coingram
کوینگرام

نوسان

قیمت

نام ارز

1.6%

63,942 $

3,983,586,600 تومان

Bitcoin

Bitcoin

btc

0.5%

3,133 $

195,155,996 تومان

Ethereum

Ethereum

eth

0.1%

0.9995 $

62,269 تومان

Tether

Tether

usdt

0.2%

591.1 $

36,824,284 تومان

Binance Coin

Binance Coin

bnb

1.8%

147.18 $

9,169,314 تومان

Solana

Solana

sol

0.1%

1 $

62,300 تومان

USD Coin

USD Coin

usdc

0.3%

0.5338 $

33,256 تومان

XRP

XRP

xrp

0.6%

3,130 $

195,002,738 تومان

Staked Ether

Staked Ether

steth

11.7%

0.1614 $

10,055 تومان

Dogecoin

Dogecoin

doge

0.5%

5.74 $

357,602 تومان

TonCoin

TonCoin

ton

تحلیل تکنیکال بیت کوین و ۴ رمز ارز مهم دیگر؛ قیمت لونا به ۱۱۱ دلار رسید

11/فروردین/1401
افزودن به نشان شده ها
تحلیل تکنیکال بیت کوین و ۴ رمز ارز مهم دیگر؛ قیمت لونا به ۱۱۱ دلار رسید
BTC
ETH
ADA
SOL
2494
5 دقیقه

در حالیکه لونا رمزارز بومی شبکه ترا به رکورد جدیدی دست یافته است اما قیمت بیت کوین و آلتکوین‌های بزرگ ممکن است وارد دوره کوتاه ثبات و عدم نوسان شده باشند و سپس با روند صعودی همراه شوند. در این مطلب تحلیل تکنیکال ۵ رمزارز بزرگ بیت کوین، اتریوم، کاردانو، سولانا و لونا را بررسی می‌کنیم.

به نقل از کوین تلگراف، روند صعودی قیمت بیت کوین به میانگین متحرک ساده ۲۰۰ روزه نزدیک شده است. به دنبال این موضوع، می‌توان اصلاح جزیی یا عدم نوسان قیمت بیت کوین و آلتکوین‌ها را انتظار داشت.

در چند روز گذشته، ترافورم لبز (Terraform Labs) در حال خرید بیت کوین بوده است. آدرس کیف پولی که به نظر می‌رسد متعلق به ترا باشد، در تاریخ ۳۰ مارس (۱۰ فروردین) ۱۳۹ میلیون دلار بیتکوین دریافت کرده و موجودی خود را تقریبا به ۱.۵ میلیارد دلار بیت کوین رسانده است.

 

به نظر می‌رسد مایکرواستراتژی با توجه به فعالیت و نزدیک شدن ترا، این چالش را جدی گرفته است. این شرکت یک وام ۲۰۵ میلیون دلاری از سیلورگیت (Silvergate) به منظور خرید بیت کوین، پرداخت هزینه‌های شرکت و پرداخت کارمزدهای ضروری و سود وام دریافت کرده است.

علاقه به خرید بیت کوین فقط به این دو شرکت محدود نمی‌شود. اطلاعات کوین‌شیرز (CoinShares) نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران سازمانی هفته گذشته ۱۹۳ میلیون دلار بر روی محصولات رمزارز ها سرمایه‌گذاری کرده‌اند. این مقدار سرمایه‌گذاری از اوایل ماه دسامبر ۲۰۲۱ تاکنون بی‌سابقه بوده است.

 

تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین

قیمت بیت کوین در تاریخ ۲۸ مارس (۸ فروردین) به میانگین متحرک ساده ۲۰۰ روزه بر روی قیمت ۴۸,۲۸۸ دلار افزایش یافت اما گاوها نتوانستند بیش از این، قیمت بیت کوین را افزایش دهند. خریداران مجددا در تاریخ ۲۹ مارس (۹ فروردین) تلاش کردند تا از سطح مقاومتی عبور کنند اما در این امر ناکام ماندند.

قیمت روزانه بیت کوین (BTC/USDT)

خرس‌ها اکنون در تلاش هستند تا قیمت را به سطح حمایتی اولیه بر روی قیمت ۴۵,۴۰۰ دلار کاهش دهند. اگر قیمت بیت کوین از این سطح حمایتی عبور کند، گاوها بار دیگر تلاش خواهند کرد تا قیمت این رمزارز را به بالاتر از میانگین متحرک ساده ۲۰۰ روزه برسانند. در این صورت، قیمت بیت کوین می‌تواند به سمت ۵۲,۰۰۰ دلار حرکت کند.

افزایش میانگین متحرک نمایی (EMA) ۲۰ روزه بر روی قیمت ۴۳,۵۳۱ دلار و افزایش شاخص قدرت نسبی (RSI) به نزدیک محدوده اشباع خرید نشان می‌دهد که گاوها کنترل بازار را در دست دارند.

در صورتی که قیمت بیت کوین کاهش یابد و به کمتر از EMA بیست روزه برسد، شرایط فوق محقق نخواهد شد. در این صورت، قیمت این رمزارز، چند روز دیگر در کانال صعودی باقی می‌ماند.

تحلیل تکنیکال قیمت اتریوم

قیمت اتر در تاریخ ۲۹ مارس از سطح مقاومتی ۳۴۱۱ دلار عبور کرده است، اما گاوها نتوانستند از میانگین متحرک ساده ۲۰۰ روزه بر روی قیمت ۳۴۸۸ دلار بگذرند. این موضوع نشان می‌دهد که خرس‌ها هنوز تسلیم نشده‌اند و در صدد توقف افزایش قیمت بر روی میانگین متحرک ساده ۲۰۰ روزه هستند.

نمودار روزانه اتریوم (ETH/USDT)

اگر قیمت اتر کمتر از ۳۴۱۱ دلار باقی بماند، خرس‌ها در صدد کاهش این رمزارز به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه بر روی قیمت ۳۰۴۲ دلار خواهند بود. افزایش شدید قیمت از این سطح می‌تواند گویای آن باشد که احساس بازار، مثبت شده است و معامله‌گران در حال خرید در کف قیمت هستند.

در این صورت، گاوها بار دیگر در صدد افزایش قیمت به بالاتر از میانگین متحرک ساده ۲۰۰ روزه خواهند بود. در صورت موفقیت گاوها، قیمت اتر می‌تواند روند صعودی خود به سمت ۴۰۰۰ دلار را ادامه دهد.

در مقابل، اگر قیمت اتر به کمتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسد بیانگر آن است که معامله‌گران در صدد فروش سریع دارایی خود هستند. در این صورت، ممکن است قیمت اتر به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه بر روی قیمت ۲۸۵۳ دلار کاهش یابد.

تحلیل تکنیکال قیمت کاردانو

همانطور که در کندل استیک روزهای ۲۸ و ۲۹ مارس شاهد بودیم، قیمت رمزارز کاردانو با سطح مقاومتی ۱.۲۶ دلار مواجه است. یک نکته اندکی مثبت آن است که گاوها کنترل بازار را آنچنان از دست نداده‌اند.

نمودار روزانه ققیمت کاردانو (ADA/USDT)

روند صعودی میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه بر روی قیمت ۱ دلار و قرارگیری RSI در محدوده اشباع خرید نشان می‌دهد که مسیر عبور از سطح مقاومتی هموار است. اگر خریداران، قیمت کاردانو را به بالاتر از ۱.۲۶ دلار برسانند، احتمال افزایش قیمت به میانگین متحرک ساده ۲۰۰ روزه بر روی قیمت ۱.۵۱ دلار و سپس دستیابی به قیمت ۱.۶۰ دلار وجود دارد.

در مقابل، اگر قیمت کاردانو از سطح کنونی کاهش یابد و به کمتر از ۱.۱۵ دلار برسد، خرس‌ها در صدد کاهش قیمت به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برخواهند آمد. این سطح قیمت بسیار مهم است زیرا عبور از آن می‌تواند قیمت کاردانو را به ۰.۷۴ دلار برساند.

تحلیل تکنیکال قیمت لونا

قیمت لونا (LUNA) در تاریخ ۲۸ مارس از سطح مقاومتی ۹۶ دلار عبور کرده است. اگرچه سایه بلند در کندل استیک روزانه، فروش بر روی قیمت ۱۰۰ دلار را نشان می‌دهد، اما گاوها از کاهش قیمت به کمتر از ۹۶ دلار جلوگیری کرده‌اند.

نمودار روزانه (LUNA/USDT)

خرید لونا در تاریخ ۲۹ مارس ادامه یافت و گاوها توانستند قیمت این رمزارز را به بالاتر از رکورد ۱۰۵ دلار برسانند. اگر گاوها بتوانند قیمت لونا را بالاتر از ۱۰۵ دلار حفظ کنند، روند خرید شدت می‌گیرد و قیمت لونا به ۱۱۵ دلار و سپس به ۱۲۵ دلار می‌رسد. شایان ذکر است روز گذشته با انتشار خبر خرید مجدد بیت کوین توسط بنیاد لونا، قیمت LUNA تا ۱۱۱ دلار افزایش یافت و اکنون در محدوده ۱۰۷ دلاری معامله می‌شود.

نکته منفی این است که RSI، نشانه‌هایی از شکل‌گیری واگرایی منفی را نشان می‌دهد. اگر قیمت لونا به کمتر از ۱۰۵ دلار برسد و در این سطح باقی بماند، قیمت لونا ممکن است به ۹۶ دلار کاهش یابد. این سطح قیمت، یک سطح حمایتی مهمی برای گاوها محسوب می‌شود زیرا عبور از آن می‌تواند به افزایش فروش منجر شود. در این صورت، قیمت لونا ممکن است به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه بر روی قیمت ۷۸ دلار کاهش یابد.

تحلیل تکنیکال قیمت سولانا

پس از آنکه قیمت سولانا در دو روز گذشته بالاتر از ۱۰۶ دلار باقی ماند، توانست از سطح مقاومتی ۱۲۲ دلار عبور کند. این شرایط گویای خرید زیاد توسط گاوها است.

نمودار روزانه (SOL.USDT)

اگر خریداران بتوانند قیمت سولانا را بالاتر از ۱۲۲ دلار حفظ کنند، ممکن است روند صعودی جدیدی آغاز شود که قیمت این رمزارز را به میانگین متحرک ساده ۲۰۰ روزه بر روی قیمت ۱۵۰ دلار برساند. این سطح قیمت به عنوان سطح مقاومتی شدیدی عمل خواهد کرد، اما اگر گاوها بتوانند از آن عبور کنند، احتمال افزایش قیمت به ۱۸۰ دلار نیز وجود دارد.

در مقابل، اگر قیمت سولانا از سطح کنونی کاهش یابد و از ۱۰۶ دلار کمتر شود، می‌توان گفت که عبور از سطح قیمت ۱۲۲ دلار، یک تله گاوی بوده است. در این صورت، قیمت سولانا ممکن است کاهش یابد و چند روز دیگر در محدوده ۸۱ الی ۱۲۲ دلار باقی بماند.

منبع:

میهن بلاکچین


امتیاز دادن به خبر

با لایک کردن هر خبر شما می توانید کوین بیشتر جایزه بگیرید


مطالب مرتبط با این موضوع

تحلیلگر مطرح بازار ارز دیجیتال رویایی از قله‌های جدید برای بیت‌کوین، اتریوم و سولانا می‌کشد!

تحلیلگر مطرح بازار ارز دیجیتال رویایی از قله‌های جدید برای بیت‌کوین، اتریوم و سولانا می‌کشد!

بیت‌کوین دوباره ۵۷ هزار دلاری شد! راز رالی جدید چیست؟

بیت‌کوین دوباره ۵۷ هزار دلاری شد! راز رالی جدید چیست؟

اتریوم در مسیر شکوه: پیش‌بینی رسیدن به قله ۵۲۰۰ دلاری!

اتریوم در مسیر شکوه: پیش‌بینی رسیدن به قله ۵۲۰۰ دلاری!

۶۰ روز مانده به هاوینگ بیت کوین: آیا شاهد رشد قیمت خواهیم بود یا کاهش آن؟

۶۰ روز مانده به هاوینگ بیت کوین: آیا شاهد رشد قیمت خواهیم بود یا کاهش آن؟

۶ آلت کوین برتر که از به‌روزرسانی دنکان اتریوم رشد می‌کنند!

۶ آلت کوین برتر که از به‌روزرسانی دنکان اتریوم رشد می‌کنند!


تحلیل کاربران

تحلیل تکنیکال

amir00988

11/فروردین/1401

لونا رمزارز بومی شبکه ترا رکورد جدید زده و پیشرفت خوبی کرده اما قیمت بیت کوین و آلتکوین‌های بزرگ ممکنه وارد دوره کوتاه ثبات و عدم نوسان بشن و بعد دوباره روند صعودیشون رو از سربگیرن.

23

تحلیل ............fare

farejoon

12/فروردین/1401

تحلیل کردن این روزها اصلا امکان ندارهاصلا نمیتونی تا چند ساعت چه اتفاقی میفته نه میشه ترقی کنی نه میتونی بازی نکنی چون لذت بازی در برد و باختشه .

13

تحلیل تکنیکالی ارز 401/1/22 BTC

majidforogi

22/فروردین/1401

کندل هفتگی بیت کوین در قیمت ۴۲۱۴۰ دلار بسته شد ونشانه خوبی برای شکست ۴۸۰۰۰ دلار نیست حمایتی که در محدوده ۴۱۹۹۰ الی ۴۱۶۲۰ دلار قرار گرفته است این حمایت اگر شکسته شود روند کاملا نزولی خواهد شد

2

nariman

nariman0513

11/فروردین/1401

بازار همیشه بالا و پائین دارد و هیچ وقت این بازار تموم نمیشه بازار ارز دیجیتال پرسود ولی خطر ناک با دانش وبه روز بودن شما در ریسک کردن کم خطر خواهی بود،

8

لونا

Mojtaba2266

11/فروردین/1401

به نظرم لونا بیشرفت خوب داشته و سرمایه گذاری روی آن سود ده باشد به هر حال جای پیشرفت دارد و باید منتظر ماند

15

تحلیل

mohammadhosen

14/فروردین/1401

درهرلحطه وامکان نمیتوان کاربازارراتحلیل کردچون قیمت ثابتی ندارن ایا میشه صبرکردتا نتیجه راببینیم مردان بزرگ ریسک کردن هیچوقت مننظرلحظه شماری بالا وپایین بودن ارزها باشن

5

قیمت

mamad110022

11/فروردین/1401

لونا قیمت شگفت انگیزی داشته وروبه بالارفتنه اما برععکس کوین که ثبات قیمت داشته اگه لونا رو بشه خرید بیشترداشته باشی بهتره

22

تحلیل

Khodarhm60

23/اردیبهشت/1401

بیت کویت که وارد اصلاح قیمت شده ولی چند روزه روند صعودی روبه رشدی داره ولونا که رشد خوبی داشته و خرید لونا باعث میشه به سود عالی برسید

4

تحلیل

asalii

11/فروردین/1401

وقتی برای یه صعود عالی اماده می شیم باید توی این بین انتظار اصلاح قیمت هم داشته باشیم تا بتونیم با قدرت بیشتری بازار رو به حالت صعودی ببینیم

35

تحلیل

dors@1

11/فروردین/1401

بیت کوین وارد اصلاح قیمت شده ولی چند ارز هستن که بازم به رشد خودشون ادامه دادن و لونا هم عالی کار کرده

32

تحلیل

ماهور

11/فروردین/1401

این روزا که وارد اصلاح شدیم ارزهایی هستن که میتونن با صعود دوباره بیت کوین یه جهش بیشتر داشته باشن و بازار میتونه دوباره سبز شه

47

تحلیل

reza1244

14/فروردین/1401

اگر قیمت سولنا بالاتر از ۱۶۶ برود قیمت ۲۰۰ هم پیش بینی خواهد شد یعنی ۲۰۰ دلار چیزی خواهد بود که منتظرش باید باشیم و هیچ چیزی رو به ساده گی نباید تصمیم و پیشیبنی کرد

6

تحلیل

angel77

11/فروردین/1401

در تصویر به خوبی مقاومتهای مهم مشخص شدن. تا زمانی که قیمت بالای 3510 تثبت و حمایت قوی صورت نگیره روند هنوز نزولی و این حرکات 3 موج صعودی، اصلاحی از روند قبلی هستن.

19

اصلاح جزئی

ayoobchem

11/فروردین/1401

روند صعودی قیمت بیت کوین به میانگین متحرک ساده ۲۰۰ روزه نزدیک شده است. به دنبال این موضوع، می‌توان اصلاح جزیی یا عدم نوسان قیمت بیت کوین و آلتکوین‌ها را انتظار داشت.

21

دانلود اپلیکیشن موبایل کوینگرام

با اپلیکیشن اندروید کوینگرام از آخرین مطالب بازارهای مالی و رمزارز ها با خبر باشید، قیمت تمامی رمزارز ها در لحظه چک کنید و نرخ آنها را با مبدل ارز کوینگرام به یکدیگر تبدیل کنید، با دیگر افراد در مورد تحلیل ها و مطالب گفت و گو کنید، سبد دارایی ارزهای دیجیتال خودتان را بسازید و از سود و زیان خود در بازه های زمانی مختلف با خبر باشید و با شرکت رایگان در مسابقات پیش بینی رمزارز جایزه ببرید.
coingram
coingram
کوینگرام

استارتاپ کوینگرام به عنوان یک رسانه تخصصی در حوزه بازار های مالی وارز های دیجیتال ، فعالیت خود را از تیر 1398 شروع کرد. هدف ما از ابتدا آموزش وآشنایی مردم با علم و فناوری آینده یعنی بلاک چین بوده است. آشنایی با انواع ارز های دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، آدا کاردانو و بقیه رمزارز ها میتواند ما را در انتخاب خرید و سرمایه گذاری در این حوزه بسیار بیشتر کمک کند. همان طور که سرمایه گذاری ها و ورود پول به این حوزه روز به روز بیشتر می شود، مسئولیت ما برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی بیشتر می شود تا کسی درگیر پروژه های کلاه برداری و طرح های پانزی نشود.

برگزیده ها

درآمد از کوینگرام

شرایط و قوانین

مفاهیم پایه

آشنایی با بلاکچین

آشنایی با بیتکوین

آشنایی با اتریوم

کوینگرام

درباره ما

ارتباط با ما

شبکه های اجتماعی

اینستاگرامتلگرام

کلیه ی حقوق این سایت نزد کوینگرام محفوظ بوده و بازنشر محتوای اختصاصی با ذکر منبع بلامانع است.