coingram
کوینگرام

نوسان

قیمت

نام ارز

1.3%

64,423 $

4,013,552,900 تومان

Bitcoin

Bitcoin

btc

1.7%

3,156 $

196,587,650 تومان

Ethereum

Ethereum

eth

0.1%

1 $

62,362 تومان

Tether

Tether

usdt

1.7%

594.4 $

37,033,612 تومان

Binance Coin

Binance Coin

bnb

1.9%

147.58 $

9,194,234 تومان

Solana

Solana

sol

0.2%

1 $

62,362 تومان

USD Coin

USD Coin

usdc

1.7%

3,153 $

196,459,312 تومان

Staked Ether

Staked Ether

steth

0.3%

0.5317 $

33,125 تومان

XRP

XRP

xrp

3.3%

0.163 $

10,155 تومان

Dogecoin

Dogecoin

doge

4.7%

5.97 $

371,931 تومان

TonCoin

TonCoin

ton

پیشنهاد ممنوعیت رمزارزهای مبتنی بر گواه اثبات کار، در رأی‌گیری پارلمان اروپا رد شد

24/اسفند/1400
افزودن به نشان شده ها
پیشنهاد ممنوعیت رمزارزهای مبتنی بر گواه اثبات کار، در رأی‌گیری پارلمان اروپا رد شد
Crypto
ٍEuropa
رمزارز
قانونگذاری
2239
3 دقیقه

علاقه‌مندان به دنیای رمزارزها در اروپا و سراسر جهان نگران اضافه‌شدن ماده قانونی ممنوعیت اثبات کار به چارچوب نظارتی MiCA بودند. این ماده قانونی که در عمل می‌توانست بیت‌کوین را در سراسر اتحادیه اروپا ممنوع کند، در رای‌گیری کمیته اقتصادی پارلمان اروپا از پیش‌نویس چارچوب نظارتی MiCA خارج شد.

به نقل از کوین‌دسک، کمیته امور اقتصادی و پولی پارلمان اروپا، روز دوشنبه (۲۳ اسفند) با ۳۰ رای موافق در برابر ۲۳ رای مخالف، به خروج این ماده از پیش‌نویس چارچوب پیشنهادی «بازارهای دارایی‌های رمزارزی (MiCA)»، بسته نظارتی جامع اتحادیه اروپا، رای داد. شش نفر از اعضای کمیته نیز رای ممتنع دادند.

ماده قانونی مورد بحث که هفته گذشته به پیش‌نویس MiCA اضافه شد، همه ارزهای دیجیتال را ملزم می‌کرد «در مورد مکانیسم اجماعشان تابع حداقل استانداردهای زیست‌محیطی اتحادیه اروپا» باشند. اضافه شدن این ماده، بیت‌کوین و سایر رمزارزهای مبتنی بر اثبات کار را به‌خاطر مصرف انرژی بالا در تمام ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا ممنوع می‌کرد. این پیشنهاد با واکنش شدید حامیان کریپتو در سراسر جهان مواجه شد.

MiCA یک چارچوب نظارتی است که شامل ۱۲۶ ماده و یک طرح تفصیلی اجرایی توسط اتحادیه اروپا و نهادهای مرتبط در کشورهای عضو است. این پیش‌نویس توسط کمیسیون اروپا در سال ۲۰۲۰ به عنوان بخشی از استراتژی امور مالی دیجیتال این اتحادیه معرفی شد.

استفان برگر (Stefan Berger)، عضو پارلمان اتحادیه اروپا درباره این موفقیت در توییتر نوشت:

پیروزی مرحله اول در رابطه با MiCA در کمیته! با پذیرش پیشنهاد من، اعضا راه را برای وضع مقررات آینده‌نگر در حوزه کریپتو هموار کردند. اکنون تنها موضوع باقیمانده، پذیرش کلیت گزارش در رای‌گیری نهایی و ارسال یک سیگنال قوی برای نوآوری است.

این ماده قانونی که به پیش‌نویس میکا اضافه شده بود، در مورد رمزارزهای محبوب مبتنی بر اثبات کار مانند بیت‌کوین و اتریوم، که هم‌اکنون در اتحادیه اروپا معامله می‌شوند، پیشنهاد می‌کرد که مکانیسم اجماع خود را از اثبات کار به روش‌های دیگری که انرژی کمتری مصرف می‌کنند، مانند اثبات سهام تغییر دهند. اگرچه اتریوم برای انتقال کامل به مکانیزم اجماع اثبات سهام در سال آینده برنامه دارد، اما بعید است که بتوان همین کار را در مورد بیت‌کوین انجام داد.

این کمیته به عنوان نوعی مصالحه به نفع یک ماده جایگزین رای داد که کمیسیون اروپا (بازوی اجرایی اتحادیه اروپا) را ملزم می‌کند «تا اول ژانویه ۲۰۲۵ (۱۲ دی ۱۴۰۳) پیشنهادی ارائه کند که جایگاه هر گونه فعالیت استخراج رمزارز را که به طور قابل توجهی بر تغییرات آب و هوایی اثر می‌گذارد، در طبقه‌بندی فعالیت‌های پایدار اتحادیه اروپا تعیین کند».

پتریک هنسن (Patrick Hansen) یکی از فعالان حوزه رمزارزها در توییتر درباره وضعیت فعلی MiCA گفت:

فعالیت‌های استخراجی به احتمال زیاد دیگر در قانون MiCA مورد اشاره قرار نخواهد گرفت، بلکه به طبقه‌بندی تامین مالی پایدار اتحادیه اروپا اضافه می‌شود.

اثبات کار از سوی برخی از قانون‌گذاران و سیاستمداران در سراسر جهان به دلیل نگرانی‌ در مورد مصرف انرژی مورد انتقاد شدید قرار گرفته است. برخی رهبران اتحادیه اروپا نگران هستند که انرژی‌های تجدیدپذیر به جای استفاده ملی، صرف استخراج رمزارزها مانند بیت‌کوین شود.

منبع:

میهن بلاکچین


امتیاز دادن به خبر

با لایک کردن هر خبر شما می توانید کوین بیشتر جایزه بگیرید


مطالب مرتبط با این موضوع

کمپانی Master card به دنبال ایجاد Crypto card

کمپانی Master card به دنبال ایجاد Crypto card

 سقوط آلت‌کوین‌ها هنوز تمام نشده!

سقوط آلت‌کوین‌ها هنوز تمام نشده!

ایران پیشنهاد راه‌اندازی یک ارز دیجیتال مشترک ویژه اتحادیه آسیا را مطرح کرد

ایران پیشنهاد راه‌اندازی یک ارز دیجیتال مشترک ویژه اتحادیه آسیا را مطرح کرد

 پخش برنامه‌های مرتبط با بیت‌کوین در تلویزیون ملی چین!

پخش برنامه‌های مرتبط با بیت‌کوین در تلویزیون ملی چین!

مالیات بر عایدی سرمایه در انتظار رمزارزها!

مالیات بر عایدی سرمایه در انتظار رمزارزها!


تحلیل کاربران

ممنوع نشد

bahram72

24/اسفند/1400

اروپا درگیر اتفاقی بود که میتونست بیت کوین رو اساسا ممنوع کنه ولی خداراشکر این هم به خیر گذشت و قصد ممنوعیت بیت کوین برداشته شد

34

kimia

[email protected]

25/اسفند/1400

با رد شدن این خبر قطعا همه خوشحال میشن وسرمایه گذاری تو این ارز راحت میشه وهمه مجبور میشن به رسمیت بشناسنش

13

رد ممنوعیت

angel77

24/اسفند/1400

با رد شدن این خبر رشد پیش از پیش این بازار و سود آوری سرمایه گذاران میشه و خبر خوبی برای همه ماست چون اعتمادها به این بازار بیشتر میشه

23

بیت کوین و اروپا

ماهور

24/اسفند/1400

تصمیم درستی گرفته شد در اروپا و باعث شد تا نگرانی ها نسبت به ممنوع کردن بیت کوین کم شه و کاربران رو راضی نگه داشتند

42

گواه اثبات کار

amir00988

24/اسفند/1400

این یعنی کسی نمیتونه جلوی پیشرفت این بازار رو بگیره و با رد شدن این موضوع قیمتها پیش از پیش رد میکنن و اعتمادها به این بازار پیش از پیش خواهد شد

28

اروپا

hasankhoshmaram.gmaill85.com

13/اردیبهشت/1401

با سلام خدمت دوستان میشه گفت اینم بخیر گذشت نه تنها اروپا بلکه بیشتر دنیا از این اتفاق خوشحال شدن اگر ممنوع میشد خیلی از مردم ضرر میکردن

6

رد شدن .........fare

farejoon

24/اسفند/1400

رد شدن ممنوعیت رمز ارزها در پارلمان اروپا بار دیگر مردود شد و مردم را از هول و نگرانی نجات داد چونکه اروپا میخواست خودش حاکم بر تمام ارزها باشه که این امان پذیر نبود و اشتباه محض بود و بلاخره مردود و مردود شد .

22

اروپا

dors@1

24/اسفند/1400

خوشبختانه این طرح هم به خیر گذشت و حالا قطعا نه تنها اروپا بلکه همه از این تصمیم خوشحال شدند چون بیت کوین ممنوع نشد

41

تحلیل

Faride42

25/اسفند/1400

اروپا تصميم خوبی گرفت تا ارز دیجیتال سقوط نکنه نجات به موقع بود امید هست تا در اینده نزدیک شاهد پیش روی بقیه ارز ها شد

20

بیت کوین اروپا

EHSAN.15

25/اسفند/1400

با تشکیل الگوی سقف دوقلو در انتهای مسیر بیت کوین پیش بینی می‌شود که این رمز ارز تا محدوده ۳۵ هزار دلار افت قیمت را تجربه کند، به علت سرعت بالای ریزش احتمال از دست رفتن این سطح نیز وجود دارد و لازم است در این سطوح مجدد مورد بررسی قرار بگیرد.

11

ردشدن ممنوعیت رمز ارزهادراروپا

زارع

24/اسفند/1400

با مخالفت جامعه جهانی باممنوعیت رمز ارزهادرمقابله با مسائل زیست محیطی باردیگراز نگرانی این جامعه کاسته شد با ممنوعیت استخراج رمز ارزها که ازگناه اثبات کار استفاده می کردند فشارزیادی به این جامعه وارد می شد

21

دانلود اپلیکیشن موبایل کوینگرام

با اپلیکیشن اندروید کوینگرام از آخرین مطالب بازارهای مالی و رمزارز ها با خبر باشید، قیمت تمامی رمزارز ها در لحظه چک کنید و نرخ آنها را با مبدل ارز کوینگرام به یکدیگر تبدیل کنید، با دیگر افراد در مورد تحلیل ها و مطالب گفت و گو کنید، سبد دارایی ارزهای دیجیتال خودتان را بسازید و از سود و زیان خود در بازه های زمانی مختلف با خبر باشید و با شرکت رایگان در مسابقات پیش بینی رمزارز جایزه ببرید.
coingram
coingram
کوینگرام

استارتاپ کوینگرام به عنوان یک رسانه تخصصی در حوزه بازار های مالی وارز های دیجیتال ، فعالیت خود را از تیر 1398 شروع کرد. هدف ما از ابتدا آموزش وآشنایی مردم با علم و فناوری آینده یعنی بلاک چین بوده است. آشنایی با انواع ارز های دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، آدا کاردانو و بقیه رمزارز ها میتواند ما را در انتخاب خرید و سرمایه گذاری در این حوزه بسیار بیشتر کمک کند. همان طور که سرمایه گذاری ها و ورود پول به این حوزه روز به روز بیشتر می شود، مسئولیت ما برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی بیشتر می شود تا کسی درگیر پروژه های کلاه برداری و طرح های پانزی نشود.

برگزیده ها

درآمد از کوینگرام

شرایط و قوانین

مفاهیم پایه

آشنایی با بلاکچین

آشنایی با بیتکوین

آشنایی با اتریوم

کوینگرام

درباره ما

ارتباط با ما

شبکه های اجتماعی

اینستاگرامتلگرام

کلیه ی حقوق این سایت نزد کوینگرام محفوظ بوده و بازنشر محتوای اختصاصی با ذکر منبع بلامانع است.