coingram
کوینگرام

نوسان

قیمت

نام ارز

3.8%

57,368 $

3,574,026,400 تومان

Bitcoin

Bitcoin

btc

2.2%

2,911 $

181,337,233 تومان

Ethereum

Ethereum

eth

0%

1 $

62,300 تومان

Tether

Tether

usdt

3.7%

546.6 $

34,052,557 تومان

Binance Coin

Binance Coin

bnb

3.8%

129.79 $

8,085,917 تومان

Solana

Solana

sol

0%

1 $

62,300 تومان

USD Coin

USD Coin

usdc

2.5%

0.5111 $

31,842 تومان

XRP

XRP

xrp

2.1%

2,910 $

181,286,770 تومان

Staked Ether

Staked Ether

steth

2.9%

0.1259 $

7,844 تومان

Dogecoin

Dogecoin

doge

6.6%

4.74 $

295,302 تومان

TonCoin

TonCoin

ton

بازگشت چین به رده دوم بزرگترین ماینرهای بیت کوین با وجود ممنوعیت استخراج!

28/اردیبهشت/1401
افزودن به نشان شده ها
بازگشت چین به رده دوم بزرگترین ماینرهای بیت کوین با وجود ممنوعیت استخراج!
BTC
Bitcoin
CHINA
چین
2751
2 دقیقه

با گذشت ماه‌ها از ممنوعیت کامل استخراج ارزهای دیجیتال در چین، این کشور مجدداً به رتبه دوم بزرگترین ماینرهای بیت کوین صعود کرده است. این یعنی برخلاف تصور اکثریت، استخراج بیت کوین در چین همچنان در ابعاد گسترده‌ای ادامه دارد.

به گزارش کوین تلگراف، داده‌های جدید نشان می‌دهند دولت چین نتوانسته فعالیت‌های مرتبط با حوزه ارزهای دیجیتال را به‌عنوان بخشی از اقدامات ممنوعیت دارایی‌های دیجیتال خود در سال گذشته از بین ببرد و این کشور دوباره به‌عنوان یکی از بزرگترین مراکز استخراج بیت کوین در جهان ظاهر شده است.

طبق آخرین گزارش از شاخص مصرف برق بیت کوین دانشگاه کمبریج (CBECI) که روز سه‌شنبه منتشر شد، چین از ژانویه ۲۰۲۲ (دی ۱۴۰۰) و ماه‌ها پس از اینکه دولت تمام فعالیت‌های مرتبط با ارزهای دیجیتال را در این کشور ممنوع اعلام کرد، به دومین تأمین‌کننده بزرگ هش ریت شبکه بیت کوین تبدیل شده است.

بر اساس داده‌های موجود، استخراج‌کنندگان چینی از اوایل سال ۲۰۲۲ توانسته‌اند حدود ۲۱.۱ درصد از کل توزیع هش ریت استخراج بیت کوین در جهان را به خود اختصاص دهند. چین پس از آمریکا که ۳۷.۸ درصد از کل هش ریت شبکه را به خود اختصاص داده، در رتبه دوم قرار گرفته است.

چین زمانی بزرگترین استخراج‌کننده بیت کوین در جهان بود و در سال ۲۰۱۹ بیش از ۷۵ درصد هش ریت شبکه بیت کوین را تأمین می‌کرد؛ اما پس از تعطیلی مزارع استخراج ارزهای دیجیتال در ژوییه و اوت ۲۰۲۱ (تیر و مرداد ۱۴۰۰)، سهم این کشور از هش ریت کل شبکه بیت کوین به صفر درصد رسید.

علی‌رغم ممنوعیت کلی ارزهای دیجیتال در سپتامبر ۲۰۲۱ (شهریور)، سهم هش ریت چین در آن ماه به ۲۲.۳ درصد افزایش یافت و از آن زمان تاکنون به زیر ۱۸ درصد نرسیده است.

تغییرات سهم هر کشوراز هش ریت کل شبکه بیت کوین.

الکساندر نیومیولر (Alexander Neumueller)، مدیر پروژه «CBECI» دانشگاه کمبریج، به کوین تلگراف گفته داده‌های جدید برای این نتیجه‌گیری که استخراج بیت کوین همچنان در چین فعال است، کافی هستند.

وی در ادامه افزود:

داده‌های ما تأیید می‌کنند که استخراج بیت کوین همچنان در خاک چین ادامه دارد. اگرچه میزان استخراج در چین با اوج قبلی خود فاصله گرفته، به نظر می‌رسد این کشور همچنان میزبان حدود یک‌پنجم کل هش ریت جهانی است.

روسیه از فهرست سه استخراج‌کننده بزرگ خارج شده است

آخرین داده‌های CBECI همچنین نشان‌دهنده کاهش جزئی سهم هش ریت قزاقستان، سومین مرکز بزرگ استخراج بیت کوین در جهان است. سهم هش ریت بیت کوین قزاقستان از ۱۸ درصد در ماه اوت (مرداد)، به ۱۳.۲ درصد در ژانویه (دی) کاهش یافته است.

علاوه بر این، داده‌های موجود نشان می‌دهند که ماینرها اکنون تا ۹ درصد از هش ریت جهانی بیت کوین را در مکان‌های نامشخص استخراج می‌کنند. پس از این کشورها، کانادا و روسیه دیگر مراکز بزرگ استخراج بیت کوین هستند و به‌ترتیب ۶.۵ و ۴.۷ درصد از هش ریت را به خود اختصاص داده‌اند.

روسیه علاوه بر خروج از فهرست سه کشور بزرگ که هش ریت شبکه بیت کوین را تأمین می‌کردند، شاهد کاهش هش ریت واقعی خود از ۱۳.۶ اگزاهش بر ثانیه در ماه اوت (مرداد) به ۸.۶ اگزاهش بر ثانیه در ماه ژانویه (دی) بوده است.

ایالت‌های جورجیا، تگزاس و کنتاکی پیشتاز ارائه هش ریت در آمریکا

داده‌های جدید CBECI اطلاعات دقیق‌تری درباره توزیع هش ریت در سطح ایالت‌های آمریکا، بزرگترین مرکز استخراج بیت کوین، ارائه می‌کنند.

این داده‌ها نشان می‌دهند که ایالت‌های جورجیا، تگزاس و کنتاکی، سه ایالت بزرگ از نظر توزیع هش ریت هستند و به‌ترتیب ۳۲، ۱۱.۲ و ۱۰.۹ درصد از هش ریت آمریکا را به خود اختصاص داده‌اند. هر سه ایالت مجموعاً بیش از نیمی از هش ریت کلی آمریکا را تشکیل می‌دهند.

همچنین این داده‌ها فعالیت قابل‌توجهی از ماینرها در ایالت‌هایی مانند نیویورک، کالیفرنیا، کارولینای شمالی و واشنگتن را نیز نشان می‌دهند.

منبع:

ارز دیجیتال


امتیاز دادن به خبر

با لایک کردن هر خبر شما می توانید کوین بیشتر جایزه بگیرید


مطالب مرتبط با این موضوع

کاهش محسوس قیمت بیت کوین در پیش از جلسه فدرال رزرو!

کاهش محسوس قیمت بیت کوین در پیش از جلسه فدرال رزرو!

تحلیل اخیر قیمت بیت کوین: نوسانات و پیش‌بینی‌ها در بازار!

تحلیل اخیر قیمت بیت کوین: نوسانات و پیش‌بینی‌ها در بازار!

تحرکات قابل توجه نهنگ‌ها در بازار کریپتو؛ انتقال بیش از ۱ میلیارد دلار به کوین‌بیس!

تحرکات قابل توجه نهنگ‌ها در بازار کریپتو؛ انتقال بیش از ۱ میلیارد دلار به کوین‌بیس!

سقوط بیت کوین و پایان پی‌در‌پی‌های روزانه بلک‌راک؛ آیا شاهد پایان سلطه هستیم؟

سقوط بیت کوین و پایان پی‌در‌پی‌های روزانه بلک‌راک؛ آیا شاهد پایان سلطه هستیم؟

کشف امکانات بی‌پایان با پروتکل رونز: انقلابی نو در بلاکچین بیت کوین

کشف امکانات بی‌پایان با پروتکل رونز: انقلابی نو در بلاکچین بیت کوین


تحلیل کاربران

چین وارز دیجیتال

s_m_a_hakimi

28/اردیبهشت/1401

چین ازهرجهت درحال توسعه وپیش رفت است باتوجه به اهمیت ارض دیجیتال درجهان چین درحال تلاش ورقابت با امریکاست تلاش میکند که جایگاه اول را به خودش اختصاص دهد.

34

چین

dors@1

28/اردیبهشت/1401

چین با اینکه بیت کوین رو ممنوع کرده تعداد ماینر های زیادی رو داره و حالا به رده دوم بیشترین استخراج کنندگان اومده و خبر خوبیه

56

چین= استخراج=ماینر

angel77

28/اردیبهشت/1401

ماینرها فکر اینده رو میکنن ک با وجودریزش بازار در پی استخراج بیت کوین هستن واینکه چین ک اقتصادش توی جهان حرف اولو میزنه توی این آشفته بازار دوم جهان شده نشون دهنده اینده درخشان این بازار پر نوسانه

38

هش ریت

leilaranjbar

22/تیر/1401

ایالت های امریکایی بزرگترین مرکز استخراج بیت کوین هستن مجموعا بیش ازنیمی از هش ریت کلی امریکا تشکیل میدهد

6

جالبه

YUNES.17.AK

30/اردیبهشت/1401

فک کنم ی سیاست پایه گذاری نسبت ب همه چیز میتونه کلید حل مشکلاتشون باشه اینجوری کم کم بدون دردسر و با برنامه دارن ب جاهای خیلی خوبی میرسن بازم توصیه همیشگی لطفا آگاهی رو ببرین بالا اینجوری موفقیت نزدیکه

22

چین و استخراج

ماهور

28/اردیبهشت/1401

با اینکه چین بیت کوین رو ممنوع کرده ولی همچنان در استخراج این ارز دارند بیشتر می شوند و حالا به رده دوم بیشترین ماینر ها امده اند

54

ممنوعیت

♤♡♤♡

14/خرداد/1401

هر چقدر هم ممنوع کنن بازم مردم به کار خودشون ادامه میدن کی از پول بدش میاد اونم توی این شریط بد اقتصادی که همه چیز به ثانیه و دقیقه بالا و پایین میشه اینم یک جور ممنوعیت فرمالیته هستش که فقط میخوان پول بیشتری از استفاده کننده های ماینر بگیرن

14

پیشتازی دراستخراج بیت کوین

زارع

28/اردیبهشت/1401

چین قبل ممنوعیت ارزهای دیجیتال اولین وبزرگترین استخراج کننده بیت کوین در جهان بود ولی بعد از ممنوعیت استخراج ارزهای دیجیتال که استخراج تقریبا به صفر رسیده بود اکنون دومین کشور استخراج کننده بیت کوین درجهان هست

36

چین

hasankhoshmaram.gmaill85.com

29/اردیبهشت/1401

با سلام خدمت دوستان چین قبل ممنوعیت ارز دیجیتالی رتبه اول داشت بخاطر اینکه تو بازار جهانی هم حرف اول دوم میزن اما با ممنوعیت ارز دیجیتالی کمی تولید ارزهای دیجیتالی مشکل شد اما جای شکرسرمایه داران تونستن راهی پیدا کنن دولت دور بزنن

25

چین

09380100885

28/اردیبهشت/1401

دولت چین خیلی دلش میخواست جلو ورود ارزهای دیجیتال بگیرد ولی نتوانست پس آینده متعلق به ارزهای دیجیتال هست

33

ماینر

محمدرضااکبریان

28/اردیبهشت/1401

ماینر ها در همه جای جهان هستند و جلوی این ماینر هارا نمی‌توانند بگیرند !!! مطمئن باشید اگر تمام ماینر ها پیدا شود چین در رده اول قرار میگیرد!!

35

خوبه ؟

[email protected]

28/اردیبهشت/1401

دنیا رو انگشت این چشم بادومی ها می‌چرخه نباید دوم بشن بلکه باید اولین کشور باشن اونم با اختلاف ......

26

دانلود اپلیکیشن موبایل کوینگرام

با اپلیکیشن اندروید کوینگرام از آخرین مطالب بازارهای مالی و رمزارز ها با خبر باشید، قیمت تمامی رمزارز ها در لحظه چک کنید و نرخ آنها را با مبدل ارز کوینگرام به یکدیگر تبدیل کنید، با دیگر افراد در مورد تحلیل ها و مطالب گفت و گو کنید، سبد دارایی ارزهای دیجیتال خودتان را بسازید و از سود و زیان خود در بازه های زمانی مختلف با خبر باشید و با شرکت رایگان در مسابقات پیش بینی رمزارز جایزه ببرید.
coingram
coingram
کوینگرام

استارتاپ کوینگرام به عنوان یک رسانه تخصصی در حوزه بازار های مالی وارز های دیجیتال ، فعالیت خود را از تیر 1398 شروع کرد. هدف ما از ابتدا آموزش وآشنایی مردم با علم و فناوری آینده یعنی بلاک چین بوده است. آشنایی با انواع ارز های دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، آدا کاردانو و بقیه رمزارز ها میتواند ما را در انتخاب خرید و سرمایه گذاری در این حوزه بسیار بیشتر کمک کند. همان طور که سرمایه گذاری ها و ورود پول به این حوزه روز به روز بیشتر می شود، مسئولیت ما برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی بیشتر می شود تا کسی درگیر پروژه های کلاه برداری و طرح های پانزی نشود.

برگزیده ها

درآمد از کوینگرام

شرایط و قوانین

مفاهیم پایه

آشنایی با بلاکچین

آشنایی با بیتکوین

آشنایی با اتریوم

کوینگرام

درباره ما

ارتباط با ما

شبکه های اجتماعی

اینستاگرامتلگرام

کلیه ی حقوق این سایت نزد کوینگرام محفوظ بوده و بازنشر محتوای اختصاصی با ذکر منبع بلامانع است.