coingram
کوینگرام

نوسان

قیمت

نام ارز

1.8%

63,393 $

3,924,026,700 تومان

Bitcoin

Bitcoin

btc

0.4%

3,172 $

196,349,895 تومان

Ethereum

Ethereum

eth

0%

0.9999 $

61,894 تومان

Tether

Tether

usdt

2.6%

601.4 $

37,225,422 تومان

Binance Coin

Binance Coin

bnb

0.6%

135.91 $

8,412,829 تومان

Solana

Solana

sol

0.1%

1 $

61,900 تومان

USD Coin

USD Coin

usdc

0.4%

3,171 $

196,279,329 تومان

Staked Ether

Staked Ether

steth

2.1%

0.513 $

31,755 تومان

XRP

XRP

xrp

0.8%

0.1427 $

8,833 تومان

Dogecoin

Dogecoin

doge

2.3%

5.38 $

333,022 تومان

TonCoin

TonCoin

ton

اولین انتقال تتر در شبکه لایتنینگ انجام شد؛ شروعی تاریخی برای بیت کوین

07/فروردین/1401
افزودن به نشان شده ها
اولین انتقال تتر در شبکه لایتنینگ انجام شد؛ شروعی تاریخی برای بیت کوین
BTC
Bitcoin
USDT
بیتکوین
2076
2 دقیقه

مؤسسه سینونیم (Synonym) که یکی از زیرمجموعه‌های شرکت عرضه‌کننده استیبل کوین مشهور تتر است، اواسط هفته گذشته اولین انتقال توکن تتر (USDT) بر بستر شبکه لایتنینگ بیت کوین را با موفقیت پشت سر گذاشت. این انتقال آزمایشی حرکت بسیار مثبتی در جهت اثبات قابلیت‌های بیت کوین و شبکه لاتینینگ برای انتقال توکن‌های مختلف در سریع‌ترین زمان و با کمترین هزینه ممکن است.

به گزارش بیت کوین مگزین، بلاک چین بیت کوین یک شبکه غیرمتمرکز و تغییرناپذیر است و از سوی دیگر لایتنینگ یک پروتکل پرداختی برای مقیاس‌پذیرترکردن بیت کوین است. مؤسسه سینونیم که این تراکنش تاریخی را انجام داده است، می‌گوید اضافه‌شدن توکن‌های مختلف به شبکه لایتنینگ می‌تواند نوآوری را در اکوسیستم بیت کوین تقویت کند، چراکه از این طریق می‌توان دارایی‌های جدیدی را با استفاده از امکانات این راه‌حل بلاک چینی لایه دوم منتشر کرد. علاوه بر این، توکن‌هایی که در آینده در شبکه لایتنینگ بیت کوین عرضه شوند، از سرعت بالا و کارمزد ناچیز این پروتکل بهره‌مند خواهند شد و کاربران هم تجربه بهینه‌تری در استفاده از سیستم‌های پرداختی مبتنی بر بلاک چین خواهند داشت.

جان کاروالیو (John Carvalho)، مدیرعامل مؤسسه سینونیم، دو روز پیش در پاسخ به این سؤال که «چرا به‌جای استفاده از دیتابیس‌ها و سرورهای متمرکز، باید شبکه لایتنینگ را برای عرصه یک توکن انتخاب کرد»، گفت که «دیتابیس‌های متمرکز برخلاف بیت کوین، ابزار دیجیتالی در اختیار کاربران قرار نمی‌دهند که بتوان با آن مالکیت یک دارایی را اثبات کرد». کاروالیو گفته است شرکت آنها، کاربران و توسعه‌دهندگان را به معرفی فناوری‌های جدید و راهکارهای جایگزین تشویق می‌کند و مؤسسه سینونیم هم در نهایت بهترین روش را برای انتقال تتر به اکوسیستم بیت کوین انتخاب خواهد کرد.

 

اقدام اخیر سینونیم با استفاده از اومنی لایر (Omni Layer)، پرتوکل غیرمتمرکز مبتنی بر بیت کوین و پلتفرم اومنی بولت (OmniBOLT) انجام شده است. اومنی بولت یک راهکار بلاک چینی است که با استفاده از آن می‌توان دارایی‌های عرضه‌شده در اومنی لایر را در شبکه لایتنینگ به گردش در آورد.

به گفته مدیرعامل مؤسسه سینونیم، تراکنش‌های مبتنی بر اومنی در واقع تراکنش‌های بیت کوینی‌ای محسوب می‌شوند که با فراداده‌ (Metadata) همراه هستند؛ به این معنی که در این روش برخلاف پروتکل‌های دیگر، نیازی به یک بلاک چین جداگانه نیست.

امکان انتقال تتر با استفاده از شبکه لایتنینگ هنوز در دسترس عموم قرار نگرفته است. پائولو آردینیو (Paolo Ardoino)، مدیر توسعه فناوری تتر، گفته است همچنان کارهای زیاد برای توسعه اومنی لایر و اومنی بولت وجود دارد تا بتوان گفت شبکه لاتنینگ دیگر برای عرضه ارزهای دیجیتال متخلف آماده شده است.

گفتنی است که شرکت سینونیم در ماه‌های آینده کیف پول خود را در قالب اپلیکیشن موبایلی و افزونه مرورگر عرضه خواهد کرد که قرار است این کیف پول از توکن‌های مبتنی بر شبکه لایتنینگ و پروتکل اسلش‌تگز (Slashtags) هم پشتیبانی کند. اسلش‌تگز نیز یکی از برنامه‌های مؤسسه سینوینم است که مانند اومنی بولت طراحی‌ای مبتنی بر بیت کوین و لایتنینگ دارد. ضمن اینکه انتظار می‌رود یکی دیگر از محصولات این شرکت که بلاک‌تَنک (Blocktank) نام دارد، به تأمین نقدینگی لازم برای شبکه لایتنینگ کمک کند.

منبع:

ارز دیجیتال


امتیاز دادن به خبر

با لایک کردن هر خبر شما می توانید کوین بیشتر جایزه بگیرید


مطالب مرتبط با این موضوع

تحلیل اخیر قیمت بیت کوین: نوسانات و پیش‌بینی‌ها در بازار!

تحلیل اخیر قیمت بیت کوین: نوسانات و پیش‌بینی‌ها در بازار!

تحرکات قابل توجه نهنگ‌ها در بازار کریپتو؛ انتقال بیش از ۱ میلیارد دلار به کوین‌بیس!

تحرکات قابل توجه نهنگ‌ها در بازار کریپتو؛ انتقال بیش از ۱ میلیارد دلار به کوین‌بیس!

سقوط بیت کوین و پایان پی‌در‌پی‌های روزانه بلک‌راک؛ آیا شاهد پایان سلطه هستیم؟

سقوط بیت کوین و پایان پی‌در‌پی‌های روزانه بلک‌راک؛ آیا شاهد پایان سلطه هستیم؟

کشف امکانات بی‌پایان با پروتکل رونز: انقلابی نو در بلاکچین بیت کوین

کشف امکانات بی‌پایان با پروتکل رونز: انقلابی نو در بلاکچین بیت کوین

تاریخ‌سازی بلاک ۸۴۰,۰۰۰ در بیت کوین: آغاز دوره جدیدی از هاوینگ

تاریخ‌سازی بلاک ۸۴۰,۰۰۰ در بیت کوین: آغاز دوره جدیدی از هاوینگ


تحلیل کاربران

تتر

علیرضادوست

14/اسفند/1401

قیمت تتر به صورتی افسارگسیخته افزایش یافت و حتی برای مدتی به بالای ۶۰۰۰۰ تومان هم رسید. یکی از عواملی که می‌تواند کاهش قیمت تتر را به دنبال داشته باشد، اخبار سیاسی اقتصادی داخلی است که می‌تواند کمی جهت هیجان را از خرید به فروش تغییر دهد. در کل در صورتی که تقاضا همچنان ادامه‌دار باشد، قیمت دلار تا ۶۶۰۰۰ تومان نیز به راحتی بالا می‌رود، از طرف دیگر، فشار فروش در این محدوده قیمت را به ۵۵۰۰۰ تومان و سپس ۵۲۵۰۰ تومان می‌رساند.

0

لایتنینگ

asalii

07/فروردین/1401

شبکه لایتنینگ بیت کوین با این انتقال تتر میتونه شروع به کار کنه و کم کم کمک به رشد بیت کوین کنه و موفق خواهد شد

43

تقویت بیت کوین

ayoobchem

08/فروردین/1401

بلاک چین بیت کوین یک شبکه غیرمتمرکز و تغییرناپذیر است و از سوی دیگر لایتنینگ یک پروتکل پرداختی برای مقیاس‌پذیرترکردن بیت کوین است. مؤسسه سینونیم که این تراکنش تاریخی را انجام داده است، می‌گوید اضافه‌شدن توکن‌های مختلف به شبکه لایتنینگ می‌تواند نوآوری را در اکوسیستم بیت کوین تقویت کند، چراکه از این طریق می‌توان دارایی‌های جدیدی را با استفاده از امکانات این راه‌حل بلاک چینی لایه دوم منتشر کرد.

10

لایتنینگ

dors@1

07/فروردین/1401

شبکه لایتنینگ میتونه از حالا به بعد بیشتر از قبل مورد استفاده قرار بگیره چون ازمایش خودش رو با موفقیت پشت سر گذاشت

44

تتر وشبکه لایتیننگ

marwan

13/اسفند/1401

شبکه لایتنینگ یک لایه دیگر به بلاک  چین بیت کوین اضافه می کند و به کاربران این امکان را می‌دهد تا در آن لایه اضافی بین طرفین معامله راه ارتباطی ایجاد کنند. این راه‌های ارتباطی می‌توانند تا زمانی که به آن‌ها نیاز داشته باشیم، وجود داشته باشند و چون بین دو نفر راه اندازی شده‌اند، معاملات با سرعتی بالا (تقریبا فوری) انجام می شوند و کارمزدها بسیار کم شده یا حتی کارمزدی گرفته نمی‌شود.

2

گوگل و بیتکوین

09192110430

07/فروردین/1401

بررسیها نشان دهنده ان است که زمانی که قیمت بیت کوین افزایش داشته و یا احتمال صعود ان میرود سرچ و جستجوی در گوگل هم زیاد میشود وتا ۹۱درصد همخوانی و تطابق دارد و رابطه مستقیم وجود دارد

14

لایتنینگ

ماهور

07/فروردین/1401

شبکه لایتنینگ بیت کوین راه خودشو اغاز کرده و حالا اولین تراکنش در این شبکه برای ازمایش بوده و با موفقیت انجام شد

45

شبکه لاتینینگ

AmirFathi

08/فروردین/1401

میشه گفت انقلابی فوق العاده برای بیتکوین و البته برای دنیای کریپتو کارنسی، کارمزد کمتر سرعت و امنیت بیشتر قطعاً مفید خواهد بود

15

لایتینگ

angel77

07/فروردین/1401

رمز ارزها انقلابی در سیستم‌های پولی به وجود آوردن اما به خاطر وجود یک سری محدودیت‌ها، هنوز در پرداخت‌های روزمره و عادی کاربرد ندارن این خبری بسیار خوبیه که تتر دراین شبکه قابلیت انتقال پیدا کرده ولی هنوز برای انواع تراکنش های بیت کوین کاربردی نیست و سرمایه گذارای این عرصه بیشتر برای ذخیره ارزش بیت کوین خریداری میکنن امید میره که این مسئله شروعی بزرگ و تاریخی رو برای بیت کوین رقم بزنه

26

دانلود اپلیکیشن موبایل کوینگرام

با اپلیکیشن اندروید کوینگرام از آخرین مطالب بازارهای مالی و رمزارز ها با خبر باشید، قیمت تمامی رمزارز ها در لحظه چک کنید و نرخ آنها را با مبدل ارز کوینگرام به یکدیگر تبدیل کنید، با دیگر افراد در مورد تحلیل ها و مطالب گفت و گو کنید، سبد دارایی ارزهای دیجیتال خودتان را بسازید و از سود و زیان خود در بازه های زمانی مختلف با خبر باشید و با شرکت رایگان در مسابقات پیش بینی رمزارز جایزه ببرید.
coingram
coingram
کوینگرام

استارتاپ کوینگرام به عنوان یک رسانه تخصصی در حوزه بازار های مالی وارز های دیجیتال ، فعالیت خود را از تیر 1398 شروع کرد. هدف ما از ابتدا آموزش وآشنایی مردم با علم و فناوری آینده یعنی بلاک چین بوده است. آشنایی با انواع ارز های دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، آدا کاردانو و بقیه رمزارز ها میتواند ما را در انتخاب خرید و سرمایه گذاری در این حوزه بسیار بیشتر کمک کند. همان طور که سرمایه گذاری ها و ورود پول به این حوزه روز به روز بیشتر می شود، مسئولیت ما برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی بیشتر می شود تا کسی درگیر پروژه های کلاه برداری و طرح های پانزی نشود.

برگزیده ها

درآمد از کوینگرام

شرایط و قوانین

مفاهیم پایه

آشنایی با بلاکچین

آشنایی با بیتکوین

آشنایی با اتریوم

کوینگرام

درباره ما

ارتباط با ما

شبکه های اجتماعی

اینستاگرامتلگرام

کلیه ی حقوق این سایت نزد کوینگرام محفوظ بوده و بازنشر محتوای اختصاصی با ذکر منبع بلامانع است.