coingram
کوینگرام

نوسان

قیمت

نام ارز

3.6%

64,224 $

4,187,404,800 تومان

Bitcoin

Bitcoin

btc

2.4%

3,154 $

205,618,632 تومان

Ethereum

Ethereum

eth

0%

0.9997 $

65,180 تومان

Tether

Tether

usdt

0.2%

605 $

39,447,956 تومان

Binance Coin

Binance Coin

bnb

6.8%

146.64 $

9,560,928 تومان

Solana

Solana

sol

0.1%

1 $

65,200 تومان

USD Coin

USD Coin

usdc

2.5%

3,150 $

205,399,560 تومان

Staked Ether

Staked Ether

steth

3.7%

0.5246 $

34,204 تومان

XRP

XRP

xrp

6.5%

0.1512 $

9,858 تومان

Dogecoin

Dogecoin

doge

4.2%

5.51 $

359,252 تومان

TonCoin

TonCoin

ton

شخصی از طریق وام سریع، ۱.۱ میلیون دلار توکن ایپ کوین کسب کرد

29/اسفند/1400
افزودن به نشان شده ها
شخصی از طریق وام سریع، ۱.۱ میلیون دلار توکن ایپ کوین کسب کرد
APECoin
اخبار
هک
امنیت
2352
2 دقیقه

یکی از کاربران ناشناس از ایردراپ توکن ایپ کوین (ApeCoin) به نفع خود استفاده کرده و توانسته است ۱.۱ میلیون دلار کسب کند. این کاربر از وام سریع (Flash Loan) استفاده کرده است تا ۵ توکن BAYC وام دریافت کند و سپس ایردراپ را دریافت کرده و توکن‌های NFT را پس داده است. تمام این اقدامات طی یک تراکنش انجام شده است.

به نقل از بلاک کریپتو، روز گذشته یوگا لبز خالق باشگاه قایق‌سواری میمون کسل (BAYC)، توکن ایپ کوین (APE) را به کاربرانی که یکی از توکن‌های BAYC را در اختیار داشتند ایردراپ کرد.

تیم ایپ کوین تعداد ۱۵۰ میلیون توکن معادل با ۱۵٪ از کل موجودی ایپ کوین را به دارندگان مجموعه‌های باشگاه قایق‌سواری میمون کسل و باشگاه قایق‌سواری میمون جهش‌یافته اختصاص داد. ارزش این ایردراپ بیش از ۸۰۰ میلیون دلار بوده است. هر دارنده توکن BAYC تعداد ۱۰,۰۹۴ توکن به ارزش تقریبی ۸۰,۰۰۰ الی ۲۰۰,۰۰۰ دلار دریافت کرد.

اما در این بین، یکی از کاربران روشی برای دریافت ایردراپ کشف کرد و سپس از توکن‌های NFT که متعلق به او نبود برای کسب سود استفاده کرد. این کاربر از نحوه عملکرد این ایردراپ بهره برده و توانسته است ۱.۱ میلیون دلار توکن ایپ کوین کسب کند.

ترفند کاربر مذکور به این صورت بود که ایردراپ ایپ کوین بر این اساس نبوده است که کاربران باید از قبل، توکن‌های BAYC را در اختیار داشته باشند، بلکه این ایردراپ به افرادی اختصاص می‌یافت که در زمان ایردراپ دارای توکن BAYC بودند. بنابراین اگر در زمان ایردراپ، توکن BAYC خود را به فرد دیگری می‌دادید، آن فرد می‌توانست توکن‌های ایردراپ‌شده را برداشت کند.

این موضوع بدان معنا است که کاربر مذکور فقط باید مقداری توکن میمون‌های کسل را به مدت محدودی در اختیار داشته باشد تا بتواند ایردراپ ایپ کوین را برداشت کند. در واقع، کاربر مذکور می‌توانست توکن‌های میمون کسل را پس از برداشت ایردراپ ایپ کوین برگرداند.

کسب ایردراپ توکن‌های ایپ کوین

کاربر مذکور برای شروع کار خود، صندوقی را پیدا کرد که شامل ۵ توکن NFT میمون‌های کسل بود و از این توکن‌ها برای دریافت ایردراپ استفاده نشده بود.

این صندوق، روشی برای توکنیزه کردن یک توکن NFT یا مجموعه‌ای از توکن‌های NFT محسوب می‌شود. عملکرد این صندوق بدین صورت است که مجموعه‌ای از توکن‌های NFT را داخل صندوق قرار می‌دهید تا توکن مدنظر خود را ایجاد کنید. سپس از این توکن می‌توان برای [سهام‌گذاری (staking) و کسب پاداش توکنی استفاده کرد. هم‌چنین می‌توان این توکن را فروخت. کاربرانی که این توکن را خریداری کنند می‌توانند از آن استفاده کرده و توکن‌های NFT داخل صندوق را بازخرید کنند.

این صندوق در پروتکلی به اسم NFTX ایجاد شده و شامل ۵ توکن میمون‌های کسل به ارزش ۵۰۰ اتر بوده‌اند. از آنجایی که این توکن‌های NFT داخل صندوق مسدود شده بودند و توسط هیچ نهادی کنترل نمی‌شدند، در نتیجه هیچکس از آنها برای برداشت ایردراپ استفاده نکرده بود.

کاربر مدنظر در صدد این بود تا از توکن‌های NFT استفاده کرده و ایردراپ را دریافت کند، اما نمی‌خواست این توکن‌ها را خریداری کند زیرا بسیار گران بودند.

بنابراین، این کاربران از وام سریع برای انجام نقشه خود استفاده کرد. وام‌های سریع روشی برای دریافت وام‌های بزرگ رمزارز با هزینه اندک است، اما رمزارزهایی که وام گرفته می‌شوند باید در همان تراکنش و در همان بلاک بازپرداخت شوند.

در این مورد، کاربر مذکور از بازار اپن‌سی، یک توکن میمون کسل به قیمت ۳۰۰,۰۰۰ دلار خریداری کرد و از آن به عنوان وثیقه برای دریافت وام بهره برد. وی سپس از وام سریع برای خریداری توکن‌ صندوق مدنظر خود استفاده کرد و ۵ توکن NFT را بازخرید نمود. سپس از این توکن‌های NFT برای دریافت ایردراپ استفاده شد. تمام این اقدامات در یک تراکنش پیچیده انجام شد. سپس تمام توکن‌های NFT میمون کسل به صندوق بازگردانده و وام نیز بازپرداخت شد.

در این فرایند، کاربر مذکور توانست ۶۰,۵۶۴ توکن ایپ کوین دریافت کند. سپس این توکن‌ها را در صرافی غیرمتمرکز یونی‌سواپ به قیمت ۳۹۹ اتر معادل با ۱.۱ میلیون دلار فروخت. سپس توکن NFT میمون کسل که برای وثیقه استفاده شده بود را نیز به صندوق NFTX فروخت.

حمله یا آربیتراژ؟

اگرچه بسیاری از صاحب‌نظران حاضر در شبکه‌های اجتماعی، این رویداد را به عنوان معامله آربیتراژ خلاقانه خواندند، اما شرکت امنیتی BlockSecTeam با این موضوع مخالف است. این شرکت، رویداد مذکور را به عنوان حمله‌ای عنوان کرد که از مشکل موجود در مکانیزم دریافت ایردراپ به نفع خود استفاده کرده است.

شرکت BlockSecTeam گفته است که بر اساس تحلیل آنها، این کاربر از آسیب‌پذیری موجود در ایردراپ روز گذشته بهره برده است.

این شرکت در ادامه افزود:

به نظر ما، این رویداد یک حمله بوده، زیرا مکانیزم ایردراپ، آسیب‌پذیری داشته است. دریافت این ایردراپ بر اساس وضعیت فعلی بوده است که آیا کاربران در زمان ایردراپ دارای توکن NFT میمون کسل بوده‌اند یا خیر. حمله‌کننده نیز از این آسیب‌پذیری برای کسب سود به نفع خود استفاده کرده است.

یکی از روش‌هایی که میشد از این رویداد جلوگیری کرد این بود که مدت زمان در اختیار داشتن توکن NFT توسط کاربران برای دریافت ایردراپ، مهم و تأثیرگذار باشد.

از آنجایی که یوگا لبز رویه مشخصی برای اکثر ایردراپ‌های خود اتخاذ نکرده است، این موضوع بدان معنا است که تمام کاربران می‌توانند به خرید توکن NFT و دریافت ایردراپ بپردازند. این نکته، دلیل اصلی افزایش فروش توکن‌های BAYC پس از اعلام ایردراپ بوده است.

منبع:

میهن بلاکچین


امتیاز دادن به خبر

با لایک کردن هر خبر شما می توانید کوین بیشتر جایزه بگیرید


مطالب مرتبط با این موضوع

تحلیلگر مطرح بازار ارز دیجیتال رویایی از قله‌های جدید برای بیت‌کوین، اتریوم و سولانا می‌کشد!

تحلیلگر مطرح بازار ارز دیجیتال رویایی از قله‌های جدید برای بیت‌کوین، اتریوم و سولانا می‌کشد!

ایلان ماسک با زبان طنز به نوسانات بازار کریپتو واکنش نشان می‌دهد!

ایلان ماسک با زبان طنز به نوسانات بازار کریپتو واکنش نشان می‌دهد!

کیف پولی که از 757 دلار به 880 هزار دلار رسید!

کیف پولی که از 757 دلار به 880 هزار دلار رسید!

ارزهای در خطر SEC کدام ها هستند؟

ارزهای در خطر SEC کدام ها هستند؟

تغییر راهبرد آرک در ETF خود

تغییر راهبرد آرک در ETF خود


تحلیل کاربران

ایپ کوین

angel77

29/اسفند/1400

ایپ کوین ارز بومی اکوسیستم BAYC هستش ک این ارز به عنوان یک لایه پروتکل غیرمتمرکز طراحی شده که جامعه آن را مدیریت میکنه ایپ کوین یک توکن ERC-20  هستش بیشتر توکن های اجتماعی مبتنی بر اتریوم که در سال گذشته راه اندازی شدن (برای مثال FWB و WRITE) با استفاده از این استاندارد ساخته شدن

23

توکن ایپ کوین

marwan

11/تیر/1402

این ارز رمزنگاری شده یک توکن با استاندارد ERC-20 است که در بستر اتریوم ساخته شده‌است. این ارز که با نماد” APE” شناخته می‌شود یک توکن حاکمیتی و کاربردی اکوسیستم ایپ و یک‌لایه غیرمتمرکز است که دسترسی کاربران را به وب ۳ ممکن می‌کند

3

وام سریع وگرفتن ایردراپ

زارع

29/اسفند/1400

آفرین به کاربری که باگرفتن که با گرفتن وام سریع وبازگشت فوری توانست ایردراپ ۱/۱ میلیون دلاری توکن ایپ کوین را دریافت کندوهوشمندی این کاربر دریک آن شانس خوبی رابرای او رقم زد

18

توکن ایپ کوین

amir00988

29/اسفند/1400

این کاربر طی یه تراکنش از طریق وام سریع برای انجام نقشه خودش برای دریافت وام‌های بزرگ رمزارز با هزینه اندک کم استفاده کرده و سود بالایی برده ایووول به هووشش

25

تبریک

09179120432AsAsAs33

29/اسفند/1400

با عرض سلام و احترام به محضر مدیران وسروران درکوینگرام و تبریکات صمیمانه به همه دوستان کوینگرامی ... سال خوشی را همراه با سعادت و بهروزی برای همه گان آرزو مندم . شبخوس

15

ایردراپ

asalii

29/اسفند/1400

وقتی ایردراپ این ارز اغاز شد خیلی مورد توجه قرار گرفت و حالا این شخص با گرفتن وام توانست تعداد زیادی از این ارز رو بخره

14

ایپ کوین

dors@1

29/اسفند/1400

ایپ کوین بیشتر از قبل این روزها به دلیل ایردراپ مورد توجه قرار گرفته و حالا این شخص یه کار بزرگ انجام داد

14

وام و ایپ کوین

ماهور

29/اسفند/1400

با گرفتن وام میشه خیلی کارا انجام داد و این شخص بهترین راه رو به خیلیا نشون داد و تعداد زیادی از این ارز رو خرید

17

دانلود اپلیکیشن موبایل کوینگرام

با اپلیکیشن اندروید کوینگرام از آخرین مطالب بازارهای مالی و رمزارز ها با خبر باشید، قیمت تمامی رمزارز ها در لحظه چک کنید و نرخ آنها را با مبدل ارز کوینگرام به یکدیگر تبدیل کنید، با دیگر افراد در مورد تحلیل ها و مطالب گفت و گو کنید، سبد دارایی ارزهای دیجیتال خودتان را بسازید و از سود و زیان خود در بازه های زمانی مختلف با خبر باشید و با شرکت رایگان در مسابقات پیش بینی رمزارز جایزه ببرید.
coingram
coingram
کوینگرام

استارتاپ کوینگرام به عنوان یک رسانه تخصصی در حوزه بازار های مالی وارز های دیجیتال ، فعالیت خود را از تیر 1398 شروع کرد. هدف ما از ابتدا آموزش وآشنایی مردم با علم و فناوری آینده یعنی بلاک چین بوده است. آشنایی با انواع ارز های دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، آدا کاردانو و بقیه رمزارز ها میتواند ما را در انتخاب خرید و سرمایه گذاری در این حوزه بسیار بیشتر کمک کند. همان طور که سرمایه گذاری ها و ورود پول به این حوزه روز به روز بیشتر می شود، مسئولیت ما برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی بیشتر می شود تا کسی درگیر پروژه های کلاه برداری و طرح های پانزی نشود.

برگزیده ها

درآمد از کوینگرام

شرایط و قوانین

مفاهیم پایه

آشنایی با بلاکچین

آشنایی با بیتکوین

آشنایی با اتریوم

کوینگرام

درباره ما

ارتباط با ما

شبکه های اجتماعی

اینستاگرامتلگرام

کلیه ی حقوق این سایت نزد کوینگرام محفوظ بوده و بازنشر محتوای اختصاصی با ذکر منبع بلامانع است.