coingram
کوینگرام

به‌روز رسانی «مرج» اتریوم در شبکه آزمایشی راپستن انجام شد

19/خرداد/1401
افزودن به نشان شده ها
به‌روز رسانی «مرج» اتریوم در شبکه آزمایشی راپستن انجام شد
ETH
Ethereum
Merge
اخبار
1619
زمان مطالعه: 2 دقیقه

ساعاتی پیش بالاخره به‌روزرسانی مرج (ادغام) در شبکه آزمایشی راپستن (Ropsten) اتریوم انجام شد و اجماع اثبات سهام (PoS) به این شبکه وارد شد.

به نقل از کوین دسک، شبکه آزمایشی راپستن اتریوم بالاخره با موفقیت لایه اجرایی اثبات کار (POW)‌ خود را با بیکن چین مبتنی بر اثبات سهام ادغام کرد؛ فرآیند مشابهی که شبکه اصلی اتریوم، اگر همه چیز به خوبی پیش رود، چند ماه دیگر آن را تجربه خواهد کرد.

اکنون شبکه راپستن ماینر ندارد و با ولیدیتور کار می‌کند. اگر به اتر اسکن شبکه آزمایشی راپستن سری بزنیم خواهیم دید که جای کلمه miner با دریافت کننده کارمزد (Fee Recipient) عوض شده است.

ویتالیک بوترین در برنامه پخش زنده یوتیوب امروز گفت که فرآیند مرج که برای ساعاتی کار کند، گواهی بر موفقیت کامل آن نیست. همه نوع مشکلات بلند مدت‌تری از قبیل متمرکز بودن استیکینگ و حملات DOS وجود دارد که ممکن است درجا رخ ندهند و چند هفته بعد شاهد آنها باشیم.

شایان ذکر است که تیم بیکو، یکی از توسعه‌دهندگان اتریوم کور، در توییتر اعلام کرده است که تعدادی از پیشنهاد بلاک‌ها مفقود شده‌اند.

بلاک‌های مفقود شده پس از مرج آزمایشی در شبکه راپستن؛ منبع: تراست نود

مرج، نقطه عطفی مهم برای اتریوم در حرکت به سمت اجماع اثبات سهام است. در حال حاضر، شبکه اتریوم با اجماع اثبات کار فعالیت می‌کند که به موجب آن، ماینرها برای کشف بلاک‌های جدید و افزودن آن به بلاکچین، انرژی صرف می‌کنند و در ازای آن اترهای تازه استخراج‌شده و بخشی از کارمزد تراکنش‌ها و انعام‌ها را به دست می‌آورند. زمانی که سازوکار اجماع اثبات کار به اثبات سهام تغییر کند، ولیدیتورهایی که حداقل ۳۲ اتر خود را در شبکه استیک کرده‌اند، وظیفه اضافه کردن بلاک‌های جدید به بلاکچین اتریوم را برعهده خواهند داشت.

 

در حال حاضر، بیکن چین اتریوم به موازات شبکه مبتنی بر اثبات کار فعلی اجرا می‌شود. بیکن چین، یک شبکه مبتنی بر اثبات سهام است که در حال حاضر هم ولیدیتورهایی دارد که بلاک‌های جدید را همزمان با شبکه اصلی اثبات کار اتریوم، اعتبارسنجی می‌کنند. هنگامی که زنجیره اثبات سهام به اندازه کافی آزمایش شود و از امنیت آن اطمینان حاصل شود، دو زنجیره با یکدیگر ادغام خواهند شد و در نهایت، شبکه اصلی اتریوم با الگوریتم اجماع PoS به کار خود ادامه خواهد داد.

از آنجایی که فرآیند مرج در کل کار پیچیده‌ای است و نیازمند تغییراتی بنیادین در کد اتریوم است، بایستی در شبکه‌های آزمایشی مختلف آزمایش شود. مرج در شبکه راپستن اولین آزمایش در نوع خود است و نتیجه آن به طی مراحل آتی برای ادغام نهایی در شبکه اصلی کمک شایانی خواهند کرد.

انتظار می‌رود مرج در شبکه‌های آزمایشی گرلی (Goerli) و سپلیا (Seoplia) طی ماه‌های آتی انجام شود.

منبع:

میهن بلاکچین


امتیاز دادن به خبر

با لایک کردن هر خبر شما می توانید کوین بیشتر جایزه بگیرید


مطالب مرتبط با این موضوع

تحولات جدید در شبکه اتریوم: تایید و اجرای EIP-3074 و تأثیرات آن بر تعامل با دپ‌ها و والت‌ها

تحولات جدید در شبکه اتریوم: تایید و اجرای EIP-3074 و تأثیرات آن بر تعامل با دپ‌ها و والت‌ها

پیشتازی اتریوم و پالیگان در جذب کاربران جدید در سه ماهه اول سال 2024

پیشتازی اتریوم و پالیگان در جذب کاربران جدید در سه ماهه اول سال 2024

تحلیلگر مطرح بازار ارز دیجیتال رویایی از قله‌های جدید برای بیت‌کوین، اتریوم و سولانا می‌کشد!

تحلیلگر مطرح بازار ارز دیجیتال رویایی از قله‌های جدید برای بیت‌کوین، اتریوم و سولانا می‌کشد!

SEC در آستانه طبقه‌بندی اتر به عنوان اوراق بهادار: تحولی بزرگ در انتظار اتریوم!

SEC در آستانه طبقه‌بندی اتر به عنوان اوراق بهادار: تحولی بزرگ در انتظار اتریوم!

پافشاری گری‌اسکیل: آیا دروازه‌های تایید ETF اسپات اتریوم به روی سرمایه‌گذاران گشوده خواهد شد؟

پافشاری گری‌اسکیل: آیا دروازه‌های تایید ETF اسپات اتریوم به روی سرمایه‌گذاران گشوده خواهد شد؟


تحلیل کاربران

بروزرسانی مرج اتریوم

زارع

19/خرداد/1401

بروزرسانی مرج اتریوم ورود به اثبات سهام ضمن آنکه موفقیت آمیز است باید منتظر حملات هکرها نیز باشند تیم توسعه دهنده این بروزرسانی باید نهایت امنیت راباید بروزرسانی مرج بوجود آورد ولی شروع این بروزرسانی وعدم استفاده از ماینرها موفق بود

30

بروزرسانی اتریوم

kavehazary

19/خرداد/1401

بروزرسانی اتریوم درشبکه کاری خودش می‌تونه تبعاتی رو در اتریوم بوجود بیاره که در آینده شاهد نزولی شدن یا صعودی شدن این ارز دیجیتال خواهیم بودم

25

ayazdi

ayazdi

19/خرداد/1401

بروزرسانی اتریوم در شبکه تحت پو‌شش و کاری خودش مطمئنا تبعاتی داره که در آینده مشخص میشه مثل حملات هکرها و تغیر قیمت این ارز و یا موارد دیگه

27

حملات نامحسوس

rasoolhabybyan

22/خرداد/1401

با این کار امنیت کم میشه حملات هکر ها سواستفاده بعضی از سرافی ها و با این خطر بازار ارز رشد منفی میکنه

8

به روز رسانی مرج

rezasofi

19/خرداد/1401

با به روز رسانی مرج انریم عملاً از اثبات کار به اثبات سهام تغییر موقعیت میدهد ولی به گفته ویتالیک بوترین باید یه مدتی از زمان این به روز رسانی بگذرد تا بشه بهش اعتماد کرد

29

دانلود اپلیکیشن موبایل کوینگرام

با اپلیکیشن اندروید کوینگرام از آخرین مطالب بازارهای مالی و رمزارز ها با خبر باشید، قیمت تمامی رمزارز ها در لحظه چک کنید و نرخ آنها را با مبدل ارز کوینگرام به یکدیگر تبدیل کنید، با دیگر افراد در مورد تحلیل ها و مطالب گفت و گو کنید، سبد دارایی ارزهای دیجیتال خودتان را بسازید و از سود و زیان خود در بازه های زمانی مختلف با خبر باشید و با شرکت رایگان در مسابقات پیش بینی رمزارز جایزه ببرید.
coingram
coingram
کوینگرام

استارتاپ کوینگرام به عنوان یک رسانه تخصصی در حوزه بازار های مالی وارز های دیجیتال ، فعالیت خود را از تیر 1398 شروع کرد. هدف ما از ابتدا آموزش وآشنایی مردم با علم و فناوری آینده یعنی بلاک چین بوده است. آشنایی با انواع ارز های دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، آدا کاردانو و بقیه رمزارز ها میتواند ما را در انتخاب خرید و سرمایه گذاری در این حوزه بسیار بیشتر کمک کند. همان طور که سرمایه گذاری ها و ورود پول به این حوزه روز به روز بیشتر می شود، مسئولیت ما برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی بیشتر می شود تا کسی درگیر پروژه های کلاه برداری و طرح های پانزی نشود.

برگزیده ها

درآمد از کوینگرام

شرایط و قوانین

مفاهیم پایه

آشنایی با بلاکچین

آشنایی با بیتکوین

آشنایی با اتریوم

کوینگرام

درباره ما

ارتباط با ما

شبکه های اجتماعی

اینستاگرامتلگرام

کلیه ی حقوق این سایت نزد کوینگرام محفوظ بوده و بازنشر محتوای اختصاصی با ذکر منبع بلامانع است.