coingram
کوینگرام

نوسان

قیمت

نام ارز

0.5%

66,679 $

4,347,470,800 تومان

Bitcoin

Bitcoin

btc

0.4%

3,229 $

210,534,060 تومان

Ethereum

Ethereum

eth

0%

1 $

65,200 تومان

Tether

Tether

usdt

0.5%

605.8 $

39,496,204 تومان

Binance Coin

Binance Coin

bnb

1.7%

156.19 $

10,183,588 تومان

Solana

Solana

sol

0.1%

0.9999 $

65,193 تومان

USD Coin

USD Coin

usdc

0.4%

3,227 $

210,404,964 تومان

Staked Ether

Staked Ether

steth

2.2%

0.544 $

35,469 تومان

XRP

XRP

xrp

0.6%

0.1604 $

10,458 تومان

Dogecoin

Dogecoin

doge

3.9%

5.76 $

375,552 تومان

TonCoin

TonCoin

ton

مال باختگان دوج کوین از ایلان ماسک شکایت ۲۵۸ میلیارد دلاری را تنظیم کردند

28/خرداد/1401
افزودن به نشان شده ها
مال باختگان دوج کوین از ایلان ماسک شکایت ۲۵۸ میلیارد دلاری را تنظیم کردند
DOGE
BTC
ElonMusk
دوج
2118
1 دقیقه

تبلیغات و پامپ و دامپ در بازار سهام جرم است؛ با این حال به دلیل عدم نظارت مراجع قانونی بر رمزارزها شاهد پامپ و کلاهبرداری‌های زیادی در این حوزه هستیم. بارها شاهد بودیم که ایلان ماسک با اقدامات خود باعث رشد‌ خیره کننده قیمت دوج کوین شد. افراد زیادی تحت تاثیر تبلیغات دوج کوین قرار گرفتند و روی آن سرمایه‌گذاری کردند و پس از سقوط این رمز ارز متحمل زیان زیادی شدند و حالا یکی از این افراد قصد دارد به نمایندگی از سرمایه گذاران آسیب‌دیده از ایلان ماسک شکایت کرده و خسارت بگیرد.

به نقل از دی‌کریپت، بلومبرگ گزارش داد یک شهروند آمریکایی از ثروتمندترین مرد جهان به اتهام پامپ قیمت دوج کوین شکایت کرده است. در این دادخواست ادعا شده است که ماسک بخشی از یک طرح کلاهبرداری برای حمایت از این ارز دیجیتال بوده است.

کیت جانسون (Keith Johnson) کسی که شکایت را تنظیم کرده است، در این شکایت گفته است حامیان دوج کوین به دروغ و با فریبکاری ادعا می‌کنند که Dogecoin یک سرمایه گذاری قانونی است در حالی که هیچ ارزشی ندارد. جانسون در تلاش است به نمایندگی از سرمایه‌گذارانی که آسیب دیده‌اند یک شکایت دسته‌جمعی علیه ایلان ماسک ترتیب دهد.

رمز ارز Dogecoin در ابتدا در سال ۲۰۱۳ (۱۳۹۲) به عنوان یک شوخی و برای مسخره کردن بیت کوین طراحی شد. اما از یک میم کوین بی‌ سر و ته به یکی از جنجالی‌ترین دارایی‌های دیجیتال طی سال‌های ۲۰۲۰ (۱۳۹۹) و ۲۰۲۱ (۱۴۰۰) تبدیل شد.

دلیل عمده شهرت دوج‌ کوین، ایلان ماسک مدیر عامل تسلا بود که با ابراز علاقه به دوج کوین در توییتر و سایر رسانه‌های اجتماعی باعث افزایش قیمت دوج کوین شد. ارزش بازار دوج در حال حاضر ۷.۵ میلیارد دلار است و در رتبه ۱۱ بازار قرار دارد. در مقطعی، این رقم حتی به ۸۸ میلیارد دلار هم رسید.

اما بر اساس گزارش بلومبرگ، جانسون می‌خواهد نماینده افرادی باشد که در خرید و فروش این دارایی ضرر کرده‌اند. او خواستار خسارت سه برابری است. در قوانین ایالات متحده، خسارت سه برابری اصطلاحی است که نشان می‌دهد قانون به دادگاه اجازه می‌دهد تا میزان خسارت واقعی/غرامتی که باید به شاکی اعطا شود، سه برابر کند. جانسون درخواست ۲۵۸ میلیارد دلار به جای ۸۶ میلیارد دلار را دارد.

جانسون همچنین درخواست توقف ترویج و تبلیغ دوج کوین توسط ایلان ماسک و شرکت‌هایش دارد و اینکه معامله Dogecoin طبق قوانین ایالات متحده و نیویورک به منزله قمار است.

دوج کوین، علی‌رغم میم کوین بودن ممکن است کاربردهایی داشته باشد: اخیرا، ماسک گفت اسپیس ایکس و تسلا به زودی این ارز دیجیتال را برای پرداخت خواهند پذیرفت. برخی از توسعه دهندگان دوج نیز با ماسک کار کرده‌اند تا آن را به رقیب بیت کوین تبدیل کنند.

نام‌های بزرگ دیگری نیز هستند که از DOGE حمایت کردند؛ مارک کوبان (Mark Cuban) تاجر میلیاردر، معتقد است دوج کوین به عنوان یک سیستم پرداخت ارزشمند دارد.

منبع:

میهن بلاکچین


امتیاز دادن به خبر

با لایک کردن هر خبر شما می توانید کوین بیشتر جایزه بگیرید


مطالب مرتبط با این موضوع

بیت‌کوین دوباره ۵۷ هزار دلاری شد! راز رالی جدید چیست؟

بیت‌کوین دوباره ۵۷ هزار دلاری شد! راز رالی جدید چیست؟

۶۰ روز مانده به هاوینگ بیت کوین: آیا شاهد رشد قیمت خواهیم بود یا کاهش آن؟

۶۰ روز مانده به هاوینگ بیت کوین: آیا شاهد رشد قیمت خواهیم بود یا کاهش آن؟

رکوردشکنی بیت کوین با عبور از ۵۲ هزار دلار؛ آیا پیش از هاوینگ به ۲۰۰ هزار دلار خواهد رسید؟

رکوردشکنی بیت کوین با عبور از ۵۲ هزار دلار؛ آیا پیش از هاوینگ به ۲۰۰ هزار دلار خواهد رسید؟

تحلیل جدید از بازار ارزهای دیجیتال: بیت کوین در آستانه یک حرکت صعودی بزرگ!

تحلیل جدید از بازار ارزهای دیجیتال: بیت کوین در آستانه یک حرکت صعودی بزرگ!

چهار توکن زیر ۰.۲ دلار با پتانسیل افزایش ۲۰ برابری!

چهار توکن زیر ۰.۲ دلار با پتانسیل افزایش ۲۰ برابری!


تحلیل کاربران

ماسک

saeed.1182

28/خرداد/1401

با سلام از جایی ک ماسک حمایت کرد از دوج کوین و باعث رشد این شت کوین شد و این وسط خیلیا ب ثروت رسیدن نمیشه انکار کرد اما اینکه بازار ریخت و ی عده سر طمع و ب اطلاعی تو بالاترین قیمت اومدن کل سرمایشون وارد این شت کوین کردن ب امید ثروتمند شدن و الان سرمایشون ۸۰درصد از بین رفت و نمیتونن با این حقیقت کنار بیان اومدن این اتهام زدن نمیگم ماسک از حمایت دوج سود نبرد اما اگه قرار باشه کسی از ی ارز حمایت میکنه بخایم ازش شکایت کنیم ب همین منوال شخص مشهوری بخاد از ی ارز انتقاد کنه باعث ریزش میشه و اگه میشه از حامی شکایت کرد از مخالف هم میشه این ادعا رو داشت،جالب اینجاست ک خالقان یک پروژه های ک متضرر کم نداره کسی کاری نداشته باشه یا فراموش میشن

27

ایلان ماسک .........fare

farejoon

09/تیر/1401

چرا ما مردم وقتی سود میکنیم هیچی نمیگیم ولی ضرر میکنیم گردن یه مقصر میگردیم این مشکل خود ماست حالا ارز نه بیایین روی زمین یا خونه یا طلا یا خوراکیهای دیگه که میگن گرونه ولی میخریم هر چی میگن بابا بیایین یه مدتی نخریم مثل مرغ دیدین نخریدیم بو کرد و فاسد شد و حتی بقیه چیزها مثل طلا نخریم اونا صداشون در میاد خیلز ها به خاطر گرونی ورشکست شدن و شغلشونو عوض کردن و خیلیها هم کارهای دیگه کردن پس هیچوقت گردن کسی نندازین ضرر درست ما میکنیم ولی مقصر خودمونیم .

7

ارزهای دیجیتال

khanlou1358

28/خرداد/1401

بازار ارزهای دیجیتال بدترین شرایط رو داره اما اینطور نمیمونه . باید منتظر موند و دید دباره رشد بازار رو

22

مقصر

morteza54

29/خرداد/1401

انسانهایی هستند بت با شنیدن جند جمله از یک شخص یا از یک تبلیغ تمام سرمایه خود را وارد میکنند. و بعد ضرر کردن دیگران را مقصر میکنند.ای عین بی عقلیست.

19

شکایت از ایلان ماسک

kiaaa

28/خرداد/1401

در واقع کسانی که وارد بازار سهام و کریپتو می‌شوند باید به اندازه کافی سواد کار کردن در آن حوزه را داشته باشند که چی، چه وقت و کجا خریدش خوب است، این متضرر شدن به بی سوادی آنها در این حوزه بر می‌ميگردد و هیچ ربطی به ایلان ماسک ندارد.

27

انتقاد از شاکیان ایلان ماسک

vahidak

28/خرداد/1401

گرچه خود من در تاریخی که ایلان ماسک برنامه اجرا میکرد خرید سنگینی انجام دادم ولی این باید تقصیر فومو شدن خودم بندازم چرا که اگر دوج به صد دلارم میرسید یه سنم از پول من تو جیب ایلان نمیرفت.همیشه معامله دو رو داره و تو این ماکت فقط دوج نیست متحمل ریزش سنگین شده.بنظرم این شخص فقط داره از آب گلالود ماهی میگیره

17

شکایت ازحامی ومبلغ دوج کوین

زارع

28/خرداد/1401

درحالی که با تبلیغات درمورد ارز ی کم ارزش به نحوی که سبب شود سرمايه گذاران زیادی وسوسه شوند وبرای سرمايه گذاري مبالغ هنگفتی راصرف خرید ارز مورد نظر کنندوحالا متضرر شوند آیا تبلیغ کننده دراین زیان دست داشته وباید خسارت پرداخت کند این روزها که تمام ارزهای دیجیتال روزهای خونینی را تجربه می کنند واقعا آیا کسی مقصر زیان افراد است

28

شکایت از ایلان ماسک

marwan

10/دی/1402

بر اساس گزارشات، ایلان ماسک و وکلای وی از قضات آمریکایی خواسته‌اند تا شکایت سرمایه‌گذارانی که مدعی شده بودند وی در طرحی هرمی، دوج کوین را تبلیغ کرده است، رد و پرونده را مختومه اعلام کنند. سرمایه‌گذاران در این شکایت به دنبال دریافت خسارت ۲۵۸ میلیارد دلاری هستند.

3

ayazdi

ayazdi

29/خرداد/1401

ایلان ماسک مرد هم جنس فضایی حالا باید بیاد جواب بده هرچند کافیه با حرکت‌های نابش دوباره یه چیزی رو کنه هرچند اینبار ندارد حرکتی در آستین

18

ماسک

gjhhh

07/تیر/1401

ارز دیجیتال او ضاع خیلی بدی دارد واصلا خوب نیست و ایلان ماسک مردی زیرک است که همیشه یک راحلی دارد و حالا باید ببینیم اینبار چکار میکند

8

ok

meysam.4030

28/خرداد/1401

بله درست است که چندین نفر پول خود را در راه سرمایه گذاری بیتکوین از دست دادن اما در این حال خیلی ها هم میلیاردر شدن در راه سرمایه‌گذاری

16

دانلود اپلیکیشن موبایل کوینگرام

با اپلیکیشن اندروید کوینگرام از آخرین مطالب بازارهای مالی و رمزارز ها با خبر باشید، قیمت تمامی رمزارز ها در لحظه چک کنید و نرخ آنها را با مبدل ارز کوینگرام به یکدیگر تبدیل کنید، با دیگر افراد در مورد تحلیل ها و مطالب گفت و گو کنید، سبد دارایی ارزهای دیجیتال خودتان را بسازید و از سود و زیان خود در بازه های زمانی مختلف با خبر باشید و با شرکت رایگان در مسابقات پیش بینی رمزارز جایزه ببرید.
coingram
coingram
کوینگرام

استارتاپ کوینگرام به عنوان یک رسانه تخصصی در حوزه بازار های مالی وارز های دیجیتال ، فعالیت خود را از تیر 1398 شروع کرد. هدف ما از ابتدا آموزش وآشنایی مردم با علم و فناوری آینده یعنی بلاک چین بوده است. آشنایی با انواع ارز های دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، آدا کاردانو و بقیه رمزارز ها میتواند ما را در انتخاب خرید و سرمایه گذاری در این حوزه بسیار بیشتر کمک کند. همان طور که سرمایه گذاری ها و ورود پول به این حوزه روز به روز بیشتر می شود، مسئولیت ما برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی بیشتر می شود تا کسی درگیر پروژه های کلاه برداری و طرح های پانزی نشود.

برگزیده ها

درآمد از کوینگرام

شرایط و قوانین

مفاهیم پایه

آشنایی با بلاکچین

آشنایی با بیتکوین

آشنایی با اتریوم

کوینگرام

درباره ما

ارتباط با ما

شبکه های اجتماعی

اینستاگرامتلگرام

کلیه ی حقوق این سایت نزد کوینگرام محفوظ بوده و بازنشر محتوای اختصاصی با ذکر منبع بلامانع است.