coingram
کوینگرام

نوسان

قیمت

نام ارز

0.3%

66,688 $

3,847,897,600 تومان

Bitcoin

Bitcoin

btc

1.7%

3,062 $

176,679,708 تومان

Ethereum

Ethereum

eth

0.1%

0.999 $

57,642 تومان

Tether

Tether

usdt

0.5%

574.3 $

33,137,687 تومان

Binance Coin

Binance Coin

bnb

1.6%

168.07 $

9,697,639 تومان

Solana

Solana

sol

0.1%

0.9989 $

57,637 تومان

USD Coin

USD Coin

usdc

1.6%

3,060 $

176,548,152 تومان

Staked Ether

Staked Ether

steth

2.2%

0.5104 $

29,450 تومان

XRP

XRP

xrp

1.9%

6.37 $

367,549 تومان

TonCoin

TonCoin

ton

2%

0.1494 $

8,620 تومان

Dogecoin

Dogecoin

doge

افزایش ۰.۵٪ نرخ بهره آمریکا؛ قیمت بیت کوین به ۳۹٬۷۰۰ دلار رسید

15/اردیبهشت/1401
افزودن به نشان شده ها
افزایش ۰.۵٪ نرخ بهره آمریکا؛ قیمت بیت کوین به ۳۹٬۷۰۰ دلار رسید
Bitcoin
BTC
USA
فدرال رزرو
1952
3 دقیقه

کمیته بازار آزاد فدرال آمریکا (FOMC) روز چهارشنبه در پایان جلسه خود تصمیم گرفت تا نرخ بهره را ۰.۵٪ افزایش دهد که شدیدترین تغییر از سال ۲۰۰۰ محسوب می‌شود. در واکنش به این خبر، بیت کوین اندکی رشد کرد و در حوالی ۳۹٬۷۰۰ دلار باقی ماند.

به نقل از کوین تلگراف، بر اساس داده‌های قیمتی، برخلاف آنچه تصور می‌شد که افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو تاثیر زیادی در بازار می‌گذارد، نوسانات به حداقل مقدار خود رسیده است.

برخلاف بیانیه‌های قبلی FOMC، بیانیه دیروز این کمیته به نوسانات زیادی در بازار رمزارز منجر نشد. بسیاری از معامله‌گران نگران این بودند تا با افزایش نرخ بهره و اعلام آن قیمت بیت کوین به زیر ۳۹،۵۰۰ دلار سقوط کند. با این حال به نظر می‌رسد واکنش بیت کوین تا حدودی مثبت بوده و در زمان نگارش این خبر، در همان حوالی ۳۹٬۷۰۰ دلار معامله می‌شود.

[

نمودار بیت کوین تایم فریم ۱ ساعته

در بیانیه رسمی کمیته بازار آزاد فدرال آمریکا مبنی بر افزایش نرخ بهره آمده است:

با تحکیم مواضع و سیاست‌های پولی به شکلی مناسب، کمیته انتظار دارد تورم به هدف ۲ درصدی خود بازگردد و بازار کار قوی بماند.

در ادامه این بیانیه آمده است:

در حمایت از اهداف مذکور، کمیته تصمیم گرفته تا محدوده هدف برای نرخ بهره را از ۰.۷۵ به ۱٪ افزایش دهد و معتقد است افزایش مداوم در محدوده هدف مناسب خواهد بود. همچنین این کمیته تصمیم گرفته تا دارایی‌های خزانه‌ خود را از تاریخ ۱ ژوئن (۱۱ خرداد) کاهش دهد. این دارایی‌ها شامل اوراق بهادار خزانه‌داری، اوراق بدهی و اوراق بهادار با پشتوانه وام مسکن هستند که در طرح کاهش ترازنامه فدرال رزرو که همراه با این بیانیه منتشر شده، توضیح داده شده است.

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا نیز ساعاتی پس از این بیانیه در پیامی مستقیم به مردم این کشور از «تورم بسیار بالا» خبر داد. وی در این رابطه گفت:

تورم بسیار بالاست و ما مشکلاتی که ایجاد می‌کند را درک می‌کنیم. ما به سرعت در حال اقدام برای کاهش آن هستیم.

آمار سالیانه CPI (شاخص قیمت مصرف‌کننده) در ماه مارس به ۸.۵٪ رسید که بالاترین سطح در بیش از ۴۰ سال گذشته است. پاول در واکنش به این آمار تاکید کرد بانک مرکزی اکنون متعهد شده تا این رقم را با افزایش مداوم نرخ بهره در طول سال کاهش دهد.

علاوه بر این همانطور که در بیانیه کمیته بازار آزاد فدرال آمده است بانک مرکزی کاهش ترازنامه خود را آغاز کرده و برنامه‌های مشخصی برای کاهش اوراق بهادار خود ارائه کرده است.

پاول افزود:

ما به نمایندگی از طرف خانواده‌ها و کسب و کارهای آمریکایی، هم ابزار مورد نیاز و هم عزم لازم برای بازگرداندن ثبات قیمت‌ها را در اختیار داریم.

رئیس فدرال رزرو بر این باور است با توجه به اینکه در حال حاضر دو برابر بیکاران شغل وجود دارد، فضا برای انقباض بازار وجود دارد.

اما چشم‌انداز بیت کوین در کوتاه‌مدت همچنان نزولی است. موسسه تحقیقاتی داده‌های آنچین Material Indicators خاطرنشان کرد هنوز هم در تایم فریم‌های کوتاه‌مدت دیدگاه صعودی برای بیت کوین وجود ندارد.

بازار سهام که همچنان همبستگی قابل توجهی با بازار کریپتو دارد، در بحبوحه نبود حرکات غافلگیرانه فدرال رزرو وضعیت خوبی را سپری کرد. در زمان نگارش این خبر شاخص S&P 500 حدود ۰.۴٪ و شاخص نزدک ۱۰۰ حدود ۰.۲٪ افزایش یافتند.

مایکل فن ده پپه، تحلیلگر مطرح در توییتی به افزایش نرخ بهره واکنش نشان داد و گفت:

فدرال رزرو نرخ بهره را ۰.۵٪ افزایش داد و تسهیل کمی (Quantitive Tightening) را از روز نخست ماه ژوئن آغاز خواهد کرد. همه چیز همانطور که انتظار می‌رود طی می‌شود و تسهیل کمی مقداری دیرتر شروع خواهد شد. این اتفاقات قبلا تاثیر خود را در قیمت‌ها نشان داده است.

تحلیلگران مخالف چه نظری دارند؟

برخی از تحلیلگران اما نظر مخالفی داشتند. لین آلدن اقتصاددان با تحلیل پیامد‌های افزایش قیمت‌ها خاطرنشان کرد خطرات فعلی به لحظه بحرانی جدیدی ختم می‌شوند که عواقب جدی را به همراه خواهد داشت.

در همین حال وی در رابطه با تورم خاطرنشان کرد جهان از زمان جنگ جهانی دوم، «بزرگترین قطع ارتباط» میان سطوح تورم و نرخ‌های کلیدی بانک مرکزی را تجربه می‌کند.

چشم‌انداز بیت کوین به دلیل همبستگی با بازار سهام همچنان کمی نزولی است چراکه این بازار هنوز هم تحت تاثیر تصمیمات فدرال رزرو است.

منبع:

میهن بلاکچین


امتیاز دادن به خبر

با لایک کردن هر خبر شما می توانید کوین بیشتر جایزه بگیرید


مطالب مرتبط با این موضوع

اندرو تیت:بیت کوین، تنها گزینه پولی قابل اعتماد

اندرو تیت:بیت کوین، تنها گزینه پولی قابل اعتماد

آیا کاهش ذخیره در صرافی‌ها نقطه عطفی برای انفجار قیمت است؟

آیا کاهش ذخیره در صرافی‌ها نقطه عطفی برای انفجار قیمت است؟

رقص صعودی بیت‌کوین در پاسخ به گزارش تورم؛ قیمت از سقف ۶۶ هزار دلاری فراتر رفت!

رقص صعودی بیت‌کوین در پاسخ به گزارش تورم؛ قیمت از سقف ۶۶ هزار دلاری فراتر رفت!

عنوان: بیتکوین 1 میلیون دلاری: آینده‌ای واقعی یا توهم؟

عنوان: بیتکوین 1 میلیون دلاری: آینده‌ای واقعی یا توهم؟

پای بیت کوین به معاملات بازار مسکن در ایران باز شد!

پای بیت کوین به معاملات بازار مسکن در ایران باز شد!


تحلیل کاربران

بیت کوین

padeshah_0

15/اردیبهشت/1401

بنظرم کسایی نمیخوان بیت کوین از یه حدی پایینتر بره یا بقیه ارزها ، بالا و پایین کردن ارقام یا نمودارها براشون بازیه و سود کلان برای جیب هاشونه شاید ما باید به سازشون برقسیم

14

نرخ

09380100885

15/اردیبهشت/1401

بازار از قبل خودش برای این افزایش نرخ بهره آماده کرده بود وگرنه ریزش بیشتر ی میکرد و در آینده هم افزایش نرخ بهره خواهد بود

14

نرخ بهره و بیت کوین

B@hm@n

15/اردیبهشت/1401

نرخ بهره افزایش پیدا کرد ولی قیمت بیت کوین در حال حاضر تبعیت از هیچی نمی کنه و وارد یه بازی شده و در حال ریزش هست

36

بیت کوین

mohamadrezaghahremani

17/اردیبهشت/1401

والا بیت کوین که کلا در حال تغییر هستش و خیلی بالا پایین میشه ولی درامد با بیت کوین برای بسیاری از افراد خیلی سودمند بوده

8

نرخ بهره

hanih

15/اردیبهشت/1401

گرچه همه از پیش از افزایش نرخ بهره آگاهی داشتن ولی بازم تاثیر خودش بر بازار گذاشت وباعت حرکت رو به جلو ورشد بیت کوین وسایر رمز ارزها شد

22

افزایش نرخ بهره درامریکا

زارع

15/اردیبهشت/1401

باافزایش نرخ بهره درامریکا روند صعودی ارزهای دیجیتال هم شدت گرفت بطوری که بیت کوین وهمه التکوین هاهم افزایش قیمت داشتند به امید تداوم‌ روند صعودی قیمت ارزهای دیجیتال

16

فدارل رزور

mehdi272

16/اردیبهشت/1401

خیلی جالبه همه تریدمنها پوزیشن شورت بسن ولی بازار بای شد چند ملیون دلار لیکویید شد و وقتی بازار سبز شد دوباره بازار قرمز شد این یعنی این بازار تحت هیچ شرایطی قابل پیش بینی نیست و این صرافیها هستند که بازار رو بالا و پایین میکنن در نهایت این بازار فقط باید سرمایه گذاری بلند مدت کرد و به نوسانات بازار اصلا توجهی نکرد

9

فدرال رزرو

angel77

15/اردیبهشت/1401

افزایش نرخ بهره امریکا تأثیر بسزایی روی بازار دیجیتال داشته و همینطور ک مشخصه بیت کوین بعد از این ماجرا روند صعودی بخودش گرفته

15

دانلود اپلیکیشن موبایل کوینگرام

با اپلیکیشن اندروید کوینگرام از آخرین مطالب بازارهای مالی و رمزارز ها با خبر باشید، قیمت تمامی رمزارز ها در لحظه چک کنید و نرخ آنها را با مبدل ارز کوینگرام به یکدیگر تبدیل کنید، با دیگر افراد در مورد تحلیل ها و مطالب گفت و گو کنید، سبد دارایی ارزهای دیجیتال خودتان را بسازید و از سود و زیان خود در بازه های زمانی مختلف با خبر باشید و با شرکت رایگان در مسابقات پیش بینی رمزارز جایزه ببرید.
coingram
coingram
کوینگرام

استارتاپ کوینگرام به عنوان یک رسانه تخصصی در حوزه بازار های مالی وارز های دیجیتال ، فعالیت خود را از تیر 1398 شروع کرد. هدف ما از ابتدا آموزش وآشنایی مردم با علم و فناوری آینده یعنی بلاک چین بوده است. آشنایی با انواع ارز های دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، آدا کاردانو و بقیه رمزارز ها میتواند ما را در انتخاب خرید و سرمایه گذاری در این حوزه بسیار بیشتر کمک کند. همان طور که سرمایه گذاری ها و ورود پول به این حوزه روز به روز بیشتر می شود، مسئولیت ما برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی بیشتر می شود تا کسی درگیر پروژه های کلاه برداری و طرح های پانزی نشود.

برگزیده ها

درآمد از کوینگرام

شرایط و قوانین

مفاهیم پایه

آشنایی با بلاکچین

آشنایی با بیتکوین

آشنایی با اتریوم

کوینگرام

درباره ما

ارتباط با ما

شبکه های اجتماعی

اینستاگرامتلگرام

کلیه ی حقوق این سایت نزد کوینگرام محفوظ بوده و بازنشر محتوای اختصاصی با ذکر منبع بلامانع است.