coingram
کوینگرام

آیا صرافی کوکوین مشکل دارد؟ این موضوع حقیقت دارد؟

11/تیر/1401
افزودن به نشان شده ها
آیا صرافی کوکوین مشکل دارد؟ این موضوع حقیقت دارد؟
KCS
اخبار
امنیت
کوکوین
2476
زمان مطالعه: 4 دقیقه

اخیرا شایعاتی در میان کاربران صرافی کوکوین مطرح شده است که می‌گوید بعضی کاربران در برداشت BTC از این پلتفرم با مشکل مواجه شده‌اند. صرافی کوکوین در اعلامیه رسمی خود این شایعات را رد کرده است اما انتشار این شایعات این نکته اساسی را گوشزد می‌کند که هرگز نباید دارایی رمزارزی را در صرافی نگهداری کرد؛ مخصوصا در بازار خرسی فعلی که شرکت‌های بزرگ و معتبری مانند بلاکفای، تری اروز کپیتال، سلسیوس، بابل فایننس، ویجر، صرافی کوین‌‌فلکس و بسیاری فعالان دیگر بازار با بحران مالی روبرو شده‌اند.

 

هدف از انتشار این مطلب ایجاد ترس و وحشت نیست و مطابق بررسی‌های میهن بلاکچین برداشت از کوکوین در زمان نگارش این مطلب همچنان بلامانع است. هدف از این مطلب هشدار در مورد نگهداری دارایی در صرافی‌ها است. در صورت انتشار اطلاعات جدید در مورد این موضوع طی روزهای آینده، در پایان همین خبر اطلاع رسانی خواهیم کرد.

چند روز قبل پستی در شبکه اجتماعی ردیت منتشر شد که در آن یکی از کاربران می‌گفت صرافی کوکوین به او اجازه برداشت بیت کوین نداده است:

یه روز و نیم قبل میخواستم بیت کوین از صرافی کوکوین برداشت کنم اما کوکوین ازم KYC (احراز هویت) خواست، در حالی‌که حساب‌های احراز هویت نشده، تا ۱ بیت کوین در روز اجازه برداشت داشتن. من برای برداشت یه آدرس جدید داده بودم اما قبلا این موضوع مشکلی نداشت. الان که شایعاتی در مورد مشکل نقدینگی کوکوین در حال انتشاره نگران شدم و پس از ناموفق بودن تراکنش از پشتیبانی درخواست توضیح کردم و جواب پشتیبانی کوکوین رو هم اتچ کردم. من در واکنش به این جواب بی سر و ته، یه ایمیل عصبانی فرستادم و الان ۱۸ ساعته که جوابی دریافت نکردم. زیر تراکنشم اومده «نیازمند تایید (۱ تا ۳ روز)»، حالا ممکنه که در نهایت تایید شه اما من الان تاییدو لازم دارم.

پست یکی از کاربران در مورد کوکوین؛ منبع: ردیت

صرافی کوکوین به این شایعات واکنش نشان داد و تعلیق برداشت‌ها و مشکل نقدینگی را به شدت تکذیب کرد. در توییت مدیر عامل صرافی جانی لیو (Johnny Lyu) می‌خوانیم:

حواستان به FUD باشد.

من نمی‌دانم چه کسانی در حال انتشار این شایعات هستند و هدف آن‌ها چیست، اما کوکوین در ماجرای لونا هیچ خسارتی متحمل نشد و با تری اروز کپیتال و بابل و بقیه (پلتفرم‌هایی که با بحران مالی مواجه هستند) هیچ نوع ارتباط مالی نداشته است.

هیچ ضرر شدیدی از سقوط هیچ کوینی ندیده است و قصد متوقف کردن هیچ برداشتی را ندارد. همه چیز در کوکوین مطابق روال پیش می‌رود.

منبع: توییتر

 

کوکوین همچنین در پست رسمی خود در ردیت، علاوه بر تاکید بر توییت مدیر عامل ردیت اظهار داشت:

برخی واقعیت‌های اخیر در مورد کوکوین را یادآوری می‌کنیم و قضاوت را به شما واگذار می‌کنیم:

۱- ارزش صرافی کوکوین در ماه می (اردیبهشت ۱۴۰۱) ۱۰ میلیارد دلار برآورد شد و بنابراین ارزیابی توانست ۱۵۰ میلیون دلار سرمایه جذب کند.

۲- ما یکی از معدود پلتفرم‌هایی هستیم که همچنان در حال استخدام هستیم، برای اطلاع از لیست‌ شغل‌های مورد تقاضای ما این لینک را ببینید.

۳- ما در بازار نزولی فعال‌تر هستیم و در حال اضافه کردن ویژگی‌های جدیدی مانند سفارش OCO، جفت فیات و غیره هستیم.

شفافیت همیشه یکی از اصول کلیدی ما بوده و به زودی گزارش نیمه اول سال ۲۰۲۲ را منتشر می‌کنیم تا در مورد جزییات عملکرد کوکوین کسب اطلاع کنید. ما حق قانونی خود برای تحت پیگرد قرار دادن کسانی که به عمد اطلاعات خلاف واقع منتشر می‌کنند را محفوظ می‌دانیم.

مسدود شدن برداشت‌ها از کوکوین تا چه حد صحت دارد؟

اخیرا سم بنکمن فرید (SBF) مدیر عامل صرافی بزرگ FTX، پلتفرم‌های بلاکفای و ویجر را از بحران مالی نجات داد، در مصاحبه با مجله فوربز اظهار داشت «بعضی صرافی‌های رده سوم در حال حاضر ورشکستگی خود را مسکوت نگه داشته‌اند». گزارش فوربز برای این ادعا صرافی‌هایی مانند AAX، بیلانس (Billance) و هات‌بیت را مثال می‌زند و اضافه می‌کند ۶۰۰ صرافی کمتر شناخته شده مانند آن‌ها در سراسر جهان وجود دارد که تحت نظارت قانون‌گذاران نیستند و ممکن است با بحران مالی مواجه باشند.

در اظهارات بنکمن فرید و گزارش فوربز اشاره‌ای به کوکوین وجود نداشت و جای سوال است که آیا می‌توان کوکوین را یک صرافی رده سه دانست و آیا اظهارات SBF در مورد این صرافی هم صدق می‌کند یا خیر.

 

نقد و بررسی صرافی کوکوین (Kucoin) برای کاربران ایرانی

کریپتوویزآرت، تحلیل‌گر ایرانی پلتفرم معروف تحلیل داده گلس‌نود (Glassnode) در این باره اظهارات جالبی دارد. او در توییت اخیر خود اظهار داشت یکی از روش‌های سنجش ریسک دارایی در یک صرافی، بررسی این نکته است که هر بیت کوین در یک صرافی چند بار در روز معامله می‌شود؛ این شاخص با تقسیم حجم بازار اسپات بیت کوین بر تعداد بیت کوین ذخیره شده در آن صرافی قابل محاسبه است. محاسبه این شاخص برای صرافی کوکوین در مقایسه با صرافی‌های بزرگ‌تری مانند کوین‌بیس و بایننس، نتیجه نگران‌کننده‌ای دارد:

]

توییت کریپتو ویزآرت درباره مقایسه امنیت سه صرافی کوین‌بیس، بایننس و کوکوین؛ منبع: توییتر

او همچنین در ادامه گفت:

وضعیت صرافی کوکوین؛ منبع: توییتر

نکته‌ای که تمام کاربران باید به آن توجه داشته باشند این است که قرار داشتن دارایی رمزارزی شما در صرافی، تنها به معنای آن است که آن صرافی به شما قول داده است که مقدار خاصی از یک رمزارز خاص را به شما بدهد اما به معنای این نیست که شما اختیار دارایی خود را در دست دارید. تا زمانی که این دارایی به کیف پول شما منتقل نشود و کلید خصوصی آن تحت کنترل شما در نیاید، رمزارز به مالکیت شما در نیامده است. موضوعی که بارها در میهن بلاکچین به آن تاکید کرده‌ایم این است که از صرافی برای نگهداری دارایی‌های کریپتویی خود استفاده نکنید.

این موضوع در مورد تمام صرافی‌ها حتی معتبرترین و لیکویید‌ترین صرافی‌ها هم صدق می‌کند و تفاوت صرافی‌های مختلف در این مورد به میزان قابل اعتماد بودن آن‌ها است. اما باید توجه داشت که شرایط حاد بازار خرسی اخیر ممکن است صادق‌ترین بازیگران بازار را هم با مشکلاتی مواجه کند که نتیجه آن ناتوانی از اجرای تعهدات باشد و سریال ورشکستگی شرکت‌های عظیمی مانند سلسیوس، تری اروز کپیتال، بلاکفای، ویجر، بابل فایننس، و اخیرا صرافی متمرکز کوین‌فلکس که دارایی تمام کاربران را مسدود کرد، شاهد این مدعاست.

  • برداشت دارایی‌ها از کوکوین چه وضعیتی دارد؟

صرافی کوکوین در زمان نگارش مطلب در تاریخ ۱۱ تیر به طور گسترده مانعی برای برداشت دارایی‌های کاربران ایجاد نکرده است.

  • آیا صرافی کوکوین برای نگهداری کریپتو امنیت دارد؟

صرافی کوکوین و هیچ صرافی دیگری در هیچ زمان مکان مناسبی برای نگهداری رمزارز نیست. صرافی تنها محل مبادله رمزارز است و محل مناسب برای نگهداری رمزارز کیف پول است. تا زمانی که دارایی رمزارزی شما از صرافی به کیف پول شما انتقال داده نشده باشد مالکیت شما بر آن دارایی نهایی نشده است.

منبع:

میهن بلاکچین


امتیاز دادن به خبر

با لایک کردن هر خبر شما می توانید کوین بیشتر جایزه بگیرید


مطالب مرتبط با این موضوع

تحلیلگر مطرح بازار ارز دیجیتال رویایی از قله‌های جدید برای بیت‌کوین، اتریوم و سولانا می‌کشد!

تحلیلگر مطرح بازار ارز دیجیتال رویایی از قله‌های جدید برای بیت‌کوین، اتریوم و سولانا می‌کشد!

ایلان ماسک با زبان طنز به نوسانات بازار کریپتو واکنش نشان می‌دهد!

ایلان ماسک با زبان طنز به نوسانات بازار کریپتو واکنش نشان می‌دهد!

کیف پولی که از 757 دلار به 880 هزار دلار رسید!

کیف پولی که از 757 دلار به 880 هزار دلار رسید!

ارزهای در خطر SEC کدام ها هستند؟

ارزهای در خطر SEC کدام ها هستند؟

تغییر راهبرد آرک در ETF خود

تغییر راهبرد آرک در ETF خود


تحلیل کاربران

صرافی ها

alireza.pol

11/تیر/1401

مشکلات زیادی در صرافی های دنیا موج میزنه بی دلیل نیست که همچین صرافی به کوکوین هم بدونه ایراد باشه انیداورم حل بشه

28

ayazdi

ayazdi

11/تیر/1401

سلام، یه مشکل توی حساب‌های داخلی‌ش با برخی از بانک‌ها پیش اومده بود ولی فقط در حد حرف و قانونا مورد برسی قرار نگرفته. و باید منتظر نتیجه قانونی این ادعا بشیم به نظر من. چون حرف همیشه هست و شایعه

30

کوکوین

eymer

11/تیر/1401

نه تنها خطرناک هس بلکه باید مراقب باشی دوست من یا اصلا وارد این جور مسائل نشی اگه هم شدی هوشیار باش.

4

کوکوین

kiacfz

12/تیر/1401

با توجه به بازار نزولی رمزارزها احتمال ضرر هر صرافی وجود داره بنابراین بهترین روش نگهداری رمزارز ها تو کیف پوله که امن تر هم هست

4

صرافی

09380100885

11/تیر/1401

سلام ترس از دست دادن سرمایه اونم تو صرافی ها ی خارجی همیشه هست بخاطر تحریم هر چند صرافی های ایرانی هم دارن خوب کار میکنن

29

کوکوین رو لبه

mahdi1424

11/تیر/1401

به نظر من بیشتر شایعه هست تا واقعیت امکان نداره صرافی معتبری مثل کوکوین دچار مشکل بشه چون از هر نظر صرافی قوی معتبری در حوزه رمز ارزها هست اینها همه بخاطر آشفتگی هست که در رمز ارزها اتفاق افتاده اگر بیت روی قلتک صعودی قرار بگیره همه مشکلات قابل حله

27

صرافی ها ..........fare

farejoon

12/تیر/1401

درست که صرافی معتبریست ولی شک کردن و تحقیق کردن بد نیست ولی من به همین صرافی ایرانی خودمون راضیم چون تا کنون هیچ مشکلی نداشتم و اگه کمی دیر و زود بشه هم جاشو بلدم هم فوری جواب میده ولی خارج در ۲۴ ساعت گاهی میبینی بوق ازاد یا جواب دیر میدن خود همین کلی مخارج رو دستم بود ولی ایران هر ساعت زنگ بزنم با احترام سریع برام میریزن و خیلیم راضیم ممنونم .

17

شایعه

morteza54

11/تیر/1401

صرافی کوکوین یکی از معتبر دنیاست. بعضی ها کارشان شایعه درست کردن است و از این کارش استفاده میبرد. مردم نباید با شنیدن این شایعات هیجانی برخورد کنند.

24

صرافی کوکوین

زارع

11/تیر/1401

شایعه ای که صرافی کوکوین مشکل دارد دورازانتظار نیست دراصل تمام صرافی‌ها محل مبادله وخرید وفروش ارزهاست وجایی که ازامنیت زیادی برخوردار باشد نیست کل صرافی ها با مشکلاتی مواجه هستند ورشکستگی هم دارند وحتی احراز هویت اجباری دربعضی صرافی هاوجود دارد وباید کاربران با تحقیقات زیادی درمورد صرافی موردنظر شان داشته باشند

28

کشورها و بیت کوین

minister

12/تیر/1401

پنج کشور زیر به ترتیب دارای بیشترین بیت کوین هستند: 1.هند 2.آمریکا 3.روسیه 4.نیجریه 5.برزیل این پنج کشور درحال حاضر جزء پنج کشوری هستند که شهروندان یا شرکتهای سرمایه گذاری بیشترین تعداد بیت کوین را در اختیار دارند

6

کوکوین

marwan

01/بهمن/1401

پالیگان با نماد اختصاری MATIC یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال است که با ارزش بازار حدود ۸.۹۸ میلیارد دلار، در رتبه ۱۱ بازار قرار داشته و سهم ۰.۸۲ درصدی از کل بازار را در اختیار دارد . هر واحد از پالیگان در این لحظه با قیمت ۱.۰۱ دلار، با احتساب نرخ تتر ۴۴,۶۹۹ تومان معادل ۴۵,۴۲۳ تومان معامله می شود و حجم مبادلات روزانه آن ۴۷۹.۴۸ میلیون دلار است. قیمت در ۲۴ ساعت اخیر ۰.۵۱% افزایش یافته است. بالاترین قیمت پالیگان در تاریخ ۰۶ دی ۱۴۰۰(27 December 2021) معادل ۲.۹۲ دلار بوده که همینک %۶۵.۲۳ پایین‌تر از آن زمان قرار دارد. تعداد واحدهای در گردش پالیگان ۸.۷۳ میلیارد و تعداد کل واحدهای آن ۱۰ میلیارد خواهد بود. در حال حاضر فعال ترین صرافی که در آن پالیگان معامله می‌شود، صرافی Binance با سهم %۱۵.۶۱ از حجم معاملات روزانه است.

3

آیا باید اعتماد به صرافی ها

kavehazary

12/تیر/1401

از این خبر و یا شایعه به این سوال میرسیم که آیا به صرافی ها اعتماد کرد و پول های خود رو در صرافی ها سرمایه گذاری کنیم از نظر من در بازار کنونی که شرایط اقتصادی بد و بدون پشتوانه بازار رو فراگرفته نمیتوان به صرافی ها اطمینان کرد و سرمایه خودمون رو در اختیار صرافی ها قرار بدیم

19

تحلیل

[email protected]

12/تیر/1401

معلومه که نباید تو هیچ صرافی بزاریم سرمایه مون بمونه مخصوصا ما ایرانیها که تحریم همه عالم و آدمیم،و اگه یه لحظه وی‌پی‌ان مون قطع بشه کل سرمایه مون رو بلوکه میکنن و همه سرمایه مون از بین میره

4

نگهداری خطرناک

hanih

11/تیر/1401

کلا نه تنها کوکوین بلکه نگهداری در هر صرافی خطرناک است هم ورشکستگی وهم از نظر اینکه تحریم هستیم خطرش برای ما ایرانیها بیشتر است

30

صرافی ها

alia.a

12/تیر/1401

با سلام . حتی اگه موضوع ورشکستگی شایعه باشه هم شرایط بازار نزولی ایجاب میکنه دارایی های ارزی رو از صرافی ها خارج کرد و به کیف پول انتقال داد تا از خطرات احتمالی دور باشیم و احتمال سو استفاده از دارایی مشتری ها توسط بعضی از صرافی ها ممکن نباشد.

19

دانلود اپلیکیشن موبایل کوینگرام

با اپلیکیشن اندروید کوینگرام از آخرین مطالب بازارهای مالی و رمزارز ها با خبر باشید، قیمت تمامی رمزارز ها در لحظه چک کنید و نرخ آنها را با مبدل ارز کوینگرام به یکدیگر تبدیل کنید، با دیگر افراد در مورد تحلیل ها و مطالب گفت و گو کنید، سبد دارایی ارزهای دیجیتال خودتان را بسازید و از سود و زیان خود در بازه های زمانی مختلف با خبر باشید و با شرکت رایگان در مسابقات پیش بینی رمزارز جایزه ببرید.
coingram
coingram
کوینگرام

استارتاپ کوینگرام به عنوان یک رسانه تخصصی در حوزه بازار های مالی وارز های دیجیتال ، فعالیت خود را از تیر 1398 شروع کرد. هدف ما از ابتدا آموزش وآشنایی مردم با علم و فناوری آینده یعنی بلاک چین بوده است. آشنایی با انواع ارز های دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، آدا کاردانو و بقیه رمزارز ها میتواند ما را در انتخاب خرید و سرمایه گذاری در این حوزه بسیار بیشتر کمک کند. همان طور که سرمایه گذاری ها و ورود پول به این حوزه روز به روز بیشتر می شود، مسئولیت ما برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی بیشتر می شود تا کسی درگیر پروژه های کلاه برداری و طرح های پانزی نشود.

برگزیده ها

درآمد از کوینگرام

شرایط و قوانین

مفاهیم پایه

آشنایی با بلاکچین

آشنایی با بیتکوین

آشنایی با اتریوم

کوینگرام

درباره ما

ارتباط با ما

شبکه های اجتماعی

اینستاگرامتلگرام

کلیه ی حقوق این سایت نزد کوینگرام محفوظ بوده و بازنشر محتوای اختصاصی با ذکر منبع بلامانع است.