coingram
کوینگرام

نوسان

قیمت

نام ارز

0%

64,288 $

4,191,577,600 تومان

Bitcoin

Bitcoin

btc

0.3%

3,138 $

204,617,812 تومان

Ethereum

Ethereum

eth

0.1%

1 $

65,200 تومان

Tether

Tether

usdt

0.7%

609.8 $

39,758,960 تومان

Binance Coin

Binance Coin

bnb

2.3%

143.43 $

9,351,636 تومان

Solana

Solana

sol

0%

1 $

65,200 تومان

USD Coin

USD Coin

usdc

0.4%

3,135 $

204,406,564 تومان

Staked Ether

Staked Ether

steth

0.6%

0.529 $

34,491 تومان

XRP

XRP

xrp

0.2%

0.1508 $

9,832 تومان

Dogecoin

Dogecoin

doge

2.6%

5.36 $

349,472 تومان

TonCoin

TonCoin

ton

هشدار: نرم‌افزار پیش‌بینی متن گوشی‌های هوشمند، عبارت بازیابی کیف پول کاربران را ذخیره می‌کند

12/اردیبهشت/1401
افزودن به نشان شده ها
هشدار: نرم‌افزار پیش‌بینی متن گوشی‌های هوشمند، عبارت بازیابی کیف پول کاربران را ذخیره می‌کند
تلفن همراه
موبایل
امنیت
کیف پول
1837
2 دقیقه

یک کارشناس فناوری اطلاعاتی اخیراً درباره نقض امنیتی تلفن‌های هوشمند هشدار داده است که باعث می‌شود هکرها به‌راحتی به کیف پول کاربران دسترسی داشته باشند و بتوانند دارایی‌های آنها را منتقل کنند. این مشکل امنیتی در اکثر تلفن‌های همراه وجود دارد و کاربرانی که از موبایل برای دسترسی به کیف پول‌شان استفاده می‌کنند، باید کاملاً مراقب باشند.

به گزارش کوین تلگراف، عبارت بازیابی (Seed Phrases)، ترکیبی تصادفی از فهرست ۲٬۰۴۸ کلمه‌ای استاندارد «BIP-39» یا پروتکل بهبود بیت کوین هستند که به‌عنوان اولین لایه امنیتی در برابر دسترسی‌های غیرمجاز به دارایی‌های دیجیتال کاربران عمل می‌کنند. با این حال، اگر وقتی قصد دارید سراغ دارایی‌های‌تان بروید، الگوریتم پیش‌بینی متن کیبورد هنگام تایپ‌کردن در تلفن همراه عبارات کلیدی کیف پول‌تان را به شما نمایش دهد، چه عکس‌العملی خواهید داشت؟

آندره (Andre)، متخصص فناوری اطلاعات ۳۳ ساله آلمانی، اخیراً پس از اینکه متوجه شد تلفن همراه او به‌محض تایپ‌کردن اولین کلمه می‌تواند کل کلمات عبارت بازیابی کیف پولش را پیش‌بینی کند، در انجمن «r/CryptoCurrency» شبکه اجتماعی ردیت (Reddit) پستی منتشر کرد.

آندره در پست خود به‌عنوان یک هشدار دوستانه به کاربران ردیت و علاقه‌مندان ارزهای دیجیتال گفته است که هکرها به‌راحتی می‌توانند از این ویژگی استفاده و تنها با تایپ اولین کلمه از فهرست استاندارد BIP-39، دارایی‌های کاربران را سرقت کنند.

او در پست خود نوشته است:

این موضوع کار هکرها را آسان می‌کند و آنها تنها با حمله به گوشی و بازکردن هر برنامه‌ای که بتوان در آن چَت کرد و تایپ یک کلمه تصادفی از فهرست BIP-39، می‌توانند ببینند که تلفن هوشمند چه کلمه‌ای بعد از آن پیشنهاد می‌کند.

آندره که در ردیت با نام کاربری «u/Divinux» شناخته می‌شود، گفته است وقتی برای اولین بار متوجه شد تلفن او می‌تواند عبارت بازیابی ۱۲ الی ۲۴ کلمه‌ای را به‌درستی حدس بزند، کاملاً شوکه شد.

او افزود:

در ابتدا، مات‌ومبهوت مانده بودم. فکر می‌کردم حدس دو کلمه اول [عبارت بازیابی] ممکن است تصادفی باشد.

این سرمایه‌گذار آلمانی ارزهای دیجیتال به‌عنوان فردی با دانش کافی از فناوری، موفق شد روش‌هایی را که تلفن همراه او می‌توانست از طریق آنها پیش‌بینی درستی از کلمات عبارت بازیابی داشته باشد، آزمایش کند. او در ادامه افزود که پس از پی‌بردن به تأثیر احتمالی درز این اطلاعات به بیرون و استفاده افراد نامناسب از آن، «تصمیم گرفتم که باید درباره آن به مردم اطلاع‌رسانی کنم. مطمئنم افراد دیگری هم مانند من هستند که عبارت بازیابی خود را قبلاً در گوشی تایپ کرده‌اند».

آزمایش‌های آندره نشان داد که صفحه‌کلید[گوگل (GBoard)، کمترین آسیب‌پذیری را دارد؛ زیرا این نرم‌افزار قادر نبود همه کلمات را به‌ترتیب و درست پیش‌بینی کند. با این حال، صفحه‌کلید سوویفت‌کی (Swiftkey) شرکت مایکروسافت] قادر به پیش‌بینی صحیح همه کلمات عبارت بازیابی بود. صفحه‌کلید سامسونگ نیز در صورتی می‌توانست کلمات را پیش‌بینی کند که گزینه جایگزینی خودکار (Auto Replace) و پیشنهاد تصحیح متن (Suggest Text Corrections) در بخش تنظیمات به‌صورت دستی روشن شده باشد.

شروع فعالیت آندره در حوزه ارزهای دیجیتال به سال ۲۰۱۵ بر می‌گردد. او کمی بعد علاقه خود را به این حوزه از دست داد تا بعدها که متوجه شد می‌تواند کالاها و خدمات مختلف را با استفاده از بیت کوین و سایر توکن‌ها خریداری کند. استراتژی سرمایه‌گذاری آندره شامل خرید و سهام‌گذاری بیت کوین و آلت کوین‌هایی مانند لونا، الگورند و تزوس است. آندره زمانی که این آلت کوین‌ها رشد می‌کنند، از درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری خود و با روش میانگین‌سازی هزینه دلاری (DCA) بیت کوین می‌خرد. این متخصص فناوری اطلاعات همچنین به‌عنوان یک سرگرمی، توکن‌ها و ارزهای دیجیتال اختصاصی برای خود توسعه می‌دهد.

 

او به کاربران ردیت در سراسر جهان توصیه کرده است:

بدون داشتن کلید خصوصی، دارایی‌های‌تان هم برای شما نیست. خودتان برای سرمایه‌گذاری تحقیق کنید. دچار فومو (FOMO)نشوید. هرگز بیشتر از چیزی که می‌توانید از دست بدهید، سرمایه‌گذاری نکنید. همیشه آدرسی را که به آن توکن ارسال می‌کنید، دو مرتبه بررسی کنید. قبل از انتقال مبالغ سنگین‌تر، اول برای آزمایش مقدار کمی توکن به آدرس موردنظر ارسال کنید. پیش‌بینی متن را از قسمت تنظیمات تلفن همراه خود غیرفعال کنید. در نهایت، لطفی به خودتان بکنید و با پاک‌کردن کش (Cache) بخش پیش‌بینی متن تلفن همراه‌تان از این اتفاقات جلوگیری کنید.

شرکت امنیت بلاک چین پک‌شیلد (PeckShield) نیز اخیراً به جامعه ارزهای دیجیتال درباره تعداد زیادی از وب‌سایت‌های فیشینگ که کاربران پروژه استپن (STEPN) را موردهدف قرار داده‌اند، هشدار داده است.

پک‌شیلد چند نمونه افزونه‌ جعلی کیف پول متامسک برای مرورگرهای اینترنتی کشف کرده است که هکرها می‌توانند از طریق آن عبارت بازیابی کاربران استپن را بدزدند. درواقع دسترسی هکرها به عبارت بازیابی کیف پول کاربران، کنترل کامل آنها بر دارایی‌های دیجیتال قربانیان‌شان را تضمین می‌کند.

منبع:

ارز دیجیتال


امتیاز دادن به خبر

با لایک کردن هر خبر شما می توانید کوین بیشتر جایزه بگیرید


مطالب مرتبط با این موضوع

۸۷۰ هزار دلار از کیف پول مارک کوبان دزدیده شد!

۸۷۰ هزار دلار از کیف پول مارک کوبان دزدیده شد!

هشدار محققان سایبری: بدافزار اینفمیس کیف‌پول‌های ارز دیجیتال را هدف قرار داده است

هشدار محققان سایبری: بدافزار اینفمیس کیف‌پول‌های ارز دیجیتال را هدف قرار داده است

گروه هکری لازاروس کره شمالی با هک ۱۰۰ میلیون دلار ارز دیجیتال دوباره ظهور کرد

گروه هکری لازاروس کره شمالی با هک ۱۰۰ میلیون دلار ارز دیجیتال دوباره ظهور کرد

هک‌ کیف پول اتمیک + راهنمای بازیابی ارزهای از دست رفته!

هک‌ کیف پول اتمیک + راهنمای بازیابی ارزهای از دست رفته!

اجباری شدن مالیات برای کاربران متامسک!

اجباری شدن مالیات برای کاربران متامسک!


تحلیل کاربران

هشدار جدی

mohammad40

22/اردیبهشت/1401

باسلام و خسته نباشید این یک هشدار خیلی جدی هستش که باید موردتوجه قراربگیرد تا یکوقت دارایی مون بر باد نره

9

امنیت کیف پول دیجیتال

Nazaninnazary

13/اردیبهشت/1401

افرادی که میخوان کیف پول دیجیتالشون مورد حمله هکرها قرار نگیره، اول از همه باید یه کیف پول قایل اعتماد و معتبر رو انتخاب کنه بعدش نکاتی که توی این خبر ذکر شد رو در نظر بگیره

8

نرم افزار هاکر

marwan

16/تیر/1402

هکرها به‌راحتی به کیف پول کاربران دسترسی داشته باشند و بتوانند دارایی‌های آنها را منتقل کنند. این مشکل امنیتی در اکثر تلفن‌های همراه وجود دارد و کاربرانی که از موبایل برای دسترسی به کیف پول‌شان استفاده می‌کنند، باید کاملاً مراقب باشند.

4

هشدار

asalii

12/اردیبهشت/1401

این هشدار رو باید خیلی جدی گرفت و برای کیف پولی که داریم تمامی امکانات درست رو انجام بدیم تا مورد هک قرار نگیریم

40

حفاظت از ارزو کیف پول

Ftmh_wst11

13/اردیبهشت/1401

این مهم ترین و اساسی ترین خبری بود که شنیدیم و این فک کنم برای هممون مهم باشه که چجوری از کیف پول و ارزمون محافظت کنیم چون اون زحمتی که براش میکشیم یه شبه از بین میره و هشدار خوبی تا عاقلانه وهوشمندانه تر به رمز گذاری و اینا توجه کنیم والای یه رمز دوسه رقمی ندیم .

6

هک

arashpayman

19/شهریور/1401

باسلام و خسته نباشید... توی هر بخشی از زندگی روزمره خطر دزدی از ما وجود داره ... در حوزه دیجیتال و ارزمرز هم این خطر خیلی بیشتر هستش و اینهمه نرم افزار و بدافزار و هکر در کمین هستند و باید حسابی مراقب بود

3

امنیت

seyed6042

12/اردیبهشت/1401

تابخشی از امنیت کیف پول یا هرچیز دیگر دست کاربرنباشه اگررمزدوازده وبیست وچهار کلمه ایی که خوبه بلکه رمز چندده کلمه ایی بذارندباز هکرها بهش دسترسی پیدا میکنندمگراینکه بخشی ازرمز دست کاربرباشه

21

کیف پول

angel77

12/اردیبهشت/1401

دنیای کریپتوها فرصت‌های بزرگی رو برای ما ایجادو دریچه‌ای جدید برای سرمایه‌گذاری و هم برای بهبود زندگیمون در ابعاد مالی درست کرده و ما باید با شناختن و اجرای راهکارهای حفاظتی کیف پول‌های دیجیتال رو یاد بگیریم تا از دارایی هامون توی این بازار بزرگو پر نوسان حفاظت کنیم

21

جلوگیری از حک کیف پول

soltansaeid

03/دی/1401

سلام دوستان یکی از راه های دسترسی هکر به کیف پول دسترسی پیدد کردن به اطلاعاتی که افراد در زمان ورود و خروج و انجام هر عملیاتی روی کیف پول انجام میده مثل وارد کردن رمز ورود و غیره اولین کاری جایی که هکر برای به دست آوردن اطلاعات لازم وارد میشه صفحه کلید گوشی که خود شما به راحتی و با تایپ هر گزینه ای از خودتون رد پا به جا میزارید پس تا جایی که ممکنه اولا تنظیمات درست رو جایگزین پیش فرض کنید و کلید های مخصوص علامت ها و ایموجی ها رو از روی صفحه بردارید خبر های مهم رو جدی بگیریم و دنبال راه کار و اموزش های لازم باشیم که خدای نکرده ضرر نکنیم

1

هشدار

زارع

12/اردیبهشت/1401

به هشدارهایی که از طرف افراد شناخته شده درموردامنیت کیف پول وارزهای دیجیتال باید خوب توجه کرد وبه انها عمل نمود که موردسوقصد هکرها قرار گرفته نشویم وحسابمان خالی نشود

17

کیف پول

hastiiii

12/اردیبهشت/1401

برای اینکه مقدار دارایی ارز که داریم رو محکم و سفت داشته باشیم و ترس از دست رفتنش رو نداشته باشیم باید این اقدامات رو انجام بدیم

37

صفحه کلید

B@hm@n

12/اردیبهشت/1401

واقعا این خبر مهمی بود تا بشه حداقل جلوی به سرقت رفتن دارایی ها به صورت راحت رو گرفت و باید این اقدامات مهم رو انجام داد

39

هکر

09380100885

12/اردیبهشت/1401

پدیده شوم بهتر بگیم هر جا تو هر کاری آخر کار خودشو می‌کنه باز خوبه یه سری از این اطلاعات فاش میشه تا شاید پیشگیری بشه از هک کردن

16

دانلود اپلیکیشن موبایل کوینگرام

با اپلیکیشن اندروید کوینگرام از آخرین مطالب بازارهای مالی و رمزارز ها با خبر باشید، قیمت تمامی رمزارز ها در لحظه چک کنید و نرخ آنها را با مبدل ارز کوینگرام به یکدیگر تبدیل کنید، با دیگر افراد در مورد تحلیل ها و مطالب گفت و گو کنید، سبد دارایی ارزهای دیجیتال خودتان را بسازید و از سود و زیان خود در بازه های زمانی مختلف با خبر باشید و با شرکت رایگان در مسابقات پیش بینی رمزارز جایزه ببرید.
coingram
coingram
کوینگرام

استارتاپ کوینگرام به عنوان یک رسانه تخصصی در حوزه بازار های مالی وارز های دیجیتال ، فعالیت خود را از تیر 1398 شروع کرد. هدف ما از ابتدا آموزش وآشنایی مردم با علم و فناوری آینده یعنی بلاک چین بوده است. آشنایی با انواع ارز های دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، آدا کاردانو و بقیه رمزارز ها میتواند ما را در انتخاب خرید و سرمایه گذاری در این حوزه بسیار بیشتر کمک کند. همان طور که سرمایه گذاری ها و ورود پول به این حوزه روز به روز بیشتر می شود، مسئولیت ما برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی بیشتر می شود تا کسی درگیر پروژه های کلاه برداری و طرح های پانزی نشود.

برگزیده ها

درآمد از کوینگرام

شرایط و قوانین

مفاهیم پایه

آشنایی با بلاکچین

آشنایی با بیتکوین

آشنایی با اتریوم

کوینگرام

درباره ما

ارتباط با ما

شبکه های اجتماعی

اینستاگرامتلگرام

کلیه ی حقوق این سایت نزد کوینگرام محفوظ بوده و بازنشر محتوای اختصاصی با ذکر منبع بلامانع است.