coingram
کوینگرام

آیا اثبات کار اتریوم موفق خواهد شد؟

09/شهریور/1401
افزودن به نشان شده ها
آیا اثبات کار اتریوم موفق خواهد شد؟
ETH
Ethereum
اتریوم
تحلیل
1756
زمان مطالعه: 3 دقیقه

اتریوم، دومین ارز دیجیتال بزرگ بازار و رهبر بی‌رقیب اکوسیستم دیفای (DeFi)، به‌دلیل مشکلات مقیاس‌پذیری قربانی موفقیت خود شد؛ تا جایی که در نوامبر ۲۰۲۱ (آبان ۱۴۰۰) میانگین هزینه انجام هر تراکنش در شبکه اتریوم از ۵۰ دلار گذشت. دقیقاً به همین دلیل است که ادغام اتریوم، گامی حیاتی برای پیاده‌سازی یک راه‌حل مقیاس‌پذیری کاربردی خواهد بود. در نتیجه، ایجاد هاردفورک‌های مبتنی بر اثبات کار اتریوم، چیزی شبیه به تجربه دوباره یک ایدهٔ شکست‌خورده است.

به گزارش کوین تلگراف، نزدیک‌شدن به زمان ادغام و احتمال انتقال به یک وضعیت ضدتورمی، سرمایه‌گذران را هیجان‌زده کرده است. با این حال،‌ آنها انتظار ایجاد هاردفورک‌هایی را در آینده نیز دارند. پس از این اتفاق، توکن‌ این هاردفورک‌ها به سرمایه‌گذاران اتریوم در بلاک چین‌های متخلف (به رایگان) تعلق خواهد گرفت. حتی اگر هیچ تضمینی وجود نداشته باشد که آنها از پذیریش و نقدینگی در بازار برخوردار می‌شوند.

آغاز به کار این هاردفورک‌ها با وضعیتی مشابه شبکه اصلی اتریوم، کاربران را به دریافت توکن و NFT رایگان وسوسه خواهد کرد. وضعیت مشابه به این معنی است که محتویات توکن‌ها و تاریخچه تراکنش‌های هر آدرس در نسخه مبتنی بر اثبات کار، مشابه شبکه اتریوم باشد.

از طرف دیگر، اصلاح ۲۹درصدی قیمت اتریوم پس از رسیدن به مقاوت ۲٬۰۰۰ دلاری به حدی چالش‌برانگیز بود که باعث ایجاد حس ناامیدی در بازار شد. پس از آنکه، سرمایه‌گذاران متوجه شدند کاربرد عملی فورک‌ها بسیار کمتر از حد انتظار خواهد بود، آرزوی دریافت توکن رایگان از بین رفت و جای خود را به واقعیت داد.

هاردفورک احتمالی اثبات کار اتریوم (ETHPoW)، یک بلاک چین جدید است که توسط گروهی از ماینرها حمایت می‌شود. همچنین، برخی از صرافی‌ها نیز معاملات فیوچرز توکن بومی این هاردفورک را آغاز کرده‌اند. به نظر می‌رسد بازارها نیز نظر خود را درباره این هاردفورک اعلام کرده‌اند، زیرا اکنون قرارداد فیوچرز توکن اثبات کار اتریوم در صرافی‌های گیت‌ (Gate) و پولونیکس (Poloniex) زیر ۵۵ دلار معامله می‌شود.

استیبل کوین‌های هاردفورک هیچ پشتوانه و اوراکلی ندارند

تتر (USDT) و یواس‌دی کوین (USDC)، دو استیبل کوین پیشرو بازار رسماً قصد خود را برای حمایت از زنجیرهٔ ادغام تحت حمایت بنیاد اتریوم تأیید کرده‌اند. کوین تلگراف، پیش از این در گزارشی گفته بود که با توجه به تسلط این دو استیبل کوین بر بازار، حمایت آنها می‌تواند منجر به انتقال آرام و بدون دردسر اتریوم به اثبات سهام شود.

در همین حال، تیم توسعه‌دهنده هاردفورک اثبات کار اتریوم گفته که آنها به‌طور موقت توکن‌‌ها را در استخرهای نقدینگی برنامه‌های دیفای مشخصی مسدود می‌کنند تا از دارایی‌های کاربران پس از هاردفورک محافظت کنند.

ایده مسدودکردن دارایی‌های کاربران بدون رضایت‌ آنها به‌خوبی پیش نرفت. برخی از کاربران هم اکانت توییتر پشت هاردفورک اتریوم را کلاهبرداری خواندند، زیرا جامعه اتریوم به انجام چنین تغییری رأی نداده است.

برنامه‌های غیرمتمرکز عملکردی فراتر از تسهیل تراکنش‌‌ها دارند، زیرا نیازمند تعامل با داده‌‌های خارجی و استفاده از محاسبات آف‌چین (خارج از شبکه) هستند. اینجاست که فناوری اوراکل بلاک چین وارد بازی می‌شود.

چین لینک عملکرد قراردادهای هوشمند را با پیوند آنها به داده‌ها، رویدادها و تراکنش‌های دنیای واقعا افزایش می‌دهد. این پروتکل در ۸ اوت (۱۷ مرداد) در یک بیانیه رسمی اعلام کرد که خدمات آنها بر بستر بلاک چین اثبات سهامی که توسط بنیاد اتریوم پشتیبانی می‌‌شود، باقی خواهد ماند.

برنامه‌های پیشرو، کاربران را تشویق می‌کنند تا توکن‌های فورک‌شده را کنار بگذارند

پروتکل آوی (Aave) در ۱۶ اوت (۲۵ مرداد) از سرمایه‌گذاران خود خواست تا در رأی‌گیری تعهد به مکانیسم اثبات سهام اتریوم شرکت کنند. این پیشنهاد به جامعه قدرت می‌دهد تا از استقرار پروتکل آوی در هر فورک جایگزین اتریوم جلوگیری کنند.

بر خلاف اینکه آوی منحصراً به‌عنوان یک برنامه برای اتریوم طراحی‌ شده، در طول سال‌ها تبدیل به پروتکلی میان‌زنجیره‌ای شده است. در حال حاضر، نسخه‌های رسمی این برنامه بر روی شبکه‌‌های فانتوم،‌ پالیگان،‌ آپتیمیزم، آربیتروم، اولنچ و هارمونی اجرا می‌شود.

سرمایه‌گذاران متوجه این موضوع شده‌اند که پشتیبانی‌نکردن برنامه‌های غیرمتمرکز و استیبل کوین‌ها از هاردفورک‌های اتریوم، به این معنی است که توکن‌ها و NFTهای رایگان نیز کمتر میان این برنامه‌ها پذیرفته خواهند شد. صرف‌نظر از ارزش توکن هاردفورک احتمالی اثبات کار، کاربردپذیری شبکه اثبات سهام اتریوم که توسط بنیاد اتریوم پشتیبانی می‌شود، بسیار فراتر از کاربردپذیری شبکه‌های رقیب خواهد بود.

اتریوم کلاسیک هرگز مورد پذیرش قرار نگرفت

ایده اتریوم کلاسیک به ما نشان داد که راه‌اندازی یک شبکه رقیب، قیمت اتریوم را تضعیف نخواهد کرد. هدف این هاردفورک که به دنبال یک تغییر اجماع در سال ۲۰۱۶ رخ داد، بازگرداندن ۶۰میلیون دلار توکن به‌سرقت رفته از شبکه بود. برنامه‌های کاربردی بلاک چین اتریوم کلاسیک، برخلاف ارزش بازار ۴.۵میلیارد دلاری آن، هرگز مورد توجه قرار نگرفتند.

داده‌های موجود نشان می‌دهد که معامله‌گران اتریوم باید هاردفورک‌های (احتمالی) آینده را نادیده بگیرند. آنها باید بر نقشه راه مقیاس‌پذیری تمرکز کنند؛ چه اتریوم بتواند موقعیت خود را به‌عنوان رهبر بازار با بیشترین سرمایه قفل‌شده حفظ کند یا نه.

منبع:

میهن بلاکچین


امتیاز دادن به خبر

با لایک کردن هر خبر شما می توانید کوین بیشتر جایزه بگیرید


مطالب مرتبط با این موضوع

فرصت‌های جدید معاملاتی در بازار: آماده‌باش برای سودآوری!

فرصت‌های جدید معاملاتی در بازار: آماده‌باش برای سودآوری!

تحولات جدید در شبکه اتریوم: تایید و اجرای EIP-3074 و تأثیرات آن بر تعامل با دپ‌ها و والت‌ها

تحولات جدید در شبکه اتریوم: تایید و اجرای EIP-3074 و تأثیرات آن بر تعامل با دپ‌ها و والت‌ها

تحلیل دقیق بازار بیت کوین در آستانه هوینگ: آیا تاریخ دوباره خود را تکرار می‌کند؟

تحلیل دقیق بازار بیت کوین در آستانه هوینگ: آیا تاریخ دوباره خود را تکرار می‌کند؟

پیشتازی اتریوم و پالیگان در جذب کاربران جدید در سه ماهه اول سال 2024

پیشتازی اتریوم و پالیگان در جذب کاربران جدید در سه ماهه اول سال 2024

تحلیلگر مطرح بازار ارز دیجیتال رویایی از قله‌های جدید برای بیت‌کوین، اتریوم و سولانا می‌کشد!

تحلیلگر مطرح بازار ارز دیجیتال رویایی از قله‌های جدید برای بیت‌کوین، اتریوم و سولانا می‌کشد!


تحلیل کاربران

اثبات کار اتریوکورم

marwan

29/خرداد/1402

ارز ETH در حال حاضر پشت سر BTC و با اختلاف از بقیه رقبا، دومین ارز دیجیتال برتر بازار از نظر ارزش کل (مارکت کپ) محسوب می‌شود.

3

اتریوم

ahmadshrzad

10/شهریور/1401

اتریوم خیلی خوب پیشرفت کرد و به بالاترین جای خود رسید در حدی که همه کاربران موفق شدند و سود بردندو اگه مقیاس پذیریش انجام نمیشد بهتر هم میشد

21

بخون alikhazaee72

Catty707

22/شهریور/1401

یعنی تو هنوز داری همین بیت کوین چیست رو مینویسی و لایک هم میگیری؟واقعا من جای تو بودم از خجالت دیگه روم نمیشد تحلیل خبر بنویسم .

8

بیت کوین چیست؟

alikhazaee72

09/شهریور/1401

بیت کوین نوعی پول الکترونیک است که به وسیله آن می‌توانید به هر نقطه‌ای از دنیا پول بفرستید یا از آن برای خرید کالا و خدمات استفاده کنید.

27

هدف اصلی

shabshekan

09/شهریور/1401

با سلام به کاربران گرامی،،،اتفاقا به نظر من هدف اصلی همین است که یه ثبات و آرامش به کاربران اتریوم،و تشویق برای سرمایه گذاری در شبکه را به مخاطبان القا کند.با توجه به مبلغ گس بالا و مشکلات متعدد در تغییر سیستم اجماع،به نظر می‌رسد که این آخرین تیر ترکش برای نجات اتریوم،میباشد،،با تشکر

27

اثبات کار یا سهام

Bist1234

11/شهریور/1401

اثبات سهام اکثرا برای حفظ امنیت بلاک چینی پدر جهت جایگزینی با اثبات کار یا همان استخراج انجام میشود،ولی در کل این ماجرا تا حد زیادی باعث ثبات و بالا کشیدن این ارز خواهد انجامید

10

دانلود اپلیکیشن موبایل کوینگرام

با اپلیکیشن اندروید کوینگرام از آخرین مطالب بازارهای مالی و رمزارز ها با خبر باشید، قیمت تمامی رمزارز ها در لحظه چک کنید و نرخ آنها را با مبدل ارز کوینگرام به یکدیگر تبدیل کنید، با دیگر افراد در مورد تحلیل ها و مطالب گفت و گو کنید، سبد دارایی ارزهای دیجیتال خودتان را بسازید و از سود و زیان خود در بازه های زمانی مختلف با خبر باشید و با شرکت رایگان در مسابقات پیش بینی رمزارز جایزه ببرید.
coingram
coingram
کوینگرام

استارتاپ کوینگرام به عنوان یک رسانه تخصصی در حوزه بازار های مالی وارز های دیجیتال ، فعالیت خود را از تیر 1398 شروع کرد. هدف ما از ابتدا آموزش وآشنایی مردم با علم و فناوری آینده یعنی بلاک چین بوده است. آشنایی با انواع ارز های دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، آدا کاردانو و بقیه رمزارز ها میتواند ما را در انتخاب خرید و سرمایه گذاری در این حوزه بسیار بیشتر کمک کند. همان طور که سرمایه گذاری ها و ورود پول به این حوزه روز به روز بیشتر می شود، مسئولیت ما برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی بیشتر می شود تا کسی درگیر پروژه های کلاه برداری و طرح های پانزی نشود.

برگزیده ها

درآمد از کوینگرام

شرایط و قوانین

مفاهیم پایه

آشنایی با بلاکچین

آشنایی با بیتکوین

آشنایی با اتریوم

کوینگرام

درباره ما

ارتباط با ما

شبکه های اجتماعی

اینستاگرامتلگرام

کلیه ی حقوق این سایت نزد کوینگرام محفوظ بوده و بازنشر محتوای اختصاصی با ذکر منبع بلامانع است.