coingram
کوینگرام

نوسان

قیمت

نام ارز

0.5%

66,404 $

4,329,540,800 تومان

Bitcoin

Bitcoin

btc

0.2%

3,215 $

209,632,344 تومان

Ethereum

Ethereum

eth

0.1%

0.9995 $

65,167 تومان

Tether

Tether

usdt

0.9%

608.9 $

39,699,628 تومان

Binance Coin

Binance Coin

bnb

0%

156.47 $

10,201,844 تومان

Solana

Solana

sol

0%

1 $

65,200 تومان

USD Coin

USD Coin

usdc

1.8%

0.5495 $

35,827 تومان

XRP

XRP

xrp

0.3%

3,215 $

209,614,088 تومان

Staked Ether

Staked Ether

steth

0.9%

0.1603 $

10,452 تومان

Dogecoin

Dogecoin

doge

2.8%

5.7 $

371,640 تومان

TonCoin

TonCoin

ton

افزایش ۷۸٪ قیمت لونا در یک ماه؛ دلیل آن چیست؟

11/اسفند/1400
افزودن به نشان شده ها
افزایش ۷۸٪ قیمت لونا در یک ماه؛ دلیل آن چیست؟
LUNA
Terra
Market
تحلیل
2496
3 دقیقه

عملکرد خیره‌کننده قیمت لونا رمزارز بومی شبکه ترا یکی از اتفاقات جالب روزهای اخیر بوده است. LUNA در ماه فوریه (بهمن) توانست از تمام رقبای مهم در بازار رمزارزها از نظر عملکرد قیمتی پیشی بگیرد.

به نقل از کریپتواسلیت، ترا (Luna) یکی از بهترین دارایی‌ها از نظر عملکرد در ماه فوریه (بهمن) بود. با وجود اینکه بازار رمزارزها در میان تنش‌های سیاسی در اوکراین و کانادا شاهد یکی از پرنوسان‌ترین دوره‌های خود بود، ترا توانست ۷۸٪ رشد را در این ماه ثبت کند و تا ۹۷ دلار رشد کند.

برای مقایسه عملکرد لونا با سایر رمزارزها، بیت کوین و اتریوم در ماه فوریه تنها شاهد افزایش قیمت به ترتیب ۱۵.۲۵٪ و ۱۴٪ بودند. سایر پلتفرم‌های قرارداد هوشمند مانند سولانا و آوالنچ شاهد افزایش ۳.۹٪ و ۲۲٪ بودند.

بیشتر اوج‌گیری لونا در آخرین روز‌های ماه ظاهر شد. قیمت لونا در ۲۸ فوریه (۹ اسفند) ۲۶٪ جهش کرد که بخشی از آن به دلیل حرکت صعودی کل بازار ارزهای دیجیتال بود. به عنوان مثال، BTC و ETH در همان روز به ترتیب ۱۴.۵٪ و بیش از ۱۱.۵٪ افزایش قیمت داشتند.

قیمت لونا در مقایسه با بیت‌کوین و اتر با تمرکز به ماه فوریه

جالب است که جفت LUNA/BTC در ماه فوریه به بالاترین حد تاریخی خود رسید و بیش از ۵۶٪ افزایش یافت و به ۲۱٬۱۷۱ ساتوشی رسید، که نشان می‌دهد معامله‌گران با رشد همبستگی بیت‌کوین با بازار سهام نزولی، در جستجوی امنیت به لونا روی آورده‌اند.

نمودار روزانه جفت معاملاتی LUNA/BTC – ثبت ATH جدید

ارزش بازار لونا اکنون ۳۴ میلیارد دلار است که از این مقدار حدود ۳۰ میلیارد دلار در پلتفرم‌های مختلف به طور مستقیم سپرده‌گذاری (استیک) شده‌است. به این ترتیب لونا از نظر ارزش کل استیک شده از اتریوم پیشی گرفته است که موفقیت خیره‌کننده‌ای محسوب می‌شود.

اثر توکن‌سوزی لونا بر افزایش قیمت

در مورد اینکه چرا معامله‌گران لونا را به عنوان پناهگاه امن در نظر گرفته‌اند، شاید در اقتصاد این توکن نهفته باشد.

داده‌های ارائه‌شده توسط پلتفرم تحلیلی اسمارت استیک (Smart Stake) نشان داد که پروتکل Terra اخیرا حدود ۲۹ میلیون توکن لونا (LUNA) به ارزش ۲.۵۷ میلیارد دلار را سوزانده است. علت این توکن سوزی افزایش عرضه استیبل کوین UST است که توسط لونا پشتیبانی می‌شود. عرضه UST از حدود ۱۱.۲۶ میلیارد در ۱ فوریه (۱۲ بهمن) به تقریبا ۱۲.۹۲ میلیارد در ۲۸ فوریه (۹ اسفند) افزایش یافت که نشان‌دهنده رشد نزدیک به ۱۴.۷۵٪ است.

روند صعودی عرضه استیبل کوین UST فوریه ۲۰۲۲

افزایش عرضه UST کاتالیزور افزایش قیمت لونا است؛ چرا که برای حفظ برابری UST در مقابل دلار، وقتی ارزش UST به بالای ۱ دلار می‌رود، Terra کاربران خود را تشویق می‌کند تا LUNA بسوزانند و UST ضرب کنند تا با افزایش عرضه UST قیمت آن برای برابری با دلار پایین بیاید. اما زمانی که عرضه UST کم شود، ارزش لونا به دلیل کندی مکانیسم سوزاندن کاهش می‌یابد. به این ترتیب ارزش لونا با افزایش عرضه UST رشد می‌کند.

کاهش عرضه لونا (تصویر بالا) همزمان با افزایش عرضه UST (تصویر پایین)

در ۲۲ فوریه (۲۳ بهمن)، بنیاد محافظان لونا (LFG) اعلام کرد برای ثبات بخشیدن به استیبل کوین شبکه ترا یک میلیارد دلار از طریق فروش توکن LUNA جمع‌آوری کرده است. این موضوع پشتوانه مهمی به افزایش پایدار عرضه استیبل کوین UST محسوب می‌شود. قیمت لونا از زمان اعلام این خبر تقریبا ۹۰٪ افزایش یافته‌است. در حالیکه مجموع ارزش کل رمزارزها در همین مدت تنها ۱۳٪ افزایش یافته است که نشان می‌دهد معامله‌گران ارزهای دیجیتال به بازار ترا هجوم آورده‌اند.

افزایش قیمت توکن Rune

از جمله تحولاتی که باعث هیجان هواداران RUNE شده است، ادغام Terra (LUNA) در پروتکل THORChain است. این ادغام پشتیبانی از تمام پروژه‌های مبتنی بر کازموس در بلاکچین THOR ممکن می‌کند. در توییت زیر میخوانیم‌:

ادغام با ترا تکمیل شده است و تنها منتظر تأیید تیم امنیتی ترافرم هستیم.

ادغام Terra، رمزارز LUNA و استیبل کوین UST را به اکوسیستم THORChain می‌آورد و گزینه‌های بیشتری را برای معامله و استیک کردن در اختیار کاربران قرار می‌دهد. ثورچین اکنون از ۶ نوع کیف‌پول و هشت بلاک‌چین در صرافی غیرمتمرکز THORSwap پشتیبانی می‌کند.

داده‌های کوین‌تلگراف مارکتزپرو نشان می‌دهد که این خبر تأثیر چشمگیری بر قیمت Rune توکن بومی بلاکچین THOR داشته است.

نمودار ۴ ساعته قیمت Rune

قیمت Rune پس از رسیدن به سطح ۳ دلار در ۲۴ فوریه (۵ اسفند)، با ۷۴.۲٪ افزایش به ۵.۲۳ دلار در روز اول مارس (۱۰ اسفند) رسید و حجم معاملات ۲۴ ساعته آن نیز ۳۸۸٪ افزایش داشته است.

منبع:

میهن بلاکچین


امتیاز دادن به خبر

با لایک کردن هر خبر شما می توانید کوین بیشتر جایزه بگیرید


مطالب مرتبط با این موضوع

چشم‌انداز قیمت بیت کوین پیش از هاوینگ: آماده‌سازی برای یک رشد جدید

چشم‌انداز قیمت بیت کوین پیش از هاوینگ: آماده‌سازی برای یک رشد جدید

فرصت‌های جدید معاملاتی در بازار: آماده‌باش برای سودآوری!

فرصت‌های جدید معاملاتی در بازار: آماده‌باش برای سودآوری!

تحلیل دقیق بازار بیت کوین در آستانه هوینگ: آیا تاریخ دوباره خود را تکرار می‌کند؟

تحلیل دقیق بازار بیت کوین در آستانه هوینگ: آیا تاریخ دوباره خود را تکرار می‌کند؟

تحلیلگر مطرح بازار ارز دیجیتال رویایی از قله‌های جدید برای بیت‌کوین، اتریوم و سولانا می‌کشد!

تحلیلگر مطرح بازار ارز دیجیتال رویایی از قله‌های جدید برای بیت‌کوین، اتریوم و سولانا می‌کشد!

ایلان ماسک با زبان طنز به نوسانات بازار کریپتو واکنش نشان می‌دهد!

ایلان ماسک با زبان طنز به نوسانات بازار کریپتو واکنش نشان می‌دهد!


تحلیل کاربران

لونا

imanaminiazar

11/اسفند/1400

سلام و عرض ادب خدمت شما دوستان عزیزم من دوباره تکرار می کنم دوستان عزیزم که الان بهترین زمان برای خرید ارز های دیجیتال است چون قراره دوباره افزایش یابند در این باره مطمئن باشید خیلی ممنونم که من رو تا اینجا راهی کرده آید

16

لونا

EHSAN.15

12/اسفند/1400

سلام عرض ادب ترالونا در این شلوغی جنگ بین دو کشور خیلی بهتر خوبتر پیش میره اصلا جای نگرانی نیست بهتر تر وبالاتر هم میره تا حالا ضررنکرده

6

ارز دیجیتال

[email protected]

13/خرداد/1401

خوب این نشان میدهد که سرمایه گزاری و کمک به این ارز بیشتر از قبل شد و این امید میدهد و سرمایه گزاری کرد

3

ترالونا

حسنخدائی

11/اسفند/1400

بهترین عملکرد در بین ارزهای دیجیتال در این اوضاع پرتلاطم جنگ ازسوی لونا انجام شد وثورچین نیز به تبعیت از آن نیز رشد قابل قبولی داشت در کل لونا ارز خیلی خوبی برای سرمایه گذاری هستش.

16

لونا

زارع

11/اسفند/1400

رمزارز ترا لونا است که با افزایش قیمتی چشمگیری مواجه شده بارشد ۷۸درصدی از قبایل خود جوزده واصلاح استیک کردن نیز ازاتریوم فراتررقته بلاک چین لونا آینده پرسیدی برای کاربران وسرمایه گذاران بزرگ می باشد که توکن سوزی این ارزدیجیتال است که معامله گران ازان به عنوان پناهگاه امن استفاده می کنندواین توکن سوزی درافزایش قیمت نقش بزرگی دارد

20

رشد

mhd.bhy

13/اسفند/1400

تمام ارزها یک بلا رفتنی دارن یک پایین رفتنی دارن از ارگوریتم خاصی پیروی میکنن یعنی هر وقت بازار پزیرش داشته باشه بالا میرن هر وقت نه ساکت بمونه بازار پایین میان

5

لونا

dors@1

11/اسفند/1400

لونا داره خیلی خوب کار میکنه و رتبه خوبی هم به دست اورده و در زمانی که ارزها در ریزش بودن توانسته رشد خوبی رو تجربه کنه

36

لونا

bahram72

11/اسفند/1400

لونا داره به یکی از بهترین ارزها تبدیل میشه و دیدیم که از لحاظ رتبه بندی هم توانسته خیلی از ارزهای بزرگ رو پشت سر بزاره

24

لونا

Amir13860

11/اسفند/1400

خوب این نشان می دهد که سرمایه گذاری و کمک به این ارز بیشتر از قبل شده و این امید میدهد که سرمایه گذاری کرد

19

لونا

asalbanoo1364

11/اسفند/1400

در یک ماه گذشته ارزها بیشتر یا در ریزش بودن یا نوسان زیادی داشتند ولی لونا توانست بهترین عملکرد رو از خودش نشون بده

42

ارز دیجیتال

angel77

11/اسفند/1400

لونا (LUNA) کوین بومی شبکه بلاکچینی ترا (Terra) است که توسط ترافرم لبز (Terraform Labs) یک کمپانی کره‌ای توسعه یافته است. قیمت بیت کوین و آلتکوین‌هایی همچون لونا به یکدیگر بستگی دارد رمز ارز بومی شبکه ترا با افزایش تقاضا در حوزه امور مالی غیر متمرکز برای استیبل کوین ک باپشت سرگذاشتن بولکادات یکی از ده رمز ارز برتر شده

35

دانلود اپلیکیشن موبایل کوینگرام

با اپلیکیشن اندروید کوینگرام از آخرین مطالب بازارهای مالی و رمزارز ها با خبر باشید، قیمت تمامی رمزارز ها در لحظه چک کنید و نرخ آنها را با مبدل ارز کوینگرام به یکدیگر تبدیل کنید، با دیگر افراد در مورد تحلیل ها و مطالب گفت و گو کنید، سبد دارایی ارزهای دیجیتال خودتان را بسازید و از سود و زیان خود در بازه های زمانی مختلف با خبر باشید و با شرکت رایگان در مسابقات پیش بینی رمزارز جایزه ببرید.
coingram
coingram
کوینگرام

استارتاپ کوینگرام به عنوان یک رسانه تخصصی در حوزه بازار های مالی وارز های دیجیتال ، فعالیت خود را از تیر 1398 شروع کرد. هدف ما از ابتدا آموزش وآشنایی مردم با علم و فناوری آینده یعنی بلاک چین بوده است. آشنایی با انواع ارز های دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، آدا کاردانو و بقیه رمزارز ها میتواند ما را در انتخاب خرید و سرمایه گذاری در این حوزه بسیار بیشتر کمک کند. همان طور که سرمایه گذاری ها و ورود پول به این حوزه روز به روز بیشتر می شود، مسئولیت ما برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی بیشتر می شود تا کسی درگیر پروژه های کلاه برداری و طرح های پانزی نشود.

برگزیده ها

درآمد از کوینگرام

شرایط و قوانین

مفاهیم پایه

آشنایی با بلاکچین

آشنایی با بیتکوین

آشنایی با اتریوم

کوینگرام

درباره ما

ارتباط با ما

شبکه های اجتماعی

اینستاگرامتلگرام

کلیه ی حقوق این سایت نزد کوینگرام محفوظ بوده و بازنشر محتوای اختصاصی با ذکر منبع بلامانع است.