coingram
کوینگرام

قیمت بیت کوین به بالای ۴۰٬۰۰۰ دلار رسید،؛ آیا حرکت در رنج محدود ادامه دارد؟

30/فروردین/1401
افزودن به نشان شده ها
قیمت بیت کوین به بالای ۴۰٬۰۰۰ دلار رسید،؛ آیا حرکت در رنج محدود ادامه دارد؟
Bitcoin
BTC
تحلیل
ترید
1972
زمان مطالعه: 3 دقیقه

بیت کوین اوایل روز دوشنبه برای مدت کوتاهی به کف ۵ هفته اخیر خود در حدود ۳۸٬۵۴۷ دلار رسید و پس از آن با جهشی به سمت بالا، روز معاملاتی را به پایان رساند.

به نقل از کوین دسک، علی‌رغم کاهش قیمت روز گذشته، در مجموع حرکت قیمت بیت کوین آرام به نظر می‌رسد و این رمزارز همچنان روز دیگری را در محدوده ۳۶٬۰۰۰ تا ۴۸٬۰۰۰ سپری کرده است. در زمان نگارش این خبر، قیمت لحظه‌ای بیت کوین ۴۰٬۸۰۰ دلار است.

جف دورمن (Jeff Dorman)، مدیر ارشد سرمایه‌گذاری در صندوق آرکا (Arca)، امروز در خبرنامه خود در رابطه با وضعیت اخیر بازار نوشت:

در سمت دارایی‌های دیجیتال، یک بازار خسته‌کننده اغلب بازاری ضعیف تلقی می‌شود، چراکه اگر قیمت افزایش نمی‌یابد، بایستی در حال کاهش باشد.

دورمن افزود:

معامله‌گران بی‌حوصله در این بازار به معامله‌گران بی‌صبر تبدیل می‌شوند که در نهایت، به فشار زیاد روی قیمت منجر خواهد شد.

همزمان با سقوط قیمت BTC، اتریوم نیز برای مدت کوتاهی به زیر ۳٬۰۰۰ دلار کاهش یافت و به کف ۲٬۸۸۰ دلاری رسید. با این حال، قیمت ETH دوباره رشد کرد و از ۳٬۰۰۰ دلار فراتر رفت.

خروج نهنگ‌های بزرگ و ورود سرمایه‌گذاران خرد

منتقدان بیت کوین اغلب این رمزارز را به بیش از حد متمرکز بودن متهم می‌کنند. آنها معتقدند بزرگترین ارز دیجیتال بازار، درست مشابه با سیستم مالی سنتی، توسط گروهی از سرمایه‌داران بزرگ یا نهنگ‌ها کنترل می‌شود.

با این حال، داده‌های گلسنود (Glassnode) نشان می‌دهد در طول سال ۲۰۲۲، نهنگ‌های میان‌رده (سرمایه‌گذارانی که ۱۰۰ تا ۱٬۰۰۰ واحد بیت کوین یا کمتر از ۴۰ میلیون دلار از این رمزارز را دارند) در حال فروش دارایی خود بوده‌اند و در مقابل، سرمایه‌گذاران خرد که به آنها «مینو (minnow)» هم گفته می‌شود، شروع به انباشت کرده‌اند.

میزان عرضه بیت کوین در اختیار نهنگ‌های *میان‌رده* (آبی) و سرمایه‌گذاران خرد (سبز و ارغوانی).

ژانویه (دی) ماه سختی برای بازار رمزارزها بود. شرکت متا (فیسبوک سابق) در آن ماه جزییات درآمدهای خود را منتشر کرد و باعث شد بسیاری از سرمایه‌گذاران تصمیم شرکت برای فعالیت در حوزه متاورس را زیر سوال ببرند و بر آن فشار وارد کنند. همچنین نگرانی‌ها در آن زمان در رابطه با اولین جلسه فدرال رزرو در سال نوی میلادی باعث شد بازار سهام و بازار رمزارز با افت مواجه شود. همچنین در آن زمان تقاضای بسیار کمی در آسیا برای دارایی‌های دیجیتال وجود داشت.

غول بانکی مورگان استنلی (Morgan Stanley) در آن زمان در واکنش به وضعیت ناگوار بازار خاطرنشان کرد که افت‌های شدید چیز جدیدی برای بازار کریپتو به شمار نمی‌روند.

در همین زمان که رمزارزها عملکرد خوبی نداشتند، نهنگ‌ها دارایی خود را به فروش رساندند به طوری که عرضه بیت کوین در اختیار آدرس‌های حاوی ۱۰۰ تا ۱٬۰۰۰ واحد بیت کوین به شدت سقوط کرد و دارایی آدرس‌هایی با ۰.۱ تا ۱۰ واحد بیت کوین به طور چشمگیری افزایش یافت.

نمودار عرضه BTC در اختیار هولدرهای کوتاه‌مدت

همزمان، تعداد هولدرهای کوتاه‌مدت نیز افزایش یافت و نشان داد جریان پولی جدیدی در حال سرازیر شدن به سمت بیت کوین است.

اصلاح‌های قیمتی اخیر به سرمایه‌گذاران خرد فرصت خوبی داد تا به بازار وارد شوند و باعث شد توزیع بیت کوین در میان سرمایه‌گذاران خرد و کلان متوازن‌تر شود. همچنین این موضوع نشان می‌دهد سرمایه‌گذاران خرد همچنان به BTC اعتماد دارند و از این فرصت برای افزایش میزان دارایی خود استفاده می‌کنند.

بازار سهام نیز همین اتفاق را تجربه کرد. در چند ماه نخست سال که همراه با تلاطم بود مشارکت سرمایه‌گذاران خرد افزایش یافت؛ به طوری که روزنامه فایننشال تایمز در گزارشی اظهار داشت که سرمایه‌گذاران خرد، همچنان به خرید در کف ادامه می‌دهند.

تحلیل تکنیکال بیت کوین

نمودار قیمت بیت کوین تایم فریم ۴ ساعته

ظاهرا بیت کوین پس از ۱۵٪ افت قیمت در ۲ هفته اخیر در حال تثبیت است. در حال حاضر، مشابه با اوایل ماه مارس (اسفند) این رمزارز حمایت خود در بالاتر از ۳۷٬۰۰۰ دلار را حفظ کرده است.

شاخص قدرت نسبی (RSI) در نمودار چهار ساعته، علی‌رغم روند نزولی اخیر قیمت، از محدوده فروش بیش از حد در حال افزایش است و این می‌تواند سیگنالی برای صعود به سمت مقاومت ۴۵٬۰۰۰ دلاری باشد.

با این حال، بیت کوین در چند ماه گذشته در سطوح محدودی حوالی ۴۰٬۰۰۰ دلار باقی مانده است و سیگنال مثبتی در نمودار روزانه به منظور بهبود وضعیت و خروج از این محدوده معاملاتی نیاز است.

در نمودار هفتگی، بیت کوین حمایت طولانی‌مدت خود در محدوده ۳۵٬۷۰۰ دلاری، بالاتر از میانگین متحرک ۱۰۰ هفته‌ای را نگه داشته است و علی‌رغم سیگنال‌های نزولی در نمودار ماهانه، مومنتوم مثبت طولانی‌مدت همچنان باقی مانده است.

منبع:

میهن بلاکچین


امتیاز دادن به خبر

با لایک کردن هر خبر شما می توانید کوین بیشتر جایزه بگیرید


مطالب مرتبط با این موضوع

بیت کوین با شکوه به عرش ۷۰ هزار دلار بازگشت! نگاهی به آینده: گام بعدی چه خواهد بود؟

بیت کوین با شکوه به عرش ۷۰ هزار دلار بازگشت! نگاهی به آینده: گام بعدی چه خواهد بود؟

آینده بازار رمزارزها: بیت کوین در آستانه بازگشت به قله ۷۰ هزار دلاری؟

آینده بازار رمزارزها: بیت کوین در آستانه بازگشت به قله ۷۰ هزار دلاری؟

رکوردشکنی خرید بیت کوین در ۲۰۲۴: استراتژی پشت پرده نهنگ‌های بازار چیست؟

رکوردشکنی خرید بیت کوین در ۲۰۲۴: استراتژی پشت پرده نهنگ‌های بازار چیست؟

السالوادور: سرمایه‌گذاری روزانه بر روی بیت‌کوین، خریدی جسورانه هر روز!

السالوادور: سرمایه‌گذاری روزانه بر روی بیت‌کوین، خریدی جسورانه هر روز!

تحلیلگر مطرح بازار ارز دیجیتال رویایی از قله‌های جدید برای بیت‌کوین، اتریوم و سولانا می‌کشد!

تحلیلگر مطرح بازار ارز دیجیتال رویایی از قله‌های جدید برای بیت‌کوین، اتریوم و سولانا می‌کشد!


تحلیل کاربران

بیت کوین/نوسان

hoseinseify

30/فروردین/1401

بیتکوین نوسان زیادی در این روزها به خود دیده ریزش کرده و در یه چشم به هم زدن سیر صعودی گرفت و بالایه 40000دلار برگشت فقط باید با دیدنه ادزهایه اخیر خود همین قیمت را تثبیت کنه

19

بیت کوین

زارع

30/فروردین/1401

نوسانات اخیر بیت کوین سبب شدن که قیمت بیت کوین به۳۸دلار سقوط کند وبا تاثیر سرمایه گذاران بزرگ ونهنگ ها این ارز دیجیتال دوباره به کانال ۴۰هزاردلار برگشت وسبب اعتماد بیشتر سرمایه گذاران به بازار وحجم بازاری این ارز دیجیتال شد

23

بیت کوین

aeysa

08/اردیبهشت/1401

قیمت بیت کوین پس از حمیات ۳۹.۲۰۰درمنتطقه نزولی باقی ماندواین بازاربه زیر۳۸.۲۰۰مواجه شداین حمایت باعث شد تا بیت خودرا درمیانگین متحرک ۱۰۰ساعته خودبه۳۹.۷۰۰دلاربراساندوموقیعت خودرا در انجا تثبیت کند وان نشانگر این است که این بازار کاملا بی طرف است وقابل پیش بینی نیست

2

بیت

09380100885

30/فروردین/1401

بیت کوین تا دو هفته آینده همینطور هست نوسانات زیادی دارد تا جلسه فدرال رزرو آمریکا تشکیل بشه فکر کنم نرخ بهره بره بالا که خبر خوبی برا بازار نیست

23

بیت کوین

dors@1

30/فروردین/1401

برگشت بیت کوین به بالای ۴۰ هزار دلار بهترین خبر ممکن بود و بازار رو سبز کرد و میشه انتظار صعود بیشتر رو داشت

38

بیت کوین

hastiiii

30/فروردین/1401

بیت کوین یه لحظه نوسان زیادی داشت و ریزش کرد و سریع صعودی شد و به بالای ۴۰۰۰۰ دلار برگشت و حالا باید بتونه تثبیت کنه

45

Bit

angel77

30/فروردین/1401

بعد از ریزش اخیر بیت کوین و قرار گرفتنش توی سطح مقاومت بعد شسکتن این سطح دوباره خودشو بالا کشیدو روند صعودی بخودش گرفت نوسانات بازار همیشه هست فقط باید صبور بود

17

نوسان بیت

leila.m15

30/فروردین/1401

با توجه به اینکه بیت کوین در چند روز گذشته دچار افت و درروزهای آتی رشد کرده میتوان تخمین زد که دراین حالت بماند و دیگر دچار تغیرو تحول نشد بنظر بعید میاد

15

نوسان قیمت بیت کوین

shahabi355

31/فروردین/1401

بیت کوین ثابت کرده که همیشه برای مدتی پائین میاد و خیلی سریع مجددآ رشد میکنه و کاملآ مورد اعتماد است

11

بیت کوین

09179120432AsAsAs33

01/اردیبهشت/1401

ارزش بیت کوین و نقاط مهم وذاتی آن هرگز ریزش ندارد واین بسیار مهم است .حال اگر کوتاهی در بازار گردانی های انحرافی وسرمایه گذاران ناشی با همراه ترس. این ریزشهارا ایجاد کند. معامله گران حرفه ای و ستونی برجا میمانند وسقوط آزاد ندارد

9

بیت کوین

asalii

30/فروردین/1401

بیت کوین بعد از ریزش سنگین بازم صعودی شد تا فقط یه نوسان بوده باشه و حالا امیدواری به بازار بیشتر بشه

36

دانلود اپلیکیشن موبایل کوینگرام

با اپلیکیشن اندروید کوینگرام از آخرین مطالب بازارهای مالی و رمزارز ها با خبر باشید، قیمت تمامی رمزارز ها در لحظه چک کنید و نرخ آنها را با مبدل ارز کوینگرام به یکدیگر تبدیل کنید، با دیگر افراد در مورد تحلیل ها و مطالب گفت و گو کنید، سبد دارایی ارزهای دیجیتال خودتان را بسازید و از سود و زیان خود در بازه های زمانی مختلف با خبر باشید و با شرکت رایگان در مسابقات پیش بینی رمزارز جایزه ببرید.
coingram
coingram
کوینگرام

استارتاپ کوینگرام به عنوان یک رسانه تخصصی در حوزه بازار های مالی وارز های دیجیتال ، فعالیت خود را از تیر 1398 شروع کرد. هدف ما از ابتدا آموزش وآشنایی مردم با علم و فناوری آینده یعنی بلاک چین بوده است. آشنایی با انواع ارز های دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، آدا کاردانو و بقیه رمزارز ها میتواند ما را در انتخاب خرید و سرمایه گذاری در این حوزه بسیار بیشتر کمک کند. همان طور که سرمایه گذاری ها و ورود پول به این حوزه روز به روز بیشتر می شود، مسئولیت ما برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی بیشتر می شود تا کسی درگیر پروژه های کلاه برداری و طرح های پانزی نشود.

برگزیده ها

درآمد از کوینگرام

شرایط و قوانین

مفاهیم پایه

آشنایی با بلاکچین

آشنایی با بیتکوین

آشنایی با اتریوم

کوینگرام

درباره ما

ارتباط با ما

شبکه های اجتماعی

اینستاگرامتلگرام

کلیه ی حقوق این سایت نزد کوینگرام محفوظ بوده و بازنشر محتوای اختصاصی با ذکر منبع بلامانع است.