coingram
کوینگرام

نوسان

قیمت

نام ارز

3.4%

64,296 $

4,192,099,200 تومان

Bitcoin

Bitcoin

btc

1.8%

3,161 $

206,086,768 تومان

Ethereum

Ethereum

eth

0%

1 $

65,200 تومان

Tether

Tether

usdt

0.8%

607.8 $

39,628,560 تومان

Binance Coin

Binance Coin

bnb

6.2%

146.94 $

9,580,488 تومان

Solana

Solana

sol

0.1%

1 $

65,200 تومان

USD Coin

USD Coin

usdc

2.2%

3,157 $

205,855,308 تومان

Staked Ether

Staked Ether

steth

3.4%

0.5259 $

34,289 تومان

XRP

XRP

xrp

6%

0.1513 $

9,865 تومان

Dogecoin

Dogecoin

doge

4.2%

5.5 $

358,600 تومان

TonCoin

TonCoin

ton

بنیان‌گذار ترا ضرر هولدرهای لونا و UST را جبران می‌کند؛ اما چگونه؟

24/اردیبهشت/1401
افزودن به نشان شده ها
بنیان‌گذار ترا ضرر هولدرهای لونا و UST را جبران می‌کند؛ اما چگونه؟
LUNA
Terra
UST
اخبار
2300
2 دقیقه

دو کوان ساعاتی پیش با انتشار مطلبی در وب‌سایت رسمی بلاک چین تِرا (Terra)، پیشنهادی برای جبران خسارت‌های واردشده به هولدرهای لونا، «UST» و همچنین توسعه‌دهندگان فعال در این شبکه ارائه کرد. در صورت موافقت جامعه لونا، قرار است یک فورک از شبکه ترا راه‌اندازی شده و در آن یک میلیارد توکن جدید میان کاربران خسارت‌دیده از اتفاقات اخیر، توزیع شود.

به گزارش ارزدیجیتال، کوان، هم‌بنیان‌گذار بلاک چین ترا، در ابتدای پیام خود گفته است برخی از اعضای جامعه ترا و همچنین اعتبارسنج‌های این شبکه پیشنهاد کرده‌اند یک فورک جدید از بلاک چین ترا را‌ه‌اندازی شود تا بتوان با استفاده از آن خسارت وارد‌شده به کل اکوسیستم ترا را جبران کرد.

کوان در مطلب جدید خود نوشته است:

در حال حاضر میلیاردها دلار UST در بازار وجود دارد و ارزش توکن لونا اساساً به صفر رسیده است. حتی اگر ارزش UST پس از آنکه آخرین دسته از معامله‌گران گرفتار نوسان قیمت‌ها و در نهایت تسلیم شدند، دوباره بازیابی می‌شد، باز هم هولدرهای لونا به‌قدری سرمایه از دست داده‌اند که دیگر اکوسیستمی برای بازسازی خاکسترهای باقی‌مانده [از این اتفاق] نداریم. اقتصاد غیرمتمرکز به پولی غیرمتمرکز نیاز دارد، اما UST دیگر اعتماد کاربران را برا ایفای این نقش از دست داده است.

کوان می‌گوید استیبل کوین UST دلیل اصلی رشد شبکه ترا در سال گذشته بود، اما اکنون اکوسیستم و جامعه ترا اهمیت بیشتری برای آنها دارد و باید آن را حفظ کنند.

ادامه این مطلب مستقیماً از زبان دو کوان نقل شده و برنامه‌های او برای جبران خسارت واردشده به هولدرها و به‌طور کلی جامعه ترا به شرح زیر است.

برنامه بنیان‌گذار ترا برای جبران خسارت هولدرها

جامعه ترا باید این شبکه را به منظور حفظ اعضای فعلی خود و همچنین توسعه‌دهندگانش، بازسازی کند.

اعتبارسنج‌ها باید مالکیت یک میلیارد واحد از توکن‌های شبکه جدید را به شرح زیر توزیع کنند:

  • ۴۰۰ میلیون واحد (۴۰ درصد) به آن دسته از هولدرهای لونا تعلق می‌گیرد که پیش از سقوط ارزش UST به زیر یک دلار، لونا هولد می‌کردند (معیار منطقی برای مشخص‌کردن زمان وقوع این حادثه می‌تواند آخرین باری باشد که قیمت UST در صرافی بایننس یک دلار بود). هولدرهای توکن‌های «bLuna» ،«LunaX» و آن دسته از توکن‌های لونا که در قراردادهای هوشمند نگهداری می‌شدند نیز مشمول این طرح توزیع توکن می‌شوند؛ به‌غیراز آدرس «terra1dp0taj85ruc299rkdvzp4z5pfg6z6swaed74e6» که مربوط به خود مجموعه ترافورم لبز (Terraform Labs) است. مالک اصلی شبکه جدید باید جامعه ترا باشد. برای ما مهم است که معتقدترین افراد به ترا و قدرتمندترین سازندگان آن، این شبکه را در اختیار بگیرند.
  • ۴۰۰ میلیون واحد (۴۰ درصد)، یعنی به همان اندازه، در زمان به‌روزرسانی شبکه جدید میان هولدرهای UST توزیع می‌شود. ضرر هولدرهای این استیبل کوین باید تا جایی که ممکن است، جبران شود.
  • ۱۰۰ میلیون واحد (۱۰ درصد) میان آن دسته از کاربرانی توزیع می‌شود که در لحظه پایانی توقف فعالیت بلاک چین ترا، لونا هولد می‌کردند.
  • ۱۰۰ میلیون واحد (۱۰ درصد) مابقی هم به یک استخر جدید واریز شده و صرف توسعه اکوسیستم خواهد شد.
  • وضعیت تمام این توکن‌ها، از جمله ۱۰۰ میلیون واحد بخش سوم که در رابطه با آن صحبت شد، باید مطابق با شرایط تشکیل اولین بلاک شبکه، ثابت بماند.
  • شبکه جدید باید امنیت خود را با استفاده از نرخ تورمی معقول، مثلاً ۷ درصد، تقویت کند؛ چراکه کارمزدهای شبکه دیگر به‌تنهایی و بدون درنظرگرفتن کارمزدی برای مبادلات، برای تأمین امنیت شبکه کافی نخواهند بود.

بنیان‌گذار شبکه ترا که اکنون همه نگاه‌ها به تصمیمات او دوخته شده، در بخش پایانی پیام خود تأکید کرده است که توزیع توکن و جبران خسارت واردشده به هولدرهای لونا و UST حرکتی در جهت حفظ کاربران و جامعه این ارز دیجیتال است و برای همیشه در کنار آنها خواهد بود.

منبع:

ارز دیجیتال


امتیاز دادن به خبر

با لایک کردن هر خبر شما می توانید کوین بیشتر جایزه بگیرید


مطالب مرتبط با این موضوع

تحلیلگر مطرح بازار ارز دیجیتال رویایی از قله‌های جدید برای بیت‌کوین، اتریوم و سولانا می‌کشد!

تحلیلگر مطرح بازار ارز دیجیتال رویایی از قله‌های جدید برای بیت‌کوین، اتریوم و سولانا می‌کشد!

ایلان ماسک با زبان طنز به نوسانات بازار کریپتو واکنش نشان می‌دهد!

ایلان ماسک با زبان طنز به نوسانات بازار کریپتو واکنش نشان می‌دهد!

کیف پولی که از 757 دلار به 880 هزار دلار رسید!

کیف پولی که از 757 دلار به 880 هزار دلار رسید!

ارزهای در خطر SEC کدام ها هستند؟

ارزهای در خطر SEC کدام ها هستند؟

تغییر راهبرد آرک در ETF خود

تغییر راهبرد آرک در ETF خود


تحلیل کاربران

صرافی ها

حسنخدائی

25/اردیبهشت/1401

باید دید که آیا صرافی های داخلی این اجازه رو میدن که جبران خسارتها توسط تیم لونا به دست هولدرها وزیان دیده های واقعی برسه یا نه.امیدواریم...

6

لونا

09380100885

24/اردیبهشت/1401

اگر یک ارز دیجیتال یه تیم پشتیبانی قوی داشته باشد و برنامه ریزی های خوبی داشته باشد می‌تواند دوباره برگردد مثل لونا

23

برای هلدرهای ایرانی چه!!!!

ebi59

24/اردیبهشت/1401

درود، آیا برای ایرانیها ک در صرافیهای داخلی خرید کرده و در خود صرافی نگهداری میکنند و هولد میکنند، برای اینها چگونه میشود؟!!!

12

سودحتمی

میرداود

24/اردیبهشت/1401

تیم لونابرای اینکه هلدرهاوطرفدارانشوراضی کنه ودوباره اعتبارشوبه دست بیاره بااین کارهامطمعنابه هدفش میرسه پس بهترین موقع برای هلدکردن هست.البته نطرشخصی هست.واصلا تشویق برای خریدنیست.

22

لونا

ماهور

25/اردیبهشت/1401

جبران کردن خسارتی که به هولدرهای شبکه ترا چه بر سر خرید ارز لونا و چه استیبل کوین این شبکه سنگینه و حالا بنیان گذار این شبکه به دنبال راهی برای جبران است

28

جبران ضرر هولدرهای لونا و UST

pc_ebi

24/اردیبهشت/1401

بنیان‌گذار ترا ضرر هولدرهای لونا و UST را جبران می‌کند؛ اما چگونه؟ دو کوان ساعاتی پیش با انتشار مطلبی در وب‌سایت رسمی بلاک چین تِرا (Terra)، پیشنهادی برای جبران خسارت‌های واردشده به هولدرهای لونا، «UST» و همچنین توسعه‌دهندگان فعال در این شبکه ارائه کرد. در صورت موافقت جامعه لونا، قرار است یک فورک از شبکه ترا راه‌اندازی شده و در آن یک میلیارد توکن جدید میان کاربران خسارت‌دیده از اتفاقات اخیر، توزیع شود.

16

لونا

alireza.bahrami

24/اردیبهشت/1401

بنظر من پتانسیل رشد و سود دهی خیلی خوبی داره با وجود شکستی که خورده یه قسمتی از دارایمون رو بهش اختصاص بدیم ضرری نداره ولی خود من خیلی بهش خوش بینم

11

ضرر بالا

mohammad40

24/اردیبهشت/1401

باسلام. تحمل اینکه یک ارزی از مبلغ حدودای 3 میلیون تومن در زمان اوج، برسه به 1 تومن!! بسیار سخت و این اتفاق از وحشتناک ترین اتفاقاته کریپتوییه. پس حتما باید کسایی که همچین تحملی دارند رو حمایت کرد و این خسارت وحشتناک رو، جبران کرد

16

لونا به زودی به یک دلار می‌رسد!!!

محمدرضااکبریان

25/اردیبهشت/1401

هدف مدیر عامل این شرکت برای جبران ضرر ها کار ساز خواهد بود و این باعث جلب اعتماد و اعتبار لونا خواهد شد و دوباره رشد خواهد کرد

8

یک سوال از تیم کوینگرام

HamiGh

24/اردیبهشت/1401

میخواستم یک انتقاد و گلایه بکنم از تیم کوینگرام چرا رفته رفته و به تدریج شرایط برداشت و امکان فعالیت در اپلیکشن رو سختتر و سختتر میکنید ؟! زمانه این روزها به ما سختگیری و جفا میکنه . حداقل اینروزا شما امید رو از کاربران نگیرید. یه سوال دیگه : چرا امکان مشاهده ویدیوهای دریافت جم رو غیرفعال کرده اید.

23

لونا

f.m.h

24/اردیبهشت/1401

به نظر من لونا تیم پشتیبانی قوی داره و زود به جایگاه خود برمی‌گردد و طرفداران خود رو دوباره شاد میکنه

8

لونا

dors@1

24/اردیبهشت/1401

با ریزش وحشتناک لونا و استیبل کوین این شبکه خیلیا ضرر کردند و به مرز سکته کشونده شدند و حالا باید ببینیم با این روش و جبران کردن ضرر کاربران این شبکه میشه منتظر رشد خوب برای لونا باشیم

13

لونا

قدرت‌اله‌لدنی

25/اردیبهشت/1401

امیدوارم همه کسانی که این ارز را داشته اند ضررهاشون بزودی جبران بشه و باز امیدوارم که به قولی که داده اند عمل کنند

7

بازیابی اعتمادازدست رفته

زارع

24/اردیبهشت/1401

بااینکه شبکه ترا صفر شده ولی با تمام توان فعالین این شبکه برای هولدرهای خسارت دیده راه جبران کردن را می ازمایند بطوری که این شبکه از امنیت بالا یی برخوردار باشد

23

لونا

B@hm@n

24/اردیبهشت/1401

جبران کردن ضرر کاربرانی که لونا و این استیبل کوین رو داشتند خبر خوبیه و نشون میده مسئولیت پذیر هستند که جای خوشحالی داره

37

ترا در بازگشتی دوباره و غیر منتظره

ARkanroozbeb

24/اردیبهشت/1401

ارز ترا و لونا و استیبل کوین مرتبط با آن یعنی یو اس دی به ناگهان ارتبط و برابری آن با دلار قطع شد و ارائه ۲۵۹ میلیون واحد باعث دامپ شوید این ارز شد .تمامی این فرآیند حساب شده و تعمدی صورت گرفت نا به ارزی که مقبولیت و محبوبیت جهانی دارد لطمه ای سیستماتیک بزنند.ام برای هر زهری نیز پادزهری هست و قطعا با اکوسیستم و تیم فنی قوی ای که داره دوباره به اوج بر خواهد گشت .پس برای میلیاردر شدن الان تا میتوانید خرید بزنید و نتیجه صبر و شکیبایی و آرامش خود را تجربه کنید

11

دانلود اپلیکیشن موبایل کوینگرام

با اپلیکیشن اندروید کوینگرام از آخرین مطالب بازارهای مالی و رمزارز ها با خبر باشید، قیمت تمامی رمزارز ها در لحظه چک کنید و نرخ آنها را با مبدل ارز کوینگرام به یکدیگر تبدیل کنید، با دیگر افراد در مورد تحلیل ها و مطالب گفت و گو کنید، سبد دارایی ارزهای دیجیتال خودتان را بسازید و از سود و زیان خود در بازه های زمانی مختلف با خبر باشید و با شرکت رایگان در مسابقات پیش بینی رمزارز جایزه ببرید.
coingram
coingram
کوینگرام

استارتاپ کوینگرام به عنوان یک رسانه تخصصی در حوزه بازار های مالی وارز های دیجیتال ، فعالیت خود را از تیر 1398 شروع کرد. هدف ما از ابتدا آموزش وآشنایی مردم با علم و فناوری آینده یعنی بلاک چین بوده است. آشنایی با انواع ارز های دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، آدا کاردانو و بقیه رمزارز ها میتواند ما را در انتخاب خرید و سرمایه گذاری در این حوزه بسیار بیشتر کمک کند. همان طور که سرمایه گذاری ها و ورود پول به این حوزه روز به روز بیشتر می شود، مسئولیت ما برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی بیشتر می شود تا کسی درگیر پروژه های کلاه برداری و طرح های پانزی نشود.

برگزیده ها

درآمد از کوینگرام

شرایط و قوانین

مفاهیم پایه

آشنایی با بلاکچین

آشنایی با بیتکوین

آشنایی با اتریوم

کوینگرام

درباره ما

ارتباط با ما

شبکه های اجتماعی

اینستاگرامتلگرام

کلیه ی حقوق این سایت نزد کوینگرام محفوظ بوده و بازنشر محتوای اختصاصی با ذکر منبع بلامانع است.