coingram
کوینگرام

نوسان

قیمت

نام ارز

0.1%

66,970 $

3,850,775,000 تومان

Bitcoin

Bitcoin

btc

0.5%

3,123 $

179,544,325 تومان

Ethereum

Ethereum

eth

0.1%

1 $

57,500 تومان

Tether

Tether

usdt

0%

580.5 $

33,380,475 تومان

Binance Coin

Binance Coin

bnb

0.1%

173.49 $

9,975,675 تومان

Solana

Solana

sol

0.1%

1 $

57,500 تومان

USD Coin

USD Coin

usdc

0.6%

3,119 $

179,366,650 تومان

Staked Ether

Staked Ether

steth

0.4%

0.522 $

30,015 تومان

XRP

XRP

xrp

1.7%

6.43 $

369,725 تومان

TonCoin

TonCoin

ton

1.5%

0.1541 $

8,861 تومان

Dogecoin

Dogecoin

doge

تحلیل تکنیکال قیمت ترون؛ صعود از الگوی مثلث متقارن یا تشکیل سقف ۲ قلو؟

17/اردیبهشت/1401
افزودن به نشان شده ها
تحلیل تکنیکال قیمت ترون؛ صعود از الگوی مثلث متقارن یا تشکیل سقف ۲ قلو؟
TRX
Tron
ترون
تحلیل
2298
3 دقیقه

رمزارز ترون از آغاز ماه می (اردیبهشت) عملکرد صعودی از خود نشان داده است و حتی در روزهای ریزشی بازار، این عملکرد ادامه داشته است این عملکرد به حدی قوی بود که در ۵ روز نخست ماه جاری میلادی، قیمت آن حدود ۴۵٪ رشد کرد. تحلیلگران یکی از دلایل اصلی این موضوع را عرضه استیبل کوین USDD مرتبط با این شبه می‌دانند که وعده سود سالانه ۳۰٪ را به سپرده‌گذاران داده است. در این مطلب به تحلیل قیمت TRX می‌پردازیم.

به نقل از newsbtc، به گفته صفحه رسمی ترون قرار است به زودی استیبل کوین مرتبط با این شبکه به نام USDD با وعده سود سالانه ۳۰٪ عرضه شود. این موضوع از لحاظ فاندامنتالی باعث ایجاد شتاب حرکت صعودی در قیمت TRX در روزهای اخیر شده است.

داده‌های درون‌زنجیره‌ای سنتیمنت نشان می‌دهد شاخص نسبت MVRV در بازه زمانی ۳۰ روزه در طول ۵ روز ابتدایی ماه می دچار افزایش بسیار زیادی شده است. این شاخص نسبت ارزش بازار به ارزش واقعی را تفسیر می‌کند که همان‌طور که از نمودار مشخص است، افزایش مارکت کپ ترون ناشی از افزایش قیمت TRX منجر به این اتفاق شده است. همچنین جهش حجم معاملات ترون نشان می‌دهد که درخواست برای معامله این رمزارز در پی اعلام این خبر افزوده شده است.

نمودار MVRV ترون منبع: سنتیمنت

در تایم فریم روزانه ترون در الگوی مثلث متقارن قرار گرفته است. شایان ذکر است که خط روند نزولی این الگو قدمت طولانی‌تری نسبت به خط حمایت آن دارد. قیمت این رمزارز در روز پنجشنبه تا ناحیه ۰.۰۸۹ دلار نیز پیشروی کرد که پس از برخورد به ضلع بالایی مثلث دچار اصلاح قیمتی شد. گفتنی است این خط مقاومتی داینامیک قدمتی بیش از یکسال دارد. در حال حاضر قیمت ترون در محدوده ۰.۰۸۴ دلار قرار دارد و پشت سر آن ضلع پایینی مثلث در نزدیکی ۰.۰۶۰ دلار نقش حمایتی را ایفا می‌کند.

نمودار قیمت ترون تایم فریم روزانه منبع: تریدینگ ویو

در حال حاضر قیمت TRX توانسته است که خود را بالای میانگین متحرک ساده ۲۰۰ روزه خود در قیمت ۰.۰۷۶ دلار نگه دارد و میانگین متحرک ۲۰ روزه، توانسته است میانگین متحرک ۵۰ روزه را به سمت بالا قطع کند. این شرایط نشان می‌دهد که خریداران همچنان دست بالاتر را دارد و ترون همچنان در شرایط صعودی به سر می‌برد. اندیکاتور RSI نیز پس از اصلاح از ناحیه اشباع خرید در اوایل ماه آپریل (فروردین)، اکنون مجددا به محدوده ۶۳ و بالاتر از ناحیه خنثی رسیده است.

شاخص MACD نیز شتاب حرکتی صعودی پرقدرتی به خود گرفته است. بزرگ شدن کندل‌های سبز این اندیکاتور از زیاد شدن فشار گاوها خبر می‌دهد.

نمودار قیمت ترون تایم فریم روزانه منبع: تریدینگ ویو

اما در تایم فریم ۴ ساعته اوضاع کاملا متفاوت است. قیمت ترون در صورتی که از این ناحیه دچار کاهش شود، الگوی سقف دوقلو تکمیل می‌شود و باید منتظر اصلاح عمیق قیمت TRX باشیم. در همین تایم فریم واگرایی نزولی در اندیکاتورهای RSI و MACD به سادگی قابل تشخیص است. این موضوع می‌تواند نشات گرفته از ترس حاکم بر بازار رمزارزها از روز پنجشنبه باشد.

نمودار قیمت ترون تایم فریم ۴ ساعته منبع: تریدینگ ویو

همکاری با آلامدا ریسرچ برای تقویت USDD

سازمان DAO رزرو ترون اعلام کرد که شرکت سرمایه‌گذاری و معاملاتی آلامدا ریسرچ (Alameda reaserch) را به عنوان عضو جدید اضافه کرده است و اولین شرکتی خواهد بود که در لیست سفید خود برای صدور یا سوزاندن استیبل کوین USDD قرار گرفته است. آلامدا ریسرچ در پلتفرم‌های مختلف سبدهای معاملاتی بسیاری متشکل از رمزارزهای مختلف را در اختیار دارد و هدف ترون از این کار به تعادل رساندن نسبت‌های میان این استیبل کوین با رمزارزهای مختلف در زمان نوسانات شدید بازار است.

 

  • تحلیل تکنیکال قیمت TRX:

قیمت ترون در تایم فریم روزانه در الگوی مثلث متقارن قرار گرفته است. ادامه شتاب صعودی ایجاد شده در روزهای اخیر می‌تواند این الگو را به سمت بالا بشکند. اما در تایم فریم ۴ ساعته شاهد تشکیل الگوی سقف ۲ قلو هستیم و اندیکاتورهای RSI و MACD نیز واگرایی منفی را نشان می‌دهند. در حال حاضر مقاومت در ناحیه ۰.۰۹ دلار و حمایت اصلی در ناحیه ۰.۰۶ دلار واقع شده است.

منبع:

میهن بلاکچین


امتیاز دادن به خبر

با لایک کردن هر خبر شما می توانید کوین بیشتر جایزه بگیرید


مطالب مرتبط با این موضوع

چشم‌انداز قیمت بیت کوین پیش از هاوینگ: آماده‌سازی برای یک رشد جدید

چشم‌انداز قیمت بیت کوین پیش از هاوینگ: آماده‌سازی برای یک رشد جدید

فرصت‌های جدید معاملاتی در بازار: آماده‌باش برای سودآوری!

فرصت‌های جدید معاملاتی در بازار: آماده‌باش برای سودآوری!

تحلیل دقیق بازار بیت کوین در آستانه هوینگ: آیا تاریخ دوباره خود را تکرار می‌کند؟

تحلیل دقیق بازار بیت کوین در آستانه هوینگ: آیا تاریخ دوباره خود را تکرار می‌کند؟

تحلیلگر مطرح بازار ارز دیجیتال رویایی از قله‌های جدید برای بیت‌کوین، اتریوم و سولانا می‌کشد!

تحلیلگر مطرح بازار ارز دیجیتال رویایی از قله‌های جدید برای بیت‌کوین، اتریوم و سولانا می‌کشد!

ترون (TRX) با رویداد توکن‌سوزی بزرگ، نقشه راه جدیدی را ترسیم می‌کند!

ترون (TRX) با رویداد توکن‌سوزی بزرگ، نقشه راه جدیدی را ترسیم می‌کند!


تحلیل کاربران

ترون

amirkhosrofeizi

17/اردیبهشت/1401

رمز ارز ترون تقریبا یه الگوی فنجان و دسته هم ایجاد کرده بود و انتظار میرفت حتی با پامپ بیشتری مواجه بشه

19

ترون

B@hm@n

17/اردیبهشت/1401

ترون میخواد یه رشد خوب رو تجربه کنه و بالاخره از این روند کسل کننده خارج شه ولی ریزش بازار جلوی این مهم رو گرفته

44

ترون

angel77

17/اردیبهشت/1401

هدف سازمانی ارز ترون (TRON) ایجاد فضایی جهانی و رایگان برای محتوای سرگرمیه ترون قصد داره که یک شبکه اینترنت غیرمتمرکز ایجاد کنه تا تولید‌کنندگان محتوا و توسعه‌دهندگان بتوانند از طریق پولی‌سازی و برنامه‌های غیر متمرکز خود در پلتفرم ترون (TRON) کسب درآمد کنن والان باتوجه به نمودار روند صعودی در پیش داره و قطعا روزهای بهتری در انتظارشه

33

ترون با عملکردی مناسب

زارع

17/اردیبهشت/1401

رمز ارز ترون درماه اخیر بعد از مدتها که روند کاهشی داشت با افزایش قیمت خوبی روبه رو شد وسرمایه گذاران بیشتری را به خود جذب کردرمزارزها هرچند عملکردبهتری داشته باشند سرمایه گذاران بااعتماد بیشتربه خریدوسرمایه گذاری روی آن ارز می کنند ترون نیز با روند صعودی خوبی باتوجه به نمودارها درپیش گرفته جایگاه بهتری را نزد سرمایه گذاران پیدا کرده است امید است که این روند افزایشی ادامه داشته باشد

23

ترون

09380100885

17/اردیبهشت/1401

ارز ترون یه ارز عالی هست و خیلی از ارزها رو بر بستر ترون هستن باعث آینده درخشانش میشود انشالله پر سود باشید

24

ترون

dors@1

17/اردیبهشت/1401

ترون همیشه بد موقع استارت میزنه برای صعودی شدن و حالا که میخواد یه رشد خوب کنه بیت کوین ریزش کرده و جلوی این رشد گرفته شده

45

قیمت ترون

marwan

23/بهمن/1401

ترون یک سیستم عامل مبتنی بر بلاک چین است که به عنوان یک پلتفرم غیرمتمرکز، بر انتشار محتوا و سرگرمی و بازی تمرکز کرده است. به همین جهت یکی از بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری‌های آن روی سرویس اشتراک فایل بیت تورنت بوده است. ترون به عنوان یکی از محبوب‌ترین بلاک چین ها برای ساخت اپ‌های غیرمتمرکز (DApps) شناخته می‌شود.

8

ترون

علیرضادوست

10/فروردین/1402

ترون (Tron) در اواخر تابستان سال ۲۰۱۷ به دست جاستین سان (Justin Sun) توسعه یافت. جاستین سان یک مهندس آسیایی است که سوابق متعددی در حوزه بلاکچین دارد. او ابتدا تلاش کرد اصلاحاتی در بیت کوین به وجود آورد و سپس ارز دیجیتال TRX را توسعه داد. بلاکچین اختصاصی ترون در ژوئن ۲۰۱۸ راه‌اندازی شد. این شبکه خیلی زود به یکی از مهم‌ترین رقبای اتریوم در میزبانی از برنامه‌های متمرکز (DApps) تبدیل شد.

6

ترون

Khodarhm60

18/اردیبهشت/1401

رمزارز ترون که مدتها روبه کاهش بود بدموقع استارت افزایش رو زده درست زمانی که بیت کوین ریزش داره وبا این عمل کرد جلوی استارت چشم گیر ترون رو میگیرد

16

دانلود اپلیکیشن موبایل کوینگرام

با اپلیکیشن اندروید کوینگرام از آخرین مطالب بازارهای مالی و رمزارز ها با خبر باشید، قیمت تمامی رمزارز ها در لحظه چک کنید و نرخ آنها را با مبدل ارز کوینگرام به یکدیگر تبدیل کنید، با دیگر افراد در مورد تحلیل ها و مطالب گفت و گو کنید، سبد دارایی ارزهای دیجیتال خودتان را بسازید و از سود و زیان خود در بازه های زمانی مختلف با خبر باشید و با شرکت رایگان در مسابقات پیش بینی رمزارز جایزه ببرید.
coingram
coingram
کوینگرام

استارتاپ کوینگرام به عنوان یک رسانه تخصصی در حوزه بازار های مالی وارز های دیجیتال ، فعالیت خود را از تیر 1398 شروع کرد. هدف ما از ابتدا آموزش وآشنایی مردم با علم و فناوری آینده یعنی بلاک چین بوده است. آشنایی با انواع ارز های دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، آدا کاردانو و بقیه رمزارز ها میتواند ما را در انتخاب خرید و سرمایه گذاری در این حوزه بسیار بیشتر کمک کند. همان طور که سرمایه گذاری ها و ورود پول به این حوزه روز به روز بیشتر می شود، مسئولیت ما برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی بیشتر می شود تا کسی درگیر پروژه های کلاه برداری و طرح های پانزی نشود.

برگزیده ها

درآمد از کوینگرام

شرایط و قوانین

مفاهیم پایه

آشنایی با بلاکچین

آشنایی با بیتکوین

آشنایی با اتریوم

کوینگرام

درباره ما

ارتباط با ما

شبکه های اجتماعی

اینستاگرامتلگرام

کلیه ی حقوق این سایت نزد کوینگرام محفوظ بوده و بازنشر محتوای اختصاصی با ذکر منبع بلامانع است.