coingram
کوینگرام

نوسان

قیمت

نام ارز

0.5%

61,924 $

3,678,285,600 تومان

Bitcoin

Bitcoin

btc

0.3%

2,916 $

173,209,212 تومان

Ethereum

Ethereum

eth

0%

1 $

59,400 تومان

Tether

Tether

usdt

1.3%

587.8 $

34,914,132 تومان

Binance Coin

Binance Coin

bnb

3.3%

146.12 $

8,679,528 تومان

Solana

Solana

sol

0.1%

1 $

59,400 تومان

USD Coin

USD Coin

usdc

1.6%

0.5055 $

30,027 تومان

XRP

XRP

xrp

0.3%

2,914 $

173,085,066 تومان

Staked Ether

Staked Ether

steth

2.4%

7 $

415,800 تومان

TonCoin

TonCoin

ton

6.9%

0.1505 $

8,940 تومان

Dogecoin

Dogecoin

doge

قطع دسترسی بانک‌های روسیه به سوئیفت؛ برد یا باخت برای رمز ارزها؟

08/اسفند/1400
افزودن به نشان شده ها
قطع دسترسی بانک‌های روسیه به سوئیفت؛ برد یا باخت برای رمز ارزها؟
Russia
SWIFT
رمزارز
بیتکوین
1953
2 دقیقه

اتحادیه اروپا تصمیم دارد تا با قطع دسترسی برخی بانک‌های روسی از سوئیفت (SWIFT)، ارتباط روسیه را با سیستم مالی بین‌المللی محدود کند.

به نقل از کوین دسک، اتحادیه اروپا با قطع دسترسی روسیه به سوئیفت، امکان انجام هرگونه تراکنش بین بانکی با نهادهای غیر روسی را برای شرکت‌های روس از بین می‌برد و عملا ارتباط آن را با سیستم مالی جهان قطع خواهد کرد. این تصمیم اتحادیه اروپا در حالی اتخاذ می‌شود که روسیه در چند روز گذشته حملاتی را در خاک اوکراین انجام داده است.

دسترسی روسیه به سوئیفت قطع خواهد شد

ایتالیا، مجارستان و قبرس ابتدا با این تصمیم مخالف بودند با این حال روز جمعه و شنبه حمایت خود را از آن ابراز کردند. این در حالی است که آلمان طرفدار اعمال محدودیت‌های «هدفمند و کاربردی» روسیه است.

کمیسیون اروپا روز شنبه در بیانیه‌ای عمومی منتسب به اتحادیه اروپا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، بریتانیا، کانادا و آمریکا حمایت خود را از این تصمیم اعلام کرد.

در این بیانیه آمده است:

ما متعهد می‌شویم که بانک‌های منتخب روسیه از سیستم پیام‌رسانی سوئیفت حذف شوند. این اطمینان حاصل می‌کند که این بانک‌ها از سیستم بین‌المللی جدا شده‌اند و به آنها برای فعالیت در سطح جهانی آسیب می‌رساند.

اتحادیه اروپا همچنین متعهد شد ذخایر بین‌المللی بانک مرکزی روسیه را مسدود کرده و از خرید پاسپورت توسط الیگارشی‌های روسیه در سایر کشورها برای ورود مجدد به سیستم مالی جهانی و فعالیت دوباره در آن جلوگیری کند.

همچنین در این بیانیه آمده است مقامات اتحادیه اروپا همچنین قصد دارند با شناسایی و مسدودسازی دارایی‌های افراد و شرکت‌های تحریم‌شده، یک گروه ویژه برای اجرای تحریم‌های اتحادیه اروپا، آمریکا، بریتانیا، ژاپن، کانادا، کره جنوبی و چندین کشور دیگر راه‌اندازی کنند. علاوه بر این، ممکن است تحریم‌های بیشتری بر روسیه اعمال شود.

آنالنا بائربوک، وزیر امور خارجه آلمان و رابرت هابک، معاون صدراعظم آلمان روز شنبه در بیانیه‌ای در رابطه با روسیه گفتند:

ما به طور مستقیم در حال کار برچگونگی قطع دسترسی روسیه از سوئیفت هستیم به طوری که بر افراد درست تاثیر خود را بگذارد.

شایان ذکر است مقامات کشورهای اروپایی امروز در رابطه با شروع کار بر این روند دیدار خواهند کرد. با توجه به اینکه سوئیفت در بلژیک مستقر است، حمایت تمامی کشورهای اروپایی برای قطع دسترسی کشوری مانند روسیه بسیار حائز اهمیت بود.

در همین حال، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در حال بررسی برای حمایت علنی از تصمیم سران اروپایی برای حذف روسیه از سیستم سوئیفت است. روز جمعه، جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید طی یک نشست خبری اعلام کرد که این دولت قطع دسترسی روسیه از سوئیفت را از روی میز حذف نکرده است. وی در این رابطه گفت:

بحث مداومی در رابطه با آن وجود دارد. همانطور که می‌دانید سوئیفت یک سرویس پیام‌رسانی است که ۱۱،۰۰۰ بانک را به هم متصل می‌کند. اگرچه بسیاری معتقدند روسیه به مرور می‌تواند این محدودیت را دور بزند، اما همچنان گزینه‌ای بر روی میز است.

آیا رمزارزها قربانی تحریم‌های روسیه می‌شوند؟

الکس کروگر، اقتصاددان مطرح معتقد است در صورتی که روسیه برای فرار از تحریم‌ها به بیت کوین و رمز ارزها روی بیاورد، بر این دارایی‌ها اثر منفی خواهد گذاشت.

به گفته کروگر، استفاده از رمز ارزها برای دور زدن تحریم‌های آمریکا با واکنش شدید قانون‎گذاران آمریکا مواجه خواهد شد. کروگر در این رابطه گفت:

اگر روسیه از رمز ارزها برای دور زدن تحریم‌ها استفاده کند به طرز وحشتناکی تاثیر منفی بر بازار خواهد گذاشت. انتظار وقوع آن را نداشته باشید اما مراقب باشید. قانون‌گذاران آمریکا تحت فشار قرار خواهند گرفت تا این صنعت را به عنوان یک موضوع امنیت ملی برطرف نمایند.

آمریکا و سایر متحدانش پس از حمله روسیه به اوکراین، تحریم‌های مختلفی را علیه این کشور اعمال کردند. این تحریم شامل قطع ارتباط موسسات مالی روسی از اقتصاد جهانی است.

کروگر معتقد است رمزارزها و دارایی‌های چون سهام و کالا پس از سقوط اخیر ناشی از درگیری روسیه و اوکراین اکنون به کف خود رسیده است.

وی در این رابطه گفت:

به کف قیمتی برای سهام و رمز ارزها رسیده‌ایم و شاهد رشد فلزات گرانبها هستیم. بازار این را به شما می‌گوید.

با این حال وی معتقد است در صورت تشدید درگیری و استفاده از سلاح‌های هسته‌ای ممکن است وضعیت قیمت‌ها دوباره حالت نزولی به خود بگیرد.

وی افزود:

چطور ممکن است اوضاع بدتر شود؟ حمله چین به تایوان، حمله روسیه به کشورهای بیشتر و استفاده از سلاح‌های هسته‌ای. در غیر این صورت بازار سناریوهای نزولی خود را کنار گذاشته است.

وی ادامه داد:

این ممکن است هر درگیری مسلحانه‌ای رخ دهد، اما این درگیری ها می‌تواند متفاوت باشد چراکه بزرگتر از همه جنگ‌ها در دهه گذشته خواهد بود.

در زمان نگارش این خبر، قیمت بیت کوین و سایر رمزارزها در ۲۴ ساعت اندکی کاهش یافته‌اند اما دیروز بازار رمزارزها به خصوص آلتکوین ها با رشد قیمت همراه بودند.

منبع:

میهن بلاکچین


امتیاز دادن به خبر

با لایک کردن هر خبر شما می توانید کوین بیشتر جایزه بگیرید


مطالب مرتبط با این موضوع

بررسی وضعیت دارایی ماینرها

بررسی وضعیت دارایی ماینرها

نسبت ورودی نهنگ ها به صرافی ها به پایینترین میزاد خود از سال ۲۰۱۸  رسیده است

نسبت ورودی نهنگ ها به صرافی ها به پایینترین میزاد خود از سال ۲۰۱۸ رسیده است

خرید های سنگین نهنگ های بیتکوین طی سه هفته اخیر

خرید های سنگین نهنگ های بیتکوین طی سه هفته اخیر

حمایت دوباره مایکل سیلور از بیتکوین

حمایت دوباره مایکل سیلور از بیتکوین

رشد ۲۵درصدی حجم قراردادهای باز بیت کوین پس از درخواست بلک‌راک

رشد ۲۵درصدی حجم قراردادهای باز بیت کوین پس از درخواست بلک‌راک


تحلیل کاربران

قطع دسترسی روسیه به سوئیفت

minister

08/اسفند/1400

اتحادیه اروپا احتمالا دست به چنین کاری نمی‌زند و دسترسی روسیه به سویفت را قطع نخواهد کرد چون چندین قدرت اتحادیه اروپا محتاج انرژی و خصوصا گاز روسیه هستند بعنوال مثال 60٪گاز مصرفی آلمان از روسیه تامین میشودو این مبادلات از طریق سویفت انجام میشود.اگر اروپا دسترسی روسیه به سویفت را قطع کند در عمل خود را از انرژی مورد نیازش محروم کرده است.وضرر قطع دسترسی روسیه به سوئیفت،برای اروپا بیشتر از روسیه است

22

بی ارزش شدن روبل

[email protected]

10/اسفند/1400

روس ها بدیلیل بی ارزش شدن روبل به شدت درحال خرید بیت کوین هستند دلیل افزایش اخیر ۷۰دوستان گرامی قیمت نفت افزایشی شده وفرداهم مجددا مزاکره روسیه واکراین هست واینکه کمک های به اکراینازطریق بیت کوین امکان پذیره حال فردا دو باره حواستون به حجم معاملات باش که نشنکر قیمت حواهد بود

3

روسیه

dors@1

08/اسفند/1400

به نظر تنها راهی که میتونه روسیه رو از این اقدام نگه داره و جنگ رو تموم کنه همین محدودیت ها و قطع ارتباط های مالی بین المللی هستش

36

سویفت..........fare

farejoon

10/اسفند/1400

وقتی کشوری را تحریم کنند شامل خیلی چیزها میشه که مهم ترین ان همین بانک و ترد کردن از کمک از کشورهای دیگر روسیه دیگه نمیتونه یه قدرت نظامی بشه شاید با کشورهای خاور میانه کوچک پنهانی بدون اطلاع دیگران ولی پای عمل که برسه اونها را هم تحریم میکنند روسیه با این کارش میخواد بگه قدرت اول منم ولی به قول خودش گفته ناتو را نابود کردم ولی این اخر کار پوتین هست کارهایی کرده که خود ارتشش موندن چون قرا ر بود یه خودنمایی باشه یا مانور باشه که الان تو گل موندن خلاصه هیچ کشوری قبول نداره این کارش رو وکم کم مشکلات روسیه بزودی خودش رو نشون میده .

4

تصمیم اتحادیه اروپا

bejarkoly

08/اسفند/1400

اتحادیه اروپا تصمیم گرفتند تا روسیه را از سیستم بانکی سوئیفت حذف کنند که با اجرایی شدن این تصمیم دسترسی روسیه به بانکهای بین المللی قطع خواهد شد.

26

قطع بانک‌های روسیه به سوئیفت

زارع

08/اسفند/1400

با بالا گرفتن جنگ چون کشورهای غربی‌ترین توانند دخالت نظامی دراین کشور داشته باشند دست بانک‌های روسیه را با سوئیفت قطع کردند

22

قطع رابطه سویفت باروسیه

[email protected]

09/اسفند/1400

البته روسیه شریک قدرتمندی مثل ایران رو داره که خوب بلده تحریمهارودوربزنه ودست همه رو تو حنا بزاره درضمن کاربران زیادی توارزدیجیتال داره که مثل مویرگها کشوررو تغذیه میکنن ودیپلماسی زورهم داره خوب هم ازش به جاش استفاده میکنه

2

سوئیفت

asalbanoo1364

08/اسفند/1400

قطع دسترسی روسیه به این سیستم میتونه یه ضرر بزرگ برای سیستم مالی روسیه به حساب بیاد و شاید این محدودیت ها بتونه به کمک اوکراین بیاد

33

kimia

[email protected]

08/اسفند/1400

همیشه جنگ بدترین گذینه بوده وهست بازار رمز ارزهم به تمام اتفاقات دنیا ربط داره جنگ هم یک دلیل دیگه برای نزول ارزها

19

سوئیفت وبانکهای روسیه

marwan

13/فروردین/1402

۱۰۶ بانک غیرروسی در ۱۳ کشور، تمام بانک‌های روسیه و تمام شعب بانک‌های روسیه که در کشورهایی دیگر فعال هستند و به SPFS دسترسی دارند، اکنون به «سپام» متصل هستند. او مدعی است که بر این اساس، «بانک‌های ایرانی از سوئیفت بی‌نیاز شدند».

2

مهربان

erfan.m.m

08/اسفند/1400

اجازه دهید قضاوتتان کنند ؛ اجازه دهید اشتباه در موردتان فکر کنند بگذارید پشت سرتان حرف بزنند ، افکار دیگران مشکل شما نیست شما مهربان،معهد به عشق ورزیدن و آزاد بمانید مهم نیست آنها چه می گویند یا چیکار میکنند حق ندارید به ارزش خودتان و زیبایی صداقت وجودی خودتان شک کنید فقط بدرخشید مثل هر روزی که میدرخشید

15

بیت کوین

aidinjabari

09/اسفند/1400

سویفت یک روش و پلات فرم هستش که انتقال پول بین بانک های جهان رو انجام میدهد و مرکز ان در نروژ است . قبلا ایران و کره شمالی از این سویفت خارج شده اند.

11

محدودیت

bahram72

08/اسفند/1400

اینکه ارتباط روسیه با تمام سیستم های مالی جهان قطع شه میتونه باعث شه روسیه در مورد این جنگ تجدید نظر کنه

31

روسیه

peymanlvr

08/اسفند/1400

پس از اینکه بانک مرکزی اوکراین نقل و انتقالات نقدی الکترونیکی را به دلیل درگیری با نیروهای روسی به حالت تعلیق درآورد، معاملات شهروندان در ارزهای دیجیتال در حال افزایش است. با مسدود شدن تجارت ارز خارجی در کشور، این امر باعث شده است که شهروندان به دنبال جایگزین‌های دلاری در ارزهای دیجیتال باشن

31

سوئیفت

hamai

08/اسفند/1400

هر کشوری برای جابجایی پول به سایر کشورها نیاز به سوئیفت دارد .که اروپا تصمیم گرفته که این ارتباط را برای روسیه قطع کند

27

سوئیفت

shahrzad1400

08/اسفند/1400

متحدان غربی علیه جنگ روسیه،‌ ب صورت مشترک اعلام کردند که دسترسی تعداد مشخصی از بانک‌های روسیه را به سیستم مالی سوئیفت قطع می‌کنند. سوئیفت در این زمینه اعلام کرده برای قطع دسترسی نهادهای روسی، با مقام‌های اتحادیه اروپا در تماس هستیم تا اطلاعات لازم را بگیریم. این کشورها علاوه بر این از تحریم بانک مرکزی روسیه خبر دادند.

18

جنگ

moh.com

10/اسفند/1400

مطمعنا پیامدهای این جنگ تاثیر بسیاری بر رمز ارز ها میگذارد همانطور که خبر های قبل از جنگ تاثیر گذار بود بر روند رمز ارز ها ،قطع دسترسی به سوئیفت ، روسیه رو با توجه به علاقه پوتین به سمت رمز ارز ها سوق میده ، اینده رو روشن میبینم ، با تشکر

3

دانلود اپلیکیشن موبایل کوینگرام

با اپلیکیشن اندروید کوینگرام از آخرین مطالب بازارهای مالی و رمزارز ها با خبر باشید، قیمت تمامی رمزارز ها در لحظه چک کنید و نرخ آنها را با مبدل ارز کوینگرام به یکدیگر تبدیل کنید، با دیگر افراد در مورد تحلیل ها و مطالب گفت و گو کنید، سبد دارایی ارزهای دیجیتال خودتان را بسازید و از سود و زیان خود در بازه های زمانی مختلف با خبر باشید و با شرکت رایگان در مسابقات پیش بینی رمزارز جایزه ببرید.
coingram
coingram
کوینگرام

استارتاپ کوینگرام به عنوان یک رسانه تخصصی در حوزه بازار های مالی وارز های دیجیتال ، فعالیت خود را از تیر 1398 شروع کرد. هدف ما از ابتدا آموزش وآشنایی مردم با علم و فناوری آینده یعنی بلاک چین بوده است. آشنایی با انواع ارز های دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، آدا کاردانو و بقیه رمزارز ها میتواند ما را در انتخاب خرید و سرمایه گذاری در این حوزه بسیار بیشتر کمک کند. همان طور که سرمایه گذاری ها و ورود پول به این حوزه روز به روز بیشتر می شود، مسئولیت ما برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی بیشتر می شود تا کسی درگیر پروژه های کلاه برداری و طرح های پانزی نشود.

برگزیده ها

درآمد از کوینگرام

شرایط و قوانین

مفاهیم پایه

آشنایی با بلاکچین

آشنایی با بیتکوین

آشنایی با اتریوم

کوینگرام

درباره ما

ارتباط با ما

شبکه های اجتماعی

اینستاگرامتلگرام

کلیه ی حقوق این سایت نزد کوینگرام محفوظ بوده و بازنشر محتوای اختصاصی با ذکر منبع بلامانع است.