coingram
کوینگرام

نوسان

قیمت

نام ارز

4.2%

57,933 $

3,609,225,900 تومان

Bitcoin

Bitcoin

btc

1.3%

2,967 $

184,848,461 تومان

Ethereum

Ethereum

eth

0%

0.9992 $

62,250 تومان

Tether

Tether

usdt

3.3%

559.1 $

34,831,930 تومان

Binance Coin

Binance Coin

bnb

5.5%

133.74 $

8,332,002 تومان

Solana

Solana

sol

0%

1 $

62,362 تومان

USD Coin

USD Coin

usdc

3.1%

0.5147 $

32,066 تومان

XRP

XRP

xrp

1.4%

2,963 $

184,598,638 تومان

Staked Ether

Staked Ether

steth

2.7%

0.1292 $

8,049 تومان

Dogecoin

Dogecoin

doge

5.4%

4.88 $

304,024 تومان

TonCoin

TonCoin

ton

آیا صنعت استخراج بیت کوین در حال فروپاشی است؟

08/مرداد/1401
افزودن به نشان شده ها
آیا صنعت استخراج بیت کوین در حال فروپاشی است؟
BTC
Bitcoin
Mining
بیتکوین
2943
3 دقیقه

استخراج بیت کوین نیازمند ایجاد تعادلی ظریف میان بخش‌های مختلف یک سیستم است. در حال حاضر، استخراج‌کنندگان باید هزینه‌های سرمایه‌گذاری و عملیاتی، هزینه تعمیرات غیرمنتظره، تأخیر در حمل‌و‌نقل تجهیزات و دستگاه‌های استخراج و تغییر غیرمنتظره مقررات را که می‌توانند از کشوری به کشور دیگر و در مورد ایالات متحده، از ایالتی به ایالت دیگر متفاوت باشند، مدیریت کنند. همچنین، آنها مجبور هستند تا با مشکل کاهش شدید قیمت بیت کوین از ۶۹٬۰۰۰ دلار به حدود ۲۳٬۰۰۰ دلار کنار بیایند.

به گزارش کوین تلگراف، با وجود کاهش حدود ۶۵درصدی قیمت بیت کوین نسبت به اوج تاریخی خود، اکثریت استخراج کنندگان توافق نظر دارند که عین حفظ آرامش خود به جمع‌آوری منظم مقادیر کم بیت کوین ادامه دهند، گرچه این بدان معنا نیست که بازار اکنون لزوماً به پایین‌ترین‌ کف قیمتی خود رسیده باشد.

نیک هنسن (Nick Hansen)، مدیرعامل مجموعه لاکسور (Luxor) که در حوزه استخراج ارزهای دیجیتال فعال است، در میزگرد اختصاصی استخراج‌کنندگان بیت‌ کوین که توسط کوین تلگراف میزبانی می‌شد، گفت:

در آینده شرکت‌های سهامی عام [حوزه استخراج] یا حتی شرکت‌های سهامی عام و همین طور خصوصی [فعال در این حوزه]، به‌طور قطع با بحران سرمایه مواجه خواهند شد. خرید آن دسته از دستگاه‌های استخراج ای‌سیک (ASIC) جدید که دارند روانه بازار می‌شوند، احتمالاً نزدیک به ۴میلیارد دلار پول نیاز دارد و چنین سرمایه‌ای دیگر در دسترس شرکت‌ها نیست.

هنسن در ادامه توضیح داد:

صندوق‌های سرمایه‌گذاری پوشش ریسک، به سرعت دچار مشکل مالی می‌شوند. فکر می‌کنم ۳ تا ۶ ماه طول بکشد تا استخراج‌کنندگان هم به همین روز بیفتند. بنابراین، با گذشت زمان خواهید دید که چه کسی عملکرد خوبی دارد و چه کسی می‌تواند از این حاشیه سود کم [استخراج بیت کوین] جان سالم به ‌در ببرد.

زمانی که از ماگدالنا گرونوسکا (Magdalena Gronowska)، مشاور شرکت پی‌آرتی‌آی (PRTI) درمورد چالش‌ها و انتظاراتش از آینده صنعت استخراج بیت کوین سؤال شد، او پاسخ داد:

یکی از بزرگترین چالش‌هایی که در گذار به «اقتصاد بدون کربن» و کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای داشته‌ایم، سرمایه‌گذاری ناکافی بخش دولتی و خصوصی در حوزه فناوری و زیرساخت بوده است. تصور می‌کنم نکته شگفت‌انگیز در مورد استخراج بیت کوین این است که این صنعت برای تأمین مالی یا پرداخت یارانه برای توسعه زیرساخت‌های مدیریت انرژی یا پسماند، روشی کاملاً جدید ارائه می‌کند. این روش فراتر از مسیرهای تأمین مالی رایج مالیاتی یا دریافت هزینه برق است، زیرا بر اساس یک سیستم هوشمندانه، اما ساده از مشوق‌های اقتصادی عمل می‌کند.

آیا بیت کوین به محیط زیست آسیب می‌زند؟

پس از آنکه بحث میزگرد به سمت تأثیر زیست‌محیطی استخراج بیت کوین و این فرض عمومی که مصرف انرژی بیت کوین تهدیدی برای سیاره زمین است، تغییر کرد، جو برنت (Joe Burnett)، تحلیلگر بلاک‌ور سلوشنز (Blockware Solutions) گفت:

باور دارم استخراج بیت کوین برای محیط‌زیست بد نیست. تصور می‌کنم در هر صورت، این صنعت انگیزه بیشتری برای تولید انرژی ایجاد می‌کند، اعتبار و تاب‌‌آوری شبکه را بهبود می‌بخشد و فکر می‌کنم در طولانی‌مدت قیمت برق در بخش خرده‌فروشی را هم کاهش خواهد داد.

به گفته برنت، استخراج بیت کوین موهبتی برای تولید انرژی ارزان است و این برای همه‌ی افراد جهان خوب خواهد بود.

 

استخراج صنعتی بیت کوین می‌تواند باعث پذیرش‌ انبوه ارزهای دیجیتال شود؟

تاد اسی (Todd Esse)، مدیرعامل هش‌ورکز (Hashworks)، درباره نفوذ استخراج بیت کوین، آینده‌ی این صنعت و اینکه آیا رشد استخراج صنعتی در نهایت می‌تواند منجر به پذیرش انبوه ارزهای دیجیتال شود، گفت:

معتقدم بسته به اینکه در نهایت بازدهی استخراج چقدر می‌تواند باشد، این صنعت در خاورمیانه، آمریکای شمالی و تا حدودی در آسیا متمرکز خواهد شد. این اتفاق واقعاً به در دسترس بودن منابع طبیعی و (پایین بودن) هزینه‌های برق اشاره می‌کند.

با این حال، هنسن مخالف این نظر بود که هم‌افزایی در حال رشد میان شرکت‌های بزرگ حوزه انرژی و استخراج بیت کوین می‌تواند اعتبار این ارز دیجیتال را به‌عنوان یک دارایی برای سرمایه‌گذاری افزایش دهد و پذیرش انبوه آن را آسان‌تر کند.

او در این باره گفته است:

نه، قطعاً نه، در هر حال مردم چه بدانند و چه ندانند، این اتفاق چیزی است که زندگی همه را تغییر می‌دهد. چه شما یا دیگران، اولین یا آخرین گزینه برای تأمین انرژی این بخش باشید. بیت کوین مفهوم انرژی، بازارهای انرژی و نحوه تولید و مصرف آن را در ایالات متحده متحول خواهد کرد و در نهایت، باید به‌طور قابل‌توجهی شرایط انسان‌ را در طول زمان بهبود بخشد.

منبع:

ارز دیجیتال


امتیاز دادن به خبر

با لایک کردن هر خبر شما می توانید کوین بیشتر جایزه بگیرید


مطالب مرتبط با این موضوع

کاهش محسوس قیمت بیت کوین در پیش از جلسه فدرال رزرو!

کاهش محسوس قیمت بیت کوین در پیش از جلسه فدرال رزرو!

تحلیل اخیر قیمت بیت کوین: نوسانات و پیش‌بینی‌ها در بازار!

تحلیل اخیر قیمت بیت کوین: نوسانات و پیش‌بینی‌ها در بازار!

تحرکات قابل توجه نهنگ‌ها در بازار کریپتو؛ انتقال بیش از ۱ میلیارد دلار به کوین‌بیس!

تحرکات قابل توجه نهنگ‌ها در بازار کریپتو؛ انتقال بیش از ۱ میلیارد دلار به کوین‌بیس!

سقوط بیت کوین و پایان پی‌در‌پی‌های روزانه بلک‌راک؛ آیا شاهد پایان سلطه هستیم؟

سقوط بیت کوین و پایان پی‌در‌پی‌های روزانه بلک‌راک؛ آیا شاهد پایان سلطه هستیم؟

کشف امکانات بی‌پایان با پروتکل رونز: انقلابی نو در بلاکچین بیت کوین

کشف امکانات بی‌پایان با پروتکل رونز: انقلابی نو در بلاکچین بیت کوین


تحلیل کاربران

خیر

bitavl84

14/مرداد/1401

با وجود کاهش حدود ۶۵درصدی قیمت بیت کوین نسبت‌به اوج تاریخی خود، اکثریت استخراج کنندگان توافق‌نظر دارند که در عین حفظ آرامش خود به جمع‌آوری منظم مقادیر کم بیت کوین ادامه دهند، گرچه این بدان معنا نیست که بازار اکنون لزوماً به پایین‌ترین‌ کف قیمتی خود رسیده باشد.

14

بیت کوین

hasankhoshmaram.gmaill85.com

08/مرداد/1401

با سلام خدمت دوستان بنظرم من فروپاشی بیت کوین دوراز باور چون جهان رو به ارز دیجیتالی اورد وارباب هم شون بیت کوین شاید یه مدت تو اوج نباش اما دوبار سامان میگیره

57

استخراج بیت کویین

hasanasgari800

19/شهریور/1401

استخراج بیت کویین بسیار با ارزش تر از این حرفها هست و وقتی استخراج تمام شود آنوقت میفهمیم چه قدر ارزش داشته است

6

SHAH~RAB

[email protected]

03/آذر/1401

اگر بتوان اکثریت اقشار مردم کشورمون ایران رو با این نوع از تحول و پیوستن هر چه بیشتر بر پایه ی دانش بروز این نظم نوین جهانی ،خیزش ،و جهش،و پرش داد خیلی عالی میشد

2

بیت کویین ...........fare

farejoon

09/مرداد/1401

با سلام اخه برای چی این صحبت ها را پخش میکنید اخه بیت کویین مثل بقیه ارزها چه ضرری میتونه برای هیچکس ضرر و زیان نداره این ارز داره تمام سعی و تلاشش را داره میکنه از ۱۷ به ۲۳ خودش رسونده پس گویا کسانی هستن که با این ارز دشمنی دارن که روزی نیست که در باره بیت کویین ننویسید چرا چونکه بیت کویین یه چیزی داره جتما چرا در مورد اتریوم یا بقیه ارزها نمینویسند چون به نظرم بقیه گذری هستن مثل اینکه بری خرید خریدار تو این همه که به مغازه اش اومدن همه را تحویل نمیگیره از صحبت و تیپ و تال طرف میبینه این خریداره پس وقتی بقیه رفتن خودش میگه اینا خریدار نیستن گذری هستن و میگه شما بفرمایید و انگاه واقعا طرف خریداره حالا کاره بیت کویین هست .

33

لستخراج

علیرضادوست

04/فروردین/1402

ارزهای دیجیتال، همان‌ طور که از نام آن‌ها نیز مشخص است، به ارزها یا پول‌هایی اشاره دارند که مانند ارزهای رایج چون دلار و یورو ماهیت فیزیکی ندارند، بلکه تماماً به‌صورت آنلاین، مجازی و دیجیتالی قابل دسترسی هستند. بیت‌ کوین «Bitcoin» اولین ارز دیجیتال جهان بود که در سال‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ به جهانیان معرفی شد. پس از بیت‌ کوین، هزاران ارز دیجیتال دیگر ایجاد شدند و به دنبال خود، شگفتی‌های بسیاری را در سیستم‌های اقتصادی و غیراقتصادی جهان ایجاد کردند

2

بیت کوین

nima niknam

29/آذر/1401

بنظرم سقوط نمیکنه چراکه الان شاهداین هستیم که همه دنیا جذب ارزدیجیتال هستن وبالاترازهمشون بیت کویین هست شایدالان کمی سقوط کرده ولی به مروردوباره قوت خواهدگرفت وصعودی خواهدشد

3

سقوط نمی‌کند

ali680723

09/مرداد/1401

به دلیل اینکه اگر استخراج کم شود تقاضا بالا می رود و باعث سیر صعودی می‌شود و بازار بیت کوین دوباره به قیمت بالاتری خواهد رفت

37

در این حد نه

hamedgh1

08/مرداد/1401

خیلی از از ارزها و کارهای مشابه ارز دیجیتال خیلی وقت ها تاومرز فزوپاشی رفتن اما به دلیلدمحبوب بودن و ریشه دار بودن دوباره به اوج برمیگردن

28

سقوط بیت کوین

ftm.comgh

09/مرداد/1401

بنظرم سقوط نمیکند الان همه جای دنیا ارز دیجیتال هستش و یکی بهتربن هایش بیت کوین هست شاید الان کمی سقوط کند اما به زودی سود خواهد کرد و یه سوال کسی تا حالا برداشت داشته

33

استخراج بیت کوین

aghil._offical

08/مرداد/1401

من شخصا به استخراج بیت کوین ادامه میدهم. گرچه شاید قیمت کوین کم هست ولی، امیدی در صعود هست. ناامید نشوید

25

سقوط یا ریزش بیتکوین

بهزادبروکی‌میلان

08/مرداد/1401

بنظر خودم با توجه به این که کل دنیا الان دارن ارز دیجیتال رو پیگیری میکنن بیتکوینن دراز مدت صعودی میشه واز بین نمیره

27

روند نزولی بیت کویین

hamedpasha

13/مرداد/1401

بیت کویین نسبت ب ماه های قبل قیمت نزولی داشته این برای خرید و فروش کنندگان ارز دیجیتال دچار ابهام شده و خرید و فروش پایین اومده با بالا رفتن قیمت دوباره ب اوج میرسه.

25

عاقبت ماینر ها

مرتضی711

08/مرداد/1401

با سلام با وجود سختی ماین کردن و این توروم جهانی و جنگ روسیه و اوکراین قیمت بیت کوین در دراز مدت صعودی است

52

مالیات ها و مقررات دولتی

alikhazaee72

03/شهریور/1401

بیت کوین ارزی رسمی نیست. یعنی بیشتر مراجع قضایی از شما خواهند خواست که مالیات های مربوط به درآمد، فروش، حقوق و بهره سرمایه ای را روی آنچه که ارزش دارد، از جمله بیت کوین، بپردازید. مسئولیت حصول اطمینان از موارد مالیاتی و دیگر احکام قانونی یا مقرراتی که توسط دولت و یا شهرداریهای محلی وضع شده، بر عهده خود شماست

9

بیت کوین در خطر سقوط

[email protected]

08/مرداد/1401

یک نقص اساسی در زیرساخت بیت کوین ممکن است بیت کوین را به سمت الف سوق دهد فروپاشی کامل، بیشتر به دلیل استخراج کنندگان بیت کوین است بیت کوین در خطر سقوط کامل است. ما در واقع در یک بازار نزولی قوی هستیم که قیمت بیت کوین را از بالای 69,700 دلار به قیمت فعلی 19,100 دلار رساند. فروش بزرگی در بازار وجود دارد زیرا اکثر سرمایه گذاران امید خود را برای بهبود از دست داده اند. بازار کریپتو عمدتاً از خریداران، فروشندگان و ماینرها تشکیل شده است. دومی معاملات بین خریداران و فروشندگان را تایید می کند و کارمزد کمی می گیرد. با وجود ماینرهای کمتر در بازار، زیرساخت ارزهای دیجیتال خطرناک می شود

50

مهم

MHichkas

20/شهریور/1401

باعرض سلام و احترام بیت کوین ارزی رسمی تو ایران نیست و هیچ گونه خرید و فروش و معامله ای با این ارز یا ارزهای دیگ تو ایران انجام نمیگیره یا به ندرت از طرفی بیت کوین تعداد مشخصی داره مثالا ۱۰۰ عدد که بیشتر این ۱۰۰ عدد استخراج شده و تعداد کمی مونده

7

ریزش بیت کوین

Ahmad786

11/مرداد/1401

با سلام خدمت دوستان بنظرم من فروپاشی بیت کوین دوراز باور چون جهان رو به ارز دیجیتالی آورد وارباب هم شون بیت کوین شاید یه مدت تو اوج نباش اما دوبار سامان میگیره

22

ریزش بیت کوین

mm60

10/مرداد/1401

به نظر من بیت کوین دوباره و بزودی یک ریزش شدیدی رو تجربه میکنه.مطمئن باشید بیت کوین تا سال جدید میلادی قصد صعود و‌ سقف جدید زدن ندا ره.ولی از سال جدید میلادی بیت کوین خوب رشد میکنه

33

سقوط بیت کویین

hasti1401

08/مرداد/1401

بنظرم سقوط نمیکنه چراکه الان شاهداین هستیم که همه دنیا جذب ارزدیجیتال هستن وبالاترازهمشون بیت کویین هست شایدالان کمی سقوط کرده ولی به مروردوباره قوت خواهدگرفت وصعودی خواهدشد

58

دانلود اپلیکیشن موبایل کوینگرام

با اپلیکیشن اندروید کوینگرام از آخرین مطالب بازارهای مالی و رمزارز ها با خبر باشید، قیمت تمامی رمزارز ها در لحظه چک کنید و نرخ آنها را با مبدل ارز کوینگرام به یکدیگر تبدیل کنید، با دیگر افراد در مورد تحلیل ها و مطالب گفت و گو کنید، سبد دارایی ارزهای دیجیتال خودتان را بسازید و از سود و زیان خود در بازه های زمانی مختلف با خبر باشید و با شرکت رایگان در مسابقات پیش بینی رمزارز جایزه ببرید.
coingram
coingram
کوینگرام

استارتاپ کوینگرام به عنوان یک رسانه تخصصی در حوزه بازار های مالی وارز های دیجیتال ، فعالیت خود را از تیر 1398 شروع کرد. هدف ما از ابتدا آموزش وآشنایی مردم با علم و فناوری آینده یعنی بلاک چین بوده است. آشنایی با انواع ارز های دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، آدا کاردانو و بقیه رمزارز ها میتواند ما را در انتخاب خرید و سرمایه گذاری در این حوزه بسیار بیشتر کمک کند. همان طور که سرمایه گذاری ها و ورود پول به این حوزه روز به روز بیشتر می شود، مسئولیت ما برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی بیشتر می شود تا کسی درگیر پروژه های کلاه برداری و طرح های پانزی نشود.

برگزیده ها

درآمد از کوینگرام

شرایط و قوانین

مفاهیم پایه

آشنایی با بلاکچین

آشنایی با بیتکوین

آشنایی با اتریوم

کوینگرام

درباره ما

ارتباط با ما

شبکه های اجتماعی

اینستاگرامتلگرام

کلیه ی حقوق این سایت نزد کوینگرام محفوظ بوده و بازنشر محتوای اختصاصی با ذکر منبع بلامانع است.