coingram
کوینگرام

نوسان

قیمت

نام ارز

1.5%

66,968 $

3,850,660,000 تومان

Bitcoin

Bitcoin

btc

4.5%

3,102 $

178,348,325 تومان

Ethereum

Ethereum

eth

0%

1 $

57,557 تومان

Tether

Tether

usdt

1.2%

580.4 $

33,370,125 تومان

Binance Coin

Binance Coin

bnb

3.7%

172.93 $

9,943,475 تومان

Solana

Solana

sol

0%

1 $

57,557 تومان

USD Coin

USD Coin

usdc

4.7%

3,098 $

178,113,725 تومان

Staked Ether

Staked Ether

steth

1%

0.5231 $

30,078 تومان

XRP

XRP

xrp

2.3%

0.1549 $

8,907 تومان

Dogecoin

Dogecoin

doge

3.8%

6.43 $

369,725 تومان

TonCoin

TonCoin

ton

بایننس : فعالیت ایرانیان مقیم خارج منعی ندارد

10/مرداد/1401
افزودن به نشان شده ها
بایننس : فعالیت ایرانیان مقیم خارج منعی ندارد
Binance
IRAN
صرافی
بایننس
4535
2 دقیقه

وب‌سایت کوین دسک اخیراً مصاحبه‌ای با دو تن از مدیران ارشد بایننس درباره برخورد این صرافی با کاربران ایرانی داشته است. در جریان این گفت‌وگو، چاگری پویراز (Chagri Poyraz)، کارشناس حوزه تحریم و مدیر بخش تطبیق با مقررات تحریمی بایننس، به کوین دسک گفته است این صرافی در حال حاضر به ایرانیان مقیم خارج از کشور خدمات ارائه می‌کند و این کار خلاف قوانین تحریمی دولت آمریکا نیست.

پویراز در این باره می‌گوید:

از منظر تحریم، ارائه خدمات به ایرانیان مقیم خارج از کشور، حتی از نظر دفتر کنترل سرمایه‌های خارجی آمریکا (نهاد مسئول در زمین اعمال تحریم‌های ایالت متحده) هم مشکلی ندارد. کره شمالی و سوریه مشمول تحریم‌های سازمان ملل هستند و مقررات مربوط به تحریم شهروندان این دو کشور در هرجایی که قوانین تحریمی سازمان ملل به رسمیت شناخته می‌شوند، قابل‌اجراست. اما بحثی که اکنون داریم درباره تحریم‌های آمریکاست که شامل ایران و کوبا می‌شود و تنها در صورت پیروی از مقررات دولت ایالات متحده قابل‌اجراست. بنابراین آنها (قانون‌گذاران) هرگز پیگیر فعالیت ایرانیان مقیم خارج از این کشور نخواهند شد؛ چراکه انجام چنین کاری غیرقانونی است.

پویراز در صحبت‌های خود به الزامی‌نبودن رعایت مقررات تحریمی آمریکا علیه ایران میان شرکت‌های غیرآمریکایی اشاره کرده است. در واقع باید گفت اینکه یک شکرت ملزم به رعایت تحریم‌های آمریکا علیه ایران است یا خیر، بستگی به ملیت آن مجموعه و ارتباط آن با ایالات متحده دارد. برای مثال، دولت آمریکا و اتحادیه اروپا هر کدام مقررات خاص خود را در برخورد با ایران، شرکت‌های ایرانی و شهروندان این کشور دارند.

تصویر مربوط به توضیح وزارت خزانه‌داری آمریکا درباره اشخاصی که ملزم به رعایت مقررات تحریمی این کشور هستند؛ فقط کسب‌وکارهایی که در آمریکا ثبت‌ شده‌اند یا زیرمجموعه شرکت‌های آمریکایی هستند.

تیگران گمباریان (Tigran Gambaryan)، یکی از مدیران بخش تطبیق با مقررات صرافی بایننس نیز در این رابطه گفته است:

در کشورهای اروپایی، تبعیت شرکت‌ها از مقررات تحریمی آمریکا علیه ایران غیرقانونی است.

پویراز در ادامه افزود:

دلیل اینکه بایننس افرادی مثل من و تیگران را استخدام می‌کند، پیچیدگی مسائل مربوط به حوزه تحریم‌هاست. ما عملاً به یک پناهنده ایرانی مقیم بریتانیا این امکان را داده‌ایم که در بایننس حساب باز کند. پیش‌تر چنین امکانی وجود نداشت و البته که اشتباه هم بود، اما بایننس با بهبود سیستم‌های کنترلی خود اکنون می‌تواند بین مقیم و تبعه یک کشور تحریم‌شده تمایز قائل شود.

گمباریان نیز می‌گوید:

پیروی از تحریم‌های آمریکا در اروپا غیرقانونی است و همین موضوع بار دیگر به‌نوعی این مسئله پیچیده را مطرح می‌کند که ما (بایننس) یک نهاد آمریکایی نیستیم. بایننس رویکرد بسیار محافظه‌کارانه‌ای دارد که ما را در حوزه‌های قضایی غیرآمریکایی در معرض خطر قرار می‌دهد، اما همچنان تحریم‌های ایالات متحده را هم رعایت می‌کنیم. پیروی از این مقررات ما را از نظر فنی در حوزه‌های قضایی خارج از آمریکا در موقعیت قانون‌شکنی قرار می‌دهد و به عقیده من خلاف مقررات اتحادیه اروپاست.

پویراز در پایان گفت:

فقط برای بسط‌دادن موضوع، لطفاً از هر بانکی که می‌خواهید این سؤال را بپرسید که آیا برای یک ایرانی مقیم یک کشور خارجی یا خودِ آمریکا حساب باز می‌کنند یا خیر. پاسخ آنها قطعاً مثبت خواهد بود. درمورد ایرانیان ساکن خود ایران اما، تمامی کارهای لازم را [برای پیشگیری از فعالیت آنها] انجام می‌دهیم. بله همیشه ممکن است مواردی از زیر دستمان در بروند، اما اگر شکافی وجود داشته باشد آن را پیدا می‌کنیم و کنترل‌های خود را بهبود می‌بخشیم.

منبع:

ارز دیجیتال


امتیاز دادن به خبر

با لایک کردن هر خبر شما می توانید کوین بیشتر جایزه بگیرید


مطالب مرتبط با این موضوع

با ماموریت هاوینگ آبان تتر تا 30 میلیون تومان بیت کوین به دست بیار

با ماموریت هاوینگ آبان تتر تا 30 میلیون تومان بیت کوین به دست بیار

2 ارز جدید Dione و Nosana در کوینکس لیست شدند

2 ارز جدید Dione و Nosana در کوینکس لیست شدند

آموزش ثبت نام و احراز هویت در صرافی بیت۲۴ + ۵۰۰ میلیون بیبی دوج هدیه!

آموزش ثبت نام و احراز هویت در صرافی بیت۲۴ + ۵۰۰ میلیون بیبی دوج هدیه!

لیست شدن ارز Archway در کوینکس

لیست شدن ارز Archway در کوینکس

ارزهای دجیتال جدید چطور در کوینکس لیست می شوند؟

ارزهای دجیتال جدید چطور در کوینکس لیست می شوند؟


تحلیل کاربران

توسعـه

[email protected]

25/بهمن/1401

در اوایل فوریه، BABEC توسعه خوشه کامپیوتری “Hive” را بر اساس Chang’an Chain اعلام کرد که می‌گوید قادر به پردازش بیش از ۲۴۰ میلیون تراکنش قرارداد هوشمند در هر ثانیه است.

18

ایران ضد ضربه و مردم سپهر

poyanmokhot

10/مرداد/1401

نمیدانم کشور ایران از پا در بیارم خب چرا به مردم ضربه میزنند مردم چه گناهی کرده بریم اقتصادی دعوا کنیم ایرانیان مقیم خارج کار برتر ایران کردند و این ما همو ندیدیم که چی زیر خط فقر جهنم حساب شد واسه من پولداران که ماشالله پولدار تر یا علی مدد

51

کوین

mamad1370

17/مرداد/1401

کاش دلار ارزون بود اون وقت پولی که در میاوردیم با اون ارز میخریدیم و میتونستیم درامدی داشته باشم خارجی ها روزانه ۱ میلیون کم کم درامد دارن البته همون کسی که با خیلی خیلی کم شروع کرده حتا ۱۰ دلار اگر ضرر هم بکنه ناراحت نمیشه چون پولی نیست واسه اونها

21

ارزدجیتال

soghtam

11/مرداد/1401

یعنی چی میشد ایران ارزهای دجیتال استخراجشون ممنوعیت نداش واسه خیلی ازجوانهای بدون شغل یک منبع درامدوشغل به حساب میومد

40

تحریم ایران

vahdat.masomi

15/مرداد/1401

واقعا با تحریم فقط ما ملت مظلوم ضرر میکنیم وسایل میخریم میگن تحریمیم یا میخوایم سرمایه گذاری کنیم میگن تحریمین تو برداشت هم میگن تحریمیم واقعا مظلوم تر از ملت ایران من ندیدم

24

واقعا چرا ؟ ...................fare

farejoon

11/مرداد/1401

چقدر ما ایرانیها در تمام دنیا با وجودیکه کان علم و دانش هستیم و چه از خانم ها وچه از اقایان در دنیا یا دکتریا مهنس یا از هر شغلی که مطالعه کنید میبینید ایرانیهای مقیم انجا چه سمت هایی دارند ولی هیچ تاثیری ندارد فقط چون ما ایرانی هستیم ‌ما را از بیشتر جوانب و حقوق محروم میکنند واقعا کی این تجریم برداشته میشه که ما هم بتوانیم مثل بقیه از همه امکانات به مساوی استفاده کنیم ‌نه اینکه ما را به چشم دشمن نگاه کنن ... . .

41

تحریم ها

brawl

10/مرداد/1401

ایرانی ها همه جای جهان تحریم هستن نه تنها در رمز ارزها واین فقط به ضرر مزدم ایران هست بخصوص قشر ضعیف وگرنه سرمایداران هر روز وضعشون بهتر میشه

62

فعالیت ايرانيان مقیم خارج در بایننس

kiaaa

10/مرداد/1401

بعد از فشارهای زیاد به صرافی بایننس برای بستن اکانتهای فعال مقیم داخل ایران، این حداقل حالی بود که بایننس میتونست به ایرانی ها بده و این خودش جای شکر داره. ای کاش مشکلات ما ایرانی ها در تحریم بودن از حقوقمون در دنیا تموم بشه که اینقدر از همه موارد ضربه نخوریم فقط بخاطر اینکه داخل ایران عزیز زندگی می‌کنیم.

52

آمریکای جهان خوار ( بجز ایران )

ayoobchem

10/مرداد/1401

ای چاگری پویراز ای مدیر بخش تحریمهای بایننس رویت از ایرانیان خارج برگردان و بە ایرانیان داخل نظری بیفکن، ای چاگری چاکرتم یە کم دل رحم باش بە این آمریکای جهان خوار بجز ایران، گوش نکن.

53

دانلود اپلیکیشن موبایل کوینگرام

با اپلیکیشن اندروید کوینگرام از آخرین مطالب بازارهای مالی و رمزارز ها با خبر باشید، قیمت تمامی رمزارز ها در لحظه چک کنید و نرخ آنها را با مبدل ارز کوینگرام به یکدیگر تبدیل کنید، با دیگر افراد در مورد تحلیل ها و مطالب گفت و گو کنید، سبد دارایی ارزهای دیجیتال خودتان را بسازید و از سود و زیان خود در بازه های زمانی مختلف با خبر باشید و با شرکت رایگان در مسابقات پیش بینی رمزارز جایزه ببرید.
coingram
coingram
کوینگرام

استارتاپ کوینگرام به عنوان یک رسانه تخصصی در حوزه بازار های مالی وارز های دیجیتال ، فعالیت خود را از تیر 1398 شروع کرد. هدف ما از ابتدا آموزش وآشنایی مردم با علم و فناوری آینده یعنی بلاک چین بوده است. آشنایی با انواع ارز های دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، آدا کاردانو و بقیه رمزارز ها میتواند ما را در انتخاب خرید و سرمایه گذاری در این حوزه بسیار بیشتر کمک کند. همان طور که سرمایه گذاری ها و ورود پول به این حوزه روز به روز بیشتر می شود، مسئولیت ما برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی بیشتر می شود تا کسی درگیر پروژه های کلاه برداری و طرح های پانزی نشود.

برگزیده ها

درآمد از کوینگرام

شرایط و قوانین

مفاهیم پایه

آشنایی با بلاکچین

آشنایی با بیتکوین

آشنایی با اتریوم

کوینگرام

درباره ما

ارتباط با ما

شبکه های اجتماعی

اینستاگرامتلگرام

کلیه ی حقوق این سایت نزد کوینگرام محفوظ بوده و بازنشر محتوای اختصاصی با ذکر منبع بلامانع است.