coingram
کوینگرام

نوسان

قیمت

نام ارز

3.4%

60,484 $

3,701,620,800 تومان

Bitcoin

Bitcoin

btc

4.5%

2,891 $

176,945,112 تومان

Ethereum

Ethereum

eth

0.1%

0.9992 $

61,151 تومان

Tether

Tether

usdt

2.2%

583.7 $

35,719,992 تومان

Binance Coin

Binance Coin

bnb

2.7%

145.99 $

8,934,588 تومان

Solana

Solana

sol

0.1%

0.9999 $

61,194 تومان

USD Coin

USD Coin

usdc

3.5%

0.5011 $

30,667 تومان

XRP

XRP

xrp

4.4%

2,890 $

176,841,072 تومان

Staked Ether

Staked Ether

steth

4.2%

6.68 $

408,816 تومان

TonCoin

TonCoin

ton

4.9%

0.1433 $

8,770 تومان

Dogecoin

Dogecoin

doge

ممنوعیت بیت کوین گزینه روی میز اروپا؛ اتحادیه اروپا به دنبال نظارت جدی بر رمز ارز

05/اسفند/1400
افزودن به نشان شده ها
ممنوعیت بیت کوین گزینه روی میز اروپا؛ اتحادیه اروپا به دنبال نظارت جدی بر رمز ارز
BTC
اخبار
قوانین
Europa
2412
2 دقیقه

گروهی از کشورهای اتحادیه اروپا به دنبال آن هستند که نظارت بر فضای رمز ارزها را به یک آژانس جدید مبارزه با پولشویی (AML) بسپارند. علاوه بر این، گزارشی نشان می‌دهد پارلمان اروپا به دنبال ممنوعیت بیت کوین و سایر ارزهای مبتنی بر اجماع اثبات کار است.

به نقل از بیت کوین نیوز، تعدادی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا به رهبری آلمان از این اتحادیه خواسته‌اند تا اختیارات نظارتی لازم بر فعالیت‌ها در حوزه رمزارز را به ناظر مبارزه با پولشویی جدیدی بدهد. بلومبرگ به نقل از منابع آگاه گفته است این کشورها از اینکه از شرکت‌های فعال در حوزه رمزارز برای تراکنش‌های غیرقانونی استفاده شود بیم دارند.

اتحادیه اروپا به دنبال راه‌اندازی آژانس ضد پولشویی

مقامات اتحادیه اروپا مانند کمیسیون این اتحادیه اکنون در حال مذاکره برای طراحی این نهاد نظارتی هستند و انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۴ راه‌اندازی شود و طی دو سال فعالیت‌های خود را گسترش دهد. به گفته یکی از دیپلمات‌های این اتحادیه که ترجیح داده است ناشناس بماند، این مقامات به دنبال این هستند تا از سپرده شدن مسئولیت نظارت بر شرکت‌های فعال در حوزه کریپتو به این نهاد نظارتی اطمینان حاصل کنند.

اتحادیه اروپا پس از رسوایی‌های سال‌های اخیر که شکاف‌های موجود در چارچوب نظارتی این اتحادیه در حوزه گردش مالی را نشان می‌دهد، در حال آماده سازی برای ایجاد آژانس ضد پولشویی جدیدی است. در همین حال، بازار پررونق رمزارز جبهه جدیدی را برای اجرای قانون باز کرده است چراکه ناشناس بودن ماهیت‌های این دارایی‌ها ظاهرا منجر به جلب توجه مجرمان و کشورهای سرکش شده است.

اسپانیا، اتریش، ایتالیا، لوکزامبورگ و هلند در کنار آلمان از جمله کشورهای پشت این تصمیم هستند. به گفته این دیپلمات، این کشورها اصرار دارند ناظر نظارت بر پولشویی بر فعالیت بانک‌های فرامرزی، سایر موسسات مالی و ارائه‌دهندگان خدمات رمزارز نیز نظارت داشته باشد.

کشورهای عضو اتحادیه هنوز در رابطه با این ایده صحبتی نکرده‌اند. با این حال، مقامات کشورهای مذکور خاطرنشان کرده‌اند هنوز مشخص نیست تغییرات درخواستی آنها مورد حمایت اتحادیه قرار بگیرد. علاوه بر این، این پارلمان اروپا است که در رابطه با قوانین حرف آخر را خواهد زد.

لوئیس گاریکانو، قانون‌گذار برجسته اتحادیه اروپا در واکنش به این پیشنهاد گفت:

این که ناظر جدید اتحادیه اروپا به صراحت بتواند بر دارایی‌های دیجیتال نظارت داشته باشد اهمیت دارد چراکه صنعت رمزارز یکی از حوزه‌های مستعد فعالیت‌های پولشویی است.

در حال حاضر، در اتحادیه اروپا مقامات ملی، مسئولیت مبارزه با پولشویی را بر عهده دارند با این حال، دست آنها چندان باز نیست و انتقاداتی هم نسبت به آنها مطرح شده است. سیستم مالی اروپا در دهه گذشته چندین رسوایی بزرگ از جمله پولشویی بزرگ روسیه از طریق بانک‌های Danske Bank و ABLV Bank لتونی را پشت سر گذاشته است.

بر اساس آمار ارائه‌شده توسط شرکت تحلیلی Chainalysis، مجموع تراکنش‌های غیرقانونی در سال گذشته با ۸۰٪ رشد، به ۱۴ میلیارد دلار رسیده است، سطحی که پیش از این تا به حال مشاهده نشده بود. با این حال، رمزارزها بخش بسیار کوچکی از این رقم را تشکیل می‌دهند.

اروپا به دنبال ممنوعیت بیت کوین

گزارش اخیر نشریه آلمانی BTC-ECHO نشان می‌دهد پارلمان اروپا به دنبال ممنوعیت بیت کوین و سایر ارزهای مبتنی بر الگوریتم اجماع اثبات کار است.

پیش‌نویس نهایی چارچوب قانونی مربوط به بازار دارایی‌های دیجیتال (MiCA) شامل مقرراتی است که سازوکار اجماع «ناپایدار زیست محیطی» را ممنوع می‌کند. این یعنی بیت کوین ممکن است از اول ژانویه ۲۰۲۵ (دی ماه ۱۴۰۳) در اتحادیه اروپا غیرقانونی اعلام شود. پس از این تاریخ مشاغل از ارائه هرگونه خدمات مرتبط با رمزارزهای مبتنی بر اثبات کار منع خواهند شد.

به گفته استفان برگر این چارچوب قانونی و پیشنهاد ممنوعیت ارزهای مبتنی بر اجماع اثبات کار بسیار محتمل است که با چراغ سبز روبه‌رو شود. البته برخی از دموکرات‌ها و محافظه‌کاران راست‌گرا با ممنوعیت بیت کوین مخالفت کرده‌اند.

کمیسیون اروپا، پیش از تصمیم‌گیری نهایی در اواخر سال جاری در گفتگویی سه‌گانه با کشورهای عضو و پارلمان این اتحادیه شرکت خواهد کرد.

با انتشار این اخبار افراد فعال در حوزه رمزارز به آنها واکنش نشان داده‌اند. پاتریک هنسن، مدیر بخش استراتژی استارتاپ مالی غیرمتمرکز Unstoppable Finance این طرح را «خودکشی» خواند و خاطرنشان کرد تصویب آن می‌تواند کل صنعت رمزارز را در اتحادیه اروپا نابود کند.

منبع:

میهن بلاکچین


امتیاز دادن به خبر

با لایک کردن هر خبر شما می توانید کوین بیشتر جایزه بگیرید


مطالب مرتبط با این موضوع

تحلیلگر مطرح بازار ارز دیجیتال رویایی از قله‌های جدید برای بیت‌کوین، اتریوم و سولانا می‌کشد!

تحلیلگر مطرح بازار ارز دیجیتال رویایی از قله‌های جدید برای بیت‌کوین، اتریوم و سولانا می‌کشد!

بیت‌کوین دوباره ۵۷ هزار دلاری شد! راز رالی جدید چیست؟

بیت‌کوین دوباره ۵۷ هزار دلاری شد! راز رالی جدید چیست؟

۶۰ روز مانده به هاوینگ بیت کوین: آیا شاهد رشد قیمت خواهیم بود یا کاهش آن؟

۶۰ روز مانده به هاوینگ بیت کوین: آیا شاهد رشد قیمت خواهیم بود یا کاهش آن؟

رکوردشکنی بیت کوین با عبور از ۵۲ هزار دلار؛ آیا پیش از هاوینگ به ۲۰۰ هزار دلار خواهد رسید؟

رکوردشکنی بیت کوین با عبور از ۵۲ هزار دلار؛ آیا پیش از هاوینگ به ۲۰۰ هزار دلار خواهد رسید؟

تحلیل جدید از بازار ارزهای دیجیتال: بیت کوین در آستانه یک حرکت صعودی بزرگ!

تحلیل جدید از بازار ارزهای دیجیتال: بیت کوین در آستانه یک حرکت صعودی بزرگ!


تحلیل کاربران

خلاف جهت

peymanlvr

05/اسفند/1400

اروپایی که با این ممنوعیت بیتکویین داره سرو کله میزنه سرمایه گذارهای بزرگ یا خریدار اتریوم که نهنگ اتر نام داره رو اختصاص به خودش داده یا اکثر درآمد های کشورهای اروپایی از ارز بوده

39

حاثه

09334913126

05/اسفند/1400

سن هرگز نمی تواند تو را از حادثه عشق محافظت می کند اما عشق همیشه می تواند تو را از افزایش سن محافظت کند

9

ممنوعیت بیت کوین دراروپا

زارع

05/اسفند/1400

باارائه پیش نویس لایحه ای برای ممنوعیت ارزهای که با الگوریتم اثبات کار استخراج می شوند وبه دنبال راهکارهای عملی برای بانک‌های داخلی وبرون مرزی دررابطه با ممنوعیت بیت کوین تا چند سال بعد هستند که بیشتر نیز ارزهای که با محیط زیست آسیب می رسانند جزممنوعیت ها هستند

21

ممنوعیتbit

angel77

05/اسفند/1400

درصورت تصویب شدن بیت کوین می‌تواند از اول ژانویه ۲۰۲۵ در اتحادیه اروپا غیرقانونی بشه و کسب‌وکارها نیز از ارائه هرگونه خدمات مرتبط با ارزهای دیجیتال مبتنی بر اثبات کار، منع خواهند شد این پیشنهاد قانونی به احتمال بسیار زیاد در پارلمان با چراغ سبز روبرو میشه. این طرح توسط احزاب چپ میانه مانند حزب سوسیال دموکرات، سبزها و حزب چپ آلمان حمایت می‌شه گفتنی است که حزب دموکرات مسیحی آلمان و محافظه‌کاران راست‌گرا با اضافه شدن ممنوعیت بیت کوین به این چارچوب نظارتی، مخالفند.

28

bit coin

arien

05/اسفند/1400

در ساعت آینده بیت کوین افزایش می یابد در پیش بینی خودتان ثبت کنید و افزایش را کلیک کنید با تشکر فراوان

17

اروپا

bahram72

05/اسفند/1400

معلومه که باید به فکر ممنوع کردن بیت کوین باشن چون یه تهدید برای دولت ها به حساب میاد ولی بیت کوین راه خودشو بلده

2

اروپا

B@hm@n

05/اسفند/1400

اروپا به فکر ممنوع کردن بیت کوین هست چون می بینن که بیت کوین داره خیلی پیشرفت میکنه و همه به سمتش میان

34

اروپا

aidinjabari

07/اسفند/1400

اروپا نمیخواهد رمز ارز را ممنوع کند فقط بازرسی و کنترل رمز ارزها جهت پول شویی و کارهای خلاف را میخواهد کنترل کند . نگران نباشید

2

ارز های دیجیتال

imanaminiazar

06/اسفند/1400

سلام و عرض ادب خدمت شما دوستان عزیزم به نظر من عزیزان الان بهترین زمان برای خرید بیت کوین و یا هر ارز دیجیتال و هر ارز دیگری است چون امروز 11درصد افزایش یافته‌است با تشکر

8

بیت کوین

M0RTEZA

05/اسفند/1400

با این کار ضرر جبران ناپذیر به دنیا وارد میشه .نمی توانند ممنوع کنند .اولین ضرر هم به خودشان میرسد.باید راهکار بهتری برای پولشویی پیدا کنند

14

ممنوعیت bit.

mohamadrezahoseini

06/اسفند/1400

بدون شک بسیار وحشتناک وعقب گرد است ممنوعیت بیت کوین توسط اروپا ومتضرر شدن وافت جهانی وسقوط است باید عقلانی تصمیم گیری شود

3

ممنوعیت بیتکوین در اروپا

bahmanmiri

07/اسفند/1400

بنظر نمی رسه به این جریان ممنوعیت گفت اتفاقا قانون گذاری و هدفمند کردن معاملات بیتکوین و بقیه رمز ارزها باعث رشد و ترقی رمز ارزها خواهد شد

5

ممنوعیت بیت کوین

dors@1

05/اسفند/1400

ممنوع کردن بیت کوین توسط اروپا میتونه برای کریپتو خبر بدی باشه و روی همه ارزها تاثیر بزاره ولی در دراز مدت خنثی میشه

35

بیت کوین

۰۹۹۲۵۹۰۵۵۰۷

06/اسفند/1400

اروپا دنبال تخریم وفشاربیشتربرروسیه وچین است که باارزهای دیجیتالی منابع مالی زیادی جمع میکنن وتحریم نفت وکاز وکانیها تاثیرزیادی دراقتصادانها نداشته باشد

10

اتحادیه اروپا وبیت کوین

shahrzad1400

05/اسفند/1400

خب اروپا باید در مسئله پولشویی به بیت کوین نظارتی داشته باشد اتحادیه اروپا در حال حاضر بازار واحد مشترکی دارد که اتحادیه گمرکی، واحد پول –یورو- که تحت اداره بانک مرکزی اروپاست ۱۷ کشور از ۲۷ کشور عضو آن را پذیرفته‌اند، سیاست مشترک رمز ارزهاهم باید مورد توجه بیشتر قراربگیره سیاست مشترک خارجه و امنیت نیز به عنوان دومین ستون از سه ستون اتحادیه اروپا شکل گرفت. پیمان شنگن کنترل روادید را لغو کرد، ایست‌های گمرکی نیز در بسیاری از مرز‌های داخلی برداشته شد و امکان رفت و آمد شهروندان اتحادیه اروپا برای زندگی، مسافرت، کار و سرمایه گذاری بیشتر شد.

16

دانلود اپلیکیشن موبایل کوینگرام

با اپلیکیشن اندروید کوینگرام از آخرین مطالب بازارهای مالی و رمزارز ها با خبر باشید، قیمت تمامی رمزارز ها در لحظه چک کنید و نرخ آنها را با مبدل ارز کوینگرام به یکدیگر تبدیل کنید، با دیگر افراد در مورد تحلیل ها و مطالب گفت و گو کنید، سبد دارایی ارزهای دیجیتال خودتان را بسازید و از سود و زیان خود در بازه های زمانی مختلف با خبر باشید و با شرکت رایگان در مسابقات پیش بینی رمزارز جایزه ببرید.
coingram
coingram
کوینگرام

استارتاپ کوینگرام به عنوان یک رسانه تخصصی در حوزه بازار های مالی وارز های دیجیتال ، فعالیت خود را از تیر 1398 شروع کرد. هدف ما از ابتدا آموزش وآشنایی مردم با علم و فناوری آینده یعنی بلاک چین بوده است. آشنایی با انواع ارز های دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، آدا کاردانو و بقیه رمزارز ها میتواند ما را در انتخاب خرید و سرمایه گذاری در این حوزه بسیار بیشتر کمک کند. همان طور که سرمایه گذاری ها و ورود پول به این حوزه روز به روز بیشتر می شود، مسئولیت ما برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی بیشتر می شود تا کسی درگیر پروژه های کلاه برداری و طرح های پانزی نشود.

برگزیده ها

درآمد از کوینگرام

شرایط و قوانین

مفاهیم پایه

آشنایی با بلاکچین

آشنایی با بیتکوین

آشنایی با اتریوم

کوینگرام

درباره ما

ارتباط با ما

شبکه های اجتماعی

اینستاگرامتلگرام

کلیه ی حقوق این سایت نزد کوینگرام محفوظ بوده و بازنشر محتوای اختصاصی با ذکر منبع بلامانع است.