coingram
کوینگرام

نوسان

قیمت

نام ارز

3%

62,656 $

3,740,563,200 تومان

Bitcoin

Bitcoin

btc

2.4%

2,943 $

175,688,742 تومان

Ethereum

Ethereum

eth

0.1%

0.9998 $

59,688 تومان

Tether

Tether

usdt

0.6%

590.7 $

35,265,387 تومان

Binance Coin

Binance Coin

bnb

7.5%

148.5 $

8,865,450 تومان

Solana

Solana

sol

0%

0.9998 $

59,688 تومان

USD Coin

USD Coin

usdc

3.2%

0.507 $

30,268 تومان

XRP

XRP

xrp

2.4%

2,942 $

175,643,967 تومان

Staked Ether

Staked Ether

steth

0.9%

7.11 $

424,467 تومان

TonCoin

TonCoin

ton

10.3%

0.1511 $

9,021 تومان

Dogecoin

Dogecoin

doge

درگیری روسیه و اوکراین برای بازارهای مالی چه تبعاتی دارد؟

05/اسفند/1400
افزودن به نشان شده ها
درگیری روسیه و اوکراین برای بازارهای مالی چه تبعاتی دارد؟
Russia
Ukraine
بازار جهانی
فارکس
5714
7 دقیقه

در این مقاله به بررسی تاثیر این تنش‌ها و جنگ احتمالی بر بازارهای جهانی خواهیم پرداخت.

درگیری میان روسیه و اوکراین سال‌ها است که ادامه دارد اما طی سال‌های اخیر شدت بالایی گرفته است. از ابتدای سال ۲۰۲۲ تا امروز شاهد نوسانات بسیار شدیدی در روبل روسیه بوده‌ایم به طوری از ابتدای سال شاهد کاهش ۸ درصدی روبل در برابر دلار آمریکا بودیم. همچنین بازار بورس روسیه نیز شرایط بهتری ندارد. ترس از مداخله نظامی در اوکراین و به دنبال آن تحریم‌های اقتصادی جدید از سوی کشورهای غربی باعث فروش دارایی‌ها در روسیه شده است. این شرایط ما را به یاد سال ۲۰۱۴ می‌اندازد. زمانی که روسیه پس از الحاق کریمه با مجموعه‌ای از تحریم‌های بین‌المللی مواجه شد.

با این حال، شرایط فعلی با سال ۲۰۱۴ تفاوت فاحشی دارد. از یک طرف روسیه قلعه‌ای مستحکم از ذخایر ارز و ذخایر طلا برای خود ایجاد کرده است که می‌تواند با استفاده از آن تا حدودی در مقابل تحریم‌های بین المللی مقابله کند. همچنین روسیه سال‌ها است که تلاش می‌کند تا اقتصاد خود را از دلار جدا کند. بنابراین تحریم اقتصادی روسیه مانند سال ۲۰۱۴ دردناک نخواهد بود. در طرف دیگر برای کشورهای اروپایی نیز تحریم روسیه کمی مشکلات به همراه خواهد داشت. خصوصا در زمانی که قیمت انرژی سر به فلک کشیده است.

به گزارش صندوق بین المللی پول، در میان کشورهای ناتو، اسلواکی بالاترین میزان تعامل تجاری با روسیه را دارد. این کشور به میزان ۶ درصد از تولید ناخالص داخلی خود با روسیه تجارت می‌کند. پس از اسلواکی، هلند با ۵.۴ درصد و فنلاند با ۵ درصد. اگر سایر کشورهای منطقه یورو را حساب کنیم، کشورهای عضو ناتو در این منطقه مجموعا معادل ۲۰ درصد از تولید ناخالص داخلی خود را با روسیه مراوده تجاری دارند. در میان کشورهای غیر یورو اما عضو ناتو نیز مجارستان با ۴ درصد، ترکیه با ۳.۵ درصد و جهوری چک با ۳.۰ درصد بالاترین سطح مراوده با روسیه را دارند. اما ایالات متحده و بریناتیا روابط تجاری بسیار محدودی با روسیه دارند. بنابراین بی‌علت نیست که این دو کشور بالاترین سطح تنش با روسیه را هدایت می‌کنند.

در سال ۲۰۱۴ چه شد؟

در ژوئیه سال ۲۰۱۴، اعمال موج سوم تحریم‌های بین المللی در واکنش به الحاق کریمه و سواستوپل به روسیه، منجر به کاهش قابل توجه ارزش روبل روسیه و همچنین ارز کشورهایی که با روسیه مراودات تجاری بالا داشتند، شد.

پس از تحریم‌های بین المللی، جفت ارز USDRUB نزدیک به ۱۰۰ درصد رشد داشت. اما به غیر از روبل، زلوتی لهستان (USDPLN حدود ۲۳ درصد افزایش یافت) کرون چک (USDCZK حدود ۲۱ درصد افزایش داشت) فورینت مجارستان (USDHUF حدود ۲۱ درصد افزایش یافت) لی رومانی (USDRON حدود ۲۱ درصد افزایش یافت) یورو (USDEUR حدود ۲۰ درصد افزایش یافت) و لیر ترکیه (USDTRY حدود ۱۲ درصد افزایش یافت) بیشترین کاهش را تجربه کردند.

آیا این‌بار فرق می‌کند؟

همانطور که گفته شد، اوضاع با سال ۲۰۱۴ بسیار متفاوت است. روسیه به طور قابل توجهی اقتصاد خود را مقاوم‌تر کرده است. در حال حاضر روسیه یکی از کمترین بدهی نسبت به تولید ناخالص داخلی در جهان با ۱۷ درصد را دارا است. مازاد حساب جاری این کشور به بالاترین حد خود یعنی ۱۲۰.۳ میلیارد دلار رسیده است که تقریبا ۸ درصد تولید ناخالص داخلی است. اگرچه برخی از این آمار مثبت در حساب جاری به خاطر افزایش قابل توجه قیمت انرژی در جهان است.

اما مهم‌تر از همه، روسیه در حال حاضر پس از چین، ژاپن و سوئیس بالاترین سطح ذخایر خارجی را دارا است. ذخایر خارجی نگهداری شده توسط بانک مرکزی روسیه از سال ۲۰۱۴ تا کنون حدود ۷۰ درصد افزایش یافته است و از کف خود در سطح ۳۵۵ میلیارد دلار اکنون به ۶۳۰ میلیارد دلار رسیده است. این ذخایر عظیم می‌تواند این کشور را تا حدودی از شوک‌های ناشی از تحریم محافظت کند.

در سال ۲۰۱۷، قوانین مالی جدیدی معرفی شد که طبق آن درآمدهای اضافی دولت، زمانی که قیمت نفت بیش از ۴۰ دلار در هر بشکه باشد، باید به صندوق ثروت ملی منتقل شده و در دارایی‌های خارجی سرمایه‌گذری شود. این مساله منجر به آن شد که این کشور بتواند به خوبی از افزایش قیمت انرژی سود برده و صندوق ذخایر ارزی خود را پر کند.

تحریم‌ روسیه برای سایر کشورها چه اثراتی دارد؟

همانطور که گفته شد، در سال ۲۰۱۴، اگرچه روبل روسیه بیشترین کاهش را متحمل شد، اما کشورهای دیگری که به نوعی با روسیه در ارتباط تجاری بودند نیز متاثر شدند.

در حال حاضر قیمت انرژی افزایش قابل توجهی پیدا کرده است. حتی بنابر گفته آژانس بین المللی انرژی، کشورهای اوپک نیز در رسیدن به برنامه تولیدات خود ناتوان بوده‌اند. در صورتی که تنش‌ها به درگیری تبدیل شود، یا حتی ایالات متحده بدون شروع درگیری اقدام به تحریم روسیه کند، احتمالا بازار انرژی آسیب خواهد دید. اروپا برای حدود ۳۵ درصد از گاز طبیعی خود به بازار روسیه متکی است که عمدتا از طریق خط لوله‌ای که از بلاروس و لهستان به آلمان می‌رسد، تامین می‌شود.

در سال ۲۰۲۰، حجم تولید گاز روسیه به خاطر قرنطینه‌ها کاهش یافت و در سال گذشته شاهد افزایش شدید مصرف بودیم، به طوری که ذخایر گاز اروپا نتوانست به سرعت بهبود پیدا کند. این مساله منجر به رسیدن قیمت گاز به بالاترین سطوح تاریخ خود شده است. در صورتی که روسیه تحریم شود، ممکن است شاهد افزایش شدیدتر قیمت گاز باشیم.

از طرف دیگر گاز طبیعی یکی از مهم‌ترین مواد برای تولید کودهای شیمیایی از جمله نیترات آمونیوم و اوره است. همچنین روسیه به تنهایی یکی از تولیدکنندگان بزرگ نیترات آمونیوم است. در کنار آن، روسیه یکی از تولید کنندگان موادغذایی از جمله گندم و سایر غلات است. روسیه بزرگترین صادر کننده گندم جهان و اوکراین سومین صادر کننده بزرگ ذرت است. درگیری در این منطقه و تحریم‌های احتمالی ممکن است قیمت مواد غذایی را شدیدا افزایش دهد.

در طرف دیگر، بازار نفت نیز قطعا با مشکل مواجه خواهد شد. نفت روسیه از طریق اوکراین به اسلواکی، مجارستان و جمهوری چک منتقل می‌شود. بجز آن روسیه روزانه نزدیک به ۵ میلیون بشکه در روز صادرات نفت دارد. جی پی مورگان پیش‌بینی می‌کند که تنش‌ها و درگیری‌ها در اوکراین منجر به افزایش قیمت نفت به ۱۵۰ دلار در هر بشکه خواهد شد. این مساله تولید ناخالص داخلی جهان را به ۰.۹ درصد کاهش داده و تورم را به ۷.۲ درصد می‌رساند.

اما شرکت‌های غربی نیز سهام شرکت های روسی را خریداری کرده‌اند که منجر به ضربه خوردن آنها خواهد شد. به عنوان مثال بریتیش پترولیوم نزدیک به ۲۰ درصد از سهام روسنفت را دراختیار دارد و چندین سرمایه‌گذاری مشترک به بزرگترین تولید کننده نفت روسیه شروع کرده است. شل، حدود ۲۷.۵ درصد از سهام شرکت ساخالین ۲ را خریده است. ساخالین ۲ یک کارخانه تولید LNG در روسیه است و یک سوم کل صادرات LNG این کشور را در اختیار دارد. شل همچنین با غول انرزی دولتی روسیه یعنی گازپروم نیز چندین سرمایه‌گذاری مشترک دارد.

شرکت آمریکایی اکسان، نیز با شرکت ساخالین ۱، یک یک شرکت کاوشگر دولتی در زمینه نفت و گاز است، چندین همکاری مشترک دارد. شرکت Equinor نروژ نیز در این کشور فعال است.

شرکت های مالی اروپا نیز در کشور روسیه فعال هستند. بانک اتریشی Raiffeisen Bank International در سال گذشته حدود ۳۹ درصد از سود خالص خود را از زیرمجموعه‌های خود در کشور روسیه کسب کرده است. UniCredit حدود ۷ درصد و Societe Generale نیز ۶ درصد از سود خلص خود را از طریق عملیات خرده‌فروشی در روسیه کسب کرده‌ند. بر اساس گزارش جی پی مورگان، غول مالی هلند یعنی ING نیز ردپایی در روسیه دارد.

بانک‌های فرانسوی و اتریشی به ترتیب ۲۴.۲ و ۱۷.۲ میلیارد دلار اشخاص حقیقی و حقوقی در روسیه وام داده‌اند که از این حیث رکورددار هستند. داده‌های بانک تسویه بین المللی BIS نشان می‌دهد که پس از این کشورها آمریکا با ۱۶ میلیارد دلار، ژاپن با ۹.۶ میلیارد دلار و آلمان با ۸.۸ میلیارد دلار بزرگترین دام‌دهندگان غربی به روسیه هستند.

این تمام ماجرا نیست. روسیه بجز نفت و گاز، کامودیتی‌های مهم دیگری نیز تولید می‌کند. به عنوان مثال شرکت روسال، در سال ۲۰۲۱ حدود ۴ میلیون تن آلومینیوم تولید کرد که حدود ۶ درصد از تولید جهانی است. اروپا، آسیا و آمریکای شمالی بازارهای اصلی روسال هستند.

روسیه در سال گذشته ۷۶۰۰ تن کبالت تولید کرده است که بیش از ۴ درصد تولید جهان است. شرکت نورنیکل بزرگترین تولید کننده نیکل تصفیه شده در جهان است. این شرکت سال گذشته بیش از ۱۹۰ تن نیکل تولید کرده است که ۷ درصد از تولید جهانی را در بر می‌گیرد و البته سهم عمده‌ای از بازار اروپا را به خود اختصاص داده است. روسیه همچنین با تولید ۹۲۰ هزار تن مس تصفیه شده در سال گذشته حدود ۳.۵ درصد از کل تولید جهانی را به خود اختصاص داده است.

نورنیکل همچنین در سال گذشته ۲.۶ میلیون اونس پالادیوم تولید کرده است که بیش از ۴۰ درصد از تولید معدنی جهان را در بر می‌گیرد. این شرکت به طور همزمان ۶۴۱ هزار اونس پلاتین یا ۱۰ درصد از کل تولیدات معدنی را تولید کرده است.

در زمینه فولاد، روسیه ۷۶ میلیون تن فولاد یا نزدیک به ۴ درصد از کل فولاد تولید شده جهان را در اختیار دارد. شرکت آلروسا، بزرگترین تولید کننده الماس خام در جهان با ۳۲.۴ میلیون قیراط در سال ۲۰۲۱ است که حدود ۳۰ درصد از کل تولید الماس جهان را در بر می‌گیرد.

سخن پایانی:

در مورد بحران اوکراین چند سوال پابرجا است. اولین و مهم‌ترین سوال این است که آیا روسیه به اوکراین حمله می‌کند؟ ایالات متحده و انگلستان معتقدند که این حمله هر لحظه ممکن است رخ بدهد، اما روسیه این موضوع را تکذیب می‌کند.

سوال بعدی این است که در صورت حمله روسیه به اوکراین چه ضربه‌هایی به اقتصاد جهانی وارد می‌شود؟ همانطور که گفته شد، روسیه یک اقتصاد بزرگ و صنعتی بر مبنای تولید کامودیتی است. قطعا تحریم کردن روسیه با تحریم کردن کشورهای کوچکی مانند ایران، کره شمالی و یا کوبا یکسان نیست. فراموش نکنیم که اتحادیه اروپا شدیدا غرق در تورم است و یک شوک دیگر در قیمت انرژی یا سایر کامودیتی‌ها می‌تواند مشکلات بیشتری برای این اتحادیه ایجاد کند، در حالی که انگلستان و ایالات متحده تا حدود زیادی از این شوک‌ها دور هستند. اگرچه تحریم‌ روسیه قطعا به اقتصاد آنها نیز آسیب می‌زند اما تاثیر آن بسیار کمتر از تاثیری است که بر اقتصاد اروپا می‌گذارد.

بنابراین ممکن است اتحادیه اروپا اساسا با تحریم‌های آمریکا همراه نشود و یا همراهی کمتری داشته باشد. به یاد بیاورید زمانی که بایدن در حضور صدراعظم آلمان خواستار تحریم نورد استریم ۲ شد اما صدراعظم آلمان از تایید سخنان بایدن خودداری کرد. این مساله نشان می‌دهد که اتحادیه اروپا چندان خواستار پرداخت بهای تحریم‌های آمریکا نیست.

نکته بعدی این است که اقتصاد جهانی از سال ۲۰۱۴ تحولات بسیار زیادی داشته است. اخیرا روسیه و چین قرارداد انتقال انرژی کلانی امضا کرده‌اند که با دلار تسویه نمی‌شود. همچنین اقتصاد در هم تنیده شده روسیه و اتحادیه اروپا در کنار ذخایر ارزی عظیم روسیه، تحریم این کشور را سخت کرده است. البته قطعا تحریم مالی تاثیر خود را خواهد داشت اما اینبار نسبت به سال ۲۰۱۴ درد بسیار کمتری خواهد داشت.

منبع: UtoFx

منبع:

سایت UtoFx


امتیاز دادن به خبر

با لایک کردن هر خبر شما می توانید کوین بیشتر جایزه بگیرید


مطالب مرتبط با این موضوع

چشم‌انداز قیمت بیت کوین پیش از هاوینگ: آماده‌سازی برای یک رشد جدید

چشم‌انداز قیمت بیت کوین پیش از هاوینگ: آماده‌سازی برای یک رشد جدید

فرصت‌های جدید معاملاتی در بازار: آماده‌باش برای سودآوری!

فرصت‌های جدید معاملاتی در بازار: آماده‌باش برای سودآوری!

تحلیل دقیق بازار بیت کوین در آستانه هوینگ: آیا تاریخ دوباره خود را تکرار می‌کند؟

تحلیل دقیق بازار بیت کوین در آستانه هوینگ: آیا تاریخ دوباره خود را تکرار می‌کند؟

دورخیز قیمت سولانا به سمت ۵۰ دلار!

دورخیز قیمت سولانا به سمت ۵۰ دلار!

تحلیگر مطرح: قیمت بیت ‌کوین به زودی به ۷۰ هزار دلار می‌رسد!

تحلیگر مطرح: قیمت بیت ‌کوین به زودی به ۷۰ هزار دلار می‌رسد!


تحلیل کاربران

جنگ روسیه و اوکراین

miladhosseinzadeh1364

05/اسفند/1400

ممکن است در این جنگ کشور های آمریکا و انگلیس زیاد متظرر نشوند ولی کشورهای اروپایی آسیب جدی خواهند دید

37

تاثیر جنگ برروند قیمتی رمزارزها

زارع

05/اسفند/1400

جنگ بین روسیه واوکراین سبب سقوط ۸۰درصدی بیت کوین شد که به تبعیت ازبیت کوین روند قیمتی التکوین ها هم نزولی شد اخبارها سیاسی بیشترین تاثیر را بر روی قیمت ارزهای دیجیتال را دارند

28

با شروع جنگ

farzadkhademi

05/اسفند/1400

بنظرم فعلا هیچ خریدی انجام ندید .الان هیچ چیزی قابل پیش بینی نیست. چند روز بگذرد تا حدودی مشخص میشه روند بازار ها

35

جنگ اوکراین،وروسیه

[email protected]

23/اسفند/1400

تنها چیزی،که میشود،ازجنگ،گنج ساخت،طرزفکرماانسانهاست،وتنهاچیزی که چشم حریص انسان روپرمیکندخاک است وبس

18

جنگ

ESAN

07/اسفند/1400

اگر از ذات آدمی از هر نقطه‌‌ی دنیا و از هرگروه و هر نژادی بپرسیم جنگ بین آدمی چه در بین ملتها وچه دولتها درگیری نظامی حادث شه اونچه که در نهایت رای انسانست پناه بردن در آرامش صلح است نه سکومت در استرس و ترس هرلحظه پایان حیات بشر.

23

جنگ

bahram72

05/اسفند/1400

جنگ روسیه و اوکراین شاید اگه ادامه دار شه به جنگ جهانی سوم هم تبدیل شه و تمامی بازارهای مالی رو هم داغون میکنه

23

تنش روسیه و اوکراین و بازار جهانی ارز

[email protected]

03/اردیبهشت/1401

در بحبوحه ادعاهای آمریکا مبنی بر افزایش تنش بین روسیه و اوکراین، بازارهای مالی جهانی در معرض ریسک ژئوپلیتیکی قرار گرفته اند. ناتو این هفته اعلام کرد که نیروهای خود را در حالت آماده باش قرار داده و اروپای شرقی را با کشتی ها و جت های جنگنده بیشتر تقویت می کند، زیرا ایالات متحده همچنان روسیه را به تدارک حمله به اوکراین متهم می کند. مسکو بارها برنامه ریزی برای حمله به همسایه خود را رد کرده است و کرملین تاکید می کند که نیروهای روسیه برای جنگ آماده نیستند. به گزارش فولاد ایران، نوسانات بازارهای سهام جهانی را فراگرفته است، زیرا ترس از درگیری، سرمایه گذاران را به وحشت انداخته است. سهام اروپا در روز دوشنبه متحمل زیان های دو رقمی شد و با 3.8 درصد کاهش به پایین‌ترین سطح خود از اکتبر رسید. سهام ایالات متحده در یک جلسه پرفراز و نشیب وال استریت فروخته شد، در حالی که بازارهای آسیایی نیز در حال کاهش بودند. گزارش های رسانه ای از افزایش تنش ها، به اقتصاد هر دو کشور ضربه زده است. سهام و اوراق قرضه روسیه در این هفته ضربه بیشتری خوردند و روبل به پایین‌ترین حد یک سال اخیر سقوط کرد و با افت 2.5 درصدی به بیش از 79 روبل در برابر دلار آمریکا رسید. بانک روسیه اعلام کرد که خرید ارز خارجی را در تلاش برای کاهش فشار بر پول داخلی متوقف می کند. واحد پول اوکراین، هریونا، نیز به پایین ترین حد بیش از یک سال اخیر افت کرده است و از ابتدای سال 2022 به میزان 4.5 درصد سقوط کرده است. بر اساس شاخص بلومبرگ، اوراق قرضه خارجی اوکراین در سال جاری بر حسب دلار 7.5 درصد از دست داده اند که بدترین عملکرد در سال گذشته است. از آنجاکه سرمایه گذاران به سمت دارایی های امن مانند دلار آمریکا و فرانک سوئیس هجوم بردند، این ارزها در برابر یورو به بالاترین حد خود در شش سال گذشته رسید. یکی دیگر از ارزهای امن، ین ژاپن است که اندکی در برابر دلار تقویت شد، اما بعداً در برابر دلار آمریکا 0.01 درصد کاهش یافت و به 113.69 دلار رسید. این روند بازار ارزهای دیجیتال را نیز تحت تأثیر قرار داد، به طوری که بیت‌کوین به پایین‌ترین سطح شش ماهه خود یعنی حدود 33000 دلار رسید که کمتر از نیمی از بالاترین قیمت خود یعنی 69000 دلار در نوامبر گذشته بود. سایر ارزهای دیجیتال نیز سقوط کردند و دومین سکه دیجیتال بزرگ، اتر، 13 درصد کاهش یافت و به 2202 دلار رسید که پایین‌ترین میزان از 27 جولای است.

16

ضرر های ارزی بعد از نبرد روسیه

[email protected]

11/فروردین/1401

روسیه برای کشور گشایی به اوکراین دست به تهاجم برده است . بنابراین هر حمله برای روسیه خیلی گران و هزینه بر است . بخاطر همین خزانه های ارزی و مالی روسیه خالی میشوند و از لحاظ اقتصادی مردم دچار مشکل می شوند

14

رشد ارز در برابر جنگ

mhmdamin_rh

20/اسفند/1400

با جنگ بین روسیه و اوکراین خیلی از اکراینی ها به دلیل کمبود پول نقد داخل کشور به ارز های دیجیتال روی آوردن علاوه بر این کشور روسیه برای جنگ با اوکراین تحریم های زیادی رو متحمل شده و برای همین از ارز های دیجیتال استفاده زیادی میکنه این شاید تا ی مدت باعث از کاهش قیمت‌ فجیح ارز ها باشه ولی در اینده رشد خوبی رو مشاهده میکنیم

16

تاثیر جنگ بر ارز دیجیتال

Iraj.ghanbari59

06/اسفند/1400

در واقع جنگ بین کشورها ب صورت نامحسوس همیشه بوده ک بیت کوئین نوسان‌های زیادی داشته ولی این جنگ شاید تا ماه‌ها به ارز لطمه ب نه اما مجددا اوجخود را خواهد داشت و کشورهای اروپایی بجز انگلیس ضربه خواهند خورد

22

ایلیا

ایلیاغفوریان

23/خرداد/1401

بازار ارز همیشه نوسان دارد خب قطعا ولی هیچ وقت نزولی نیست صعودی که میشه به هر صورت،واینکه تک تک ارز ها دارند به پیشرفت خودشون ادامه میدهند،در این صورت هم خریدار دارند هم فروشنده

15

جنگ روسیه واوکراین

09368671245

08/اسفند/1400

ادامه جنگ روسیه و اوکراین تحریم‌های شدیدی رو از جانب غرب برای روسیه دارد که روسیه برای فرار ازتحریم به سمت ارزهای دیجیتال روی آورده که ابتدا ممکنه کاهش قیمت داشته باشد ولی موقتی بوده ودرادامه رشدخوبی راازارزهای دیجیتال خواهیم داشت

20

اککراین

aidinjabari

07/اسفند/1400

عزیزان تاثیر جنگ روی بازار بیت رو برد روی کف ۳۴ تا ۳۵ و از اون جا برگشت خورد و اومد بالا تا ۴۰۰۰۰ هم شدو زد . پس نگران نباشید از این پایین تر نمیره . ولی این جنگ تاثیر زیادی روی قیمت نفت گذاشت و خیلی قیمتش بالا رفت

24

جنگ اوکراین

sadegh6969

17/خرداد/1401

حمله روسیه اتفاق خوبی برای بازارهای جهانی و مخصوصا بازار و بورس کشورهای شرق آسیایی نیست حمله روسیه به اوکراین باعث شده تا قیمت نفت افزایش پیدا کنه و بازار بورس سقوط کنه حمله روسیه بازارهای آسیایی و مخصوصا هنگ کنگ رو تحت تاثیر قرار داده تشدید اختلافات بین روس ها و غربی ها بر سر مساله اوکراین ممکنه تحریم های بیشتری بر علیه مسکو به دنبال داشته باشه که می‌تونه بر اقتصاد آسیا بازارهای جهانی و حتی منطقه اوراسیا موثر باشه قطعا این جنگ به سود بازارهای جهانی نیست و تا همین الان هم تاثیر منفی خودش رو به جا گذاشته

13

هفته پیش رو

hamidrezagh78

01/اردیبهشت/1401

شما در هفته پیش رو میتوانید در بازار ورود کنید با رعایت مدیریت ریسک و سرمایه ولی مراقب فانداهای منفی بازار باشید و پله ای وارد بازار بشوید

17

تشنج

۰۹۹۲۵۹۰۵۵۰۷

06/اسفند/1400

دوستان بازارهای مالی درشرایط سیاسی نظامی وفراگیرهای جهانی بیشترین تاثیرات رادربردارن طلا وفلزات اساسی بهره بیشتررادارن اما بورس وارزدیجبتالی سریع دستخوش اخبارومنفیهای زیادی نیشوتد

33

ارزهای دیجیتال

amiralipor

06/اسفند/1400

جنگ بین روس و اوکراین و در دست گرفتن شهر کیف و حاکم شدن بر این شهر اوکراین . صعودی شدن پادشاه ارز دیجیتال بیت کوین و صعودی شدن اون یکی ارزها شده هست

25

تاثیر جنگ بر بیت کوین

3ei10

31/خرداد/1401

مطمئنا جنگ چه به صورت محسوس و چه نامحسوس وجود داشته است و تاثیرات خود را بر ارزش بیت کوین وارد میکرده اما جنگ روسیه بدلیل محسوس بودن و ایجاد محدودیت برای دو کشور باعث افت بیشتری شده.

8

تبعات جنگ روسیه و اوکراین

09192110430

10/اسفند/1400

یک جنبه مهم این اتفاق، پیامدهای اقتصادی برای روسیه و همچنین سایر کشور های جهان است. هر چند در نگاه اول جنگ اوکراین و روسیه منجر به انزوای یازدهمین اقتصاد بزرگ جهان خواهد شد اما پیامدهای بلندمدت و کوتاه مدت زیادی برای اقتصاد جهانی خواهد داشت

25

فرصت سوزی حاکمان ما

Ashobpars

17/مرداد/1401

جنگ روسیه و اکراین بهترین و طلایی ترین فرصت رو واسه ایران بوجود آورد که بعد تحریم روسیه توسط دنیا .. بتونه تبدیل بشه به بازیگر اصلی بازار نفت و گاز و تمام سهم تولید و فروشی رو که براثر تحریم و زرنگی روسیه از دست داده بودیم پس بگیریم ... اما امان از نگاه به شرق و دوری از غرب ... امان از بیسوادی و ناکارامدی

3

جنگ

hasankhoshmaram.gmaill85.com

30/فروردین/1401

با سلام خدمت دوستان از نظر من این جنگ هم تا حدودی ده درصدی به بازار جهانی ضرر زد با تحریم های روسیه هم درست که ذخایر طلا داره اما اونم 18درصد اقتصادش افت داشت بازار نفت گاز غرب اروپا رو هم از دست داد

16

نظریه

peymanlvr

05/اسفند/1400

تا اونجایی که من میدونم بیتکویین یا بقیه ارزها چن مدتی رو دارن با بیشترین فروش و کم ترین مقدار خرید این روند رو طی میکنن و شرایط جنگی شاید ۲ یا ۳ درصد عامل سقوط بازار باشه

54

تحریم طلا ارز

angel77

05/اسفند/1400

روسیه سال‌ها است که تلاش می‌کنه تا اقتصاد خودش را از دلار جدا کنه و با استفاده از ذخایر ارزو طلا ک برای خود ایجاد کرده میتوانه با تحریم ها مقابله کنه بنابراین تحریم اقتصادی  بر روسیه اثر چندانی نمیگذارد ولی برای کشورهای اروپایی تحریم روسیه مشکلاتی به همراه خواهد داشت زمانی که قیمت انرژی الخصوص گاز بالا بره

53

جنگ=تغییر

hawzimel

23/اردیبهشت/1401

جنگ بین اوکراین و روسیه میتونه ضرر های زیادی ب بازار مالی ارز دیجیتالی بزنه. نوسانات زیاد و چشم گیر میتونه نتیجه ی این کشمکش ها باشه.

16

جنگ روسیه وتبعات آن

kavehazary

15/خرداد/1401

جنگ روسیه با اوکراین تبعات زیادی رو میوتنه روی ارز دیجیتال داشته باشه که با افت و خیز شدیدی مواجه کنه چون مردم نصبت به امنیت اینجور ارزها دچار شک تردید میشن و بیشتر به خرید دلار و طلا رو میبرن

12

فرصتی برای اندوخته کردن بیتکوین

[email protected]

14/تیر/1401

بنظرم جنگ و غیره بهانه است غولهای بیت کوین هرازگاهی بالابردن سرمایه و بیت کوینشون قیمت رو پایین میارن تا بیتکوین های که با قیمتهای نجومی فروخته اند را با قیمتی پایین دوباره بدست بیارن و باز با بالا بردن دوباره بیت کوین سرمایه اونها چندین برابر میشه

10

جنگ

[email protected]

17/خرداد/1401

با سلام خدمت دوستان از نظر من این جنگ هم تا حدودی ده درصد به بازار جهانی ضرب زد با تحریم روسیه هم درست که ذخایر طلا داره اما اونم 18درصد اقتصادش افت داشت بازار نفت گاز غرب اروپا رو هم از دست داد

14

جنگ روسیه واکراین

marwan

21/بهمن/1401

طبیعی است این جنگ اثر بزرگ نه فقط روی ارز دلار ویورو وارزهای دبجیتال داره ومتاسفانه دلار روز به روز قیمتش بالا وبالاتر میرود وتوقف نداره؟؟ متاسفانه

2

تاثیر تحریم روسیه

hamai

05/اسفند/1400

شاید از این تحریم انگلستان و آمریکا ضربه کمتری بخورن ولی کشورهای اروپایی که گاز انها از طریق روسیه تأمین میشود ضربه بزرگی خواهند خورد

47

تاثیر جنگ بر رمز ارز ها

mehdizavo

03/مرداد/1401

پس از وقوع جنگ، روسیه اعلام کرد که معاملات بیت کوین را ممنوع می کند در حالی که چند روز بعد این موضوع را رد کرد. می توان گفت در مواقع بحرانی دولت ها از این فناوری استفاده می کنند. در مواقع بحرانی مانند جنگ، میزان فعالیت در بازارهایی مانند رمز ارزها به شدت افزایش می یابد. جنگ در ابتدا باعث تخلیه هیجانات فروش می شود و سپس می تواند آغاز گر یک صعود باشد.

5

جنگ و ارزها

mohsenyoldash

21/اسفند/1400

دقیقا مشخصه که تمام بازی های بازیگران دنیا همینه یه جنگی راه میندازن و کلی سود و سرمایه برد میکنن جنگ روسیه هم همینه مطمعنن ارزهای دیجی تال و ووودستخوش کلی اتفاق عجیب خواهد بود

18

جنگ روسیه واوکراین

m.r.monfared

07/اسفند/1400

اقا به نظرمن هرچی سریعتر ارز دیجیتال بخرید اگر بیتکوین یا اتریوم که این دو غول رمز ارزها هستندباشه که خوبه الان بااین ریزشی که کرده بعد از. آتش بس بین این دو کشور رشد خوبی پیدا میکنه دوباره

28

mohix

mohix

17/اسفند/1400

قطعا در بازار های ارز ، ارز دیجیتال، نفت و... تاثیر خودشو میزاره .... اما فک نمیکنم اگر کشور های دیگه به غیر از خودشون وارد این جنگ بشن زیاد تاثیری داشته باشه...

23

ارز دیجیتال و ارز های دیگر

imanaminiazar

05/اسفند/1400

سلام و عرض ادب خدمت شما دوستان عزیزم به نظر من الان بهترین زمان برای خرید ارز دیجیتال و ارز های دیگر است و مطمئن باشید که دوباره افزایش می یابد به زودی با تشکر

40

دود وباروت

Mohalidanish

07/اسفند/1400

آمریکا آفغانستان را به یک ویرانه و افغان ها را به یک زباله جهانی تبدیل کرد . حالا می‌خواهد سرنوشت اوکراین را نیز به دود و باروت تبدیل کند جهان چرا جنایت آمریکا نمی بیند ؟

23

جنگ

dors@1

05/اسفند/1400

جنگ روسیه و اوکراین باعث میشه تا بازار های مالیضرر کنند و همه چیز به سود طلا و نفت شه و میتونه خیلی ادامه دار هم شه

52

Asal

hamed.r

06/اسفند/1400

جنگ بین اینا واسه کشورهای اروپایی بیشتر ضرر میزنه ولی این وسط،ارزش بیت کوین رفته بالاتر ولی نظر من اینکه به این اخبار زیاد واکنش نشان ندین بیشتر تلاش کنین انشالله بیشتر هم موفق تر میشین

24

روسیه

[email protected]

05/اسفند/1400

روسیه وچین قرارداد خوبی د ارند روسیه قدرت کافی برای ایستادن داره واتحادیه اروپا غرق در مشکلات بزرگی است شاید با تحریم مالی اتفاقاتی بیفته

33

این جنگ .........fare

farejoon

05/اسفند/1400

این جنک فعلا که به نفع بیت کویین و دیگر ارزها شده البته این دو کشور سالهاست بر سر عوض کردن دلار از کشورشون هستن از طرفی این جنگ باعث تحریم از طرف کشورهای دیگه براشون شده ولی از وقتی این اختلاف ها شروع شده بازار داره روبه جلو میره چرا شایدهای زیادی بر سر زبونهاست فعلا تا تو جنگ هستن وارزون شدن ارزها بخرین .

38

پیروز

09334913126

05/اسفند/1400

در بازی زندگی گاهی پیروز می شویم گاهی شکست می خوریم در هر دو حالت، ما باید به بازی ادامه دهیم ******

39

بازارهای مالی

B@hm@n

05/اسفند/1400

بازار های مالی با جنگ روسیه و اوکراین کاملا تحت تاثیر قرار میگیرن و میتونه قیمت ها رو خیلی بالا و پایین کنه

52

دانلود اپلیکیشن موبایل کوینگرام

با اپلیکیشن اندروید کوینگرام از آخرین مطالب بازارهای مالی و رمزارز ها با خبر باشید، قیمت تمامی رمزارز ها در لحظه چک کنید و نرخ آنها را با مبدل ارز کوینگرام به یکدیگر تبدیل کنید، با دیگر افراد در مورد تحلیل ها و مطالب گفت و گو کنید، سبد دارایی ارزهای دیجیتال خودتان را بسازید و از سود و زیان خود در بازه های زمانی مختلف با خبر باشید و با شرکت رایگان در مسابقات پیش بینی رمزارز جایزه ببرید.
coingram
coingram
کوینگرام

استارتاپ کوینگرام به عنوان یک رسانه تخصصی در حوزه بازار های مالی وارز های دیجیتال ، فعالیت خود را از تیر 1398 شروع کرد. هدف ما از ابتدا آموزش وآشنایی مردم با علم و فناوری آینده یعنی بلاک چین بوده است. آشنایی با انواع ارز های دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، آدا کاردانو و بقیه رمزارز ها میتواند ما را در انتخاب خرید و سرمایه گذاری در این حوزه بسیار بیشتر کمک کند. همان طور که سرمایه گذاری ها و ورود پول به این حوزه روز به روز بیشتر می شود، مسئولیت ما برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی بیشتر می شود تا کسی درگیر پروژه های کلاه برداری و طرح های پانزی نشود.

برگزیده ها

درآمد از کوینگرام

شرایط و قوانین

مفاهیم پایه

آشنایی با بلاکچین

آشنایی با بیتکوین

آشنایی با اتریوم

کوینگرام

درباره ما

ارتباط با ما

شبکه های اجتماعی

اینستاگرامتلگرام

کلیه ی حقوق این سایت نزد کوینگرام محفوظ بوده و بازنشر محتوای اختصاصی با ذکر منبع بلامانع است.