coingram
کوینگرام

نوسان

قیمت

نام ارز

1.5%

63,463 $

3,953,744,900 تومان

Bitcoin

Bitcoin

btc

2.4%

3,083 $

192,054,702 تومان

Ethereum

Ethereum

eth

0.1%

0.9996 $

62,275 تومان

Tether

Tether

usdt

1.1%

588.2 $

36,644,860 تومان

Binance Coin

Binance Coin

bnb

4.2%

153.25 $

9,547,475 تومان

Solana

Solana

sol

0.1%

0.9991 $

62,244 تومان

USD Coin

USD Coin

usdc

3.6%

0.552 $

34,390 تومان

XRP

XRP

xrp

2.1%

3,084 $

192,131,954 تومان

Staked Ether

Staked Ether

steth

2.5%

0.1577 $

9,825 تومان

Dogecoin

Dogecoin

doge

0.3%

5.89 $

366,947 تومان

TonCoin

TonCoin

ton

ویتالیک بوترین: شروع بازار نزولی به نفع فضای ارز دیجیتال است!

01/اسفند/1400
افزودن به نشان شده ها
ویتالیک بوترین: شروع بازار نزولی به نفع فضای ارز دیجیتال است!
ارز دیجیتال
ویتالیک بوترین
اخبار
رمزارز
2014
2 دقیقه

ویتالیک بوترین، خالق اتریوم و یکی از شناخته‌شده‌ترین چهره‌های فضای ارز دیجیتال، گفته است تغییر جهت اخیر بازار و نزولی‌شدن روند قیمت‌ها می‌تواند برای رشد این حوزه مفید باشد. او معتقد است که با این تغییر جهت، سرمایه‌گذاران فصلی و بخشی از کلاهبرداران از بازار خارج می‌شوند و توسعه‌دهندگان هم می‌توانند بیشتر روی بهبود فناوری بلاک چین تمرکز کنند.

به گزارش بلومبرگ، ویتالیک بوترین، هم‌بنیان‌گذار شبکه اتریوم،‌ گفته است ریزش این روزهای قیمت‌ها با اینکه سرمایه‌گذاران را تا حدودی دل‌سرد کرده است،‌ می‌تواند به نفع فضای ارزهای دیجیتال باشد.

او می‌گوید:

بسیاری از کسانی که عمیقاً با ارزهای دیجیتال در ارتباط هستند و روی ساخت چیزهای جدید تمرکز می‌‌کنند،‌ از بازار نزولی استقبال خواهند کرد. آنها پذیرای این بازار نزولی هستند چراکه در جریان رشد طولانی‌مدت قیمت‌ها مشخصاً عده زیادی از شرایط بازار راضی هستند، اما چنین وضعیتی باعث جلب توجه بخش کثیری از سرمایه‌گذاران فصلی و کوتاه‌مدت می‌شود.

پس از رکوردشکنی قیمت ارزهای دیجیتال در اوایل ماه نوامبر (آبان)، روند کلی بازار نزولی شد. این تغییر جهت تا حدودی تحت‌تأثیر دگرگون‌شدن احساسات سرمایه‌گذاران و همچنین معامله‌گران فصلی بود. آنها پیش‌بینی می‌کردند که با شروع سال ۲۰۲۲ از حجم محرک‌های پولی که دولت‌ها برای بهبود شرایط اقتصادی ناشی از همه‌گیری کرونا در بازار عرضه کرده بودند، کاسته شود. شاخص گلکسی کریپتو ایندکس (Galaxy Crypto Index) بلومبرگ که ابزاری برای سنجش عملکرد ارزهای دیجیتال مطرح با استفاده از رقم ارزش بازار آنهاست، اکنون ۴۵ درصد از اوج تاریخی خود فاصله گرفته است. در دوره زمانی مشابه، قیمت اتریوم که با قطعیت می‌توان گفت پرکاربردترین شبکه بلاک چینی موجود است،‌ ۴۰ درصد کاهش یافته است.

از زمان شکل‌گیری آخرین بازار نزولی گسترده که به سال ۲۰۱۸ باز می‌گردد،‌ فضای ارزهای دیجیتال رشد سریع و سرسام‌آوری داشته است. در حال حاضر در وب‌سایت کوین گکو (CoinGecko) نام ۱۲٬۵۸۸ توکن فعال فهرست شده است. پول‌هایی که در جریان روند صعودی اخیر ارزهای دیجیتال وارد بازار شد،‌ عدهٔ زیادی را یک‌شبه میلیونر یا حتی میلیاردر کرد؛ اما سودکردن گروهی در بازار، معمولاً به معنی ضررکردن عده‌ای دیگر است. طرح‌هایی مانند «پامپ و دامپ» قیمت‌ها هم که با هدف دست‌کاری بازار انجام می‌شوند، معمولاً با کسانی در ارتباط هستند که تنها برای کسب سود در کوتاه‌مدت وارد این حوزه شده‌اند.

ویتالیک بوترین که اکنون در سن ۲۸ سالگی یکی از میلیاردرهای فضای ارز دیجیتال محسوب می‌شود، در این باره گفته است:

در جریان بازارهای نزولی بسیاری از این طرح‌ها از بین می‌روند و می‌توانید دریابید که کدام پروژه‌ها در بلندمدت همچنان پابرجا هستند و مدل کاری، تیم و جامعه باثباتی دارند.

بوترین گفته است جهش سال گذشته بازار ارزهای دیجیتال او را شگفت‌زده کرده است و با اینکه پیش‌تر گفته بود از بازار نزولی اخیر استقبال می‌کند، این را هم اضافه کرد که مطمئن نیست بازار نزولی دیگری آغاز شده باشد و ممکن است این تغییر جهت تنها بازتابی از نوسانات مربوط به سایر بازارهای مالی باشد.

او یک هفته پیش در مصاحبه‌ای گفته بود:

به نظر می‌رسد که ماهیت بازار ارز دیجیتال به‌عنوان یک بازار مالی که گروه بسیار ویژه‌ای از سرمایه‌گذاران آن را کنترل می‌کنند، تغییر کرده و ارتباط خود را با بازارهای مالی سنتی قطع کرده است و اکنون بیشتر این‌طور به نظر می‌رسد که ارزهای دیجیتال یکی از جریان‌های اصلی و مستقل بازارهای مالی هستند.

خالق اتریوم گفته است نزولی‌شدن بازار می‌تواند کمک‌حال کسانی باشد که در فضای ارز دیجیتال مشغول ساخت پروژه‌هایی هستند که تمرکزشان بیشتر روی بهبود این فناوری است.

اظهارنظرهای بوترین کمی پس از آن منتشر شد که پل میان‌زنجیره‌ای هول (Wormhole) در جریان یک حمله هکری با سرقتی ۳۰۰ میلیون دلاری مواجه شد. او پیش‌تر در ماه ژانویه (دی) در رابطه با خطرات استفاده از پل‌های میان‌زنجیره‌ای هشدار داده بود. این پلتفرم‌ها که بیشتر با همان نام پل میان‌زنجیره‌ای شناخته می‌شوند، معمولاً به این شکل کار می‌کنند که یک ارز دیجیتال را روی یک شبکه خاص دریافت کرده و سپس آن را در برنامه نرم‌افزاری‌ای به نام «قرارداد هوشمند» قفل می‌کنند. با این کار می‌توانند یک توکن جایگزین را در شبکه‌ای دیگر در اختیار کاربر قرار دهند.

بوترین در سال‌های اخیر بیشتر روی مقیاس‌پذیری اتریوم متمرکز بوده است. اتریوم مدت‌هاست که به خاطر کارمزدهای گران و تراکنش‌های کند شبکه خود با انتقادهای زیادی مواجه است. بنیاد اتریوم هم که ویتالیک بوترین آن را رهبری می‌کند،‌ در حال تکمیل تلاش‌های خود است تا بتواند با اجرای یک به‌روزرسانی که احتمالاً بعدها بیشتر درباره آن صحبت خواهد شد،‌ مقیاس‌پذیری این بلاک چین بهتر کند.

بوترین درباره مقیاس‌پذیری اتریوم گفته است:

نمی‌خواهیم زمانی که افراد مجدداً به استفاده از شبکه روی آورده‌اند،‌ با این موضوع مواجه شوند که بلاک چین اتریوم برای همه فضای کافی ندارد.

منبع:

ارز دیجیتال


امتیاز دادن به خبر

با لایک کردن هر خبر شما می توانید کوین بیشتر جایزه بگیرید


مطالب مرتبط با این موضوع

تحلیلگر مطرح بازار ارز دیجیتال رویایی از قله‌های جدید برای بیت‌کوین، اتریوم و سولانا می‌کشد!

تحلیلگر مطرح بازار ارز دیجیتال رویایی از قله‌های جدید برای بیت‌کوین، اتریوم و سولانا می‌کشد!

ایلان ماسک با زبان طنز به نوسانات بازار کریپتو واکنش نشان می‌دهد!

ایلان ماسک با زبان طنز به نوسانات بازار کریپتو واکنش نشان می‌دهد!

کیف پولی که از 757 دلار به 880 هزار دلار رسید!

کیف پولی که از 757 دلار به 880 هزار دلار رسید!

ارزهای در خطر SEC کدام ها هستند؟

ارزهای در خطر SEC کدام ها هستند؟

تغییر راهبرد آرک در ETF خود

تغییر راهبرد آرک در ETF خود


تحلیل کاربران

بازارنزولی

۰۹۹۲۵۹۰۵۵۰۷

02/اسفند/1400

بخاطراین به نفع بازلره که درقینت های پاینترافرادبیشتری برای سرمایه گذاری وارد بازارمیشوند وریسکراکمتر وافرادحقیقی بیشترترقیب میشوتد

9

بازار نزولی

bahram72

01/اسفند/1400

خیلی وقتا باید از کاهش قیمت ها سود برد و خرید کرد ولی الان دیگه خیلی وقته که بازار ارز نتونسته انتظارات رو براورده کنه

37

ویتالیک بوترین

hamai

01/اسفند/1400

ویتالیک بوترین که در سن 19سالگی دومین ارز برتر را خلق کرد وحالا در 28سالگی یکی پولدارترین افراد این حوضه هست معتقد هست که بازار نزولی به نفع بازار وفرصتی برای توسعه این بازار است

29

ویتالیک

reza137711

01/اسفند/1400

ویتالیک که در سن ۱۹ سالگی دومین ارز برتر خود را خلق کرد الان در حال حاظر یکی از ثروت مند ترین افراد این حوزه است او معتقد است که این روند نزولی به نفع بازار است

20

هیاهو

4285755955

01/اسفند/1400

حرفشون منو یاد حرف بنده خدای انداخت که اول می گفت همه اموالتون رو به بورس بسپارید بعد از ریزش می گفت برای سود کردن باید صبر کنید

12

بازار نزولی

peymanlvr

01/اسفند/1400

وضعیت برخی از شاخص‌های مرتبط با ارزهای دیجیتال، نشان از تغییر احساسات معامله‌گران از نزولی به صعودی دارد. با این حال عده‌ای از تحلیل‌گران همچنان بر این باورند که چشم‌انداز بازار برای بلندمدت نزولی است.

37

بوترین

dors@1

01/اسفند/1400

این حرف ویتالیک بوترین عالی بود چون مشخصه بازار رو اینقدر نزولی میزارن تا خیلیا جا بزنن و از اونور به سود ارزهای دیجیتال میشه چون خرید ها در کف قیمتی بیشتر صورت میگیره و با یه حمایت قوی باعث رشد زیاد خواهد شد

31

عرفان

09334913126

01/اسفند/1400

خوشبختى در آن است كه لحظه ها را دريابيم،  مطابق خواسته هاى خود زندگى كنيم و بگذاريم فرديت هر انسان، پيش از آن كه پژمرده شود، رشد كند و ببالد ..

24

روند نزولی

B@hm@n

01/اسفند/1400

وقتی بازار نزولی میشه به سود ارزهاهم میشهچون خیلیا کنار میرن و از اونطرف ارزها حمایت های پایینار رو محکم تر برمیدارند و صعودی میشن

31

ارزدیجیتال

shahrzad1400

01/اسفند/1400

بیت کوین ویژگی های فوق العاده ای دارد که ما می توانیم برای پاسخ از این سوال استفاده کنیم مثلا ما می توانیم با شبکه بلاک چینکه غیر قابل تغییر است، بدون واسطه ثروت را به هر کجای جهان انتقال دهیم. این ها همه قطعا ویژگی های خوبی هستند. اما آنچه که واقعا بیت کوین را ارزشمند می کند، دو ویژگی است: کمیاب بودن و اعتبار.

13

اتریوم

amiralipor

01/اسفند/1400

ویتالیک بوترین در سن ۲۸ سالگی دومین ثروتمند در حوزه این عرضه هست که با وجود نزولی شدن بازار خیلی بنظر راضی میرسه چون تاکید براین دارد که نزولی شدن بازار به صعود کردن اتریوم تاًثیر بسزایی دارد

13

زندگی

erfan.m.m

01/اسفند/1400

خوشبختى در آن است كه لحظه ها را دريابيم،  مطابق خواسته هاى خود زندگى كنيم و بگذاريم فرديت هر انسان، پيش از آن كه پژمرده شود، رشد كند و ببالد ..

20

کاهش قیمتی ارزهای دیجیتال

زارع

01/اسفند/1400

بانزولی شدن قیمت ارزهای دیجیتال دراین روزها به نفع سرمایه گذاران بزرگ وبازار رمز ارزها خواهد بود زیراتعداد معامله گران فصلی

19

بوترین

musictop

01/اسفند/1400

بوترین و‌ امثال‌ اینها‌ باید‌ برای طرفداری کردنشو همیشه‌ ازاین‌ حرفها‌ بزنن خب‌ اگه‌ راست‌ میگید‌ اینها‌ همه‌ سیاست‌ خودتون‌ نیست‌ و‌ نمیخواهید‌ پول‌ مردم‌ رو‌ بالا‌ بکشید‌ حداقل‌ یک دفه‌ هم‌ بگید‌ بازار‌ نزولی هست و‌ کسی خرید نکنه

16

دانلود اپلیکیشن موبایل کوینگرام

با اپلیکیشن اندروید کوینگرام از آخرین مطالب بازارهای مالی و رمزارز ها با خبر باشید، قیمت تمامی رمزارز ها در لحظه چک کنید و نرخ آنها را با مبدل ارز کوینگرام به یکدیگر تبدیل کنید، با دیگر افراد در مورد تحلیل ها و مطالب گفت و گو کنید، سبد دارایی ارزهای دیجیتال خودتان را بسازید و از سود و زیان خود در بازه های زمانی مختلف با خبر باشید و با شرکت رایگان در مسابقات پیش بینی رمزارز جایزه ببرید.
coingram
coingram
کوینگرام

استارتاپ کوینگرام به عنوان یک رسانه تخصصی در حوزه بازار های مالی وارز های دیجیتال ، فعالیت خود را از تیر 1398 شروع کرد. هدف ما از ابتدا آموزش وآشنایی مردم با علم و فناوری آینده یعنی بلاک چین بوده است. آشنایی با انواع ارز های دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، آدا کاردانو و بقیه رمزارز ها میتواند ما را در انتخاب خرید و سرمایه گذاری در این حوزه بسیار بیشتر کمک کند. همان طور که سرمایه گذاری ها و ورود پول به این حوزه روز به روز بیشتر می شود، مسئولیت ما برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی بیشتر می شود تا کسی درگیر پروژه های کلاه برداری و طرح های پانزی نشود.

برگزیده ها

درآمد از کوینگرام

شرایط و قوانین

مفاهیم پایه

آشنایی با بلاکچین

آشنایی با بیتکوین

آشنایی با اتریوم

کوینگرام

درباره ما

ارتباط با ما

شبکه های اجتماعی

اینستاگرامتلگرام

کلیه ی حقوق این سایت نزد کوینگرام محفوظ بوده و بازنشر محتوای اختصاصی با ذکر منبع بلامانع است.