوادور به اولین کشوری تبدیل شد که بیت کوین را به عنوان پول قانونی این کشور پذیرفت و هم‌چنین آن را در ترازنامه مالی خود وارد کرده است. نایب بوکله رییس جمهور السالوادور، سرنوشت سیاسی خود را به نتیجه این آزمایش ملی گره زده است.

دو هفته قبل، دولت کوبا که هم‌چنان به روش‌های مارکسیستی عمل می‌کند، با اشاره به دلایل منفعت اجتماعی و اقتصادی، قانونی تصویب کرد تا رمزارزها را شناسایی و قانونگذاری کند.

ماه گذشته، آمریکا قوانینی پیرامون کارگزاری‌های رمزارزها در لایحه زیرساخت یک تریلیون دلاری خود پیشنهاد داد. قوانین جدید کشور آلمان اکنون به صندوق‌های مختلف که قبلاً از سرمایه‌گذاری در عرصه کریپتو منع شده بودند امکان می‌دهد تا سقف ۲۰٪ از سرمایه خود را به رمزارزهایی نظیر بیت کوین اختصاص دهند.

به نظر می‌رسد پاناما کشور بعدی در صف قانونگذاری بیت کوین و سایر رمزارزها باشد. این کشور واقع در آمریکای مرکزی در صدد ایجاد پیش‌نویس قانون مرتبط با رمزارزها است.

منبع:

میهن بلاکچین


امتیاز دادن به خبر

با لایک کردن هر خبر شما می توانید کوین بیشتر جایزه بگیرید


مطالب مرتبط با این موضوع

اندرو تیت:بیت کوین، تنها گزینه پولی قابل اعتماد

اندرو تیت:بیت کوین، تنها گزینه پولی قابل اعتماد

آیا کاهش ذخیره در صرافی‌ها نقطه عطفی برای انفجار قیمت است؟

آیا کاهش ذخیره در صرافی‌ها نقطه عطفی برای انفجار قیمت است؟

رقص صعودی بیت‌کوین در پاسخ به گزارش تورم؛ قیمت از سقف ۶۶ هزار دلاری فراتر رفت!

رقص صعودی بیت‌کوین در پاسخ به گزارش تورم؛ قیمت از سقف ۶۶ هزار دلاری فراتر رفت!

عنوان: بیتکوین 1 میلیون دلاری: آینده‌ای واقعی یا توهم؟

عنوان: بیتکوین 1 میلیون دلاری: آینده‌ای واقعی یا توهم؟

پای بیت کوین به معاملات بازار مسکن در ایران باز شد!

پای بیت کوین به معاملات بازار مسکن در ایران باز شد!


تحلیل کاربران

10 درصد جهان

mamad.ghahremani6

29/بهمن/1400

سلام همیشه پر سود باشید ارز های دیجیتال تازه حالا اول راه هست فعلا 10 درصد مردم کل جهان میدونن ارز دیجیتال چیه و 90 درصد بی خبر هست و این نشانه انقلابی جدید جهان میشه همه جهان آروم متوجه چنین چیزی می‌شوند پس هیچ وقت سرمایه گذاری در ارز دیجیتال دیر نیست موفق باشید

12

اوکران تصویب

sohil35

30/بهمن/1400

اوکران مثل دیگر دولتهاا متوجه شده که نمی تواند در مقابل این سویه از پیشرفت دنیا قرار بگیرد و برای سود باید قبول کرد

14

اوکراین

musictop

29/بهمن/1400

اوکراین یا اوکرایین کشوری در اروپای شرقی است. این کشور از شرق با روسیه؛ در شمال با بلاروس؛ از غرب با لهستان، اسلواکی و مجارستان؛ از جنوب غربی با رومانی و مولداوی هم‌مرز است

27

آینده رمزارزها

shayan96

30/بهمن/1400

استقبال اوکراین از دنیای رمزارزها قدم دیگری در پذیرش جهانی آنها و نوید شکوفایی و رشد بیشتر رمز ارزها در آینده نزدیک خواهد بود .

3

اوکراین

amiralipor

29/بهمن/1400

کشو اوکراین هم بالاخره ارز دیجیتالی شد و پذیرفت که دیگه رد و بدل شدن پول رو باید ارز دیجیتالی داد و امید بر این هست که تمام کشورها به این مرحله وارد شوند

21

اوکراین آفرین

marwan

11/فروردین/1402

اوکراین پنجمین کشوری است که طی هفته‌های اخیر، قوانین منسجمی برای بازار رمزارزها تصویب می‌کند. این موضوع، نشانه‌ای است که دولت‌های سراسر جهان متوجه شده‌اند که بیت کوین در صدد بقا و ادامه فعالیت خود است و به قانونگذاری آن می‌پردازند.

2

قدرت ارز دیجیتال

nazsad

30/بهمن/1400

دولتهااا مجبور میشوند در مقابل این ارز دیجیتال گارد خود رو پایین بیان و قبول کنن چون ارزها با قدرت زیادی در حال پیشرفت هستن و جهان را به سوی دیگری سوق میدن که اگر کشوری در مقابل کریپتو به ایستت خودش آسیب میبیند

10

اوکراین ترسیده

amirkhosrofeizi

30/بهمن/1400

کشور اوکراین اگر با روسیه درگیر بشه دقیقا بلایی به سرش میاد که تبدیل میشه به به مستعمره و زیر دست جناب پوتین یا استالین در لباس مدرن، اوکراین اقتصادش نابود خواهد سد اگر جنگ اتفاق بیفته پس بهتره تا آتش جنگ شعله ور نشده یه سیستم مالیو پذیرفت که بشه اقتصادو حفظ کرد تا مردم از گرسنگی نمیرن، بسیاری از گروهکهای تروریستی در حال حاضر تمام کارای مالی و خرید سلاحشون با ارزه و مخصوصا ارزای پیگیر گریزی مثل مونرو دش یا زیکش، اکراین هم وفتی اسیر ارتش روس شد میتونه از قابلیت کریپتو برای دریافت هرچیزی اقدام کنه، هم سلاح هم خیلی چیزهای دیگه، فروشنده هم که فراوان!!!

4

رمز ارز

reza137711

29/بهمن/1400

در اینده ای نه چندان دور رمز ارز ها جهانی میشوند وکشور ها یک پس از دیگری ان را میپزیرند وقانونی برای ان وضع میکنند وهم چنین یکی از کشور هایی که این رمز ارز هارا پذیرفته ودر حال قانون گذاری برای ان است اکراین است

15

اوکراین

۰۹۹۲۵۹۰۵۵۰۷

30/بهمن/1400

اوکرابن دردست اروپا وجهت مبارزه با روسیه درخال دست وپازدن وکسی به فکرملت چتدمیلیونی این کشورتیست اکربعنوان مول خودقبول کتد دراستانه سقوز قرارگرفته

5

رمز ارزها

hamidrz77

29/بهمن/1400

این رمز ارزها یکی یکی کشورها را برا قبول کردن. این ارزها مثل بیت کوین و قرار دادن در جای پول ملی. پیشقدم میشوند. پاناما هم که در قاره آمریکا قرار دارد ودر صف قرار دادن بیت کوین به پول ملی قرار دارد

14

اوکراین

hastiiii

29/بهمن/1400

اینقدر فشار تنش های روسیه و اوکراین زیاد بوده که این خبر قانونی شدن ارزها توسط اوکراین نمیتونه جلوی ریزش رو بگیره

27

اکراین و تصویب رمزارز

hassanmohammadi

29/بهمن/1400

پارلمان اکراین طی یک رای گیری متفق القول قانونی راتصویب کردند که به موجب آن، رمزارزها به صورت قانونی در می آیندو قانون گذاری میشوند.

8

تصویب رمز ارزها وبیت کوین دراوکراین

زارع

29/بهمن/1400

با همه مخالفت های پیش آمده دراوکراین ولی مجلس این کشور با تمام قدرت استفاده از بیت کوین ورمز ارزرادر کشور اوکراین قانونی اعلام کرد وبه تصویب رساند وجز کشورهایی قرار گرفت که پرداخت خودرا با بیت کوین قانونی کرده بودند

11

ارز دیجیتال

vaezi

02/اسفند/1400

مردم هنوز به ارزهای دیجیتال رو نیاوردند چون هنوز تو خیلی کشورها جا نیافتاده وهنوز برا برخی کشورها ارزدیجیتال جا نیافتاده اما مردم جهان چیزی طول نمیکشه که همگی به ارز دیجیتال ایمان میاورند

0

اوکراین

asalii

29/بهمن/1400

قانونی شدن بیت کوین و ارزهای دیجیتال توسط اوکراین توی این بین که تنش هاا زیاد شده بود یه خبر مثبت برای ارزها بود

34

صبر

erfan.m.m

29/بهمن/1400

دو چیز شما را تعریف می کند: صبرتان وقتی که هیچ چیز ندارید و رفتارتان هنگامی که همه چیز دارید...........................

15

روسیه

peymanlvr

29/بهمن/1400

ویتالیک بوترین، خالق روسی اتریوم، از ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه درخواست کرده به اوکراین حمله نکنن چون باعث آسیب‌ دیدن انسان‌های زیادی خواهد شد. ا

33

اوکراین هم آمد

alirezaroohi

30/بهمن/1400

دولتها یکی یکی می آیند و بیت کوین و کلا ارزهای دیجیتال را میپذیرند به جایی خواهیم رسید به زودی که دولتها دسته دسته به جمع کشورهای پیشرو اضافه خواهند شد شاید همان اوایل ۲۰۲۳ باشد.

6

پذیرش جهانی رمز ارزها

hanih

29/بهمن/1400

رمرز ارزها آروم آروم دارن جهانی میشن وکشورها یکی پس از دیگری یا درحال پذیرش ان هستن یا در حال قانون گذاری در مورد رمز ارزها واکراین پر آشوب هم در حال قانون گذاری در مورد رمز ارزها هست

25

zeinab_taheri

30/بهمن/1400

انقدر فشار تنش های روسیه و اوکراین زیاد بوده که این خبر قانونی شدن ارز ها توسط اوکراین نمیتونه جلوی ریزش رو بگیره

3

رمز ارز

vahid.kaveh

01/اسفند/1400

هر روز که میگذره دولتهای بزرگ بیشتر از قبل میدونن که برخلاف جریان نمیشه پیش رفت. پس بهتره با این جریان پر سود همسو شد.به امید روزهایی که در کشور خودمون هم شاهد تصویب قوانین حمایت کننده باشیم.

1

اوکراین ورمز ارزها

shahrzad1400

29/بهمن/1400

این رمز ارزها در بین مردم محبوبیت زیادی دارد و همین سبب شده تا دولت‌ها قوانینی را تدوین کنند تا افراد فعال در حوزه این رمز ارز، بتوانند قانونمندتر پیش بروند. در طی خبری که به تازگی منتشر شده، قانونی شدن بیت کوین در اوکراین را اعلام کرده است. قانونی شدن بیت کوین در اوکراین می‌تواند خبر خوبی برای سرمایه‌گذاران این ارز باشد

2

دیجیتال

09334913126

29/بهمن/1400

ارز کوین و دیجیتال در ارزهای مختلف رو که در این عرصه پا گذاشته که هیچ ارزی جالب تر و دفاعی تر از آن که باید هست نیست

13

اوکراین

mqwer1234@#$_

02/اسفند/1400

جنگ با اوکراین قیمت ارز دیجیتال موقت پایین میاد بعد از یک مدتی انفجار صورت می گیره قیمتش خیلی خیلی بالا میره

1

دانلود اپلیکیشن موبایل کوینگرام

با اپلیکیشن اندروید کوینگرام از آخرین مطالب بازارهای مالی و رمزارز ها با خبر باشید، قیمت تمامی رمزارز ها در لحظه چک کنید و نرخ آنها را با مبدل ارز کوینگرام به یکدیگر تبدیل کنید، با دیگر افراد در مورد تحلیل ها و مطالب گفت و گو کنید، سبد دارایی ارزهای دیجیتال خودتان را بسازید و از سود و زیان خود در بازه های زمانی مختلف با خبر باشید و با شرکت رایگان در مسابقات پیش بینی رمزارز جایزه ببرید.
coingram
coingram
کوینگرام

استارتاپ کوینگرام به عنوان یک رسانه تخصصی در حوزه بازار های مالی وارز های دیجیتال ، فعالیت خود را از تیر 1398 شروع کرد. هدف ما از ابتدا آموزش وآشنایی مردم با علم و فناوری آینده یعنی بلاک چین بوده است. آشنایی با انواع ارز های دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، آدا کاردانو و بقیه رمزارز ها میتواند ما را در انتخاب خرید و سرمایه گذاری در این حوزه بسیار بیشتر کمک کند. همان طور که سرمایه گذاری ها و ورود پول به این حوزه روز به روز بیشتر می شود، مسئولیت ما برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی بیشتر می شود تا کسی درگیر پروژه های کلاه برداری و طرح های پانزی نشود.

برگزیده ها

درآمد از کوینگرام

شرایط و قوانین

مفاهیم پایه

آشنایی با بلاکچین

آشنایی با بیتکوین

آشنایی با اتریوم

کوینگرام

درباره ما

ارتباط با ما

شبکه های اجتماعی

اینستاگرامتلگرام

کلیه ی حقوق این سایت نزد کوینگرام محفوظ بوده و بازنشر محتوای اختصاصی با ذکر منبع بلامانع است.