coingram
کوینگرام

نوسان

قیمت

نام ارز

1.8%

60,979 $

3,731,914,800 تومان

Bitcoin

Bitcoin

btc

0.4%

2,971 $

181,850,292 تومان

Ethereum

Ethereum

eth

0.1%

0.9988 $

61,127 تومان

Tether

Tether

usdt

3.4%

597.8 $

36,582,912 تومان

Binance Coin

Binance Coin

bnb

1.6%

142.76 $

8,736,912 تومان

Solana

Solana

sol

0.1%

0.9989 $

61,133 تومان

USD Coin

USD Coin

usdc

0.9%

0.5149 $

31,512 تومان

XRP

XRP

xrp

0.5%

2,970 $

181,746,864 تومان

Staked Ether

Staked Ether

steth

1.5%

0.1448 $

8,862 تومان

Dogecoin

Dogecoin

doge

6.4%

6 $

367,200 تومان

TonCoin

TonCoin

ton

مردم کشورهای پیشرفته از متاورس بیشتر استقبال می‌کنند؟ نه این‌طور نیست

05/خرداد/1401
افزودن به نشان شده ها
مردم کشورهای پیشرفته از متاورس بیشتر استقبال می‌کنند؟ نه این‌طور نیست
Metaverse
متاورس
اخبار
1680
2 دقیقه

علی‌رغم آن‌چه که انتظار داریم نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد، تعداد افرادی که معتقدند متاورس زندگی آنان را بهبود می‌بخشد، در کشورهای در حال توسعه، بیش از دو برابر بیشتر از کشورهای پیشرفته است.

به گزارش کوین تلگراف و براساس نظرسنجی مجمع جهانی اقتصاد (WEF)، مردم کشورهای در حال توسعه بسیار بیشتر از مردم کشورهای توسعه‌یافته نسبت به مفاهیمی چون متاورس، واقعیت مجازی (VR) و واقعیت افزوده (AR) هیجان دارند.

نتایج این نظرسنجی که در ۲۵ مه (۴ خرداد) منتشر شد، حاکی از آن است که هم‌اکنون اغلب افراد با «متاورس» آشنا هستند. از بین ۲۱,۰۰۰ بزرگ‌سالی که در ۲۹ کشور در این نظرسنجی شرکت کردند، ۵۲ درصد آنان با متاورس آشنا بوده و نیمی از آنان نیز حس مثبتی نسبت‌به افزایش کاربرد آن در زندگی خود داشتند.

پنج کشور اولی که دوسوم یا بیشتر پاسخ‌دهندگان در آن‌جا نسبت به متاورس خوش‌بین‌ هستند، عبارت‌اند از چین، هند، پرو، عربستان سعودی و کلمبیا. ۷۸ درصد پاسخ‌دهندگان چینی و ۷۵ درصد پاسخ‌دهندگان هندی موافق استفاده از متاورس در زندگی روزانه خود هستند.

درصد خوش‌بینی مردم نسبت‌به استفاده از متاورس در زندگی روزمره به تفکیک کشورهای مختلف

در اغلب کشورهایی که مردم آنان بالاترین درآمد را نسبت به دیگر کشورها دارند، کمتر از یک‌سوم پاسخ‌دهندگان به استفاده از متاورس در زندگی روزمره خود خوش‌بین‌اند.

در بین کشورهایی با کمترین علاقه به استفاده از متاورس در زندگی روزانه، ژاپنی‌ها با تنها ۲۲ درصد احساس مثبت نسبت به متاورس صدر نشین‌اند. پس از ژاپن، بریتانیا با ۲۶ درصد، بلژیک و کانادا هر دو با ۳۰ درصد و همین‌طور فرانسه و آلمان نیز با ۳۱ درصد خوش‌بینی به متاورس در جایگاه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

جالب است که مردم این کشورهای پردرآمد کمتر نیز مفهوم متاورس را می‌شناسند. کمتر از ۳۰ درصد فرانسوی‌ها، بلژیکی‌ها و آلمانی‌ها با این مفهوم آشنا هستند.

در بین کشورهایی که بیشترین آشنایی را با این مفهوم دارند، مردم ترکیه با ۸۶ درصد، هندی‌ها با ۸۰ درصد، چینی‌ها با ۷۳ درصد و مردم کره‌جنوبی‌ که در زمره کشورهای پردرآمد هم هستند با ۷۱ درصد رکورد دار شناخت متاورس‌اند. از آن‌سو ۲۷ درصد لهستانی‌ها با مفهوم متاورس آشنا بوده و بدین ترتیب در انتهای این فهرست قرار می‌گیرند.

همچنین از پاسخ‌دهندگان پرسیده شد که متاورس در کدام حوزه از زندگی روزمره بیشترین تاثیر رو خواهد گذاشت؟ مردم کشورهای در حال توسعه‌ای چون آفریقای جنوبی، چین و هند معتقداند که متاورس در زمینه‌هایی چون یادگیری مجازی، سرگرمی، ارتباطات دیجیتالی و حتی برنامه‌هایی مثل جراحی از راه دور بر زندگی بشر تاثیر می‌گذارد.

در اینجا‌ هم ژاپنی‌ها، بلژیکی‌ها و فرانسوی‌ها که جزء مردم کشورهایی با درآمد بالا محسوب می‌شوند، کمتر با این ایده که متاورس تاثیر قابل توجهی بر زندگی مردم خواهد گذاشت، موافق بودند.

پاسخ مردم کشورهای مختلف به این سوال که به تاثیرگذاری متاورس در کدام حوزه‌ زندگی روزمره باور دارند؟

بر اساسی گزارش ماه آوریل (اردیبهشت) صرافی ارزهای دیجیتال جمنای (Gemini)، نیمی از پاسخ‌دهندگان در هند، برزیل و منطقه آسیا اقیانوسیه اولین ارز دیجیتال خود را در سال میلادی گذشته خریداری کرده‌اند و از همین‌رو به‌نظر می‌رسد که مردم کشورهای در حال توسعه به ارزهای دیجیتال و بلاک چین نیز مشتاق‌تر باشند.

این گزارش نشان می‌دهد که تورم و کاهش ارزش پول ملی، بیشترین محرک‌ پذیرش ارزهای دیجیتال در این مناطق بوده و ساکنان کشورهایی که ارزش ارز ملی آنان با سقوطی ۵۰ درصدی یا بیشتر مواجه شده است، پنج برابر بیشتر از کشورهایی که تورم کمتری را تجربه کرده‌اند، ارز دیجیتال خریده‌اند.

منبع:

ارز دیجیتال


امتیاز دادن به خبر

با لایک کردن هر خبر شما می توانید کوین بیشتر جایزه بگیرید


مطالب مرتبط با این موضوع

تحلیلگر مطرح بازار ارز دیجیتال رویایی از قله‌های جدید برای بیت‌کوین، اتریوم و سولانا می‌کشد!

تحلیلگر مطرح بازار ارز دیجیتال رویایی از قله‌های جدید برای بیت‌کوین، اتریوم و سولانا می‌کشد!

ایلان ماسک با زبان طنز به نوسانات بازار کریپتو واکنش نشان می‌دهد!

ایلان ماسک با زبان طنز به نوسانات بازار کریپتو واکنش نشان می‌دهد!

کیف پولی که از 757 دلار به 880 هزار دلار رسید!

کیف پولی که از 757 دلار به 880 هزار دلار رسید!

ارزهای در خطر SEC کدام ها هستند؟

ارزهای در خطر SEC کدام ها هستند؟

تغییر راهبرد آرک در ETF خود

تغییر راهبرد آرک در ETF خود


تحلیل کاربران

متاورس

mamali64

05/خرداد/1401

مردم کشورهای در حال توسعه بنظرم بخاطر اینکه به اقتصاد کشور خودشون اعتماد ندارند در این پروژه سرمایه گذاری میکنند که در اینده بتونن بهتر از این سرمایه گذاری بهره ببرند

17

نقش متاورس درزندگی

زارع

05/خرداد/1401

متاورس بیشتر درکشورهای درحال توسعه‌ با پیشرفت موثری درزندگی آنها وهمچنین با استفاده کاربران زیادی با آن بودند درحالی که این امر درکشورهای توسعه یافته کمتر دیده می شود

18

دلیل استقبال از متاورس در کشورهای در حال

fereshtehm

05/خرداد/1401

به نظر من یک دلیل استقبال از متاورس در کشورهای در حال توسعه اینه که این کشورها عمدتاً پر جمعیت بوده و از طرف دیگه یافتن شغل با درآمد بالا و آینده‌دار برای همه میسر نیست یا بقول معروف نرخ بیکاری بالایی دارن، در این حالت مردم برای گذران زندگی به هر راهی که بتونه براشون آورده داشته باشه دست میزنن و در حال حاضر چه کاری بهتر از ارزهای دیجیتال و بازیهای جایزه دار که وابسته به اقتصاد نیست و با کمی سرمایه هم میشه اونو راه انداخت، دقیقا اتفاقی که تو ایران شاهدش هستیم بلکه راحتتر چون تو ایران بخاطر تحریمها و قوانین داخلی از خیلی از مزایای دنیای مجازی محرومیم

20

متاورس..........fare

farejoon

07/خرداد/1401

متاورس در کشورهای پر جمعیت که بیکاری و مشکلات پولی زیادی دارند خیلی به درد میخوره و کشورهایی که مشکات فقر دارند زیاد هستن و متاورس کمک میکنه که افرای با این گرفتاری رو به سوی متاورس بیارند تا بتوانن کمبود های خودشون را با متا ورس رفع کنن مخصوصا کشورهای تحریم شده بیشتر نیازمندن .

11

متاوورس

angel77

05/خرداد/1401

بیشتر دلیل استقبال مردم کشور های در حال توسعه بخاطر اینده این ارزهاست و مردم دارن برای اینده سرمایه گذاری میکنن و میدونن ک سرمایه گذاری کردن توی این بازار پرهیجان آینده اقتصادی اونها رو تضمین میکنه

19

پروژه متاورس

Danyal2110

05/خرداد/1401

به نظر من این پروژه خیلی کمک میکنه در آینده چون روز به روز تکنولوژی داره پیشرفت میکنه و این پروژه کمک می‌کنه تا واقعیت مجازی جهت پیوند جهان فیزیکی ما با زندگی دیجیتال رو راحت تر درک کنیم و یه جورایی این پروژه نسل بعدی اینترنت هستش و شبکه ای پیچیده از میلیون ها مقصد صدها نمایه و ده ها مرورگر بزرگ و قدرتمند هستش

12

علل کاهش قیمت ارزهای دیجتیال

zxcas1358

06/خرداد/1401

به احتمال خیلی زیاد در کوتاه‌مدت، آمریکا برنامه افزایش نرخ بهره را در پیش داشته باشد که در راستای افزایش تمایل مردم به مصرف کمتر و پس‌انداز بیشتر در بانک‌ها است و از طریق کاهش تقاضا سطح عمومی قیمت‌ها پایین می‌آید. همین قضیه می‌تواند ریسک بازارهای مالی به خصوص رمز ارزها را افزایش دهد. گفتنی است که هنوز در این‌باره تصمیم‌گیری انجام نگرفته، اما بعد از اتمام جلسه مربوط به آن سقوط بیت کوین و دیگر رمز ارزها آرام آرام شروع شد.

10

متاورس

Fatima731370

16/بهمن/1401

متاورس تا سال ۲۰۲۵ ب اوج خودش میرسه و خیلی از افراد رو با خودش همراه میکنه چون هیچکس نمیتونه جلوی تغییرات رو بگیره و اگر بخواد بگیره قطعا شکست رو تجربه خواهد کرد

1

متاورس و آینده پیش رو

saeed0007

08/خرداد/1401

با در نظر گرفتن پروژه های انجام گرفته و همچنین پروژه های مهمی که در آینده نزدیک ایجاد می‌شوند و همچنین استقبال روز افزون مردم در سرتاسر گیتی وهرچه بیشتر شدن سهم تکنولوژی در زندگی روزمره آحاد مردم،می‌توان آینده بسیار درخشانی را برای متاورس وهمچنین سرمایه گذاران در این بخش متصور بود.

7

دانلود اپلیکیشن موبایل کوینگرام

با اپلیکیشن اندروید کوینگرام از آخرین مطالب بازارهای مالی و رمزارز ها با خبر باشید، قیمت تمامی رمزارز ها در لحظه چک کنید و نرخ آنها را با مبدل ارز کوینگرام به یکدیگر تبدیل کنید، با دیگر افراد در مورد تحلیل ها و مطالب گفت و گو کنید، سبد دارایی ارزهای دیجیتال خودتان را بسازید و از سود و زیان خود در بازه های زمانی مختلف با خبر باشید و با شرکت رایگان در مسابقات پیش بینی رمزارز جایزه ببرید.
coingram
coingram
کوینگرام

استارتاپ کوینگرام به عنوان یک رسانه تخصصی در حوزه بازار های مالی وارز های دیجیتال ، فعالیت خود را از تیر 1398 شروع کرد. هدف ما از ابتدا آموزش وآشنایی مردم با علم و فناوری آینده یعنی بلاک چین بوده است. آشنایی با انواع ارز های دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، آدا کاردانو و بقیه رمزارز ها میتواند ما را در انتخاب خرید و سرمایه گذاری در این حوزه بسیار بیشتر کمک کند. همان طور که سرمایه گذاری ها و ورود پول به این حوزه روز به روز بیشتر می شود، مسئولیت ما برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی بیشتر می شود تا کسی درگیر پروژه های کلاه برداری و طرح های پانزی نشود.

برگزیده ها

درآمد از کوینگرام

شرایط و قوانین

مفاهیم پایه

آشنایی با بلاکچین

آشنایی با بیتکوین

آشنایی با اتریوم

کوینگرام

درباره ما

ارتباط با ما

شبکه های اجتماعی

اینستاگرامتلگرام

کلیه ی حقوق این سایت نزد کوینگرام محفوظ بوده و بازنشر محتوای اختصاصی با ذکر منبع بلامانع است.