coingram
کوینگرام

اجاره کارت بانکی ماهی ۶ میلیون!/ اجاره کارت جرم است؟

13/اردیبهشت/1401
افزودن به نشان شده ها
اجاره کارت بانکی ماهی ۶ میلیون!/ اجاره کارت جرم است؟
اخبار داخلی
آموزش
کلاهبرداری
3403
زمان مطالعه: 3 دقیقه

«۱۰ عدد کارت بانکی خالی دارم. آن را با هر قیمتی اجاره می‌دهم. ماهانه/ توافقی». این فقط یکی از اگهی‌های اجاره کارت بانکی است که این روزها به شیوه معمولی برای دٰرآمدزایی تبدیل شده است. ماجرای اجاره کارت بانکی چیست و چه مجازاتی دارد؟

روز گذشته بود که بانک مرکزی به دارندگان کارت‌های بانکی هشدار داد «تحت هیچ شرایطی، پیشنهاد اجاره حساب یا کارت بانکی را نپذیرید. چون مسئولیت تمام تراکنش‌های یک کارت بانکی بر عهده دارنده آن است.»

اما به نظر می‌رسد که اجاره کارت یا حساب بانکی بیش از گذشته رایج شده است. به خصوص در شرایط کنونی که قانون مالیات‌ها سخت‌گیرانه‌تر شده و بسیاری از افراد برای فرار از مالیات و یا پولشویی کارت و حساب بانکی دیگران را اجاره می‌دهند.

اجاره کارت بانکی خالی ماهی چند؟

«۱۰ عدد کارت بانکی خالی دارم. آن را با هر قیمتی اجاره می‌دهم. ماهانه/ توافقی. بهتر از این است که خالی بماند.» این یکی از‌اگهی‌های اجاره کارت بانکی است. «۴ تا کارت دارم. یکی از یکی خالی‌تر. اجاره ماهانه میدم. بهتر از اینه که خالی بمونه.»

اما اجاره ماهانه کارت و حساب بانکی چقدر است؟

گزارش‌ها نشان می‌دهد افراد با ارقام متفاوتی کارت بانکی را اجاره می‌کنند. از هفته‌ای تا ماهانه و سالانه. ایسنا چندی پیش در گزارشی به اجاره کارت بانکی اشاره کرده و نوشته بود دلالان دلار در روزهای گذشته در فراخوانی قابل تامل از شهروندان خواسته‌اند تا حساب‌های بانکی آنها را در مقابل پرداخت ماهانه دو میلیون تومان به آنها اجاره دهند!

اما در آگهی دیگر فردی اجاره هفته‌ایک ارت را پیشنهاد داده و از متقاضیان خواسته: «کاری که شما باید انجام دهید این است که در سه بانک حساب باز کنید و به ما تحویل دهید، درآمد هر حسابی که به صورت هفتگی به ما اجاره می‌دهید در هفته ۵۰۰ هزار تومان خواهد بود» ویا محدودیتی در واگذاری حساب به دلالان کارت بانکی نیست و می‌گویند هر فرد می‌تواند ۱۰۰ کارت و حساب بانکی به آنها بدهند. در مقابل، هفته‌ای ۵۰۰ هزار تومان به فرد اجاره کارت را می‌دهند. درآمد این کار می‌تواند چند ۱۰ میلیونی شود!

گزارش دیگری هم اجاره ماهانه کارت بانکی را ۴۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان اعلام کرده و مدعی شده «یا به‌صورت اجاره هفتگی مبلغ ۴۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان یا اجاره ماهیانه بیش از دو میلیون تومان در زمان مقرر به شماره‌حساب اعلامی توسط شخص اجاره‌‌دهنده واریز می‌شود.»

اما علت اجاره کارت بانکی چیست؟

بانک مرکزی اعلام کرده اجاره کارت یا حساب صرفاً برای پوشش فعالیت‌های مجرمانه، پولشویی و فرار مالیاتی کاربرد دارد. بنابراین پیشنهاد دهندگان، کسانی هستند که برای گریز از عواقب فعالیت‌های خلاف قانون، مسئولیت آن را در قبال پرداخت مبالغی اندک، یکسره متوجه اجاره دهندگان می‌کنند.

به همین دلیل به افراد هشدار داده شده«به هیچ عنوان و تحت هیچ شرایطی، پیشنهاد اجاره حساب یا کارت بانکی را با هیچ مبلغی نپذیرند، تا از عواقب جدی ناشی از فعالیت‌های خلاف قانونی که از طریق حساب‌ها یا کارت‌های بانکی اجاره‌ای انجام می‌شوند در امان باشند.

اجاره کارت جرم است؟

بانک مرکزی و پلیس فتا رسما اعلام کرده‌اند که کلیه تراکنش‌ها و مبادلات مالی کارت‌ و حساب بانکی شهروندان بر عهده خود آنان است. در نتیجه اگر با کارت بانکی اجاره داده شده، اقدام خلاف قانونی انجام شود، دارند اصلی کارت معاون جرم شناخته شده و مجازات می‌شود.

« بر اساس ماده ۷۱۰ قانون مجازات اسلامی اشخاصی که در قمارخانه‌ها یا اماکن برای صرف مشروبات الکلی موضوع مواد (۷۰۱) و (۷۰۵) قبول خدمت کنند یا به نحوی از انحاء به دایر کننده این قبیل اماکن کمک نمایند معاون محسوب می‌شوند. از این جهت مجازات مباشر در جرم را دارند. از این‌رو به همه توصیه می‌شود به هیچ عنوان و تحت هیچ شرایطی، پیشنهاد اجاره حساب یا کارت بانکی را با هیچ مبلغی نپذیرند.»

بر این اساس نمی‌توان مجازات مشخصی برای اجاره کارت بانکی عنوان کرد. اما هر جرمی که با آن کارت انجام شده باشد، اجاره‌دهنده کارت معاون جرم شناخته می‌شود و بسته به نوع جرم (کلاهبرداری، پولشویی، تجارت مشروبات الکلی و …) مجازات می‌شود.

منبع:

تجارت نیوز


امتیاز دادن به خبر

با لایک کردن هر خبر شما می توانید کوین بیشتر جایزه بگیرید


مطالب مرتبط با این موضوع

کدام پروژه‌ها میتوانند هایپ بعدی بازار باشند و رشد چند صددرصدی را داشته باشند!

کدام پروژه‌ها میتوانند هایپ بعدی بازار باشند و رشد چند صددرصدی را داشته باشند!

آموزش گام به گام فیوچرز صرافی مکسی(Mexc) به همراه 200 هزار شیبا هدیه

آموزش گام به گام فیوچرز صرافی مکسی(Mexc) به همراه 200 هزار شیبا هدیه

انواع صرافی در دنیای رمزارزها

انواع صرافی در دنیای رمزارزها

روزهای قرمز بازار چکار کنیم؟ بخش پنجم

روزهای قرمز بازار چکار کنیم؟ بخش پنجم

چگونه در ایردراپ پروژه ARKHAM شرکت کنیم؟ بدون هزینه تراکنش!

چگونه در ایردراپ پروژه ARKHAM شرکت کنیم؟ بدون هزینه تراکنش!


تحلیل کاربران

اجاره کارت بانکی

hamidrz77

16/اردیبهشت/1401

اجاره دادن کارت بانکی کار خطرناک و غیر عقلانیه. شاید مبلغی هر ماه بگیرید ولی یه موقع متوجه میشید چندین برابر پولیکه بابت اجاره دادن کارت بانکی گرفتید باید جریمه. یا مالیات بنام صاحب کارت میاد و باید بپردازید

21

اجاره کارت بانکی خودم

[email protected]

11/تیر/1402

اگر کسی هست که بخواد کارت بانکی اجاره کنه یا واسه کسی دیگه برای اجاره میخواد من میتونم کمکش کنم اابته بستگی به ضمانتش داره که چه طوری و از کجا باید اجاره ام رو بگیرم؟

2

اجاره دادن کارت بانکی

[email protected]

14/اردیبهشت/1401

یه سری افراد جهت ندادن مالیات،نسبت به اموال ،به صورت گردشی،با اجاره حساب دیگران به صورت ساعتی درحال جابجایی پول‌های خویش،هستن،واینگونه در۲۴ ساعت ،بازاروکالاهای ضروری مورد نیاز مردم را قیمت گذاری،وسود هنگفتی نصیبشان،میشود،هرجا پول هست،مافیا نیز حضوردارد.

27

اجاره کارت بانکی

[email protected]

13/اردیبهشت/1401

به نظر اینجانب اقشار مردم بدلیل گرانی وتورم کمر شکن و بیکاری فزاینده راهی غیر از اجاره دادن کارت بانکی ندارند و احتمالا افراد سود جو ورانت خوار از این موقعیت سواستفاده کرده پدر نهایت صاحب کارت بد بخت باید هزینه سو استفاده آنان را بطرف مختلف مثل مالیات و جرمهایی مانند تخلفات مالی وغیره را بپردازند

29

کارت بانکی

احسان.بهادری

16/اردیبهشت/1401

همون طور که همه میدونیم اجاره کارت بانکی جرمه همه واس طرفی که اجاره میکنه هم صاحب کارت که اکثرا برای سوءاستفاده وپول شویی وفرار مالیاتی به کار گرفته میشه

17

از اجاره کارت تا فروش بدن

Benyaminsaburi

02/خرداد/1401

سلام به ایران..وقتی برای خوردن یه نون و پنیر ساده باید صبح تا شب جونت دربیاد،برای اجاره کارت که هیچ برایفروش کلیه هم تحریک میشی،صادقانه حرف بزنید،جرمه بله اما آدم وقتی طاقتش طاق بشه و جونش ب گلوش برسه دیگه به جرم بودنش فکر نمیکنه...البته تا اونجا ک میشه نکنید این کارو چون اگه یه قرون گیرت بیاد باید بعدن برای خلاصی از دادگاه و پلیس و زندان باید هزار قرون خرج کنی..والا

13

اجاره دادن کارت بانکی

soghtam

15/شهریور/1402

سلام به همه دوستان عزیزدوستان هرکی هرچندتاکارت بانکی میخوادبیادمن اجاره بدم بهش پای همه چیش هم وایستادم شکم گرسنه باشه خونه بچه آدم گرسنه بخواب دیگه آدم میزنه به سیم آخرمیگه هرچی باداباد

2

وضعیت بد

farbod

17/اردیبهشت/1401

وضعیت بد اقتصادی چنان به مردم فشار وارد کرده با این که میدونن عواقب خوبی نداره کارتشونو میدن اجاره خدا بدادمون برسه

17

اجاره جهت کلاهبرداری

syed.sh.modarresi

09/خرداد/1401

کسانی که باکارت دیگران کار می‌کنند بیشتر جهت کلاهبرداریه. دقیقا 12سال پیش بنده 6 میلیون پول را بحساب شخصی واریز کردم که کارتش دست یک کلاهبردار بود وباشکایت هم به هیچ کجا نرسیدم چونکه قانون درستی نداره این.......

6

اجاره

hastiiii

13/اردیبهشت/1401

کارت بانکی یکی از شخصی ترین ها به حساب میاد و اگه برای گرفتن پول به کسی قرض داده شه جرم حساب میشه و باید مواظب بود

53

کارت بانکی

[email protected]

15/اردیبهشت/1401

به نظرم میشه گفت تخلفی در کار وجود دارد چون یا مسدودی حساب طرف یا با اجاره دادن میتوانند تخلفی دیگر بکنند

15

اجاره کارت بانکی

zahramashaykhyan

07/خرداد/1401

اجاره کردن کارت های بانکی نه تنها کار درستی نیست بلکه پر ریسک و غیر قانونیه ..یک نفر باید تو چه شرایطی باشه که برای درامد به چنین روش هایی واصل بشه

8

اجاره کارت بانکی

erfan9007

19/اردیبهشت/1401

درسته که شرایط اقتصادی کشور بد شده و مردم از گرانی رنج می برن ولی اجاره کارت بانکی کار اشتباهی چون خلاف قانون هست و ممکن هست مشکلات بدتری برای فرد اجاره دهنده کارت پیش بیاید

14

reza

رضاف

13/اردیبهشت/1401

واقعا کار خیلی پرریسکی هست ولی دراین شرایط که هردقیقه بازار داره خراب تر میشه واقعا بعضی ها مجبورن این کارو بکنن اگه خود منم باشم اینکار رو انجام میدم وقتی مجبور باشم و منبع درامدی نداشته باشم

28

اجاره کارت بانکی

hasankhoshmaram.gmaill85.com

13/اردیبهشت/1401

با سلام خدمت دوستان کارت بانکی جزء وسایل شخصی فرد اجاره دادنش کار اشتباهی معلوم نیست فردی که اجاره میکن چه شخصی العان هکرها پول میدزدن برای اینکه شناخته نشن دنبال همچنین شکارین طعمه خودش حاضر.

27

اجاره کارت بانکی

[email protected]

05/تیر/1401

با توجه به این که افتتاح حساب و دریافت کارت برای همه هم میهنان به سهولت میسر است، اجاره کارت یا حساب صرفاً برای پوشش فعالیت های مجرمانه، پولشویی و فرار مالیاتی کاربرد دارد و پیشنهاد دهندگان، کسانی هستند که برای گریز از عواقب فعالیت های خلاف قانون، مسئولیت آن را در قبال پرداخت مبالغی اندک، یکسره متوجه اجاره دهندگان می کنند.

4

کارت بانکی

angel77

13/اردیبهشت/1401

اجاره دادن کارت بانکی طبق قانون جرم محسوب میشه ولی خیلی از افرادی ک بزهکاری مالی دارند بزای فرار از مالیات بزای پولشویی و هزار نوع جرم دیگه کارت از افراد اجاره میکنن و اون افراد هم نمیدونن ک اجاره دادن کارت میتونه چه عواقبی براشون داشته باشه

34

کارت بانکی

B@hm@n

13/اردیبهشت/1401

اجاره دادن کارت بانکی اصلا با عقل جور در نمیاد و حالا معلوم نیست با استفاده از کارت یکی دیگه چجوری میشه جرم مرتکب شد

50

اجاره کارت مثل اجاره خانه؟؟

marwan

14/تیر/1402

اجاره کارت‌های بانکی از جرایمی است که همچنان قربانی می‌گیرد و برخی افراد ساده لوح با امید ثروتمند شدن فریب شیادان فضای مجازی را خورده و با اجاره کارت‌های بانکی به گردانندگان سایت‌های قمار و شرط‌بندی یا به بهانه افزایش حساب برای دریافت وام، زندگی خود را می‌بازند.

2

اجاره کارت بانکی

Khodarhm60

22/اردیبهشت/1401

اجاره دادن کارت بانکی جرم هست هم برا کسی که اجاره میده هم برا کسی که اجاره میکنه ولی به نظرم خیلی از خانواده‌ها مشکل معیشتی دارن ومجبورن این کار خطرناک رو انجام بدن که شرمنده زن و بچه شون نشن

17

اجاره کارت بانکی

shahabi355

04/خرداد/1401

اجاره کارتهای بانکی له غیر فقط جهت انجام امور خلاف است و علاوه بر آن بعنوان میانگین درآمد فرد صاحب است که مالیات و حذف هر گونه یارانه را بهمراه دارد .

9

اجاره کارت بانکی

hanih

13/اردیبهشت/1401

درسته اجاره کارت بانکی کار خطرناک ودرستی نیست وامکان سواستفاده داره ولی در این شرایط مملکت وتورم وبیکاری بعضی ها چاره‌ای ندارند واین خطر را به جون میخرند

38

اجاره دادن کارت بانکی

asalii

13/اردیبهشت/1401

وقتی یکی کارت بانکی شخص دیگه ای رو اجاره میگیره یعنی اینکه خودش نمیتونه تو کارتش پول نگه داره و مجبوره با استفاده از کارت دیگران کار خودشو انجام بده

49

اجاره کارت

abas62

13/اردیبهشت/1401

تو کشورهایی که نظام مالیاتی و شفاف سازی درست و حسابی ندارن اینجور اتفاق و سو استفاده ها هم زیاد هست قانون باید

22

کارت بانکی

09380100885

13/اردیبهشت/1401

درسته که کارت بانکی اجاره دادن جرم هست و ریسک بالایی دارد ولی تو این دوره اقتصادی مجبور هستند اقتصاد خرابه هزینه ها بالا

29

دزدی مدرن

Mahdi7a

16/اردیبهشت/1401

با استفاده از کارت بانکی و اجاره این کارت‌ها کسانی که قبلا پول از طریق همراه بانک‌ها از حساب مردم پول فیشینگ میکردن رو میریختن داخل عابر بانک‌های بی صاحبی که به هر طریقی دست آنها بود و از آن استفاده میکردن اما با کد راست آزمایی و سختگیری های بانکی دیگه این کار غیر ممکن شده به این خاطر حالا رو آوردن به این کار که اینطوری نه ردپایی به جا میزارن نه مسئولیتی گردنشون میوفته از طریق آدمهای ساده به دزدیهاشون ادامه میدن

20

اجاره دادن کارت بانکی

Nazaninnazary

13/اردیبهشت/1401

اجاره دادن کارت بانکی اصلا کار درستی نیست و نباید کارت بانکی خودمون رو دست هر کسی بدیم چون شاید با استفاده از اون هزارتا کار غیر قانونی و خلاف انجام بشه و آخر سر واسه یه اجاره ناچیز تو دردسر بیافتیم

20

اجاره کارت بانکی ممنوع

زارع

13/اردیبهشت/1401

درست است که دربدترین حالت اکثریت مردم زندگی می کنند حتی بعضی با یارانه زندگی را می گذرانندولی شایسته هیچ کس نیست که کارت بانکی خودرا دراختیار دلالان سودجو قرار دهند

29

دانلود اپلیکیشن موبایل کوینگرام

با اپلیکیشن اندروید کوینگرام از آخرین مطالب بازارهای مالی و رمزارز ها با خبر باشید، قیمت تمامی رمزارز ها در لحظه چک کنید و نرخ آنها را با مبدل ارز کوینگرام به یکدیگر تبدیل کنید، با دیگر افراد در مورد تحلیل ها و مطالب گفت و گو کنید، سبد دارایی ارزهای دیجیتال خودتان را بسازید و از سود و زیان خود در بازه های زمانی مختلف با خبر باشید و با شرکت رایگان در مسابقات پیش بینی رمزارز جایزه ببرید.
coingram
coingram
کوینگرام

استارتاپ کوینگرام به عنوان یک رسانه تخصصی در حوزه بازار های مالی وارز های دیجیتال ، فعالیت خود را از تیر 1398 شروع کرد. هدف ما از ابتدا آموزش وآشنایی مردم با علم و فناوری آینده یعنی بلاک چین بوده است. آشنایی با انواع ارز های دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، آدا کاردانو و بقیه رمزارز ها میتواند ما را در انتخاب خرید و سرمایه گذاری در این حوزه بسیار بیشتر کمک کند. همان طور که سرمایه گذاری ها و ورود پول به این حوزه روز به روز بیشتر می شود، مسئولیت ما برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی بیشتر می شود تا کسی درگیر پروژه های کلاه برداری و طرح های پانزی نشود.

برگزیده ها

درآمد از کوینگرام

شرایط و قوانین

مفاهیم پایه

آشنایی با بلاکچین

آشنایی با بیتکوین

آشنایی با اتریوم

کوینگرام

درباره ما

ارتباط با ما

شبکه های اجتماعی

اینستاگرامتلگرام

کلیه ی حقوق این سایت نزد کوینگرام محفوظ بوده و بازنشر محتوای اختصاصی با ذکر منبع بلامانع است.