coingram
کوینگرام

نوسان

قیمت

نام ارز

4%

59,222 $

3,689,530,600 تومان

Bitcoin

Bitcoin

btc

2.5%

2,995 $

186,597,845 تومان

Ethereum

Ethereum

eth

0.3%

0.9994 $

62,263 تومان

Tether

Tether

usdt

1.7%

562.5 $

35,044,373 تومان

Binance Coin

Binance Coin

bnb

6.3%

138.03 $

8,599,269 تومان

Solana

Solana

sol

0.2%

0.9994 $

62,263 تومان

USD Coin

USD Coin

usdc

2.6%

0.5231 $

32,589 تومان

XRP

XRP

xrp

2.2%

2,991 $

186,353,006 تومان

Staked Ether

Staked Ether

steth

4.4%

0.1328 $

8,273 تومان

Dogecoin

Dogecoin

doge

8%

5.16 $

321,468 تومان

TonCoin

TonCoin

ton

وضعیت بازار: بازیابی بیت کوین و عملکرد بهتر آلت کوین‌ها

31/فروردین/1401
افزودن به نشان شده ها
وضعیت بازار: بازیابی بیت کوین و عملکرد بهتر آلت کوین‌ها
BTC
Bitcoin
Altcoins
بیتکوین
2151
3 دقیقه

هم‌زمان با بازیابی قیمت بیت کوین در یک روز گذشته، آلت کوین‌های بازار تا به اینجای کار عملکرد بهتری از خود به نمایش گذاشته‌اند. این موضوع می‌تواند نشانه‌ای برای افزایش میزان ریسک‌پذیری میان سرمایه‌گذاران بازار ارز دیجیتال باشد.

به گزارش کوین دسک، روز گذشته شاهد افزایش قیمت بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال بودیم و آن‌طور که پیداست با نزدیک‌شدن به پایان هفته، احساسات نزولی سرمایه‌گذاران نیز در حال فروکش کردن است.

عملکرد چند روز اخیر بسیاری از آلت کوین‌ها بهتر از بیت کوین بوده که نشان می‌دهد ریسک‌پذیری معامله‌گران در این مدت بیشتر شده است. برای مثال، قیمت ارز دیجیتال ثورچین (THORChain) در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۱۱ درصد افزایش یافته و این در حالی است که بیت کوین در مدت‌زمان مشابه تنها ۲ درصد رشد داشته است. قیمتی برخی توکن‌های فعال در حوزه دیفای DeFi، نظیر آوی (Aave) و «EOS» نیز در شبانه‌روز گذشته ۷ درصد بیشتر شده است.

احساسات معامله‌گران رفته‌رفته در حال بهترشدن است و شاخص ترس و طمع بیت کوین نیز کمی از ناحیه ترس شدید فاصله گرفته است. با وجود این بهبود موقتی، برخی از معامله‌گران همچنان از ورود به بازار خودداری می‌کنند که یکی از دلایل آن می‌تواند ماندن بیت کوین در محدوده نوسانی بین ۳۲٬۰۰۰ تا ۴۶٬۰۰۰ دلار باشد.

روز سه‌شنبه، قیمت‌ها در بازار جهانی سهام نیز افزایش یافت و هم‌زمان با آن بازدهی اوراق قرضه ۱۰ ساله خزانه‌داری آمریکا به ۲.۹ درصد رسید که بالاترین سطح از اواخر سال ۲۰۱۸ میلادی محسوب می‌شود. طلا و دیگر دارایی‌هایی که از آنها با عنوان «دارایی ضدتورمی» یاد می‌شود، در ۲۴ ساعت گذشته با کاهش قیمت مواجه شده‌اند که نشان می‌دهد ریسک‌پذیری سرمایه‌گذاران دیگر بازارهای مالی هم کمی بیشتر شده است.

داده‌های درون‌زنجیره‌ای چه می‌گویند؟

آن‌طور که از داده‌های وب‌سایت تحلیلی گلسنود پیداست، مقدار زیادی بیت کوین با قیمتی بین ۳۸٬۰۰۰ تا ۴۵٬۰۰۰ دلار خریداری شده است. شکل‌گیری این ناحیه قیمتی که حجم معاملات انجام‌شده در آن قابل‌توجه است، معمولاً قبل از جهش یا اصلاح شدید قیمت اتفاق می‌‌افتد.

تحلیلگران گلسنود در گزارش جدید خود نوشته‌اند:

با اینکه نوسان محدود قیمت در دو ماه گذشته نیز ادامه پیدا کرد، بخش زیادی از سرمایه‌گذاران بیت کوین همچنان مایل به فروش دارایی خود نیستند؛ سرمایه‌گذارانی که برخی از آنها بیت کوین‌های خود را با ضرر نگهداری می‌کنند.

این موضوع نشان می‌دهد سرمایه‌گذارانی که توجه زیادی به نوسانات مقطعی قیمت ندارند، بخش زیادی از عرضه کل بیت کوین را با قیمتی بالاتر از ۴۰٬۰۰۰ دلار خریداری کرده‌اند و با این حال همچنان مشغول هولدکردن هستند.

از طرفی، شتاب صعودی بلندمدت قیمت در این مدت وضعیت بدتری پیدا کرده است و به همین خاطر باید منتظر بمانیم و ببینم که آیا محدوده بین ۳۵٬۰۰۰ تا ۴۲٬۰۰۰ دلار به اندازه کافی برای خریداران جذاب به نظر می‌رسد یا خیر. ضمن اینکه شکسته‌شدن سقف یا کف محدوده‌ای که به آن اشاره کردیم، می‌تواند تأییدی برای تغییر روند کلی بازار در نظر گرفته شود.

نمودار مقایسه حجم واحدهای درگردش بیت کوین به تفکیک قیمت خرید.

نمودار زیر حجم معاملات بیت کوین در سطوح قیمتی مختلف در یک سال گذشته را نشان می‌دهد. محور میانی این شاخص که روی سطح ۳۸٬۵۹۰ دلار قرار دارد، اخیراً به‌عنوان یکی از حمایت‌های کوتاه‌مدت قیمت عمل کرده است. حجم بالای معاملات بین ۳۲٬۰۰۰ دلار تا ۵۰٬۰۰۰ دلار، جدیدترین محدوده قیمتی بیت کوین را مشخص می‌کند که معمولاً با یک دوره طولانی انباشت یا توزیع (واحدها بین حساب‌ها مختلف) همراه است.

کاهش اخیر حجم سفارش‌های خرید نسبت به سفارش‌های فروش نیز، می‌تواند نشان‌دهنده بی‌اعتمادی برخی از سرمایه‌گذاران به بیت کوین باشد. بنابراین، اگر قیمت از سطوح فعلی شروع به ریزش کند، حمایت بعدی جایی بین ۲۷٬۰۰۰ تا ۲۳٬۵۰۰ دلار خواه بود.

نمودار مقایسه حجم معاملات بیت کوین در سطوح قیمتی مختلف

منبع:

ارز دیجیتال


امتیاز دادن به خبر

با لایک کردن هر خبر شما می توانید کوین بیشتر جایزه بگیرید


مطالب مرتبط با این موضوع

واکنش بازار به تصمیم جدید فدرال رزرو: بیت کوین افزایش قیمت را تجربه کرد!

واکنش بازار به تصمیم جدید فدرال رزرو: بیت کوین افزایش قیمت را تجربه کرد!

کاهش محسوس قیمت بیت کوین در پیش از جلسه فدرال رزرو!

کاهش محسوس قیمت بیت کوین در پیش از جلسه فدرال رزرو!

تحلیل اخیر قیمت بیت کوین: نوسانات و پیش‌بینی‌ها در بازار!

تحلیل اخیر قیمت بیت کوین: نوسانات و پیش‌بینی‌ها در بازار!

تحرکات قابل توجه نهنگ‌ها در بازار کریپتو؛ انتقال بیش از ۱ میلیارد دلار به کوین‌بیس!

تحرکات قابل توجه نهنگ‌ها در بازار کریپتو؛ انتقال بیش از ۱ میلیارد دلار به کوین‌بیس!

سقوط بیت کوین و پایان پی‌در‌پی‌های روزانه بلک‌راک؛ آیا شاهد پایان سلطه هستیم؟

سقوط بیت کوین و پایان پی‌در‌پی‌های روزانه بلک‌راک؛ آیا شاهد پایان سلطه هستیم؟


تحلیل کاربران

عملکرد

dors@1

31/فروردین/1401

بیت کوین صعودی شد ولی در مقابل میشه گفت این نوسان سنگین بیشتر برای بیت کوین بود و الت کوین ها بهتر رشد کردند

20

بازیابی قیمت

asalii

31/فروردین/1401

بیت کوین خیلی زود برگشت و جلوی ریزش بیشتر گرفته شد و حالا به دنبال جهش بلند تر هستش و میشه برای الت کوین ها در ادامه اگه به همین شکل باشه انتظار رشد بیشتر داشت

40

قیمت

09380100885

31/فروردین/1401

بیت کوین نزدیک به چندین ماه هست تو محدوده 35 هزار دلار تا480هزار نوسان داره برای خارج شدن از این وضعیت نیاز به یه شوک بزرگ داره

19

بازیابی قیمتها یاسقوط عمیق

[email protected]

31/فروردین/1401

شکسته‌شدن حمایت ۴۷,۲۰۰ دلاری می‌تواند با سقوط قیمت به ۴۶,۵۰۰ دلار همراه باشد. ادامه‌ روند نزولی هم می‌تواند منجر به ریزش بیشتر قیمت تا ۴۵,۵۰۰ دلار شود. بیت کوین روز گذشته یک حرکت نزولی جدید را از زیر سطح ۵۰,۰۰۰ دلار آغاز کرد. اگر روند نزولی ادامه داشته باشد، ممکن است در کوتاه‌مدت شاهد سقوط قیمت‌ها به زیر ۴۷,۵۰۰ دلار باشیم.   به گزارش نیوز بی‌تی‌سی، بیت کوین دو روز پیش در پیگیری روند صعودی خود ناموفق ظاهر شد و فروشندگان یک روند نزولی جدید را از زیر حمایت ۵۰,۰۰۰ دلاری آغاز کردند. ابتدا قیمت به زیر ۴۹,۲۰۰ و ۴۹,۰۰۰ دلار سقوط کرد و همین حرکت بازار را به سمت ناحیه نزولی سوق داد. در نزدیکی این ناحیه یک الگوی نزولی هم در ۴۹,۲۰۰ دلار حمایتی را تشکیل داده بود که در ادامه شکسته شد.   با ادامه روند نزولی قیمت به زیر ۴۸,۵۰۰ دلار سقوط کرد و در پایین‌ترین سطح به نزدیکی ۴۷,۲۰۰ دلار رسید. کف قیمتی در محدوده ۴۷,۳۰۵ دلار شکل گرفته و قیمت در حال تثبیت است. بیت کوین در حال حاضر زیر سطح ۴۹,۰۰۰ دلار و میانگین متحرک ساده ۱۰۰ ساعته قرار دارد و اگر روند بازار صعودی شود، نزدیک‌ترین مقاومت پیش روی قیمت در ۴۸,۲۰۰ دلار خواهد بود. ۴۸,۵۰۰ دلار هم به‌عنوان اولین مقاومت کلیدی قیمت عمل خواهد کرد.   شکسته‌شدن حمایت ۴۷,۲۰۰ دلاری می‌تواند با سقوط قیمت به ۴۶,۵۰۰ دلار همراه باشد. ادامه‌ روند نزولی هم می‌تواند منجر به ریزش بیشتر قیمت تا ۴۵,۵۰۰ دلار شود. بیت کوین روز گذشته یک حرکت نزولی جدید را از زیر سطح ۵۰,۰۰۰ دلار آغاز کرد. اگر روند نزولی ادامه داشته باشد، ممکن است در کوتاه‌مدت شاهد سقوط قیمت‌ها به زیر ۴۷,۵۰۰ دلار باشیم.   به گزارش نیوز بی‌تی‌سی، بیت کوین دو روز پیش در پیگیری روند صعودی خود ناموفق ظاهر شد و فروشندگان یک روند نزولی جدید را از زیر حمایت ۵۰,۰۰۰ دلاری آغاز کردند. ابتدا قیمت به زیر ۴۹,۲۰۰ و ۴۹,۰۰۰ دلار سقوط کرد و همین حرکت بازار را به سمت ناحیه نزولی سوق داد. در نزدیکی این ناحیه یک الگوی نزولی هم در ۴۹,۲۰۰ دلار حمایتی را تشکیل داده بود که در ادامه شکسته شد.   با ادامه روند نزولی قیمت به زیر ۴۸,۵۰۰ دلار سقوط کرد و در پایین‌ترین سطح به نزدیکی ۴۷,۲۰۰ دلار رسید. کف قیمتی در محدوده ۴۷,۳۰۵ دلار شکل گرفته و قیمت در حال تثبیت است. بیت کوین در حال حاضر زیر سطح ۴۹,۰۰۰ دلار و میانگین متحرک ساده ۱۰۰ ساعته قرار دارد و اگر روند بازار صعودی شود، نزدیک‌ترین مقاومت پیش روی قیمت در ۴۸,۲۰۰ دلار خواهد بود. ۴۸,۵۰۰ دلار هم به‌عنوان اولین مقاومت کلیدی قیمت عمل خواهد کرد.  

20

بازیابی

hastiiii

31/فروردین/1401

بیت کوین یه بازیابی قیمت سریع داشت و این بازیابی برای بقیه ارزها عالی بود و رشد خوبی داشتند و سبز شدند

40

بازار بیت کوین

shahabi355

31/فروردین/1401

بیت کوین در بین سایر ارزها بهترین مقام و بالاترین اعتماد را می‌توان داشت . از این رو بهترین بازار را بخود جلب کرده است

20

بیت کوین/تحلیل

hoseinseify

31/فروردین/1401

با عرض سلام و خسته نباشید چند ماه است که ارز بیت کوین در محدوده 35000$و 48000$ در نوسان به سر می بدهد بی شک برایه خارج شدن از این وضعیت وسفناک نیاز به یک شک بسیار بزرگ داره. به امید موفقیت و سر بلندیه شما دوستان عزیز و گرامی

19

بیت کوین

09179120432AsAsAs33

31/فروردین/1401

آلت کوین ها کلا ترکیب آهن ربایی بسیار بالای ی از مقناتیسهای منفی و مثبت در قطب‌های مختلف ومخالف را دارا هستندورشکستگی بیت کوین خیلی نزدیک است

18

Bit

angel77

31/فروردین/1401

با بازیابی قیمت بیت کوین و روند رو برشدی ک دوباره از سر گرفته شده حال کل بازار رمز ارزها خوب شده و این خیلی خوبه

24

عملکرد

farzadkhademi

31/فروردین/1401

سال گذشته میلادی همواره شاهد رشد بسیار خوب بیت کوین و بقیه رمز ارزها بودیم ولی سال ۲۰۲۲ همواره با شک و تردید همراه بوده نوسانات بازار با تحلیل زیاد همخوانی نداشته البته تهدید و جنگ تاثیر مستقیم روی این بازار داشته الان همه فقط منتظر یک شک توی بازار هستند

20

دانلود اپلیکیشن موبایل کوینگرام

با اپلیکیشن اندروید کوینگرام از آخرین مطالب بازارهای مالی و رمزارز ها با خبر باشید، قیمت تمامی رمزارز ها در لحظه چک کنید و نرخ آنها را با مبدل ارز کوینگرام به یکدیگر تبدیل کنید، با دیگر افراد در مورد تحلیل ها و مطالب گفت و گو کنید، سبد دارایی ارزهای دیجیتال خودتان را بسازید و از سود و زیان خود در بازه های زمانی مختلف با خبر باشید و با شرکت رایگان در مسابقات پیش بینی رمزارز جایزه ببرید.
coingram
coingram
کوینگرام

استارتاپ کوینگرام به عنوان یک رسانه تخصصی در حوزه بازار های مالی وارز های دیجیتال ، فعالیت خود را از تیر 1398 شروع کرد. هدف ما از ابتدا آموزش وآشنایی مردم با علم و فناوری آینده یعنی بلاک چین بوده است. آشنایی با انواع ارز های دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، آدا کاردانو و بقیه رمزارز ها میتواند ما را در انتخاب خرید و سرمایه گذاری در این حوزه بسیار بیشتر کمک کند. همان طور که سرمایه گذاری ها و ورود پول به این حوزه روز به روز بیشتر می شود، مسئولیت ما برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی بیشتر می شود تا کسی درگیر پروژه های کلاه برداری و طرح های پانزی نشود.

برگزیده ها

درآمد از کوینگرام

شرایط و قوانین

مفاهیم پایه

آشنایی با بلاکچین

آشنایی با بیتکوین

آشنایی با اتریوم

کوینگرام

درباره ما

ارتباط با ما

شبکه های اجتماعی

اینستاگرامتلگرام

کلیه ی حقوق این سایت نزد کوینگرام محفوظ بوده و بازنشر محتوای اختصاصی با ذکر منبع بلامانع است.