coingram
کوینگرام

نوسان

قیمت

نام ارز

2.8%

59,372 $

3,698,875,600 تومان

Bitcoin

Bitcoin

btc

1.6%

3,007 $

187,311,803 تومان

Ethereum

Ethereum

eth

0.4%

1 $

62,487 تومان

Tether

Tether

usdt

1.1%

562.6 $

35,051,849 تومان

Binance Coin

Binance Coin

bnb

3.5%

138.3 $

8,616,090 تومان

Solana

Solana

sol

0.1%

1 $

62,362 تومان

USD Coin

USD Coin

usdc

1.6%

0.5231 $

32,589 تومان

XRP

XRP

xrp

1.5%

3,003 $

187,055,750 تومان

Staked Ether

Staked Ether

steth

3.3%

0.1331 $

8,292 تومان

Dogecoin

Dogecoin

doge

8.5%

5.24 $

326,452 تومان

TonCoin

TonCoin

ton

۵ ارزی که باید این هفته زیرنظر داشته باشید

16/اسفند/1400
افزودن به نشان شده ها
  ۵ ارزی که باید این هفته زیرنظر داشته باشید
BITCOIN
ALTCOINS
تحلیل قیمت
آلتکوین
2926
7 دقیقه

روز ۴ مارس (۱۳ اسفند)، قیمت بیت کوین به زیر ۴۰٬۰۰۰ دلار سقوط کرد و تا به امروز هم همچنان زیر این سطح در نوسان است.

نشانه‌ای مثبتی که از داده‌های گلسنود به دست می‌آید، این است که اشخاص فعال در زمینه مدیریت سرمایه، با سقوط قیمت‌ها درگیر احساس ترس نشده‌اند و سهم خود را از صندوق بیت کوین گری‌اسکیل کاهش نداده‌اند. این یعنی کارشناسان مدیریت سرمایه احتمالاً دیدگاهی صعودی نسبت به عملکرد قیمتی بیت کوین در درازمدت دارند و به همین خاطر توجهی به نوسانات کوتاه‌مدت نمی‌کنند.

با اینکه بازار ارز دیجیتال در مجموع با موانعی زیادی مواجه است، در بازار برخی از آلت کوین‌ها نشانه‌های مثبتی دیده می‌شود. در ادامه نگاهی به نمودار بیت کوین و ۴ ارز دیجیتال دیگر می‌اندازیم که می‌تواند با صعودی‌شدن بازار، عملکردی متفاوت از سایر آلت کوین‌ها داشته باشند.

بیت کوین (BTC)

قیمت بیت کوین ۴ مارس (۱۳ اسفند) به زیر میانگین‌های متحرک ساده ۵۰ روزه (خط قرمزرنگ) و نمایی ۲۰ روزه (خط آبی‌رنگ) سقوط کرد که نشان می‌دهد فروشندگان در تلاش‌اند تا کنترل بازار را در دست بگیرند. در دو روز بعدی خریداران سعی می‌کردند تا فروشندگان را با رساند قیمت به بالای میانگین‌های متحرک گرفتار کنند؛ با این حال در انجام این کار موفق ظاهر نشدند.

نمودار قیمت بیت کوین

اگر قیمت در ادامه هم زیر میانگین‌های متحرک موجود در نمای ۱ روزه بازار باقی بماند، فروشندگان تلاش خواهند کرد قیمت را تا حمایت کف کانال روی نمودار پایین بکشند. خریداران احتمالاً از این سطح که در نزدیکی ۳۵٬۰۰۰ دلار قرار دارد، با قدرت حمایت خواهند کرد. اگر قیمت پس از برخورد با این حمایت به سمت بالا باز گردد، به این معنی است که احتمالاً نوسان درون این کانال تا چند روز دیگر نیز ادامه خواهد داشت.

از طرفی، شکسته‌شدن مقاومت میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در ۴۰٬۴۷۴ دلار می‌تواند این چشم‌انداز نزولی را باطل کند. چنین اتفاقی می‌تواند به معنی افزایش خرید در کف‌های قیمتی باشد. پس از آن خریداران برای عبور از سقف کانال روی نمودار تلاش خواهند کرد و در صورتی که در انجام این کار موفق ظاهر شوند، باید منتظر جهش بیشتر قیمت بود.

 

ریپل (XRP)

خریداران ریپل در چند روز گذشته تلاش می‌کردند قیمت این ارز دیجیتال را به بالای خط روند نزولی روی نمودار برسانند، اما فروشندگان با قدرت از این مقاومت دفاع می‌کردند. نکته مثبتی که وجود دارد این است که خریداران بازار ریپل همچنان تسلیم نشده‌اند و موقعیت خود را بالای میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه حفظ کرده‌اند.

[نمودار قیمت ریپل

شیب خنثی میانگین‌های متحرک و قرارگرفتن شاخص قدرت نسبی در نزدیکی محور میانی، تشخیص برتری خریداران یا فروشندگان را سخت می‌کند. اگر خریداران در ادامه بتوانند قیمت را به بالای خط روند روی نمودار ۱ روزه برسانند، شتاب صعودی بیشتر خواهد شد و قیمت این شانس را دارد تا سطح ۰.۹۱ دلار را مجدداً تجربه کند.

عبور و بسته‌شدن کندل قیمت بالای مقاومت ۰.۹۱ دلاری می‌تواند راه را برای ادامه روند صعودی تا مقاومت روانی ۱ دلاری هموار کند. از سوی دیگر اگر روند بازار در ادامه نزولی شود و ریپل به زیر ۰.۶۹ دلار سقوط کند، به این معنی است که خریداران کنترل بازار را در دست گرفته‌اند. پس از آن نیز باید منتظر سقوط قیمت تا سطح ۰.۶۲ دلار باشیم.

[نمودار قیمت ریپل

در نمای ۴ ساعته بازار قیمت در محدوده بین ۰.۸۰ تا ۰.۷۰ دلار در نوسان است. اگر خریداران بتوانند قیمت را به بالای خط روند نزولی روی نمودار برسانند، سپس می‌توانند به عبور از مقاومت سقف کانال هم فکر کنند. عبور و بسته‌شدن کندل قیمت بالای این سطح به معنی کنترل بیشتر خریداران بر بازار است. در ادامه هم ریپل مقاومت‌های ۰.۸۵ و ۰.۹۱ دلاری را پیش رو خواهد داشت.

از سوی دیگر، اگر قیمت در ادامه به زیر میانگین‌های متحرک سقوط کند، به معنی فروش معامله‌گران در اوج‌های قیمتی است. در ادامه هم ممکن است قیمت تا ۰.۷۰ دلار و پس از آن ۰.۶۲ دلار پایین بیاید.

نیر پروتکل (NEAR)

کندل قیمت نیر پروتکل بین دو میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه و نمایی ۲۰ روزه گرفتار شده است. این موضوع نشان می‌دهد که معامله‌گران با نزدیک‌شدن قیمت به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه در ۱۱ دلار اقدام به فروش می‌کنند و خریداران هم با نزدیک‌شدن قمیت به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در ۱۰ دلار تشویق می‌شوند که خرید‌های بیشتری انجام دهند.

[نمودار قیمت نیر پروتکل

شاخص قدرتی نسبی در نزدیکی محور میانی قرار گرفته است و شیب میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه هم خنثی است که یعنی قدرت خریداران و فروشندگان تقریباً به یک اندازه است. اگر در ادامه قیمت از سطوح فعلی بازیابی شود و بتواند خود را به بالای ۱۲ دلار برساند، به این معنی است که خریداران مجدداً برای در دست‌ گرفتن بازار تلاش خود را بیشتر کرد‌ه‌اند. پس از آن هم قیمت مجدداً در سطح ۱۴ دلار با یک مقاومت جدی مواجه خواهد شد.

با این حال اگر قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه سقوط کند، یعنی این فروشندگان هستند که بازار را تحت‌کنترل دارند و پس از آن باید منتظر سقوط قیمت تا حمایت قدرتمند ۸ دلاری بود.

نمودار قیمت نیر پروتکل

آن‌طور که از نمای ۴ ساعته بازار پیداست، شتاب صعودی قیمت پس از عبور از خط روند نزولی روی نمودار افزایش یافته، اما همچنان نیر پروتکل با مقاومتی در سطح ۱۲ دلار مواجه است. فروشندگان مدتی است که قیمت را زیر میانگین متحرک نمای ۲۰ کندلی نگه داشته‌اند، اما خریداران هم در دفاع از حمایت میانگین متحرک ساده ۵۰ کندلی موفق ظاهر شده‌اند.

اگر خریداران بتوانند خود را به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ کندلی برسانند، شانس نیر پروتکل برای عبور از مقاومت ۱۲ دلاری بیشتر می‌شود. از طرفی هم اگر حمایت میانگین متحرک ساده ۵۰ کندلی از دست برود، فشار فروش تشدید خواهد شد و سپس باید منتظر سقوط قیمت تا ۹.۵۰ دلار بود.

مونرو (XMR)

قیمت مونرو چند هفته‌ای است که در یک کانال نزولی، رو به پایین حرکت می‌کند. معامله‌گران در کف ۱۳۴ دلاری اقدام به خرید کرده‌اند و تلاش‌شان این بوده است تا الگوی کف دوقلو الگوی دو دره (double,را بازگشتی صعودی می‌خوانند.) روی نمودار را کامل کنند.

[نمودار قیمت مونرو

در نتیجه نوسانات قیمت، یک کانال مسطح بین ۱۳۴ تا ۱۸۸ دلار تشکیل شده است. شیب میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در ۱۶۴ دلار خنثی است و شاخص قدرت نسبی هم در نزدیکی محور میانی قرار دارد که یعنی میان عرضه و تقاضا تعادل برقرار است.

این شرایط متعادل می‌تواند در ادامه به نفع خریداران تغییر کند؛ البته به این شرط که آنها بتوانند قیمت را به بالای ۱۸۸ دلار برسانند. این اتفاق می‌تواند الگوی کف دوقلو را کامل کند و پس از آن اگر همه چیز درست پیش برود، باید منتظر جهش قیمت تا هدف الگو در ۲۴۲ دلار باشیم. البته این جهش چندان آسان نخواهد بود، چراکه فروشندگان به احتمال زیاد با قدرت از مقاومت سقف کانال دفاع خواهند کرد.

از طرفی، اگر قیمت از سطوح فعلی به سمت پایین حرکت کند و به زیر ۱۵۵ دلار برسد، تلاش خریداران برای رساندن مونرو به ۱۳۴ دلار بیشتر خواهد شد.

نمودار قیمت مونرو

در نمای ۴ ساعته بازار مونرو، خریداران در مقطعی قیمت را به بالای خط روند نزولی روی نمودار رسانده بودند اما در حرکت به سمت سطوح بالاتر ناموفق ظاهر شدند. این یعنی حضور فروشندگان در این سطح پررنگ بوده است. شیب میانگین‌های متحرک خنثی است و شاخص قدرت نسبی زیر محور میانی قرار گرفته است که نشان از تعادل نسبی میان عرضه و تقاضا دارد.

اگر قیمت در ادامه به زیر ۱۵۵ دلار سقوط کند، چشم‌انداز کوتاه‌مدت بازار به نفع فروشندگان تغییر خواهد کرد. از سوی دیگر، اگر خط مقاومت این خط روند نزولی شکسته شود، احتمال جهش قیمت تا حمایت بعدی در ۱۸۸ دلار بیشتر خواهد شد.

ویوز (WAVES)

ویوز که چند روز پیش الگوی کف دوقلو خود را با رسیدن به ۸ دلار کامل کرده بود، توانست تا سطح ۲۱ دلار رشد کند. میانگین‌های متحرک به‌تازگی یک تقاطع صعودی را روی نمودار کامل کرده‌اند و شاخص قدرت نسبی هم در ناحیه اشباع خرید قرار دارد که نشان‌دهنده برتری خریداران است.

[نمودار قیمت ویوز

فروشندگان با قدرت از مقاومت ۲۰ دلاری دفاع می‌کنند، اما خریداران هم فعلاً تسلیم نشده‌اند. اگر قیمت در ادامه از سطوح فعلی به سمت بالا حرکت کند، به این معنی است که معامله‌گران با کاهش قیمت برای خرید بیشتر تشویق می‌شوند. چنین اتفاقی احتمال جهش دوباره قیمت تا مقاومت ۲۱ دلاری را بیشتر می‌کند.

عبور و حفظ موقعیت قیمت بالای سطح ۲۱ دلار، می‌تواند با افزایش شتاب صعودی ویوز و جهش تا مقاومت‌های ۲۴ و ۲۷ دلاری همراه باشد. سقوط قیمت به زیر سطح ۱۶ دلار هم این چشم‌انداز صعودی را بی‌اعتبار می‌کند.

[نمودار قیمت ویوز

آن‌طور که از نمای ۴ ساعته بازار پیداست، اصلاح قیمت از اوج ۲۱ دلاری، شاخص قدرت نسبی را از ناحیه اشباع خرید به زیر محور میانی رسانده است. خریداران با نزدیک‌شدن قیمت به کف ۱۶ دلاری در نزدیکی سطح ۳۸.۲ درصد اصلاحی فیبوناچی فعال‌تر شده‌اند و بار دیگر قیمت را به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ کندلی رسانده‌اند.

اگر قیمت در ادامه بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ کندلی باقی بماند، خریداران برای رساندن قیمت به بالای مقاومت ۲۱ دلاری تلاش خواهند کرد.

از طرفی هم اگر قیمت از سطوح فعلی به سمت پایین حرکت کن و حمایت میانگین‌های متحرک روی نمودار شکسته شود، به این معنی است که معامله‌گران کوتاه‌مدت ترغیب شده‌اند تا از بازار ویوز خارج شوند. چنین اتفاقی می‌تواند قیمت را تا مقاومت‌های ۱۳ و۱۴ دلاری پایین بکشد.

منبع:

ارز دیجیتال


امتیاز دادن به خبر

با لایک کردن هر خبر شما می توانید کوین بیشتر جایزه بگیرید


مطالب مرتبط با این موضوع

واکنش بازار به تصمیم جدید فدرال رزرو: بیت کوین افزایش قیمت را تجربه کرد!

واکنش بازار به تصمیم جدید فدرال رزرو: بیت کوین افزایش قیمت را تجربه کرد!

کاهش محسوس قیمت بیت کوین در پیش از جلسه فدرال رزرو!

کاهش محسوس قیمت بیت کوین در پیش از جلسه فدرال رزرو!

تحلیل اخیر قیمت بیت کوین: نوسانات و پیش‌بینی‌ها در بازار!

تحلیل اخیر قیمت بیت کوین: نوسانات و پیش‌بینی‌ها در بازار!

تحرکات قابل توجه نهنگ‌ها در بازار کریپتو؛ انتقال بیش از ۱ میلیارد دلار به کوین‌بیس!

تحرکات قابل توجه نهنگ‌ها در بازار کریپتو؛ انتقال بیش از ۱ میلیارد دلار به کوین‌بیس!

سقوط بیت کوین و پایان پی‌در‌پی‌های روزانه بلک‌راک؛ آیا شاهد پایان سلطه هستیم؟

سقوط بیت کوین و پایان پی‌در‌پی‌های روزانه بلک‌راک؛ آیا شاهد پایان سلطه هستیم؟


تحلیل کاربران

بیت کوین

09179120432AsAsAs33

17/اسفند/1400

استقلال آزادی جمهوری ازاری .تخلل در ذهن و هیجان چرا درست میکنید امروز تازه ۳۸۳۹۸ تومان قیمت هر واحد از بیت کوین معامله شده . چاره ای باید برای اینگونه اختلال گران وسوداگران که پیدا کرد

4

ارزهای بهتر

۰۹۹۲۵۹۰۵۵۰۷

16/اسفند/1400

هرکسی باید باتوجه به اطلاعات وخواسته ودانش خود ارزهای رازیرنظربگیرتد هرگزبرخواسته کانالها سوارنشوید درچندسال گذشته بیت کوین ال تیسی کف مشخص داشتن وبیشترازان سقوط نکردن امسال چندارزبهترنیز موجودن که باید باتوجه به سرمایه واطلاعات انتخاب وخرید وتگهداری کنید

21

توجه : بیت کوین، نیر،ریپل،مونرو،ویوز

زارع

16/اسفند/1400

توجه به این ۵ ارز دراین هفته توسط معامله گران ارزهای دیجیتال بخصوص اینکه بیت کوین برای رسیدن به سطح حمایتی ۴۰هزاردلار تلاش می کند ومی تواند نزولی موقت قیمت پشت سر بگذارد و وارزهای ویوزو مونرو با ایجاد کف دوقلو ورشد حتمی آنها بیشتر نظر سرمایه گذاران را جلب کره اند نیر وریل دوارزی هستند که درمحرک۲۰ روزه معامله گران راتشویق به خرید می‌کنند

19

پنج ارز

EHSAN.15

16/اسفند/1400

به گزارش دیلی هودل، کردیبل کریپتو (Credible Crypto) از تحلیل‌گران مطرح بازار ارز دیجیتال که ۲۵۱,۲۰۰ دنبال‌کننده هم در توییتر دارد، گفته است ظاهراً نهنگ‌های بازار در حال انباشت ارز دیجیتال کانوِکس فایننس (Convex Finance) هستند. کانوکس فایننس که توکن آن با نماد «CVX» شناخته می‌شود، پروتکلی بر بستر صرافی غیرمتمرکز کرو فایننس (Curve Finance) است.

19

ارزهای باارزش

amir00988

16/اسفند/1400

تمام رمز ارزهایی که بعد از بیت کوین متولد شدند، با نام آلت کوین شناخته میشوند به عبارتی BTC در یک طرف و این همه رمز ارز در طرفی دیگر قرار دارند. بدون شک بیت کوین جزو آینده دار ترین ارزهای دیجیتال است، به همین دلیل نام آن در ابتدای این فهرست آمده است.

33

قیمت ویوز

leilaabazari

16/اسفند/1400

آنطور که از نمای ۴ ساعته بازار پیداست اصلاح قیمت از اوج ۲۱ دلاری شاخص قدرت نسبی را از ناحیه اشباح خرید به زیر محور میانی رسانده است

19

ارزهای مد نظر این هفته

dors@1

16/اسفند/1400

اول از همه که باید نگاه ها به بیت کوین باشه و اگهصعودی شه برای همه ارزها عالی میشه و میتونن جهش خوبی رو تجریه کنند

30

این هفته

hastiiii

16/اسفند/1400

این هفته میتونه روند بازار رو مشخص کنه و اگر بیت کویت بتونه صعودی شه یکی از بهترین عملکردها رو میشه برای ریپل تصور کرد

38

ارزهای برتر

angel77

16/اسفند/1400

همبشه تاریخ در حال تکراره و ارزهای دیجیتال زیادی هستند که میتوانند پتانسیل بالای رشد مانند نمونه های بیان شده را داشته باشند.با در نظر گرفتن این که سرمایه گذاری در بازارهای مالی بخصوص ارزهای دیجیتال خطرات زیادی از جمله پروژه های کلاهبرداری را داراست و شما بایدتو این مسیر همواره از راهنمایی و مشاوره با کارشناسان با تجربه استفاده کنید

32

ارزها........fare

farejoon

16/اسفند/1400

همه ۵ ارز در نوع خودشون بی نظیرند نه به اندازه بیت کویین ولی بازار اینقدر بالا پایین میره که که سخته ادم تو ۴ تای بعدی بگه کدوم بهتره بیشتر بستگی به صعود پشت هم بدون تپق زدن الهی همشون خوب بشن و کوینگرام مرحبا که دست این صرافی ها را بیشتر رو کنه

9

ریپل

asalii

16/اسفند/1400

ریپل به نسبت با بقیه ارزها نشون داده میل زیادی برای صعود داره و فقط منتظر یه خبر مثبته تا بتونه بالاخره خودی نشون بده

39

ارزهای تحت نظر هفته دوم اسفند

09192110430

16/اسفند/1400

با ریزش بیت کوین به زیر ۴۰هزار دلار سرمایه‌گذاران درصدد دست گرفتن بازار و ثبات بازار هستند ۴ ارز که این هفته باید تحت نظر داشت شامل بیتکوین ریپل مونرو نیرپروتکل هستند

4

تبادل کنیم

AFSHINKM

16/اسفند/1400

AFSHINKM این کد من هستش لطفا با کد من وارد بشید و تبادل کنیم.واقعیتش این جنگ که به هفته س ۳ خودش رسیده تمام افکار و معادلات و همه ی دنیا را تحت تاثیر قرار داده متاسفانه.

9

ریپل

[email protected]

16/اسفند/1400

تنها نمودار که ارزش ریسک رو داره به نظرم فقد ریپل هست که کم ترازبقیه ارزها به قیمت بیت کوین واکنش میده بیت هنوز حمایت لازم برا تغیرروند رو تشکیل نداده بخاطر همین خیلی نوسان داره ،وبه راحتی می‌شه قیمت رو دست کاری کرد

9

ارزها

marjnashk

16/اسفند/1400

ارزها مانند راز سر به مهر هست یک روز خیلی باز و دیده شده بیان میشود و یک روز با همه سرمایه داری که باشی ارز بالا می ره و تمام ان چه در فکر و هدفت بوده نقش بر اب میشود

22

دانلود اپلیکیشن موبایل کوینگرام

با اپلیکیشن اندروید کوینگرام از آخرین مطالب بازارهای مالی و رمزارز ها با خبر باشید، قیمت تمامی رمزارز ها در لحظه چک کنید و نرخ آنها را با مبدل ارز کوینگرام به یکدیگر تبدیل کنید، با دیگر افراد در مورد تحلیل ها و مطالب گفت و گو کنید، سبد دارایی ارزهای دیجیتال خودتان را بسازید و از سود و زیان خود در بازه های زمانی مختلف با خبر باشید و با شرکت رایگان در مسابقات پیش بینی رمزارز جایزه ببرید.
coingram
coingram
کوینگرام

استارتاپ کوینگرام به عنوان یک رسانه تخصصی در حوزه بازار های مالی وارز های دیجیتال ، فعالیت خود را از تیر 1398 شروع کرد. هدف ما از ابتدا آموزش وآشنایی مردم با علم و فناوری آینده یعنی بلاک چین بوده است. آشنایی با انواع ارز های دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، آدا کاردانو و بقیه رمزارز ها میتواند ما را در انتخاب خرید و سرمایه گذاری در این حوزه بسیار بیشتر کمک کند. همان طور که سرمایه گذاری ها و ورود پول به این حوزه روز به روز بیشتر می شود، مسئولیت ما برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی بیشتر می شود تا کسی درگیر پروژه های کلاه برداری و طرح های پانزی نشود.

برگزیده ها

درآمد از کوینگرام

شرایط و قوانین

مفاهیم پایه

آشنایی با بلاکچین

آشنایی با بیتکوین

آشنایی با اتریوم

کوینگرام

درباره ما

ارتباط با ما

شبکه های اجتماعی

اینستاگرامتلگرام

کلیه ی حقوق این سایت نزد کوینگرام محفوظ بوده و بازنشر محتوای اختصاصی با ذکر منبع بلامانع است.