coingram
کوینگرام

نوسان

قیمت

نام ارز

2.8%

62,905 $

3,755,428,500 تومان

Bitcoin

Bitcoin

btc

0.8%

2,951 $

176,200,371 تومان

Ethereum

Ethereum

eth

0.1%

0.9998 $

59,688 تومان

Tether

Tether

usdt

0.4%

592.9 $

35,397,324 تومان

Binance Coin

Binance Coin

bnb

3.1%

147.76 $

8,821,272 تومان

Solana

Solana

sol

0%

1 $

59,700 تومان

USD Coin

USD Coin

usdc

1%

0.5047 $

30,131 تومان

XRP

XRP

xrp

0.8%

2,948 $

176,017,689 تومان

Staked Ether

Staked Ether

steth

1.7%

7.07 $

422,079 تومان

TonCoin

TonCoin

ton

6.1%

0.1492 $

8,907 تومان

Dogecoin

Dogecoin

doge

افزایش جزئی قیمت‌ها پس از سنگین‌ترشدن تحریم‌های آمریکا علیه روسیه؛ تحریم به نفع بیت کوین است؟

04/اسفند/1400
افزودن به نشان شده ها
افزایش جزئی قیمت‌ها پس از سنگین‌ترشدن تحریم‌های آمریکا علیه روسیه؛ تحریم به نفع بیت کوین است؟
Bitcoin
BTC
Russia
USA
1743
2 دقیقه

روز گذشته و پس از آنکه جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، به‌طور رسمی اعلام کرد که تحریم‌های روسیه را سنگین‌تر کرده است، قیمت بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال به میزان کمی افزایش یافت. اکنون اما کارشناسان بر سر پیامدهای این اتفاق برای بازار ارز دیجیتال اختلاف نظر دارند.

به گزارش کوین دسک، بیت کوین که روز گذشته به نزدیکی ۳۶٬۰۰۰ دلار سقوط کرده بود، در حال حاضر در نزدیکی ۳۸٬۰۰۰ دلار در نوسان است. موقعیت قیمت نیز در بیشتر ساعات روز گذشته تقریباً بدون تغییر بوده است.

بایدن روز گذشته برای اولین در جریان یک کنفرانس خبری اعلام کرد که حرکت نیروهای نظامی روسیه به سمت مناطق جدایی‌طلب شرق اوکراین را نوعی «تهاجم» در نظر می‌گیرد. تحریم‌هایی که دولت بایدن برای روسیه در نظر گرفته است، عملاً ارتباط مالی این کشور را با غرب از بین می‌برد.

پس از آنکه پوتین اعلام کرد نیروهای نظامی خود را با هدف «حفظ صلح» در منطقه روانه بخش‌های جدایی‌طلب دونتسک و یوهانسک می‌کند،‌ بایدن روز دوشنبه با صدور یک فرمان اجرایی اعلام کرد که تحریم‌های جدیدی را علیه روسیه اعمال خواهد کرد. با این حال تحریم‌هایی که در جریان کنفرانس خبری روز سه‌شنبه به آنها اشاره شد، از تحریم‌های قبلی هم سنگین‌تر هستند.

بایدن همچنین گفته است قصد دارد نیروها و تجهیزات نظامی بیشتری را در کشورهای منطقه بالتیک و لهستان مستقر کند.

سرمایه‌گذاران بیت کوین هم مانند فعالان دیگر بازارهای مالی، تنش‌های میان روسیه و اوکراین را زیر نظر گرفته‌اند. دبیرکل ناتو گفته است روسیه خود را برای یک حمله تمام‌عیار آماده می‌کند و این در حالی است که کارشناسان بر سر پیامدهای بلندمدت و کوتاه‌مدت این درگیری اختلاف نظر دارند.

هفته گذشته، قیمت بیت کوین برای اولین بار از ۲۱ ژانویه (۱ بهمن) به زیر ۴۰٬۰۰۰ دلار سقوط کرد. همین موضوع باعث می‌شود تا معامله‌گران به این فکر فرو بروند که افزایش سطح حضور نظامی روسیه در اوکراین، چگونه بازار ارز دیجیتال را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد.

جیسون دین (Jason Deane)، تحلیلگر کوانتم اکونومیکس (Quantum Economics)، گفته است:

برای افرادی مثل من که تمرکز اصلی خود را روی سرمایه‌گذاری بلندمدت گذاشته‌اند و به‌صورت روزانه و بی‌سروصدا در حساب خود بیت کوین جمع‌آوری می‌کنند، این ارز دیجیتال دارایی‌ای است که بیشتر از هر چیز دیگری برای آنها امنیت و ارزش ایجاد می‌کند. از سوی دیگر، برای معامله‌گران کوتاه‌مدت و فصلی بازار، سرمایه‌گذاری در بیت کوین یک معادله ساده بوده که هدف اصلی آن جمع‌آوری بیشتر پول‌های فیات (کسب درآمد) است. برای این دسته از افراد سرمایه‌گذاری در بیت کوین یک معامله هیجان‌انگیز و البته پرریسک محسوب می‌شود. در واقع سؤال اصلی این است که کدام‌یک از این دو گروه، سیاست قوی‌تر را در پیش گرفته‌اند؟

تا به اینجای کار اما بیت کوین آن‌طور که انتظار می‌رفت به‌عنوان ابزاری برای مقابله با تورم درست عمل نکرده است.

الکس کوپتسیکویچ (Alex Kuptsikevich)، تحلیلگر ارشد «FxPro» گفته است:

بیت کوین مجدداً در حال نزدیک‌شدن به حمایت ۳۵٬۰۰۰ دلاری است؛ همان سطحی که خریداران ماه گذشته در آن فعال شدند. با توجه به تغییرات شرایط کلان اقتصادی، آیا بیت کوین این بار هم در این محدوده قیمتی برای خریداران جذاب خواهد بود؟

کوپتسیکویچ معتقد است که عوامل بنیادی (فاندامنتال) بلندمدت بیت کوین را رهبری می‌کنند و با کاهش تنش‌های میان روسیه و غرب، بازار از این نظر قوی‌تر می‌شود.

دان کافمن (Don Kaufman)، تحلیلگر تئو تریدر (TheoTrade)،‌ گفته است سنگین‌ترشدن تحریم‌های آمریکا علیه روسیه می‌تواند در آینده باعث افزایش قیمت بیت کوین شود؛ چراکه در این صورت روسیه برای مقابله با تحریم‌ها به استفاده از ارزهای دیجیتال روی خواهد آورد.

ادوارد مویا (Edward Moya)، تحلیلگر اواندا (Oanda)، هم در این رابطه گفته است:

ممکن است قبل از اینکه اعتماد سرمایه‌گذاران بلندمدت برای ورود به بازار بیشتر شود، بیت کوین یک سقوط گسترده دیگر را تجربه کند.

منبع:

ارز دیجیتال


امتیاز دادن به خبر

با لایک کردن هر خبر شما می توانید کوین بیشتر جایزه بگیرید


مطالب مرتبط با این موضوع

عنوان: بیتکوین 1 میلیون دلاری: آینده‌ای واقعی یا توهم؟

عنوان: بیتکوین 1 میلیون دلاری: آینده‌ای واقعی یا توهم؟

پای بیت کوین به معاملات بازار مسکن در ایران باز شد!

پای بیت کوین به معاملات بازار مسکن در ایران باز شد!

افت چشمگیر در درآمدهای استخراج بیت کوین در ماه مه: تحلیل اثرات هاوینگ بیت کوین

افت چشمگیر در درآمدهای استخراج بیت کوین در ماه مه: تحلیل اثرات هاوینگ بیت کوین

واکنش بازار به تصمیم جدید فدرال رزرو: بیت کوین افزایش قیمت را تجربه کرد!

واکنش بازار به تصمیم جدید فدرال رزرو: بیت کوین افزایش قیمت را تجربه کرد!

کاهش محسوس قیمت بیت کوین در پیش از جلسه فدرال رزرو!

کاهش محسوس قیمت بیت کوین در پیش از جلسه فدرال رزرو!


تحلیل کاربران

تحریم علیه روسیه/صعودی شدن قیمت بیت

hoseinseify

04/اسفند/1400

با سلام خدمت دوستان عزیز انشالله روز خوبی داشته باشی پیش رو داشته باشید با مناقشاتی که بین اوکراین و روسیه صورت گرفته کار آمریکا را والا به تحریم روسیه نموده که این امر خود باعث بالا رفتن قیمت بیت کوین نیز می شود به امید موفقیت و سربلندی شما دوستان عزیز و گرامی

13

پولبک به ۴۰۰۰۰

alirezaroohi

04/اسفند/1400

این خبر خوب میتواند پولبک را کامل کند و مجدد از چهل هزار دلار ادامه روند را در پیش بگیرد تا ۳۵۰۰۰دلار و اونجا باید منتظر عکس العمل و قدرت خریداران باشیم تا ببینیم گاوها روند را در دست میگیرند یا خرس ها.

21

لحظه

09334913126

04/اسفند/1400

گاهی لحظه های سکوت پر هیاهو ترین دقایق زندگی هستند ، مملو از آنچه می خواهیم بگوییم ولی نمی توانیم ! دیوید سالینجر

14

مشکل بیتکویین

peymanlvr

04/اسفند/1400

چیزی که به نظر میاد شاید ۱۰ درصد از مشکل سقوط قیمت ارزها به خصوص بیتکویین رو مشکل آمریکا با روسیه باشه باید یادمون بمونه بیتکویین وقتی ۵۴۰ روز درجا زد و قمیتش خیلی پله ای سقوط کرده بود همچین خبری از تنش بین کشور ها نبود

26

جنگ

Mohammadyousefi

04/اسفند/1400

چیزی که الان معلومه کل بازار درگیر حواشی جنگ بین اوکراین و روسیه هست که امیدوارم جنگی شکل نگیرد اما اگر اتفاقی بیوفتد میتونه وحشتی در ریزش ببینیم از اون طرف هم اگر امریکا بهره رو افزایش بده که خبری بدی دیگر،ولی ممکنه بازار کم کم طی روزها و ماه اینده روند صعودی رو پیش بگیرد

17

استفاده ابزاری از رمز ارز

taqihalimi

04/اسفند/1400

پول الکترونیک و یا هر پول (رمز اررها)دیگری که به شکل انلاین مکرد تبادله و استفاده قرار گیرد مورد سوه استفاده و استفاده ابزاری برای جلب توجه جامعه بین المللی و یا برای استفاده در مورد تمویل منابع جنگی قرار دارد و هیچ رمز ارز از این امنیت صد درصد برخوردار نیست که بتواند به این ادعا که امنیت و یا تمویل تروریزم و یا دور زدن تحریم ها مبرا باشد

7

رشد

bahram72

04/اسفند/1400

یه خبر کوچیک در مورد تحریم روسیه باعث رشد قیمت ها شد و میتونه با ادامه این اخبار رشد ها هم بیشتر شه

28

بیت کوین

imanaminiazar

04/اسفند/1400

با عرض سلام خدمت شما دوستان عزیزم به نظر من الان بهترین زمان برای فروش ارز های دیجیتال هستش چون افزایش یافته‌اند با تشکر از شما عزیزان امید وارم موفق باشید

17

تحریم

dors@1

04/اسفند/1400

تحریم ها از طرف امریکا برای روسیه بیشتر شد و باعث شد تا قیمت ارزها یذره بالا بیان ولی این هنوز کافی نیست

31

اثرتحریم علیه روسیه بررمز ارزها

زارع

04/اسفند/1400

مناقشه روسیه واوکراین سبب شد که آمریکا سنگین ترین تحریم ها راعلیه روسیه اعمال کند این امر سبب شد کردند نزولی ارزهای دیجیتال تغییر کند وبه سمت صعودی برود وبیت کوین تا ۳۹ هزار دلار هم صعود کرد خبرهای سیاسی وضعیت اعلام نرخ بهره بانکی امریکانیز روی رمز ارزها تاثیربسزایی دارد

18

افزایش رمزها

shahrzad1400

04/اسفند/1400

افزایش وکاهش رمز ارزها وابسته به مسایل سیاسی،اقتصادی وخریدوفروش هاست که تمام جهان مشغول برنامه ریزی های سیاسی اقتصادی هستند واین معقوله یک ریشه ای درسرمایه داری دارد

7

تحریم

B@hm@n

04/اسفند/1400

تحریم شدن روسیه حالا می بینیم که باعث رشد قیمت ها شد و کاش جنگم منحل شه تا دیگه همه چی درست شه و ارزا رشد کنند

35

دانلود اپلیکیشن موبایل کوینگرام

با اپلیکیشن اندروید کوینگرام از آخرین مطالب بازارهای مالی و رمزارز ها با خبر باشید، قیمت تمامی رمزارز ها در لحظه چک کنید و نرخ آنها را با مبدل ارز کوینگرام به یکدیگر تبدیل کنید، با دیگر افراد در مورد تحلیل ها و مطالب گفت و گو کنید، سبد دارایی ارزهای دیجیتال خودتان را بسازید و از سود و زیان خود در بازه های زمانی مختلف با خبر باشید و با شرکت رایگان در مسابقات پیش بینی رمزارز جایزه ببرید.
coingram
coingram
کوینگرام

استارتاپ کوینگرام به عنوان یک رسانه تخصصی در حوزه بازار های مالی وارز های دیجیتال ، فعالیت خود را از تیر 1398 شروع کرد. هدف ما از ابتدا آموزش وآشنایی مردم با علم و فناوری آینده یعنی بلاک چین بوده است. آشنایی با انواع ارز های دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، آدا کاردانو و بقیه رمزارز ها میتواند ما را در انتخاب خرید و سرمایه گذاری در این حوزه بسیار بیشتر کمک کند. همان طور که سرمایه گذاری ها و ورود پول به این حوزه روز به روز بیشتر می شود، مسئولیت ما برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی بیشتر می شود تا کسی درگیر پروژه های کلاه برداری و طرح های پانزی نشود.

برگزیده ها

درآمد از کوینگرام

شرایط و قوانین

مفاهیم پایه

آشنایی با بلاکچین

آشنایی با بیتکوین

آشنایی با اتریوم

کوینگرام

درباره ما

ارتباط با ما

شبکه های اجتماعی

اینستاگرامتلگرام

کلیه ی حقوق این سایت نزد کوینگرام محفوظ بوده و بازنشر محتوای اختصاصی با ذکر منبع بلامانع است.