coingram
کوینگرام

نوسان

قیمت

نام ارز

0.1%

63,032 $

3,857,558,400 تومان

Bitcoin

Bitcoin

btc

1.5%

3,036 $

185,816,664 تومان

Ethereum

Ethereum

eth

0.2%

0.9993 $

61,157 تومان

Tether

Tether

usdt

0.5%

587.3 $

35,943,984 تومان

Binance Coin

Binance Coin

bnb

0.9%

151.28 $

9,258,336 تومان

Solana

Solana

sol

0.3%

0.9987 $

61,120 تومان

USD Coin

USD Coin

usdc

1.5%

0.5389 $

32,981 تومان

XRP

XRP

xrp

1.3%

3,037 $

185,851,548 تومان

Staked Ether

Staked Ether

steth

1.7%

0.1534 $

9,388 تومان

Dogecoin

Dogecoin

doge

1.1%

5.79 $

354,348 تومان

TonCoin

TonCoin

ton

تحلیل قیمت بیت کوین در بحبوحه بحران اوکراین؛ ارزیابی مدیرعامل صرافی FTX

06/اسفند/1400
افزودن به نشان شده ها
تحلیل قیمت بیت کوین در بحبوحه بحران اوکراین؛ ارزیابی مدیرعامل صرافی FTX
Bitcoin
BTC
FTX
تحلیل
1919
3 دقیقه

همبستگی بیت کوین با بازار سهام ایالات متحده می‌تواند یکی از دلایل کاهش قیمت فعلی آن باشد؛ اما از طرف دیگر کاهش ارزش پول‌های اروپای شرقی نیز بیت کوین را به پوششی در برابر بحران و محافظی برای سرمایه‌ها تبدیل می‌کند.

به گزارش کوین تلگراف، مردم جهان روز خود را با دیدن اخباری سرخ شروع کردند؛ اما این سرخی تنها مربوط به نمودارهای قیمت در بازارهای مالی نبود؛ بلکه اخبار تکان‌دهنده حمله روسیه به اوکراین نیز سرخط خبرهای امروز بود.

در هفته گذشته بازارهای مالی سنتی همراه با بازار ارزهای دیجیتال روندی نزولی داشتند. اوایل امروز، پنج‌شنبه، این روند کاهشی سرعت بیشتری نیز گرفت. هرچند نفت خام با بالاترین بهای خود در ۸ سال گذشته معامله شد و از ۱۰۰ دلار نیز فراتر رفت، اکثر شرکت‌های بازارهای سهام آمریکا بیش از ۵ درصد ارزش خود را از دست دادند.

تهاجم روسیه به اوکراین در ۲۴ فوریه (۵ اسفند) مسبب فروش ۵۰۰ میلیارد دلاری ارزهای دیجیتال شد. این امر موجب شد که بیشتر ارزهای دیجیتال مقاومت‌های خود را شکسته و در پایین‌ترین قیمت سه‌ماهه خود معامله شوند. ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال در ساعات اولیه معاملات صبحگاهی آسیا با کاهشی ۱۰ درصدی به زیر ۱.۵ تریلیون دلار رسید.

بیت کوین به‌عنوان یک محافظ در برابر تورم‌ها و بحران‌ها در نظر گرفته می‌شود و بسیاری از کارشناسان انتظار داشتند که قیمت بیت کوین در زمان بحران منعطف‌تر باشد. با این حال، سم بنکمن فراید (Sam Bankman-Fried) مدیرعامل صرافی ارزهای دیجیتال FTX، کاهش قیمت بیت کوین را تعجب‌آور نمی‌داند.

فراید معتقد است از آنجا که جنگ باعث ایجاد بحران نقدینگی در بازار شده است، بازارهای سنتی و ارزهای دیجیتال با کاهش قیمت مواجه شده‌اند. کاهش قیمت بیت کوین نیز به ارتباط رو به رشد آن با شاخص نزدک (NASDAQ) و SP ۵۰۰ نسبت داده می شود که این همبستگی اخیراً به بالاترین حد خود در دو سال گذشته رسیده است.

فراید طی رشته توییتی در این‌باره نوشت:

در روز گذشته شاخص S&P ۵۰۰ حدود ۴ درصد و بیت کوین حدود ۸ درصد کاهش قیمت داشت. چرا؟ بدیهی است که قیمت سهام‌ها کاهش یابد، چون جنگ شده است و جنگ به‌طور کلی بد است. بیت کوین چرا با کاهش قیمت مواجه شده است؟ چون اگر وضع دنیا بدتر شود، مردم پول نقد کمتری دارند. اساساً فروش بیت کوین و سهام و … برای پرداخت هزینه‌های جانبی پس از وقوع جنگ است.

نمودار همبستگی قیمت بیت کوین با دارایی‌های سنتی

بنکمن فراید ضمن اشاره به بی‌ثباتی ارزهای اروپای شرقی در این شرایط، به سرمایه‌گذاران اروپای شرقی پیشنهاد داد که از بیت کوین به عنوان جایگزین ارزهای این کشورها استفاده کنند.

فراید در همین زمینه می‌افزاید:

ارزها و به‌طور کلی سیستم‌های مالی اروپای شرقی بی‌ثبات شده‌اند. سرمایه‌گذاران‌ آن‌جا ممکن است به‌دنبال جایگزینی مناسب باشند. اگر در حال حاضر در اوکراین بودید، پول خود را در کجا سرمایه‌گذاری می‌کردید؟

نمودار قیمت روبل (نمای ساعتی بازار روبل/ دلار)

سرمایه‌گذاران به دو دسته فاندامنتال و الگوریتمی تقسیم می‌شوند. فراید به این نکته اشاره داشت که سرمایه‌گذاران فاندامنتال به وضعیت و احساسات بازار هم نگاه می‌کنند، حال آن‌که سرمایه‌‌گذاران الگوریتمی ترجیح می‌دهند از داده‌ها استفاده کنند.

تحلیلگران فاندامنتال پیشنهاد خرید بیت کوین را می‌دهند؛ زیرا بیت کوین به‌عنوان محافظی در برابر بحران شناخته می‌‌شود. در حالی که سرمایه‌گذاران الگوریتمی توصیه به فروش بیت کوین می‌کنند؛ زیرا داده‌ها با توجه به همبستگی بالای بیت کوین با بازار سهام، نسخه‌ای واحد برای هر دو مورد دارند.

بر همین اساس قیمت فعلی بیت کوین حاصل فشار و کشش قیمت توسط سرمایه‌گذاران بنیادی و الگوریتمی است.

فراید دراین‌باره می‌گوید:

نبرد فشار و کشش بین سرمایه‌گذاران فاندامنتال و سرمایه‌‌گذاران الگوریتمی وجود دارد. فاندامنتالیست‌ها معتقد به خرید بیت کوین و معامله‌گران الگوریتمی قائل به فروش بیت کوین‌اند. بیت کوین با ۸ درصد کاهش قیمت، به جایی ‌رسید که فشار این دو به تعادل می‌رسد. بسیار خوب، حق با کدام گروه است؟

قیمت بیت کوین نشانه‌هایی از بهبود نشان می‌دهد؛ زیرا از سطح قیمتی ۳۴,۴۵۹ دلار به بالای سطح قیمتی ۳۵,۶۶۳ دلار صعود کرد.

منبع:

ارز دیجیتال


امتیاز دادن به خبر

با لایک کردن هر خبر شما می توانید کوین بیشتر جایزه بگیرید


مطالب مرتبط با این موضوع

افت چشمگیر در درآمدهای استخراج بیت کوین در ماه مه: تحلیل اثرات هاوینگ بیت کوین

افت چشمگیر در درآمدهای استخراج بیت کوین در ماه مه: تحلیل اثرات هاوینگ بیت کوین

واکنش بازار به تصمیم جدید فدرال رزرو: بیت کوین افزایش قیمت را تجربه کرد!

واکنش بازار به تصمیم جدید فدرال رزرو: بیت کوین افزایش قیمت را تجربه کرد!

کاهش محسوس قیمت بیت کوین در پیش از جلسه فدرال رزرو!

کاهش محسوس قیمت بیت کوین در پیش از جلسه فدرال رزرو!

تحلیل اخیر قیمت بیت کوین: نوسانات و پیش‌بینی‌ها در بازار!

تحلیل اخیر قیمت بیت کوین: نوسانات و پیش‌بینی‌ها در بازار!

تحرکات قابل توجه نهنگ‌ها در بازار کریپتو؛ انتقال بیش از ۱ میلیارد دلار به کوین‌بیس!

تحرکات قابل توجه نهنگ‌ها در بازار کریپتو؛ انتقال بیش از ۱ میلیارد دلار به کوین‌بیس!


تحلیل کاربران

سقوط ادامه دار

ati.ali78

06/اسفند/1400

این حمله روسیه باعث شد نزول کند همه چیز ولی دلار و طلا و نفت و گاز بالارفتن هنوز ادامه داره بعد این حمله منتظر تورم بالا جهانی باشیم چون روسیه تحریم میشه گاز نفت بالا می‌ره. اوضاع ارزدیجیتال داره فرصت میده خرید کنم آینده نگرها

19

اوکراین

miladjavidi

07/اسفند/1400

امیدوارم هیچ جای دنیا به هر دلیلی جنگی رخ نده و اینطور مردم بی گناه راحت کشته نشن و جالب اینجاس یه رئیس جمهور هیچ وقت بعنوان قاتل دستگیر نمیشه #no_war

6

ارز دیجیتال

imanaminiazar

06/اسفند/1400

سلام و عرض ادب خدمت شما دوستان عزیزم به نظر من الان بهترین کاری که می توانیم انجام دهیم هیچ اجازه ای نکنیم چون دوباره قرار است افزایش یابد و آن زمان بهترین زمان برای فروش ارز دیجیتال و یا ارز هایتان است با تشکر از شما

10

بیت کوین

B@hm@n

06/اسفند/1400

بیت کوین تحت تاثیر اخبار قرار گرفته و میتونه با یه خبر مثبت خودشو بالا بکشونه ولی باید فعلا احتیاط کرد

38

اوکراین

Mohalidanish

07/اسفند/1400

امید وارم هر چه زود تر آتش جنگ خاموش شود آمریکا جهان را به یک آتش بازی بزرک دعوت کرده و او میخواهدعقده های شکستش را از افغانستان جبران کند ولی جنک چیزی جز ویرانی با خود نخواهد داشت . "آواره افغانی "

5

بیت کوین و جنگ

Mohammadyousefi

06/اسفند/1400

امیدوارم زودتر تنش جنگ خوابیده بشه چون نه ضرر مردم بی گناه هست و امیدواریم زودتر بازار از نزول خارج بشه و اوضاع بازار شکل جدیدی بخود بگیرد.

17

کوین

09334913126

06/اسفند/1400

سن هرگز نمی تواند تو را از حادثه عشق محافظت می کند اما عشق همیشه می تواند تو را از افزایش سن محافظت کند

11

حمله روسیه و روند بازار

bahmanmiri

07/اسفند/1400

معمولا بعد از هر خبر بد در دنیا ،اولین واکنش از سمت بازار سرمایه هست که به چشم میخوره که باعث رشد انس جهانی،دلار آمریکا،فرانک سوئیس و ین ژاپن میشه ولی معمولا طولی نمی‌کشه که بازار روند معمول خودش را پیدا کرده از شرایط بحرانی خارج میشه که نمونش همین جریان حمله روسیه بود که پنج شنبه بازار رمز ارزها ریزشی شد ولی روز جمعه نسبتا بازار بهتر از قبل روز پنج شنبه شد

9

وضعیت بیت کوین

زارع

06/اسفند/1400

با جنگ روسیه واوکراین ارزهای دیجیتال درمدت کوتاهی ریزش کردند ولی بزودی این بازار دوباره روند صعودی خودرا ادامه خواهد داد روند نزولی ارزهای دیجیتال موقتی است

16

بیت کوین

bahram72

06/اسفند/1400

در حال حاضر می بینیم که اخبار فاندا چقدر میتونه تاثیرگذار باشه و با یه خبر قیمت بالا و پایین میشه و میتونه خوب باشه چون اگه جنگ تموم شه سریع بیت کوین واکنش مثبت نشون میده

27

بیت کوین

dors@1

06/اسفند/1400

با شروع جنگ بیت کوین ریزش کرد و طلا صعودی شد و حالا با اعلام اینکه امریکا دخالتی نمی کنه بیت کوین صعودی شد

36

جنگ روسیه بااکراین

shahrzad1400

06/اسفند/1400

با آغاز جنگ روسیه و اوکراین، بازارهای مالی دچار نوسانات قابل توجهی شدند. در صورت تداوم این جنگ آینده بازارهای مالی از جمله دلار، طلا، بورس و ارزهای دیجیتال چه می‌شود؟تشدید تنش میان روسیه و اوکراین باعث ایجاد شوک در بازارهای نفت شد و قیمت نفت به بیش از ۱۰۰ دلار در هر بشکه رسید. حمله روسیه بازارهای بورس آسیا را هم تحت تأثیر قرار داد.

8

شروع جنگ

miladhosseinzadeh1364

06/اسفند/1400

با شروع جنگ قیمت بیت کوین رو به نزول و قیمت طلا صعودی می‌شود چه بسا این جنگ آغاز جنگ جهانی سوم باشد

12

قمیت بیتکویین

peymanlvr

06/اسفند/1400

قمیت بیتکویین همونطور که مشخصه ربطی به جنگ بین روسیه و اوکراین نداره البته شاید درصدش ۲ یا سه باشه امروز شاهد رشد قیمت بیتکویین خواهیم بود

33

بودن یا نبودن

mhd.bhy

06/اسفند/1400

مسعله اینجاست که کشورهای بزرگ و قدرتمند جهان برای اینکه بتونن دیگر کشورها رو کنترل کنن و استعسمار کن هر چند وقت یک بار از این فیلمها درست می کنن و کاری که میخوان انجام میدن بیت بالا رفته بود نیاز بود بیاد پایین همه از ترس جنگ بفرشن که اونای که باید بخرن بخرن و این نمایش تمام بشه

8

اتریوم

arien

08/اسفند/1400

اتریوم بین التکوین ها بهترین ارز برای سرمایه گذاری و ریسک کمتری نسبت به دیگر التکوین ها دارد و درصدش هم بد نیست

6

دانلود اپلیکیشن موبایل کوینگرام

با اپلیکیشن اندروید کوینگرام از آخرین مطالب بازارهای مالی و رمزارز ها با خبر باشید، قیمت تمامی رمزارز ها در لحظه چک کنید و نرخ آنها را با مبدل ارز کوینگرام به یکدیگر تبدیل کنید، با دیگر افراد در مورد تحلیل ها و مطالب گفت و گو کنید، سبد دارایی ارزهای دیجیتال خودتان را بسازید و از سود و زیان خود در بازه های زمانی مختلف با خبر باشید و با شرکت رایگان در مسابقات پیش بینی رمزارز جایزه ببرید.
coingram
coingram
کوینگرام

استارتاپ کوینگرام به عنوان یک رسانه تخصصی در حوزه بازار های مالی وارز های دیجیتال ، فعالیت خود را از تیر 1398 شروع کرد. هدف ما از ابتدا آموزش وآشنایی مردم با علم و فناوری آینده یعنی بلاک چین بوده است. آشنایی با انواع ارز های دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، آدا کاردانو و بقیه رمزارز ها میتواند ما را در انتخاب خرید و سرمایه گذاری در این حوزه بسیار بیشتر کمک کند. همان طور که سرمایه گذاری ها و ورود پول به این حوزه روز به روز بیشتر می شود، مسئولیت ما برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی بیشتر می شود تا کسی درگیر پروژه های کلاه برداری و طرح های پانزی نشود.

برگزیده ها

درآمد از کوینگرام

شرایط و قوانین

مفاهیم پایه

آشنایی با بلاکچین

آشنایی با بیتکوین

آشنایی با اتریوم

کوینگرام

درباره ما

ارتباط با ما

شبکه های اجتماعی

اینستاگرامتلگرام

کلیه ی حقوق این سایت نزد کوینگرام محفوظ بوده و بازنشر محتوای اختصاصی با ذکر منبع بلامانع است.