coingram
کوینگرام

آیا رشد قیمت بیت کوین تله گاوی بود؟ تحلیلگرها چه می‌گویند

04/مرداد/1401
افزودن به نشان شده ها
آیا رشد قیمت بیت کوین تله گاوی بود؟ تحلیلگرها چه می‌گویند
Bitcoin
BTC
تحلیل
ترید
1953
زمان مطالعه: 3 دقیقه

نمودار قیمت بیت کوین در حدفاصل کف قیمت ۱۷,۶۲۲ دلاری خود در ۱۸ ژوئن (۲۸ خرداد) تا ۲۰ جولای (۲۹ تیر) موفق به ثبت ۳۸٪ رشد شد و این امید را در میان طرفداران بیت کوین ایجاد کرد که بازار خرسی به انتها رسیده است و کف قیمت BTC اتفاق افتاده است. اما دقیقا از همان تاریخ بیت کوین یکی پس از دیگری در حال از دست دادن سطوح حمایتی خود است و این تردید را به وجود آورده که روند اخیر افزایشی قیمت آن در واقع یک تله گاوی بوده است.

به نقل از دیلی هودل، تله گاوی موقعیتی است که در آن برخی از معامله‌گران الگوی برگشتی (حرکت پولبک) در یک روند نزولی را به اشتباه تشخیص می‌دهند و تصور ‌می‌کنند روند صعودی شروع شده است، اما غافل از اینکه هنوز در موج نزولی هستیم و در یک روند صعودی ناپایدار بلافاصله بعد از ایجاد سقف جدید با افت شدید قیمت مواجه می‌شویم.

این مطلب صرفا ترجمه خبر منبع است و به هیچ عنوان، توصیه خرید، فروش و یا سرمایه‌گذاری در بازار رمزارزها نیست.

تعریفی که گفته شد ماحصل تردیدهای به‌وجود آمده در مورد شرایط کنونی قیمت بیت کوین است. تحلیلگر مطرح با نام مستعار Bluntz که کف قیمت بیت کوین در سال ۲۰۱۸ را به درستی پیش‌بینی کرده بود در تحلیل جدید خود به همین قضیه پرداخته است.

بلانتز در توییتی به این نکته اشاره کرد که مطابق با قواعد پرایس اکشن حرکت صعودی بیت کوین تا ۲۴,۰۰۰ دلار و شکست محدوده ۲۲,۰۰۰ دلار جعلی بوده است. این تحلیلگر افزود اگر بیت کوین نتواند کف بالاتری از کف قبلی برای خود ثبت کند تمام اهداف پایین‌تر از ۱۷,۶۰۰ دلار مجددا روی میز خواهند آمد. در این صورت حرکت اخیر تنها یک تله گاوی بوده و نه تنها برای بیت کوین بلکه برای بسیاری از آلت کوین‌ها هم اتفاق افتاده است.

[

نمودار قیمت بیت کوین تایم فریم ۴ ساعته منبع: تریدینگ ویو

در حال حاضر قیمت بیت کوین به ۲۱,۱۰۰ دلار رسیده است و مجددا به داخل کادر زرد رنگ نمودار بالا سقوط کرده است.

تحلیلگر دیگری با نام CrediBULL Crypto نیز این مسئله را با موج شماری نظریه امواج الیوت بررسی کرده است. مطابق این تحلیل بیت کوین طی یک حرکت ۵ موجی صعودی به بالای ۲۴,۰۰۰ دلار رسیده است و اتفاقا بیشترین حجم معاملاتی در موج ۵ اتفاق افتاده است. با به انتها رسیدن این موج، حجم معاملات روند نزولی را طی کرده است. این تحلیلگر اولین حمایت را نقطه پایان موج اصلاحی شماره ۴ یعنی قیمت ۲۱,۶۷۷ دلار فرض کرده است. که البته ساعاتی پس از انتشار این تحلیل (دیروز) از دست رفت. حمایت بعدی سطح ۱۹,۶۰۰ دلار در نظر گرفته شده است. این تحلیلگر اذعان داشت در صورتی که تا این سطح حمایتی بیت کوین نتواند یک کف بالاتر را برای خود ثبت کند، این حرکت صعودی بی‌اعتبار خواهد شد و به نوعی همان تله گاوی محسوب می‌شود و باید منتظر ریزش عمیق‌تر قیمت باشیم.

نمودار قیمت بیت کوین تایم فریم ساعتی منبع: تریدینگ ویو

تون ویز (Tone Vays) نام تحلیلگر مطرحی است که در ویدیو اخیر خود گفته که انتظار دارد قیمت بیت کوین امروز یا فردا نسبت به میانگین متحرک ۵۰ روزه خود (خط بنفش) واکنش داشته باشد. این شاخص اکنون در محدوده ۲۲,۰۰۰ دلار قرار دارد و ویز انتظار دارد که قیمت بیت کوین در گام اول این شاخص را تبدیل به حمایت خود کند و سپس به طرف میانگین متحرک ۱۲۸ روزه در محدوده فعلی ۳۱,۲۰۰ دلار (خط آبی) حرکت کند.

این تحلیلگر افزود درغیر این صورت یعنی در حالتی که قیمت داخل محدوده زرد رنگ که بلانتز هم در تحلیل بالا به آن اشاره کرده بود تثبیت شود، نظر او تغییر می‌کند و هدف قیمتی ۱۴,۰۰۰ دلار را برای بیت کوین متصور است.

نمودار قیمت بیت کوین تایم فریم روزانه منبع: تریدینگ ویو

منبع:

میهن بلاکچین


امتیاز دادن به خبر

با لایک کردن هر خبر شما می توانید کوین بیشتر جایزه بگیرید


مطالب مرتبط با این موضوع

چشم‌انداز قیمت بیت کوین پیش از هاوینگ: آماده‌سازی برای یک رشد جدید

چشم‌انداز قیمت بیت کوین پیش از هاوینگ: آماده‌سازی برای یک رشد جدید

هشدار کمبود عرضه بیت کوین: تنها ۹ ماه تا خالی شدن ذخایر صرافی‌ها

هشدار کمبود عرضه بیت کوین: تنها ۹ ماه تا خالی شدن ذخایر صرافی‌ها

فرصت‌های جدید معاملاتی در بازار: آماده‌باش برای سودآوری!

فرصت‌های جدید معاملاتی در بازار: آماده‌باش برای سودآوری!

هنگ‌کنگ چراغ سبز نشان داد: تایید ETFهای بیتکوین و اتریوم، پیشران نوین بازار کریپتو!

هنگ‌کنگ چراغ سبز نشان داد: تایید ETFهای بیتکوین و اتریوم، پیشران نوین بازار کریپتو!

سقوط آزاد قیمت‌ها در بازار رمزارزها: تنش‌های ایران و اسرائیل عامل اصلی!

سقوط آزاد قیمت‌ها در بازار رمزارزها: تنش‌های ایران و اسرائیل عامل اصلی!


تحلیل کاربران

فراز و فرود بیت کوین ها

sydarya

04/مرداد/1401

بالاخره تو این افزایش و کاهش قیمتها دستهایی تو کار هست ولی این ثابت شده که قیمت بیت کوین با قیمت دلار و یورو عملکرد معکوس دارن و دلار هم تحت تاثیر قیمت نفت دنیا بالا و پایین میکنه . نتیجه جنگ اوکراین و بحران انرژیی که روسیه به راه انداخته

31

رو نمایی از بازار جدید حیوانات

Catty707

04/مرداد/1401

بعد از روند صعودی قیمت بیت کوین و تمام شدن حرفها در مورد بازارخرسی خبری از بازار حیوانات نبود تا امروز فهمیدیم در تله ی گاوی افتادیم تله ی گاوی چیه بگین الکی قیمت ها با دستکاری بالا بردین که یه سری بیت کوین که خیلی‌ها فروخته بودن از ترس ورشکست شدن رو دستتون مونده بود بتونین سریع بفروشین یه سری هم هل هل که داره میره بالا فوری خرید کردن که هر ۲۰ هزار دلارمون میشه ۶۰ هزار دلار و بالاتر. مثل بازار بورس کشور ما که الکی با دستکاری قیمت‌ها رو بالا نگه داشتن و هی گفتن بیایید بخرین به جای دلار و طلا چرا توی بورس سرمایه گذاری نمی‌کنید ۱ ماه نشد ارزش سهام مردم نصف شد ماه دوم دوباره نصف شد ماه سوم باز نصف شد و مردم بدبخت شدن.من فکر میکنم به این نوع بازار میگن بازار عنکبوتی و خریداران هم کسانی هستن که توی تار عنکبوت افتادن .باید هوشیار بود همه پولتون رو سرمایه گذاری نکنین طمع نکنین قرض نگیرین بیارین رمز ارز بخرین فقط با پولی که اضافه دارین و اگه از بین رفت ورشکستتون نمیکنه رمز ارز بخرین.

36

تله گاوی

09192110430

04/مرداد/1401

علت اینکه خیلیها به بازار ارزهای دیجیتال بی اعتماد شدن همین تله های گاوی، بازارهای دستوری و نفع و سود صرافیها و نهنگهاست که بازار را به آین ورطه سقوط کشوندن

17

رشد

asalii

06/مرداد/1401

بیت کوین میخواد بالا بیاد ولی اخبار منفی نمیزاره این امر محقق شه ولی به زودی صعود بزرگی خواهد داشت البته باید ببینیم دست های پشت این بازار چه موقع رو مناسب صعود می دونند

41

ریپل

شیرزادپرزیوندی

04/مرداد/1401

ارزریپل نیر بعدازبیت کوین وسولانا وکاردانو نیزیک ارز قابل سرمایه گذاریست،بدون شک ارزریپل درآینده به رشدقابل ملاحظه ای خواهدرسید.و درواقع این ارز یکی از ارزهای آینده داراست.

24

پیروزی

sattarhajati

07/مرداد/1401

دوستان بعد چندین ماه که همه ما داخل ضرر بودیم الان بیت داره میکشه بالا خبر از منبع موسخ شنیدم واقعا کارش حرف نداره تا دو هفته آینده ۴۳رو رد میکنه بچه وقته خرید هست پس با انرژی پیش روی کنیم

15

دستهای پنهان

seyed6042

04/مرداد/1401

در ارتباط با افزایش ویاکاهش ارزهای دیجیتال دستهای پنهانی نهفته است ؟ البته که احتمال دستهای پنهان یا به اصطلاح بازار رمزارزها گاوی،نهنگی،و.... وجوددارد ولی آنچه که مبرهن واضع است افت یکی دو روزی (که پس از چندین هفته روبرشد شده بود) شروع مطمئناً موقتی می‌باشد هرچند جنگ اکراین تواین بی تأثیر نیست ولی همانطور که عرض این ریزش خیلی روبرشد میرن

32

دانلود اپلیکیشن موبایل کوینگرام

با اپلیکیشن اندروید کوینگرام از آخرین مطالب بازارهای مالی و رمزارز ها با خبر باشید، قیمت تمامی رمزارز ها در لحظه چک کنید و نرخ آنها را با مبدل ارز کوینگرام به یکدیگر تبدیل کنید، با دیگر افراد در مورد تحلیل ها و مطالب گفت و گو کنید، سبد دارایی ارزهای دیجیتال خودتان را بسازید و از سود و زیان خود در بازه های زمانی مختلف با خبر باشید و با شرکت رایگان در مسابقات پیش بینی رمزارز جایزه ببرید.
coingram
coingram
کوینگرام

استارتاپ کوینگرام به عنوان یک رسانه تخصصی در حوزه بازار های مالی وارز های دیجیتال ، فعالیت خود را از تیر 1398 شروع کرد. هدف ما از ابتدا آموزش وآشنایی مردم با علم و فناوری آینده یعنی بلاک چین بوده است. آشنایی با انواع ارز های دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، آدا کاردانو و بقیه رمزارز ها میتواند ما را در انتخاب خرید و سرمایه گذاری در این حوزه بسیار بیشتر کمک کند. همان طور که سرمایه گذاری ها و ورود پول به این حوزه روز به روز بیشتر می شود، مسئولیت ما برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی بیشتر می شود تا کسی درگیر پروژه های کلاه برداری و طرح های پانزی نشود.

برگزیده ها

درآمد از کوینگرام

شرایط و قوانین

مفاهیم پایه

آشنایی با بلاکچین

آشنایی با بیتکوین

آشنایی با اتریوم

کوینگرام

درباره ما

ارتباط با ما

شبکه های اجتماعی

اینستاگرامتلگرام

کلیه ی حقوق این سایت نزد کوینگرام محفوظ بوده و بازنشر محتوای اختصاصی با ذکر منبع بلامانع است.