coingram
کوینگرام

نوسان

قیمت

نام ارز

0.2%

67,103 $

3,858,422,500 تومان

Bitcoin

Bitcoin

btc

1.1%

3,133 $

180,162,450 تومان

Ethereum

Ethereum

eth

0%

1 $

57,500 تومان

Tether

Tether

usdt

0.2%

581.5 $

33,437,975 تومان

Binance Coin

Binance Coin

bnb

0.1%

173.95 $

10,002,125 تومان

Solana

Solana

sol

0.1%

1 $

57,557 تومان

USD Coin

USD Coin

usdc

0.9%

3,127 $

179,794,450 تومان

Staked Ether

Staked Ether

steth

0.2%

0.523 $

30,073 تومان

XRP

XRP

xrp

1%

6.45 $

370,875 تومان

TonCoin

TonCoin

ton

1.1%

0.1548 $

8,901 تومان

Dogecoin

Dogecoin

doge

بیت کوین به میانه چرخه هاوینگ رسید؛ قیمت بیت کوین مانند چرخه قبلی تغییر می‌کند؟

16/فروردین/1401
افزودن به نشان شده ها
بیت کوین به میانه چرخه هاوینگ رسید؛ قیمت بیت کوین مانند چرخه قبلی تغییر می‌کند؟
BTC
Halving
بیتکوین
هاوینگ
2389
4 دقیقه

هاوینگ بیت کوین اتفاقی است که تقریبا هر ۴ سال یکبار رخ می‌دهد. این چرخه ۴ ساله تاکنون ۳ بار اتفاق افتاده است. پلتفرم تحلیلی سنتیمنت در گزارشی به مناسبت رسیدن به نیمه چرخه سوم این رویداد، به بررسی الگوهای رفتاری قیمت بیت کوین در طی این چرخه‌ها پرداخته است.

به نقل از یوتودی، هاوینگ بیت کوین یکی از رویدادهای مهم برای کل صنعت رمزارزها است چرا که معمولا با افزایش قیمت قابل توجه پادشاه ارزهای دیجیتال همراه است. به نیمه فاصله زمانی بین هاوینگ پیشین و هاوینگ بعدی بیت کوین به اصطلاح «مید هاوینگ» گفته می‌شود که اهمیت بسیاری دارد. شرکت سنتیمنت به تازگی به قیمت بیت کوین در مید هاوینگ‌های گذشته پرداخته است.

مطابق این تحلیل، بازار پس از رسیدن به مید هاوینگ به فاز اصلاحی وارد می‌شود. تجزیه و تحلیل این شرکت بر اساس داده‌های چرخه‌های قبلی بیت کوین است که طی آن، این ارز تلاش کرده است تا مقاومت‌های مهم را بشکند و به فاز رشد وارد شود که با ناکامی همراه بوده و وارد فاز اصلاحی می‌شود.

بر اساس نمودار به اشتراک گذاشته شده توسط سنتیمنت، هرچرخه مید هاوینگ به ۳ فاز رفتاری بیت کوین تقسیم می‌شود. چرخه اول معمولا با افزایش قیمت BTC همراه است. در چرخه دوم این افزایش قیمت شدت خواهد گرفت و معمولا با سقف‌های تاریخی جدید همراه است. چرخه‌های اول و دوم مجموعا ۵۱۸ روز را تشکیل می‌دهند. در چرخه سوم پس از سپری شدن اصلاح قیمتی، بیت کوین تلاش می‌کند تا مقاومت‌های تاریخی خود را بشکند که معمولا در این کار ناکام می‌شود و منجر به ریزش قیمت آن می‌شود. مید هاوینگ در چرخه سوم هاوینگ واقع شده است.

چرخه‌های هاوینگ بیت کوین و تاثیر آن بر قیمت

البته، کارشناسان صنعت معتقدند هنوز مشخص نیست که بیت کوین از همان الگوی قبلی پیروی کند چراکه همچنان در روند صعودی اخیر خود که از اواسط ماه مارس (فروردین) آغاز شد، باقی مانده است.

کارشناسان مختلف تاکنون در رابطه با هاوینگ و تاثیر آن بر بازار صحبت کرده‌اند. با این حال، ممکن است این رویداد دیگر قدرت پیشین خود را نداشته باشد. ویلی وو، تحلیلگر مطرح معتقد است به دلیل ورود جریان‌های نقدینگی عظیم سازمانی در سال ۲۰۲۱، ممکن است هاوینگ دیگر اثری بر بازار و صنعت کریپتو نداشته باشد.

بر این اساس، بیت کوین دیگر یک دارایی مورد استفاده سرمایه‌گذاران خرد نخواهد بود که بیشتر توسط آن‌ها تحت فشار قرار بگیرد و بخش بزرگی از عملکرد قیمتی آن در دست موسسات مالی و پروژه‌های بزرگی چون ترا است. نکته قابل تامل اینجاست که بنیاد ترا فقط از ماه ژانویه تا به اینجای کار بیش از یک میلیارد دلار بیت کوین خریداری کرده است.

افزایش فعالیت سرمایه‌گذاران خرد در سال ۲۰۲۲

سرمایه‌گذاران خرد معمولا به افرادی که کمتر از یک واحد بیت کوین دارند، اطلاق می‌شود. بر اساس داده‌های شرکت گلسنود، این سرمایه‌گذاران در طول سال ۲۰۲۲ سهم خود از عرضه کلی بیت کوین را افزایش داده‌اند.

به گفته تحلیلگر مطرحی با نام کلمنته (Clemente)، چنین اتفاقاتی معمولا همزمان با اوج‌گیری قیمت‌ها رخ می‌دهد اما با توجه به رفتار اخیر بیت کوین، این بار چنین نیست.

نمودار سهم سرمایه‌گذاران خرد از توزیع بیت کوین

وی در این رابطه گفت:

این نمودار واقعا جالب است؛ سرمایه‌گذاران خرد در حال حاضر، با سرعت بالایی در حال خرید هستند و از لحاظ سرعت خرید، دومین سرعت بالا در تاریخ بیت کوین است.

وی افزود:

اگر نگاهی به دارایی سرمایه‌گذاران خرد بیندازید متوجه می‌شوید که افزایش در آن‌ها بیشتر با اوج‌گیری قیمت همزمان بوده است. اما در موارد متعدد، آنها به طور استراتژیک خرید کرده‌اند. این جهش متفاوت است.

به گفته گلاسنود، سرمایه‌گذاران خرد با حداقل ۰.۰۰۱ تا ۱ واحد بیت کوین در این بازه خرید بیشتری انجام داده‌اند. با این حال، بیشترین میزان خرید از اواسط فوریه (بهمن) تا بدین جای کار رخ داده است.

منبع:

میهن بلاکچین


امتیاز دادن به خبر

با لایک کردن هر خبر شما می توانید کوین بیشتر جایزه بگیرید


مطالب مرتبط با این موضوع

تحلیلگر مطرح بازار ارز دیجیتال رویایی از قله‌های جدید برای بیت‌کوین، اتریوم و سولانا می‌کشد!

تحلیلگر مطرح بازار ارز دیجیتال رویایی از قله‌های جدید برای بیت‌کوین، اتریوم و سولانا می‌کشد!

بیت‌کوین دوباره ۵۷ هزار دلاری شد! راز رالی جدید چیست؟

بیت‌کوین دوباره ۵۷ هزار دلاری شد! راز رالی جدید چیست؟

۶۰ روز مانده به هاوینگ بیت کوین: آیا شاهد رشد قیمت خواهیم بود یا کاهش آن؟

۶۰ روز مانده به هاوینگ بیت کوین: آیا شاهد رشد قیمت خواهیم بود یا کاهش آن؟

رکوردشکنی بیت کوین با عبور از ۵۲ هزار دلار؛ آیا پیش از هاوینگ به ۲۰۰ هزار دلار خواهد رسید؟

رکوردشکنی بیت کوین با عبور از ۵۲ هزار دلار؛ آیا پیش از هاوینگ به ۲۰۰ هزار دلار خواهد رسید؟

تحلیل جدید از بازار ارزهای دیجیتال: بیت کوین در آستانه یک حرکت صعودی بزرگ!

تحلیل جدید از بازار ارزهای دیجیتال: بیت کوین در آستانه یک حرکت صعودی بزرگ!


تحلیل کاربران

هاوینگ

hastiiii

16/فروردین/1401

معمولا وقتی بیت کوین به نیمه سوم هاوینگ نزدیک میشه باعث رشد قیمت میشه و حالا باید دید این اتفاق تکرار میشه

46

هاوینگ بیتکوین

09192110430

19/فروردین/1401

هر ۴ سال یکبار هاوینگ سلطان اجرا میشود که تا کنون دو هاوینگ ان سپری شده و هاوینگ سوم به میانه یا مید هاوینگ رسیده است یعنی تقریبا ۱۰ سال از تولد اثر ساتوشی می‌گذرد بر اساس هاوینگ های قبلی شرکت گلسنود تحلیل میکند که در چه تایم و زمان هاوینگ بیت افزایش یا کاهش قیمت دارد

13

بازار سرمایه و تحولات جدید

heshmatm

24/فروردین/1401

کارشناس بازار سرمایه در نهایت میگوید: برای ۶ ماه دوم سال باید اخبار تحولات جدید را رصد کرده و بدانیم که جریان نقدینگی به سمت کدام بخش از بازار تمایل دارد.

4

هاوکینگ بیت کوین

زارع

16/فروردین/1401

می دانیم که هرچهارسال یک بار هاوکینگ بیت کوین انجام می شود وپاداش ماینرها نصف می شود تقریبا به نیمه هاوکینگ بعدی رسیدیم و رسومی هاوکینگ کارمزد ماینرها ۶/۲۵ رسید ودرهاوینگ بعدی بیت کوین پاداش ماینرها به۳/۲۵می رسد

27

بیت کویین

nedasafari

16/فروردین/1401

اصولا بیت کویین زمانیکه به نیمه سوم هاووینگ میرسه یه رشد چشمگیری رو تجربه میکنه و پیشرفت میکنه.حالا باید ببینیم که بازهم این اتفاق میوفته؟

20

هاویـــــنگ

angel77

16/فروردین/1401

نصف شدن پاداش استخراج بیت کوین توجهات زیادی را به خود جلب و بسیاری معتقدن که منجر به افزایش قیمت BTC می‌شه هیچ کس نمی‌داند چه اتفاقی در آینده میوفته تو هاوینگ سال ۲۰۱۲ اولین واکنش بازار به برنامه عرضه غیرمعمول ناکاموتو رو شاهد بودیم و تا اون موقع انجمن بیت‌کوین چگونگی تاثیر کاهش ناگهانی پاداش‌ها بر این شبکه رو نمی‌دانست همانطور که مشخص شد قیمت بیت‌کوین کمی بعد از هاوینگ روند افزایشی پیدا کرد ۱۶ جولای سال ۲۰۱۶، روز هاوینگ، قیمت بیت‌کوین ۱۰ درصد کاهش و به ۶۱۰ دلار رسید اما بعد ازمدتی به همون قیمت قبلی خودش برگشت شواهدنشون دهنده اینه که کاهش ناگهانی نرخ عرضه بیت‌کوین، تأثیری بلندمدت بر قیمت داره الان میشه گفت ما تو میانه هاوینگ هستیم

29

تحلیلگر

امین نظرزاده

25/فروردین/1401

بازم رفقا ماو شما هرکاری هم بکنیم ای نهنگها واقعا وحشین وماو شماره میخورن حواستونو جکع کنید خطرناکه چپتار نخوره اومد جلو یک بیلاخ بدید حله

3

بیت کوین

mirasool128

18/فروردین/1401

بیت کوین بزرگترین رمز ارز شبکه بلاک چین و توکن های بوجود آمده امروزه راه برای بهنر زیستن فراهم کردند مهم ترین چیز آموز‌ش درست برای یادگیری آن است خیلی از مردم آشنایی با مفاهیم رمز ارز هم ندارند آگاهی همراه با شناخت باید باشد. ابتدا باید از شناخت رمز ارزها آگاه شد و سپس در بازار به فعالیت مشغول شد و این نیاز به آموزش پایه دارد.

11

هاوینگ

dors@1

16/فروردین/1401

هاوینگ بیت کوین میتونه تاثیر مثبت بر روی بیت کوین و کل بازار داشته باشه و انتظار میره اینبار هم بیت کوین رشد کنه

43

بیت و کم اوردن ان .............fare

farejoon

18/فروردین/1401

با مسایلی که در این مدت برا بی کویین پیش امد و خرید و فروش ان و استدلال های دست اندرکاران همه و همه روش اثر گذاشت و در حال ترقی به یک باره فرو کش کرد گاهی انسان ها سریع تغییر میکنن البته با یه شایعه کوچک اگر بیت یه انسان بود تا حال صد بار استعفا میداد .

10

بیت کوین

09380100885

17/فروردین/1401

بیت کوین با این گونه رنج شدن و کلافه کردن خریدار ها و بازار منفی جنگ و آمریکا می‌تونه تا 24 بیاد ممکن هست یه کم زمان بر باشد

10

بیت کوین

B@hm@n

16/فروردین/1401

بیت کوین به میانه هاوینگ نزدیک شده و باید کم کم انتظار یه رشد قابل توجه از این ارز رو. داشته باشیم که میتونه روی کل بازار تاثیر بزاره

48

دانلود اپلیکیشن موبایل کوینگرام

با اپلیکیشن اندروید کوینگرام از آخرین مطالب بازارهای مالی و رمزارز ها با خبر باشید، قیمت تمامی رمزارز ها در لحظه چک کنید و نرخ آنها را با مبدل ارز کوینگرام به یکدیگر تبدیل کنید، با دیگر افراد در مورد تحلیل ها و مطالب گفت و گو کنید، سبد دارایی ارزهای دیجیتال خودتان را بسازید و از سود و زیان خود در بازه های زمانی مختلف با خبر باشید و با شرکت رایگان در مسابقات پیش بینی رمزارز جایزه ببرید.
coingram
coingram
کوینگرام

استارتاپ کوینگرام به عنوان یک رسانه تخصصی در حوزه بازار های مالی وارز های دیجیتال ، فعالیت خود را از تیر 1398 شروع کرد. هدف ما از ابتدا آموزش وآشنایی مردم با علم و فناوری آینده یعنی بلاک چین بوده است. آشنایی با انواع ارز های دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، آدا کاردانو و بقیه رمزارز ها میتواند ما را در انتخاب خرید و سرمایه گذاری در این حوزه بسیار بیشتر کمک کند. همان طور که سرمایه گذاری ها و ورود پول به این حوزه روز به روز بیشتر می شود، مسئولیت ما برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی بیشتر می شود تا کسی درگیر پروژه های کلاه برداری و طرح های پانزی نشود.

برگزیده ها

درآمد از کوینگرام

شرایط و قوانین

مفاهیم پایه

آشنایی با بلاکچین

آشنایی با بیتکوین

آشنایی با اتریوم

کوینگرام

درباره ما

ارتباط با ما

شبکه های اجتماعی

اینستاگرامتلگرام

کلیه ی حقوق این سایت نزد کوینگرام محفوظ بوده و بازنشر محتوای اختصاصی با ذکر منبع بلامانع است.