coingram
کوینگرام

۵ روش برای درامان‌ماندن معامله‌گران ارزهای دیجیتال از نوسانات شدید قیمت‌ها

22/اسفند/1400
افزودن به نشان شده ها
۵ روش برای درامان‌ماندن معامله‌گران ارزهای دیجیتال از نوسانات شدید قیمت‌ها
ارزدیجیتال
قیمت
آموزش
2327
زمان مطالعه: 5 دقیقه

در چند هفته گذشته، سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال با نوسانات زیادی مواجه شده‌اند. مشکلات اقتصادی جهان و حمله روسیه به اوکراین، بازارهای مالی بین‌المللی را تکان داده است و ارزهای دیجیتال هم از این قاعده مستثنا نیستند.

در ادامه این مطلب که بر اساس گزارشی از وب‌سایت کریپتو نیوز نوشته شده است، ۵ روشی را بررسی خواهیم کرد که سرمایه‌گذاران بازار ارزهای دیجیتال می‌توانند از آنها برای در امان ماندن از نوسانات شدید قیمت‌ها استفاده کنند.

۱. روی دارایی‌های امن سرمایه‌گذاری کنید

اگر از نوسانات بازار می‌ترسید، قطعاً آسان‌ترین روش برای شما این است که سرمایه خود را وارد «دارایی‌های امن» کنید. منظور از دارایی‌های امن، آن دسته از ارزهای دیجیتال هستند که در گذشته نوسانات قیمتی کمی داشته‌اند و تجربه نشان داده‌ است که معمولاً می‌توانند پس از مدتی ارزش خود را بازیابی کنند.

با این حال، باید به این نکته هم توجه کنید که سرمایه‌گذاری روی دارایی‌های امن تنها می‌تواند تا حدودی ریسک شما را کمتر کند و آن را به‌طور کامل از بین نمی‌برد. در بازار ارزهای دیجیتال، استیبل کوین‌ها) (برای افرادی که می‌خواهند ریسک خود را به حداقل برسانند)، توکن‌های با پشتوانه طلا (مثل تتر گلد و پکس گلد) و همچنین بیت کوین، جزو دارایی‌های امن محسوب می‌شوند.

با اینکه سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال معمولاً طرفدار ارزهای فیات نیستند، سرمایه‌گذاری روی استیبل کوین‌هایی مثل تتر و یواس‌دی کوین (USDC) باعث می‌شود که به‌خاطر اصلاح شدید بازار ارزهای دیجیتال، زیاد ضرر نکنید. همان طور که می‌دانید تورم در آمریکا در حال رشد است. با این حال، اگر برای چند هفته روی استیبل کوین‌های دلاری سرمایه‌گذاری کنید، احتمالاً این تورم تأثیر زیادی روی ارزش دارایی‌های شما نخواهد داشت.

این نکته را هم در نظر داشته باشید که نگهداری از ارزهای دیجیتال باثباتی مانند تتر، برای معامله‌گران ایرانی نوعی سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود و از آنجایی که ارزش ریال در بازارهای جهانی مدام در حال نوسان است، باید سود یا ضرر ریالی سرمایه نیز در نظر گرفته شود.

از طرف دیگر، می‌توانید با تمام سرمایه خود یا بخشی از آن روی توکن‌های با پشتوانه طلا سرمایه‌گذاری کنید. از ابتدای سال ۲۰۲۲، طلا عملکرد خوبی داشته و ثابت کرده است که می‌تواند در برابر تورم مقاوم و دارایی امنی در زمان بحران‌های سیاسی باشد.

علاوه بر این، می‌توانید روی بیت کوین هم سرمایه‌گذاری کنید. درست است که بیت کوین مثل یک دارایی پرریسک عمل می‌کند، اما بعد از شروع جنگ در اوکراین، در مقایسه با بسیاری از دارایی‌های دیجیتال مطرح بازار عملکرد بهتری داشته است. در حال حاضر هم بعد از چند هفته پرنوسان، قیمت آن بیشتر از زمان آغاز جنگ است.

۲. به‌دنبال فرصتی مناسب برای خرید در کف‌های قیمتی باشید

اگر باور داشته باشید که بازار ارزهای دیجیتال بعد از این دوران پرنوسان مجدداً به رشد خود ادامه می‌دهد، می‌توانید مقداری استیبل کوین‌ جمع‌آوری کرده و برای خرید ارزهای دیجیتال در قیمت‌های پایین، گوش‌به‌زنگ باشید. با این کار در واقع سبد سرمایه‌گذاری خود را از اول ساخته‌اید.

وقتی گفته می‌شود که باید در کف‌های قیمتی خرید کنید، یعنی هر بار که قیمت یک ارز دیجیتال به سطوح پایین‌تر سقوط کرد، می‌توانید به‌تدریج و در چند مرحله خرید خود را انجام دهید. هدف از انجام این کار این است که به‌جای سرمایه‌گذاری یک‌باره روی یک دارایی خاص، زمانی وارد بازار آن شوید که قیمتش ارزان‌تر است.

با این روش می‌توانید سبد سرمایه‌گذاری خود را با نقاط ورود نسبتاً خوبی دوباره از نو بچینید. در نهایت، وقتی که قیمت ارزهای دیجیتال رشد کند، شما هم به سود خوبی می‌رسید. البته باید این نکته را هم در نظر داشته باشید که همان طور که بارها ثابت شده است، قیمت ارزهایی که خریده‌اید، ممکن است بیشتر از تصور شما کاهش یابد، بنابراین این روش هم نمی‌تواند صددرصد از ضرر شما جلوگیری کند.

 

۳. از روش «میانگین‌سازی هزینه دلاری» استفاده کنید

مطمئناً وقتی بازار نوسان زیادی دارد، یکی از بهترین راه‌های سرمایه‌گذاری روی بیت کوین یا هر دارایی دیگری که فکر می‌کنید قیمت آن بعداً رشد می‌کند، استفاده از استراتژی «میانگین‌سازی هزینه دلاری» است.

در این روش، برای مثال مقدار ثابتی از بیت کوین را بدون توجه به قیمت آن در فواصل زمانی مشخصی می‌خرید. هدف از این استراتژی این است که با انجام خریدهای کم در دوره‌های زمانی متفاوت، از نوسانات بازار در امان بمانید و بتوانید با یک قیمت متوسط روی بیت کوین سرمایه‌گذاری کنید.

برای اجرای این استراتژی، می‌توانید یک روز خاص را در هر ماه یا هر هفته تعیین کنید و سپس با سرمایه‌ای که از قبل مشخص کرده‌اید، به‌طور دستی ارز دیجیتال موردنظرتان را از صرافی‌های ارز دیجیتال بخرید.

توصیه می‌کنیم که برای آشنایی بیشتر و درک بهتر روش میانگین‌سازی هزینه دلاری، ویدئو زیر را هم تماشا کنید.

 

۴. نگاهی به بازارهای مشتقه داشته باشید (ویژه حرفه‌ای‌ها)

اگر به معاملات مشتقه علاقه دارید و از تجربه و مهارت کافی برای حضور در این بازارها برخوردار هستید، می‌توانید به‌نوعی از معامله در بازار قراردادهای آتی (Futures) و قراردادهای اختیار معامله صرافی‌های ارز دیجیتال، برای پوشش ضررهای قبلی خود استفاده کنید. البته توجه داشته باشید که فعالیت در این بازارها ریسک بیشتری در مقایسه با روش‌های قبلی دارد.

بازارهای مشتقه مانند نوعی بیمه عمل می‌کنند. در نتیجه معامله‌گران هنگام کاهش قیمت‌ها می‌توانند از آنها برای محافظت از سبد سرمایه‌گذاری‌شان استفاده کنند.

برای مثال، زمانی را در نظر بگیرید که بازار و ارزش سبد سرمایه‌گذاری شما به میزان قابل‌توجهی سقوط کرده است. با استفاده از موقعیت‌های شورت در جهت کاهش قیمت می‌توانید در معاملات آتی خود سود کنید و ضررهایتان را جبران نمایید. البته در این شکل از معاملات انتخاب اهرم مسئله مهمی است و هرچه اهرم معاملاتی بیشتری داشته باشید، ریسک سرمایه‌گذاری‌تان بیشتر می‌شود.

دسترسی به قراردادهای آتی تقریباً در تمام صرافی‌های مطرح امکان‌پذیر است، فقط دقت کنید که باید نرخ نسبت پوشش ریسک سبد سرمایه‌گذاری‌تان را محاسبه کنید تا مطمئن شوید که می‌توانید از این طریق ضررهای‌تان را در بازارهای پرنوسان پوشش دهید.

از طرف دیگر، می‌توانید با قراردادهای اختیار معامله بیت کوین یا اتریوم هم از سبد سرمایه‌گذاری‌تان محافظت کنید. با این حال، این نوع از معاملات پیچیده‌تر از قردادهای آتی و برای سرمایه‌گذاران کم‌تجربه چالش‌برانگیزتر هستند.

افرادی که دوست دارند در این بازارها فعالیت کنند، در حال حاضر می‌توانند قرارداد اختیار فروش بیت کوین را بخرند که در قیمت خاصی وارد سود می‌شود. در این حالت اگر ارزش سبد سرمایه‌گذاری شما به میزان قابل‌توجهی کاهش یابد، این قرارداد اختیار معامله که خلاف جهت بازار عمل می‌کند، ضررهای شما را جبران خواهد کرد. باز هم دقت کنید که هنگام استفاده از قراردادهای اختیار معامله یا هر نوع معامله مشتقه دیگری، محاسبه نسبت پوشش ریسک بسیاری ضروری است.

۵. هولد کنید

همان طور که بسیاری از طرفداران بیت کوین می‌گویند، هولدکردن می‌تواند توصیه خوبی در زمان بی‌ثباتی بازار باشد؛ مخصوصاً اگر دارایی‌های دیجیتال باکیفیتی مثل بیت کوین را هولد کنید، این روش می‌تواند بسیار مؤثر باشد.

اگر باورید دارد که ارزهای دیجیتال و توکن‌های موجود در سبد سرمایه‌گذاری‌تان در ادامه رشد می‌کنند، می‌توانید آنها را هولد کنید و منتظر بمانید تا این دوره پرنوسان تمام شود و سپس برای تغییر سبد خود اقدام کنید.

اگر بخش زیادی از سبدتان را بیت کوین تشکیل می‌دهید، احتمالاً این بهترین روشی است که می‌توانید از آن استفاده کنید.

هر تصمیمی که می‌گیرید، باید به این نکته را هم در نظر داشته باشید که نوسان جزئی از بازار ارزهای دیجیتال است. ممکن است تنها در عرض یک روز ارزش سبد سرمایه‌گذاری شما ۱۰ درصد (یا بیشتر از آن) رشد یا سقوط کند؛ چنین چیزی در این بازار کاملاً عادی است.

منبع:

ارز دیجیتال


امتیاز دادن به خبر

با لایک کردن هر خبر شما می توانید کوین بیشتر جایزه بگیرید


مطالب مرتبط با این موضوع

کدام پروژه‌ها میتوانند هایپ بعدی بازار باشند و رشد چند صددرصدی را داشته باشند!

کدام پروژه‌ها میتوانند هایپ بعدی بازار باشند و رشد چند صددرصدی را داشته باشند!

آموزش گام به گام فیوچرز صرافی مکسی(Mexc) به همراه 200 هزار شیبا هدیه

آموزش گام به گام فیوچرز صرافی مکسی(Mexc) به همراه 200 هزار شیبا هدیه

انواع صرافی در دنیای رمزارزها

انواع صرافی در دنیای رمزارزها

روزهای قرمز بازار چکار کنیم؟ بخش پنجم

روزهای قرمز بازار چکار کنیم؟ بخش پنجم

چگونه در ایردراپ پروژه ARKHAM شرکت کنیم؟ بدون هزینه تراکنش!

چگونه در ایردراپ پروژه ARKHAM شرکت کنیم؟ بدون هزینه تراکنش!


تحلیل کاربران

معامله و نوسان

ماهور

22/اسفند/1400

وقتی نوسان زیاده باید به سود کم و درصد کم راضی بود وگرنه باید انتظار هر چیزی رو داشت و صبور بودن در دشتور کار قرار بگیره

33

نوسانات

hojjat.ben

22/اسفند/1400

ظاهرا در چند ماه آینده شاهد رشد قابل توجهی در بازار کریپتو نخواهیم بود ، اکنون سرمایه گذاری بر روی ارزهایی که از ارزش بازار بالایی برخوردارن و نوسانات هیجانی ندارن مناسبتر است تریدرهای کریپتو باید تا چند ماهه آینده منتظر بمانند تا بازار روی خوشی به آنها نشان دهد

9

نوسانات ارزهای دیجیتال و امان ماندن

09192110430

22/اسفند/1400

ارزهای دیجیتال نیز دستخوش نوسانات قیمتی و صعود و فرود قیمت وارزش مانند سایر بازارها هست ۵دلیل جهت درامان ماندن در بازار ارزهای دیجیتال را رعايت کنید تا متضرر نشوید ۱ ارز مطمئن بخرید ۲ در کف قیمت بخرید ۳ بازارهای مشتقه را در نظر گرفته ۴ هولد کنید ۵ فروش به موقع

13

نوسانات

nazsad

22/اسفند/1400

بازار ارز هم مانند دیگر بازارها هست و برای در امان مانندن از این نوسانات این است که به دو کلمه ترس و طمع توجه زیادی بکنیم و خرید کف بازار و هیچ وقت فراموش نکنیم

17

ارزهای دیجیتال

angel77

22/اسفند/1400

معامله ارز دیجیتال یک کار دشواره و مفاهیم بسیار زیادی برای یادگیری وجود دارد ک باید وقتی پا تو این عرصه میذاری بایده ک بلد باشی تا توی نوسانات قیمتها در امان باشی

27

درامان ماندن سرمایه گذاران ارزدیجیتال

زارع

22/اسفند/1400

برای اینکه سرمایه گذاران ارزدیجیتال درسرمایه گذاری وخرید وفروش ارزهای خود درامان بمانند باید با برنامه ریزی دقیق وکاربردی بازاررا بررسی کنند وخرید رادرمواقع مختلف ودرکف انجام دهند وهر نوع سرمایه گذاری رابا هوشمندی و ورقابت انجام دهند

15

نوسان

bahram72

22/اسفند/1400

وقتی نوسانات بازار اینقدر زیاد شده باید جلوی هیجان زیاد رو گرفت و اگر اقدام به خرید میشه باید حتما و حتما صبر هم داشته باشید برای اطمینان

31

نوسانات

[email protected]

23/اسفند/1400

الان سیاستمداران بزرگ، سعی میکنند سنگ اندازی کنند، و از این می ترسند که پول دست مردم بیافتد و بدون واسطه معامله کنند، اونوقت ارزش دلار و طلا و سکه به تدریج میاد پایین، اما شک نکنید یواش یواش دنیا به سمت ارزهای دیجیتال خواهد رفت، و پولهای کاغذی جایش را به ارزهای دیجیتالی خواهند داد، و در این برهه زمانی هر کس صبور باشد، قطعا در آینده ای نزدیک پیروزی از آن آنهاست

12

سختی روزگار

mohsenyoldash

22/اسفند/1400

دوستای گلم من بابت اینکه زندگیم بدجور پیچیده بهم دارم قصد مهریه میدم و به سختی زندگی رو میگذرونم ازتون خواهش میکنم اگه امکان داره یه نگاهی هم به این مرد پیچیده زندگی بندازید جای دورز نمیره دوستان

18

سختی روزگار

mohsenyoldash

22/اسفند/1400

دوستای گلم من بابت اینکه زندگیم بدجور پیچیده بهم دارم قصد مهریه میدم و به سختی زندگی رو میگذرونم ازتون خواهش میکنم اگه امکان داره یه نگاهی هم به این مرد پیچیده زندگی بندازید جای دورز نمیره دوستان

17

روش های ضرر نکردن

محمدرضااکبریان

22/اسفند/1400

با سلام و احترام بهترین راه برای در امان بودن از نوسانات از نطر من هولد کردنه چرا که ارز ها ممکنه ریزش داشته باشه انا بدونید در آینده ارز های دیجیتال جای پول کاغذی میگیرند ما در حال حاضر در عصر تکنولوژی هستیم پس شک نکنین رشد ارز ها بیشتر افتشون هست اگر دیدید ارز ریزش کرده نترسید و نفروشید من خودم برام اتفاق افتاده که ارزی که خرید کردم ریزش کنه ولی بعد از مدتی سرمایه من دو برابر شد

16

صبوری کنیم....

fardin1095

24/اسفند/1400

انشالله باصبوری دراینده همه ماایرانیهاکه اینروزاواقعابسختی زندگی رومیگذرونیم به سودبرسیم وگرهی ازمشکلاتمان بازشود.انشالله...باامیدسودفراون برای همه ما

10

در امان ماندن

aliansari

22/اسفند/1400

با توجه به ابنکه در قرن بیست و یکم شاهد جنگ و خومریزی به روش سنتی هستیم بنظر میرسد در امان ماندن معامله گران کار سختی باشد امیدوارم این جنگها و خونریزیهای بیهوده بزودی به پایان برسد.

16

برای در امان ماندن از نوسانات بازار

amir00988

22/اسفند/1400

دقت کنید که در این بازار کنونی فقط یا بایدارز های کم نوسان را هولد کنیم و یا بر اساس رفتار کندل ها ( سر آمد تمامی تحلیل های تکنیکال میباشد ) ترید شورت نماییم . کندل ها و تجمیع آنها بخوبی میتوانند نقشه راه کوتاه مدت را تعیین کنند.

31

کف بازار وسقف بازار

@Mardin192123

24/اسفند/1400

ارز دیجیتالی مثل بیت که با یک سنت استارت شروع زده ویک رکورد نزدیک به 70هزار دلاری کسب کرده والان نزدیک به 40 هزار شده واز لحظه بعدش هیچ پیش بینی نمیشه چه قدر سخته که بگی کف بازارش ویا سقف قیمت چقدره!!!!!!!

6

معامله

dors@1

22/اسفند/1400

معامله گران در شرایط فعلی بازار باید تا حد امکان ورود نکنند و جلوی اقدام عجولانه رو بگیرند چون شاید نتونن مدیریت کنند وگرنه خرید در حال حاضر اگه با صبر همراه باشه قطعا جواب میده

32

نوسانات .........fare

farejoon

22/اسفند/1400

تو این بازار هر کسی جنبه شکست به قول معروف دارا وارد میدان بشه و سعی کنه از کم شروع کنه که افسرده نشه خیلیها از یه دلار شروع میکنن ویکباره به ۳۰۰ دلار میرسه تا کم کم زیادش کنی خیلیها موفق شدن .

16

بیت کوین

09179120432AsAsAs33

22/اسفند/1400

سلام به کوینگرام و خانواده بزرگ و بزرگوار کوینگرام. یکی از دلایل نوسانات وسقوط بیت کوین ویا همه ارزهای دیجیتال وجود معامله گران دیگر است اعم از سکه طلا ونیز پولهای لمس شونده وکسانی که معترض به پول الکترونیک دیجیتال که فایل لمس نیست است و باعث جنجال و هیجانات نابجا برای تمام دستگاهها است .اول خودشان ضرر میکنند بعد همه .باید آنها از معامله دیجیتال پول سوانمود باپول لمسی طلا بخرند ودردایره خودشان بمانند .

12

دانلود اپلیکیشن موبایل کوینگرام

با اپلیکیشن اندروید کوینگرام از آخرین مطالب بازارهای مالی و رمزارز ها با خبر باشید، قیمت تمامی رمزارز ها در لحظه چک کنید و نرخ آنها را با مبدل ارز کوینگرام به یکدیگر تبدیل کنید، با دیگر افراد در مورد تحلیل ها و مطالب گفت و گو کنید، سبد دارایی ارزهای دیجیتال خودتان را بسازید و از سود و زیان خود در بازه های زمانی مختلف با خبر باشید و با شرکت رایگان در مسابقات پیش بینی رمزارز جایزه ببرید.
coingram
coingram
کوینگرام

استارتاپ کوینگرام به عنوان یک رسانه تخصصی در حوزه بازار های مالی وارز های دیجیتال ، فعالیت خود را از تیر 1398 شروع کرد. هدف ما از ابتدا آموزش وآشنایی مردم با علم و فناوری آینده یعنی بلاک چین بوده است. آشنایی با انواع ارز های دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، آدا کاردانو و بقیه رمزارز ها میتواند ما را در انتخاب خرید و سرمایه گذاری در این حوزه بسیار بیشتر کمک کند. همان طور که سرمایه گذاری ها و ورود پول به این حوزه روز به روز بیشتر می شود، مسئولیت ما برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی بیشتر می شود تا کسی درگیر پروژه های کلاه برداری و طرح های پانزی نشود.

برگزیده ها

درآمد از کوینگرام

شرایط و قوانین

مفاهیم پایه

آشنایی با بلاکچین

آشنایی با بیتکوین

آشنایی با اتریوم

کوینگرام

درباره ما

ارتباط با ما

شبکه های اجتماعی

اینستاگرامتلگرام

کلیه ی حقوق این سایت نزد کوینگرام محفوظ بوده و بازنشر محتوای اختصاصی با ذکر منبع بلامانع است.