coingram
کوینگرام

نوسان

قیمت

نام ارز

1.2%

63,464 $

4,010,924,800 تومان

Bitcoin

Bitcoin

btc

1%

3,112 $

196,674,608 تومان

Ethereum

Ethereum

eth

0.1%

0.9988 $

63,124 تومان

Tether

Tether

usdt

2.8%

595.5 $

37,637,496 تومان

Binance Coin

Binance Coin

bnb

3.2%

138.25 $

8,737,400 تومان

Solana

Solana

sol

0%

0.9993 $

63,156 تومان

USD Coin

USD Coin

usdc

0.9%

3,112 $

196,650,592 تومان

Staked Ether

Staked Ether

steth

0%

0.5219 $

32,984 تومان

XRP

XRP

xrp

1.4%

0.1476 $

9,328 تومان

Dogecoin

Dogecoin

doge

0%

5.37 $

339,384 تومان

TonCoin

TonCoin

ton

بیشتر نوسانات اخیر بیت کوین مطابق با رفتار نهنگ‌ها بوده است؛ چطور از این فرصت استفاده کنیم؟

18/خرداد/1401
افزودن به نشان شده ها
بیشتر نوسانات اخیر بیت کوین مطابق با رفتار نهنگ‌ها بوده است؛ چطور از این فرصت استفاده کنیم؟
Bitcoin
BTC
تحلیل
Whale
2115
2 دقیقه

در ماه‌های مه و ژوئن (اردیبهشت و خرداد)، فروشندگان و خریداران بیت کوین (معامله‌گران شورت و لانگ) هر دو به‌نوعی از نوسانات قیمت غافل‌گیر شدند؛ اما آن‌طور که از آخرین آمارها پیداست، تشخیص نقاط بازگشت روند و معامله‌کردن در این دوره زمانی می‌توانست بسیار ساده‌تر از چیزی باشد که بسیاری تصورش را می‌کنند.

به گزارش کوین تلگراف، آمارهای موجود در پلتفرم تحلیلی ویل مپ (Whalemap) نشان می‌دهد نهنگ‌های بیت کوین در هفته‌ای اخیر تا حدی زیادی تصمیمات خود را به بازار دیکته کرده‌اند.

محققان پلتفرم ویل مپ در گزارش جدید خود این موضوع را ثابت کرده‌اند که کف‌ها و سقف‌های قیمتی بیت کوین در این مدت دقیقاً در سطوحی شکل گرفته است که فعالیت نهنگ‌های بازار در آنها با افزایش همراه بوده است.

زمانی که ثروتمندترین کیف پول‌های موجود در شبکه بیت کوین تصمیم به خرید یا فروش می‌گیرند، قیمت هم مشخصاً به این رفتار آنها واکنش نشان می‌دهد. بنابراین، برای کسانی که به دنبال کاهش ریسک معاملات کوتاه‌مدت خود هستند، توجه به سطوحی که نهنگ‌ها در آنها فعالیت خود را بیشتر می‌کنند، می‌تواند حائز اهمیت باشد. خود کارشناسان ویل مپ نیز در توییر این پلتفرم با اشاره به استراتژی معامله بر اساس رفتار نهنگ‌ها، نوشته‌اند «آیا از این آسان‌تر هم می‌شود معامله‌ کرد؟».

نقاطی که نهنگ‌های بیت کوین در آن فعالیت خود را افزایش داده‌اند.

آن‌طور که از آمارها پیداست، برخی از این نهنگ‌ها فعال‌تر از سایر هولدرهای ثروتمند بیت کوین هستند. برای مثال، ظاهراً در طول هفته گذشته یکی از این آدرس‌های ثروتمند که در بایننس فعال بوده، با خرید و فروش‌های برنامه‌ریزی‌شده خود در نوسان محدوده قیمت در یک بازه باریک روی نمودار، نقش داشته است.

کردیبل کریپتو (Credible Crypto)، تحلیل مشهور ارزهای دیجیتال در توییتر، درباره این نهنگ گفته است:

این نهنگ بایننس در تمام کف‌ها و سقف‌های مقطعی اخیر بیت کوین از خود ردی به جای گذاشته است. من حرکات این نهنگ را در این مدت زیرنظر داشتم؛ او در کف‌های قیمتی واحد جدید می‌خرید و با رسیدن قیمت به اوج، اقدام به فروش می‌کرد. او به‌تازگی هم ۲٬۰۰۰ بیت کوین (معادل ۶۰ میلیون دلار) در ۲۹٬۲۰۰ دلار خریده و این اتفاق دقیقاً قبل از جهش ۲۴ ساعت اخیر بیت کوین رخ داده است.

جهشی که کردیبل کریپتو به آن اشاره کرده درست مانند افزایش قیمت اواسط هفته بیت کوین، عمر کوتاهی داشت و بازار تاکنون عملاً بخشی زیادی از این رشد را اصلاح کرده است.

نمودار قیمت بیت کوین؛ نمای ۱ ساعته بازار بیت کوین/ دلار.

وضعیت بازار جهانی سهام همچنان مانع رشد بیت کوین می‌شود

اگر بخواهیم عواملی خارج از بازار ارزهای دیجیتال را هم در نظر بگیریم، با وجود شرایط تورمی موجود در سراسر جهان، باز هم نمی‌توان نسبت به آینده ارزهای دیجیتال چندان خوش‌بین بود.

در حالی که نهنگ‌ها قیمت را در محدوده‌ای باریک نگه داشته‌اند، هم‌بستگی بین بیت کوین و بازار جهانی سهام معامله‌گران را از بازیابی قیمت‌ها ناامید کرده است.

باب لوکاس (Bob Loukas)، کارشناس بازارهای مالی، گفته بعید است که بازار جهانی سهام، با وجود افزایش سرعت اجرای سیاست‌های پولی انقباضی در سراسر جهان، در کوتاه‌مدت رنگ آرامش به خود ببیند.

لوکاس می‌گوید:

هنوز عامل محرکی [برای افزایش قیمت‌ها] نمی‌بینم که بتوانم بگویم روند نزولی بازار سهام به کف خود رسیده است. پیش‌تر هم گفته بودم که به نظر می‌رسد این چرخه نزولی طولانی‌تر باشد. پیش‌بینی‌ها از نوسان قیمت در امتداد این چرخه نشان می‌دهند که با ورود به تابستان قیمت‌ها باز هم کاهش پیدا خواهند کرد. امیدوارم اشتباه کرده باشم، اما فکر می‌کنم برای مدتی شاهد فروش سرمایه‌گذاران خواهیم بود. [ضمن اینکه] احساس نمی‌کنم ممکن است یک جهش صعودی بزرگ را از دست بدهم.

منبع:

ارز دیجیتال


امتیاز دادن به خبر

با لایک کردن هر خبر شما می توانید کوین بیشتر جایزه بگیرید


مطالب مرتبط با این موضوع

تحرکات قابل توجه نهنگ‌ها در بازار کریپتو؛ انتقال بیش از ۱ میلیارد دلار به کوین‌بیس!

تحرکات قابل توجه نهنگ‌ها در بازار کریپتو؛ انتقال بیش از ۱ میلیارد دلار به کوین‌بیس!

سقوط بیت کوین و پایان پی‌در‌پی‌های روزانه بلک‌راک؛ آیا شاهد پایان سلطه هستیم؟

سقوط بیت کوین و پایان پی‌در‌پی‌های روزانه بلک‌راک؛ آیا شاهد پایان سلطه هستیم؟

کشف امکانات بی‌پایان با پروتکل رونز: انقلابی نو در بلاکچین بیت کوین

کشف امکانات بی‌پایان با پروتکل رونز: انقلابی نو در بلاکچین بیت کوین

تاریخ‌سازی بلاک ۸۴۰,۰۰۰ در بیت کوین: آغاز دوره جدیدی از هاوینگ

تاریخ‌سازی بلاک ۸۴۰,۰۰۰ در بیت کوین: آغاز دوره جدیدی از هاوینگ

چشم‌انداز قیمت بیت کوین پیش از هاوینگ: آماده‌سازی برای یک رشد جدید

چشم‌انداز قیمت بیت کوین پیش از هاوینگ: آماده‌سازی برای یک رشد جدید


تحلیل کاربران

بیت نهنگ

angel77

18/خرداد/1401

مسائل زیادی هستند ک بر روی بازار رمز ارزها الخصوص بیت کوین تأثیر گذارن یکیش تصمیمات فدرال رزر ولی رفتار نهنگها مهمترین چیزی هستش ک بر روی بیت کوین تاثیر میذاره ینی بیشتر نهنگها تصمیم میگیرن ک امروز بازار صعودی بشه یا نزولی

35

اخبار عجیبیه

Parsa_z

19/خرداد/1401

واسه من عجیبه و نمی‌دونستم نوسان اخبار با رفتار نهنگ ها بالا و پایین میشه دوست دارم بدونم دقیقا چجوری این اتفاق میوفته

23

نوسانات

mahan_011

20/خرداد/1401

با سلام خدمت دوستان عزیز با این مشکلات جهانی و قیمت ارز و دلار و نوساناتی که ۶س باید بصورت جدی راه حلی برای این مشکل پیدا کرد تا بتونیم سهام خود رو بالا بکشیم

19

نظر

baran3434

20/خرداد/1401

با این وضعیت اقتصادی و نوسانات دلار و ارز باید بتونیم در کنارهم از این طریق سهام خودمون رو بالا ببریم و درامد داشته باشیم امیدوارم موفق بشیم

13

کوینگرام

alishivaei

19/خرداد/1401

کوینگرام چقدر کارشناس داشت و نمیدونسدیم بیشتر دوستان که اینجا تحلیل یا نظر میدن خود خبر رو کپی میکنن و اینجا به تنوان تحلیل مینویسن اگه واقعا تحلیل بلدین پس بفرمایید تا بقیه هم استفاده کنن وکرنه خبرو کپی پیست نکنید

18

ayazdi

ayazdi

19/خرداد/1401

خیلی جالبه اینکه بالا و پایین رفتن قیمت یک ارز دست نهنگ‌ها باشه، خیلی دوست داشتم یکی از اونا باشم تا بتونم یه تکونی به بازار بدم بخصوص بازار داخلی خودمون مردم واقعا تحت فشارن

22

نوسانات غافلگیر کننده بیت کوین

زارع

18/خرداد/1401

نوسانات اخیر بیت کوین معامله‌ گران شورت ولانگ را چنان تحت تاثیر گذاشته که هردوطرف دچار لیکویید شدن قراردادهای درون زنجیره‌ای خود شدند یان وضررهای زیاد دراین دوماه گذشته همه معامله گران را با ترس شدیدی روبه رو کرده است

26

بازار ارزی در اختیار نهنگ ها

kavehazary

18/خرداد/1401

نهنگ ها بازار را در اختیار دارن ولی سیاست های کشورها و جنگ در این بازار بی تاثیر نخواهد بود اگر بخواهیم در این آشفته بازار سود خوبی بدست بیاوریم باید همه تحلیل ها و خبرهای روز رو دقیقا رصد کنیم تا بلکه بتونیم سودی از این بین ببریم یا درآمدی کسب کنیم

28

نهنگ ها

hasankhoshmaram.gmaill85.com

18/خرداد/1401

با سلام خدمت دوستان با این وضع بازار تسلط کامل نهنگ ها بر بازار ارز بیت کوین و چند ارز دیگه هر وقت دوست دارن قیمت بالا پایین میکنن وار فرصت ها بهترین سود میبرند

32

دانلود اپلیکیشن موبایل کوینگرام

با اپلیکیشن اندروید کوینگرام از آخرین مطالب بازارهای مالی و رمزارز ها با خبر باشید، قیمت تمامی رمزارز ها در لحظه چک کنید و نرخ آنها را با مبدل ارز کوینگرام به یکدیگر تبدیل کنید، با دیگر افراد در مورد تحلیل ها و مطالب گفت و گو کنید، سبد دارایی ارزهای دیجیتال خودتان را بسازید و از سود و زیان خود در بازه های زمانی مختلف با خبر باشید و با شرکت رایگان در مسابقات پیش بینی رمزارز جایزه ببرید.
coingram
coingram
کوینگرام

استارتاپ کوینگرام به عنوان یک رسانه تخصصی در حوزه بازار های مالی وارز های دیجیتال ، فعالیت خود را از تیر 1398 شروع کرد. هدف ما از ابتدا آموزش وآشنایی مردم با علم و فناوری آینده یعنی بلاک چین بوده است. آشنایی با انواع ارز های دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، آدا کاردانو و بقیه رمزارز ها میتواند ما را در انتخاب خرید و سرمایه گذاری در این حوزه بسیار بیشتر کمک کند. همان طور که سرمایه گذاری ها و ورود پول به این حوزه روز به روز بیشتر می شود، مسئولیت ما برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی بیشتر می شود تا کسی درگیر پروژه های کلاه برداری و طرح های پانزی نشود.

برگزیده ها

درآمد از کوینگرام

شرایط و قوانین

مفاهیم پایه

آشنایی با بلاکچین

آشنایی با بیتکوین

آشنایی با اتریوم

کوینگرام

درباره ما

ارتباط با ما

شبکه های اجتماعی

اینستاگرامتلگرام

کلیه ی حقوق این سایت نزد کوینگرام محفوظ بوده و بازنشر محتوای اختصاصی با ذکر منبع بلامانع است.