coingram
کوینگرام

نوسان

قیمت

نام ارز

0.8%

63,264 $

3,909,715,200 تومان

Bitcoin

Bitcoin

btc

3.8%

3,248 $

200,738,760 تومان

Ethereum

Ethereum

eth

0%

0.9991 $

61,744 تومان

Tether

Tether

usdt

0.5%

594.5 $

36,740,100 تومان

Binance Coin

Binance Coin

bnb

0.3%

140.26 $

8,668,068 تومان

Solana

Solana

sol

0.1%

0.9997 $

61,781 تومان

USD Coin

USD Coin

usdc

3.7%

3,246 $

200,616,396 تومان

Staked Ether

Staked Ether

steth

1.3%

0.5178 $

32,000 تومان

XRP

XRP

xrp

0.5%

0.147 $

9,085 تومان

Dogecoin

Dogecoin

doge

0.7%

5.38 $

332,484 تومان

TonCoin

TonCoin

ton

دور زدن تحریم‌ها در صرافی‌ها و پروژه‌های دیفای، سخت‌تر می‌شود

20/اسفند/1400
افزودن به نشان شده ها
دور زدن تحریم‌ها در صرافی‌ها و پروژه‌های دیفای، سخت‌تر می‌شود
DEFI
صرافی
تحریم
اخبار
1619
2 دقیقه

چین‌آلایسس (Chainalysis)، شرکت تجزیه و تحلیل داده‌های بلاک‌چینی، از راه‌اندازی دو ابزار رصد تحریم‌ ها برای کمک به نظارت بیشتر بر صرافی‌ها و پروژه‌های امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) خبر داد. ابزار اول یک اوراکل درون زنجیره‌ای (On-chain Oracle) و ابزار دوم نیز یک رابط برنامه‌نویسی کاربردی (API) است.

به گزارش کوین تلگراف، چین‌آلایسس خبر داده‌ است که این دو ابزار رصد تحریم‌ها به صورت رایگان در اختیار صنایع مرتبط با ارزهای دیجیتال قرار می‌گیرند.

چین‌آلایسس در گزارش خود که ۱۰ مارس (۱۹ اسفند) آن را منتشر کرد، این ابزارهای رصد را دو جزء اصلی نرم‌افزار جدید خود دانست که به صرافی‌ها برای رصد کردن کیف‌پول‌ها و معاملاتی که به‌نظر می‌رسد تحریم‌های اقتصادی را دور می‌زنند، کمک می‌کند. اولین ابزاری که بلافاصله در دسترس همه قرار می‌گیرد، یک اوراکل درون زنجیره‌ای است.

این اوراکل درون زنجیره‌ای قراردادی هوشمند است که پروژه‌های دیفای را مورد هدف قرار داده و استفاده کیف‌پول‌‌های تحریم‌شده از آنها را مورد ارزیابی قرار می‌دهد. این امر به‌ آن معنی است که تمام کیف‌پول‌های موجود در فهرست تحریم‌های اقتصادی ایالات متحده، اتحادیه اروپا و سازمان ملل به‌طور خودکار برای استفاده‌کنندگان از این اوراکل، در دسترس خواهد بود.

ابزار دوم که قرار است ماه آینده منتشر شود، یک رابط برنامه نویسی کاربردی (API) است. این API دقیقاً از همان داده‌های اوراکل درون زنجیره‌ای استفاده می‌کند تا موجود بودن کیف‌پول مورد نظر در فهرست تحریم‌ها را بررسی کند. این API برای استفاده برنامه‌های مختلف، از جمله صرافی‌های متمرکز ارزهای دیجیتال و رابط‌های کاربری تلفن‌های همراه، طراحی شده است.

مایکل گروناگر (Michael Gronager)، از بنیانگذاران و مدیرعامل چین‌آلایسس، ضمن انتشار بیانیه‌ای درباره اهمیت شفافیت در ارزهای دیجیتال گفت:

اکنون زمان آن است که صنعت ارزهای دیجیتال نشان‌دهد که شفافیت ذاتی بلاک چین، ارزهای دیجیتال را به عاملی قدرتمند برای جلوگیری از دور زدن تحریم‌ها تبدیل می‌کند.

او افزود که چین‌آلایسس توسعه ابزارهای رصدگری خود را تسریع کرده است و آنها را به صورت رایگان در اختیار همه فعالین صنعت ارزهای دیجیتال قرار خواهد داد. گروناگر در همین‌ زمینه می‌افزاید:

با هدف مقابله پیش‌دستانه با تحریم‌های جاری، ما توسعه این ابزارها را در اولویت قرار داده‌ایم تا همه فعالان بازار ارزهای دیجیتال قادر باشند که به صورت رایگان ضمن کنترل این شفافیت، تحریم‌های اساسی را رصد کنند.

چین‌آلایسس اعلام کرد که با توجه به رشد فزاینده پروژه‌های دیفای، توجه خود را بیش‌از‌پیش بر نظارت و بررسی تراکنش‌های این حوزه معطوف خواهیم کرد.

بسیاری از پروتکل‌ها و پلتفرم‌های غیرمتمرکز که اخیرا محبوبیت قابل توجهی پیدا کردند، از ابزارهای مناسب جهت مدیریت موثر ریسک تحریم‌ها بهره نمی‌برند.

در حال حاضر، کاربران پلتفرم‌های دیفای نسبت به صرافی‌های متمرکز که پروتکل‌های تایید هویت دقیقی مثل KYC دارند، از قابلیت ناشناس‌ماندن بیشتری برخوردارند.

کوین بیس (Coinbase)، پلتفرم صرافی ارزهای دیجیتال مستقر در ایالات متحده، نیز معتقد است که شفافیت ذاتی و ماهیت عمومی ارزهای دیجیتال در واقع می‌تواند به دولت‌ها در اجرای بیش‌ازپیش تحریم‌ها کمک کند.

پلتفرم ارزهای دیجیتال مستقر در ایالات متحده، بیشتر از این ایده حمایت کرده است که شفافیت ذاتی و ماهیت عمومی ارزهای دیجیتال می تواند در واقع به دولت ها در اجرای تحریم ها کمک کند.

پل گروال (Paul Grewal) مدیر ارشد حقوقی کوین بیس اوایل هفته در پستی وبلاگی افزود:

در جایی که ارزهای سنتی فیات به بازیگران بد اجازه می‌دهند از شرکت‌های صوری، بهشت‌های مالیاتی و ساختارهای مالکیت غیرشفاف برای «جابه‌جایی‌های مبهم سرمایه‌ها» استفاده کنند، دارایی‌های مبتنی بر ارزهای دیجیتال اساساً عمومی و قابل ردیابی هستند، که همین امر به مقامات حکومتی کمک می‌کند، راه‌های فرار را شناسایی و از آنها جلوگیری کنند.

منبع:

ارز دیجیتال


امتیاز دادن به خبر

با لایک کردن هر خبر شما می توانید کوین بیشتر جایزه بگیرید


مطالب مرتبط با این موضوع

با ماموریت هاوینگ آبان تتر تا 30 میلیون تومان بیت کوین به دست بیار

با ماموریت هاوینگ آبان تتر تا 30 میلیون تومان بیت کوین به دست بیار

تحلیلگر مطرح بازار ارز دیجیتال رویایی از قله‌های جدید برای بیت‌کوین، اتریوم و سولانا می‌کشد!

تحلیلگر مطرح بازار ارز دیجیتال رویایی از قله‌های جدید برای بیت‌کوین، اتریوم و سولانا می‌کشد!

ایلان ماسک با زبان طنز به نوسانات بازار کریپتو واکنش نشان می‌دهد!

ایلان ماسک با زبان طنز به نوسانات بازار کریپتو واکنش نشان می‌دهد!

کیف پولی که از 757 دلار به 880 هزار دلار رسید!

کیف پولی که از 757 دلار به 880 هزار دلار رسید!

2 ارز جدید Dione و Nosana در کوینکس لیست شدند

2 ارز جدید Dione و Nosana در کوینکس لیست شدند


تحلیل کاربران

ارز دیجیتال و استفاده از صرافی ها و

[email protected]

23/اسفند/1400

حتما این صنعت رشد قابل توجه ای خواهد کرد اما چطور همه ک آشنای باپول طلا و غیر دارن چطور باید برابر باشد تا همه بدونن چی میخوان

2

nedasafari

nedasafari

20/اسفند/1400

سلام دوستان! همونطور که تو این خبر نشر داده شده صنعت پیشرفته فناوری رشد چندانی نداشته و حتی برخلاف قوانین و محدوده مقررات هم عمل کرده.

16

دورزدن تحریم ها

shahrzad1400

20/اسفند/1400

باوجود رمزارزها دور زدن تحریمها راحت تر شده وصرافی ها ورمز ارزهای تحت تسلط قوانینی را وصف کردند یامیکنند که جلوی این ها رابگیرند وبیت کوین بهترین رمز ارزی است که ماهیت متفاوتی دارد

12

دور زدن تحریم ها

dors@1

20/اسفند/1400

در حوزه دیفای میشد به راحتی تحریم ها رو دور زد و حالا با سخت شدن این راه کار در این حوزه هم سخت تر میشه

32

دیفای

hastiiii

20/اسفند/1400

با سخت گیری های انجام شده در حوزه دیفای و راه دور زدن تحریم ها سخت شده و اصلا خبر خوبی برای این حوزه به حساب نخواهد امد

32

Defi

marwan

27/بهمن/1401

تقویت دیفای (DeFi) در شبکه بیت کوین باعث دوام طولانی مدت بلاک چین آن شده است. امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) از سال ۲۰۲۰ موفقیت و رونق فوق العاده ای را تجربه کرده است و تقریباً تمام این رشد مدیون اتریوم بوده است. اتریوم راه را برای خدمات و ابزارهای مالی جدید، از جمله صرافی‌های غیرمتمرکز(DEX)، پلتفرم‌های وام خودکار و توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) هموار کرده است.

2

سخت ترشدن دورزدن تحریم ها

زارع

20/اسفند/1400

صنعت پیشرفته فناوری روزبه‌روز برای کمک به کسانی که درقوانین مشکل ایجاد می کنند وخلاص مقررات وضع شده مخصوصا درحوزه نوپای غیرمتمرکز دیفای برای بهره وری بیشتر با دورزدن تحریم ها دونوع فناوری نرم افزاری ساخته شده ودراختیار صرافی ها بطور رایگان برای شناخت مخلان به قانون قرار می گیرند ومی توانند آنهارا ردیابی وسرمایه آنها رامتوقف کنند

16

تحریم و دیفای

asalii

20/اسفند/1400

دور زدن تحریم ها یکی از نکته هایی ست که همه رو به سمت ارزها می کشونه و حالا در حوزه دیفای دیگه اینکار سخت شده

32

دانلود اپلیکیشن موبایل کوینگرام

با اپلیکیشن اندروید کوینگرام از آخرین مطالب بازارهای مالی و رمزارز ها با خبر باشید، قیمت تمامی رمزارز ها در لحظه چک کنید و نرخ آنها را با مبدل ارز کوینگرام به یکدیگر تبدیل کنید، با دیگر افراد در مورد تحلیل ها و مطالب گفت و گو کنید، سبد دارایی ارزهای دیجیتال خودتان را بسازید و از سود و زیان خود در بازه های زمانی مختلف با خبر باشید و با شرکت رایگان در مسابقات پیش بینی رمزارز جایزه ببرید.
coingram
coingram
کوینگرام

استارتاپ کوینگرام به عنوان یک رسانه تخصصی در حوزه بازار های مالی وارز های دیجیتال ، فعالیت خود را از تیر 1398 شروع کرد. هدف ما از ابتدا آموزش وآشنایی مردم با علم و فناوری آینده یعنی بلاک چین بوده است. آشنایی با انواع ارز های دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، آدا کاردانو و بقیه رمزارز ها میتواند ما را در انتخاب خرید و سرمایه گذاری در این حوزه بسیار بیشتر کمک کند. همان طور که سرمایه گذاری ها و ورود پول به این حوزه روز به روز بیشتر می شود، مسئولیت ما برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی بیشتر می شود تا کسی درگیر پروژه های کلاه برداری و طرح های پانزی نشود.

برگزیده ها

درآمد از کوینگرام

شرایط و قوانین

مفاهیم پایه

آشنایی با بلاکچین

آشنایی با بیتکوین

آشنایی با اتریوم

کوینگرام

درباره ما

ارتباط با ما

شبکه های اجتماعی

اینستاگرامتلگرام

کلیه ی حقوق این سایت نزد کوینگرام محفوظ بوده و بازنشر محتوای اختصاصی با ذکر منبع بلامانع است.