coingram
کوینگرام

نوسان

قیمت

نام ارز

0.3%

67,116 $

3,859,170,000 تومان

Bitcoin

Bitcoin

btc

0.2%

3,131 $

180,010,650 تومان

Ethereum

Ethereum

eth

0.1%

0.9995 $

57,471 تومان

Tether

Tether

usdt

0.1%

580.9 $

33,403,475 تومان

Binance Coin

Binance Coin

bnb

1%

174.21 $

10,017,075 تومان

Solana

Solana

sol

0.1%

0.9996 $

57,477 تومان

USD Coin

USD Coin

usdc

0.3%

3,127 $

179,786,975 تومان

Staked Ether

Staked Ether

steth

0.3%

0.5222 $

30,027 تومان

XRP

XRP

xrp

0.5%

0.1555 $

8,941 تومان

Dogecoin

Dogecoin

doge

1.2%

6.43 $

369,725 تومان

TonCoin

TonCoin

ton

آیا ممکن است هاوینگ بیت کوین زودتر اتفاق بیفتد؟

22/شهریور/1401
افزودن به نشان شده ها
آیا ممکن است هاوینگ بیت کوین زودتر اتفاق بیفتد؟
BTC
Halving
بیتکوین
هاوینگ
3194
3 دقیقه

هاوینگ بیت کوین، پاداش استخراج بلاک‌های شبکه را تقریباً هر چهار سال یک‌بار به نصف کاهش می‌دهد. این اتفاق با کنترل عرضه، می‌تواند در بلندمدت از کاهش قیمت بیت کوین جلوگیری کند. تاریخ دقیق انجام هاوینگ برای بسیاری از سرمایه‌گذاران اهمیت دارد، زیرا این رویداد هربار نوسانات قابل‌توجهی را در قیمت این ارز دیجیتال ایجاد کرده است.

به گزارش کوین‌ دسک، رسیدن هش ریت بیت کوین به بالاترین سطح تاریخی خود، باعث ایجاد نگرانی در مورد سرعت‌گرفتن هاوینگ بیت کوین میان برخی از کاربران توییتر شده است. اما آیا ممکن است هاوینگ بیت کوین زودتر از تاریخ موردانتظار اتفاق بیفتد؟

یک توسعه‌دهنده در پاسخ به این سوال و نگرانی‌ها، یادآوری کرده است که الگوریتم بیت کوین از سرعت‌گرفتن حرکت شبکه به سمت رویداد هاوینگ جلوگیری می‌کند.

اکانت توییتری «The TIE» عقیده دارد که با رسیدن نرخ هش به بالاترین سطح تاریخ خود، هاوینگ بعدی بیت کوین در سه‌ماه چهارم سال ۲۰۲۳ رخ خواهد داد.

استخراج‌کنندگان بیت کوین به‌طور مداوم برای پردازش تراکنش‌ها و افزودن یک بلاک جدید به بلاک چین که تقریباً هر ۱۰ دقیقه یک‌بار اتفاق می‌افتد، با یکدیگر رقابت می‌کنند. با این حال، عواملی مانند تعداد استخراج‌کنندگان یا پیشرفت فناوری دستگاه‌های ماینر می‌تواند این ضرب‌آهنگ ۱۰ دقیقه‌ای را تغییر داده و استخراج بلاک‌ها را کمی آسان‌تر یا دشوارتر کند.

الگوریتم بیت کوین، میزان دشواری استخراج را برای حفظ زمان بلاک ۱۰ دقیقه‌ای، هر ۲٬۰۱۶ بلاک (تقریباً هر ۲ هفته) یک‌بار تنظیم می‌کند. این الگوریتم همچنین تعداد بیت‌ کوین‌هایی را کنترل می‌کند که استخراج‌کنندگان برای پردازش تراکنش‌ها و حفظ امنیت شبکه به‌عنوان پاداش دریافت می‌کنند.

۱۳ سال پیش در سال ۲۰۰۹، هنگامی که ساتوشی ناکاموتو، خالق ناشناس بیت کوین، این بلاک چین را راه‌اندازی کرد، استخراج‌کنندگان ۵۰ بیت کوین برای استخراج موفقیت‌آمیز هر بلاک دریافت می‌کردند. این پاداش هر ۲۱۰٬۰۰۰ بلاک (تقریباً هر ۴ سال) به نصف کاهش می‌یابد و هاوینگ بعدی نیز در سال ۲۰۲۴ انجام خواهد شد.

بنابراین، آن‌طور که برخی افراد ادعا می‌کنند، آیا رشد نرخ هش شبکه می‌تواند باعث رخ‌دادن هاوینگ در سال ۲۰۲۳ شود؟ پاسخ کوتاه به این سؤال خیر است.

تغییرات نرخ هش شبکه در زمان‌بندی هاوینگ بیت کوین تأثیر قابل‌توجهی نمی‌گذارد، زیرا الگوریتم بیت کوین برای جلوگیری از تغییر شدید در زمان بلاک (۱۰ دقیقه‌ای)، سختی استخراج را مطابقت با شرایط شبکه در هر دوره زمانی تنظیم می‌کند.

شاید تغییرات کوچکی در تاریخ هاوینگ ایجاد شود، اما هیچ عاملی آن‌قدر تأثیرگذار نیست که تاریخ این اتفاق را از سال ۲۰۲۴ به ۲۰۲۳ جلو بیندازد.

یکی از توسعه‌دهندگان بیت کوین دیدگاه خود را دربارهٔ این موضوع در توییتر این‌گونه بیان کرده است:

ترجمه توییت: نتظیم سختی شبکه درباره جابه‌جایی زمان هاوینگ بعدی به شما پاسخ خواهد داد.

منبع:

ارز دیجیتال


امتیاز دادن به خبر

با لایک کردن هر خبر شما می توانید کوین بیشتر جایزه بگیرید


مطالب مرتبط با این موضوع

تحلیلگر مطرح بازار ارز دیجیتال رویایی از قله‌های جدید برای بیت‌کوین، اتریوم و سولانا می‌کشد!

تحلیلگر مطرح بازار ارز دیجیتال رویایی از قله‌های جدید برای بیت‌کوین، اتریوم و سولانا می‌کشد!

بیت‌کوین دوباره ۵۷ هزار دلاری شد! راز رالی جدید چیست؟

بیت‌کوین دوباره ۵۷ هزار دلاری شد! راز رالی جدید چیست؟

۶۰ روز مانده به هاوینگ بیت کوین: آیا شاهد رشد قیمت خواهیم بود یا کاهش آن؟

۶۰ روز مانده به هاوینگ بیت کوین: آیا شاهد رشد قیمت خواهیم بود یا کاهش آن؟

رکوردشکنی بیت کوین با عبور از ۵۲ هزار دلار؛ آیا پیش از هاوینگ به ۲۰۰ هزار دلار خواهد رسید؟

رکوردشکنی بیت کوین با عبور از ۵۲ هزار دلار؛ آیا پیش از هاوینگ به ۲۰۰ هزار دلار خواهد رسید؟

تحلیل جدید از بازار ارزهای دیجیتال: بیت کوین در آستانه یک حرکت صعودی بزرگ!

تحلیل جدید از بازار ارزهای دیجیتال: بیت کوین در آستانه یک حرکت صعودی بزرگ!


تحلیل کاربران

بیت کوین

sattarhajati

28/شهریور/1401

در نمای یک ساعته این جفت ارز می بینیم که قیمت، یک خط روند نزولی کلیدی با مقاومتی نزدیک به 20250 دلار تشکیل می دهد. در مسیر صعودی، اولین مقاومت نزدیک به 20300 دلار و سطح فیبوی اصلاحی 23.6% روند نزولی کلیدی 22790 دلار به 19619 دلار وجود دارد. بسته شدن قیمت بالاتر از این خط روند و مانع 20300 دلاری می تواند نقطه حرکت به سمت مقاومت 20750 دلاری باشد. در این حالت، تراز 21200 دلار و سطح فیبوی اصلاحی 50% روند نزولی 22790 دلار به 19619 دلار به عنوان مانع بعدی هدف قرار می گیرد. پس از آن نیز، سطوح 22000 دلار و منطقه 22450 دلاری به عنوان مقاومت های بعدی پیش روی خریدارن وارد عمل می شوند. اگر بیت کوین نتواند از منطقه مقاومت 20300 دلاری عبور کند، احتمالاً به حرکت ریزشی خود ادامه می دهد. اولین حمایت در این روند نزولی بلافاصله نزدیک به منطقه 20000 دلاری مانع خرس های می شود. حمایت بعدی نزدیک به سطوح 19600 دلار و 19500 دلار قرار دارد. شکست نزولی این منطقه ممکن است قیمت را به سمت حمایت 18500 دلاری سوق دهد

22

بیت کوین

majidsoltsni

22/شهریور/1401

این جماعتی که من میشناسم، به دو چیز عادت کرده‌اند       «نکبت و قدرت» نکبت را با قناعت تحمل میکنند و قدرت را با ترس و پرستش

39

هاوینگ بیت کوین

marwan

13/اسفند/1401

استخراج بیت کوین به گونه ای طراحی شده که تقریبا هر چهار سال پاداش آن به ماینرها نصف می شود. دلیل این اتفاق کاهش عرضه بیت کوین است و همانطور که می دانید، کمیابی باعث با ارزش شدن یک دارایی می شود. از این جهت بیت کوین شباهت زیادی به طلا دارد زیرا استخراج آن در طول زمان سخت تر می شود. تنها 21 میلیون بیت کوین وجود خواهد داشت که تا کنون بیش از 18 میلیون آن استخراج شده است.

7

هاوینگ بیت کوین

nima niknam

26/آذر/1401

هاوینگ بیت کوین فکر نکنم زودتر رخ بده و به موقع انجام میشه و بعدش میتونه روند صعودی رو به بازار برگردونه و شاید رکورد بزنه

7

امکان پذیر نیست

arashpayman

23/شهریور/1401

تغییرات هش شبکه در زمان بندی هاوینگ بیت کوین تاثیر قابل توجهی نمیگذارد.. زیرا الگوریتم بیت کوین برای جلوگیری از تغییر شدید در زمان بلاک .. سختی استخراج.. را مطابق شرایط شبکه در هردوره زمانی تنظیم میکند

31

هاوینگ بیت کوین

ahmadshrzad

24/شهریور/1401

هاوینگ بیت کوین فکر نکنم زودتر رخ بده و به موقع انجام میشه و بعدش میتونه روند صعودی رو به بازار برگردونه و شاید رکورد بزنه

61

هاوینگ

morteza54

25/شهریور/1401

هر بروزرسانی یا تغییر در روند حرکتی ارزها میتونه بسود بازار کریپتو باشه. واین برای سرمایه گذاران سودهایی رو به دنبال داره.

28

دانلود اپلیکیشن موبایل کوینگرام

با اپلیکیشن اندروید کوینگرام از آخرین مطالب بازارهای مالی و رمزارز ها با خبر باشید، قیمت تمامی رمزارز ها در لحظه چک کنید و نرخ آنها را با مبدل ارز کوینگرام به یکدیگر تبدیل کنید، با دیگر افراد در مورد تحلیل ها و مطالب گفت و گو کنید، سبد دارایی ارزهای دیجیتال خودتان را بسازید و از سود و زیان خود در بازه های زمانی مختلف با خبر باشید و با شرکت رایگان در مسابقات پیش بینی رمزارز جایزه ببرید.
coingram
coingram
کوینگرام

استارتاپ کوینگرام به عنوان یک رسانه تخصصی در حوزه بازار های مالی وارز های دیجیتال ، فعالیت خود را از تیر 1398 شروع کرد. هدف ما از ابتدا آموزش وآشنایی مردم با علم و فناوری آینده یعنی بلاک چین بوده است. آشنایی با انواع ارز های دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، آدا کاردانو و بقیه رمزارز ها میتواند ما را در انتخاب خرید و سرمایه گذاری در این حوزه بسیار بیشتر کمک کند. همان طور که سرمایه گذاری ها و ورود پول به این حوزه روز به روز بیشتر می شود، مسئولیت ما برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی بیشتر می شود تا کسی درگیر پروژه های کلاه برداری و طرح های پانزی نشود.

برگزیده ها

درآمد از کوینگرام

شرایط و قوانین

مفاهیم پایه

آشنایی با بلاکچین

آشنایی با بیتکوین

آشنایی با اتریوم

کوینگرام

درباره ما

ارتباط با ما

شبکه های اجتماعی

اینستاگرامتلگرام

کلیه ی حقوق این سایت نزد کوینگرام محفوظ بوده و بازنشر محتوای اختصاصی با ذکر منبع بلامانع است.