coingram
کوینگرام

نوسان

قیمت

نام ارز

2.2%

63,016 $

3,982,611,200 تومان

Bitcoin

Bitcoin

btc

1.1%

3,120 $

197,153,032 تومان

Ethereum

Ethereum

eth

0%

0.9997 $

63,181 تومان

Tether

Tether

usdt

3.2%

592.7 $

37,460,536 تومان

Binance Coin

Binance Coin

bnb

6.1%

135.83 $

8,584,456 تومان

Solana

Solana

sol

0%

1 $

63,200 تومان

USD Coin

USD Coin

usdc

1%

3,118 $

197,033,584 تومان

Staked Ether

Staked Ether

steth

1.9%

0.519 $

32,801 تومان

XRP

XRP

xrp

3.3%

0.1462 $

9,240 تومان

Dogecoin

Dogecoin

doge

1.6%

5.31 $

335,592 تومان

TonCoin

TonCoin

ton

توضیح رییس کل بانک مرکزی درخصوص خرید و فروش ارزدیجیتال

22/مرداد/1401
افزودن به نشان شده ها
توضیح رییس کل بانک مرکزی درخصوص خرید و فروش ارزدیجیتال
رمزارز
ارز دیجیتال
بانک مرکزی
اخبار داخلی
4852
3 دقیقه

علی صالح آبادی، رییس کل بانک مرکزی در یک مصاحبه تلویزیونی توضیح داد قانون جدیدی برای استخراج‌کنندگانی که مجوز دارند تصویب شده است که طبق آن می‌توانند رمزارز استخراج شده را برای واردات استفاده کنند. وی افزود خرید و فروش رمز ارز خارج از چارچوب و برای مبادله و سرمایه گذاری ممنوع است و به رسمیت شناخته نمی‌شود.

به نقل از سایت خبرگزاری بانک مرکزی، علی صالح‌آبادی، رییس کل بانک مرکزی، در برنامه صف اول، در خصوص بررسی عملکرد بانک مرکزی در حفظ ارزش پول ملی و تنظیم مقررات نظام پولی و ارزی صحبت کرد که در آن به موضوع رمزارزها و ریال دیجیتال هم اشاره شد.

صالح‌آبادی از مصوبه جدید هیات دولت در خصوص بحث ماینرهای قانونی و واردات با رمزارزها خبر داد. طبق این مصوبه، استخراج‌کنندگان قانونی رمزارزها می‌توانند از رمزارز خود در زمینه واردات به صورت قانونی استفاده کنند.

صالح‌آبادی در مورد بحث رمزارزها در کشور خاطرنشان کرد از آنجا که قانونی برای مبادله با رمزارزها در کشور هنوز وجود ندارد، این کار از سمت بانک مرکزی مورد قبول نیست و ریسک‌های سرمایه‌گذاری و خرید و فروش با رمزارزها با خود افراد است.

وی یادآور شد:

البته همانطور که بانک مرکزی بارها اعلام کرده، خرید و فروش رمز ارز خارج از چارچوب و برای مبادله و سرمایه گذاری ممنوع است و به رسمیت شناخته نمی‌شود؛ بنابراین سیاست کلی فعلی در مورد رمز ارزها این است که مبادله آن به عنوان ابزار سرمایه گذاری مورد قبول نیست، اما کسانی که استخراج رمز ارز انجام داده‌اند در چارچوب آیین نامه مصوب هیات وزیران می توانند از آن برای واردات استفاده کنند.

رییس کل بانک مرکزی اظهار کرد:

چند سالی است که رمزارزها در دنیا مطرح شده و کشورهای مختلف هنوز آن را به رسمیت نشناخته‌اند. در برخی کشورها هم رمزارزها را ممنوع اعلام کرده‌اند و به عنوان وسیله‌ای برای سرمایه‌گذاری آن را قبول ندارند. در کشور ما نیز در سال ۱۳۹۹ دولت آیین نامه‌ای را برای کسانی که با مجوز قانونی وزارت صمت و وزارت نیرو رمز ارز استخراج کرده‌اند تصویب کرد تا بتوانند دارایی خود را در سامانه‌ای تحت نظارت بانک مرکزی عرضه نموده و از رمز ارز استخراج شده برای واردات استفاده کنند.

ماینرهای مجاز می‌توانند رمزارزهای خود را برای واردات استفاده کنند

کشورهایی مانند چین، مبادلات و معاملات رمزارزها را ممنوع کرده‌اند. در کشور ما، در سال ۹۹، دولت آیین‌نامه‌ای را برای کسانی که استخراج رمزارز انجام می‌دهند، تعیین کرده است. با مجوز قانونی که از سمت وزارت نیرو و صمت دریافت می‌کنند، مزرعه استخراج رمزارز خواهند داشت و این افراد رمزارزی که استخراج می‌کنند را می‌توانند در سامانه تحت نظارت بانک مرکزی عرضه کرده و واردکنندگان از آن برای واردات استفاده کنند.

رییس کل بانک مرکزی افزود:

ما برای افرادی که مجوز استخراج رمزارز گرفته بودند، امکانی را فراهم و مقرراتی را با هماهنگی وزارت صمت برای عرضه رمزارز به مقصد واردات آماده و تعریف کرده‌ایم که این مقررات و چارچوب مصوب شده در هفته آینده اعلام عمومی خواهد شد.

با توجه به این قانون، ماینرهای مجوزدار می‌توانند رمزارز خود را برای واردات عرضه کنند، اما مبادله با رمزارزها قانونی نیست و افرادی که سود و ضرر می‌کنند، دچار ریسک سرمایه‌گذاری در این حوزه می‌شوند.

کارکرد «رمز ریال» با رمزارزهای دیگر متفاوت است

صالح آبادی در خصوص رمزریال یا ریال دیجیتال توضیح داد:

بحث رمزریال با سایر رمزارزها کاملا متفاوت است. رمزریالی که ما تعریف کردیم این است که افراد به جای جابجا کردن اسکناس ریال، می‌توانند از رمزریال یا ریال دیجیتال استفاده کنند. در واقع، ریال دیجیتال، جایگزین اسکناس ریال است. کارهای آن در بانک مرکزی انجام شده و طبق وعده، در شهریور ماه به صورت آزمایشی عملیاتی می‌شود. تعداد کشورهایی که در جهان این کار را انجام داده‌اند بسیار معدود است.

رییس کل بانک مرکزی اضافه کرد:

امکان خوبی که با این کار فراهم می‌شود این است که افرادی که می‌خواهند اسکناس ریال را جابجا کنند، از ریال دیجیتال استفاده می‌کنند. در واقع، از آنجا که ناشر اسکناس ریال بانک مرکزی است، ریال دیجیتال را نیز بانک مرکزی منتشر می‌کند. البته جزئیاتی وجود دارد و آموزش‌هایی باید در این زمینه انجام شود.

  • آیا معاملات رمز ارز در ایران ممنوع است؟

به گفته رییس کل بانک مرکزی، فعلا در ایران قانونی برای مبادله با رمزارزها وجود ندارد. وی اضافه کرد این کار از سمت بانک مرکزی مورد قبول نیست و ریسک‌های سرمایه‌گذاری و خرید و فروش با رمزارزها با خود افراد است. صالح آبادی توضیح داد خرید و فروش رمز ارز خارج از چارچوب و برای مبادله و سرمایه گذاری ممنوع است و به رسمیت شناخته نمی‌شود.

  • رمز ریال از چه زمانی اجرایی می‌شود؟

علی صالح آبادی رییس کل بانک مرکزی توضیح داد «رمز ریال» به صورت آزمایشی در شهریور ماه اجرایی خواهد شد.

منبع:

میهن بلاکچین


امتیاز دادن به خبر

با لایک کردن هر خبر شما می توانید کوین بیشتر جایزه بگیرید


مطالب مرتبط با این موضوع

یک حامی ارز دیجیتال موقتا رئیس مجلس نمایندگان آمریکا شد!

یک حامی ارز دیجیتال موقتا رئیس مجلس نمایندگان آمریکا شد!

تحقیقات درباره رونالدینیو به دلیل مشارکت در یک کلاهبرداری کریپتویی!

تحقیقات درباره رونالدینیو به دلیل مشارکت در یک کلاهبرداری کریپتویی!

اخبار مهم بازار رمزارزها در این هفته!

اخبار مهم بازار رمزارزها در این هفته!

ایلان ماسک از نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری طرفدار بیت‌کوین، حمایت کرد.

ایلان ماسک از نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری طرفدار بیت‌کوین، حمایت کرد.

بازار کریپتو در سال ۲۰۲۴ چگونه است؟

بازار کریپتو در سال ۲۰۲۴ چگونه است؟


تحلیل کاربران

ارز

dors@1

22/مرداد/1401

اینکه دارند سخت گیری برای ارزهای دیجیتال و استخراج کنندگان می کنند عجیب نیست و کلا فقط بلدن ممنوع کنند ولی بالاخره شاید یه روز راه بیان و ممنوعیت برداشته شه

62

سخنان ناپخته

saeidyazan

23/مرداد/1401

میفرماید : خرید و فروش جهت سرمایه گذاری دررارز دیجیتال ممنوع است. انتظار دارن مردم پولشون رو در بانکها و بورس سرمایه کنند تا با وضعیت ریسکی دلار به ریال ملت دچار پسرفت و اسارت در چاه تورم بشوند.سرمایه گذاری با واحد پولی مثل ریال هیچ منطقی نداره،چون هیچ امنیت و مقاومتی در برابر بی ارزش شدن نسبت به سایر پول های دنیا نداره. شما ارز دیجیتال موثق مثل بیتکوین،اتریوم،کاردانو و بایننس بخری ۲ حالت برد میکنی.هم پولت به دلار پس انداز هست و هم سودت.

30

رمز ارز

Farromah8

22/مرداد/1401

چه بهتر که دولت تبادلات و معاملات ارزهای دیجیتال رو به رسمیت نمیشناسه، چون در هر موردی که دولت نظارت میکنه و دست روی اون میذاره، مطمئنن خراب و نابودش میکنه..! چون اینجور عادت کردن که همه‌چیز در نهایت باید به نفع دولت و به ضرر مردم باشه..!

46

مجهولالهویه

hamidkiani

22/مرداد/1401

این قانون و سیاستی که برای رمز ریال درنظر گرفته شده یک کار خود درآوردی است و درکیر کجای جهان چنین چیزی را نمیبینیم. در صنعت رمز ارز هم باید متفاوت از همه دنیا باشیم و همین عاملی میشود که در این زمینه هم در انواع جهانی قرار بگیریم. کاش مدیران مانند تمام جهان رفتار میکردند تا بیش از این از قافله روز عقب نمانیم. کاش

37

ممنوع

farzadkhademi

22/مرداد/1401

معمولا اینطور میگن که اگر بعداً خواستند اقدامی کنن یا اگر مسدودی شد و مشکلی پیش اومد بگن که ما اعلام کرده بودیم و تایید شده نبوده از طرف بانک مرکزی.

47

مبادلات ارزی

حسین1374

23/مرداد/1401

اگه دولت برقی رو که داره صادر میکنه به استخراج ارز اختصاص بده درامدش خیلی بیشتر و نقدینگیشم سریع تر و بدون ریسک میشه

28

ریال و ارز دیجیتال

[email protected]

28/مرداد/1401

امکان خوبی که با این کار فراهم می شود این است که افرادی که می‌خواهند اسکناس ریال را جابجا کنند با ارز دیجیتال استفاده کنند

23

رمز ارز

nima niknam

28/آذر/1401

چه بهتر که دولت تبادلات و معاملات ارزهای دیجیتال رو به رسمیت نمیشناسه، چون در هر موردی که دولت نظارت میکنه و دست روی اون میذاره، مطمئنن خراب و نابودش میکنه..! چون اینجور عادت کردن که همه‌چیز در نهایت باید به نفع دولت و به ضرر مردم باشه..!

5

ماین رمز ارز برای واردات

kiaaa

24/مرداد/1401

ایشون در زمانی ک رئيس بورس بودند بلایی سر مردم آوردند ک باعث شد خیلی از کانون گرم خانواده ها از هم بپاشن بخار

27

رمز ارز در ایران

miladjavidi

22/مرداد/1401

کشوری با قوانین عجیب غریب،،قوانین برای مردم اما کارهایی که سود دارن برای خودشون این روند جدیدی نیست چهل ساله باهاش آشناییم،رئیس بانک مرکزی توضیح نداده که اگه با فروش رمز ارز مبلغ سنگینی دست فروشنده در ایران بیاد توسط دولت حساب شخص مسدود میشه

32

ارز دیجیتال حرام است

mehdializ

22/مرداد/1401

سلام دوستان. خیلی جالبه اومدن استفاده از ارز دیجیتال برای مردم ممنوع کردن. اونوقت خودشون تمام معاملات بین الملی رو با ارز دیجیتال انجام میده. چند روز پیش سه میلیون دلار واردات به ایران رو با ارز دیجیتال انجام دادن. بزرگترین ماینر های دنیا رو تو استخراج ارز های دیجیتال ایران داره انجام میده. اونوقت برای ما ممنوع.

45

ارز دیجیتال یا رمزریال

Alijan110

08/بهمن/1401

جناب صالح ابادی خواب تشریف دارن . هرکس نزدیکش هست بگه قربون شکل ماهت برم الان حداقل ۱۵ سال که تو ایران دارن رمز ارز جابجا میکنن یا بقول خودشان ریال دیجیتال . وقتی ۱۵ سال پیش قبض اب و برق و.. ویا پول بحساب دیگری ازطریق گوشی یا سیستم واریز میکنی همون رمز ریال . اسکناس که نمیره داخل گوشی و بره تو بانک یه سری اعداد که همون رمز ارز حالا شما هنوز میگی مجوز نداره که بتونی پول مردم حاپو کنی اگر راست میگی عملیات خودتون کنسل کنید .

2

ارز دیجیتال

roya6600

23/مرداد/1401

یک خبر خوب برای اونهایی که ارز دیجیتال دارند.و این که داره سیر صعودی را طی میکنه.و در چند روز اینده شاهد صعود این رمز ارزها خواهیم بود به امید خدا

34

ارز بصورت کلی

[email protected]

04/بهمن/1401

بنده نظرم به‌این گونه هست تمام ارز های الکترونیکی و غیره درحال کاهش چشمگیری می‌باشد نسبت به شیطنت های آمریکا و اروپا در غرب آسیا و دامن زدن به بحران اقتصادی در تمام کشورهای مختلف تا بتوانند جلوی قدرت کشورهای درحال توسعه مثل چین روسیه ایران عربستان و غیره منطقه آسیا به چالش بکشند تا قدرت در دست آمریکا و اروپا باقی بماند! ولی نظر بنده این هست این کار باعث فقر در تمام کشورها شود و ارز بحالت چالش کشیده شود؟ و در آخر هم یه قطعنامه برسند و دوباره صلح کنند همین‌طور می‌شه... نظر دوستان چیه؟

3

جواب من به جناب صالح آبادی

[email protected]

22/مرداد/1401

آقای صالح آبادی اصلا من نمیدانم در زمان‌ تصدی بعنوان ریس سازمان بورس چه گلی به سر ما زدی که الان هم در مقام ریاست بانک مرکزی میخواهی بزنی فارکس حرام رمز ارز ممنوع چرا ما ایرانی ها آنقدر باید چوب سیاست‌های غلط شما را بخوریم آخه کدام عقل سالمی میگوید بندگان خدایی که بر» فف۳

39

رمز ارز قانونی یا غیر قانونی

Catty707

22/مرداد/1401

از یه طرف میگن بانک مرکزی رمزارزها رو به رسمیت نمیشناسه هر گونه سرمایه گذاري خرید و فروش از نظر بانک مرکزی غیر قانوني میباشد هیچ قانونی در کشور برای رمز ارزها نداریم بعد میگن افرادی که رمز ارز استخراج میکنن میتوانند رمز ارزهای استخراج شده را برای واردات عرضه کنند بالاخره قانونی میباشد یا نمی‌باشد؟

42

ریال دیجیتالی به نفع مردم یا دولت

mahmood39

22/مرداد/1401

برای دولت جایگزینی ریال دیجیتال هزینه‌های چاپ اسکناس را کاهش می دهد و از طرفی کنترل دولت بر تراکنش های بانکی بیشتر شده و اعمال سیاست‌های مالیاتی و نرخ هر تراکنش دارای منافع است. ولی این رمز ارز کارکرد سایر رمزارز ها نداشته و نخواهد داشت.

39

خیلی بده

iiiilor

03/بهمن/1401

ایراین خودش بد بخته هست این چیه ساختین ارزان ترین رمز ارز دنیا ساخته شود ¡ پول اینا هم بدید به فلستین کمی به فکر مردم باشید

2

بانک مرکزی

[email protected]

15/مهر/1401

من موندم بانک مرکزی رمز ارز و دیجیتال را به رسمیت نمی‌شناسد ولی چجوری خودش اکثر جابجایی هاش یا صرافی های با رمز ارز هستند اکثر این صرافی ها زیر نظر بانک مرکزی هستند

13

ممنوعیت رمزارز

mehdi3161

20/شهریور/1401

جالبه برای ما استفاده معامله وسرمایه گذاری هم ممنوع هست .اماخودشون برا واردات ازش استفاده میکنن.باافتخارهم اعلام میکنن

14

بازهم حرفهای ضد و نقیض

alishivaei

23/مرداد/1401

بانک مرکزی رمز ارز رو به رسمیت نمیشناسه ولی تمام صرافی های ایران که دارن فعالیت میکنن همسون درگاه پرداختشون از بانک مرکزیه اینا یا واقعا نفهمن یا خودشون رو به نفهمی زدن ازون ور ارز دیحیتال ملی درست میکنن خودشون با رمز ارز معاملات بین المللی انحام میدن ازون ور میگن ممنوعه در کل زیاد به این حرفا توجه نکنید اینا کلا تو فازن هر لحظه یه حرف میزنن جدی نگیرید وکارتون رو ادامه بدین

37

دوگانگی محض

redur

22/مرداد/1401

این تنها یک معنا دارد که فقط پولدارها میتوانند پول دارتر شوند و فقیرها فقیرتر،چون که تهیه ماینرها و گرفتن مجوز فقط برای صندلی نشین های نقاب دار است.

49

موا فق یا مخالف ......fare

farejoon

22/مرداد/1401

نظر خودمه هر زگاهی مصاحبه های مختلف انجام میشه که ما اجازه نمیدیم یا بعد مدتی مجدد موافق میشن پس من اینو متوجه شدم که چه مخالف و چه موافق زیانش مال ما سودش مال دیگران و هرجایی که پای این اشخاص به میان بیاد کار از بیخ خرابه خدا عقل به ما داده که انچه درسته گوش بدیم .

44

موافقت یا مخالفت رئیس بانک مرکزی با ارز

king65mmd

23/خرداد/1402

من دقیقا درمورد مخالفت یا موافقط ارز در کشور خبرندارم وبیخبرم از نظرات رئیس بانک مرکزی از این موضوع ولی خواستم تشکر ویژه کنم از همکارای خوبم بابت پیگیری وپیندکردنه تحلیلهای بنده ،، موضوع واضحتر در پائین سطر داده شده دوست من همونطور که تمام تحلیلهای من رو دونه به دونه پسندیدی بنده هم در جواب به تمامیه تحلیلهایتان روی +مثبت نشان میدهم.

2

دانلود اپلیکیشن موبایل کوینگرام

با اپلیکیشن اندروید کوینگرام از آخرین مطالب بازارهای مالی و رمزارز ها با خبر باشید، قیمت تمامی رمزارز ها در لحظه چک کنید و نرخ آنها را با مبدل ارز کوینگرام به یکدیگر تبدیل کنید، با دیگر افراد در مورد تحلیل ها و مطالب گفت و گو کنید، سبد دارایی ارزهای دیجیتال خودتان را بسازید و از سود و زیان خود در بازه های زمانی مختلف با خبر باشید و با شرکت رایگان در مسابقات پیش بینی رمزارز جایزه ببرید.
coingram
coingram
کوینگرام

استارتاپ کوینگرام به عنوان یک رسانه تخصصی در حوزه بازار های مالی وارز های دیجیتال ، فعالیت خود را از تیر 1398 شروع کرد. هدف ما از ابتدا آموزش وآشنایی مردم با علم و فناوری آینده یعنی بلاک چین بوده است. آشنایی با انواع ارز های دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، آدا کاردانو و بقیه رمزارز ها میتواند ما را در انتخاب خرید و سرمایه گذاری در این حوزه بسیار بیشتر کمک کند. همان طور که سرمایه گذاری ها و ورود پول به این حوزه روز به روز بیشتر می شود، مسئولیت ما برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی بیشتر می شود تا کسی درگیر پروژه های کلاه برداری و طرح های پانزی نشود.

برگزیده ها

درآمد از کوینگرام

شرایط و قوانین

مفاهیم پایه

آشنایی با بلاکچین

آشنایی با بیتکوین

آشنایی با اتریوم

کوینگرام

درباره ما

ارتباط با ما

شبکه های اجتماعی

اینستاگرامتلگرام

کلیه ی حقوق این سایت نزد کوینگرام محفوظ بوده و بازنشر محتوای اختصاصی با ذکر منبع بلامانع است.