coingram
کوینگرام

نوسان

قیمت

نام ارز

1.8%

61,535 $

3,765,942,000 تومان

Bitcoin

Bitcoin

btc

1.1%

2,995 $

183,269,520 تومان

Ethereum

Ethereum

eth

0%

0.9997 $

61,182 تومان

Tether

Tether

usdt

1.5%

590.7 $

36,149,004 تومان

Binance Coin

Binance Coin

bnb

3.3%

143.91 $

8,807,292 تومان

Solana

Solana

sol

0%

1 $

61,200 تومان

USD Coin

USD Coin

usdc

0.8%

0.5199 $

31,818 تومان

XRP

XRP

xrp

1.3%

2,991 $

183,071,844 تومان

Staked Ether

Staked Ether

steth

3%

0.1464 $

8,960 تومان

Dogecoin

Dogecoin

doge

4.8%

5.93 $

362,916 تومان

TonCoin

TonCoin

ton

عوامل تاثیرگذار بر قیمت زمین‌ها در متاورس چیست؟

05/اسفند/1400
افزودن به نشان شده ها
عوامل تاثیرگذار بر قیمت زمین‌ها در متاورس چیست؟
Metaverse
متاورس
آموزش
2661
2 دقیقه

در این گزارش به بررسی نظرات جوئل جان (Joel John) سرمایه‌گذار صندوق خطرپذیر لجرپرایم (LedgerPrime) درباره عوامل تاثیرگذار بر قیمت‌گذاری زمین‌ها در متاورس می‌پردازیم. جان به ۵ عامل مهم در تعیین قیمت زمین‌های متاورسی اشاره می‌کند.

به گزارش کریپتونیوز، قیمت املاک و مستغلات در متاورس در غالب موارد بر اساس تعداد تقاضا برای آن تعیین می‌شود. در ادامه این گزارش یک مدیر صندوق سرمایه‌گذاری توضیح می‌دهد که چگونه زمین‌های متاورسی را می‌توان به یک ماشین درآمدزایی برای مالکانش تبدیل کرد.

 

به عقیده جان مساله این است:

همسایه بودن در متاورس به چه معناست؟ اصلا چرا مهم است؟ اگر اسنوپ داگ چندین زمین در متاورس داشته باشد، چه اتفاقی رخ می‌دهد؟ آیا قیمت همسایه‌های همه آن زمین‌ها بالا می‌رود؟ اگر بخواهم صادقانه بگویم، هیچ کس پاسخ این پرسش‌ها را نمی‌داند.

جان در ادامه توضیح می‌دهد که برخلاف توکن‌ها، زمین‌های متاورسی را معمولا نمی‌توان بنا به سرمایه مشتری به قطعات کوچکتر تبدیل کرد و برای خرید این زمین‌ها نیز غالبا به سرمایه قابل توجهی نیاز است. به عنوان مثال میانگین قیمت یک قطعه زمین در سندباکس (Sandbox) حدود ۱۰,۳۹۹ دلار و در دیسنترالند (Decentraland) تقریبا ۱۱,۹۵۴ دلار است.

برای درک مفهوم این قیمت‌ها ابتدا باید بفهمیم که معنی زمین در متاورس چیست؟ به گفته جان مفهوم زمین چیزی نیست جز فضایی که در آن شما می‌توانید هر چیزی که مایل هستید را به صورت دیجیتال بیان کنید.

درآمد ماهانه پلتفرم‌های معروف متاورسی

از نظر جان، ۵ عامل اصلی که می‌توانند بر ارزش یک قطعه زمین متاورسی تاثیر بگذارند عبارت‌اند از:

  • تعداد افراد ورودی (Overall Footfall)
  • مجاورت ممتیک (Memetic proximity)
  • زمینه جغرافیایی (Geospatial context)
  • اقتصادی شدن (Financialization)
  • هنر (Art)

تعداد افراد ورودی اولین عامل است که به تعداد افرادی که با آن قطعه زمین دیجیتالی مواجه می‌شوند، اشاره دارد. همین مفهوم در جهان فیزیکی هم وجود دارد. مثلا املاک تجاری غیردیجیتالی در مناطقی که افراد زیادی از آن‌جا عبور می‌کنند، گران‌تر است.

دومین عامل تاثیرگذار بر قیمت زمین‌های متاورسی را نزدیکی ممتیک نامیده‌ایم. این مفهوم را می‌توان معادل با تونایی نزدیکی به شخص یا چیزی در متاورس دانست که آن شخص یا چیز توجه زیادی را به خود جلب می‌کند.

زمینه جغرافیایی به این نکته اشاره دارد که افراد می‌توانند با توجه به مشابهت دارایی خود با دارایی یک فرد شناخته شده یا با مالکیت یک قطعه زمین دیجیتال در کنار زمین دیجیتال شخص یا شرکتی معروف، کسب شهرت کرده و زمین ایشان ارزش بیشتری کسب کند.

با توجه به ارتباط متقابل و فزاینده امور مالی و متاورس، اقتصادی شدن نیز سومین عامل تاثیر گذار بر قیمت زمین‌ها در متاورس خواهد بود. خیلی از پروژه‌های مربوط به دنیای مالی، از زمین‌های دیجیتالی متاورس در استراتژی‌‌های سرمایه‌گذاری خود بهره می‌برند. در نتیجه زمین‌هایی که در استراتژی این شرکت‌ها بگنجند، برای مثال قابلیت تقسیم‌شدن داشته باشند یا اجاره دادن آن‌ها میسر باشد، ارزش بیشتری خواهند داشت.

در نهایت، ارزش زمین در متاورس همیشه تحت تاثیر طراحی بازی است که زمین‌ها در آن وجود دارند. اگر گرافیک و هنر داخلی یک بازی خیره‌کننده باشد، به احتمال زیاد توسعه‌دهندگان بازی، زمین‌ها را به حراج گذاشته و پس از آن صاحبان زمین‌ها می‌توانند از سایر کاربران برای استفاده یا عبور از زمین خود اجاره دریافت کنند.

برخی از مخالفین ارزش‌مند بودن زمین‌ها در متاورس معتقدند با توجه به این‌که زمین‌ها در متاورس به‌طور نامحدود قابل ایجاد هستند، پس آن‌ها خیلی ارزش‌مند نخواهند شد. جان استدلال این افراد را غیرمنطقی می‌داند.

این منطق مثل آن است که بگوییم وب‌سایت ها نمی‌توانند خیلی ارزش‌مند شوند؛ زیرا محدودیتی برای ایجاد بی‌شمار وب‌سایت وجود ندارد.

جان در این‌باره می‌نویسد:

زمین‌های متاورسی موانع ورود بالایی دارند و حتی زمانی که گروهی از افراد مالکیت آن‌ها را عهده دار باشند، به جای فروش فوری آن‌ها و معاوضه با پول نقد، مشتاق توسعه‌دادن آن زمین‌ها هستند.

به عقیده جان، در حال حاضر زمین‌های متاورسی که با مدل سازمان‌های خودگردان غیرمتمرکز (DAOs) اداره می‌شوند، نماد اینترنت غیرمتمرکز، با مالکیت حقیقی کاربر و همراه با چاشنی از دیوانگی هستند.

 

جان در این‌باره می‌گوید:

به عقیده من آینده پیش‌روی ما، بازطراحی از گذشته است.

منبع:

ارز دیجیتال


امتیاز دادن به خبر

با لایک کردن هر خبر شما می توانید کوین بیشتر جایزه بگیرید


مطالب مرتبط با این موضوع

کدام پروژه‌ها میتوانند هایپ بعدی بازار باشند و رشد چند صددرصدی را داشته باشند!

کدام پروژه‌ها میتوانند هایپ بعدی بازار باشند و رشد چند صددرصدی را داشته باشند!

آموزش گام به گام فیوچرز صرافی مکسی(Mexc) به همراه 200 هزار شیبا هدیه

آموزش گام به گام فیوچرز صرافی مکسی(Mexc) به همراه 200 هزار شیبا هدیه

انواع صرافی در دنیای رمزارزها

انواع صرافی در دنیای رمزارزها

روزهای قرمز بازار چکار کنیم؟ بخش پنجم

روزهای قرمز بازار چکار کنیم؟ بخش پنجم

چگونه در ایردراپ پروژه ARKHAM شرکت کنیم؟ بدون هزینه تراکنش!

چگونه در ایردراپ پروژه ARKHAM شرکت کنیم؟ بدون هزینه تراکنش!


تحلیل کاربران

متاروس

shahrzad1400

05/اسفند/1400

متاورس در حال حاضر در دنیای ارزهای دیجیتال بسیار خبرساز شده استمتاورس از نظر تئوری می‌تواند دسترسی و قدرت را دموکراتیک کند و تسلط بزرگترین شرکت‌های فناوری را در آینده تضعیف کندفیسبوک، نام خود را به متا تغییر داده و متاورس را آینده اینترنت اعلام کرده است. در اوایل سال جاری، Epic، سازنده بازی آنلاین Fortnite، یک میلیارد دلار سرمایه جمع‌آوری کرد تا نشان دهد سرمایه‌گذاران حاضرند پول زیادی را در راه تجربه‌های آنلاین بگذارندمتاورس محیطی است که می‌توان در آن زمین مجازی خرید. در واقع پول واقعی توسط سرمایه گذاران برای خرید زمین در یک شهر جدید که فقط در واقعیت مجازی وجود دارد، خرج می‌شود.

11

باز هم بیت کوین

arien

07/اسفند/1400

به نظر من که این کارو انجام نمیدن چون میدونند قیمت واقعی بیت کوین خیلی بیشتر از این هاست و این خبر خوبی نیست

6

kimia

[email protected]

05/اسفند/1400

زمین متاورس خیلی هزینه لازم داره برای خریدش ولی هرکی تو این زمین ها سرمایه گذاری کنه قطعا اینده روشنی خواهد داشت

14

زمین های متاورسی

زارع

05/اسفند/1400

تعدادکاربرانی که دراین حوزه ها سرمایه گذاری می کنند وبرای خرید زمین‌های متاورسی پیش قدم می شوند بهترین زمین هاازتظر موقعیت جغرافیایی وزمینه های اقتصادی برتر بهره مند می شوند ومهمتر عامل در خرید این زمین ها هنر ومعماری بکاررفته درآن تست که موقعیت کاربر را تعیین می کند

21

متاورس

۰۹۹۲۵۹۰۵۵۰۷

06/اسفند/1400

سلام دوستان زمینها دوگونه است زمینهای که درکشورهای مختلف است زمینی که درحوضه بازی متاورس درحوضه دوم باید به منابع وتشکیلات ووسط شهرنزدیکترقینت ودارای بیشتراست اما مورد اول به هیچ وج یک دلارهم خریدنکنید بازباخودشما

13

زمین دربلاروس

miladhosseinzadeh1364

06/اسفند/1400

الان دقیقا زمین های بلاروس حکم بیت کوین 10 سال پیش رو داره یعنی هر شخصی که توانایی مالی برای سرمایه گذاری در خرید زمین دربلاروس را داشته باشد، حداکثر تا 5 سال آینده سود بسیار بالا و دلچسبی خواهد کرد

12

متاورس

Mohammadyousefi

05/اسفند/1400

متاورس در اینده رشد بسیار خوبی خواهد داشت و توجه زیادی سمت این حوزه جلب شده است و شرکتهای زیادی بسمت این حوزه روی اورده اند و همین عامل باعث رشد خواهد شد

17

متاورس

B@hm@n

05/اسفند/1400

متاورس روز به روز داره پیشرفت میکنه و با ادامه این روند دنیا رو درگیر خودش میکنه و قیمت زمین ها هم گرونتر میشه

38

قیمت زمین ها در متاورس

marwan

26/تیر/1402

یمت زمین در متاورس هنگامی که دیسنترالند اولین حراج زمین مجازی خود را در رویداد Terraform در دسامبر سال 2017 برگزار کرد، قیمت یک قطعه زمین تنها 20 دلار بود. این بسته ها در سال 2021 به طور متوسط بیش از 6000 دلار فروخته شدند. در آغاز سال 2022، قیمت ها به حدود 15000 دلار برای هر قطعه زمین متاورس افزایش یافته است.

2

متاورس

bahram72

05/اسفند/1400

ورود کاربران بیشتر به حوزه متاورس باعث میشه هم پیشرفت کنه هم قیمت زمین ها بالا بره پس تا دیر نشده باید اقدام به خرید کرد

38

متاورس

aidinjabari

07/اسفند/1400

قیمت زمین ها به موقعیت زمین و اصلی ترین نکته همسایگی برند های معروف بودن و در همسایگی شرکت های بزرگ بودن وابسته است. شما زمینی بخری که سامسونگ هم ساختمانش اونجاست حتما رفت امد و سرقفلی اون زمین خیلی بالاست

8

ارز دیجیتال

imanaminiazar

06/اسفند/1400

سلام خدمت شما دوستان عزیزم به نظر من هم حق با شماست با تشکر از شما دوستان عزیزم ممنون از شما متشکرم

14

متاورس

hamai

05/اسفند/1400

متاورس به زودی جهان را متحیر. وتسخیر خواهد کرد.مخصوصا زمین های متاورسی که به دارندگانش سود زیادی رسونده ولی مشکل اصلی اینکه پول زیادی برای خریدش میخواد

23

متاورس

dors@1

05/اسفند/1400

هرچی جلوتر میریم افراد ییشتری در متاورس زمین مسخرن و با ورود سرمایه بیشتر به متاورس قیمت زمین های متاورس هم بالاتر میزه

38

متاورس

angel77

05/اسفند/1400

قیمت املاک و مستغلات در متاورس در غالبا بر اساس تعداد تقاضا و طراحی و هنر داخلی یک بازی تعیین میشه ک زمین بازی درش قرار داره متاورس فضا رو برای ظهور نوع جدیدی از اقتصادمبتنی بر بازاریابی و داراییهای دیجیتالی فراهم کرده

36

زندگی

09334913126

05/اسفند/1400

زندگی مانند دوربین است روی چیزهای مهم تمرکز کنید لحظات خوب را ثبت کنید زشتی ها را از آن کات کنید و در نهایت اگر چیزی که می خواستید از آب درنیامد … کافیست عکس دیگری بگیرید! ******

14

دانلود اپلیکیشن موبایل کوینگرام

با اپلیکیشن اندروید کوینگرام از آخرین مطالب بازارهای مالی و رمزارز ها با خبر باشید، قیمت تمامی رمزارز ها در لحظه چک کنید و نرخ آنها را با مبدل ارز کوینگرام به یکدیگر تبدیل کنید، با دیگر افراد در مورد تحلیل ها و مطالب گفت و گو کنید، سبد دارایی ارزهای دیجیتال خودتان را بسازید و از سود و زیان خود در بازه های زمانی مختلف با خبر باشید و با شرکت رایگان در مسابقات پیش بینی رمزارز جایزه ببرید.
coingram
coingram
کوینگرام

استارتاپ کوینگرام به عنوان یک رسانه تخصصی در حوزه بازار های مالی وارز های دیجیتال ، فعالیت خود را از تیر 1398 شروع کرد. هدف ما از ابتدا آموزش وآشنایی مردم با علم و فناوری آینده یعنی بلاک چین بوده است. آشنایی با انواع ارز های دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، آدا کاردانو و بقیه رمزارز ها میتواند ما را در انتخاب خرید و سرمایه گذاری در این حوزه بسیار بیشتر کمک کند. همان طور که سرمایه گذاری ها و ورود پول به این حوزه روز به روز بیشتر می شود، مسئولیت ما برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی بیشتر می شود تا کسی درگیر پروژه های کلاه برداری و طرح های پانزی نشود.

برگزیده ها

درآمد از کوینگرام

شرایط و قوانین

مفاهیم پایه

آشنایی با بلاکچین

آشنایی با بیتکوین

آشنایی با اتریوم

کوینگرام

درباره ما

ارتباط با ما

شبکه های اجتماعی

اینستاگرامتلگرام

کلیه ی حقوق این سایت نزد کوینگرام محفوظ بوده و بازنشر محتوای اختصاصی با ذکر منبع بلامانع است.