coingram
کوینگرام

تحلیل قیمت دوج کوین؛ احتمال سقوط ۳۰ درصدی قیمت

29/فروردین/1401
افزودن به نشان شده ها
تحلیل قیمت دوج کوین؛ احتمال سقوط ۳۰ درصدی قیمت
DOGE
ElonMusk
دوج
اخبار
1991
زمان مطالعه: 2 دقیقه

با وجود اینکه قیمت دوج کوین در روزهای اخیر به‌لطف فعالیت‌های ایلان ماسک افزایش یافته است، روی نمودار این ارز دیجیتال یک الگوی نزولی دیده می‌شود که ممکن است در ادامه قیمت را با سقوطی ۳۰ درصدی مواجه کند.

به گزارش کوین تلگراف، رشد کوتاه قیمت دوج کوین در هفته گذشته زمانی آغاز شد که ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت تسلا، اعلام کرد مقداری از سهام توییتر را خریداری کرده است. با اینکه دوج کوین توانست کندل هفتگی خود را با رشدی بیشتر از ۸ درصد ببندد، به نظر می‌رسد که روند صعودی آن رو به اتمام است.

قیمت دوج کوین در ۱۴ آوریل (۲۵ فروردین) به اوج ۰.۱۴۹ دلاری رسید و سه روز بعد، در ۱۷ آوریل (۲۸ فروردین) تا ۰.۱۴۲ دلار کاهش یافت. اصلاح این ارز دیجیتال، هرچقدر هم اندک باشد، پتانسیل این را دارد که یک الگوی بازگشتی نزولی کلاسیک را شکل دهد. گفتنی است که طبق آمارهای موجود این الگو در ۸۵ درصد مواقع درست عمل می‌کند.

قیمت دوج کوین ممکن است به زیر ۰.۱۰ دلار برسد

الگوی سروشانه زمانی ایجاد می‌شود که قیمت یک دارایی سه قله پشت سر هم ایجاد کند. دومین قله ایجادشده «سر» نام می‌گیرد و وسط دو قله دیگر قرار دارد. اولین و سومین قله ایجادشده یا همان «شانه‌های چپ و راست» هم معمولاً‌ ارتفاع یکسانی دارند.

این سه قله بالاتر از یک خط حمایت مشترک به نام «خط گردن» قرار دارند. معمولاً بعد از اینکه قله سوم یا شانه راست ایجاد می‌شود، روند قیمت حمایت خط گردن را می‌شکند و به زیر آن می‌رسد. هدف این الگوی نزولی هم با محاسبه حداکثر ارتفاع آن، یعنی فاصله بین «سر» و «خط گردن»، به دست می‌آید.

به نظر می‌رسد که دوج کوین، حداقل از ۲۴ مارس (۴ فروردین) در حال ایجاد الگوی مشابهی بوده است. حال که این ارز دیجیتال شانه راست را ایجاد کرده است، احتمال این وجود دارد که به سمت خط گردن سقوط کند. همان طور که در تصویر زیر می‌بینید، اگر چنین اتفاقی بیفتد، ممکن است قیمت دوج کوین به‌شدت سقوط کند.

نمودار روزانه قیمت دوج کوین به دلار همراه با الگوی سروشانه نزولی

در نتیجه احتمال اینکه دوج کوین وارد یک روند اصلاحی شود و به سمت خط گردن خود در نزدیکی ۰.۱۳۲ دلار حرکت کند، زیاد است. این محدوده با قیمت فعلی فاصله زیادی ندارد. دقیقاً در این سطح میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (SMA ۵۰ – خط آبی در تصویر) با نمودار آن برخورد می‌کند و حمایت دیگری را برای آن ایجاد می‌نماید.

اگر دوج کوین قاطعانه به زیر این نقطه برخورد برسد و حمایت خود را از دست بدهد، خطر ایجاد الگوی سروشانه افزایش می‌یابد. هدف این الگوی نزولی زیر ۱ دلار قرار می‌گیرد که تقریباً ۳۰ درصد کمتر از قیمت فعلی دوج کوین است.

نکته جالب توجه این است که هدف الگوی سر و شانه نزدیک به خط روند پایین کانال نزولی دوج کوین قرار دارد. این ارز دیجیتال از دسامبر ۲۰۲۱ (اسفند ۱۴۰۰) در کانال مذکور (خطوط سیاه‌رنگ در تصویر) در حرکت بوده است.

تأثیر ایلان ماسک

ایلان ماسک همچنان عامل مؤ‌ثری بر روند‌های موقت دوج کوین محسوب می‌شود. وقتی که او ۹.۲ درصد از سهام توییتر را در ۴ آوریل (۱۵ فروردین) خرید، قیمت دوج کوین در عرض تنها یک رو ۲۰ درصد رشد کرد و تقریباً به بالاترین سطح سه‌ماهه خود، یعنی ۰.۱۷۴ دلار رسید.

سپس، وقتی معامله‌گران سود‌های موقت خود را برداشت کردند و دوج کوین روند اصلاحی خود را آغاز کرد، مشخص شد که ماسک قصد دارد توییتر را به‌طور کامل و با پرداخت ۴۳ میلیارد دلار خریداری کند. همین مسئله باعث شد که قیمت این ارز دیجیتال دوباره افزایش یابد.

طرفداران دوج کوین باور دارند که تأثیرات ماسک و نفوذ روبه‌رشد او در توییتر می‌تواند میزان پذیرش و نیز قیمت دوج کوین را افزایش دهد. بعد از اینکه ولادیمیر تنف (Vladimir Tenev)، مدیرعامل پلتفرم معاملاتی رابین‌هود (Robinhood)، در هفته گذشته ادعا کرد دوج کوین می‌تواند به «ارز اینترنت» تبدیل شود، این افراد بیشتر امیدوار شدند.

البته ایلان ماسک هم به‌نوعی از این ایده‌ حمایت و به هیئت‌مدیره توییتر پیشنهاد کرده است که از دوج کوین برای پرداخت‌های مربوط به سرویس اشتراک ماهانه توییتر استفاده کنند.

منبع:

ارز دیجیتال


امتیاز دادن به خبر

با لایک کردن هر خبر شما می توانید کوین بیشتر جایزه بگیرید


مطالب مرتبط با این موضوع

چشم‌انداز قیمت بیت کوین پیش از هاوینگ: آماده‌سازی برای یک رشد جدید

چشم‌انداز قیمت بیت کوین پیش از هاوینگ: آماده‌سازی برای یک رشد جدید

فرصت‌های جدید معاملاتی در بازار: آماده‌باش برای سودآوری!

فرصت‌های جدید معاملاتی در بازار: آماده‌باش برای سودآوری!

تحلیل دقیق بازار بیت کوین در آستانه هوینگ: آیا تاریخ دوباره خود را تکرار می‌کند؟

تحلیل دقیق بازار بیت کوین در آستانه هوینگ: آیا تاریخ دوباره خود را تکرار می‌کند؟

تحلیلگر مطرح بازار ارز دیجیتال رویایی از قله‌های جدید برای بیت‌کوین، اتریوم و سولانا می‌کشد!

تحلیلگر مطرح بازار ارز دیجیتال رویایی از قله‌های جدید برای بیت‌کوین، اتریوم و سولانا می‌کشد!

چهار توکن زیر ۰.۲ دلار با پتانسیل افزایش ۲۰ برابری!

چهار توکن زیر ۰.۲ دلار با پتانسیل افزایش ۲۰ برابری!


تحلیل کاربران

دوج کوین

marwan

20/بهمن/1401

دوج کوین در ابتدا با هدف طنز و شوخی ایجاد شد ، هرگز بیش از آنچه را که می‌توانید از دست بدهید، در بازار رمزارزها سرمایه‌گذاری نکنید.

2

سقوط دوج کوین

زارع

29/فروردین/1401

بااینکه دوج کوین درروزهای اخیر با افزایش قیمت وحجم معاملاتی خیلی خوب وطرف داری ایلان ماسک همراه شده بود یکباره به علت تشکیل الگوی سروشانه درروزهای گذشته روند کاهشی وسپس با سقوط باور نکردنی مواجه شد

19

دوج

hossin33

30/فروردین/1401

ایلان ماسک فردی تاثیر گذاره فرق نداره،چون شهرت وثروت فوق العاده داره میتونه بای کامنت خیلی قیمتا روجابه جا کنه،اینم ترفند حرفیه ،دوج کوین رشد خوبی‌خواهد داشت

11

دوج

09380100885

29/فروردین/1401

ارز دوج کوین محبوب ترین ارز تو آمریکا هست حتی از شیبا بیشتر طرفدار بعدش هم یکی مثل ایلان ماسک پشتش هست انگار اگه بریزه قویتر برمیگردد

14

کاهش

nariman0513

29/فروردین/1401

به نظر من قیمت بیت کوین به زیر ۳۹ دلار میرسد با توجه موضوعاتی که پیش اومده روند کاهش قیمت هنوز هم در نوسان هست

18

اصلاح قیمت دوج کوین

dawoodkarimik

29/فروردین/1401

طبق گزارشات اخیر درچندروز گذشته بعداز خبر اینکه ایلان ماسک ۹٫۲درصد سهام تیوتر راخریده قیمت دوج کوین با افزایش روبرو شد وبعدازچندروز بااصلاح قیمت مواجه شد،باانتشار خبر خریدن کل سهام تیوتر توسط ایلان ماسک،دوج کوین باافزایش قیمت مواجه شده.باتوجه به تحلیل‌ها و اصلاح قیمت این امکان وجود دارد که با نزول قیمت دوج کوین مواجه خواهیم شد

24

قیمت بیت کوئین

[email protected]

29/فروردین/1401

سلام اصلا نمیشه رو بیت کوین سرمایه گزاری کوتاه مدت کرد ، زمان تمام موقعیت ها رو درست میکنه . احتمال زیاد بلند مدت جواب میده ، بیشتر رمز ارز ها بلند مدت بازدهی خوبی دارن

13

دوج کوین

09188742395

29/فروردین/1401

دوج کوین ارز آینده داری است که باید در هر کیف پولی باشد.ولی نباید به هیچ ارزی تعصب داشته باشی‌.اگه ریخت،من خودم میانگین کم میکنم وبه تعدادشون اضافه میکنم،اگر هم ،با خبری دیگر از ایلان صعودی شد.قبل از اصلاح قیمت نقد میشوم.ودوباره خواهم خرید.

15

دوج کوین

dors@1

29/فروردین/1401

این نمودارها در حال حاضر همه با بیت کوین بالا و پایین میشن و فکر نکنم بشه گفت قراره دوج ریزش زیادی داشته باشه

34

کاهش

tkdkhz

03/اردیبهشت/1401

تا ۳۹ هزار پایین میاد و دوباره با تحولات روسیه صعودی خواهد شد . ۰ ۰

6

دوج

hastiiii

29/فروردین/1401

دوج کوین با محبوبیت زیاد جایگاه خوبی هم گرفت و حالا گذشته از حال و روز بازار که بستگی به بیت کوین دارند میشه در اینده انتظار یه رشد عالی برای دوج کوین داشت

36

سهم بازار و کاربران توینتر

[email protected]

29/فروردین/1401

از آنجایی که شرکت ایلان ماسک تعداد زیادی از کاربرانش در تویتر هستین مسلما اگه واقعیت داشته باشه هیچ سقوطی را تجربه نخواهد کرد تا مدتی در اخباری شاهزاده عربستان هم مخالفت اعلام کرده که قیمت سهام توستر بالند هم مشتری دارد ودر بخشی دیگر به فرد میلیاردر مبلغ ۷۰۰ میلیارد دلار را پیشنهاد کرده تا به ثبات قیمتی نرسه از نظرم واز زاویه دیگر ارزها نگاهی داشته باشیم تقریبا سعود یاسقوطشون کاملا باهم مرتبط میشن و روی همدیگه تا به سزایی تاثیرزیادی دارن

22

دوج کوین

asalii

29/فروردین/1401

دوج کوین میتونه به کمک ایلان ماسک یه رکورد جدید به ثبت برسونه و از این میم کوین هایی هستش که باید حتما جز سرمایه گذاری قرار بگیره

38

دوج

angel77

29/فروردین/1401

ایلان ماسک تأثیر بسزایی روی دوج کوین داشت و با ورودش به توییتر ارزش دوج کوین بالا رفت ولی الان این ارز روی نمودار به صورت الگوی نزولی دیده شده و تحلیلا نشون میده ک توی روزهای اینده دچارسقوط30% میشه

16

دانلود اپلیکیشن موبایل کوینگرام

با اپلیکیشن اندروید کوینگرام از آخرین مطالب بازارهای مالی و رمزارز ها با خبر باشید، قیمت تمامی رمزارز ها در لحظه چک کنید و نرخ آنها را با مبدل ارز کوینگرام به یکدیگر تبدیل کنید، با دیگر افراد در مورد تحلیل ها و مطالب گفت و گو کنید، سبد دارایی ارزهای دیجیتال خودتان را بسازید و از سود و زیان خود در بازه های زمانی مختلف با خبر باشید و با شرکت رایگان در مسابقات پیش بینی رمزارز جایزه ببرید.
coingram
coingram
کوینگرام

استارتاپ کوینگرام به عنوان یک رسانه تخصصی در حوزه بازار های مالی وارز های دیجیتال ، فعالیت خود را از تیر 1398 شروع کرد. هدف ما از ابتدا آموزش وآشنایی مردم با علم و فناوری آینده یعنی بلاک چین بوده است. آشنایی با انواع ارز های دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، آدا کاردانو و بقیه رمزارز ها میتواند ما را در انتخاب خرید و سرمایه گذاری در این حوزه بسیار بیشتر کمک کند. همان طور که سرمایه گذاری ها و ورود پول به این حوزه روز به روز بیشتر می شود، مسئولیت ما برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی بیشتر می شود تا کسی درگیر پروژه های کلاه برداری و طرح های پانزی نشود.

برگزیده ها

درآمد از کوینگرام

شرایط و قوانین

مفاهیم پایه

آشنایی با بلاکچین

آشنایی با بیتکوین

آشنایی با اتریوم

کوینگرام

درباره ما

ارتباط با ما

شبکه های اجتماعی

اینستاگرامتلگرام

کلیه ی حقوق این سایت نزد کوینگرام محفوظ بوده و بازنشر محتوای اختصاصی با ذکر منبع بلامانع است.