coingram
کوینگرام

نوسان

قیمت

نام ارز

0%

65,666 $

3,893,993,800 تومان

Bitcoin

Bitcoin

btc

2.1%

2,945 $

174,634,349 تومان

Ethereum

Ethereum

eth

0%

1 $

59,300 تومان

Tether

Tether

usdt

2%

571 $

33,860,300 تومان

Binance Coin

Binance Coin

bnb

1.1%

163.2 $

9,677,760 تومان

Solana

Solana

sol

0%

1 $

59,300 تومان

USD Coin

USD Coin

usdc

0.3%

0.5162 $

30,611 تومان

XRP

XRP

xrp

2.1%

2,942 $

174,479,576 تومان

Staked Ether

Staked Ether

steth

0.4%

6.68 $

396,124 تومان

TonCoin

TonCoin

ton

3.5%

0.1502 $

8,907 تومان

Dogecoin

Dogecoin

doge

زمان بازگشایی نماد سرخابی‌ها اعلام شد

18/اسفند/1400
افزودن به نشان شده ها
زمان بازگشایی نماد سرخابی‌ها اعلام شد
بورس
پذره نویسی
استقلال
پرسپولیس
3614
3 دقیقه

با توجه به آماده بودن مدارک باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس و براساس تصمیمات اتخاذ شده قرار بر این است تا نماد آنها بین ٢ هفته تا نهایت یک ماه بعد از پایان زمان پذیره نویسی بسته بماند و بعد از آن برای معامله باز خواهد شد.

تا قبل از ورود سرخابی‌ها به بازار سرمایه، هواداران این ۲ تیم انتظار زیادی برای ورود آنها به بازار سرمایه کشیدند. بالاخره، روز گذشته انتظارها به سر آمد و واگذاری سرخابی‌ها به نقطه پایان خود رسید، اما هجمه‌های رسانه‌ای و صحبت‌های غیرکارشناسانه برخی از افراد سبب ترس مردم و عدم حضور مورد انتظار هواداران سرخابی‌ها برای مشارکت در این پذیره نویسی شد. با این حال پذیره نویسی سهام سرخابی‌ها آغاز و در این اتفاق تاریخی رکورد حضور در پذیره نویسی‌های سال ۱۴۰۰ فرابورس شکسته شد.

طبق آمار اعلام شده از سوی فرابورس، در باشگاه استقلال، ۱۶۷ میلیون و ۴۰۳ هزار و ۹۰۳ سهم، توسط ۱۷۹ هزار و ۱۸۵ نفر و در مورد باشگاه پرسپولیس ۱۶۲ میلیون و ۲۲۹ هزار و ۱۳۶ سهم توسط ۲۰۱ هزار و ۲۵۴ نفر خریداری شد.

اکثر مسوولان مربوطه اعلام کرده‌اند که در روز گذشته تعداد زیادی از هواداران این ٢ تیم که به دنبال ورود به بازار سرمایه بودند هنوز قادر به دریافت کد بورسی و نیز مشارکت در این پذیره نویسی نشدند، این موضوع در کنار هجمه‌های رسانه‌ای جزو عواملی بود که منجر به برآورده نشدن انتظارات موجود در باره حضور گسترده هواداران در پذیره نویسی شد.

انگیزه بیشتر سهامداران برای مشارکت در عرضه اولیه

در این زمینه، «حسین قربان زاده» اعلام کرد: مهلت پذیره نویسی سهام سرخابی ها ۳۰ روزه است و این اتفاق از روز گذشته به عنوان نخستین روز بین ساعات ۹:۳۰ تا ۱۱:۳۰ آغاز شد، در همان دو ساعت بیش از ۲۰۰ هزار نفر سهامدار به باشگاه پرسپولیس و حدود ۱۸۰ هزار نفر سهامدار به باشگاه استقلال اضافه شدند.

وی با تاکید بر اینکه این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد که روز گذشته عرضه سهام سرخابی‌ها به صورت عرضه اولیه نبود، بلکه خرید سهام از طریق پذیره نویسی انجام شد، افزود: در عرضه اولیه انگیزه خریدار بیشتر است؛ چراکه سهامداران از روز بعد از خرید می‌توانند معامله انجام دهند اما در پذیره نویسی اینگونه نیست و خریدار می داند که تا مدت‌ها برای ثبت پذیره نویسی نماد بسته خواهد بود.

قربان زاده با بیان اینکه مشارکت مردم در پذیره نویسی روز گذشته سرخابی ها، بیشترین مشارکت را در روز نخست دیگر پذیره نویسی های فرابورس در سال ۱۴۰۰ به خود اختصاص داد، گفت: در آخرین پذیره نویسی که مربوط به نماد وفردا (بیمه فردا) بود ۳۵ هزار نفر شرکت کردند. قبل از آن برای اتکاتهران، ۴۴ هزار نفر شرکت کردند و برای آواپارس ۸۸ هزار نفر مشارکت داشتند.

رکورد مشارکت مردم در پذیره نویسی سرخابی ها

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: بیشترین مشارکت پذیره نویسی در روز نخست در سال ۱۴۰۰ فرابورس، مربوط به تامین سرمایه خلیج فارس است که حدود ۱۵۰ هزار نفر شرکت کردند و مشارکت کمتر از این دو باشگاه بود؛ بنابراین رکورد مشارکت مردم در پذیره نویسی روز نخست فرابورس امسال به سرخابی ها اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه پیش بینی ما برای مشارکت مردم بیشتر از این اعداد بود و توقع داشتیم که طرفداران و هواداران بیشتری در این پذیره نویسی شرکت کنند، تصریح کرد: این اتفاق ناشی از دلایل خاص از جمله تفاوت پذیره نویسی و عرضه اولیه و بسته شدن نماد بود؛ همچنین اعلام فرصت ٣٠ روزه برای خیلی از افراد این امکان را فراهم کرد که با آرامش و در روزهای آتی برای خرید سهام مشارکت کنند.

قربان زاده گفت: به رغم تعیین فرصت ٣٠ روزه، هر زمان که آن مبلغ کل پذیره نویسی اعلام شده، یعنی حدود ۳۵۰ میلیارد تومان تامین شود، پذیره نویسی متوقف خواهد شد.

رییس سازمان خصوصی سازی با اشاره به اینکه از سوی دیگر نداشتن کد بورسی و عدم ثبت نام در سجام باعث شد تا تعداد زیادی از هواداران با اطلاع از روند ۳۰ روزه، خرید خود را به روزهای آتی و بعد از اخذ کد بورسی موکول کنند، گفت: سقف خرید ۳۰۰ هزار تومان برای هر فرد هم مزید بر علت شد تا افرادی که مایل بودند سهام بیشتری خرید کنند، قادر به خرید میزان بیشتر از این سهام نباشند.

وی با تاکید بر اینکه ما به عنوان سازمان خصوصی سازی به هیچ عنوان وعده سودآوری برای خرید سهام سرخابی‌ها را ندادیم، افزود: ما همیشه مردم را دعوت به مطالعه اسناد از جمله صورت های مالی باشگاه ها در سایت کدال کرده‌ایم.

قربان زاده خاطرنشان کرد: بسیاری از کسانی که مخالف واگذاری و برقراری شفافیت در این ٢ باشگاه بودند، دائما در این مدت بر طبل بی ارزش بودن سهام این دو باشگاه کوبیدند و با آمار و اطلاعات نادرست تلاش کردند تا مردم و هواداران را منصرف کنند.

اوضاع اقتصادی هر ٢ باشگاه رو به بهبود است

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی اعلام کرد: برخی هم که تهییج اشتباه سال ۹۹ برای ورود به بورس و خرید صندوق پالایشی و دارا یکم را به اشتباه به سهام سرخابی ها تسری دادند از آن طرف بام افتادند و دائم اعلام می کنند که مردم این سهام را خریداری نکنند، حتی شنیدم متاسفانه برخی هم در روزهای اخیر با دعوت از رسانه‌ها این کار را انجام داده‌اند.

وی با اعلام اینکه پرسپولیس سال گذشته از زیان خارج شد و ۱۴ میلیارد تومان سود داده است، گفت: همچنین زیان سال گذشته استقلال نیز به ۱۲ میلیارد تومان کاهش پیدا کرده و اوضاع اقتصادی هر ٢ باشگاه رو به بهبود است.

قربان زاده اعلام کرد که درآمد عملیاتی پرسپولیس سال گذشته حدود ۱۰۰ میلیارد تومان و استقلال حدود ۸۰ میلیارد تومان افزایش داشته است.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی خاطرنشان کرد: حدود ۲۰۰ میلیارد تومان از بدهی‌های مالیاتی آنها اخیرا بخشیده شده و به احتمال زیاد در ماه های آینده مصوباتی از مراجع عالی در جهت کاهش زیان انباشته و افزایش درآمد عملیاتی آنها صادر خواهد شد.

وی با بیان اینکه درخصوص وضعیت نامطلوب این باشگاه ها اغراق شده است، گفت: اکنون این ٢ باشگاه نسبت به گذشته در قله شفافیت قرار دارند و هر کدام حدود ۶۰ اطلاعیه و ۸۰۰ صفحه گزارش مستند منتشر کردند که به تایید مراجع ذیربط از جمله سازمان حسابرسی رسیده است.

منبع:

تجارت نیوز


امتیاز دادن به خبر

با لایک کردن هر خبر شما می توانید کوین بیشتر جایزه بگیرید


مطالب مرتبط با این موضوع

مالیات بر عایدی سرمایه در انتظار رمزارزها!

مالیات بر عایدی سرمایه در انتظار رمزارزها!

نسخه نقشه و فهرست اکوسیستم بلاکچینی کشور منتشر شد! حضور کوینگرام در لیست.

نسخه نقشه و فهرست اکوسیستم بلاکچینی کشور منتشر شد! حضور کوینگرام در لیست.

صدور مجوز استخراج رمزارز با تصویب دولت از سر گرفته شد

صدور مجوز استخراج رمزارز با تصویب دولت از سر گرفته شد

نسخه کامل سند ریال دیجیتال منتشر شد

نسخه کامل سند ریال دیجیتال منتشر شد

توضیح رییس کل بانک مرکزی درخصوص خرید و فروش ارزدیجیتال

توضیح رییس کل بانک مرکزی درخصوص خرید و فروش ارزدیجیتال


تحلیل کاربران

سرخابی

asalii

18/اسفند/1400

احتمال زیاد این پذیره نویسی چون برای دو تیم پرطرفدار هستش میتونه یه جون تازه به بازار سهام بده و سر و صدا به پا کنه

59

تحلیل دامننس بیت کوین

msg5827

16/تیر/1401

دامیننس بیت کوین در وضعیت رنج قرار دارد، و هنوز داخل یک کانال بین 43 الی 43.60 درصد در نوسان می باشد. شکست هر یک از این سطوح می تواند ادامه حرکت بیت کوین را تحت تاثیر قرار دهد.

6

سهام

[email protected]

18/فروردین/1401

تیم های پرسپولیس و استقلال از تیم های بزرگ و پرطرفدار ایران هستن و فروش سهام آنها به بخش خصوصی باعث.رشد وپیشرفت آنها می‌شود

32

بازار بورس

m.m1383

03/تیر/1401

به نظر من سهام استقلال و پرسپولیس میتونه به بازار بورس یه جون دوباره بده و با خرید سهام به دست هواداران تیم ها با دقت بیشتری به راه خودشون ادامه بدن ومثل امسال دیگه بخاطر شخصی نبود دوباره بتونن در جام باشگاهای آسیا بازی کنن

9

بودجه باشگاه ها

amgc

12/خرداد/1401

چرا با وجود طرفداران زیاد و سود خوب این دو باشگاه از لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا همیشه بدهی دارن ؟

12

بلاخره بعد از مدت ها عملی شد

mohsen74528

29/اسفند/1400

به نظرم با ورود پرسپولیس و استقلال به بورس وضیعت بورس تغییرات زیادی خواهد داشت این دو باشگاه طرفدار زیادی دارند

31

سهام سرخابی

hastiiii

18/اسفند/1400

این سهام با حجوم زیادی روبرو میشه و باید دید برنامه خوبی برای بعدش دارند که بتونه موفقیت های زیادی رو کسب کنه

62

باز هم تکرار تاریخ و خالی کردن جیب مردم

kiaaa

20/اسفند/1400

به هیچ وجه این داستان نمیتونه آینده خوبی در انتظارش باشه دقیقا مثل داستان بورس که مردم وقتی سرمایه شونو و حتی داشتیم کل سرمایه شونو توی بورس آوردن اولش خوب بود آمارو ارقام اما به محض جذب سرمایه گذاری مردم با خاک یکسان شد.

36

سهام.........fare

farejoon

05/خرداد/1401

با امدن این دو تیم معروف که هردوی اینها طرفداران زیادی برای خودشون دارند انشالله که با امدن اینها سود سهام تغییرات چشمگیری کند باید دید تا نظری بدیم .

16

سهام

sadegh6969

07/فروردین/1401

دو تیم استقلال و پرسپولیس تیم های محبوب و پرطرفدار این مملکت هستند و بنظر من سهام این دو تیم می‌تونه باعث رشد و شکوفایی بیش از پیش بازار سهام بشه

31

بالاخره طلسم سرخابی ها شکسته شد

زارع

18/اسفند/1400

با تصمیماتی که گرفته شد وسهام این دوباره بزرگ بزودی وارد معامله می شود وضعیت این دو تیم بعد سالها مشخص می شود وفقط تعدادی خاص سهام دار نیستند بلکه هرکس می تواند سهام دار این دوباره باشد

38

سرخابی

dors@1

19/اسفند/1400

سهام سرخابی ها میتونه یه رونق به بازار سهام بده چون محبوبیت این دو تیم زیاده و طرفداران این دو تیم استقبال می کنند

57

سهام

shahinzarafshan

07/فروردین/1401

سهام سرخ وآبی ها میتونه یه رونق خوب به بازار سهام بده چون محبوبیت این دوتیم زیاده طرفداران زیادی دارن

32

سرخابی ها

rezahajianhoseinabadi

18/اسفند/1400

با توجه به آماده بودن مدارک باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس و براساس تصمیمات اتخاذ شده قرار بر این است تا نماد آنها بین ٢ هفته تا نهایت یک ماه بعد از پایان زمان پذیره نویسی بسته بماند و بعد از آن برای معامله باز خواهد شد.

45

سهام

EHSAN.15

19/اسفند/1400

این رویکرد تحلیل سهم کاملا با تحلیل بنیادی متفاوت است. به‌گونه‌ای که انواع شاخص‌های بنیادی مانند سود سهام، فروش، نرخ‌های رشد و یا قوانین و مقررات دولتی هیچ‌گونه اهمیتی ندارند. تکنیکالیست‌ها (افرادی که بر اساس تحلیل تکنیکال اقدام به ورود یا خروج از معامله را می‌گیرند) از تغیرات کندل‌های قیمت بهره می‌برنند که این نمودارها و کندل‌ها اطلاعات کاربردی از جمله حرکات و تغییرات قیمت در طول زمانی مشخص، رفتار سهم قبل و بعد از اتفاقات مهم، نوسانات رخ‌داده و حال حاضر سهم، حجم و تعداد معاملات و عوامل این چنینی را در اختیار تکنیکالیست‌ها قرار می‌دهند. یکی از مهم‌ترین اطلاعاتی که می‌توان از تحلیل تکنیکال دریافت کرد، تشخیص زمان ورود به سهم و خروج از آن است.

42

اس اس

liya94

14/اردیبهشت/1401

ای بابا اول سلام.میشه ول کنید بذارید مردم همون هوادار باشن و بس خب سهام این دو باشگاه نمیشه یعنی چجور بگم این دوتیم باید حکومتی یعنی زیر نظر دولت کار کنه که خب یک روز از آسیا یک روز از اونجا منع بشیم میگم فکر کنم کشورها همسایه دلسوزتر از خود ماها هستند یعنی ما باید چوب بالا سرمون باشه تا کاریا که درسته باعث پیشرفتمونم میشه بکنیم

24

پرسپولیس

AmirFathi

18/اسفند/1400

باشگاه پرسپولیس 201هزار نفر پذیره نویسی کردند و باشگاه استقلال 179هزار نفر به طور تقریبی بلاخره بعد این همه انتظار سهام این دو باشگاه در فرابورس معامله میشه

42

سهام

angel77

18/اسفند/1400

مگرشرط ورودشرکت ها به بازارسرمایه سوددهی آنها نیست.این دوباشگاه که همیشه پنجرو نقل وانتقالاتشون بعلت بدهی بسته میشه انتظار سود دهی این دو باشگاه رو نداشته باشید

53

دانلود اپلیکیشن موبایل کوینگرام

با اپلیکیشن اندروید کوینگرام از آخرین مطالب بازارهای مالی و رمزارز ها با خبر باشید، قیمت تمامی رمزارز ها در لحظه چک کنید و نرخ آنها را با مبدل ارز کوینگرام به یکدیگر تبدیل کنید، با دیگر افراد در مورد تحلیل ها و مطالب گفت و گو کنید، سبد دارایی ارزهای دیجیتال خودتان را بسازید و از سود و زیان خود در بازه های زمانی مختلف با خبر باشید و با شرکت رایگان در مسابقات پیش بینی رمزارز جایزه ببرید.
coingram
coingram
کوینگرام

استارتاپ کوینگرام به عنوان یک رسانه تخصصی در حوزه بازار های مالی وارز های دیجیتال ، فعالیت خود را از تیر 1398 شروع کرد. هدف ما از ابتدا آموزش وآشنایی مردم با علم و فناوری آینده یعنی بلاک چین بوده است. آشنایی با انواع ارز های دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، آدا کاردانو و بقیه رمزارز ها میتواند ما را در انتخاب خرید و سرمایه گذاری در این حوزه بسیار بیشتر کمک کند. همان طور که سرمایه گذاری ها و ورود پول به این حوزه روز به روز بیشتر می شود، مسئولیت ما برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی بیشتر می شود تا کسی درگیر پروژه های کلاه برداری و طرح های پانزی نشود.

برگزیده ها

درآمد از کوینگرام

شرایط و قوانین

مفاهیم پایه

آشنایی با بلاکچین

آشنایی با بیتکوین

آشنایی با اتریوم

کوینگرام

درباره ما

ارتباط با ما

شبکه های اجتماعی

اینستاگرامتلگرام

کلیه ی حقوق این سایت نزد کوینگرام محفوظ بوده و بازنشر محتوای اختصاصی با ذکر منبع بلامانع است.