coingram
کوینگرام

نوسان

قیمت

نام ارز

0.5%

66,630 $

4,344,276,000 تومان

Bitcoin

Bitcoin

btc

1.4%

3,239 $

211,201,056 تومان

Ethereum

Ethereum

eth

0.1%

0.9997 $

65,180 تومان

Tether

Tether

usdt

1.1%

604.7 $

39,426,440 تومان

Binance Coin

Binance Coin

bnb

2%

156.96 $

10,233,792 تومان

Solana

Solana

sol

0.1%

0.9985 $

65,102 تومان

USD Coin

USD Coin

usdc

1.3%

3,237 $

211,045,228 تومان

Staked Ether

Staked Ether

steth

1.9%

0.5456 $

35,573 تومان

XRP

XRP

xrp

0%

0.1601 $

10,439 تومان

Dogecoin

Dogecoin

doge

7.6%

5.65 $

368,380 تومان

TonCoin

TonCoin

ton

تحلیل تکنیکال قیمت سولانا؛ تشکیل تقاطع طلایی و شکست خط روند نزولی ۵ ماهه

14/فروردین/1401
افزودن به نشان شده ها
تحلیل تکنیکال قیمت سولانا؛ تشکیل تقاطع طلایی و شکست خط روند نزولی ۵ ماهه
SOL
Solana
ترید
تحلیل
1628
4 دقیقه

شکل‌گیری تقاطع طلایی در نمودار قیمت سولانا، با شکست خط روند نزولی ۵ ماهه این دارایی همراه بود. پس از آن SOL توانست خود را به نزدیکی مقاومت مهم و کلیدی ۱۵۰ دلار برساند. این اتفاق در شرایطی رخ داده است که اندیکاتور RSI در ناحیه اشباع خرید قرار دارد و میل به اصلاح دارد. در صورت افزایش بیشتر قیمت سولانا و اصلاح شاخص RSI، شاهد شکل‌گیری واگرایی در نمودار سولانا خواهیم بود.

به نقل از کوین تلگراف، قیمت سولانا موفق شد در تاریخ ۳۰ مارس (۱۰ فروردین) خط روند نزولی چند ماهه خود را در حوالی قیمت ۱۲۰.۷۰ دلار بشکند. این خط روند نزولی در حد فاصل بین ماه‌های نوامبر (آبان) تا مارس (فروردین) تشکیل شده بود و هربار قیمت SOL به این خط روند برخورد می‌کرد، دچار اصلاحات عمیقی می‌شد. به عنوان نمونه در تاریخ ۶ نوامبر (۱۵ آبان) و با رسیدن قیمت سولانا به سقف تاریخی ۲۵۹.۹۰ دلار شاهد اصلاح ۶۰٪ قیمت بودیم. همچنین در برخورد دوم نمودار با این خط روند نزولی در اوایل دسامبر (آذر) شاهد ۴۰٪ اصلاح قیمتی بودیم. شکست این خط روند نزولی همراه با حجم بالای معاملات انجام گرفت که به منزله تایید قطعی شکست این خط روند تلقی می‌شود. پس از این اتفاق SOL توانست تا قیمت ۱۴۳.۵۱ دلار خود را بالا بکشد و به نزدیکی مقاومت روانی ۱۵۰ دلار برساند.

نمودار قیمت سولانا تایم فریم روزانه

پیدایش تقاطع طلایی در نمودار سولانا

یکی از علت‌های رالی قیمتی اخیر سولانا و شکستن خط روند نزولی به تشکیل تقاطع طلایی در نمودار تایم فریم روزانه آن مربوط می‌شود. تقاطع طلایی زمانی تشکیل می‌شود که میانگین‌های متحرک نمایی ۲۰ روزه (خط سبز) و ۵۰ روزه (خط قرمز) با یکدیگر برخورد کنند و بدین معنی است که میانگین قیمت‌ها در کوتاه مدت از بلند مدت فراتر رفته است. تحلیلگران این اتفاق را تحت عنوان سیگنال خرید تلقی می‌کنند. پیش از این آخرین باری که تقاطع طلایی در نمودار سولانا پدیدار شد، مربوط به آگوست (مرداد) سال ۲۰۲۱ است که با جهش حدود ۶۵۰٪ قیمت همراه بود.

نمودار قیمت سولانا تایم فریم روزانه

تشکیل واگرایی در نمودار سولانا

از لحاظ تکنیکال اندیکاتور RSI زمانی که از محدوده ۷۰ فراتر رود، وارد محدوده اشباع خرید خواهد شد. پیش از این آخرین باری که این اتفاق برای سولانا افتاد، به رالی قیمتی ماه آگوست ۲۰۲۱ مربوط می‌شود. در آن زمان پس از رسیدن RSI به محدوده اشباع خرید، این اندیکاتور شروع به اصلاح به سطوح پایین‌تر را کرد. این اتفاق در حالی رقم خورد که علی‌رغم این اصلاح، قیمت SOL همچنان به صعود خود ادامه می‌داد و حدود ۳۷۸٪ از آن زمان فراتر رفت. به وقوع چنین اتفاقی واگرایی در قیمت یک دارایی گفته می‌شود. قبل‌تر از این در حدفاصل ماه‌های می (اردیبهشت) تا ژوئن (خرداد) نیز شاهد اصلاح اندیکاتور RSI از منطقه اشباع خرید علی‌رغم صعود ۲۸۸٪ قیمت سولانا بودیم. اکنون نیز این اندیکاتور مجددا به منطقه اشباع خرید وارد شده است.

واگرایی در نمودار سولانا تایم فریم روزانه

بنابرین می‌توان نتیجه گرفت که رسیدن RSI به منطقه اشباع خرید و اصلاح احتمالی آن، لزوما به معنی اصلاح قیمتی نخواهد بود و این اتفاق ممکن است مدت‌ها بعد در سطوح بالاتر رخ دهد. حال به ترسیم سطوح اصلاحی فیبوناچی از سقف تاریخی قیمت تا سطح پایینی اخیر قیمت در ۷۷.۴۲ دلار می‌پردازیم. مشاهده می‌شود که محدوده ۱۴۷ تا ۱۵۰ دلار به عنوان سطح ۰.۳۸۲ فیبوناچی، مقاومت مهمی محسوب می‌شود. بازگشت قیمت از این سطح سولانا را برای امتحان مجدد حمایت ۱۲۰ دلار آماده خواهد کرد. در پشت این سطح حمایتی، میانگین‌های متحرک نمایی ۲۰ و ۵۰ روزه در محدوده ۱۰۴ تا ۱۰۹ دلار، حمایت مهمی را تشکیل داده‌اند.

نمودار قیمت سولانا تایم فریم روزانه

منبع:

میهن بلاکچین


امتیاز دادن به خبر

با لایک کردن هر خبر شما می توانید کوین بیشتر جایزه بگیرید


مطالب مرتبط با این موضوع

چشم‌انداز قیمت بیت کوین پیش از هاوینگ: آماده‌سازی برای یک رشد جدید

چشم‌انداز قیمت بیت کوین پیش از هاوینگ: آماده‌سازی برای یک رشد جدید

فرصت‌های جدید معاملاتی در بازار: آماده‌باش برای سودآوری!

فرصت‌های جدید معاملاتی در بازار: آماده‌باش برای سودآوری!

تحلیل دقیق بازار بیت کوین در آستانه هوینگ: آیا تاریخ دوباره خود را تکرار می‌کند؟

تحلیل دقیق بازار بیت کوین در آستانه هوینگ: آیا تاریخ دوباره خود را تکرار می‌کند؟

سقوط ناگهانی سولانا؛ عوامل پشت پرده کاهش قیمت چه بودند؟

سقوط ناگهانی سولانا؛ عوامل پشت پرده کاهش قیمت چه بودند؟

افزایش چشمگیر قیمت سولانا؛ آیا نهنگ‌ها پشت پرده هستند؟

افزایش چشمگیر قیمت سولانا؛ آیا نهنگ‌ها پشت پرده هستند؟


تحلیل کاربران

سولانا

09380100885

24/فروردین/1401

هر شخص یا نهنگ معمولاً یه ارز خیلی دوست دارن خیلی‌ها دنبال سولانا هستن آینده بسیار درخشانی دارد اکثر کارشناسان این حوزه میگن

9

سولانا

B@hm@n

15/فروردین/1401

سولانا یکی از بهترین و محبوب ترین ها برای سرمایه گذاری ست و حالا با تغیر روند به سمت یه صعود خوب گام برمی داره

31

افزایش

mohammadhosen

14/فروردین/1401

باتوجه به پیشرفت ارزها دربازار رسیدن‌قدرت اول ارزیعنی بیت کوین وبیشتراز۵۰هزاردلار رابخوداختصاص میده

13

سولانا

dors@1

15/فروردین/1401

سولانا داره یه تغیر روند خوب از خودش نشون میده و با این روند میتونه یه رشد عالی رو به نمایش بزاره و حتی به سمت رکورد قیمتی خودش نزدیک شه

30

قیمت بیت کوین ۵۰هزار دلار

زارع

14/فروردین/1401

بااینکه افزایش قیمت بیت کوین باتوجه به وضعیت بازار های جهانی روبه افزایش است رسیدن قیمت این ارزدیجیتال به ۵۰هزار دلار دوراز انتظار نیست

12

سولانا

angel77

14/فروردین/1401

به زودی در پلتفرم opensea هم بلاکچین سولانا راه اندازی میشه(این ماه) روی رشدش و قیمتش تاثیر داره بنظرم می تونه رشد خوبی رو این ماه داشته باشه

18

سولانا

hastiiii

15/فروردین/1401

سولانا با شکست دادن روند نزولی میتونه برای یه جهش عالی اماده شه و همین الانم نسبت به قیمت چند روز قبل رشد خوبی داشته

31

بله دقیقا

جواد.........

14/فروردین/1401

بله به نظر من هم همینطور خواهد شد وگرنه اینطور نمیشد شاید اینطوری بهتر باشد نظر شما در مورد این چیه؟

11

پند

majidsoltsni

14/فروردین/1401

آنکس که در مدرسه ای را باز می کند درِ زندانی را می بندد... ویکتور هوگو امان از این روزگار غریب یه پند شما بگو عزیز

18

قیمت سولانا

marwan

07/بهمن/1401

رز دیجیتال سولانا با نماد اختصاری SOL نوعی ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال هست که در زمان نوشتن این مقاله با داشتن ارزش بازار حدود 29.77 میلیون دلار و سهم 1.52 درصدی از کل بازار، در رتبه 8 بازار کریپتوکارنسی ها قرار داره. همچنین ارز دیجیتال سولانا نوعی پروژه متن باز کاربردی هست که از ماهیت تکنولوژی بلاک چین برای ارائه راه حل های غیر متمرکز مالی استفاده می کنه. علاوه بر این، ایده و کار اولیه ارز دیجیتال سولانا در سال 2017 داده شد. ولی سولانا به طور رسمی در سال 2020 توسط بنیاد سولانا با دفتر مرکزی در ژنو سوئیس راه اندازی شد.

5

دانلود اپلیکیشن موبایل کوینگرام

با اپلیکیشن اندروید کوینگرام از آخرین مطالب بازارهای مالی و رمزارز ها با خبر باشید، قیمت تمامی رمزارز ها در لحظه چک کنید و نرخ آنها را با مبدل ارز کوینگرام به یکدیگر تبدیل کنید، با دیگر افراد در مورد تحلیل ها و مطالب گفت و گو کنید، سبد دارایی ارزهای دیجیتال خودتان را بسازید و از سود و زیان خود در بازه های زمانی مختلف با خبر باشید و با شرکت رایگان در مسابقات پیش بینی رمزارز جایزه ببرید.
coingram
coingram
کوینگرام

استارتاپ کوینگرام به عنوان یک رسانه تخصصی در حوزه بازار های مالی وارز های دیجیتال ، فعالیت خود را از تیر 1398 شروع کرد. هدف ما از ابتدا آموزش وآشنایی مردم با علم و فناوری آینده یعنی بلاک چین بوده است. آشنایی با انواع ارز های دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، آدا کاردانو و بقیه رمزارز ها میتواند ما را در انتخاب خرید و سرمایه گذاری در این حوزه بسیار بیشتر کمک کند. همان طور که سرمایه گذاری ها و ورود پول به این حوزه روز به روز بیشتر می شود، مسئولیت ما برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی بیشتر می شود تا کسی درگیر پروژه های کلاه برداری و طرح های پانزی نشود.

برگزیده ها

درآمد از کوینگرام

شرایط و قوانین

مفاهیم پایه

آشنایی با بلاکچین

آشنایی با بیتکوین

آشنایی با اتریوم

کوینگرام

درباره ما

ارتباط با ما

شبکه های اجتماعی

اینستاگرامتلگرام

کلیه ی حقوق این سایت نزد کوینگرام محفوظ بوده و بازنشر محتوای اختصاصی با ذکر منبع بلامانع است.