coingram
کوینگرام

نوسان

قیمت

نام ارز

2.2%

63,060 $

3,985,392,000 تومان

Bitcoin

Bitcoin

btc

1%

3,119 $

197,135,968 تومان

Ethereum

Ethereum

eth

0.1%

0.999 $

63,137 تومان

Tether

Tether

usdt

3.3%

592.8 $

37,465,592 تومان

Binance Coin

Binance Coin

bnb

5.5%

136.08 $

8,600,256 تومان

Solana

Solana

sol

0%

0.9993 $

63,156 تومان

USD Coin

USD Coin

usdc

1.1%

3,115 $

196,869,264 تومان

Staked Ether

Staked Ether

steth

1.5%

0.5184 $

32,763 تومان

XRP

XRP

xrp

3%

0.1459 $

9,221 تومان

Dogecoin

Dogecoin

doge

0.3%

5.36 $

338,752 تومان

TonCoin

TonCoin

ton

معامله‌گران حرفه‌ای چگونه از بازار آپشن برای کسب سود در دوره‌های کم‌نوسان استفاده می‌کنند؟

15/فروردین/1401
افزودن به نشان شده ها
معامله‌گران حرفه‌ای چگونه از بازار آپشن برای کسب سود در دوره‌های کم‌نوسان استفاده می‌کنند؟
BTC
Futures
Option
آموزش
1937
3 دقیقه

ممکن است پیش‌بینی نوسانات قیمت بیت کوین کاری غیرممکن باشد، اما معامله‌گران حرفه‌ای همواره از استراتژی خاصی استفاده می‌کنند که بازدهی بالا و هزینه کمی دارد.

به گزارش کوین تلگراف، معامله‌گران خُرد معمولاً از معاملات آتی (Futures) اهرم‌دار استفاده می‌کنند که احتمال لیکوییدشدن در آنها بسیار زیاد است. با این حال، معامله در بازار آپشن (Option) بیت کوین فرصت‌های سرمایه‌گذاری بسیار خوبی برای سرمایه‌گذارانی فراهم می‌کند که از تجربه کافی برخوردار هستند و می‌خواهند سود خود را به حداکثر و ضررشان را به حداقل برسانند.

استفاده از چند قرارداد اختیار خرید (Call Option) استراتژی‌ای است که بازدهی آن می‌تواند شش برابر بیشتر از ضرر احتمالی باشد. علاوه بر این، بسته‌ به دیدگاه سرمایه‌گذاران، می‌توان از این استراتژی هم در بازارهای صعودی و هم در بازارهای نزولی استفاده کرد.

شفاف‌نبودن وضعیت قانونی ارزهای دیجیتال، مدت‌هاست که مانع قابل‌‌توجهی برای سرمایه‌گذاران محسوب می‌شود. به همین خاطر، وقتی که روند صعودی بیت کوین در ۳۰ مارس (۱۰ فروردین) و در نزدیکی محدوده ۴۷,۰۰۰ دلار قدرت خود را از دست داد، توجه معامله‌‌گران به استراتژی‌های بازارهای خنثی جلب شد. منظور از استراتژی‌های بازار خنثی، روش‌هایی است که معامله‌گران با استفاده از آنها می‌توانند هم از افزایش قیمت و هم از کاهش آن سود کسب کنند.

 

چطور با معاملات آپشن در بازارهای کم‌نوسان سود کنیم؟

معامله‌گران با استفاده از استراتژی لانگ باترفلای (Long Butterfly) می‌توانند حتی در صورت ثابت‌ماندن قیمت بیت کوین هم سود جمع‌آوری کنند. با این حال، باید دقت کنید که معاملات آپشن بیت کوین تاریخ انقضای مشخصی دارند؛ این یعنی قیمت باید در دوره خاصی به سطحی برسد که از قبل تعیین کرده‌اید.

در مثال زیر، چند قرارداد اختیار معامله بیت کوین با تاریخ انقضایی در ۲۹ آوریل (۹ اردیبهشت) تنظیم شده‌ است، اما معامله‌گران می‌توانند از این استراتژی در بازار آپشن اتریوم یا بازه‌های زمانی متفاوت هم استفاده کنند. در زمان ثبت این قراردادهای اختیار معامله قیمت بیت کوین ۴۷٬۳۷۰ دلار بود؛ بنابراین هزینه اتخاذ این استراتژی ممکن است اکنون کمی متفاوت باشد، اما کارایی آن تغییری نمی‌کند.

برآورد نسبت سود به زیان در استراتژی لانگ باترفلای

در تصویر بالا، معامله‌گری با استفاده از این استراتژی قرارداد اختیار خرید (Call) ۷.۳ بیت کوین را با قیمت توافقی ۴۶,۰۰۰ دلار خریداری کرده است تا از افزایش قیمت این ارز دیجیتال سود ببرد. در عین حال، یک قرارداد اختیار خرید به ارزش ۱۶ بیت کوین را با قیمت توافقی ۵۰,۰۰۰ دلار برای فروش گذاشته است.

این معامله‌گر باید قرارداد اختیار خرید ۴.۸ بیت کوین را در قیمت ۵۲,۰۰۰ دلار و ۳.۹ بیت کوین را در قیمت ۵۵,۰۰۰ دلار خریداری کند تا ریسک خود را در قیمت‌های بالاتر از قیمت فعلی بیت کوین کاهش دهد.

در مثال بالا، معامله‌گر مذکور با هر نتیجه‌ای بین ۴۶,۷۰۰ (۱.۵ درصد کاهش) تا ۵۳,۵۰۰ دلار (۱۲.۹ درصد رشد) سود می‌کند. بهترین نتیجه‌ای که او می‌تواند به دست بیاورد در قیمت ۵۰,۰۰۰ دلار است که سود خالص ۰.۴۷ بیت کوین را به همراه دارد. در عین حال، اگر در ۲۹ آوریل (۹ اردیبهشت) قیمت بیت کوین کمتر از ۴۶,۰۰۰ دلار یا بیشتر از ۵۵,۰۰۰ دلار باشد، معامله‌گر نهایتاً ۰.۱۱ بیت کوین ضرر می‌کند.

جذابیت استراتژی باترفلای لانگ در این است که با استفاده از آن معامله‌گران مطمئن می‌شوند سود آنها می‌تواند تا ۶ برابر بیشتر از حداکثر ضررشان باشد. به‌طور کلی با توجه به اینکه روند نزولی بیت کوین محدود است، نسبت ریسک به پاداش این استراتژی بسیار بهتر از معاملات آتی اهرم‌دار خواهد بود.

حتی اگر قیمت بیت کوین ثابت بماند، معامله‌گران باز هم می‌توانند با این استراتژی سود کنند. در این صورت تنها ۰.۱۱ بیت کوین لازم می‌شود که هزینه اولیه موردنیاز برای ورود به این استراتژی و نیز حداکثر ضرر آن است.

منبع:

ارز دیجیتال


امتیاز دادن به خبر

با لایک کردن هر خبر شما می توانید کوین بیشتر جایزه بگیرید


مطالب مرتبط با این موضوع

بیت‌کوین دوباره ۵۷ هزار دلاری شد! راز رالی جدید چیست؟

بیت‌کوین دوباره ۵۷ هزار دلاری شد! راز رالی جدید چیست؟

۶۰ روز مانده به هاوینگ بیت کوین: آیا شاهد رشد قیمت خواهیم بود یا کاهش آن؟

۶۰ روز مانده به هاوینگ بیت کوین: آیا شاهد رشد قیمت خواهیم بود یا کاهش آن؟

رکوردشکنی بیت کوین با عبور از ۵۲ هزار دلار؛ آیا پیش از هاوینگ به ۲۰۰ هزار دلار خواهد رسید؟

رکوردشکنی بیت کوین با عبور از ۵۲ هزار دلار؛ آیا پیش از هاوینگ به ۲۰۰ هزار دلار خواهد رسید؟

تحلیل جدید از بازار ارزهای دیجیتال: بیت کوین در آستانه یک حرکت صعودی بزرگ!

تحلیل جدید از بازار ارزهای دیجیتال: بیت کوین در آستانه یک حرکت صعودی بزرگ!

نهنگ‌های بازار بیت کوین را می‌بلعند: پیش‌بینی هیجان‌انگیز قیمت تا ۵۱ هزار دلار!

نهنگ‌های بازار بیت کوین را می‌بلعند: پیش‌بینی هیجان‌انگیز قیمت تا ۵۱ هزار دلار!


تحلیل کاربران

معامله

B@hm@n

15/فروردین/1401

معامله گران حرفه ای با رسیدن به نقطه های مشخص سیو سود می کنند و با این روش دچار ضرر نمیشن و بهترین معاملات رو انجام میدن

42

معامله گران حرفه ای

marwan

25/مرداد/1402

تازه ‌واردان بازار همیشه در این تصور‌ند که معامله‌ گر های حرفه‌ای همواره در حال معامله و تریدینگ هستند. خرید و فروش و باز هم خرید و فروش و دائما در حال استفاده از اندیکاتور های مختلف برای تحلیل یک رمز ارز یا سهام هستند اما این چنین نیست.

2

معامله حرفه ای

dors@1

15/فروردین/1401

وقتی درباره بازار و نمودار ها آگاهی کامل داشته باشی میتونی به راحت در روز از هر نوسان کم هم سود زیادی برد و جلوی ضرر رو گرفت

41

معامله باشناخت

09179120432AsAsAs33

16/فروردین/1401

رمز ارزهاساخته از پسوردهایی هستند که باید ترکیب شناختی اندک یا مقداری را دانست تا بتوان بااستفاده از یک شماره ویا تک رقمها در مقدار تعداد ویا میزان فروش در هر زمان به کار بست تازیان یاصفر ویادر نوسان اندکی سود به همراه کند . واین آموزش صفر تا صد خودش رو داره درایم دوسال که با کوینگرام هستیم اندک توانی که راهبردهای استادانه مدیران باتجربه کوینگرام درک هوش و دریافت گردیده که تاکنون خدارا شکر پیروز بودیم. .

19

حرفه ای

09380100885

23/فروردین/1401

اسمش روش هست معامله گر حرفه ای می‌دونه کی بیاد سودش بگیر تا دچار ضرر زیان نشه افراد بی تجربه هم باعث سود اونا هستن

11

در سوی شرقی حرکت کردن

mehdi.kaka63

17/فروردین/1401

احتمالا اقتصاد و فرهنگ باهم در تعامل خوبی قرار خواهند گرفت و در راستای پیشرفت اقتصاد با عملکردی دروس در تمام مراحل

14

حرفه ای

hastiiii

15/فروردین/1401

کسانی که کاربلد هستن به راحتی از این بازار با نوسان کم هم سود زیادی میبرند و توی معاملاتشون بهترین عملکرد رو خواهند داشت

45

عمل حرفه ای

[email protected]

15/فروردین/1401

سلام از نظر من معامله گران حرفه ای با کمترین سرمایه گذاری بشترین سود ممکن را میکنند البته هرچقدر سرمایه گذاری بیشتری بکنند از بازار دیجیتالی سود بیشتری می گیرند

24

معامله گران حرفه ای

angel77

15/فروردین/1401

این افراد معمولا محافظه کار هستن و معامله های مطمئن و پرسود از ویژگی های این افراده , این افراد معمولا دانش بالایی از ساختار بازار آپشن دارن و با شناخت کافی از استراژی ها اقدام به معاملات آپشن میکنن, توجه به عنصر زمان در معامله یکی از شاخصه های این افرادهسش این بازار برای ورود سرمایه محدودیت ندارد ولی منطق دارد، بازار آپشن بازاری پر پتانسیل برای کسب سود های نجومی ولی تاکید میکنم بدون دانش همین اندازه میتوانه زیان برسونه

30

دانلود اپلیکیشن موبایل کوینگرام

با اپلیکیشن اندروید کوینگرام از آخرین مطالب بازارهای مالی و رمزارز ها با خبر باشید، قیمت تمامی رمزارز ها در لحظه چک کنید و نرخ آنها را با مبدل ارز کوینگرام به یکدیگر تبدیل کنید، با دیگر افراد در مورد تحلیل ها و مطالب گفت و گو کنید، سبد دارایی ارزهای دیجیتال خودتان را بسازید و از سود و زیان خود در بازه های زمانی مختلف با خبر باشید و با شرکت رایگان در مسابقات پیش بینی رمزارز جایزه ببرید.
coingram
coingram
کوینگرام

استارتاپ کوینگرام به عنوان یک رسانه تخصصی در حوزه بازار های مالی وارز های دیجیتال ، فعالیت خود را از تیر 1398 شروع کرد. هدف ما از ابتدا آموزش وآشنایی مردم با علم و فناوری آینده یعنی بلاک چین بوده است. آشنایی با انواع ارز های دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، آدا کاردانو و بقیه رمزارز ها میتواند ما را در انتخاب خرید و سرمایه گذاری در این حوزه بسیار بیشتر کمک کند. همان طور که سرمایه گذاری ها و ورود پول به این حوزه روز به روز بیشتر می شود، مسئولیت ما برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی بیشتر می شود تا کسی درگیر پروژه های کلاه برداری و طرح های پانزی نشود.

برگزیده ها

درآمد از کوینگرام

شرایط و قوانین

مفاهیم پایه

آشنایی با بلاکچین

آشنایی با بیتکوین

آشنایی با اتریوم

کوینگرام

درباره ما

ارتباط با ما

شبکه های اجتماعی

اینستاگرامتلگرام

کلیه ی حقوق این سایت نزد کوینگرام محفوظ بوده و بازنشر محتوای اختصاصی با ذکر منبع بلامانع است.